فراتر از سودآوری و فروش؛ ارزش یک برند، وابسته به اصالت و محبوبیت آن در میان جوامع مختلف است. این موضوع باعث میشود برندهای خودروسازی دارای ارزش بالا، برای مدت زمانی طولانی، فعال و مشهور باقی بمانند.
از دیدگاه عامه مردم، خودروسازانی که بیشترین فروش یا بالاترین سود سالیانه را داشته باشند؛ ارزشمندترین برندهای این صنعت محسوب میشوند؛ اما این عقیده چندان درست نیست. حتی مجموع قیمت سهام یا ثروت خودروسازان هم به تنهایی، عامل تعیین کننده برای ارزش برند محسوب نمیشود.
برندهای ارزشمند، برای میلیونها یا حتی میلیاردها انسان، جذاب هستند. کارشناسان معتقدند، ارزش برند نتیجهی محبوبیت در میان جامعه است. وقتی بازار هدف، چشمبسته و سریع اقدام به خرید محصولات یک شرکت کند؛ ارزش برند مشخص میشود. این حالت، در میان تولیدکنندگان ساعت مچی مثل رولکس، کاملا واضح است و کالاهای گرانقیمت را باوجود رقبای ارزان، به موفقیت تجاری میرساند.
احتمالا برای شما هم این سوال وجود دارد که چگونه بعضی شرکتهای خودروساز، باوجود زیاندهی طی چند سال، ادامه حیات دادند و سرمایهگذاران از تزریق پول به آنها منصرف نشدند. این مورد، یکی از دلایلی است که ارزش برندها را مهمتر از عملکرد اقتصادی در کوتاه مدت، نشان میدهد.
امروزه ارزش برند، مهمترین نقطه ضعف خودروسازان کرهای و چینی است. این موضوع، صرفا ارتباط مستقیم با کیفیت تولید ندارد؛ بلکه اصالت و مقبولیت برای جامعه هدف را نشان میدهد. به بیان بهتر، اگر محصولی غیر از خودرو، مثل کیف و کفش توسط هیوندای تولید شود؛ شانس زیادی برای فروش ندارد اما نشان تجاری برندهای سوپراسپرتساز ایتالیایی، میتوانند کالاهای متفاوت را بسیار چشمگیر و جذاب جلوه دهند.
به همین دلیل، بسیاری از خودروسازان مشهور دنیا که ارزش برند پیدا کردهاند؛ روی محصولات غیر خودرویی مثل پوشاک، عطر، نوشیدنی یا حتی ساختمانسازی، سرمایهگذاری کرده و از نام تجاری خود برای کسب سود بیشتر، استفاده میکنند. کارشناسان معتقدند، نگاه کردن به نشان تجاری از یک برند ارزشمند، برای مخاطب علاقهمند و آشنا به موضوع، ایجاد لذت و سرخوشی میکند.
تعریف ارزش برند با فرمول ریاضی و اعداد امکانپذیر نیست اما به خوبی در بازار و فرهنگ عامه احساس میشود. مثلا ارزش برند تویوتا باعث شده است طی چند دهه، فروش بسیار خوب و سود پایدار فراهم شود. حالا میلیونها نفر در سراسر جهان وجود دارند که بدون تحقیق و مطالعه، خودروهای تویوتا را میخرند. ارزش برند باعث میشود اعتماد افراد در طولانی مدت، جلب شود.
رسیدن به جایگاه ارزشمندترین برندهای جهان بسیار سخت است. این هدف، حتی با عرضه بهترین محصولات در کوتاهمدت، قابل دسترسی نیست؛ چراکه اصالت و قدمت برند هم، نقش بسیار مهمی در تعیین ارزش آن دارد. یک تولیدکننده باید برای سالهای بسیار طولانی، محصول باکیفیت بالا و برتر نسبت به رقبا عرضه کند تا در نگاه عامه مردم یک کشور یا تمام دنیا، ارزش برند کسب کند.
برندهای قدرتمند، دارای استراتژی بلندمدت هستند. به همین دلیل، بسیاری از مردم دنیا برای خودروسازان محبوب، تعریف خاص دارند. مثلا تویوتا به استقامت بالا و استهلاک پایین مشهور شده است. فراری حس سرعت و برتری در مسابقه را تداعی میکند. پورشه و بنز و بیامو هم ترکیبی متفاوت از لوکس –اسپرت را برای مخاطب دارند.
در سمت مقابل، همانطور که ارزش برند طی مدتی طولانی ساخته میشود؛ تخریب آن نیز به سالها زمان نیاز دارد. به بیان دیگر، تولید یک یا چند محصول بیکیفیت، سریعا ارزش برند را تنزل نمیدهد اما ادامهی این روند، سابقهی خوب و اصالت شرکت سازنده را به فراموشی میسپارد. این موضوع، امروزه در برندهای نیسان و میتسوبیشی و جگوار دیده میشود.
مدیریت عالی، تعیین نقشه راه هدفمند، استخدام نیروهای برتر، شناخت نیاز مخاطب و شرایط بازار، دلایلی هستند که ارزش یک برند را در طولانی مدت، حفظ یا ارتقا میدهند. در نتیجه، سه مورد مثبت برای برندهای ارزشمند اتفاق میافتد:
۱- امکان ارائهی کالا گرانتر از رقبا و افزایش سود حاصل از فروش هر محصول
۲- جذب نیروهای نخبه و سطح بالا که فعالیت در یک برند مشهور را به کار در شرکتهای کمترشناخته شده، ترجیح میدهند.
۳- قدرت جهتدهی به بازار و تعیین مسیر برای آیندهی یک صنعت با تولید محصولات جدید و جذب مخاطب
در ادامه مطلب، ۱۰ برند ارزشمند صنعت خودرو و موتورسیکلت به انتخاب رسانهی World index قابل مشاهده هستند. باتوجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد، باید متوجه باشیم که انتخابهای موجود، حالت نظری و کارشناسانه دارند. پس ممکن است افراد مختلف با پیشزمینه فکری متفاوت، نظرات مثبت و منفی نسبت به این فهرست داشته باشند.
۱- فراری
اسب سرکش ایتالیایی، نهتنها قدمتی ۸۳ سال دارد؛ بلکه افتخارات گسترده در مسابقات مختلف کسب کرده است. کیفیت محصولات فراری از دیدگاه منتقدان و لذت خریدار از پرداخت پول هنگفت برای خودروی ساخت فراری، به خوبی ارزش این برند را نشان میدهد.
۲- تویوتا
پیشتر اشاره کردیم که خودروهای تویوتا برای عامه مردم جهان، شناخته شده و خوشنام هستند. تقریبا هیچ کشوری در دنیا دیده نمیشود که انوع تولیدات تویوتا را در جادههای خود نداشته باشد. میتوان ادعا کرد صدها میلیون نفر در سراسر جهان، تویوتا را به عنوان یک برند خودروساز با محصولات قابل اعتماد، میدانند.
۳- پورشه
ارزش برند پورشه در فهرست ورلد ایندکس، بالاتر از مرسدس بنز و بیامو است. این موضوع، احتمالا به دلیل علاقهی وافر مردم در کشورهای مختلف، شکل گرفته است. همچنین بسیاری از تولیدات قدیمی یا مدرن پورشه، در فهرست آرزوهای افراد مختلف جای دارند.
۴- استون مارتین
جایگاه چهارم ارزشمندترین برند صنعت حمل و نقل دنیا به خودروسازی انگلیسی تعلق دارد. عجیبتر اینکه، رولزرویس در فهرست ۱۰ تایی دیده نمیشود. شاید به این دلیل که مالکان اصلی بسیاری از برندهای اصیل انگلیسی، بریتانیایی نیستند. البته لارنس استرول کانادایی امروزه سهامدار اصلی استون مارتین محسوب میشود اما بخش اصلی مهندسی و طراحی در بریتانیا باقی مانده است.
۵- ماروتی سوزوکی
در شرایطی که مردم دنیا برای خرید خودروهای ساخت ژاپن، امریکا یا کشورهای اروپایی تلاش میکنند؛ شرکت ماروتی سوزوکی توانسته است نیازهای جامعه ۱/۳ میلیارد نفری هندوستان را پاسخ دهد. این مجموعه، بیش از دیگر خودروسازان دنیا، برای مردم هند شناخته شده است و به همین دلیل، ارزش برند دارد. حدود ۵۶ درصد سهام ماروتی سوزوکی در اختیار سوزوکی ژاپن است.
۶- هیرو موتور
مشابه ماروتی سوزوکی، موتورسیکلتسازی هیرو نیز ارزش برند در هند و جنوب شرق آسیا دارد. این شرکت، سالانه ۸ میلیون موتورسیکلت تولید میکند و از نظر طراحی، نزدیک به هوندا محسوب میشود. سرمایهگذاران هندی، مالک هیرو موتور هستند.
۷- لامبورگینی
محبوبیت جهانی برای لامبورگینی، نیازمند تعریف و توضیح نیست. این برند در کلاس خودروهای اسپرت، شهرت فرا قارهای دارد و سالانه هزاران خودرو با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار تولید میکند.
۸- مازراتی
اصالت و قدمت، برگ برندهی مازراتی در گروه ارزشمندترین برندهای جهان است. هرچند که فروش مازراتی طی سالهای اخیر، چندان جالب توجه به نظر نمیرسد؛ همچنان برای افراد مختلف دنیا، محبوبیت دارد.
۹- مرسدس بنز
علاقهمندان خودرو قطعا با شهرت جهانی مرسدس بنز در سراسر دنیا، آشنا هستند. ارزش برند این شرکت صرفا به دلیل کیفیت یا عملکرد فنی خودروهای بنز در سالهای اخیر نیست؛ بلکه قدمت صد ساله و حضور در مسابقات سرعت هم، مزید بر علت هستند.
۱۰- رویال انفیلد
رتبه دهم فهرست ارزشمندترین برندهای صنعت حمل و نقل، در کمال تعجب به رویال انفیلد تعلق دارد. این شرکت با اصالت بریتانیایی از سال ۱۹۰۱ فعالیت میکند؛ اما امروزه با سرمایهگذاران و مدیران هندی شناخته میشود. رویال انفیلد، یک برند بسیار محبوب موتورسیکلت در کشور هند است که خطوط تولید امریکا، انگلیس، تایلند و برزیل نیز دارد. تولید این مجموعه، حدود یک میلیون دستگاه در سال برآورد میشود.
DDT
۱۷ فروردین ۱۴۰۲چه مقاله خوب و کارشناسی شده ای بود .
نکته ش هم همین بود . این برند ها توسط تحلیل های کارشناسی شده انتخاب شدند نه تعصبات بیجا .
ممنوت از زحمات مجموعه پدال .
Ali(chevynova)
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آمریکن کارز از آخر اول شدن😭😭😭
فرشید
۱۷ فروردین ۱۴۰۲دلم میخواد قیافه کارشناس های انتخاب کننده رو ببینم. حداقل دوتا هندی جزئشون بوده :)
بی ام و کو؟ جالبه آستون مارتین هست ولی رولزرویس و بنتلی نیست! هیرو موتور هست ولی فورد یا هوندا نیست :]
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ فروردین ۱۴۰۲سلامت باشید
Shirko
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فک نکنم کسی این آمار از خود دراوری رو قبول کنه
محمدهادی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲نظردهی طوری بود که من احساس کردم ورلد ایندکس ملیتی هندی داشته باشه
آخه از تنها ۱۰ برند برتر لامصب سه تاشو وصل کردی به هند؟؟!
اگه جمعیت هند ملاک بوده و تعداد تولید تو اون کشور،خب شرکتای فعال در چین که باید بیشتر خودنمایی میکردن
آخه اون نامهای ناشناخته چی بودن لای فراری و پورشه و مرسدس بنز جا دادی لنتی
حالا باز اگه فقط یه مورد مربوط به برندی فعال در کشور هند بود باز مارو مشکوک نمیکرد
لامصب سه مورد رو فقط به اون کاکا سیاها اختصاص دادی؟؟
ضمنا جای نام هایی مثل رولزرویس،کادیلاک،BMW یا آئودی در لیست بشدت خالی بود…
ferrariv12gto
۱۹ فروردین ۱۴۰۲فراری قابل پرستش انصافا ✌️❤️
امیر
۲۰ فروردین ۱۴۰۲سلام
از اسمش معلومه که یا مرکزش توی هند هست
یا سهام داران هندی هستند
ورلد ایند کس World index
شک نکنین که وبسایت یا مجله یا هرچی که هست یه طرفش هند و ایندیا هست
کاوه
۱۷ فروردین ۱۴۰۲چه لیست عجیب ماروتی سوزوکی استون رویال هیرو!!!!در حالی که لامبو نیست!بی ام و مک لارن فور و هزار تا برند دیگه.چون فقط توی هند شناخته شده است پس ارزشش از بی ام و بالاتره؟؟؟؟!!!!!!!از تسلا بالاتره؟من خودم یه موتور هیرو تریلر دارم که به نسبت قیمتش قطعا با اختلاف بهترین موتور سیکلت ایرانه ولی نه دیگه در حدی که برند اش بالاتر از لامبورگینی و ائودی باشه،😅
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ فروردین ۱۴۰۲در متن توضیح دادم
بعضی برندها برای بازار میلیارد نفری هند، بسیار محبوب هستند. در نتیجه طرفداران بیشتری نسبت به تسلا در سطح جهانی دارن
مانی
۲۱ فروردین ۱۴۰۲پس فراری با فروش ۱۰۰۰۰تائی اون بالا چکار میکنه
مازیار
۱۷ فروردین ۱۴۰۲((امکان ارائهی کالا گرانتر از رقبا و افزایش سود حاصل از فروش هر محصول))
جوابی به موقع و درخور برای “الکی گرون”
کاری که اصالت انجام میده
❤BMW❤
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ورلد ایندکس چیه ؟
من تاحالا نشنیده بودم !
هیرو موتور چیه ؟
بازم نشنیده بودم
رویال آنفیلد چیه ؟
اینم نشنیده بودم !
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/dieter-zetsche-during-mercedes-benz-generation-eq-concept-launch-at-the-2016-paris-auto-show_100577111_h.jpg
به سیبیلای این یارو دقت کنید ،
خیلی باحاله
LH44
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اسمش دیتر زیچه هست(Dieter Zetsche).
اگر اشتباه نکنم تا سال 2019 مدیر عامل دایملر مرسدس بنز بود. هر وقت می اومد توی گاراژ تیم فرمول یک مرسدس، مرسدس میبرد. برعکس این جدیده.
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خیلی سیبلاش باحاله
اگه بی ام و باز بود باحال ترم میشد تازه
❤BMW❤
۱۸ فروردین ۱۴۰۲😆
LH44
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اتفاقن وقتی بازنشست شد، bmw یه تبلیغ شاهکار رو برای ادای احترام به اقای زیچه پخش کرد. بینیظیر بود. با یکم سرچ میشه پیداش کرد.
Tesla
۱۷ فروردین ۱۴۰۲از لحاظ ارزش برند که تسلا با اختلاف در صدر قرار داره و بعد از تسلا به ترتیب برند های : تویوتا ، گروه فولکس واگن ، دایملر آ گ ، گروه ب ام و ، نیسان کوپرنیش و …. قرار دارن ، منبع : forbes , حالا نمیدونم این مقاله بر چه اساسی رتبه بندی شده
رامین
۱۷ فروردین ۱۴۰۲بر اساس زاد و ولد بی حساب و کتاب هندی نداشتن علم درست حسابی از اخبار دست اول جهانی. بله تویوتا برند با ارزشیه ولی قبل از اون تسلا هست که جالبه هیچ اشاره ای نشده
hani
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شخصا هیچ اعتمادی به محصولات تسلا ندارم
رامین
۲۲ فروردین ۱۴۰۲و چقدر ما ایرانیا در این محیط بسته خبر از تکنولوژیای روز و اخبار دست اول داریم. من و شما ملاک نیستیم چه خوشمون بیاد چه بدمون همه چیز رو همگان در سطح همون چند میلیارد آدم آزاد در همه سطحهای جامعه میدانند نه بیست سی میلیون نفری که همیشه از آخر اولیم
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۱۸ فروردین ۱۴۰۲داری فشار میخوری جرو برقی سازی مورد علاقت نبود؟ :)
رامین
۲۲ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا بنده کلا از محصولات تسلا و الکتریکی بیزارم ولی مثل اسمت تعصب الکی به دوشم نیست آخه یه کشور با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت کجا اسمی از لامبو یا رولزرویس یا خیلی از برندهای سطح بالا را شنیده یا اصلا دیده مثل شما که فقط پراید و پژو دیدی. دست از تعصبات خشک و خالی و اسامی بچه گونه که گذاشتید بکشید البته آرزو بر نوجونکها عیب نیست خدا رو هزار مرتبه شکر که مثل شماها داغ به دل سوار شدن به خودروهای آنچنانی نموندم که الان اسم کشورشو قباله پشت عقد فامیلیم کنم برو بچه با هم قد خودت دربیوفت من واقعیت رو گفتم فشار بر روی شماهاست که الکی خوشید با فرغوناتون همین الان هم سرچ کنی میبینی بالاترین ارزش واسه تسلا در سال ۲۰۲۳ و بعد تویوتا که بهترین و با کیفیت ترین خودروها رو میزنه و بعد بنز در رتبه سوم
بهنام
۱۷ فروردین ۱۴۰۲چیزی که در این رتبه بندی از اهمیت زیادی برخوردار بوده اصالت برند هست چیزی که خودروهای چینی و کره ای از آن بی بهره اند . بنظرم بعد از اینها احتمالا برند های آمریکایی باشن همچون جیب، داج، کادیلاک ، شورولت ،لینکلن، فورد و ..
کوشا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲بهترین مقاله ی چند ماه اخیر پدال..
بهترین مقاله مربوط به کاربران پدال..
کاش میشد مثل تلگرام این مقاله رو سنجاق کنین بالای سایت که تا یه مدت حداقل یکساله هر وقت کاربر پدال سایت رو باز میکنه اول از همه با این مقاله روبرو بشه..
به طور خلاصه “اگر برندی بیشتر میفروشد یا به طور نسبی نسبت به برند های دیگر گران تر است، لزوما کیفیت آن برند بهتر یا آن برند به لحاظ تکنولوژی قوی تر نمیباشد”.
Yasin
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فراری و پورشه ❤
Python
۱۷ فروردین ۱۴۰۲بهترین برند دنیا از نظر من داچیا وتویوتاس
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۱۸ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/renault/honda-hr-v-and-ds-4-score-four-stars-in-euro-ncap-dacia-jogger-gets-only-one/
احسان سعیدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲هیچ شکی نیست که محصولات فراری شاهکار مهندسی هستند سرمایه گذاری سنگین در تحقیقات و توسعه تکنولوژی بهره گیری از پیشرفته ترین مواد و آلیاژها بهترین قطعات و همکاری با بهترین قطعه سازان جهان و وارد کردن تکنولوژی های هوانوردی به دنیای خودرو از فراری یک برند بی نظیر ساخته است
GMA
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فراری که نیاز به تعریف نداره، پورشه هم مثل همیشه جزو برترین ها هست
حضور استون مارتین در رتبه چهار شگفت انگیز بود!
به نظرم جایگاه مرسدس بنز به حق نیست. در بدترین حالت باید پنجم باشه…
GERMANY
۱۹ فروردین ۱۴۰۲احتمالا این رنکینگ بر اساس اصطحلاک خودروها رتبه بندی شده من اینطور فک میکنم چون تنها در این صورت مرسدس میره به اون ته و بیمر اصلا وجود خارجی نداره
LAMBORGHINI
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فقط لامبورگینی
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲به به
جمع کار درستا همیشه جم باشه ایشالا❤️❤️❤️
الف.ی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آقا این لیست هر سال میاد و همیشه هم توش فراری اوله ولی من نمیفهمم چرا؟
اون برندای متفرقه رو کاری نداریم
رو چه متر و معیاری مازراتی بالای مرسدسه؟
Moein
۱۸ فروردین ۱۴۰۲قسمت اول مقاله رو بخون درست متوجه میشی
ببخشید دیگه بنز اول نشد و پایین مازراتی وایساده
الف.ی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲آخه قانع کننده نیست
چیزی که من میبینم ارزش برندو بیشتر به محبوبیت و اعتبار نسبت داده
جدا از اینکه این فقط یکی از معیار های سلیقه ای هست،
معلوم نیست رو کدوم جامعه هدفی بررسی کرده که مازراتی توش مجبوب تر و معتبر تر از بنز بوده
پوریا چالش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲فراری ک دیگ نیازی ب تعریف نداره ولی من موندم ک لامبورگینی چجوری هفتم شده 🤔تو کل دنیا هرجا شما برید اسم لامبو و فراری بیاری میشناسن موندم چ فکری کرده.
پوریا چالش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲فراری ک دیگ نیازی ب تعریف نداره ولی من موندم ک لامبورگینی چجوری هفتم شده 🤔تو کل دنیا هرجا شما برید اسم لامبو و فراری بیاری میشناسند موندم چ فکری کرده.
MP
۱۸ فروردین ۱۴۰۲Viva l’Italia
بله عشق است ایتالیا 😍
فرشاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ماشالا اصالت
ماشالا آمریکن کارززز باز هم نشون دادن هیچ چی اصالت نمیشه
دوج و فورد و سوشیانت و ببخشید کدلاک و علی نوا و بازهم ببخشید منظورو کوروت اصیل بود
یه بارم لیستو سروته بخونید اینارم ببینیم
hani
۱۸ فروردین ۱۴۰۲جای فورد خالی ولی به اطلاعت برسونم محصولات دوج فقط تو امریکا عرضه میشه و تو بازار جهانی عرضه نمیشه و با این حال شهرت جهانی داره
فرشاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چون فورد حتی با اینک ماشینی مث فوردجی تی داره ادعاش مث دوج دیمن و کوروته اصیل نیس😂
تنها برندی هم که لیاقت بودن تو این لیستو داره فورده
بعدشم نیاز به عرضه دوج نیس همونجا بمونه بهتره
عرصه رو جنرال موتورز کرد که الان تو صدر فراخوان های فنیه(مطلب پدال هم بود)
GERMANY
۱۹ فروردین ۱۴۰۲دوج کلا بحثش جداست مخصوصا اون صدای باحالش و رخ اهریمنیش 😂😂 تنها امریکایی که ازش خوشم میاد
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۲برام اصن مهم نیست که این لیست چی میگه کادیلاک و شورولت با مشخصات خودروهاشون ثابت میکنن که چقدر ارزشمند هستن همه ی این کمپانی های تو این لیست بر اساس مشخصات ماشینشون تو خواب هم نمیتونن به کادیلاک و شورولت و دیگر کمپانی های آمریکایی برسن
فرشاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲آره معلومه
این مطالب براساس دنیای واقعی ههمینجور که خودت فرمودی شما تو خوابتون خیلی جلو هستین که فراری و پورشه بهتون نمیرسن
پس تو خوابتون بتازید ای اولین ها🤣😂
سید
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در دهه ۶۰ میلادی فراری جونت پول کم آورده بود،می خواست برندش رو بفروشه،ولی به فورد نفروخت.هنری فورد دوم هم دستور داد فورد جی تی ۴۰ رو ساختند که بمدت ۵ سال پی در پی مسابقات لمان رو برد و داغی به دل فراری گذاشت که بیا و ببین.الان فورد جی تی همون ماشین افسانه ای هست که برای اولین بار سرعتش با تعداد روزهای سال برابر شد.کدوم ماشین رو سراغ داری که چنین پیشینه ای داشته باشه؟برای اینکه حرفم بهت ثابت بشه هم کافیه به فیلم فورد در برابر فراری که تا حالا چندین بار در تلویزیون نمایش داده شده رجوع کنی و شکست اسب اصیل ایتالیایت رو ببینی.البته برای شکست دادن فراری حتما نباید فورد داشته باشی.کوروت ضد آر ۱،ماستنگ،کامارو،دوج وایبر و حتی مرسدس بنز مک لارن هم ماشین هایی هستند که میتونن ترتیب فراری جونت رو خیلی سریع بدن.ببخشید که چند تا ماشین دیگه رو هم فراموش کردم،مثل:لامبورگینی کونتاش،بوگاتی ویرون و شیرون،پورشه جی تی،فورد جی تی ۹۰،کونیخ زگ و….
JDM سابق
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بعضی هاشون فکر نمیکردم باشن
عاشق پدال
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رویال اینفیلد رو هندیها بولد کردن. وگرنه از نظر کیفیت به قیمت نمیخوره.
پیش هر هندی هم بشینی سریع شروع به افسانه سازی از این بنرد میکنه
Archi KHAN
۱۸ فروردین ۱۴۰۲وقتی میگم خودروسازی یعنی ؛
” فراری و پورشه “
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲با اولی و دومیش مشکلی ندارم به نظرم فراری و تویوتا محبوب ترین خودرو ساز ها هستن اما واقعا یعنی مرسدس بنز ارزش برندش از استون مارتین کمتره ؟!یا ماروتی سوزوکی هند ازمرسدس بنز محبوب تره بله سوزوکی تو هند که جمعیت میلیاردی داره فروش زیادی داره و مدم هند چاره ای ندارن مجبچرن ماروتی و تاتا موتورز بخرن همونجوری که ما محبوریسم پراید و تیبا بخریم اون هرید ماروتی از سر ناچاریه نه از ارزش برند ماروتی
در مورد استون مارتین هم بنظرم حتی بین ده تا برند هم حایگاهی نداشت چه برسه به اینکه چهارم بشه بله دهه پنجاه و شصت میلادی خودرو های عالی داشت اما بعد از اون گند زد مثل بقیه شرکت های انگلیسی
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲لیست درس نیست فقط دو تای اول به نظرم جایگاهشون درسته فراری و تویوتا دو تا شرکتن که با استراتژی های کاملا متفاوت ازهم به اون محبوبیت تو دنیارسیدن و من واسه جفتشون به ی اندازه احترام قائلم هرچند برند. محبوب خودم مرسدس بنزه اما فراری و تویوتا رو نمیشه دوست نداشت بنظرم هرکی انل دنیای خودروسازی باشه و دنبال کنه نمیتونه انکار کنه که فراری و تویتا جفتشون با روش های مختلف چه تاثیر عظیمی تو صنعت خودروسازی کذاشتن فراری دنیای هایپر کار ها و سوپر اسپورت ها به ی کلاس همیشگی تو دنیای خودرو سازی تبدیل کرد و تویوتا کاری که فورد شرچع کرده بود رو تکمیل کرد و کاری کرد که حتی کارگر عای و طبقه متوسط رو بهپایین دنیا هم بتونن ی خودروی با کیفیت خوب سوار شن و البته اسپورت های ارزونش هم باعث شد جوون های نه چندان پول دار هم تجربه سوار شدن تو ی خودروی اسپورت خیلی لذت بخش رو تجربه کنن وبا هزینه اندک تیونینگش کنن اما بقیه لیست واقعا نمیدونم چرا اینقدر نظر هندی ها تو این لیست تاثیر داشته و چطور نظر چینی ها اهمیتی نداشته اما برند هایی که تو هند فروش زیادی دارن گذاشته شدن یعنی واقعا اینا فکر کردن که دلیل فروش زیاد ماروتی سوزوکی تو هند محبوبیتش و ارزش برندشه ؟یعنی از مرسدس بنز و بی ام دبلیو و رولزرویس هم ارزش برندش بیشتره ماروتی
Khan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲کاملا واضح است که کارشناسان محترم هندی این رده بندی را نوشتن .
دو برند گمنام هندی در بین 10رنکینگ اول جهانی خنده داره .
GERMANY
۱۹ فروردین ۱۴۰۲دقیقا بی ام و نیست اصلا 😂😂 رولزرویس که کلا معلوم نیست کجا داره سیر میکنه کاملا واضحه یک جانبه هست
Aliakbarkhoei
۱۹ فروردین ۱۴۰۲بوگاتی کو؟
کدیلاک کو؟
فورد کو؟
بنز چرا نهمه؟
بیامدبلیو کو؟
آوودی کو؟
این چرتوپرتای هندی اونجا چیکار میکنن؟
اگه توجه کنید میفهمید که BYD و شرکتهای چینی دیگهای هستند که ارزش برندشون از این هندیا بیشتره.
دیگه چه برسه به بوگاتی و آوودی و..
GERMANY
۱۹ فروردین ۱۴۰۲این شوخی بود دیگه مگه نه ؟ بی ام و کجاست پس ؟ تو یه بررسی بی ام و اول میشه تو یه بررسی دیگه از آخر اول جالب تر اینکه بعضی از نام برند ها رو من برای اولین بار تو عمرم الان شنیدم واقعا این همه تناقض غیر قابل باور و توجیه هست سوزوکی بالاتر از مرسدس عجبا
❤ ب ت bugatti
۱۹ فروردین ۱۴۰۲راست میگه
بوگاتی باید توی لیست باشه،مکلارن،
آقای اشتری با دقت مقاله بنویس
دکتر گوبلز
۲۰ فروردین ۱۴۰۲اوایل مقاله خوب و آموزنده بود و رتبه بندی مقاله حرص آدمو در میاره ،من مطمعنم این رتبه بندی حرص درآر اگر در کشور هند هم منتشر بشه 90درصد هندی ها هم قبولش ندارن،بی ام و کو؟ هوندا ،و خیلی از برندهایی که در کامنتها اشاره شد ،متاسفانه این رتبه بندی از اعتبار ساقط هست ،ضمن خسته نباشی از سایت خوب پدال ولی از پدال بیشتر انتظار داریم ،
متحیرالعقول
۲۴ فروردین ۱۴۰۲من حس میکنم که این مقاله بر اساس جمعیت ۱.۳ میلیاردی هند نوشته شده چون مسلما ارزش بسیاری از برندهای صنعت خودرو از هیرو موتور و ماسوتی و رویال آنفیلد بالاتره. و البته بعضی از دوستان هم که میگن تسلا اول باید باشه هم عنوان مقاله رو متوجه نشده اند. تسلا شاید پرسودترین و یا ارزشمندترین خودروساز باشه ولی اینجا بحث فقط یه لوگوی کوچیکه و یه اسم. همین. یعنی. وقتی شما رو تیشرتی که پوشیدی لوگوی فراری باشه بیشتر حال میکنی تا اینکه یه تی (لوگوی تسلا) که خیلی از مردم نمیشناسد رو تیشرتت باشه. یعنی اینکه شرکت فیلا بیاد کتونی بزنه با لوگو فراری با قیمت بالاتر از همون کتونی بدون لوگوی فراری بفروشند مردم هم استقبال کنند و پول بیشتر در ازای کالای مشابه بدهند.
M power
۲ آذر ۱۴۰۳فقط رتبه اول رو قبول دارم و بقیه هیچ…