از زمانی که در میانههای دهه ۱۹۹۰ میلادی اولین کراساورها به نمایشگاههای اتومبیل راه پیدا کردند، مشخص بود که آنها آمدهاند که در این بازار ماندگار شوند. ترکیب کارایی با یک پلتفرم بهینه و همینطور یک جثه بزرگتر نسبت به خودروهای معمولی، باعث شد تا نظر خریداران به سمت این کلاس جلب شود. خودروسازان نیز تنها به زمان نیاز داشتند تا این نوع خودروها را به خط تولید خود اضافه کنند. سابکامپکتها آخرین گروه از خودروها هستند که طراحی «کراساور» را دریافت کردهاند. این مدلها که البته هنوز تعدادشان به کراساورهای بزرگتر نمیرسد، یک کلاس در حال رشد را در صنعت خودرو تشکیل میدهند. برای دستیابی به چشماندازی کلی از گزینههای موجود در این کلاس خودرویی، یک لیست از بدترین تا بهترین مدلهای آن جمعآوری شده که در ادامه آن را مرور میکنیم.
۸) مینی کوپر پیسمن
اگر برای خرید یک رنجروور اووک، از کنار یک «مینی کلابمن» عبور کردهاید، احتمالاً پیسمن میتواند گزینهای مناسب برای شما باشد؛ یک نسخه درشتهیکل و اسپورتی ۲ در که بر روی فاصله محوری بلندتر «کلابمن» سوار شده است. این خودرو حداکثر فضا را در بین مینیها و بیشتر از هاچبکی دارد که بر اساس آن ساخته شده است؛ ولی در عین حال، گرانتر، سنگینتر و کُندتر است.
بیوک که یک متخصص خودروهای بزرگ است، در این مدل قصد داشته ثابت کند که از توانایی لازم برای خودروهای کوچک نیز برخوردار است. اِنکور یک نسخه کوچکشده از «اِنکلیو» است و برخی از طراحیهای شاسیبلند بزرگ بیوک را در خود دارد. طراحی کابین خودرو، فضایی زیبا، آرام و راحت برای چهار نفر فراهم میکند. اِنکور با استفاده از یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۸ اسببخار، بهنوعی سنتشکنی کرده است. این موتور با اینکه مصرف سوخت مناسبی دارد، ولی در هنگام حمل بارهای سنگینتر ممکن است دچار مشکل شود. شرایط هندلینگ نسبتاً خوب و سریع، و سواری در این خودرو بسیار نرم است. البته شاید بهتر باشد که بازخورد بیشتری از جاده در داخل کابین احساس شود. ۶) شورولت ترکس
علیرغم نام جذاب شورولت ترکس، این خودرو یکی از گزینههای خستهکننده کلاسی است که مدلهای آن به طراحیهای برجسته مشهورند. در عین حال، فضای جادار و انعطافپذیری در داخل کابین این خودرو فراهم آمده است و همینطور برای پیشرانه از یک موتور ۱/۴ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۱۳۸ اسببخار در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفده میشود. در همین حال، امکان انتخاب بین یک سیستم دیفرانسیل جلو و تمامچرخ متحرک وجود دارد. بازخورد سیستم فرمان متناسب است و سواری نرمی نیز احساس میشود. ولی تنظیمات بیشتر از آن که برای یک هندلینگ اسپورتی انجام شده باشند، برای راحتی بیشتر متمرکز بودهاند. در درون کابین که با پلاستیک سخت طراحی شده، تکنولوژی و ایمنی حرف اول را میزنند و امکان ارتباطی وایفای 4G LTE، یک رادیو با نمایشگر لمسی، یک دوربین نمای عقب و مجموعهای گسترده از کیسههای هوا استفاده شدهاند. ۵) هوندا HR-V
HR-V زوایا و منحنیها را در یک طراحی زیبا ترکیب کرده و در حالی که ریشههای اقتصادی خود را پنهان میکند، یک ظاهر اسپورت برای خود ایجاد کرده است. در این مدل، یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر برای پیشرانه استفاده میشود که قدرتی برابر ۱۴۱ اسببخار تولید میکند و در کنار آن میتوان هر یک از گیربکسهای ۶ دنده دستی یا CVT و همینطور دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را انتخاب کرد. سیستمهای ایمنی زیادی در این خودرو در دسترس قرار میگیرند و قابلیت باز و جمع شدن ردیف دوم صندلیها، تطبیقپذیریِ زیادی در داخل کابین ایجاد میکند. تنها کافی است از آپشنهایی مانند سیستم هشدار عبور از خط، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و یک سیستم تلماتیک استفاده کنید تا یک هوندا HR-V مجهز به تکنولوژی سطح بالا را در اختیار داشته باشید. ۴) فیات 500X
500X خودرویی است که شاید رشد کرده باشد، ولی هنوز به بلوغ لازم نرسیده است. در عین حال، این مدل به عنوان مکمّل برادر کوچکترش (فیات ۵۰۰) فضای بیشتری در داخل کابین ارائه میدهد و با حفظ استایل کلاسیک ایتالیایی، از قابلیتهای مناسبی در شرایط جوّی مختلف برخوردار است. در این خودرو، یک موتور ۱/۴ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، قدرت ۱۶۰ اسببخار را از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میکند. همچنین میتوان از گزینه دیگر پیشرانه، یعنی یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسببخار نیز استفاده کرد که در کنار یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک قرار میگیرد. ۳) جیپ رِنِگید
کوچک، ارزان و زیبا؛ رِنِگید میتواند همانند یک اسباببازی دوران کودکی، شما را به هیجان درآورد. طراحیهای این مدل، نشانههای زیادی از خوردوهای جیپ در خود دارند؛ از جمله پنلهای «مای اسکای» در سقف و جزئیات هوشمندانهای که در تمام نقاط گسترده شدهاند. برای پیشرانه رنگید میتوان از یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۰ اسببخار به همراه یک گیربکس ۶ دنده دستی یا یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسببخار در کنار یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده کرد. هر کدام از این موتورها میتوانند با یک سیستم دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک انتخاب شوند. در همین حال، مدل «تریلهاوک» از رنگید قابلیتهای بسیار خوبی در زمینه آفرود در اختیار شما قرار میدهد. ۲) نیسان جوک
هیجان رانندگی در جوک، سبک خاص خود را دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال اندکی سرعت و چابکی بیشتر در شلوغی ترافیک هستند. برای پیشرانه این مدل از یک موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت ۱۸۸ اسببخار استفاده میشود که به صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل جلو همراه است. این در حالی است که دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت یک آپشن ارائه شده است. همچنین خبر این است که سیستم CVT تنها گزینه انتقال قدرت در نیسان جوک محسوب میشود؛ چیزی که باعث میشود باز هم از لذت رانندگی در این خودرو کاسته شود. امّا یک نکته مثبت این است که سیستم فرمان سبک و با واکنش خوب در جوک، شرایط خوبی را در پیچیدن و مانورها فراهم میکند. ۱) مزدا CX-3
CX-3 یک خودروی کوچک چابک و جذاب، با هندلینگی مناسب در کنار یک طراحی مدرن است. یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۶ اسببخار و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در کنار یک سیستم دیفرانسیل جلو، عملکردی سریع را برای مزدا CX-3 ایجاد کردهاند. در همین حال، از آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز میتوان استفاده کرد. این کراساور کوچک بر روی یک سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت و همینطور اقدامات خلاقانه برای کاهش وزن تکیه دارد تا همچنان ویژگیهای منحصر به فرد رانندگی در محصولات مزدا را حفظ کند. طراحی داخل کابین بسیار خوب پرداخته شده و از متریالهای با کیفیت بالا و تجهیزات مدرن رانندگی بهره میبرد.
armin
۲۴ آذر ۱۳۹۴جای asx خالی واقعا ماشین خوبیه
سامان اذری
۲۴ آذر ۱۳۹۴من بین این ماشینها نیسان جوک رو روندم
خیلی عالیه هندلینگشم حرف نداره مصرفش ترکیبی بین 7 تا 8 هست اینم عکس مال یکی از بهترین دوستامه خودش از دبی نیو فیس ارس پلاکش رو وارد کرد حدود 18200 دلار اینم عکسشه
http://s3.img7.ir/Z8avV.jpg
shahab
۲۷ آذر ۱۳۹۴داداش دمت گرم خیلی حال دادی با این عکس
پارسا
۳۰ آذر ۱۳۹۴جوک رو منم تو کیش روندم.به قول بابام:قیافش جوکه ولی کیفیت و سواریش نات جوکه:D:D
جواد
۲۴ آذر ۱۳۹۴شاید نیسان جوک در کشورهای دیگه به خاطر فروش زیاد عادی شده ولی اگه با این تو خیابونهای کشور خودمون رانندگی کنیم از همه ماشینهای دیگه بیشتر تو چشم هستیم یک روش کم خرج برای دیده شدن
amin
۲۴ آذر ۱۳۹۴داش یه سر بزنی مناطق آزاد زیاد جوک میبینی
امین آریامن
۲۴ آذر ۱۳۹۴این اخریش خیلی باحال بود…مزدا واقعا زیباست خیلی قشنگه
رضا
۲۵ آذر ۱۳۹۴خداییش مزدا حرف نداره بسیار زیبا و با کیفیت
حمیدرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۴مزدا کلا ماشینای اخیرش به شدت دوست داشتنی اند
shahab
۲۷ آذر ۱۳۹۴مزدا خیلی عالی شده در تمام کلاسها مخصوصا مزدا6
usa & japan
۲۴ آذر ۱۳۹۴عالی بود مرسی.جیپ رنه گید واقعا ماشین خوبیه و بحثش جداست. oاااااااo.مزدا هم که حرفی برای گفتن نمیزاره.ولی نیسان جوک از قیافه اش خوشم نمیاد.یه جوریه.با حرف دوستمون هم موافقم جای asx واقعا خالیه.عجیب ماشین خوب و به صرفه ای هست
مهرداد
۲۴ آذر ۱۳۹۴سلام
واقعا چرا جلوی کپی رو از سایتتون گرفتین. چه اشکالی داشت مطالب با اسم شما در سایر سایتها از جمله سایت من نشون داده بشه . خیلی کار بچه گانه ای کردید . بی بی سی و دویچوله هم این کار رو نمی کنن . الان تو قرن 21 هستیم گفتم شاید فراموش کردید. یعنی فکر کردید نمی شه کپی کرد ؟ من همیشه منبع رو تو سایتم اعلام میکنم ولی از این به بعد مطالبتون رو می زارم بدون منبع ببینم چکار می کنید.
سردبیر
۲۴ آذر ۱۳۹۴دوست گرامی، کپی مطالب یعنی سرقت از زحمات تعدادی نویسنده، مترجم، ویراستار و غیره. اگر وجدان شما به شما اجازه سرقت می دهد، جای صحبتی باقی نمی ماند.
مهرداد ( اصلی یا فرعی ) - فرقی نمی کنه !
۲۴ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز
کاش اسم کاربری تون رو جوری انتخاب می کردید که با بقیه اشتباه نشه . 2 تا مطلب قبل تر کلی خواهش کردم و استدلال آورده ام که کلیلک راست رو فعال کنند . بعد شما با اسمی مشابه من می گی : کپی می کنم !!!! چه کار می تونید بکنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
مجتبی (ساروی)
۲۵ آذر ۱۳۹۴برادر تو قرن 21در همه ی کشورها قانون کپی رایت رعایت میشه به جز ایران که قانونش هست ولی فرهنگش نیست .گفتم شاید ندونی
مقوله شناس
۲۵ آذر ۱۳۹۴یه هفته پیش یه زیرنویس واسه یه فیلمی گرفتیم گفتیم شب جمه ای حالشو ببریم.،
هیچی خلاصه شونصد بار اسم مترجم رو بین زیرنویس های فیلم نشون داد.، یا بهتره بگم زیرنویس های فیلم رو بین اسم مترجم نشون میداد.
یعنی جیگرم له شد تا فیلمو دیدم.،.
آخرشم نفمیدم چی دیدم،، تنها چیزی که از فیلم تو ذهنم مونده بود اسم مترجمش بود که تا چندین روز هم جلو چشم بود،
حسابی ملکه ذهنم شده بود..
چن روز پیشم موقع پر کردن فرم استخدام، اسم مترجم رو به جای اسم خودم نوشتم..
آخرشم به دلیل همین اشتباه اسمی اون کارو از دست دادم،
چه کار نونو آب داریم بود..
خلاصه از روزی که اون فیلم لعنتی رو دیدم زندگیم به کلی از روال عادیش خارج شد.. یعنی روزی صد بار فقط نفرینش میکنم،
لذا مقوله ی کپی رایت چیز مهمیست که میبایست رعایت شود.
شما ممکن است تکرار میکنم ممکن است احیانا اسم سایت و مترجمین رو هنگام کپی کاری بنویسید، اما بقیه چی؟
آیا اونها هم مینویسن؟ نمیخاد خیلی فکر کنی خودم بهت میگم، خیر.
ترجمه ی دقیق کار راحتی نیست که اگه بود خودتون میکردین،
پس این حقو باید داد که نخوان کسی به رایگان برداره.
هزینش هم لینک نمودن خواننده به سایت مبدا هست که انصافا کار سختی هم نیست.،
چیزی هم از ارزشهای والای سایتتون کم نمیکنه،
پویان
۲۴ آذر ۱۳۹۴این نیسان جوک خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا ایرانیا از قیافش خوششون نمیاد! هرکی میبینش میگه چه زشته!
usa & japan
۲۴ آذر ۱۳۹۴چون عین پاتریک هست توی انیمیشن باب اسفنجی :ا !!!!!!! مثل این خنگا هست
نوید جهرمی
۲۴ آذر ۱۳۹۴بین این فسقلیای دوست داشتنی از رنگید و مزدا سی ایکس 3 خوشم میاد.
ali ayat
۲۴ آذر ۱۳۹۴جذب دوتا ماشین شدم یکی مزدا و یکی اون مینی
mahdi
۲۴ آذر ۱۳۹۴cars.comهم یه مقایسه گذاشته تو همین کلاس سوبارو ایکس وی بیشترین امتیازو آورده در کل هر کدوم از این سایتا یه چیزی میگن
احمد باقری
۲۴ آذر ۱۳۹۴مینی کوپر اصلا ماشین تولید نکنه، بهتره. از نیسان جوک هم خیلی تعریف می کنن، هر کی گرفته، راضی هست.
Kamran.k
۲۴ آذر ۱۳۹۴بازم مزدا یکی از بهترینها ..البته نیسان جوک هم خیلی تو این کلاس عالیه
Archi KHAN
۲۴ آذر ۱۳۹۴توی این مقایسه فکر میکنم کفه ی ترازو به سمت ژاپنی هاست
hr-v و cx3 عالی هستن
جوک هم که در نوع خودش جالبِ …
آرش
۲۵ آذر ۱۳۹۴چرا تویوتا تو این کلاس کم کاره؟ فارغ از اینکه تو این لیست اسمی ازش نیست، کلا تو کلاس کراس اوور یا ساب کامپکت هم تویوتا نماینده شاخصی نداره. چرا؟
رافال
۲۵ آذر ۱۳۹۴هوندا HR-V و نیسان جوک
از لحاظ ظاهر بهترین : انکور-هوندا-500-جیپ رنگید -شوی ترکس -مزدا cx3-جوک
مشخصات: جوک-مزدا-هوندا
شاسی
۲۵ آذر ۱۳۹۴یه نظر خواهی میخاستم برای خرید شاسی بلند با ۱۵۰-۱۶۰ تومن. بین سانتافه صفر-پرادو ۲۰۰۸ -موهاوی ۲۰۱۰-وراکروز ۲۰۱۰-سورنتو۲۰۱۰-اوتلندر صفر؟؟
ممنون میشم با اطلاعات جوابم بدین
The Eagle
۲۵ آذر ۱۳۹۴نیسان مورانو ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ هم خیلی ماشین خوبیه
مهدی
۲۵ آذر ۱۳۹۴داداش مینی تو کیفیت یکی از بالارده ها تو آمریکا شده پس بهتره نگی تولید نشه
پرهام
۲۵ آذر ۱۳۹۴3 تای اول فوق الاده ان من از جوک خوشم میاد خیلی قیافه بانمکی داره و نسخه R این ماشین قوقا به پا کرده در حد سوپر اسپورته .