ایران خودروچشم اندازگریت وال

تانک 500 هیبرید؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ایران خودرو

یکی از بزرگ‌ترین خودروهای وارداتی سال ۱۴۰۴، تانک ۵۰۰ هیبرید از محصولات گریت وال چین خواهد بود. این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، توسط ایران خودرو و شتابران خودرو آگهی شده است.

سری شاسی‌بلندهای تانک از زمستان ۱۴۰۲ به بازار ایران معرفی شدند. همچنین، محصولاتی از بایک به نام BJ40 و BJ60 نیز در کلاس شاسی‌بلندهای چینی دو دیفرانسیل با قابلیت رانندگی آفرود، وارد کشور ما شدند. حالا ایران خودرو و شتابران خودرو برای واردات یک نمونه‌ی بزرگ و پهن‌پیکر آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

گروه خودروسازی گریت وال (GWM) سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. این مجموعه یکی از اولین شرکت‌های چینی بود که صادرات خودرو به اروپا انجام داد. در ایران مردم ما با کراس‌اور هاوال H2 و وانت پیکاپ وینگل، محصولات گریت‌وال را شناختند اما هرگز، خودروهای پرچمدار این شرکت یا زیرمجموعه‌های آن، هنوز به ایران وارد نشدند. تیراژ تولید گریت وال، سالانه  به ۱/۵ میلیون دستگاه می‌رسد و از این نظر، جایگاه هشتم کشور چین را دارد.

تانک (Tank) یک برند زیرمجموعه‌ی گریت وال است که خودروهای دو دیفرانسیل و نیمه لوکس تولید می‌کند. چهار مدل شامل، تانک ۳۰۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ و ۷۰۰ در سبد محصولات این برند دیده می‌شوند. طبیعتا ارزان‌ترین و کوچک‌ترین نمونه، تانک ۳۰۰ است که البته نسبت به کراس‌اورهای اقتصادی مثل چری  X22 و X55 مونتاژ مدیران خودرو، ابعاد بزرگ‌تری دارد. تانک۵۰۰  محصولی در ابعاد تویوتا لندکروزر است که سال ۲۰۲۱ معرفی شده و پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی و هیبریدی ارایه می‌کند. این شاسی‌بلند چینی هم‌اکنون در استرالیا و افریقای جنوبی نیز علاوه‌بر چین فروخته می‌شود.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی تانک ۵۰۰ هیبرید

طراحان گریت وال برای تانک ۵۰۰، ترکیبی از شاسی‌بلندهای کلاسیک امریکایی و لندکروزر استفاده کرده‌اند که البته الگوبرداری مستقیم محسوب نمی‌شود. برخلاف تانک ۳۰۰، مدل ۵۰۰ از ادوات لوکس استفاده می‌کند و پلاستیک سیاه‌رنگ داخل سپر یا جلوپنجره ندارد.

در نمای اصلی، حجم‌دهی بدنه با هدف افزایش حس عضلانی انجام شده است. سپر تمام فلزی هم‌رنگ بدنه، مه‌شکن‌های LED را در خود جای داده و نسبتا ساده دیده می‌شود؛ اما جلوپنجره‌ی کروم با نشان برجسته‌ T چشم را به سمت خود می‌کشد. کشیدگی کاپوت تا لبه‌ی چراغ‌ها و برش‌های دقیق بدنه، دیگر نکات مثبت تانک ۵۰۰ هستند.

در نمای جانبی، ابعاد بزرگ خودرو بهتر دیده می‌شود. تانک ۵۰۰ با ظاهری سنگین و مکعبی، لندکروزرهای کلاسیک را تداعی می‌کند. رکاب‌ها و حفاظ داخل گلگیرها نیز هم‌رنگ بدنه هستند. حجم‌دهی پایین درها و خط بین چراغ‌ها نیزهماهنگ با دیگر اجزا، چشم‌نواز به نظر می‌رسد. تانک ۵۰۰ با انواع رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ اینچ ارایه می‌شود.

برخلاف نمای روبرو، چراغ‌های عقب تانک ۵۰۰ شدیدا به رنجرور شباهت دارد. از سویی دیگر، درپوش صندوق با چرخ زاپاس روی آن، به سمت راست باز می‌شود که مشابه پرادوهای قدیمی است. این موضوع در محل نصب پلاک و دستگیره نیز دیده می‌شود. طراحان تانک ۵۰۰ تلاش کرده‌اند با ادوات کروم براق و سپر همرنگ بدنه، حس لوکس این شاسی‌بلند را افزایش دهند. دیگر موضوع جالب، عرضه‌ی تانک ۵۰۰ بیزنس ورژن، با چرخ زاپاس داخل صندوق عقب (تصویر زیر) است.

تانک ۵۰۰ با طول ۴,۹۲۸  (بدون زاپاس) و عرض ۱,۹۳۴  و ارتفاع ۱,۹۰۵  و فاصله محوری ۲,۸۵۰  میلی‌متر عرضه می‌شود که عملا تفاوتی با تویوتا لندکروزر موجود در ایران ندارد.

طراحی داخلی و نمای کابین تانک ۵۰۰ هیبرید

نسخه‌های مختلف تانک ۵۰۰، خصوصا مدل پایه و پلاگین هیبرید، در جزئیات کابین تفاوت‌هایی دارند. مثلا دسته‌دنده‌ی نسخه‌ی PHEV کوتاه‌تر و کریستالی است. تانک ۵۰۰ هیبرید نسبت به دیگر نمونه‌ها، لوکس‌‌تر دیده می‌شود و کلیدهای فلزی بیشتری دارد.

چرم مرغوب روی داشبورد در رنگ‌های متنوع ارایه می‌شود. صندلی‌های سیاه، سفید و نارنجی در نسخه‌های مختلف تانک ۵۰۰ قابل انتخاب هستند. نمایشگر لمسی، ۱۴/۶ اینچ و پنل پشت فرمان، ۱۲/۳ اینچ است. یک ساعت آنالوگ، فرمان کاملا دایره‌ای و تزئینات آلومنیوم، کابین تانک ۵۰۰ را در کلاس خودروهای چینی، لوکس و راحت نشان می‌دهد.

نسخه‌ی دو ردیفه و سه ردیفه از تانک ۵۰۰ تولید شده است. فاصله محوری ۲/۸۵ متری باعث می‌شود، ۷ سرنشین نیز فضای کافی در اختیار داشته باشند اما ۵ فرد بلند قد، به راحتی از سفرهای بلند مدت با این خودرو لذت خواهند برد. همچنین زاویه‌ی صندلی ردیف دوم، قابل تنظیم است. تانک ۵۰۰ استاندارد، فضای حمل بار  ۷۹۵ لیتر دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی تانک ۵۰۰ هیبرید

ترکیب موتور ۲ لیتر توربوشارژ GDi با محرک برقی، ۳۴۲ اسب بخار قدرت و ۶۴۸ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. تانک ۵۰۰ هیبرید، با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این شاسی‌بلند در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند. نهایت سرعت تانک ۵۰۰، محدود به ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

هنوز مشخص نیست تانک ۵۰۰ با چه نوع امکانات وارد ایران شود. سردکن و گرمکن داخل صندلی، تنظیمات برقی صندلی های جلو، ماساژور صندلی، دنده پشت فرمان، پنل پشت فرمان دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه،کروز کنترل هوشمند با رانندگی خودکار بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم خط خوان، تریم داخلی چرم، نور پردازی کابین، دسته دنده الکترونیک، کیسه هوای جانبی جلو و پرده ای، ایربگ میان سرنشینان جلو، سقف پانوراما، تهویه سه کاناله اتوماتیک با امکان تنظیم مستقل توسط سرنشینان عقب، سیستم صوتی حرفه ای، در تانک ۵۰۰ هایبرید دیده می شود. همچنین  قفل دیفرانسیل مکانیکی با حالت‌های 2H(دیفرانسیل عقب)، 4H (چهار چرخ سبک) و 4L (چهارچرخ سنگین)  نیز وجود دارند.

قیمت تانک ۵۰۰ هیبرید در چین و پیش‌بینی برای ایران

در امارات و چین، برای خرید شاسی‌بلند هیبرید گریت وال به بودجه‌ی ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار نیاز است. اگر نرخ دلار را ۱۰۰ هزار تومان فرض کنیم و تخفیف گمرکی مخصوص خودروهای کم مصرف را مشابه مدل‌های بنزینی در نظر بگیریم، قیمت تانک ۵۰۰ هیبرید برای مشتری ایرانی، ۷ تا ۸ میلیارد تومان خواهد بود. چنانچه ارز مبادله‌ای و تعرفه واردات پایین به این خودرو اختصاص یابد، احتمال واردات با حدود قیمت ۵ میلیارد تومان وجود خواهد داشت.

هم‌اکنون برای اکستریم VX مدیران خودرو، حدود قیمت ۴/۵ میلیارد تومان وجود دارد. این شرایط، نشان می‌دهد خریداری که حاضر باشد برای شاسی بلند چینی، ۵ یا ۶ میلیارد تومان بپردازد هم، نایاب نیست. خصوصا اگر شرکتی شناخته شده مثل ایران خودرو اقدام به واردات تانک ۵۰۰ با ابعاد بزرگ و امکانات لوکس کند، مشتری خود را (هرچند به تعداد اندک)، خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Yaghoob

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (488 ديدگاه)

    با قیمت 7 تا 8 میلیارد بعید میدونم تقاضای چندانی داشته باشه.

    موافقم 110
    مخالفم 37
    1. ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6045 ديدگاه)

      بنظرم با این پول بریم ۴ تا 7x با رنگ های مختلف بخریم عمده
      خوبه بزاریم پارکینگ و ازش لذت ببریم

      موافقم 50
      مخالفم 16
      1. Rez

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (73 ديدگاه)

        Suba m4 بهتره

        موافقم 9
        مخالفم 18
        1. مهردادکمال

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2084 ديدگاه)

          سوبا یه ون هست اما این یه اس یو وی با شاسی مستقل .اصلا قابل مقایسه نیستن

          موافقم 22
          مخالفم 2
        2. ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (6045 ديدگاه)

          بدرد نمیخوره قطعاتش گیر نمیاد گارانتی فردا موتور هم که میدونین

          موافقم 12
          مخالفم 11
    2. محسن

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام خیلی از کاربرها که اینجا نظر دادن پول خرید یه پراید ۸۵ رو هم ندارن الکی میان نظر میدن اوه چقدر قیمتش بالاست یا میگن ماشین چینی هست حیف پول گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده سانتافه ۲۰۱۷ فول ۶۴ اپشن رو فروختم الان هاوال h6 هیبرید گرفتم‌خدایی سواری این گجا و اون گجا تو هاوال میشینی انگار تو اتاق خواب رو تختت لم دادی دارن میبرن تو خیابونها گشت و گذار با سکوت کامل نرم و هندلینگ فوقالعاده حالا دائم بگین چینی گوش به این حرفها ندهید سواری بگیرید متوجه میشید که برندهای اروپایی پول برندشون رو از مشتری میگیرن وگرنه سواری که باید بده نمیده از بنده که تجربشو دارم گوش کنید حتی از تویوتا راوفور هم با کیفیت تر هست

      موافقم 28
      مخالفم 35
      1. SS

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (855 ديدگاه)

        همون سانتافه وسط عید روز تعطیل پمپ بنزینش سوخت یک ساعته پیدا کردم برام فرستادن در محل عوض کردم
        حالا این ماشین ده سال کارکرد بود با پمپ اصلی که این اتفاق طبیعی هست براش
        ماشین چینی بعد دو سال پمپش سوخت تونستی برو پیدا کن. از منتظر موندن برای خودروبر لذت ببر 😂😂
        بماند که بعد 5 سال احتمالا خود شرکتش هم گردنش نمیگیره و میگه ما اصلا مگه همچین چیزی تولید میکردیم 😂😂

        موافقم 13
        مخالفم 3
  2. علی جردن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2210 ديدگاه)

    چندتا مدل و بلاگر تاحالا تانک برسی کردن؟ لینک همشونو یکجا بزارین اینجا با ذکر منبع کاربر راحت تر دسرسی داشته باشه به منابع. الکی گوگلو بالاپایین نکنه شاید واقعا میخواد تانک بخره میخاد همزمان چندتا برسی خوب ببینه

    موافقم 39
    مخالفم 2
  3. دیا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (241 ديدگاه)

    ترکیب لندکروز و پاترول

    موافقم 38
    مخالفم 12
  4. سهیل

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ۵ میلیارد، دیگه ۵ میلیارد سابق نیست.
    در روزگاری که شاهین پلاس اتومات رو ۱.۳ میلیارد اگهی میکنن واقعا ۵ میلیارد برای یه شاسی مستقل دودف با این ابعاد + دفلاک جلو و عقب + کیفیت پریمیموم + ۳۴۰ اسب و ۶۵۰ گشتاور پول عجببی نیست.
    ضمنا هیبرید در این ماشین برای مصرف سوخت نیست بلکه بیشتر هدفش ارتقای گشتاوره. مصرفش بطور نرمال حدود صدی ۱۳ لیتره. ( در بررسی های واقعی )

    موافقم 98
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      در روزگاری که ۳۰۰۰۰ دلار میشه ۳ میلیارد تومن نا‌قابل،۵ میلیارد تومن پولی نیست.

      موافقم 49
      مخالفم 6
      1. صادق صداقت

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من با قیمتش کاری ندارم وارد بحثشم نمیشم اما شخصا یک رانا مدل ۹۱ دارم ساخت وطن برای کلید شیشه بالابرش تمام مشهد رو گشتم گیرم نیومد الان سیم کش یک کلید دیگه برام سمبل کرد
        حالا فکرکن این بقول خودشون تانک خراب شه اگه میلیاردری خوب تویوتا بگیر اگرم کارمندی با ماشین ایرانی بمشکل میخوری

        موافقم 12
        مخالفم 1
  5. P

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (291 ديدگاه)

    در مورد قیمت(داخل) دیگه واقعا نمیشه چیزی گفت

    اما در مورد طراحی چه داخلی و چه بیرونی واقعا تمیز و مرتب کار کردن هرچند هم جلو و هم عقب و هم کنار که میبینی نا خداگاه یا برندها مشهور میوفتی اما تلاششون ستودنی و باتوجه به امکانات و … قیمت جهانی معقولی و خوبی داره

    موافقم 48
    مخالفم 5
  6. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا همین با قیمت پنج میلیارد بیاد ایران ثبت نام بشه مردم میلیونی صف میکشن در عین حال مینالن که وای پول نداریم

    موافقم 55
    مخالفم 7
    1. Sadegh

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (152 ديدگاه)

      حرف حسابی بزن!!! کجا دیدی مردم واسه یه ماشین چینی صففففف بکشن،؟!؟ یچیزی افتاده تو دهن مردم، هی میگن!

      موافقم 8
      مخالفم 29
  7. Mohammad

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لندکروز پلاستیکی با موتور چمن زن!
    لامصب حداقل ی موتور ۲۵۰۰سی سی(طبق محدودیت حجم تعرفه گمرک)v6 توئین توربو میذاشتی بیامرزه این چیه آخه ۲ لیتر برقی؟
    این یبار بره رودخونه رو از نزدیک لمس کنه سکته فشاری میکنه باید ی راست بفرستیش قبرستون جوجه دو هزاری ها

    موافقم 37
    مخالفم 85
    1. رضا یاسمی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      هیبریده برادر

      مگه گشتاور بوگاتی لازم داری؟

      موافقم 22
      مخالفم 5
    2. Parsa

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      وقتی مردم به ماشین های نرمال مانند کشور های دیگ دسترسی ندارن و مجبورن بین چینی وارداتی و چینی مونتاژی انتخاب کنند وقتی این ماشین هارو می‌خرند چون نمی‌خوان قبول کنند چه کلاهی سرشون رفته هی میان میگن این از تویوتا بهتره یا از فلان برند بهتره ….

      موافقم 21
      مخالفم 3
  8. Saeedfarshchian

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خوشم اومد
    طراحیش خیلی میل به لندکروزر داره
    ساعت روی داشبرد هم جالبه

    موافقم 27
    مخالفم 10
  9. رامین صفایی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    چینی ها برای هر آشغالی که تولید میکنند ،
    اسامی بزرگ و دهان پر کن میگذارند ‌.
    شک نکنید که این تانک حتی در حد یک گاری
    و یا ارابه هم ایمن نیست .

    موافقم 20
    مخالفم 58
  10. دکتر حسن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ۷ میلیارد بدی اما فردا یک قطعه یادش و حتی مصرفی هاش هم به زور پیدا میشه، حماقت!!!

    موافقم 44
    مخالفم 11
  11. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    اگر ایران خودرو خدمات پس از فروشش اش را به درستی انجام دهد،خیلیم‌ عالیه.
    من که خوشم اومد.

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. صادق صداقت

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خدمات پس از مرگ یا؟
      کدوم خدمات؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. کیا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای تقدیر داره
    ملت ما احتیاج مبرم به خودروهای چینی بی اصالت
    با قیمت های بالای ۵میلیارد دارن
    چنتا از دوستان نزدیک من هستن که همیشه منتظر ثبت نام خودروهای بالای ۵میلیارد هستن
    خدارا صدهزارمرتبه شکر که این مسله هم حل شد
    ……………………..
    آقا بیشتر ملت ندارن دست دوم ایرانی بخرن اصلا پراید شده برا خیلیا آرزو
    یکم انصاف

    موافقم 39
    مخالفم 9
  13. nima.jdm

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    این که کپی از نیسان تایتانه!

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/11/2016-Nissan-Titan-XD-110.jpg
    پشتش هم اگه چراغاشو در نظر نگیریم خود لند کروز اتاق ۲۰۰

    موافقم 21
    مخالفم 10
  14. Iman 007

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه اما قیمتش خیلی بالاست

    موافقم 22
    مخالفم 10
  15. مصطفی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    هر چی باشه چینیه!!!
    یه زمانی بنز w124 تانک بود الان این آشغال شده تانک😏
    حیف تانک که اسمش رو این باشه

    موافقم 26
    مخالفم 14
  16. حمید

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خخخ خب اگه قرار بود ماشین ۵ میلیاردی ه چینی سوار بشیم په این درودکون سایپا و ایران خودرو رو جمع کنین یا به قول بعضیا خودرو ملی و ماشین رو آزاد بذارین بیاد داخل مملکت تا ببینید کی اصلا به این اشغالای چینی نگاه می‌کنه با ورود بزرگای ژاپن و آلمان و …. تازه باقیمت مناسب تر و با شرایط عالی

    موافقم 17
    مخالفم 2
  17. همایون

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (991 ديدگاه)

    چون تو ایران رقیب نداره راحت میفروشه شک نکنید درسته تانک ۵۰۰ حالا حالاها مونده تا به شاخهای این کلاس برسه ولی شاسی بلندهای گریت وال مخصوصا مدلهای تانک اعتبار خوبی تو بازار بین المللی کسب کردن این شرایط منو یاد زمانی میندازه که هیوندای سنتینتال رو عرضه کرد با اینکه به پای بقیه نمیرسید ولی استارت خوبی بود و خوبم فروخت و زمینه ساز جنسیس جی‌نود شد که الان کاملا کنار هم کلاسیهاش حرف برای گفتن داره.من که از تانک پونصد و هشتصد خیلی خوشم میاد

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. صادق

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ماشینهای چینی هم شدن همکار ایران خودرو و سایپا
      تا الان از خودرو ایرانی بی رغیب حرف می‌زدیم البته اجباری الان اینارو اضافه کنید

  18. یک ایرانی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من حاضرم خودم کسی که بیاد ۶ـ۷ میلیارد بده این شتر گاو پلنگ چینی آلات رو بخره رو ببرم تست روانی…. پول بستری و درمانش رو هم خودم میدم. کمتر از یکسال ،پنجاه درصد ارزشش رو از دست میده.. یه بنز اس کلاس رو کامل بدون راننده ،یکسال اجاره کنید نهایتش براتون یک میلیارد میوفته.والا پول رو از توی جوب هم پیدا کرده باشی،دلت نمیاد بدی به این

    موافقم 17
    مخالفم 8
    1. امیر

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      همین عتیقه تا حالا یک ماشین خارجی سواری نشده اینجوری میگه
      والا

  19. سهیل

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه با همین فرمون پیش بریم.اصلأ احتیاج نداریم خودمون زحمت بکشیم برادران چینی در سرزمین رویاهای هر
    ایرانی تاجر چنان سخت کار میکنند که
    تا ۵سال دیگر واقعا باید سوار فرغون الکتریکی یا تانک پابزن برس.چینی هستیم.تا اون روز مردم عادی همه از
    گرسنگی مردیم …اگر چین نباشد..روس
    که نمرده

    موافقم 6
    مخالفم 7
  20. بهلول

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای تانک حاصل تلاش خوب محققان صنعت خودروی چین هستند تا سواری و کیفیت آن تست نکردید نظر الکی و بد بینانه دادن ستم و قضات کورکورانه است البته اگر ایران خودروی دزد از کیفیت و متریال خوب آن نه دزد با یک آرم برند جعلی قطعات بی کیفیت جایگزین محصول اصلی نکند مثل مدیران خودروی دزد که محصول چری با متریال بی کیفیت تحت آرم فونیکس با اشغال ترین درجه کیفیت دزدی کرده و به مردمی تخصص ندارند در کشوری نظارت بر تولید وحمایت از مصرف کننده فقط شعاری است برای حمایت مافیای خودرو

    موافقم 12
    مخالفم 3
  21. Mehdi

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خب با 7 8 میلیارد میشه به لند کروز شیش سیلندر سالم سلامت پیدا کرد البته این جور انتخاب ها به شخصیت یه آدم برمیگرده چون من حتی یه کیا موهاوی v8 هم به این ترجیح میدم

    موافقم 7
    مخالفم 4
  22. روزبه

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    من اینو تو باکو دیدم . به تعداد قابل توجهی هم دیدم . صرف نظر از بازار قطعات و قیمت و خدمات پس از فروش
    به عنوان ماشین چینی ، ماشین قابل احترامیه .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. حمید

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بادرود و وقت بخیر خدمت تمامی عزیزان نظرات همگی قابل توجه است اما بایستی این را قبول کرد اجناس چینی جایی برای بحث ندارند چه دوستی سانتافه فروخته و چینی سواره وچه بقیه دوستانی که جانبداری میفرمایند جاییکه عقاب پر نزند کلاغان ادعا دارند

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا