شرکت کرمان موتور طی مراسمی تحویل هزار تاکسی برقی خود را به ناوگان تاکسیرانی تهران آغاز کرد. به این ترتیب کی ام سی E-J7 وارداتی (جک E-50A) به عنوان نخستین خودروی تمام برقی وارد شده به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور لقب گرفت.
به گزارش پدال، در این مراسم که با حضور شهردار تهران و مدیران کرمان موتور برگزار شد، ۲۰۰ دستگاه خودروی جک E-50A تمام برقی و وارداتی تحویل متقاضیانی شد که پیشتر با اسقاط تاکسی خود اقدام به خرید این خودروی تمام برقی کردهاند. این تاکسیهای برقی با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در دسترس تاکسیرانها قرار گرفته و متقاضیان میتوانند با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و بهرهمندی از تسهیلات ۹۰۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد و مهلت بازپرداخت ۵ ساله، نسبت به جایگزینی تاکسیهای خود با این سدان پرشتاب برقی اقدام نمایند. در راستای مسئولیتهای اجتماعی کرمان موتور، ۶۰۰ میلیون تومان از مبلغ کل تسهیلات توسط این شرکت تأمین خواهد شد.
شرکت کرمان موتور با پیشگامی در عرضه خودروهای برقی، طی قراردادی با شهرداری تهران قرار است ۲ هزار تاکسی برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نماید. علاوه بر این تا پایان سال جاری ۹۰۰ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی نیز در شهر تهران مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
طبق مصوبه شورای شهر تهران، تاکسی برقی کرمان موتور مزین به رنگ زیبای فیروزهای شده و طبق اعلام شرکت، باتری این خودرو با ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر ضمانت عرضه میشود.
شهردار تهران در مراسم تحویل این تاکسیها اعلام کرد تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۵ هزار دستگاه خودروی برقی از انواع سدان، کراس اوور، ون و اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد. در پایان این مراسم به صورت نمادین سوییچ ۱۰ دستگاه از این تاکسیها تحویل تاکسیرانان شد.
مشخصات فنی و امکانات کی ام سی E-J7 تاکسی برقی کرمان موتور
تاکسی برقی کی ام سی E-J7 یا E-TAXI کرمان موتور به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۲ کیلووات (۱۹۰ اسب بخار) مجهز است. یک پک باتری به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات در کف اتاق این سدان نصب شده و قادر است تا ۴۰۲ کیلومتر انرژی حرکت خودرو را تأمین کند. برای شارژ این باتری از ۱۵ درصد تا ۱۰۰ درصد در صورت استفاده از برق خانه، به حدود ۸.۵ ساعت زمان احتیاج است و در صورت استفاده از ایستگاههای شارژهای سریع نیز ظرفیت ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری در مدت کمتر از ۴۸ دقیقه پر خواهد شد.
استفاده از پیشرانه پرتوان در این رنج قیمتی باعث شده تا کی ام سی E-J7 بالاتر از رقبای خود، صفر تا صد بسیار خوب ۷.۶ ثانیهای داشته باشد. طبق اعلام کرمان موتور حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت بوده و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
از امکانات ایمنی و رفاهی تاکسی برقی کرمان موتور میتوان به سامانههای پایداری خودرو در هنگام ترمز، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور باران، چراغهای روشنایی اتوماتیک مجهز به فناوری LED، مالتی مدیای ۱۰ اینچی با همراه سنسور و دوربین پارک، کلاستر دیجیتالی، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به دریچههای ردیف عقب و تریم دو رنگ چرمی اشاره کرد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ماشاالله
انشالله به زودی تعدادشون زیاد بشه مردم از دست پژو و سمند ها راحت بشن
Mohsen68
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اون کشورایی که مشکل برق و زمین برای اختصلص دادن جایگاه شارژ به خودروهای برقی رو ندارن توی صف های انتظار شارژ برای ماشینای برقی داره خوابشون میبره، توی تهران که تو حاشیه خیابونا جا نداره اگه ماشینت آتیش گرفت بگیری کنار خواهیم دید که خودرو برقی چه مشکلاتی ایجاد میکنه. تو مطلب قبلی هم گفتم و یه عده اومدن گفتن ما میخوایم پیشرفته باشیم. ایشالا که به همه چیزش فکر شده و مشکلی پیش نمیاد. ایشالا که به مصرف لاستیک و هزینه تعویض باطری و همه و همه چیزش فکر شده و میخوایم از امارات و قطر و آلمان و انگلیس که همچنان تاکسی هاشون بنزین سوز هستن پیشرفته تر باشیم. ایشالا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ما کشورمون یه مشکل داره
باید از آشغال هامون برق درست کنیم ولی این کارو نمیکنن ما خیلی منابع داریم میتونیم خیلی کارا کنیم همه چیز هم داریم هیچکی اصلا کاری نمیکنه ☹️☹️☹️
محمد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳از زباله تو چین برق تولید می کنند ولی خیلی هوا رو آلوده می کنه.
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳تا وقتی پنل خورشیدی که ذره ای ضرر نداره میشه استفاده کرد چرا سوختن زباله خوبیش اینه هم انرژی گرمایشی و هم الکتریکی ایجاد میکنه ولی هوا رو آلوده میکنه و برای تهران خطرناکه و همچنین از انرژی خورشیدی آلمان بود که تونست مازاد برق کشورش رو تامین کنه و این یعنی صادرات برق رایگان به کشور های همسایه.
امیر
۲۲ خرداد ۱۴۰۳البته چیزی که در نظر گرفته نشده ، مدت زمان طولانی شارژ باتری هاست در بدترین حالت 8.5 ساعت زمان زیادیه مگر اینکه شب تا صبح بزارن شارژ و 2 الی 3 روز بشه استفاده کرد.
مزدا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳رنگ زرد بهتر بود
رنگ تاکسی ها رو هم چینی کردند
۲۲ خرداد ۱۴۰۳داش ماشین شخصی بوده برچسب تاکسی روش زدن
ممدشون
۲۳ خرداد ۱۴۰۳صرفا جهت اطلاع ، یکم فکر میکردی میفهمیدی چون برقیه و مثل تمام خودروهای برقی جهان ابی میزنن
حسین دهمرد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اگر واقعا هدف کم کردن آلایندگی باشه دوگانه سوز ها مگر چشونه؟ اینهمه گاز داریم. قیمت هر دستگاه ماشین هم کمتر در میاد. پول کمتری هم به چین میدیم
اگر هدف شو رسانه ای باشه هم که …
Amirmohammad
۲۲ خرداد ۱۴۰۳یعنی واقعا دوگانه سوز بهتر از برقی هست بنظرت؟!!!!!!!!!!!! عجب
Killer
۲۲ خرداد ۱۴۰۳درسته استاد این سمند و ۴۰۵ های دوگانه سوز که جونشون درمیاد سربالایی رو برن و صدا تراکتور میدن و کل صندوق عقبو پر میکنن و موقع گاز زدن امکان انفجارشون هست و همه باید پیاده بشن خیلی بهتر از این ماشینای برقی صفر هستن.شما همونا رو سوار شو.اون برند چینی هم بیخود کرد پول گرفت بابت این ماشنیا باید طبق دستور جنابعالی مفتی میدادشون
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳گاز رو صادر کنیم بیشتر به نفع منافع ملی هست تا خودمون مصرف کنیم.
KAIZEN
۲۲ خرداد ۱۴۰۳هزارتا تاکسی برقی آوردن ببین چقدر آدم رفتن واسه رونمایی
کلا تو ایران همینه در تمام مناسبتها کلی آدم میره انگار چه خبره
اون خانومه هم فکر کنم رل زاکانیه همه جا کنارشه
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳احتمالا از اعضای شورای شهر هست.
جواد عقیلی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ایشون مدیر تاکسی رانی تهران هستن
۲۲ خرداد ۱۴۰۳داش
اون خانوم نیست اون پسره دقت کن دو برابر رفیق من ریش داره
نانو
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اخه توکشوری که 90درصد ماشیناش سفید ومشکی هستن تاکسی این رنگی می زنن هر کی تو دوره ای میشه مسئول برای خودش یه طراحی داره یکی میاد تاکسی نارنجی میکنه زرد بعد سفید بعد سبز حالا هم مشکی
محمدجواد نورایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳تا الان برای تاکسیها در ایران به ترتیب 4 رنگ انتخاب شده: نارنجی، سبز، زرد، فیروزهای در گذشتههای دور ترکیب رنگهای دوتایی سفید-مشکی، سفید-قرمز و سفید-آبی هم مرسوم بوده
به دلیل سفارش گذاری محدود امکان انتخاب رنگ برای خودروی وارداتی وجود نداره…رنگ فابریک تاکسیهای کرمان مشکی هستش و برای عمل به مصوبه کار گروه ترافیک وزارت کشور، از کاور فیروزهای به صورت محدود در بدنه استفاده شده
بقیه مدلهایی که خود شهرداری تهران وارد کشور کرده رنگ سفید دارن و بر خلاف تاکسیهای کرمان موتور به طور کامل با کاور فیروزهای تزئین میشن.
استفاده از کاور رنگی برای تاکسی مرسوم هست.
گاس فرینگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۳مثل کیش (تاکسی خطی هاش) و ترکیه که کرولا های سفید رو روش کاور زرد زدن
hesam.falahat
۲۲ خرداد ۱۴۰۳من کاری با این ندارم که 5 یا 6 سال دیگه باطری این ماشین ها رو اون راننده تاکسی پول دار و سرمایه دار از جیبش چه جوری هزینه و پرداخت میکنه !!! در عجبم که تو تهران با این شلوغی و فرهنگ رانندگی پایین تر از بسیار کشورها فقط سپر و جلو پنجره خوشگلش اگه بخوره چه قدر درمیاد برای این راننده تاکسی مایه دار…
Ehsan
۲۲ خرداد ۱۴۰۳قطعا اندازه کمری ها و اپتیماهای جی تی لاین تاکسی تهران در نمیاد!
Arshia m3csl
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اون اپتیما ها تاکسی ایران ماله بیشتر بعدشم قطعات تویوتا کمری از قطعات خیلی از ماشین چینی ها ارزونتره
Ehsan
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خب تاکسی ایرانمال تاکسی حساب نمیشن؟! راو۴ و سوناتا و کمری هم سایر تاکسی ها هستین
بعد کی بهت گفته قیمت وسایل کمری ارزون تر از ماشینای چینی هست؟؟ اصلا با عقل خودت جور در میاد؟ الان سپر کمری ۲۰۱۵ قیمتش حدود 20 تا ۲۵ میلیونه ولی سپر آرزیزو ۵ حدود ۳ تا ۴ میلیونه!
aaaaaaaa
۲۳ خرداد ۱۴۰۳طبیعتا نرخ کرایه فعلی بیشتر از 10 تومن میشه و میره بالاتر.
احتمالش هست که به عنوان تاکسی تلفنی های مخصوص مشابه اسنپ و تپسی شروع به کار کنن.
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۳یکسری ها هم هستن بدون توهین و غر زدن ، کار میکنند!
دستشون درد نکنه .
خدا قوت .
Sohrab
۲۲ خرداد ۱۴۰۳این حرکت گام بسیار خوبی به سوی آینده است.
کاربر52
۲۲ خرداد ۱۴۰۳از چین وارد شدند یا تو ایران ساخته شدند؟
محمدجواد نورایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خودروها وارداتی هستند.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳داش از چین رفتن افغانستان بعد از افغانستان اومدن ایران
قیافه اونا وقتی فکر میکردن تاکسی برقی مال کشور خودشونه ولی نمیدونن مال ماست و باید ماشین ۴۰ سال پیششونو رنگشو آبی کنن🤣🤣🤣🤣
پیرمرد قدیمی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳آقای…
اصلا جای خنده نداره و باید به این وضعیت مردم افغانستان گریست ، هرچند وضعیت ماهم دقیقا همینی هست که شما گفتی ، نیسان زامیاد ۵۰ سال پیش رو با رنگ آبی میفروشن به ملت و حالا حالا ها ازش دارن شیر میدوشن.
Amirmohammad
۲۲ خرداد ۱۴۰۳حرکت خوبیه فقط کاشکی از برند های خوب چینی یا سایر برند ها مثل کره یا فولکس هم بیارن برقی.
محمد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳تو ناوگان عمومی قطعات خیلی مهم هست.
الان کلی اتوبوس اسکانیا نو هست که به خاطر یک مشکل کوچیک در انبار های شهرداری موندند.
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳افرادی که تو پدال هستند یک قدم از لحاظ واقعگرایی از مردم جامعه جلو تر هستند.
وقتی کاری درست صورت پذیرد این افراد خرسند هستند.
محمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ایشالله دیگه اون کولر رو روشن کنن.
محمدجواد نورایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همه آرزوی روشن شدن کولر تاکسیها رو داریم ولی این بار هم بعیده:)
احتمالا این بار به بهانه اتمام شارژ نه تنها کولر بلکه چراغها هم خاموش میشه.
Morteza
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نه بابا باتریش خالی میشه.یا میگن شارژ نداریم😂
۲۲ خرداد ۱۴۰۳داش شیشه رو بده پایین از راننده تاکسیا انتظار نداشته باش
Arshia m3csl
۲۲ خرداد ۱۴۰۳کرایه این تاکسی از مرسدس بنز e class تاکسی تو المان گرونتر در میاد احتمالا هم تاکسی های محله های منطقه ۱ مثل فرمانیه و اندرزگو و نیاوران و زعفرانیه باشه یا بشه تاکسی های انحصاری پالادیوم مثل اپتیما تاکسی های ایران مال
فیات مولتیپلا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳آوردن خودروی برقی توی ایران فعلی کار خیلی اشتباهیه، تاکسیهای الان رو مقصر هدایت آلوده میدونن و بخشی هم درسته چکن کلی ایراد فنی دارن و قدیمی شدند، اما هایبرید ها خیلی برای این کار بهترن
بعدشم وقتی قرار باشه برق بیشتری نیاز بشه اونموقع مازوت بیشتری میسوزونن و هوا فقط آلوده تر میشه
محمد ب
۲۲ خرداد ۱۴۰۳کشوری با این همه منابع نفت و گاز چه احتیاجی به خودروی برقی داره ؟ یه خودروی روز دنیا پلاگین هیبریدی با اقساط بلند مدت خیلی بهتر بود
گاس فرینگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۳تاکسی برقی نهایتا برای درون شهری انتخاب معقولیه واسه برون شهری با توجه به فاصله های زیاد شهر های ایران حتی تسلا مدل اس هم نمیکشه
حسین
۲۵ خرداد ۱۴۰۳با سلام ، میشه گفت کشوری مثل ایران که الان با خطر بی برقی مواجه هستش و داریم میبینیم هر روز در یک منطقه برق نیست ورود ماشین برقی خنده دار است ، خودرویی که فقط در تهران باید بچرخد و اگر خواستی بری باهاش مسافرت یک ژنراتور هم با خودت یدک بکشی تا جایی نمونی ، مهمتر از همه تاکسی رو به قیمت ۱۰۰ میلیون اسقاط می کنند و شما باید ۳۰۰ میلیون دیگه از جیب مبارک پرداخت کنی ، کدام راننده تاکسی چنین پولی دارد ؟ جزو باند مخوف در تاکسی رانی که هر سال خودروهای خود را تبدیل می کنند و همه چیز متعلق به آنها است و یا کارمندان نور چشمی که به آنها تاکسی داده اند و برای گرفتن این خوردو چینی هم باز مسئولان محترمشان حتما برای پرداخت دستورات لازم را مبذول میفرمایند. تا کی باید کار کرد تا ۹۰۰ میلیون وام صاف شود ، با این مسافران عزیز ، که هیچ وقت در دادن کرایه تاکسی راضی نبوده اند ، ولی برای خرید پیتزا و آجیل و …. هیچ مشکلی ندارند ، این کرایه تاکسی بدجور بهشون فشار میاره ، خانم مالکی فرمودند برای دلگرمی رانندگان تاکسی چینی برقی بعد از پایان اقساط خودرو تاکسی برگشت میشود و میتوانید پلاک شخصی برایش بگیرید ، خیلی خنده دار است ، بعد از ۵ سال دیگر از آن ماشین چیزی باقی نمی ماند که تاکسی برگشت شود و آن موقع قیمت باطری از خود خودرو چندین برابر گرانتر خواهد شد البته اگر باطری فوق موجود باشد ، همین الان با تاکسی پژو برای خانمها که منتظر تاکسی هستند بوق میزنی اول نگاه می کنند میبینند ماشین خالی است سوار نمیشوند ولی سوار یک پراید خالی میشوند، حالا با این رنگ تاکسی جدید چطور میخواهند متوجه بشوند که این تاکسی است ، کاری بدون فکر و اندیشه انجام داده اند مثل تمام کارهای دیگرشان.
الان که به تعمیرگاه تاکسیرانی میروی میگویند اگر جنس از خود ما بگیری این مبلغ اجرت میدهی اگر نه که باید هزینه بیشتری بدهی ، چون لوازم آشغال و بی کیفیت خود را بنام تاکسین به راننده بدبخت بفروشند یا بهتر تحمیل کنند ، حالا ببین تعمیرگاه های ایندچینی ها چه شود ،
چرا خودروی ژاپنی ، انگلیسی ، یا همان رنو را وارد نکردند که نمی دانند خرابی چیست ، چون در تحریم هستیم ، و کشور دوست و بردار چین بجای پول نفت به ما تمام لوازم آشغال را به ما میدهد، چقدر دزدی ، تا کی ، چقدر تحمل
ارش
۲۵ خرداد ۱۴۰۳تو تهران فقط تاکسی ها باید رانندگی کنند
و مسافر سوارکنند
ماشین شخصی ها باید جریمه بشند
تاکسی باید همه جا بتواند وایسه
مسافر سوار و پیاده کنه
جریمه نکند
اتوبوس ها همه جا وامیستند
با موبایل صحبت میکنند جریمه نمیشند
ارش
۲۵ خرداد ۱۴۰۳به زنهای مجرد تاکسی میدید
به مردهای مجرد بالی سی سال
تهران تاکسی بدید
چرا به مردها تاکسی نمیدید