پنجمین نمایشگاه بینالمللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران با نام تجاری اتو اکسپو تهران، آغاز به کار کرد.
در نخستین روز این نمایشگاه که ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران است، خودروهای مختلفی به نمایش درآمدند. در این گزارش، به طور اجمالی شما را با این خودروها آشنا میکنیم. به سرعت، این خودروها را به شکل جامع و مفصلتر در مطالب جداگانهای در پدال معرفی خواهیم کرد. شما همراهان عزیز در صورت تمایل میتوانید در استوریهای اینستاگرام پدال هم به صورت زنده، خودروهای این نمایشگاه و گزارش پدال را مشاهده نمایید.
کی ام سی ایگل
سدان جمع و حور کرمان موتور بر اساس جک J4 ساخته شده و فیس لیفت مینوری از آن محسوب میشود. عمده تغییرات طراجی در نمای جلو و عقب شاکل چراغها و جلوپنجره و سپرهای جدیدی است که نمای به روزتری به این خودرو بخشیده است.
در زیر کاپوت کی ام سی ایگل، موتور اتمسفریک ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر فرار گرفته که به یک گیربکس CVT کوپل شده است. از مزایای این پیشرانه، عدم حساسیت به کیفیت بنزین و هزینه نگهداری پایین ان است. از انجا که جک جی فور قبلا امتحان خود را در بازار ایران پس داده، انتظار می رود درصورت قیمتگذاری معقول، ایگل یکی از رقبای مطرح شاهین اتومات و تارا در بازار ایران باشد.
بایک BJ40
سالهاست که شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 و برادر بزرگتر آن BJ80 را در نمایشگاههای خودروی کشور مشاهده میکنیم. اما این بار خبر مونتاژ این خودرو در ایران توسط دیارخودرو باعث شده تا توجهات بیشتری به آن جلب شود. این خودرو به شدت از جیپ رانگلر الهام گرفته و در غیاب خودروهای امریکایی در ایران، تنها گزینه محبوب شبهجیپ برای آفرودسواران خواهد بود.
ویژگی هایی چون دو دیفرانسیل با قفل دیفرانسل، زوایای ورود و خروج مناسب، سقف فایبرگلاس قابل جدا شدن، درب های قابل جدا شدن، گلگیرهای برجسته و طراحی جذاب میتواند این خودرو را بسیار خواستنی کند. با این وجود در حالی که فیس جدیدی از این خودرو هم معرفی شده، مونتاژ این نسخه در ایران هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
کی ام سی T9
پیکاپ فول سایز کرمان موتور بعد از موفقیت های T8 در ایران، در یک کلاس بالاتر وارد بازار میشود. موتور پرقدرتتر کی ام سی T9 قدرتی برابر با ۲۲۱ اسب بخار و گشتاوری ۳۸۰ نیوتن متری دارد و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF با امکان تعویض دستی کوپل شده است.
فضای داخلی طراحی به مراتب بهتر و مدرنتری نسبت به T8 دارد. طراحی بدنه هم حسورانهتر بوده و شما را دعوت به آفرود میکند.
بایک BJ80
اگر بایک Bj40 یک کپی چینی از جیپ رانگلر است، BJ80 یک کپی کامل و عجیب از مرسدس G کلاس محسوب می شود. البته مرسدس خود سهامدار بایک محسوب میشود و شاید به همین دلیل شکایتی در این زمینه نداشته است.
فیدلیتی هیبریدی XB1
پرچمدار بعدی بهمن موتور برای مقابله با فونیکس تیگو ۸ پرو هیبریدی، با نام فیدلیتی XB1 وارد بازار میشود. چراغهای باریک جلو و عقب و جلوپنجره مشبک سرتاسری کاملاً برای جلب توجه کفایت میکنند. فضای داخلی هم شامل یک مانیتور بزرگ و طراحی مینیمالیستی بسیار مدرن است. البته بهمن موتور در حرکتی عجیب، اجاره ورود به کابین خودروها یا عکسبرداری از آن را نمیداد در حالی که این خودرو جتور داشینگ X-1 است و خبرنگاران و مردم به راحتی با جستجو در اینترنت به تصاویر کابین آن دسترسی خواهند داشت.
جالبترین نکته درباره این خودرو، پیشرانه ۳۲۱ اسبی آن است و قیمت آن هم احتمالاً حدود ۲ و نیم میلیارد تومان خواهد بود.
بی ای سی X3 پرو
باک X3 پرو در واقع همان خودروی جیلی یانجینگ X3 است که در ایران توسط خودروسازان بم با نام BAC X3 پرو تولید خواهد شد. این خودروی مینی کراس در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و در سال ۲۰۱۲ فیسلیفت شده است. موتور تنفس طبیعی آن ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته و به یک گیربکس CVT متصل است.
یکی از نکات عجیب این خودرو، فرم ستونهای جلویی است که دید را بسیار محدود میکند. با این حال قیمت ۸۷۰ میلیونی این خودرو در مقایسه با امویام X33 کراس یا X22 پرو می تواند برگ برنده آن باشد.
هیوندای کرتا
یکی از خودروهای وارداتی کرمان موتور، کراس اوور کرتا است. این خودرو از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می برد و شبیه توسان جدید است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی کرتا می تواند ۱۱۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.
قیمت کرتا در سامانه خودروهای وارداتی ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون بوده اما در بازار، به دوبرابر این قیمت معامله میشود.
ایران خودرو لونا GRE برقی
این سدان برقی قرار است به عنوان تاکسی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد. لونا برقی در واقع ریشهای در رنو دارد. طراحی جذاب و مدرن آن در بیرون با چراغهای خاص نوید یک خودروی الکتریکی را میدهد.
با این وجود در کابین خبری از طراجی مدرن و آینده نگرانه نیست و حتی جای مانیتور نیز یک شکاف زشت و خالی دیده میشود. موتور ۱۴۷ اسبی برقی و باتری ۴۷ کیلووات ساعتی برای برد ۴۰۰ کیلومتری ادعایی، کمی خوشبینانه به نظر میرسند.
مکث موتور تیارا پرایم
تیارا باوجود ویژگیهای مثبت به دلیل طراحی قدیمی نتوانست آن طور که انتظار میرفت در بازار ایران در برابر رقبا ظاهر شود. بنابراین مکث موتور به سراغ مدل جدیدتر بایک X7 را جایگزین آن خواهد کرد. تیارا پرایم از طراحی بسیار بهروزتر و مدرنی سود می برد که باتوجه به ویژگیهای فنی و امکانات آن در یک رده بالاتر از تیارای قبلی قرار میگیرد. طراحی کابین هم به مراتب مدرنتر شده است.
موتور ۱.۵ لیتری توربوی تیارا پرایم میتواند ۱۸۸ اسب بخار نیرو و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه چرخهای جلو را به چرخش درآورد.
بی ام کارز نتا U پرو
بخش وارداتی خودروهای بهمن موتور با نام BM کارز، خودروی الکتریکی NETA U Pro را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. کراس اوور جمع و جوری که چراغهای مد روز چکشی در جلو و پیوسته در عقب دارد و در داخل نیز بسیار ساده و مینیمال طراحی شده است.
قوای فنی ۱۶۱ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتن متری از یک باتری ۶۸ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. هنوز قیمت یا زمان عرضه این خودرو اعلام نشده است اما باتوجه به عوارض وارداتی بسیار پایین و درحد صفردرصد خودروهای برقی، انتظار میرود این خودروها با قیمت معقولتری نسبت به مدلهای بنزینی به دست مردم برسد.
ام جی ۵
فرداموتور این بار برای واردات خودروهای ام جی خیز برداشته است. این برند محبوب با MG 5 به ایران برمیگردد البته نسخه سدان از نسل قبلی این خودرو انتخاب شده که طراحی ان با خودروهای مدرن امروزی و حتی زبان طراحی بلک لیبل خود امجی هم متفاوت است و دمده به نظر میرسد. در نگاه نخست این طراحی یادآور محصولات فولکس واگن است.
پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی این مدل با ۱۱۸ اسب بخار قدرت , ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است. به نظر نمیرسید که این خودرو بتواند توقعات طرفداران خودروهای اسپرت امجی در ایران را برای رقابت با خودروهایی چون آریزو ۶ جیتی برآورده سازد و باید با آریزو ۵ معمولی رقابت نماید.
نیسان سیلفی هیبریدی
سدان هیبریدی نیسان یکی از خودروهای وارداتی حذاب نمایشگاه تهران است که یک پیشرانه ۱.۲ لیتری و یک موتور برقی دارد که جمعا ۱۳۳ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته موتور بنزینی در این خودرو تنها به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل میکند.
نیسان کیکس
کراس اوور کامپکت نیسان یکی دیگر از خودروهای وارداتی نامی خودرو است که البته فعلا در نسخه لوآپشن و بسیار ساده وارد و عرضه شده است. این خودرو درواقع جایگزین ارزانتر جوک هم به شمار میآید. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر که به یک گیربکس CVT جفت شده، برای به حرکت درآوردن این خودروی کوچک کافی است.
هوندا E-NS1
کراس اوور E-NS1 نسخه تمام الکتریکی هوندا وزل محسوب می شود که روی پلتفرم E:N ساخته میشود. موتور این مدل، ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شعاع حرکتی این خودرو با استاندارد چین، ۵۱۰ کیلومتر اعلام شده است. قیمت این مدل هم اعلام نشده اما قیمت دلاری آن ۲۷ تا ۳۳ هزار دلار است.
این گزارش در حال تکمیل است…
amir
۹ بهمن ۱۴۰۲نمایشگاه پکن
علی جردن
۹ بهمن ۱۴۰۲😂😁😂کامنت سال بود
۹ بهمن ۱۴۰۲فقط قیافه اون ماشین آبی فیروزه ایه عکس اول شبیه خوکه 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۹ بهمن ۱۴۰۲خیلی برای من جالبِ !
یه خودروهایی هستند در بازار ما که ارزش خرید بالاتری به نسبت دیگران دارند ولی روی تبلیغاتشون مانور داده نمیشه تا لگنهای پوچ ، فروش کنند و مردم حباب بورسی این لگنها را با دهان به دهان چرخیدن بزرگتر کنند!!!
مثل چی :
مثل جک J4
که خدایی نسبت به ۲۰۷ شاهین تارا دنا ، نه یک سر و گردن ، بلکه چند سر و گردن بالاتره اما بورس نداره 😂🤦♂️!
ایران ما در دنیا بیهمتاست!
یا مثل دایون که خدایی از هر نظر بهتر از لگنهای پوشالی مُتِظاهر مدیران خودرو هست و شاسیبلند خوبی به نسبت قیمتش هست و البته سواری خوب و تیونخور بالایی هم داره اما مردم ما تیگوه تیگوه از دهنشون نمیوفته و بیخود و البته جهتدار تو بورس انداختنش!!!
مثل ورنا ، آوانته و خیلی از خودروهایی که وقتی تولید واردات منتاژشان تمام شد ، تازه مردم فهمیدند چه خوبایی را از دست دادن و چسبیدن به لگن خریدن!!!
۹ بهمن ۱۴۰۲خوب چه جالب
من چند وقت پیش یه چنل تو یوتیوب دیدم از سوپرا گذر موقت یه پست گذاشته بود
یکی پایینش کامنت گذاشته بود اینا چیه فقط زانتیا 3000 😈
یکی دیگه هم در جواب اون کامنت گذاشته بود تو آینه دنا پلاس هم نیستی
بعدش یکی دیگه بی جنبه بازی در آورد حرف بد زد ولی خوب با این مردمی که داریم چند سال دیگه میگن کاش قدر شاهین(کفتر﴿گادپوری﴾ ) رو میدونستیم یا قدر دنا رو میدونستیم
یه زمانی میشه که زیاد هم دور نیست با چسب رازی داشبورد و گلگیر ماشینا رو میچسبونن
abbas
۱۳ بهمن ۱۴۰۲آره خیللی خوبه
چی داره دقیقا اونوقت ؟
قیافه ک در حد تیباس تو طراحی
آپشنم در حد پراید … ی آینه جم شونده نداره
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲نمایشگاه پکن رو دیدی؟
با این یکیش میکنی؟
از پرچمدار های byd و چری و … تا لامبورگینی روئلتو و بنتلی تولید محدود جدید و … تو نمایشگاه پکن و شانگهای حضور داشتن (خلاصه بگم نمایشگاه شانگهای پارسال از کل نمایشگاه های برگذار شده داخل آمریکا هم خفن تر بود! همه بودن ، مرسدس ، بیمر ، بنتلی و byd و چری و تویوتا و …)
Genius
۹ بهمن ۱۴۰۲داداش این موتورشو پکن نیست این نمایشگاه استان هاربین اونم مناطق فوق العاده محرومشه!
فندق
۱۰ بهمن ۱۴۰۲دقیقا 😂
مجتبی .
۱۰ بهمن ۱۴۰۲آره بیشتر به نمایشگاه حومه پکن میخوره یا همون مستعمره پکن
morteza
۹ بهمن ۱۴۰۲واقعا نمایشگاه خودروی چین ه🤮
علی جردن
۹ بهمن ۱۴۰۲آقای عقیلی ایگل سانروف داره یا مثل جک جی۴ سقف تمام فلزی ساخته شده ؟
جواد عقیلی
۹ بهمن ۱۴۰۲سلام. متاسفانه سانروف نداره.
آلفا
۹ بهمن ۱۴۰۲چه کاریه پس :))) سیستم تهویهش هم که مکانیکیه هنوز (چون J4 تهویه اتوماتیک و دیجیتال هم داشته در بعضی بازارها)، کلا همونه، چه فرقی کرده اصن غیر از یکم طراحی ظاهریش؟ یه فیسلیفته دیگه فقط!
علی
۹ بهمن ۱۴۰۲حتی کیلس هم نذاشتن روش به صورت فابریک با اینکه جاش هست!
من فکر میکردم کیلس و سانروف و تهویه اتوماتیک و صندلی برقی (و حتی گرمکن و سردکن دار!) و یه چندتا چیز دیگه بذارن رو خودرو یا دستکم به عنان آپشن و با تیپبندی رو این خودروی ایگلشون قرار بدن، واقعا این “ملی”سازیشون به درد نمیخوره.
۹ بهمن ۱۴۰۲داداش من توی ویکی پدیا یه عکس از جی فور دیدم سانروف داشت ولی این سلطان تو ایران حتی فیس لیفتش هم سانروف نداره چند سال هم تو چین توقف تولید شده
۹ بهمن ۱۴۰۲پس نامردی هست که قیمت تو بازار آزاد بالای ۵۰۰ میلیون باشه
۹ بهمن ۱۴۰۲بچه های مردم ناراحت شدند
خسرو
۹ بهمن ۱۴۰۲خودرو سازی کشور ما فقط در حد نمایشگاه؛ کدام یک میتوانند بازار تشنه ایران را سیر کنند ,؟
۹ بهمن ۱۴۰۲پاسخ سوال:
واردات هر خودرویی که دلت میخواد بدون عوارض گمرک
Mercedes
۱۰ بهمن ۱۴۰۲عوارض همه جا هست
درستش عوارض معقولانه هست
نه اینکه دوبرابر پول ماشین گمرک بدی
RIO
۹ بهمن ۱۴۰۲نمایشگاه پکن
دیجی
۹ بهمن ۱۴۰۲طراح ایگل یکی از خانم های مدیران خودرو بوده خیلی علاقه به استیل داشته
آلفا
۹ بهمن ۱۴۰۲میگن دادن یه شرکت طراحی ایتالیایی طراحیش کنه :))) البته اون طراح بدبخت هم گناهی نداشته، J4 رو گذاشتن جلوش گفتن فقط حق داری طراحی جلو پنجره و سپر و نهایتا دیزاین داخل چراغ رو دست بزنی! با همین تغییرات اینو “مدرنتر” کن :)))
ایگل صرفا یه فیسلیفته بسیار سافته، فرم و اندازه و قالب هیچ بخشی تغییر نکرده!
علی
۹ بهمن ۱۴۰۲سلام
سرپرست تیم طراح این خودرو آقای حسین وفائی هستن که در زمینه طراحی توی ایران حرف های خوبی برای گفتن دارن .
علی
۹ بهمن ۱۴۰۲والا فعلا که با این طراحیش […]، البته به قول اون دوستمون آلفا، خیلی هم تقصیری ندارن ظاهرا 😂
علی
۹ بهمن ۱۴۰۲آره منم قصد دفاع از این ماشین رو ندارم و به قول معروف سهامدارش نیستم ولی واقع گرایانه نگاه کنیم نسبت به جک J4 که پلتفرمش از اون گرفته شده قیافه قابل تحمل تری داره. اگه با قیمت مناسب و اقساط بلندمدت عرضه بشه به نظر من ارزش خرید داره.
۹ بهمن ۱۴۰۲چه کامنت زیبایی
من هم یک استیل دارم فکر کنم میتواند با اون ماشین طراحی کند
استیل بسیار زیبا هست برای همتون آرزو میکنم انشالله از نزدیک ببینیدش و به زیبایی این ماشین فوق العاده زیبای با ابهت و با وقار پی ببرید
۹ بهمن ۱۴۰۲البته ماشین نیست ولی خب…
Avan
۹ بهمن ۱۴۰۲البته ایگل مال کرمان موتور است نه مدیران خودرو
ارسلان
۹ بهمن ۱۴۰۲ایگل واقعا برازنده اشه!!! عقاب 🤣 عقابهای دنیا اگر اینو ببینند همچین توهینی و تحمل نمیکنند و دسته جمعی خودکشی میکنند!!!! حالا چرا اسم انگلیسی ؟ عقاب مگه چش بوده ؟
۹ بهمن ۱۴۰۲کلاغ بهتر بود براش
مثل شاهین که کفتر هست
کفتر نیز گادپوری
این روند قربانی های بسیار دارد
boost10
۹ بهمن ۱۴۰۲عقاب مناطق محروم 🤣
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پس فردا میان میگن ایگل اسم یکی از مناطق ایران یا یه شئی ایرانیه(مثل قضیه کوئیک)
مجتبی .
۱۰ بهمن ۱۴۰۲شاهین میفهمه ناراحت میشه
۹ بهمن ۱۴۰۲ناراحت شودم
۱۰ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/bm-cars-neta-ev-2-copy-1.jpg
قیافرو😂
علی یوسفی
۹ بهمن ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یادش بخیر همین چند سال قبل نمایشگاه ها با وجود بد بودن خودروسازی داخلی اما برای بازدیدکنندگان شگفتانه های زیادی داشتن مثلا لوتوس الیز و خودروی فرمول یک رنو و سالهای قبلش هم فولکس فیتون و امثالهم بودن حالا به قول دوستان در کامنتها انگار نمایشگاه پکنه!
Gabriel
۹ بهمن ۱۴۰۲بهرحال گوشه ای از توانمندی های ج.ا.ا در دور زدن فشار حداکثری و بندگی ۲۵ ساله و با این اوضاع سیاه ۲۵۰ساله(بالقوه)در مقابل چین است رفیق!!!
Mercedes
۱۰ بهمن ۱۴۰۲هیچوقت فکر نمیکردم منظورتون از تولید ملی و اقتدار داخلی
پناه بردن از یک ابرقدرت به یک ابرقدرت دیگه باشه 😐
سرجی
۹ بهمن ۱۴۰۲بایک BJ80 چرا انگار شاسیش کجه؟؟؟ انگار به سمت راننده منحرفه خودرو!
۹ بهمن ۱۴۰۲داداش تصادفی بوده تو چین بعد بازسازیش کردن آوردنش ایران یه بار استفاده میکنن بعدش یا اوراق میکنن یا میندازن به مشتری بدبخت
احمد
۹ بهمن ۱۴۰۲بابا این اشغالا چیه برای این ملت باسواد و وطن پرست و مترقی بنز و بی ام و بیارید چرا باید برای قبض اب و برقشون پول بدن اصلا بنزین مفت کنید همینطور که تو صف دلار وایستادن و از کانال های فوق هوشمندانه و آگاهانه و دلسوز تلگرامی و اینستاگرامی و شبکه های عاشق چشم و ابرو سعودی نشنال و بی بی سی که بیست و چهارساعته مشغول آگاه کردنشون هستن قیمت دلار میگیرن مالیاتشون رو هم صفر کنید اموزش فرار از مالیات هم بزارید واقعا حیف این ملت چی بودیم چی شدیم شرکت کادیلاک یک زمانی با تولد هر نوزاد ایرانی یک ماشین مفت میداد رییس کارخانه بنز گفت میخوام بیام ایران برای این ملت مترقی کارخونه بزنم ولی چی بود چی شد! اه اه پیف پیف این اشغالا چیه من بنز و تویوتا میخوام همونطور که یک اروپایی با سه ماه کار کردن جمع کردن حقوق تویوتا میخره منم با حقوق پونزده تومن سه ماه بعد با 45 تومن باید تویوتا سوار بشم این حق من این حق مردم فوق لاکچری ایرانه
۹ بهمن ۱۴۰۲برادر ایران مثل قدیم نیست
خودروسازی ها از خداشون بود اونموقع ها بیان ایران کارخونه بزنن !!!
چه شرکت هایی که اومدن
خود بنز برای شاه دست و سر میشکوند
شاه بهش گفت جی کلاس درست کن
و اونم واسه بازار ایران درست کرد
ولی هیچوقت اونطور که باید میشد نشد!!
جی کلاس هیچوقت تو ایران مونتاژ نشد!
جی کلاس اگر در ایران مونتاژ میشد حتما و حتما ماشین قشر متوسط به بالا بود به جای این ماشین چینی ها
مردم جی کلاس و اسکالید و لندکروز ۳۰۰ و همه اینارو داشتن
اقتصادی ها هم همون اقتصادی های شورلت و کادیلاک بازار چین و .. و تویوتا رافور و اینا
ماشین چینی هم مال بدبخت بیچاره آواره های ایران بود که ماشین نداشتن!
ماشین ایرانی هم اصلا نباید وجود میداشت
دوستان بدانید باعث و بانی اینکه شما پراید و پژو و سمند و تیگو و جکو جونور و هایما سوارید حق یک ایرانی رو خوردن
در اون دنیا شاهد باشید خداوند چجوری از گلوشون مرسدس جی کلاس و اسکالید و لندکروز ۳۰۰ و لامبورگینی اوروس و رولزرویس و بنتلی در میاره😲😲
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲البته بقیه دنیا هم کل مردمشون اوروس سوار نمیشن محض اطلاع
مشکل اصلی همینه
ما ایرانیا خیلی گنده طلبیم
اون زمان هم بخاطر همین از روی شکم سیری که همه چی داشتن … پاشدن گند زدن به همه چی
توقعتون رو یکم بیارید پایین بد نیست
اوروس و رولزرویس واسه هر کسی نیست
حالا میگفتی کمری و سری ۵ و بنز c class خب اوکی بود
۹ بهمن ۱۴۰۲نه دیگه داشت ما با مردم دنیا فرق داریم خیلی هم فرق داریم
ما ایرانی ها یا باید پراید سوار شیم یا ماشین فوق لاکچری
ما با ماشین اقتصادی تویوتا و لکسوس و بنز و اینا راضی نیستیم ما باید مرسدس بنز جی کلاس و اوروس و لکسوس ال ایکس ۵۷۰ و خیلی ماشین های بنتلی و رولزرویس و کادیلاک و همه اینا رو باید سوار بشیم امکان ندارد با اقتصادیا راضی بشیم یا پراید یا لامبورگینی !!
ما ملت کبیریم
منهای ب البته
فندق
۱۰ بهمن ۱۴۰۲موافقم باهات (. بی اسم)
واقعا حرفی نمیمونه همه چیو گفتی!
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ممنون ♥️
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲کدوم … بهت گفته یه اروپایی بعد سه ماه تویوتا میخره؟
حقوق اروپایی ها میانگین ماهی ۳۰۰۰ دلار و آمریکایی ها میانگین حدود ۵-۶ هزار دلار هست
که اروپایی ها بعد کسر مالیات میرسه به حدود ۱۵۰۰-۲۰۰۰ دلار
اگر فرض کنیم غذاشون رو از راه فتوسنتز و با نور خورشید تامین کنند و توی پارک بخوابن (با اون اجاره های وحشتناک لندن و پاریس و برلین و …) یعنی هیچی از اون پول خرج نکنن بعد سه ماه میشه ۴۵۰۰ -۶۰۰۰ دلار
بعد با ۶۰۰۰ تا لندکروز بهت میدن؟
اونا لیزینگ میکنن
ولی متاسفانه توی رسانه های …شعر اینستاگرامی هیچی در مورد لیزینگ گفته نمیشه و یه جوری میگن انگار همه اروپایی ها بنز و bmw دارن و سند ۶ دنگ به نام خودشون هست!
شما تو تقریبا بیشتر کشور های پیشرفته میتونی با ماهی ۵۰۰-۲۰۰۰ دلار یک ماشین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری لیزینگ (اجاره ۲ یا ۵ ساله) بکنی ، ولی ماشین واسه خودت نمیشه! و اگر بخوای باید بعد اون مدت اختلاف قیمت پرداختی خودت با قیمت ماشین رو بپردازی و بعد ماشین میشه واسه تو
متاسفم که مردم باهوش ایران اینقدر راحت گول چهار تا شیاد اینستاگرامی و ماهواره ای رو میخورن
نمیگم اونجا شرایط بده
ولی اون چیزی که تو اینترنت نشون میدن هم نیست
یه چیزی بینشون هست و خب واسه عموم مردم قطعا شرایط بهتری از ایران دارن
ولی بحث اینه که مثلا طرف میره میگه ببینین همه bmw سوارن! ولی نمیگه ۸۵ درصدشون لیزینگ هست
نمیگه اون bmw چه مدلیه و چه قیمتی داره! همشون که سری ۷-۸ نیست ، اکثرا مدل های ارزون و خانوادگی هستن ، تعداد معدودی مدل های گرون قیمت دارن
Genius
۹ بهمن ۱۴۰۲نابغه تز روشنفکرانه نده!تو اروپا یه کمری ۲۰۱۷ خیلی که باشه ۱۰۰۰۰ تاس منظور اینه ماشینی که تو لجنزار حاجی فلانی میشینه پشتش قیافه میگیره واسه ما اونور ماشین کارمندیه یه چی مثل کوئیک برای ما که کسی باهاش استایل مایهداری نمیتونه بگیره!نگفتیم تویوتا سنچوری ۲۰۲۴ میشه خرید با چندماه حقوق کارمندی که
آلفا
۹ بهمن ۱۴۰۲فرضا که درست بگی و همه خودروهاشون لیزینگی باشه، طرف به قول تو ۲ الی ۵ سال یه ماشین رو اجاره میکنه و پولش رو میده، پول استفادهش رو داده دیگه، چیش عجیبه؟ تو یک اقتصاد سالم اجاره کردن اصلا چیز عجیبی نیست.
برای اینکه راحتتر متوجه بشی اینجوری میگم: مسئله اینه که اون ماشین رو اگه روز اول نقد میخرید و میخواست همون ۲ الی ۵ ساله دیگه بفروشه تقریبا همونقدری که پول لیزینگش میشده در نهایت باید ارزونتر بفروشه چون اونجا مثل ایران نیست که ماشین رو بخری چند سال استفده کنی آخر هم ۱۰ برابر قیمتی که خریده بودی بفروشی! قیمت ماشین افت شدیدی میکنه موقع فروش.
بذار حتی خیلی راحتترش کنم چون حس میکنم هرچی بگم نرود میخ آهنین در سنگ: شما دوتا گزینه داری، یا ماشین رو ۱۰ هزار یورو بخری و بعد از دو سال ۷ هزار یورو بفروشی، یا کلا دو سال به مبلغ مجموعا ۳ هزار یورو اجارهش کنی. از نظر اقتصادی فرقی نداره در آخر.
لیز (اجاره) کردن ماشین هم الزاما ربطی به اینکه پولداری یا نه نداره، مسئله اینه طرف قصد داره چه مدت از ماشین استفاده کنه، من شخصا حق انتخاب داشته باشم لیز کردن رو انتخاب میکنم چون خیلی راحتتر میشه هر چند سال ماشین رو عوض کرد، دو سال لیز میکنی مدتش که تموم شد میبری پس میدی یه مدل دیگه رو لیز میکنی. به علاوه ماشینهایی که لیز میکنی خدمات پس از فروش خیلی بهتری هم دارن و سرویسهاشون همیشه یا رایگانه یا با تخفیفهای بسیار همراهه.
فندق
۱۰ بهمن ۱۴۰۲برادر من اصلا مشکلم با لیزینگ نبود نگفتم بده
من مشکلم با این اینستاگرامی ها بود و کسایی که اونور بهشت نشون میدن
وگرنه بله درسته لیزینگ ماشین خیلی هم چیز خوبیه
میری ماشین رو با یک قیمت کم اجاره میکنی بعد چند سال عوض میکنید مدل جدید میگیری
من نگفتم اونور بده ، لیزینگ بده یا … یکم گاردتو برداری متوجه میشی منظورم رو
مثل این میمونه من بیام به تو بگم همه تو ایران سری ۷ سوارن !
خب نمیگی …. چرا دروغ میگی؟ نمیگی فقط یه عده محدود تو تهران سوار میشن؟
اینم همونه
من میگم اونور از اینجا بهتره
ولی اینجوری که یه عده تبلیغ میکنن نیست
طرف یه جوری میگه هر کی ندونه فکر میکنه فردا صبح پاشه از ایران بزنه بیرون برایش فرش قرمز پهن کردن و یدونه اوروس پیش پرداخت و یدونه بنتایگا بعد از ورود به کشور مقصد
محمود
۹ بهمن ۱۴۰۲میبینی تورو خدا حاجی؟ فقط غر میزنن این خودتحقیر ها! خواهان ورود خودروی با کیفیت به قیمت عادلانه هم هستن! چه غلطا!
نمیفهمن این قیمت ارز و تورم و گرونی و همش تقصیر جمشید بسم الله ، تلگرام واینستاگرام و امریکا اییسرایییله!
نمیفهمن که عوامل بی بی سی و تلگرام، هر ماه در بانک مرکزی هزاران میلیارد پول بدون پشتوانه چاپ میکنن که میشه همین تورم و بی ارزش شدن پولمون…
نمیفهمن 206 با لندکروز هیچ فرقی نداره و بنز و تویوتا در افسوس کیفیت محصولات سایپا و ایرانخودرو هستن…
فقط افاده و قر و ادا
Ali
۹ بهمن ۱۴۰۲احمد آقا سلام. فرمودید ما ملت، باسواد!!!!!!!!!، وطن پرست!!!!!!!! و مترقی!!!!!!!!!. فکر نکنم هیچ کدام از این صفات برازنده ما باشه. با سوادهای ما مهاجرت کردند. وطن پرست ها، نسل شان منقرض شد. مترقی هایمان هنوز زاده نشدند. ما فقط مجبوریانیم.
Hamid
۱۰ بهمن ۱۴۰۲تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
هوشنگ
۹ بهمن ۱۴۰۲ما نخواهیم کرمان موتور خودرو تولید کنه و دوبرابر به ملت نفروشه باید کی رو ببینیم؟(البته قبلا کرمان موتور دم دولت و بقیه ارگان ها رو دیده) چرا وقتی میشه با یک تعرفه معقول این خودرو را وارد کرد و زیر قیمت دنا پلاس ، تارا ، شاهین به ملت تحویل داد چرا باید دو برابر قیمت بدن دست ملت؟(البته این سوال جواب مشخص داره) حال با تغییر سپر جلو قیمت احتمالی یک میلیارد. خلاصه باید خرج تکنلوژی که بکار رفته باید دربیاد!
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲فقط بابک BJ40 گزینه خوبی بود
بقیشون باید برن زیر حمایت کمیته امداد
Genius
۹ بهمن ۱۴۰۲تصور کنید الآن که مدیریت دیار با وزارت ج.ن.گه بایک چینی زپرتی قراره بجای ج.کلاس سفارش آرتش ایران مونتاژ بشه اگه چیزی موند و بازار آزاد میلیاردی نخریدنش برسه دست چهارتا گنده ارتش!اینچنین اضمحلال تو مدت زیر نیم قرنی که ماها دیدیم بی نظیره
فندق
۱۰ بهمن ۱۴۰۲اصلاح میکنم
بهمن XB-1 از همشون سره!
لامصب چقدر خوشگلههههه
فنیش هم خیلی خوبه فکر نمیکردم
۳۲۱ اسب!!!
با قیمت ۲.۵؟!!!!
هیبرید؟؟؟
شوخی میکنید؟ ایرانه این واقعا؟
با این قیمت و مشخصات و ظاهر و متریال و داخل و خارج و طراحی بروز و قدرتی که داره هیچ ماشینی تو کل ایران نمیتونه باهاش رقابت کنه (البته اگه مونتاژی نباشه! اینو نفهمیدم مونتاژی هست یا وارداتی؟)
با ۲.۵ میلیارد حتی بدون گمرک و عوارض هم کمتر خودرو بالای ۳۰۰ اسب بخار خارجی پیدا میشه تو خود آمریکا هم سخت میشه چنین ماشینی با این قیمت و مشخصات پیدا کرد (صفر کیلومتر منظورمه وگرنه کارکرده زیاده )
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲دوستای که در زمینه انواع چراغ خودرو اطلاع دارید ممنون میشم راهنمایی کنید
چرا ماشین های چینی نوع چراغ عقبشون با بقیه فرق داره؟
مال چینی ها انگار مدرن تره داخلش سفیده با یک حاله خارجی قرمز رنگ
ولی چراغ عقب اکثر خودرو های آمریکایی و اروپایی مخصوصا اروپایی ها نارنجی هست با حاله قرمز!
علت این تفاوت چی هست؟ تکنولوژی کدوم بهتره؟
من اطلاعاتی در این زمینه ندارم ممنون میشم توضیح بدید
مثال هم بخوام بزنم چراغ های ریمک نوارا که نارنجی هست
و چراغ های سفید با حاله ظریف قرمز توی چینی ها
BMW
۹ بهمن ۱۴۰۲دوستان یعنی الان این هارو ایران ساخته😕🤔😂
رامتین
۹ بهمن ۱۴۰۲90% شده خودروهای پکن.
𝐀𝐥𝐢
۱۰ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/KMC-EAGLE-9.jpg
خسته نباشید حداقل داخلشو یکم تغییر می دادین
۱۰ بهمن ۱۴۰۲نمونه های اولیش اصلا داشبورد نداشت بعد یک سال و خوردی فکر کردن به ذهنشون نرسید داشبورد طراحی کنن همون مال ،J4 رو آوردن 😂😂🤣🤣
حتی اون نوار پلاستیکی طوسی کنار مانیتور رنگشو تغییر ندادن که لاقل یه نمایی بدن!
۱۰ بهمن ۱۴۰۲نمونه های اولیش اصلا داشبورد نداشت بعد یک سال و خوردی فکر کردن به ذهنشون نرسید داشبورد طراحی کنن همون مال ،J4 رو آوردن 😂😂🤣🤣
حتی اون نوار پلاستیکی طوسی کنار مانیتور رنگشو تغییر ندادن که لاقل یه نمایی بدن! این خیلی بده
𝐀𝐥𝐢
۱۰ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/kmc-T9-2.jpg
این شکاف گوشه سپرش خیلی رو مخمه
Saji
۱۰ بهمن ۱۴۰۲یجوری کامنتا همه تحقیر این ماشیناست انگار تا قبل تحریما و مونتاژ مزدا و مگان و تیینا و …. همه دوسه تا ازین ماشینای مطرح اون دوره را داشتن (اوایل دهه ۹۰ شمسی)
خداشاهده ۸۰ درصد ایناییم ک کامنت میزارن ماشین ایرانی بالاتر سوار نشدن محدودن مثه من به پارس و سورن پلاس و…. خودمم تا قبل اینکه mvm530 بخرم (ماشین یک دهه پیش چین تازه کار) دیدگاهم به مونتاژیای گرون قیمت چینیم بد بود حالا میبینم فقط با این دیدگاه چرت خودمو محروم کردم هررررچقدم عخ و تف باشن از داخلیا ک چند پله بهترن اکثر دیدگاهامونم فقط بخاطر اینکه باش چندکیلومتر رانندگی نکردیم/:
مهدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲یادش بخیر نمایشگاه خودرو مشهدسال۸۵بااینکه سطح برگزاری ازتهران پایین تربوداماتوی محوطه نمایشگاه یک فضای پلکانی بودکه شرکت ایرتویا چندتالندکروزر باچیدمان خیلی حرفه ای گذاشته بود که شرائط فروش متنوعی داشت یادمه گرون ترینش یک مدلVXRفول وینچ۸سیلندر بودکه قیمتش اگه اشتباه نکنم ۹۵میلیون بود امیدوارم دوباره اون روزهابرگرده…
یحیا
۱۱ بهمن ۱۴۰۲نمایشگاه خودروهای چینی مونتاژ ایران
حالا اینو به اختصار بنویسیم(نخچما)
دوستان نظرتون چیه؟
مهربد
۱۲ بهمن ۱۴۰۲مدل این هوندا e.ny1 است نه e-ns1..
جواد عقیلی
۱۲ بهمن ۱۴۰۲عکس از پشت خودرو نشون می ده که مدلش اونی نیست که شما می فرمایید