کراساور تسلا بالاتر از تویوتا راو۴ و کرولا، تاریخساز شد.انتشار آمار پرفروشترین خودروهای سال ۲۰۲۳ نشان میدهد تسلا مدل Y برتری خود را به رقبا دیکته کرده است.
در سال ۲۰۲۳ شاهد یک شوک شدید به صنعت خودرو بودیم که البته این شوک تأثیرات پس از همهگیری کرونا یا کمبود نیمهرساناها نیست. در واقع موج بزرگی از طرف یک برند راه افتاد که در سال ۲۰۲۳ بیستسالگی خود را جشن گرفته است. ما درباره تسلا صحبت میکنیم که هماکنون سازنده پرفروشترین خودروی دنیاست.
اگرچه بسیاری از بازارهای جهانی آمار فروش کامل خود را منتشر نکردهاند اما دادههای جمعآوری شده توسط جاتو داینامیکس نشان میدهد تسلا مدل Y عنوان پرفروشترین خودروی سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. باید دانست آمار نهایی فروش خودروهای سال قبل در سهماهه دوم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. در حال حاضر آمار فروش آمریکا، کانادا، اکثر کشورهای اروپا، چین، استرالیا، نیوزلند، اکثر کشورهای آمریکای لاتین، اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه و ترکیه وجود دارد و آمار فروش خاورمیانه، شمال آفریقا، ژاپن، آفریقای جنوبی، هنگکنگ، مالزی، تایلند و فیلیپین بهصورت تخمینی و نزدیک به واقعیت منتشر شدهاند.
دادهها نشان میدهد تسلا مدل Y در سال ۲۰۲۳ به فروش ۱.۲۳ میلیون دستگاهی رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۶۴ درصدی را نشان میدهد. البته میزان رشد فروش مدل Y در سال قبل کمتر از میزان رشد سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ (رشد فروش ۹۱ درصدی) بوده است. این خودروی برقی درخشش خاصی در اروپا و چین به عنوان دو بازار بزرگ محصولات برقی دارد. بر اساس دادههای انجمن خودروسازان چین، بیش از ۴۵۶ هزار دستگاه مدل Y در این کشور به فروش رسیدهاند که حاکی از رشد فروش ۴۵ درصدی است.
همانطور که انتظار میرفت تسلا مدل Y در اروپا از داچیا ساندرو، پژو ۲۰۸ و فولکسواگن تی راک عبور کرده و محبوبترین خودروی سال ۲۰۲۳ لقب گرفته است. دادههای ۳۰ بازار اروپایی نشان میدهد این خودروساز بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه مدل Y فروخته که ۱۹ هزار دستگاه بیشتر از دومین خودروی محبوب این قاره یعنی داچیا ساندرو است. بر اساس دادههای خود تسلا، انتظار میرود مدل Y دو سوم کل فروش این برند در سال ۲۰۲۳ را تشکیل داده باشد.
اما با نگاهی به لیست پرفروشترین خودروهای سال ۲۰۲۳ می توان فهمید تویوتا راو ۴ و کرولا با فاصلهای نسبتاً کم در تعقیب تسلا هستند. این دو خودرو در سالهای اخیر همواره جزو پرفروشترینها بودهاند و حضور قدرتمند تویوتا در سراسر جهان و رقابتپذیری بالای راو ۴ به عنوان یک شاسیبلند و کرولا به عنوان یک خودروی کامپکت باعث شده دو محصول یاد شده محبوبیت زیادی داشته باشند. البته نه کرولا و نه راو ۴ در بازار خودروهای برقی حضور ندارند. تویوتا بجای آن روی قوای محرکه هیبریدی سرمایهگذاری کرده است و اگرچه این موضوع از نظر فروش جواب داده اما در بازارهایی همچون چین و اروپا قافیه را به برندهای سازنده محصولات بدون آلایندگی باخته است.
دادهها نشان میدهند تویوتا راو ۴ با فروش ۱.۰۷ میلیون دستگاهی دومین خودروی پرفروش سال ۲۰۲۳ است. نسل فعلی این شاسیبلند ژاپنی حدود ۶ سال قبل عرضه شده و یک سال قدیمیتر از تسلا مدل Y است. سومین خودروی پرفروش پارسال هم تویوتا کرولاست که به خانه ۱.۰۱ میلیون نفر در سراسر جهان راه پیدا کرده است. در آینده آمار کاملتری از خودروهای محبوب سال ۲۰۲۳ را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
F22RAPTOR
۱۰ بهمن ۱۴۰۲تسلا در حال ورشکستگیه پس
🤔
امار چیز دیگه ای میگه
Anti BTS
۱۰ بهمن ۱۴۰۲شاهکار تویوتا اینه که با انبوهی از مدل های خودرو تونسته ۲ مدل پرفروش و میلیونی داشته باشه . اما مدلای تسلا خیلی محدود تره و کاملا قابل پیش بینیه که فروشش بالا باشه . مشتری میاد خرید کنه کلا با دو سه تا گزینه به درد بخور رو به رو میشه مخصوصا کراس اور که خیلی محبوب شده .
REZA
۱۰ بهمن ۱۴۰۲شاهکار تسلا باید گفت چون اتفاقا برعکس این مورد رو که شما گفتی برخلاف میل خودم باید بگم که شاهکار اینه که از بین چند مدل محدود یک خودرو پرفروش ترین خودرو جهان بشه شاهکاره
مثل این خودرو تسلا مدل Y
ولی از بین مدل های مختلف و زیاد احتمال این که
یک خودرو یا حتی خودرو های بیشتری پرفروش بشن بیشتره
Anti BTS
۱۰ بهمن ۱۴۰۲الان من برای مثال بیام کلا یه مدل خودرو تولید کنم و سراسر دنیا عرضه کنم اما همون میلیونی بفروشه میشه شاهکار ؟
یا مثلا ۱۵ مدل خودرو داشته باشم در سراسر دنیا . با این وجود ۲ – ۳ مدل بیاد و میلیونی بفروشه ؟
شانس انتخاب شدن یک مدل ماشین از ۳ مدل ماشین موجود ( تسلا ) میشه ۳۳٪
شانس انتخاب شدن یک مدل از بین ۱۰ مدل خودرو ( تویوتا ) میشه ۱۰ ٪
طرف میاد از تسلا خرید کنه کلا ۳ تا گزینه داره . خوب معلومه بلخره یکیش پرفروش میشه اما خریدارای تویوتا با طیف وسیع محصول رو به رو میشن
REZA
۱۰ بهمن ۱۴۰۲الان من برای مثال بیام کلا یه مدل خودرو تولید کنم و سراسر دنیا عرضه کنم اما همون میلیونی بفروشه میشه شاهکار ؟ آره میشه شاهکار
مثل کاری که تسلا با مدل Y کرد و شد پرفروش ترین خودروی جهان
البته قبل از اینم گفتم منم با این خودروساز حال نمیکنم ولی واقعیت رو قبول کردم
ولی شما در نظرتون که اشتباه هم هست
متاسفانه اشتباهی که کردید اینه که درس ریاضی دوره دبستان رو با آمار و احتمالات مهندسی اشتباه گرفتی و گفتی ۳ مدل خودرو از یه خودروساز نوپا و کم اعتبار رو با اون شرایطی که میدونیم با ۱۰ مدل خودرو از یه خودساز معتبر و مقبول با شرایط مطلوب مقایسه کردی و یه جمع و فریق و تقسیم ساده کردی به این نتیجه رسیدی که احتمال تسلا بیشتره ولی اشتباهه
چون برای همین عرض کردم که اتفاقا اشتباه کردی و برعکس گفتی شما
چون همونطور که گفتم شرایط مختلفی حاکم بر این وضعیت بوده که با یه جمع و تفریق و تقسیم ساده نتیجه ای درنمیاد
این که تسلا مدل Y شده پرفروش ترین خودروی جهان در نوع خودش یک شاهکاره ولی این به منزله شانس و احتمال بیشتر با یه جمع و تفریق و تقسیم ساده نیست و یا به منزله کاردرستی اش نیست و بلکه اتفاقا این آمار نشون میده رقبا باوجود شرایط مطلوب تر هم از پسش برنیومدن
این آمار نشانه ها و دلایل مختلفی داره برای همین خرف شما اتفاقا اشتباهه چون فقط یه جمع و تفریق ساده نیست که بگیم این ۳ تا ماشین داره و اون ۱۰ تا ماشین داره پس این ۳۳٪ شانس داره و اون ۱۰٪ شانس 😂 این اشتباهه و فقط گول زدن خودمونه
واقعیت در آمار و احتمالات خیلی متفاوت تر از این حرفاست حتی بحث مدیریتی هم هست
پس اون موضوع که شما گفتی اصلا جواب نمیده در این خصوص و اشتباهه
ریشه یابی این مورد هم خیلی پیچیدست که بخشی اش دست ما نیست و تصمیمات پنهانیه که ازش خبر ندارید و بخشی دیگش تغییرات سریع شرایط و متغیر های دیگه هست و بخشی دیگه اش مردم هستن که این مورد هم دست خود مردمه با دلایل مختلف
Anti BTS
۱۰ بهمن ۱۴۰۲فرض کن ۱ میلیون نفر بخوان خرید کنن . وارد بازار بشن و ۳ تا انتخاب داشته باشن کلا .
هر محصول بطور میانگین ۳۳۳ هزار تا فروش میره .
همین ۱ میلیون نفر بیان تو بازار دیگه . از بین ۱۰ تا کالا یکیو انتخاب کنن . بطور میانگین هر کالا ۱۰۰ هزار تا میفروشه . این یه مثال سادست و همه میدونن بازار خودرو فرق داره . اما مفهوم رو به سادگی میگه . اما انگار تمایل داری پیچیده و تخصصی جلوه بدی برا خودت .
واقعیت بازار هم اینه : میلیون ها نفر میخوان خودروی برقی شاسی بلند بخرن و مثلا میان سراغ تسلا . بعدش چی ؟ کلا از بین ۲ مدل میتونن انتخاب کنن . خب مشخصه که یکی ازین مدلا یا هر دو چند صد هزار ( یا میلیونی ) فروش میره خو 😂
حتی تیراژ محصولات تسلا بالا بره مدل s و x و ۳ هم میلیونی میفروشن چون جمعیت زیادی میان از گزینه های محدود این کمپانی یکیو انتخاب میکنن .
————————————
دوما تو کامنت من کجا دیدی به تسلا نوپا و کم اعتبار گفته باشم یا به تویوتا معتبر و فلان بهمان ؟! 😂
صرفا صحبت از عدد بود کامنتام .
شما هم برای خودت مغلطه و تفسیر نکن .
با پیچیده انگاری و گنگ حرف زدن و پیچوندن خود و حرف تو دهن بقیه گذاشتن ، هیچ چیزی ثابت نمیشه .
REZA
۱۱ بهمن ۱۴۰۲کلا حرف شما غلطه
کاری که تسلا با مدل Y کرد و شد پرفروش ترین خودروی جهان در نوع خودش یک شاهکاره چه بخواهید چه نخواهید من خودمم با اینکه نمیخوام ولی قبولش کردم واقعیت رو
تسلا کاری کرد که کمپانی های بزررگ خودروسازی رو تکون اساسی داد مدیر عامل همین تویوتا سر همین قضیه اخراج شد خود تویوتا به عقب بودنش اقرار کرد 😂
بعد شما هنوز اینجا بعنوان یه هوادار متعصب مثل سهامدارش نشستی ازش دفاعم میکنی دلتو به چی خوش میکنی داداش که چی بشه 😂
جمع و تفریق ساده کلاس دبستان نیست که بگیم ۱۰ تا مدل ماشین داری
۳ تا مدل ماشین دیگه هم داریم
چند تاش کم کنیم کدومش بیشتر میشه 😂
شما همینطور ساده و متعصبانه قضیه رو گرفتی که با امثال شما وضع مملکت ما همین بد شده خب تصب رو بزارید کنار واقعیتو بپذیرید
———————————————–
تسلا مقابل تویوتا قطعا نوپا و کم اعتباره
بله قطعا همینطوره
تعصب رو بزارید کنار واقعیت همینه الان خود تویوتا تو برقی ها تر زده دیروز خبرش خوندم تو نمایندگی های فروشش مردم اعتراض کرن برای مدل های آر زد لکسوس و مدل های برقی تویوتا اونام مجبور شدن تخفیف های زیادی بدن ۱۰ هزار دلار و حتی ۲۰ هزار دلار تخفیف تا به ظاهر فروش برن
ولی از جهات فنی تویوتا مشکل داشته و مردم هم اعتراض کردن
( الان باز با دلخوشی متعصبانه میاد میگه رو حالت جامد کار میکنه داداش همین چین الان چند ساله که داره بیشترین تعداد پتنت رو تو همین حالات جامد هم ثبت میکنه با شتاب بیشتری هم که داره همین چینم ممکنه جای تویوتا رو بگیره که نمونه هاش هم در موارد دیگه دیدیم )
پس باید واقعیت بپذیرید حتما دلیل داشته که تویوتا تو برقی ها بد فروخته چرا تو برقی ها پرفروش نشد
پرفروش ترین خودروی جهان پیش کش
چرا الا تویوتا نباید جای تسلا میبود
پس خودتون رو گول نزنید تعصب بیخود هم بزارید کنار
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۴۰۲کافیه برادر کوچکتر model y با نصف قیمت وارد میدان بشه تا شاهد فروش حداقل ۲.۵ میلیون دستگاهی آن در سال باشیم….
تکنیک های ساخت آن دست کم یک دهه جلوتر از روش های فعلی خواهد بود .
حجم سرمایهگذاری امسال تسلا ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود !
مهران
۱۰ بهمن ۱۴۰۲تلاشت قابل ستایشه👌
پیام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲این مقاله رو معلوم نییت کی نوشته و به جای این
“اما با نگاهی به لیست پرفروشترین خودروهای سال ۲۰۲۳ می توان فهمید تویوتا راو ۴ و کرولا با فاصلهای نسبتاً کم در تعقیب تسلا هستند.”
باید بنویسه تسلا از برندهای پر فروش سبقت گرفت. چون قبل از تسلا اینا میفروختن و تو بازارا الکتریکی که روز به روز رو به پیشرفت هست، تسلا جلوئه! تو همون کشورای خارحی هم یه عده کارشناس هستن که برای تویوتا دست به دعا هستن. ولی خب واقعیت جهان رو به سمت دیگه ای هست.
یه عمر کارشناسای خودرو بانک میومدن از میتسوبیشی و سوبارو و … تعریف نی کردن و ماشین کره ای رو می کوبیدن. اما الان کجا هستن؟!!! چرا سایلنتن؟؟؟
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پیام جان مشکل اینجاست که توی بازار آمریکا آزادترین و رقابتی ترین بازار جهانه بازهم هم هیوندا و کیا آش دهن سوزی نیستن و کنار بقیه صرفا داره یه نونی میخوره اینم لینک برای تو ای تحلیلگر و آمارشم همینجا میزارم واست
میزان فروش خودروسازی ها در سال ۲۰۲۳ در آمریکا همون ytd
تویوتا ۱.۸۸۸.۹۴۱ با ۷.۲۱ درصد افزایش
هوندا ۱.۱۵۶.۵۹۱ با ۳۱.۲۵ درصد افزایش
نیسان ۸۳۴.۰۹۱ با ۲۲.۱۷ درصد افزایش
هیوندای ۷۹۶.۵۰۶ با ۱۱.۱۰ درصد افزایش
کیا ۷۸۲.۴۶۸ با ۱۵.۳۳ درصد افزایش
سوبارو ۶۳۲.۰۸۳ با ۱۳.۵۷ درصد افزایش
و اما بریم مقایسه برند های لوکس
لکسوس ۳۲۰.۲۴۹ با ۲۳.۹۲ درصد افزایش
آکورا ۱۴۵.۶۵۵ با ۴۲.۳۷ درصد افزایش
جنسیس ۶۸.۷۹۸ با ۲۲.۴۲ درصد افزایش
اینیفیتی ۶۵.۳۱۶ با ۴۰.۱۱ درصد افزایش
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
همون طور که میبینی نه تنها ژاپنی ها تعداد بیشتری میفروشن بلکه با تعداد بیشتر رشد بیشتری هم دارن بازم تحلیل کن
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ببین اینجا یک مقدار نیاز هست تا بخشی از بدنت که خالق بهت هدیه داده را به کار بندازی.
خودروهای برقی در سه سال اخیر رشد انفجاری داشتند و مقداری از سهم بازار را تصاحب کردن.
اگر اون بخش را به کار بگیری متوجه میشی برخی برندها قسمتی از بازارشون را به همین برقی ها واگذار کردن اما تویوتا نتنها این اتفاق براش نیوفتاده بلکه در کمال تعجب افزایش فروش هم داشته.
نمیخوام مایوست کنم چون همینجوری دارای یکسری اغتشاش هستی اما با ورود برقی های چند برند دیگه اوضاع کاملا متفاوت میشه.
الگیرپاژ هم تو توهم خودروی برقی ۲۵ هزار دلاریه و احتمالا باز یک مدت روده درازی میکنه و تراوشات ذهنی زیاد ، درست مثل سایبرتراک زیر ۴۰ هزار دلاری و آخرش میبینه ۲۵ تبدیل شد به ۳۵ و الی ماشاالله.
پیام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲بهزاد تو که اون بخش از بدنت رو به کار انداختی، اون موقع متوجه شدی که وضعیت بقیه برندها مثل میتسوبیشی و سوزوکی به کجا رسیده؟! همون موقع از این گلواژهها می گفتید، ولی در نهایت سایلنت شدید!!! اینکه تویوتا افزایش فروش داشته رو هر بچه چهار ساله ای میفهمه و بقیه برندها هم افزایش فروش داشتن. ولی چیزی که شماها نمی فهمید اینکه که اگه برندهایی مثل تسلا، هیوندای و … فروش تویوتا چه قدر بود؟! بعدشم همچین میگی چند تا خودرو برقی میده که انگار تا الان چی داده! خیلی زرنگه اول بره کاری کنه اون سیستم تهویه چهل درصد از کاراییش کار نکنه! بقیش پیشکشتون. شماها همونایی بودید که برای تسلا شاخ و شونه می کشیدید.
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۲فقط اون تیکه که گفتی بقیه برندها هم افزایش فروش داشتن 😂😂😂😂😂 آره بقیه افزایش فروش داشتن به جز چیوندا که کاهش فروش داشته 😂😂 از 2014 به بعد جنسیس هم بهش اضافه شده، ده تا مدل الکتریکی هم اضافه کرده، ده تا بنجل بنزینی هم اضافه کرده با این حال کاهش فروش داشته 😂😂 این فاجعه فقط از قدرت تکنولوژی چیوندا بر میاد
پیام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲آره حسین جون خودت راست میگی. 😂😂😂😂😂 فعلا که تو بازار الکتریکی تویوتا رو با تیپا بیرون انداخته. تو بازار بنزینی هم خوب داره میفروشه. یه فکت میگم همیشه یادت بمونه. برندی که فروشش خوب نباشه، هر چند روز یه بار یه خبر و کانسپت ازش بیرون نمیاد! برو به سوزوکی، اینفینیتی، میتسوبیشی و … و این حرفم با دقت فکر کن. اینکه بهت گفتم رو هیچ کس یادت نمیده.
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲لینک برات گذاشتم با آمار اگر دو چشم رعنا دارای بینایی داشته باشی میبینی اوضاع چخبره
میتسوبیشی اگه خودروسازیش کم شده تمرکزشو گذاشته روی بیزینس های کم دردسرتر با سود بیشتر همون سوزوکی بی عرضه بیا برو ببین تو بازار هند( میدونم بازار شاخی نیست ولی پرجمعیتن) چیکار کرده با ماروتی راستی یکم پیشم خبر اومد آمریکا برای توسعه هوش مصنوعی پهپاد هاش با جاپون عقب مونده وارد همکاری شدن فقط یادشون رفت از تحلیلگر اجازه بگیرن قبلش
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲در این شکی نیست تسلا الان خفن ترین برند برقیه ولی همونطوری که داری میبینی از لحاظ آمار عددی فروش بی وای دی داره ردش میکنه و از لحاظ پرفورمنس پورشه
مونده هنوز! صبر کن
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پیام خطاب به تو:
جنسیس+هیوندای+کیا(از لحاظ ارزش برند) <هوندا
جنسیس+هیوندای+کیا(از لحاظ تولید و فروش)<تویوتا
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲عجب نکته باریکی رو اشاره کردی!!!! دقیقا گروه معظم هیوندای هرروز فقط داره کانسپت میده🤣🤣🤣🤣
phonix
۱۰ بهمن ۱۴۰۲شما متاسفانه عادت داری وقتی نمیتونی با کره به جایی برسی بقیه کشور هارو دکل کنی یا موارد دیگه حتی بری دنبال باقی برند های ژاپنی تا بگی ببین هیوندایی از یکی از اینا بهتره پس کره از ژاپن جلو تره
قبلا گفتم دوستان حذف کردن شما علاقه مند صنعت خودرو سازی کره نیستید به دفعات هم نشون دادم که اطلاعی ازش ندارین چه خوبی هاش وچه بدی هاش شما هیتر ژاپن هستید حالا چراشو فقط خود شما وخدا میدونه
ژاپن یک کشور هست نمیتونه با دنیا رقابت کنه گاهی میبره گاهی میبازه
ادم های خلاق و نو اور همجا هستند خیلی از مردم ژاپن در رویاشونم نمیتونن کاری که اقای یانگ ( موسس هیوندایی ) کرد رو انجام بدن ولی این دلیل نمیشه تو با مقایسه صنعت دو کشور مختلف که دهه ها با هم اختلاف دارن هعی بزنی تو سر ارزش های کره
خدمت شما هم بگم که مدیریت میتسوبیشی و سوزوکی کاملا جداست کاملا متفاوته هدف چیز دیگریه بازار هدف فرق میکنه سود وجود نداره یا اصلا دوست ندارن رقابت کنن اصلا میگیم شکست خوردن که شما ناراحت نشی این دو شرکت سخت شکست خوردن . خوب بعدش ؟! کره به ژاپن رسید ؟ نیازی نیست شما هعی یه داستان تکراری رو تعریف کنی کره ای ها خودشون به اندازه کافی ارزوی نابودی و شکست ژاپن رو دارن اون همه ادم کار به جایی نبردن شما از خاورمیانه میخوای چیکار کنی ؟
در اخرم باید بگم بله تویوتا به عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو یکی از نام اشنا ترین خودروسازان و… مطمعنا حریف بسیار سخت و استخوان داری برای تسلا هست و خواهد بود همون اندازه که برای فولکس یا فورد یا جنرال یا هیوندایی رقیب سختی هست . پذیرش شکست نصف پیروزیست
سبحان
۱۰ بهمن ۱۴۰۲و سهم خودرو های برقی اصلا قرار نیست رشد بکنه
و بقیه قرار سهم تسلا رو بگیرن حتما ؟
هم فروش خودرو رشد میکنه هم سهم برقی ها رشد میکنه
و طبیعی فروش تسلا هم قرار رشد بکنه
برند های دیگه خودرو های برقی رو جایگزین درون سوز ها میکنن قرار نیست کنارش بفروشند !
بهنام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پیام
تراوشات ذهنی شما در حد همون دشمنی با ژاپنی هاست. بدبختی اینه که ژاپنی دوست نداری حالا به جاش چی دوست داری ؟ آلمانی نه. آمریکایی نه . ایتالیایی نه پس چی ؟ کره ای . در زندگیم ندیدم کسی از جنس ژاپنی متنفر باشه و اونو بد یا بیکیفیت جلوه بده و برای مردمش و کشورش و صنعتش آرزوی ورشکستگی یا نابودی داشته باشه . بخدا تو دنیا تکی .
پیام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲بهنام خیلی آدم عجیبی هستی! میدونی علتش چیه؟! چون حتی زبان مادری ساده هم متوجه نمیشی. من چندین بار گفتم که اصلا از برند ژاپنی بدم نمیاد. اتفاقا واقعا تعدادی از ماشیناش رو خیلی دوست دارم. مثل نیسان پاترول، لندکروز، پرادو. مشکل شما اینه اون چیزی که تو ذهنتون هست رو انتقال میدید. ده سال پیش افرادی مثل شما بودن که میگفتن سامسونگ عددی نیست و سونی گوشی ضد آب زده! حالا جریان اونم به کنار و جای بحث داره، ولی خب در نهایت چی شد؟!!! من دوست دارم چین زمین بخوره ولی ژاپن نه. این ذهنیتمم ربطی به خودرو نداره و به چیز دیگهای مربوط میشه. ولی امثال شماها واقعا خنده دار هستید چون هیچ وقت واقعیت رو نمی فهمید. اتفاقا شما با کره دشمتی میکنید میدونی چرا؟! چون ناراحت تحولات جدید هساید و نمی تونید مدفقیت کره رو ببینید. نمی تونید ببینید اینفینیتی به جایی نرسید ولی جنسیس جی نود زده!!! واستون سخته چون بت می سازید.
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۲من یادمه گفتی یعنی کی میشه نابودی تویوتا رو ببینم
جومونگ
۱۰ بهمن ۱۴۰۲پر فروش ترین مدل کجا ، پر فروش ترین برند کجا
هر دو تاش سالیان سال در اختیار تویوتا بود . حالا اون پرفروش ترین مدل رو به صورت موقت داده به تسلا
هر وقت برندهای محبوبت مثل اون کره ای ها یا همین تسلا تونستن رکورد +۱۰ میلیونی تویوتا رو بزنن حسابه
فروش گلوبال هیوندای ۴.۲۲ میلیون + فروش گلوبال کیا ۳.۰۸ میلیون + فروش گلوبال تسلا ۱.۸۱ میلیون = کلا ۹.۱۱ میلیون
بازم یک میلیون کم دارین :)
javad-bmw
۱۰ بهمن ۱۴۰۲مدل Y پرفروش ترین خودرو دنیا هستش اما تویوتا
با تعداد مدل بیشتری که داره تعداد بالاتری خودرو فروخته به عنوان مثال فقط تولید همین دو مدلِ روا۴ و کرولا که بالای ۲ میلیون فروختن از کُل تولیدات تسلا بیشتره که ۱.۸ میلیون بوده تو سال ۲۰۲۳.
اگه تسلا تعداد مدل هاش رو بیشتر بکنه میتونه بیشتر بفروشه طبیعطاً.
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۲رکورد شکنی فروش جهانی تویوتا فروش 11.2 میلیون دستگاه :
https://www.forbesmiddleeast.com/industry/automotive-and-ev/toyota-sells-record-112m-vehicles-in-2023-reportedly-remains-worlds-top-selling-automaker
خبر قبلی هم رکورد فروش جدید تویوتا در قاره اروپا.
افت فروش هیوندا و تقلا برای رسیدن به رکورد فروش 2014 که از لینک های زیر قابل مشاهده هست. لینک اول نمودار فروش چیوندا از سال 2000 تا 2018
https://www.statista.com/statistics/683556/hyundai-kia-vehicle-sales-worldwide/
فروش کیا سال 2023
https://www.kianewscenter.com/news/all/kia-announces-global-sales-record-for-2023-and-shares-2024-targets/s/5f5455d1-6abd-4b2b-a17a-95499ad73ede
فروش هیوندا سال 2023:
https://www.hyundai.com/worldwide/en/newsroom/detail/hyundai-motor-reports-2023-global-sales-and-2024-targets-0000000392
طبق لینک ها شاهد فروش 8 میلیون دستگاهی هیوندا سال 2014 و 7.3 میلیون سال 2023 :)
تحلیل تحلیلگر: ویلی تویوتا رو به نزوله و هیوندا رو به صعوده :)
جومونگ
۱۰ بهمن ۱۴۰۲تازه رکورد فروش اروپا رو هم زد تویوتا خبرش پایین هست
این همه رکورد پشت رکورد اون وقت یه بیچاره ای میگه میخواد ورشکست بشه 😂
Piero Ferrari
۱۰ بهمن ۱۴۰۲یه زمانی فولکس بیتل یا همون قورباغه ای پر فروش بود دنیا روبه پیشرفت بوده و خواهد بود
که یک زمانی موتور های بنزینی و زمان ما برقی
درآینده اون دیگه خدا میدونه!
arash
۱۰ بهمن ۱۴۰۲رقابت رقابت رقابت در عین رفاقت سرچشمه و ریشه پیشرفت بشریت است و اقتصاد اقتصاد اقتصاد مهمترین رکن در یک مملکت. بعضا حتی کشورهایی چون چین و عربستان که بسیار بسیار استبدادی هستند تنها با تکیه بریک اقتصاد خوب و پویا و رو به رشد توانسته اند اوکی بیش از 90 درصد مردم را در سرکوب در سایر مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشند و انسان مدرن از بودن این رقابت شانه به شانه در صنعتی چون خودروسازی که موجب بهبود رفاه و روند رو به رشد میشود لذت می برد و ای کاش در ایران هم می شد بودن هیچ تعرفه ای بطور مستقیم خودروهای فول برقی مثل تسلا وارد کرد که ناخود آگاه موجب رشد ایران خودرو سایپا و بهمن موتور میشد.
PetrolHead
۱۰ بهمن ۱۴۰۲امسال سال خودروهای برقی و هیبریدی بود و باید قبول کرد بازار خودرو در جهان داره به سمت خودروهای پاک و برقی میره و خودروسازها باید خودشون و سازگار کنن وگرنه قافیه رو میبازن.. تسلا و تویوتا هر دو عالی اند نمیشه گفت کدوم بهتره کدوم بدتر.. امیدوارم یه سری ها نیان الکی بکوبن یه برندی و و مسخره کنن.. چون همه چیز در حال تغییره به جز خودروسازی های ما :||||
از طرف کسی که تو خودرو سازی کار میکنه
مجتبی .
۱۰ بهمن ۱۴۰۲بااینهمه برقی برقی کردن دولتها قابل پیشبینی بود. البته مدلy همون راه راو فور وکرولا رو دربرقیها پیش گرفته ومناسب هست اما ازدوسه سال دیگه رقابتها توبرقیها هم سخت میشه.
Tesla
۱۰ بهمن ۱۴۰۲بازم مثل همیشه جاپون بازنده میشه 🤣🤣⚡️⚡️💪💪💪🇺🇸
-امیرعلی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲دلم برات تنگ شده بود🥺
خوش برگشتی داداش❤
H.K.S
۱۱ بهمن ۱۴۰۲همینجا بود . جایی نرفته بود
فقط با اون یکی اکانتاش پیام میزاشت .
BMW
۱۰ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری میشه این خبر رو تو سایت تون پوشش بدین👇😁🥲
هنسی دمون 1700 | bama.ir
https://bama.ir/news/21972/%D9%87%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D9%88%D9%86-1700
Dark Knight
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ایول به تسلا واقعا فکر نمیکردم به این زودی ها یه ماشین برقی رو جزو ۱۰ تا پرفروش دنیا ببینم چه برسه به پرفروش ترین ! با این آمار به چینی ها ( از جمله byd ) نشون داد کت تن کیه و برای اینکه بخوان مثل تسلا بشن باید حالا حالا ها کار کنن ، یه زنگ خطر فوق جدی هم برای بزرگان از جمله تویوتا بود که اگر زود دست به کار نشن آینده چندان خوبی نخواهند داشت ، خیلی در مورد تسلا ها تحقیق کردم و فهمیدم دو تا مشکل بزرگ دارن : اولی مشکلات نرم افزاری و دومی دقت مونتاژ ، البته مورد اولی بیش تر تو ماشین های چند سال پیش تسلا رایج بود و الان نسبت به مثلا ۳ سال پیش خیلی بهتر شده ولی مشکل مونتاژ همچنان وجود داره مخصوصا تو مدل های ۳ و y علتش هم اینه که تسلا بیش تر از کیفیت به کمیت اهمیت میده و دوست داره هر چه زود تر به هدف رویایی تولید ۲۰ میلیون ماشین در سال برسه اما نباید از کیفیت هم غافل بشه چون الان شاید رقیب چندان قدرتمندی نداشته باشه ولی تا چند وقت دیگه بزرگان این صنعت به صورت جدی وارد بازی میشن و اون موقع هست که مردم حق انتخاب خیلی زیادی پیدا میکنن و قطعا ترجیح میدن با بودجه یکسان چیزی رو انتخاب کنن که کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان بیش تری داره ، اما برای فعلا واقعا باید به تسلا بابت این موفقیت بزرگ تبریک گفت
مهردادکمال
۱۰ بهمن ۱۴۰۲این کراس اور برقی اصلا ارزان نیست. اما وضعیت مالی مردم جهان تون قد عالی بوده که این محصول لوکس(تسلا برند لوکس به حساب میاد) پرفروفضترین محصول جهانه… در ایران که داریم روز به روز بدبختتر میشیم
همایون
۱۰ بهمن ۱۴۰۲من اصلا طرفدار تسلا نیستم و اتفاق منتقدش هستم ولی طبق تحقیقاتی که کردم پلتفرم و نوع ساخت مدل وای حتی نسبت به مدل سه مه خیلی بهش نزدیک هست خیلی ساده تر و با تکنولوژی بالاتر و با حاشیه سود بیشتر هست مثلا اگه درست یادم باشه کل بخش عقبی پلتفرم با چند تا دونه خال جوش مخصوص کنار هم هست و هشتاد نود درصد یه تیمه ساخته میشه که کلی از وزن و هزینه ساخت کم میکنه کاشکی تسلا این فیس لیفت مدل سه رو همزمان روی مدل وای هم اعمال میکرد چون واقعا طراحی های تسلا دیگه قدیمی شده حتی همین مدل سه جدید هم اصلا بروز نیست ولی خوب کاچی به از هیجی در کل اگه خودرو برقی زیبا نیخواید فیسکر کارما قدیمی و جانشین معنویش کارما جی تی جدید رو ببینید تا زیبایی یک سدان رو متوجه بشید
Taha Ayoobi
۱۰ بهمن ۱۴۰۲تسلا کلا 1 مدلش پر فروش شده، تویوتا کلی مدل هاش فروش های بالا دارن