با به پایان رسیدن سال ۲۰۲۲ نگاهی داشتهایم به برندگان و بازندگانی از بین همه خودروهایی که در این سال آزمایش و بررسی شدهاند.
سال ۲۰۲۲ به پایان رسید و وارد سال ۲۰۲۳ شدیم. طی یک سال گذشته، صدها خودروی مختلف موردبررسی و آزمایش قرار گرفتند که برخی به خاطر عملکرد فوقالعاده تحسین شدند و برخی دیگر به خاطر نمایشی پایینتر از حد انتظار ناامیدکننده عمل کردند؛ بنابراین، با بررسی تمام اعداد و اطلاعات خودروهایی که در سال ۲۰۲۲ آزمایش شدهاند، برندگان و بازندگان این سال را مشخص کردهایم.
برنده: پیشرانهٔ هوریکین جیپ
هرچند شرکتهایی مثل آئودی توسعه پیشرانههای درونسوز را متوقف کردهاند اما جیپ زیر کاپوت واگنییر غولپیکر موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدیدی را قرار داده است. نسخهٔ ۵۱۰ اسب بخاری این موتور گرند واگنییر L با وزن ۲۹۱۵ کیلوگرمی را ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند و مصرف سوخت کمتری هم دارد.
برنده: شورلت کوروت Z06
پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی LT6 با ردلاین ۸,۵۰۰ rpm نهتنها صدای فوقالعاده جذابی دارد بلکه با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، کوروت Z06 را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. این سریعترین خودرویی است که در سال ۲۰۲۲ آزمایش کردیم.
بازنده: مازراتی MC20
سوپرکار جدید مازراتی MC20 با قیمت ۲۰۰ هزار دلار، کاملاً فوقالعاده بودن کوروت Z06 را اثبات میکند. هرچند تکنولوژی پیش احتراق مازراتی و بیرون کشیدن ۲۱۰ اسب بخار قدرت از هر لیتر حجم موتور ما را مجذوب خود میکند اما شورلت با قیمت ارزانتر، MC20 را در شتاب، ترمز، پیچیدن، درگیری راننده و صدا کاملاً تار و مار میکند.
بازنده: مرسدس EQS AMG
با هجوم خودروهای الکتریکی به بازار، اعداد اسب بخار بسیار چشمگیر و بزرگی را میبینیم اما این اعداد در دنیای واقعی چندان خود را نشان نمیدهند. برای مقایسه، آئودی E-Tron GT با ۵۲۲ اسب بخار قدرت، ظرف ۱۱.۹ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی میکند درحالیکه مرسدس EQS AMG با ۷۵۱ اسب بخار قدرت، تنها نیم ثانیه سریعتر است. همچنین تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز دو خودرو فقط یکدهم ثانیه باهم اختلاف دارند که این یعنی ۲۲۹ اسب بخار قدرت بیشتر مرسدس عملاً کاربرد چندانی ندارد.
بازنده: تویوتا bZ4X
هرچند به کمتر بودن برد خودروهای الکتریکی در دنیای واقعی نسبت به اعداد اعلامی عادت داریم ولی بااینوجود، اولین محصول الکتریکی تویوتا از این لحاظ واقعاً ناامیدکننده عمل کرده است. برد این خودرو با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۲۶۰ کیلومتر است که کمترین بردی است که در سال ۲۰۲۲ ثبت کردهایم. همچنین برد کلی اعلامی ۳۵۷ کیلومتری bZ4X توسط سازمان EPA نیز از تمام خودروهای الکتریکی که در سال ۲۰۲۲ آزمایش کردیم کمتر است.
بازنده: پیکاپهای الکتریکی در یدک کشی
سه پیکاپ الکتریکی فورد F150 لایتنینگ، جیامسی هامر EV و ریویان R1T که از آنها برای یدک کشیدن یک کاروان ۲۸۰۰ کیلوگرمی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت استفاده کردیم، برد ناامیدکنندهای داشتند. در این شرایط، برد هامر به ۲۲۵ کیلومتر، ریویان به ۱۷۷ کیلومتر و فورد به تنها ۱۶۰ کیلومتر کاهش پیدا کرد.
برنده: لوسید ایر
در سوی دیگر، شرکت نوپای لوسید و سدان ایر را داریم که رکورد بیشترین برد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را در آزمونهای ما ثبت کرده است. این خودرو با ثبت برد ۶۶۰ کیلومتری، رکورددار قبلی یعنی تسلا مدل S دوربرد را با اختلاف ۱۴۵ کیلومتر مغلوب کرد.
بازنده: نیسان Z
وقتی نسل جدیدی خودرویی مثل نیسان Z به بازار میآید انتظارات از آن بالا است اما زمانی که پشت فرمان آن نشستیم احساس کردیم به دو دهه قبل و 350Z بازگشتهایم. در اولین آزمایش ما با بنزین اکتان ۹۱، پیشرانه ناک میزد و بسیار بد کار میکرد درحالیکه برای مقایسه، بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۱۶۰۰ اسب بخاری مشکلی با بنزین اکتان ۹۱ ندارد. Z همچنین پویایی ضعیفی هم داشت تا نهایتاً یکی از بازندههای سال ۲۰۲۲ لقب گیرد.
برنده: تویوتا GR
طی سال گذشته، بخش GR تویوتا یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی عالی را روی سوپرا نصب کرد و پس از عرضهٔ کوپهٔ عالی GR86، نشان داد که میتواند GR کرولا را با یک پیشرانهٔ سه سیلندر و سامانهٔ چهارچرخ محرک، به یک ببر کوچک تبدیل کند. این هاچبک داغ ژاپنی خیلی زود توانست به لیست برترین خودروهای سال ۲۰۲۲ راه یابد.
برنده: تویوتا پریوس
تویوتا با ارائهٔ یکی از غیرمنتظرهترین خودروها یعنی یک پریوس خوشچهره، نشان داد که در این شرکت فقط مردان بخش GR نیستند که چیزهای جذابی میسازند. نسل جدید پریوس نهتنها برای اولین بار به خودروی زیبایی تبدیل شده بلکه در پرفورمنس هم نسبت به نسل قبلی پیشرفت بزرگی داشته است. این خودرو ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۳.۴ ثانیه یا ۳۲ درصد بهتر از نسل قبلی است.
برنده: هیوندای آیونیک ۵ / کیا EV6 / جنسیس GV60
این سه کراساوور کرهای از همه لحاظ خودروهای الکتریکی عالیای هستند. این ماشینها به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، از قابلیت شارژ بسیار سریعی برخوردار هستند بهگونهای که با شارژرهای سریع ۳۵۰ کیلوواتی، ظرف تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریهای آنها شارژ میشود. EV6، آیونیک ۵ و GV60 همچنین جزء سریعترین خودروهای الکتریکی بازار با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار هم بهحساب میآیند.
برنده: فورد F150 رپتور R
این مگا F150 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت به سریعترین پیکاپ بنزینی تبدیل شد که تاکنون آزمایش کردهایم. قبلاً این رکورد در اختیار رم TRX با ۳.۷ ثانیه بود اما رپتور R که ۳۲۰ کیلوگرم وزن سبکتری دارد، این کار را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه انجام داد و یک شگفتی از خود بهجای گذاشت.
برنده / بازنده: جیامسی هامر EV
هامر EV در زمان معرفی با مشخصات چشمگیر خود همه را تحت تأثیر قرار داد. این ماشین با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، خود را ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رساند و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کرد اما به دلیل وزن ۴۳۷۰ کیلوگرمی، برای توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به بیش از ۱۵۲ متر مسافت نیاز دارد که حدود ۳۰ متر از رم TRX بیشتر است. همچنین بعداً متوجه شدیم که شارژ سریع باطریهای هامر صد دلار هزینه خواهد داشت.
برنده / بازنده: کادیلاک اسکالید V
کادیلاک پسازاینکه با سدانهای اسپرت CT4-V بلکوینگ و CT5-V بلکوینگ کولاک کرد، سرانجام پس از سالها انتظار نشان V را روی اسکالید هم چسباند. این ماشین از همان موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ CT5-V بلکوینگ استفاده میکند که قدرت آن با ۱۴ اسب بخار افزایش به ۶۸۲ اسب بخار رسیده است و صدای اگزوز دیوانهواری دارد اما گویا کادیلاک فراموش کرده تایرهای اسکالید V را هم ارتقاء دهد زیرا این شاسیبلند عظیم در آزمون چسبندگی ما شتاب جانبی تنها ۰.۶۹ جی را ثبت کرد که حتی از هامر EV با لاستیکهای آفرودی هم ضعیفتر است.
corvette
۱۳ دی ۱۴۰۱کوروت . عالیه
امیدوارم مازراتی اصالحاتی انجام بده
چون به نظر میاد mc20 از رقبا عقب تره
البته که من خودم دوستش دارم
ali(chevynova)
۱۳ دی ۱۴۰۱مثل همیشه ماشالاه آمریکن کارز
بازم موفقیت
این برای اصالتشونه
لیست رو قبضه کردن
خودروسازی مهندسی شده آلمان کجا بود؟
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱اگه واقعا از آلمان متنفری،چرا در به در دنبالشی و همش بهش فکر میکنی؟؟…:))
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱نویسنده بدجوری از مازراتی کینه داره که به mc20 میگه بازنده !! بنظر من از بهترین های سال بود
Kamy
۱۴ دی ۱۴۰۱درسته mc20 ماشین خوبیه ولی با توجه به قیمتش و وجود کوروت بازنده به حساب میاد
mahdi-es17
۱۳ دی ۱۴۰۱بازنده همیشگی
سایپا با پیشرانه m15 توربو
RENAULT5
۱۳ دی ۱۴۰۱تو اینجا حرفی از سایپا اومد؟
چرا حالمونو بهم میزنی
mahdi-es17
۱۳ دی ۱۴۰۱افرادی مانند شما فضای سایت رو بهم میریزند
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱فکر می کنم بزرگ ترین بازنده امسال فورد بود !!!
متاسفانه سایت فورد موتور رومئو برای همیشه بسته شد و با ساخت آخرین موتور predator هیجان انگیز ترین قسمت صنعت خودروسازی آمریکا برای همیشه خاموش شد.
این اتفاق تلخ دیر یا زود برای سایت آفالترباخ مرسدس، مونیخ بی ام و، مارانلو فراری و …. اتفاق میوفته و نخبگان این مراکز خازن باتری لحیم خواهند کرد.
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۱شایدم بشه بحساب آینده نگریشون گذاشت
بهرحال زشت یا زیبا راه پیش رو ترسیم شده و هرچی زودتر بهتر
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱قطعا که برای آینده الکتریکی هست، ولی برای من آینده ای که فرق یه فراری یا پورشه با آیونیک تو بدنه و سرعت سیم پیچ باشه دیگه لذتی نداره.
Amir Machine
۱۳ دی ۱۴۰۱مگه موتور پریدیتور الان تو رپتور R استفاده نمیشه؟ چطور تولیدش متوقف شده؟
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱موتوری که رو GT500 سوار میشه با رپتور تفاوت داره و در دیربورن میشیگان ساخته میشه.
GMA
۱۳ دی ۱۴۰۱کادیلاک لیریک و رنجروور چی شدن؟؟
RENAULT5
۱۳ دی ۱۴۰۱برنده: هیوندای آیونیک ۵ / کیا EV6 / جنسیس GV60
یا حضرت عباس الان کره ای فنا تا یه سال اینو میگن
Love car
۱۳ دی ۱۴۰۱نه تا یک سال که هیچ بلکه تا ده سال این گفته میشه:سلطان الکتریکی تویوتا
حالا چرا تصمیم گرفتی پشت رنو قایم بشی؟
RENAULT5
۱۳ دی ۱۴۰۱من جایی قایم نشدم وفن یه ماشین فسقلی وپر تاریخچه به اسم رنو پنجم
راستی اگه نگاهی به جدول با استقامت ترین ماشینا داشته باشی بد نیست
تویوتا فن نیستم زیاد ولی تویوتا احترام داره
Amir mahdi @-1387
۱۳ دی ۱۴۰۱من موافقم ولی آخه کیا
ولی انجین جیپ عالی ۶ سیلندر
ولی بنز من نفهمیدم چرا برنده نشده
ولی ماشین های آمریکایی برنده بودند از کوروت تا کادیلاک اسکایلد
مردیم از خوشی
۱۳ دی ۱۴۰۱تمام دنیا میگند کره ای ها دارند تو برقی عالی عمل میکنند الی متخصصان پدال این همه مقاوت در برابر حقیقت برا چیه ؟
#تحریم خودروسازان
مشتاقی
۱۵ دی ۱۴۰۱تویوتا تو برقی بازنده است
کیا و هیوندای تو برقی برنده هستند.
آینده از آن برقی هاست.
آینده تویوتا بازنده محض و کیا و هیوندای برنده محض هستند.
Ehsan
۱۳ دی ۱۴۰۱جاپون با این همه برند فقط دوتا برنده! که اونم در عوض دو تا بازنده داشت 🤣🤣
فقط سلطان Bz4x که تا قیامت بازنده حساب میشه! لامصب چطوری بردت ۱۲۰ کیلومتره! تازه اگه ۴ چرخ حساب کنیم 🤦🏻♂️
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱ژاپنی ها مثل کره ای ها اهل هدیه دادن نیستن !!! اینو بفهم داداش
Ehsan
۱۳ دی ۱۴۰۱تو هم زیر هر مطلب میگی هدیه میدن کره ای ها! خب اگ مدرکی داری که ثابت میکنه رو کن تا بقیه هم پی ببرن! این چه داستانیه که تو دنیا فقط تو فهمیدیش؟ 🤣🤣 منتظرم رو کنی،اگه نمیتونی دیگه صحبتشو نکن چون هر بار بگی منم میگم مدرک رو کن
بعد مگه چرخشون در رفت و برد واقعیشون نصف اعلامی بود و جایزه گرفتن که میگی هدیه دادن؟ 🤣ماشین خوب ساختن نتیجشم دیدن
اینو بفهم تا وقتی که چرخ در بره خبری از کسب عنوان نیست عزیزم
Alan.r
۱۳ دی ۱۴۰۱بازنده دونستن EQS AMG کاملا اشتباست مقایسهی
ای ترون و EQS هم همینطور چون EQS تمرکزش روی لوکس بودن و راحتیه نه پرفورمنس (هر چند که پرفورمنس خیلی خوبی هم داره)
MohammaD
۱۳ دی ۱۴۰۱EQS AMG از AMG بودن فقط شتاب میخکوب کننده و فیبر کربن و دوخت قرمز صندلی داره و بس . اگه هدف لوکس بودنه ( که تو برقیای مرسدس هم هدف فعلا فقط همینه ) ، EQS عادی خیلی بهتره . حداقل تعلیق نرم تری نسبت به مدل AMG داره .
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۳ دی ۱۴۰۱لوسید شیره
این برنده/بازنده دوتای آخر ینی چی
محمد
۱۳ دی ۱۴۰۱دوستان بزرگوار پدال من به عنوان یه مخاطب نسبتا قدیمی کاملا به شما حق می دم که برای افزایش بازدید از سایت و کسب درآمد از خبرهای فروش خودرو در بورس کالا و کلا خبرهای این شکلی استفاده کنید. اما همچنین توقع دارم که راهی رو پیدا کنید که ما مخاطب های اصلی سایت که عمدتا دنبال همچین خبرهایی نیستیم بتونیم اونا رو فیلتر کنیم. مثلا یه راهی که به ذهن من می رسه اینه که همون بالای صفحه خبرها یه گزینه بذارید که با انتخاب اون محتوای غیرهدف مخاطبای اصلی فیلتر شه.
Dead man95
۱۳ دی ۱۴۰۱مازراتی میگه چرا با قیمت۱۰۰ هزار دلار میخاین کوروت بخرین ؟بیاین با دوبرابر قیمت اینو بخرین ک کم کند تره هم ضعیف تر هم هندلینگش بد تره دگ چی میخاین؟
AHMADREZA
۱۳ دی ۱۴۰۱مازراتی خودرویی برای هر سلیقهای نیست. برخی از آزمایشکنندگان آن را دوست دارند برخی کمی از آن وحشت داشتند اما همه قبول داریم که این سوپرکار از توانایی کافی برای اذیت کردن بهترین ساختههای فراری و مکلارن برخوردار است و این برای خودروساز ضعیفی مثل مازراتی دستاورد بزرگی محسوب میشود
((متن از بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ برای راننده به انتخاب اتو اکسپرس))
MC20 هیچ مشکلی نداره فقط برندش یه خورده توی این چندسال تخریب شده و یه جورایی ناموفق شده
همین اگه آلمانی یا آمریکایی حتی هم کشور خودش ولی ساخته لامبورگینی یا فراری بود همچین حجمه ای بهش وارد میشد؟
حتی سوارش هم نشدن از نزدیک مازراتی ندیدن اما تا مازراتی میاد میگن عاا بی کیفیت نمی دونم استهلاک بالا نمی دونم هزینه های سنگین
درحالی که دیدیم بیشترین استهلاک دنیا رو بی ام و داشت اما چون برند معتبریه اصلا بهش حجمه وارد نمیشه و فقط مازراتی هست که بولد میشه
مازراتی تازه شروع کرده و یه جورایی واقعا از ویرانه هاش همچین جواهری ساخته
بی عیب نیست اما ببین شرکتی که با سیاست های عجیب ویرانه تبدیل شده چطوری داره خودشو دوباره از نزدیک صفر میکشونه بالا
OM.01
۱۳ دی ۱۴۰۱نکته جالبی اشاره کردید و لازم دونستم چندتا نکته بگم.
یه سری ها از این ور بوم سقوط میکنن یه سری ها از اون ور. ولی من بیشتر مواقع سعی کردم وسط باشم و منطقی باشم. خود من طرفدار مازراتی هستم جایی که لازم باشه طرفداری میکنم و تعریف مدلیش رو میکنیم جایی که لازم باشه ازش بد میگم. مازراتی طی 20 سال گذشته واقعا در حقش ظلم شده و همیشه پشت رقباش قرار گرفته و طرفدارانش خودشو کشتن نه آقا بهترینه و برخی هم اینقدر کوبوندش بیچاره له شده ولی نکته طلایی اینجاست که مازراتی را داریم با چه چیزی مقایسه میکنیم؟ با کدام خطکش اندازه میگیریم؟ کیفیت، تجربه، آمار و ارقام یا یک باور راست یا غلط؟این یک دفاعیه برای مازراتی نیست. داریم میگوییم وقتی چیزی را نقد میکنیم، باید مستندی هم ارائه کنیم. اگر میگوییم خوب هست چرا خوب هست و اگر میگوییم بد هست چرا؟
در خصوص بخش استهلاک مازراتی باید بگم من اعتقادی دارم اونم اینکه وقتی 6 رقم به خودروی خاص پر مهندسی ایتالیایی پول دادی باید تا آخر عمر برات کار کنه دقیقا عین رولزرویس ولی صحیح یا غلط بودن رو نمیتونم با 4 ویدئو کارکرد ماشین ایتالیایی 200هزارتایی تایید یا 4 تا لینک سایت ماشین 10هزار تا رفته خراب شده تکذیب کنم ولی خب اون چیزی که در مورد مازارتی مشخصه پر مستهلک بودنش هست آن هم دلیل داره
در خصوص افت قیمت هم نکاتی گفتید باید بگم بله درسته خیلی ها فراموش میکنن پانامرا اس کلاس رنجروور سری7هم اندازه محصولات مازراتی مثل گیبلی و کوادروپورته افت قیمت دارن. اما میدونید چرا مازراتی بیشتر جلب توجه میکنه افت قیمتش؟ علت وجود برخی اشتراکات فنی میان محصولات مازراتی و فراری است. باز کردن این مهم نیازمند مطلب تخصصی جداگانهای است اما باید بدانید که جدا از هزینههای گزاف تعویض روغن و لنت ترمز و فیلترها و سایر هزینههای قابل توجه برای سرویسهای استاندارد،فراری خودرویی پراستهلاک، پرهزینه و بسیار حساس و نیازمند رسیدگی زیاد است. تحلیل سادهتر آخرین جمله بیان شده آن است که هزینههای نگهداری فراری(و برندهای مشابه آن مانند بوگاتی، لامبورگینی، اَستن مارتین، پاگانی، کونیگزگ و …) به اندازهای زیاد است که برای هزینههای نسبی آن را بر حسب واحد “دلار بر کیلومتر” میسنجند. همچنین نیاز به تاکید است که پیشرانههای مشترک فراری و مازراتی وابسته به شیوه و میزان استفاده در بازه 30 تا 50 هزار مایل (50 تا 80 هزار کیلومتر) نیازمند اورهال و تعمیر اساسی در حد خرد شدن کامل پیشرانه (و رسیدگی اساسی گیربکس) هستند که هزینهای در حدود 30 هزار دلار، معادل قیمت یک خودرو سدان معمولی بر شانههای مالک میاندازند. به همین دلیل تعداد فراری، مازراتی، لامبورگینی یا خودروهای مشابه که بیش از 100 هزار کیلومتر تردد کرده باشند در دنیا بسیار انگشت شمار است و معمولاً پیش از طی شدن این مسافت به مزایده گذاشته میشوند چرا که حتی افراد ثروتمند نیز صرف چنین هزینه گزافی را منطقی نمیدانند. در عوض خودرو قدیمی را فروخته و با هزینهای که قرار بود صرف تعمیر آن بکنند، مدلی جدیدتر را خریداری میکنند و به همین دلیل نمونهای کارکرده آن در بازار جهانی بسیار ارزان قیمت است.
در خصوص متریال مازراتی باید بگم مجدد میرسیم سر داستان اینکه با کدام خطکش اندازه میگیریم؟ مازراتی در تمام کابین از چرم جیر آلکاترا پلاستیک نرم استفاده میکنه و صرفا دکمه هارو پلاستیک ارزان میزاره که خیلی ها غر میزنن اما خب چرا ایرادات برندهای دیگه رو نمیگین؟ چرا نمیگیرد پورشه ساده ترین پیش افتاده ترین آپشن ها هم پولی میکنه؟ چرا از ضعف مونتاژی و جیر جیر کردن برخی مواقع بنز بیمر در کابین چیزی نمیگید؟ (حرف من مستند هست)
راستش من پشت مازراتی تا حالا نشستم هیچ قضاوتی هم نمیتونم بکنم ولی718 بدون سقف رو تاچ کردم مدل 2017 تو نمایندگی پورشه (خارج از ایران) واقعا کیفیت خوب بود.
ولی باید در نظر داشت که نه مازراتی بلکه سایر برندها را داریم با چه چیزی مقایسه میکنیم؟ با کدام خطکش اندازه میگیریم؟
M.83
۱۳ دی ۱۴۰۱حله دا
همرو خوندم 🤝🏻🪨
phonix
۱۳ دی ۱۴۰۱اینو بخرید که مازاراتی هست دست ساز ایتالیاس و خوش چهره و زیباس در اعزای اون مبلغ یه چیزی هم بهت میده داش الان فکر کردی هرکی اینارو میخره میره در پیست ها و جاده های پر وپیچ و خم ببینه رانندگیش چقدر درگیر کنندس؟
خیلی از خریداران مازاراتی و کورت از روی اسم این ماشین ها میرن دنبالشون چون یکی کوروته یکی هم مازاراتی به همین سادگی
حالا شاید کوروت بتونه با این نمایش خوبش نفرات بیشتری رو علاقمند کنه که قبلا دوستش نداشتن مثل من ولی مازارتی خیلی فرقی نکرده و همون کسایی که قبلا می خریدنش میخرنش تفاوت اینجاس
OM.01
۱۳ دی ۱۴۰۱(مازراتی میگه چرا با قیمت۱۰۰ هزار دلار میخاین کوروت بخرین ؟بیاین با دوبرابر قیمت اینو بخرین ک کم کند تره هم ضعیف تر هم هندلینگش بد تره دگ چی میخاین؟)
دوست من.
ساعت مچی jaeger lecoultre master control tourbillon قیمت 60 هزار دلاری دارد لوکس با پرستیژ و با کیفیت و زیبا هست
و ساعت Louis Moinet Magistralis هم 860 هزار دلار قیمت داره. آن هم لوکس زیبا بسیار با پرستیژ هست. حالا چرا باید دومی رو خرید که 12 برابر اون قیمت داره!؟ اصلا چرا اینقدر گرونه؟
با ۴۰۰دلار میشه هواوی نوا ۹ گرفت. چرا ۲۴۰۰دلار باید بریم بدیم هواوی میت X2؟ با ۱۰۰هزار دلار هم اس کلاس میشه خرید چرا ۲ برابر پول بدیم بنتلی فلاینگ اسپار بخریم؟
هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست.متاسفانه ما ایرانی ها هرچی میبینیم دنبال جایگزین ارزونش میگردیم.
من خیلی وقت هست زومیت و زومجی رو دنبال میکنم(فکر کنم4سال شد)در مقالات موبایل و لپ تاپ(مقایسه،بررسی،آنباکسینگ و…)اکثرا کاربرا دنبال جایگزینی اون محصول با نسخه ارزونتر میگردن. و خیلی تک بعدی به خیلی از ماجرا ها نگاه میکنن.
بر خلاف نظر شما و سایت کارباز به نظر من محصولMC20(در وضعیت فعلی مازراتی) بسیار عالی عمل کرده و پرفورمنس بسیار عالی داره با توجه به RWD بودنش. تو یه سری ویژگی ها شاید کوروت ZO6 بهتر از mc20 باشه اما تو یه سری ویژگی ها mc20 برتری داره
من چندسالی بود فکر میکردم مازراتی از دست رفته ولی مازراتی خیلی پتانسیل داره و من اینو تو نسل جدید گرن توریسمو و مدل جدید گریکاله و MC20 فهمیدم.
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱مازراتی کوادروپورته و گیبلی هم قیمت بالایی داره اما در کیفیت ساخت و متریال فاجعه بار عمل کردن. این مثال هر گرونی بی علت نیست تو این صنعت تناقضات زیادی داره و این مسئله برندینگ و هزینه توسعه هست که قیمت رو تعیین می کنه.
تکنولوژی این موتور یه نسل عقب تر از رقباش هست، پرفورمنس ضعیفی داره کجا عالی عمل کرده حتما بگین منم بدونم و نسبت به قیمت هم هیچی نداره. نمی دونم چه دلیلی باید اورد که به فراری یا مک لارن ترجیحش داد جز اینکه فقط طرفدار برندش باشی. امیدوارم این حرفو پای عکس پروفایلم نزارین.
OM.01
۱۳ دی ۱۴۰۱R@min
در بخش اول کامنت تون با قسمت هزینه توسعه موافق هستم ولی کیفیت کوادروپورته و گیبلی کمی مخالفم. بگذریم.البته علت داره مخالفیم ولی حال ندارم توضیح بدم چون باید چند لینک یوتویب بدم و چندین مبحث رو بحثش رو باز کنم که با این وضع زیبا اینترنت خیلی وقت میبره
در خصوص تکنولوژی انجین mc20 و عقب بودنش باید بگم داریم با چه چیزی مقایسه میکنیم؟ با کدام خطکش اندازه میگیریم؟
اما این انجین وزن۲۲۰ کیلوگرمی داره و سیستم کارتل خشک و محفظه احتراق برگرفته از فرمول ۱ داره نسبت قدرت به لیتر ۲۱۰ اسب بخاری بر ۱ لیتر داره که در نوع خود خوب هست
(نمی دونم چه دلیلی باید اورد که به فراری یا مک لارن ترجیحش داد جز اینکه فقط طرفدار برندش باشی. امیدوارم این حرفو پای عکس پروفایلم نزارین)
عکس پروفایل اصلا مهم نیست هرکی نظری داره ولی واقعا یه سری چیز ها دلیل نمیخواد چون بسته به علایق فرد هست. به قول جرمی کلارکسون=MC20 یک مکان آرام برای پشت سرگذاشتن مایلها و مایلهاست. چیز زیبایی هم هست؛ اما دلیل اصلی ترجیحدادن این خودرو به رقبایش چیز سادهای است: از آن خوشم آمد.
((شاید هیچ دلیل قانع کننده نباشه که بری 250هزار دلار برانکو ولوسیتی رستوماد بدی ولی وقتی برسیش رو تو یوتویب دیدم دلیل ساده خلق شد=از آن خوشم آمد.(البته پولش نیست😂)
Vehicle Virgins تست داریوش رو گذاشته بود تو یوتویب اگه نت یاری کرد برید ببینید جالبه))
R@min
۱۳ دی ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/porsche/2022-maserati-mc20-vs-2021-porsche-911-turbo-s-lightweight-compared/
اینجا با دوستمون محمدامین به طور نسبتا جامعی راجب موتورش بحث کردیم.
کیفیت ساخت هم فقط در چرم کابین نیست و در تک تک قطعات و اتصالات بررسی میشه و راجب اون کامنت بالاتون هم که گفتین خرج یکسانی داره در یه فرصت دیگه حتما این تفاوت رو میگم که موتوری که رو فراری ها نصب شد با مازراتی ها تفاوت های نسبتا زیادی داره.
متر و معیار هم سال ساخت و قیمت و امکانات هست مثل هر ماشین دیگه ای. قرار نیست بگیم چون برند ضعیفیه یا تازه داره احیا میشه مثلا ارفاق کنی، در وحله اول این توهین به کل برند هست.
اصولا ماشینایی که نظرمو جلب کنه راجبشون زیاد حرف می زنم و این مازراتی هم جزو اون دسته بود و دو سال قبل خیلی کامنت گذاشتم راجبش.
راجب بحث انتخابم گفتم بحث علاقه اولین و مهم ترین موضوع هست که من اصولا به علاقه کسی کاری ندارم چون کاملا شخصی هست و درست میگین هر کسی یه محصولی دوست داره و همیشه نظراتم فنی و مقایسه ای هست.
OM.01
۱۴ دی ۱۴۰۱(راجب اون کامنت بالاتون هم که گفتین خرج یکسانی داره در یه فرصت دیگه حتما این تفاوت رو میگم که موتوری که رو فراری ها نصب شد با مازراتی ها تفاوت های نسبتا زیادی داره)
خانواده پیشرانههای فراری-مازراتی موتورF136 هست خانواده F136 به صورت مشترک بین فراری و مازراتی طراحی اما از سوی فراری تولید شد این سری پیشرانهها در حجمهای متنوع بر طیف گستردهای از زیرمجموعههای فیات (فراری/مازراتی/آلفارومئو) استفاده شد که در محصولات فراری از میلنگهای تخت (180 درجه) و در محصولات مازراتی و آلفارومئو از میلنگهای کراس (90 درجه) بهره میبردند و دقیقاً به دلیل همین تفاوت جزئی اما مهم، صدای پیشرانههای مازراتی و آلفارومئو بمتر و دورپایینتر ولی صدای پیشرانههای فراری زیرتر و دور بالاتر است. از جمله خودروهای مجهز به سری پیشرانههای F136 به جز دو محصول مازراتی (گرنتوریسمو و کواتروپورته دهه2000) باید به فراریهای سری 430، کالیفرنیا، 458 و آلفارومئو 8C اشاره کرد.
لوانته و کوادروپورته نسل ششم و گییلی از پیشرانه F154 فراری استفاده میکنن که این پیشرانه سیلندر ها زاویه 90درجه دارند و تا جایی که اطلاع دارم بین مازراتی ها و فراری های که با این موتور عرضه شدن مشترکه فرق های زیادی با هم ندارن به طور کلی. اما به طور جزئی بخواهیم بررسی کنیم فرق هایی دارن مثلا در فراری حجم های 3855 سی سی و 3902 سی سی و 3989 سی سی هست(در موتورهای سری F154)ولی مازاتی فقط حجم 3798 سی سی داره.از لحاظ قطر سیلندر هم فرق دارن با هم.
در خصوص خرج یکسان باید بگم خرج دقیقا یکسان منظورم نبود. به طور کلی محصولات مازراتی که به پیشرانه V8فراری مجهز شدن چه F154 چه F136 ، کلا استهلاک نسبتا بالایی دارن و هزینه کمی بالایی دارن. البته اندازه فراری نیست ولی از همه آلمانی ها بالاتره.
علی
۱۳ دی ۱۴۰۱داداش همه دنیا میدونن مازراتی لوکس سازه ولی شورولت نه !!!! بجز فن های نوجوون و جوون داخلی!!! مازراتی عمرمفیدش بالای ۵۰ ساله ولی شورولت کوروت ۵ تا ۱۰ سال!!! از قدیم گفتن هرچیز گرونی بی دلیل نیست ، برین از بابا و بابا بزرگ هاتون بپرسید بلکه قانع بشید
مجتبی .
۱۳ دی ۱۴۰۱بزرگترین بازنده ما ملت که بی کیفیت ترینها روبابالاترین قیمتها باید بخریم وجیکمون درنیاد. تحریم خودروسازان#
TESLA
۱۳ دی ۱۴۰۱واقعا از کارانددرایور همچین توقعی نداشتم ، eqs amg بازنده هست !!!! خودش داره میگه تو ۴۰۰ متر از آئودی etron gt حدود ۰/۵ ثانیه سریع تر هست ، نیم ثانیه تو ۴۰۰ متر یعنی حداقل ۳ خودرو اختلاف و اینکه etron gt یه سدان اسپرتی و پرفورمنس هست ولی eqs یه سدان فول سایز لوکس مقایسه این دو تا مثل مقایسه: سانتافه و پژو ۲۰۰۸ میمونه که بگیم چون ۲۰۰۸ شتاب سریع تری داره در نتیجه بهتره در صورتی که هدف ساخت این دو تا با هم یه دنیا فرق داره ، ( تازه ببنید amg چه شاهکاری ساخته که با وجود وزن ۲۶۰۰ کیلویی میتونه یک چهارم مایل رو در ۱۱/۴ طی کنه )
❤BMW❤
۱۳ دی ۱۴۰۱بعله بازنده اس
با اون طراحی زشت و حالت تهوع آورش
Alan.r
۱۳ دی ۱۴۰۱لابد خوک های BMW قشنگن
TESLA
۱۳ دی ۱۴۰۱بزرگ ترین برنده سال ۲۰۲۲ : تسلا مدل y بود ، با اینکه ۲۰۲۱ هم سال موفقی داشت ولی تو ۲۰۲۲ نه تنها با اختلاف فاحشی نسبت به دیگران پرفروش ترین الکتریکی جهان شد ، بلکه پرفروش ترین خودروی ۶ ماه اخیر اروپا نیز شد و اگر همینطوری ادامه بده ، همانطور که ماسک پیش بینی کرد تا پایان سال ۲۰۲۳ تبدیل به پرفروش ترین خودرو دنیا میشه
Scuderia Ferrari
۱۳ دی ۱۴۰۱برندگان ۲۰۲۲ قطعاً درون سوزها هستن با پرچمداری آمریکا
شرکت های بزرگی که خیلی زود به سمت الکتریکی شدن رفتن به زودی پشیمان خواهند شد
برندهایی مثل BMW ، پورشه ، تویوتا و فراری متوجه خطر کاملاً الکتریکی شدن هستن و به خوبی مقاومت کردن
به امید ادامه حیات درون سوزها ….
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۱به امیدِ پاکی هرچه زودتره زمین !
برندهی سال فقط گروه GR تویوتا سلطان 👑❤.
M.83
۱۳ دی ۱۴۰۱پیشرانه جیپ یکم غیر قابل انتظار بود
کوروت واقعا بروس وین دنیا خودرو شده ! این عملکرد با این قیمت همم یعنی پیروزی
درمورد مازاراتی یکم نامردیه زیر مجموعه ی گروه رو با ی ابر خودروسازی مثل جنرال موتورز مقایسه کنی !
اصن قیمت بالای ماشین یکیش بخاطر ارم مازراتیه
طبق معمول فقط پرفورمنس مرسدسو در نظر گرفتن ک برای ی ماشین برقی ۴ درب
..
phonix
۱۳ دی ۱۴۰۱برند های واقعی اینا بودن
GM که امسال نشون داد خیلی توانایی ها داره
گروه هیوندایی که نشون داد در برقی سازی خیلی کارش خوبه
( این ها تونستن افرادی که قبلا علاقه خاصی بهشون نداشتن رو به خودشون علاقمند کنن از این رو برندن)
Afg
۱۳ دی ۱۴۰۱همشون برنده هستن جز تویوتا bz4x
fordglx2008
۱۳ دی ۱۴۰۱اومدم یه نمه با هامر رویا بسازم مثلاً اروند یا ارس کیش دیدم تو هزینه شارژ باتریش میمونم سوخت فسیلی هم باشه کلا این آمریکایی ها هزینه بر هستن
امیرحسین
۱۳ دی ۱۴۰۱موتور ضعیف جیپ جلوبندی قوی فورد
ARMAN سابق
۱۳ دی ۱۴۰۱کی بود می گفت از آمریکاییا خبری نیست ها کی بود؟؟؟
حالا ببینه که چقدر برنده های آمریکایی زیادن و …..
Siyavash
۱۳ دی ۱۴۰۱کوروت داره به مرور زمان زیباه تر میشه..اوایل حالم از طراحیش بهم میخورد ولی الان میبینمش به دلم میشینه مخصوصا این رنگ مشکی و آبی.. واقعا عالی کار کرده با یه موتور ۸ سیلندر ۶۷۰ اسب قدرت گرفتن باید براش دست زد….موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی پورشه و ۸ سیلندر کوروت جواهر هایه دنیایه خودرو هستن…حس میکنم تویه همین یک سال نهایتا دوسال بتونه ۷۰۰تا ۷۱۰ اسب از همین موتور قدرت بگیره…مزراتی هم واقعا نا امید کننده ظاهر شد…
sina
۱۴ دی ۱۴۰۱واقعا این کوروت عالیه
AMIN JAFARI
۱۴ دی ۱۴۰۱الان چند تا موتور درون سووز بودن
سال دیگه خیلی کمتر میشند
اردلان
۱۴ دی ۱۴۰۱به اشغال بودن ماشینای برقی به خصوص پیکاپ ها پی بردیم
برای تولید یه باتری۵۰۰کیلوگرمی باید۲۲۵تن متریل مصرف بشه
برای این باتری ها باید لیتیوم زیادی استخراج بشه که بسیار واکنش پذیر با اب هستند
تولید هر باتری تولید دی اکسید کربن را ۱۰ تا ۴۰ افزایش میده
وکلی مورد دیگه
اینم از عملکرد ماشیناشون واقعا چیزی جز گول زدن مشتری وضرر و زیان به خودمون وزمین نیس
حسن
۱۵ دی ۱۴۰۱ببخشیدجناب استاد اردلان به نظرشما آیا استخراج نفت از زیر زمین وتبدیل اون به بنزین و سوزاندن بنزین درموتورهای درونسوز آیا هیچ دی اکسیدکربنی ایجادنمیکنه؟؟؟
شما که از ضرر وزیان خودروهای الکتریکی برای محیط زیست نگرانید آیا سوزاندن سوخت های فسیلی که اونم تاچندسال آینده تموم میشن برای محیط زیست خطرناک نیست؟؟؟
اصلا به فرض محال حرفتون درست باشه بالاخره نفت و بنزین یه روزی تموم میشن بعدش چکارکنیم؟؟دوچرخه سوارشیم؟؟؟
Alireza
۱۵ دی ۱۴۰۱عشق فقط کوروت😁😁