بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را میتوان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشتهایم شاخصترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.
دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً همزمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطرههای زیادی را تداعی میکند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلاییترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بودهایم. البته وقتی دهه ۸۰ میلادی با آن هاچبک های داغ ارزانقیمت، خودروهای مسابقهای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه ۹۰ میلادی را کمی محافظهکارتر بدانیم اما اینطور نیست!
در دهه ۹۰ میلادی بود که تکنولوژیهایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همهگیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. بهطور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و میتوانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه ۸۰ میلادی، جانشین آنها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمتهای نازلی میتوان آنها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شدهاند و سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ را پوشش میدهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.
سایر قسمتهای این مطلب را نیز بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت آخر)
بی ام و سری ۳ نسل E46 (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶)
سابقه سری ۳ مشهور به مدتها قبل از نسل E46 بازمیگردد اما واقعاً این نسل از سری ۳ بود که محصول جذاب ژرمن را به عنوان پیشتاز این کلاس خودرویی تثبیت کرد. طراحی ظاهری و کابین این خودرو حتی با گذشت چند دهه از تولید نیز چشمنواز به نظر میرسد. این خودرو سواری خوبی دارد اما گل سرسبد خانواده را باید M3 دانست. ما توانستیم یک دستگاه بی ام و 320i SE 2.2 مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۱۹۹۵ پوند پیدا کنیم.
سیتروئن ساکسو VTS (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳)
یکی دیگر از خودروهای حاضر در لیست بهترینهای دهه ۹۰ میلادی را میتوان سیتروئن ساکسو چابک، سبکوزن و ارزانقیمت دانست که برخی نمونههای انگشتشمار از آن نیز برای مسابقات ارتقا یافتند. این خودرو در دو فاز تولید شد و پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته نیز جزو ویژگیهای فنی آن به شمار میرفتند. این قدرت در یک خودروی ۹۰۰ کیلوگرمی مشابه قدرت فراتر از ۱۵۰ اسب بخار در خودروی ۱۲۰۰ کیلوگرمی امروزی است و صفر تا ۱۰۰ برابر با ۷.۹ ثانیه نیز همین موضوع را نشان میدهد. ما یک دستگاه سیتروئن ساکسو VTS مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۹۹۵ پوند یافتیم.
پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴)
شهرت منفی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ به خاطر پیشرانههای مشکلساز باعث شدند این خودرو در سایه قرار گیرد اما خب راهحلهایی نیز وجود داشت. شما میتوانید یک گزینه مناسب و کم کارکرد را پیدا کنید هرچند میبایست هزینههای ناخواستهاش را نیز در نظر بگیرید. به علاوه اینکه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ خیلی در جادهها دیده نمیشود. ما یک پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۰۰ را به قیمت ۱۷۲۵۰ پوند پیدا کردیم.
فورد پوما (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱)
این خودرو به لطف چراغهای بزرگ و پف کردن، نمای عقب خاص و شیشههای جانبی انحنادار محصولی جذاب و بامزه به نظر میرسد. اگرچه این خودرو از زیرساخت نه چندان عالی فورد فیستا استفاده میکند اما سواری خوبی دارد و سیستم تعلیق ارتقا یافته و اکسل عقب سفت تر باعث شدهاند پوما از نظر سواری خودرویی سرگرم کننده جلوه کند. پیشرانه ۱.۷ لیتری خودرو نیز ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارد و حالا نیز حالت کلاسیک پیدا کرده است. اصلیترین نقطهضعف این خودرو خوردگی و زنگزدگی بدنه است بنابراین خریدار باید بخشهایی همچون رکابها، زیر کفپوشها و… را بررسی کند. ما یک فورد پوما ۱.۷ مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.
سیتروئن اکسارا VTS نسل اول (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰)
اکسارا VTS نیز جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی محسوب میشود. زمانی که اکسارا VTS برای اولین بار عرضه شد سیتروئن ادعا کرد این خودرو سریعترین کوپه زیر ۱۸ هزار پوند است چراکه پیشرانه ۲ لیتری آن با قدرت ۱۶۴ اسب بخار حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته سواری خودرو در شهر بهترین نبود اما در جاده سرزنده و بشاش نشان میدهد و فرمان تیز و شاسی نرم نیز از دیگر ویژگیهای آن به شمار میرفتند. ما یک سیتروئن اکسارا VTS کوپه ۲.۰ مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۷۰۰ پوند پیدا کردیم.
ولوو C70 (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵)
این خودرو نشان میدهد محصولات ولوو فقط از طراحی جعبهای شکل استفاده نکردهاند. C70 دو درب به دنیا نشان داد ولوو هم میتواند خودروی شیکی طراحی کند. C70 سواری نرم و کابینی جادار داشت و در نسخه کانورتیبل هم عرضه میشد. ما یک نمونه ۲ لیتری توربوی ۲۰۰۴ از این خودرو را با قیمت ۲۰۰۰ پوند یافتیم.
هوندا اینتگرا تایپ R (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را میتوان این محصول دانست. قهرمان مشهور هوندا حتی امروز نیز سواری جذابی دارد. همهچیز این خودرو آنالوگ بوده و پیشرانه VTEC آن علاقه زیادی به بالا رفتن دور خود دارد و صدای تولیدیاش نیز شبیه خودروهای مسابقهای است. در واقع شاسی این خودرو یکی از بهترین شاسیهای دیفرانسیل جلوی دنیاست. قیمت اینتگرا تایپ R در حال افزایش بوده اما ما توانستیم یک مدل ۱۹۹۹ آن را با بهای ۱۵۸۵۰ پوند پیدا کنیم.
ساب ۵-۹ آیرو (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰)
یک نسخه کارکرده و خسته از این خودرو را میتوان با قیمت زیر هزار پوند هم پیدا کرد اما اگر بخواهید مدلی بهتر را پیدا کنید میبایست مبالغ بالاتری را در نظر بگیرید. ساب 5-۹ آیرو از طراحی برجسته، پرفورمنس قابلتوجه و صندلیهای راحت سود میبرد. البته اشکالات برقی و نشتیهای فراوان نیز جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. ما یک دستگاه ساب ۵-۹ آیرو مدل ۲۰۰۷ را با قیمت ۲۹۰۰ پوند پیدا کردیم.
سوبارو فارستر (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲)
اولین نسل فارستر جزو خودروهای سرسخت و خشن بوده است. پیشرانههای ۲ لیتری تنفس طبیعی این خودرو دوام بالایی دارند و مدلهای توربو نیز پرفورمنس قابلتوجهی را ارائه میکنند. این خودرو هندلینگ سورپرایز کنندهای هم دارد و میتواند در جادههای بیراهه نیز خودش را نشان دهد. ما یک دستگاه سوبارو فارستر مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۵۰۰ پوند یافتیم.
بنتلی آرنیج (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۹)
آرنیج هم جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی به شمار میرود. این خودرو از پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی ام و با قدرت ۳۵۰ اسب بخار استفاده میکرد و نمونههای بعدی نیز به پیشرانه ۶.۷۵ لیتری ۴۵۰ اسب بخاری مجهز شدند. مدلهای قویتر جذابیتهای بیشتری دارند اما نسخه ۴.۴ لیتری چابکتر بوده و هزینههای نگهداری کمتری را به مالک تحمیل میکند. این خودرو کیفیت قابلتوجهی دارد و با قیمتهای نازلی میتوان آن را خریداری کرد اما باید هزینههای نگهداری و بیمه را نیز در نظر گرفت. ما یک دستگاه بنتلی آرنیج ۶.۸ مدل ۲۰۰۳ را با بهای ۲۵ هزار پوند پیدا کردیم.
فیات مولتی پلا (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)
حضور مولتی پلا در لیست بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی شاید یک سورپرایز باشد. این خودرو از طراحی بسیار عجیبی استفاده میکند و شاید این موضوع خوبی باشد. مولتی پلا از سه صندلی در جلو استفاده میکند اما صندلی میانی را میتوان با یک یخچال ۱۸ لیتری تعویض کرد. فرمان پذیری خودرو بهطور سورپرایز کنندهای خوب است و فضای داخلی زیادی نیز وجود دارد. ما یک دستگاه فیات مولتی پلا ۱.۶ را با قیمت ۷۰۰ پوند پیدا کردیم.
فورد فوکوس نسل اول (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)
فوکوس خودرویی است که فورد را از نو تعریف کرد. این خودرو اولین فورد مناسب خانوادهها بود که سواری واقعاً هیجانانگیزی داشت و شاید دلیل آن را بتوان حذف طراحی دیفرانسیل عقب پیشینیان دانست. فوکوس تقریباً تمامی محصولات فورد را متحول ساخت. تمامی خودروهای بعدی همچون فیستا، موندئو و… جزو بهترین خودروهای کلاس خود از نظر سواری بودند و موفقیتهای زیادی را نیز به دست آوردند. ما یک دستگاه فورد فوکوس ۱.۶ LX مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۹۰۰ پوند پیدا کردیم.
لندروور دیسکاوری II (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را میتوان دیسکو دانست که شاید در مدلهای اولیه خیلی دلچسب نباشد اما طرفداران زیادی دارد. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک و ظرفیت یدک کشی بالای خود یک محصول کاری تمامعیار بوده است. دیسکاوری معمولاً بهصورت هفتنفره عرضه شد هرچند صندلیهای پشتی فضای کمی داشتند. مدلهای ۸ سیلندر آن بسیار پرمصرف هستند و برخی نسخهها نیز خرابیهای زیادی به بار میآورند. ما یک دستگاه لندروور دیسکاوری ۲.۵ GS مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۵۸۰۰ پوند پیدا کردیم.
مزدا MX-5 نسل دوم (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)
دومین نسل MX-5 بهطور قابلتوجهی بزرگتر، گردتر و قویتر از نسل اول خود بود و در برابر رقبایی همچون ام جی اف، بی ام و Z3 و تویوتا MR2 حرفهای زیادی برای گفتن داشت. زنگزدگی و خوردگی بدنه میتواند یک مشکل باشد و سواری آن نیز به پای لوتوس الیزه نمیرسد اما MX-5 همواره جزو محبوبترین خودروهای کلاس خود بوده است. ما یک نمونه از مزدا MX-5 نسل دوم مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.
سایر قسمتهای این مطلب را نیز بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت آخر)
ماکسیمیلیان
۳۰ آبان ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶!
:)))
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۱فیات مولتی پلا و سوبارو فارستر را دوست دارم البته همه لیست خوبن
کافر مقدس
۳۰ آبان ۱۴۰۱جالبه تو 5تا مطلب هنوز خبری از هوندا آکورد نیست! ماشینی که خودروسال شده بود .بعد زانتیا با اون ایمنی افتضاح تو لیست بوده
جان نسار
۳۰ آبان ۱۴۰۱درود بر عوامل زحمت کش پدال.
M@M@DRZ911
۳۰ آبان ۱۴۰۱ادامه دارد …
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۱آقای کافر مقدس درسته زانتیا ایمنیش پایینه ولی خیلی ماشین خوبیه سواری عالی فنی خوب و……
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۴۰۱زانیا خوب راه میرفت ، کیفیت متریال خوبی هم داشت ، اما ؟!؟
زانتیا فاجعهی منتاژی در ایران بود که نه ایمنی حداقلی داشت و ستون جلو در تصادفات مثل هلو تا میشد و از راننده گوشت چرخکرده میموند و استهلاکش هم وحشتناکه بخصوص در بحث مشکلات برقی و تعلیق بسیار پیچیده و گران !!!
shayan1renault
۱ آذر ۱۴۰۱بله زانتیا ایمنیش پایین بود استهلاکشم زیاد بود اما از سواری وقدرت اعجوبه ای بود برای خودش
shayan1renault
۱ آذر ۱۴۰۱بنتلی آرنیج
شاهرخ
۳۰ آبان ۱۴۰۱اوووووووف
فقط اون دیسکاوری
A.A.S
۳۰ آبان ۱۴۰۱لندروور،پورشه،هوندا،بنتلی عالی بودن
ناصر
۳۰ آبان ۱۴۰۱ساب واقعا عالی بود حیف ک به تاریخ پیوست.
برقیه جارو برقی
۳۰ آبان ۱۴۰۱تبریک به همه دوستان
خدا با ماست
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۱تبریک به شما
بنتلی آرنیج انتخاب من هست
Amir
۳۰ آبان ۱۴۰۱از اونی که به ترامپ میگه عمو بیش از این انتظار نمیره
MILADZM
۳۰ آبان ۱۴۰۱واقعیت میدانی رو نه میشه انکار کرد نه میشه ازش فرار کرد .
بی خیال اسم
۱ آذر ۱۴۰۱#وطن_فروش_نباشیم
Arshia m3csl
۳۰ آبان ۱۴۰۱فقط اون پورشه ۹۱۱😍👌🏽 اون بی ام و سری ۳ e46 هم عالی و بی نظیره و تکرار نشدنیه حیف که دیگه همچین بی ام و ای تولید نمیشه
MohammaD
۳۰ آبان ۱۴۰۱فقط دنبال سلطان E46 میگشتم که امروز لیست رو منور کرد . تکرار نشدنیه واقعا ♥️
Arsalan_american_car
۱ آذر ۱۴۰۱ب ام و ک نیازی ب تعریف نداره منم دوستش دارم مخصوصا همین نسل رو ک من رو یاد هشدار برای کبرا11 میندازه و سمیر…
ولی توجه کردین قیمت ب ام و نصف قیمت سیتروئنه ک جفتشون هم تولید یک سال هستن با توجه ب اینکه این مدل ب ام و هم لوکس تر هم قوی تر و هم گرون تر بوده زمانی ک جفتشون صفر بودن… این قضیه تو ایران هم صدق میکنه و ماشین هاش رو بعد چند سال میشه با قیمت خیلی کمی خرید…
من میخواستم با تقریبا 700 تومن ی سری 3 مدل 2008 رو بخرم ک ب نظرم خیلی قیمت خوبی داشت وقتی جویا شدم علت این ارزونی رو فهمیدم ب خاطر استهلاک بالای محصولات ب ام و هستش ک انقد افت قیمت دارن…
speed-hunter-007
۳۰ آبان ۱۴۰۱واقعا جای Skyline R34 خالی بود
مهران
۳۰ آبان ۱۴۰۱E46 جذاب تکرار نشدنی👌
محمدهادی
۳۰ آبان ۱۴۰۱آخخخجون پدال فرمود مطلب ادامه داره
😄😄😄✌️✌️✌️✌️✌️
پدال لطفا زود این بحث طولانی رو جمش نکنیا
اقلا ۴بخش دیگه هم ادامه ش بده
بذا ما یذره زندگی کنیم
خیلی دوست دارم ویژگی هاشونو که میگی بادقت بخونم و لذت ببرم ازش
قاطر فروش
۳۰ آبان ۱۴۰۱واای خدا عشقم. نفسم ساب این ماشین هیولا بود
درود بر مهندسان هوافضای پادشاهی سوئد
صادق پور
۳۰ آبان ۱۴۰۱چرا اسمی از بهترین خودروی اروپا دهه نود نیست؟! (منظور پژو 405 است.)
DoctoR
۳۰ آبان ۱۴۰۱چون 405 دهه 80 بود دهه 90 میلادی اروپا406 سوار میشدن
درود
۱ آذر ۱۴۰۱۴۰۵ ماشین سال برای خانواده در سال ۹۸ شد
DoctoR
۱ آذر ۱۴۰۱سال 98 آلفا رومئو و فولکس واگن بهترین خودرو سال شدن ولی افتاده روی زبون ایرانیا 405
mahdi-es17
۳۰ آبان ۱۴۰۱سری های قبلی فکر کنم بود
Behi
۳۰ آبان ۱۴۰۱کاش از هر کدوم ۳ یا ۴ تا عکس میذاشتین
sina
۱ آذر ۱۴۰۱دهه طلایی ژاپونی ها
خیلی دوست دارم دهه نود رو کلا
دانیال
۱ آذر ۱۴۰۱سوبارو و e46 فوق العاده دوستداشتنی ان ، ساب هم خیلی خوشتیپه
یوسف
۱ آذر ۱۴۰۱دیسکو ۲ واقعا عالیه…. لامصب هیچ چیز حریفش نمیشه… واقعا بهترینه
یک کاربر
۱ آذر ۱۴۰۱اون اینتگرا جون میده واسه دریفت
Farhan
۲ آذر ۱۴۰۱.خبری از f1 نیست
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ساب لندروور میاتا🤌🤌
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳اتاق 46 ،ساب، بنتلی….تمام