بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را میتوان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشتهایم شاخصترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.
دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً همزمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطرههای زیادی را تداعی میکند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلاییترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بودهایم. البته وقتی دهه ۸۰ میلادی با آن هاچبک های داغ ارزانقیمت، خودروهای مسابقهای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه ۹۰ میلادی را کمی محافظهکارتر بدانیم اما اینطور نیست!
در دهه ۹۰ میلادی بود که تکنولوژیهایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همهگیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. بهطور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و میتوانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه ۸۰ میلادی، جانشین آنها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمتهای نازلی میتوان آنها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شدهاند و سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ را پوشش میدهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.
همچنین بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)
میتسوبیشی لنسر اوو V (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳)
با پنجمین نسل اسطوره پرفورمنس ژاپن بود که سدان توربوی میتسوبیشی بهصورت جدی وارد میدان شد. در آن دوران بود که استایل مشهور لنسر اوو به همراه برخی ویژگیها همچون صندلیهای مسابقهای، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و ترمزهای برمبو و البته پیشرانه ارتقا یافته خودنمایی کرد. این خودرو آخرین نسخه از لنسر اوو قبل از شروع صادرات رسمی میتسوبیشی بریتانیا بود و بیشک آن را میتوان جزو بهترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ژاپن دانست. ما یک میتسوبیشی لنسر اوو V مدل ۱۹۹۸ را با قیمت ۱۸ هزار پوند یافتیم.
نیسان پریمرا GT (سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)
یکی از خودروهای کمتر شناخته شده در دهه ۹۰ میلادی پریمرا GT بود که پیشرانه ۲ لیتری اتمسفریک آن فقط ۱۴۸ اسب بخار تولید میکرد اما باید آن را جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی انست. پریمرا GT صفر تا ۱۰۰ حدود ۸ ثانیهای داشت و یافتن آن در بازار کارکردهها کار سختی است. برخی منابع مدعی هستند تنها ۲۴ دستگاه پلاک شده از این خودرو وجود دارد اما اگر شما خواهان طراحی اسپرت و هندلینگی جذاب هستید این خودرو ارزش جستوجو کردن را دارد. ما یک دستگاه نیسان پریمرا GT مدل ۱۹۹۹ را با قیمت ۱۲۵۰ پوند پیدا کردیم.
فولکسواگن گلف نسل چهارم (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)
کابین خوشساخت، پیشرانههای نرم ۵ و ۶ سیلندر و فاصلههای بسیار کم بین پانلهای بدنه چیزی بود که گلف نسل چهارم را توصیف میکرد. این هاچبک آلمانی همچنین دارای هندلینگ تیز و استایل خاص خود بود و کاملاً به عنوان محصولی محبوب از فولکسواگن در دل طرفداران جا خوش کرده بود. در واقع کسانی که نمیتوانستند آئودی A3 بخرند اما هنوز هم یک هاچبک بسیار خوب را میخواستند گلف را انتخاب میکردند. ما یک فولکسواگن گلف نسل چهارم مدل ۲۰۰۳ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.
آئودی TT نسل اول (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی TT است که علیرغم تولید در بیش از ۲۰ سال پیش هنوز هم خودروی جذابی به نظر میرسد. نسخههای اولیه این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو که قدرت ۱۷۷ و ۲۲۱ اسب بخار داشت عرضه میشدند و نیرو نیز به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. مدلهای دیفرانسیل جلو نیز در ادامه تولید شدند و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری نیز در سال ۲۰۰۳ زیر کاپوت TT جا خوش کرد. در سال ۲۰۰۵ نیز مدل سفارشی TT اسپرت تولید شد و پیشرانه ۱.۸ لیتری آن ۲۳۷ اسب بخار قدرت داشت. شما میتوانستید این خودرو را بهصورت روباز نیز سفارش دهید. ما یک دستگاه آئودی TT مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو و مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۳ هزار پوند پیدا کردیم.
آلفارومئو ۱۶۶ (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)
۱۶۴ هماکنون با قیمتهای نسبتاً بالایی برای نسخههای تمیز خرید و فروش میشود. برخی نسخههای این خودرو قیمتهای نازلتری دارند اما اگر بودجه شما اجازه دهید بهتر است نسخه ۶ سیلندر در تریم لوسو را خریداری کنید که کاراکتر بهتری داشته و از تجهیزات بیشتری نیز سود میبرد. ما یک دستگاه آلفارومئو 166 مجهز به پیشرانه ۳ لیتری و مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۵ هزار پوند یافتیم.
رنو کلیو ۱۷۲ (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴)
دیگر خودروی حاضر در لیست بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی رنو کلیو 172 است که توسط بازوی رنو اسپرت این برند تدارک دیده شد. دومین نسل کلیو از پیشرانه ۲ لیتری با زمانبندی متغیر سوپاپها استفاده میکرد و قدرت ۱۷۲ اسب بخار و وزن ۱۰۳۵ کیلوگرمی داشت. به همین خاطر کلیو ۱۷۲ خودروی چابکی بود و جذابیتهای فراوانی داشت. نسخه کاپ این خودرو از سال ۲۰۰۲ تولید شد و وزن آن به ۱۰۲۱ کیلوگرم کاهش یافت. این نسخه همچنین از سیستم تعلیق سفت تر و ارتفاع کمتر سود میبرد و سپرهای جلو و عقب نیز اندکی تغییر یافته بودند. در نسخه کاپ خبری از کولر و ترمزهای ضد قفل نبود تا وزن خودرو کاهش یابد. ما یک دستگاه رنو کلیو ۱۷۲ مدل ۲۰۰۴ را با قیمت ۶ هزار پوند پیدا کردیم.
تویوتا سلیکا نسل هفتم (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶)
استایل تیز سلیکا هنوز هم جدید و جذاب به نظر میرسد. در نظر داشته باشید زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه ۱.۸ لیتری MT2 نسل سوم جای گرفته و نیازی نیست به شاسی آن اشاره کنیم که جذابیتهای فراوانی دارد. ما یک دستگاه تویوتا سلیکا نسل هفتم مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲ هزار پوند پیدا کردیم.
اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)
آسترا کوپه توربو نیز جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی بوده است. طراحی ظاهری این خودرو کار شرکت برتونه بود و بدنه نیز ۲۰ درصد نسبت به نسخههای استاندارد مستحکمتر شده بود که به معنی بهبود سواری بود. همچنین نسخه توربوی این خودرو پرفورمنس خوبی داشت. ما یک دستگاه اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو ۲۰۰۳ را با قیمت ۶ هزار پوند پیدا کردیم.
بی ام و X5 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶)
X5 یکی از اولین شاسی بلندهایی است که به منظور رقابت با رنجروور راهی بازار شد و البته کمی هم دردسر برای آن ایجاد کرد. در واقع X5 را میتوان برادر قدبلند و لوکس سری ۵ دانست که البته سواری کموبیش شبیه آن نیز داشت. در آن زمان آفرودرهای لوکس زیادی برای رقابت با X5 در بازار حضور نداشتند. ما یک دستگاه بی ام و X5 4.4i V8 مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۵۰۰ پوند پیدا کردیم.
روور ۷۵ (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)
این خودرو در آستانه ورود دنیا به هزاره سوم راهی بازار شد. طراحی جذاب بدنه آن ما را به یاد خودروهای قدیمی روور میانداخت و کابین باکیفیتش نیز با چرم و چوب پر شده بود. ۷۵ اولین خودروی روور بود که در زمان انتقال مالکیتش از بی ام و تولید میشد و بهطور سورپرایز کنندهای خوشساخت بود. سیستم تعلیق پیشرفته خودرو نیز سواری خوبی را ارائه میکرد. تمامی نسخههای روور ۷۵ تجهیزات مناسبی داشتند و پیشرانههای متنوعی همچون ۲ لیتری دیزلی بی ام و به همراه پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی روور را میتوانستید برای آن سفارش دهید. ما یک دستگاه روور ۷۵ مدل ۲۰۰۵ را با قیمت ۱۳۰۰ پوند پیدا کردیم.
اوپل/واکسهال وکترا GSI (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲)
معمولاً واژههای اوپل/واکسهال وکترا و جذاب کنار یکدیگر نمیآیند اما عرضه نسخه GSI در سال ۱۹۹۹ این ترکیب را تغییر داد. خودروی موردبحث از موتور اسپرت الهام گرفته بود و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری آن به همراه وزن نسبتاً پایین باعث ارائه پرفورمنس قابلتوجهی میشد. تنها چند هزار دستگاه از این خودرو تولید شد و بنابراین محصولی نسبتاً کمیاب به شمار میرود. ما یک دستگاه وکترا GSI مدل ۲۰۰۰ را با قیمت ۳۵۰۰ پوند پیدا کردیم.
آئودی A2 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)
یکی از خاصترین خودروهای حاضر در لیست بهترینهای دهه ۹۰ میلادی A2 است که هرگز تصور تولیدش را نداشتیم. A2 خودرویی هوشمند و خلاق بود و سریعاً به نمونهای کلاسیک تبدیل شد. این خودرو ابعادی مشابه فولکسواگن گلف داشت و از نظر فنی نیز ساده و بیآلایش بود. ما یک دستگاه آئودی A2 1.4 SE مدل ۲۰۰۰ را با قیمت ۲۴۰۰ پوند پیدا کردیم.
مرسدس بنز S کلاس W220 (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵)
این نسل از S کلاس مشابه تمامی مرسدسهای دوران خود از خوردگی بدنه رنج میبرد اما زمانی که یک نسخه تمیز از آن را پیدا کنید طعم واقعی سوار شدن بر S کلاس را خواهید چشید. با ۳ هزار پوند میتوانید مدلهای تمیز آن را پیدا کنید. S کلاس W220 اولین نسل این خودرو بود که راحتی زیاد را با هندلینگ گیرا ترکیب میکرد. ما یک دستگاه مرسدس بنز S350 3.7 مدل ۲۰۰۳ را با قیمت ۴۳۰۰ پوند پیدا کردیم.
یک کاربر
۳ آذر ۱۴۰۱دهه ۹۰ . امپراطوری ژاپنی ها
علی
۳ آذر ۱۴۰۱لیستی که تو این مقاله طولانی آورده شد ایراد زیاد داشت ، مشکلی با این ماشینها ندارم ولی ماشینهایی بهتراز اینها بودن مثل هوندا آکورد ، کلا غایبین زیادی داشت این لیست
علی
۳ آذر ۱۴۰۱صرفنظر از میتسو لنسر اوو ، که یه ماشین خاص برای افراد خاصه ، توجه کنین که آلفا از همه گرونتره ، این نشون میده ارزش برند با اصالت آلفارومئو را
mahan
۳ آذر ۱۴۰۱چقدر گلف جذابه. با اینکه قدیمی شده ولی من طراحیشو هنوز خیلی دوست دارم
Reza Waffen SS
۴ آذر ۱۴۰۱میتسوبیشی مال من
Iman99
۷ آذر ۱۴۰۱در همه دهه ها مپراطوری در همه چیز فقط متعلق به اروپا و امریکا هست که در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور چیزی که واقعیت هست همینه
بهترین و پیشرفته ترین خودرو های دهه ۹۰ هم سوپرکار های برتری مثل مرسدس CLK GTR و پورشه 911 GT1 و مکلارن F1 و سالین S7 و داج وایپر و پورشه RUF ctr2 و فراری ۵۱۲ و فراری f50 gt و لامبورگینی دیابلو و بوگاتی EB110 از اروپا و امریکا هستن که برترین و پیشرو های دهه ۹۰ بودن و حرف اول رو میزدن و از همه خیلی پیشرفته تر بودن و چیزی به گرد پاشونم نمیرسید الانشم همینطور هستن تو هرچیزی چندین مورد دیگه هم از اروپا و امریکا هست که نشون میده از همه نظر در همه چیز بهترین و اول و پرچمدار هستن و حرف اول رو در همه چیز میزنن که دیگه جا نمیشه اینجا گفته شه
طوری که که خودروهایی دیگه در برابرشون به چیز ساده حساب میشن
Iman99
۷ آذر ۱۴۰۱و بقیه باید برای رده های متوسط و پایین میجنگیدند بجنگند تو هرچیزی وقتی که ملاک ها و معیار ها و فاکتور های برتری رو در مقایسه ها در نظر بگیریم و بررسی کنیم آخرش به همین نتیجه منتهی میشه
Khosrow
۳ آذر ۱۴۰۱آلفا ۱۶۶ و اس کلس مرسدس ..
محمدهادی
۴ آذر ۱۴۰۱این بخش از مقاله رو بسیار بسیار بیشتر دوست داشتم،چون خیلی از اسطوره های قلبم توش بود
عالی بود
سراسر جذابیت و زیبایی
فقط اون سیلیکای نسل آخر رو ببینید چقد زیبا و شیک طراحی شده،حتی نسبت به همین الان
فرید
۴ آذر ۱۴۰۱خط آخر رو خوندم، کفم برید و کلی حسرت خوردم.
بنز اس کلاس 2003 به قیمت 200 میلیون تومان!!!
همچین بنزی تو ایران بالای دو میلیارد تومنه (10 برابر!)
A.A.S
۳ آذر ۱۴۰۱لنسر 🔥👑
ممد کادیلاک
۳ آذر ۱۴۰۱دیدن یه روور تو این لیست بیشتر از همه شوکه کننده بود. (دوستان همگی از سالهای آخر روور شناخت خوبی دارن لازم به توضیح نیست.)
فکر کنم این مورد روور از دستش در رفته ماشین خوبی داده بیرون…
reza-a
۴ آذر ۱۴۰۱از این مدلش تو ایران هم هست زمانی که دهه هشتاد واردات باز شد سه مدل روور وارد شد ولی بعد روور ورشکست شد و وارداتش متوقف شد، شرکتی که وارد میکردش بعش خواست سئات رو وارد کنه که خبری نشد.
MK
۳ آذر ۱۴۰۱بین ایناx5ازهمه امروزی تره وطراحی باحال تری داری ولی بهترین فقط میتسوبیشی وتی تی
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۴۰۱میتسوبیشی لنسر چی بود چی شد !
میتسوبیشی دهه ۹۰ را چنان با قدرت شروع کرد که همه فکر میکردند آینده کاملاً در دست میتسوبیشی هست اما نَحسی کرهایها گریبانگیرشان کرد و چشم خوردند !
این کرهی زالو صفت مثل چین و روسیه به جونِ هر چی بیوفته اصالتش را میگیره از بس که حسود و زات کلاهبردارانهای دارند ( بکوب اون دست قشنگه را 👋🏻🙏🏻)!
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱الان هم مثل اکلیپس میخوان لنسر اوولوشن اس یو وی بیارن
دقیقا مثل بقیه محصولات میتسوبیشی
آقا میتسوبیشی تو بدرد اس یو وی ساختن نمیخوری
ملت میتسو اسپرت سوار میشن نه یه مشت شاسی لطفا بکش بیرون با اینکه این پیامو نمیخونی
الان هم بیشتر تمرکزش رو هر چیزی به جز ماشینه
الان یه توضیح هم میدی چرا کره ای زالو صفت؟مگر چه کردند که اینجور دشنام میدهی😐
AHMADREZA
۳ آذر ۱۴۰۱آلفارومئو هم خوشگله که 😍
کافر مقدس
۳ آذر ۱۴۰۱5تا مطلب درش خبری از هوندا آکوردی که خودروسال جهان و سال بعدش خودرو سال آمریکا شد نبود ! احسنت !
جوایزی که فقط آکورد در دهه 90 اللخصوص سال 93 گرفت .بسیاری از این خودروهای تو لیست حتی از نزدیک اون جوایز رد نشدن
Lamborghini
۳ آذر ۱۴۰۱دهه ۹۰ اوج خودروهای پرفورمنس ژاپن بود خودروهای مورد علاقه خودم هم از اون دهه لامبورگینی دیابلو و محصولات هوندا مثل nsx و اینتگرا و سیویک و مزدا rx7 و میتسوبیشی لنسر بود
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱آخ آخ
اون موقع محدودیت ساخت موتور کیلو چنی بو
موتور میساختند ، ماشین میساختند زمین و آسمون و آسفالت رو جر وا جر میکرد
واقعا هنوز تو کف این موندم چطور هنوز که هنوزه از شش سیلندر هزار اسب به بالا قدرت میگیرن .
آره میدونم فابریک لامبو تمام فابریکای ژاپن رو میزنه میدونم
ولی فقط موندم هیچ جای جهان موتوری نتونستن بسازن با فقط سه لیتر حجم ، هزار اسب قدرت بگیره
هیچ موتوری تیون خور موتورهای ژاپنی رو ندارن . اون لامبو هم تیون کردن ، یا آتیش گرفت ، یا نشد یا خراب شد
ولی از حق نگذریم دیابلو شاهکار بود
یه نمونه قرمز هم کاملا خشک و تمیز تو موزه ملی ماشین تهران هست
فقط محو اعداد ارقام موتور و زیبایی میشی
amir
۳ آذر ۱۴۰۱“این نسل از S کلاس مشابه تمامی مرسدسهای دوران خود از خوردگی بدنه رنج میبرد اما زمانی که یک نسخه تمیز از آن را پیدا کنید طعم واقعی سوار شدن بر S کلاس را خواهید چشید. با ۳ هزار پوند میتوانید مدلهای تمیز آن را پیدا کنید”
3000 پوند؟s کلاس؟تو ایران همین حالا بعد بیست سال کار دو میلیارد فی میخوره
ali(chevynova)
۳ آذر ۱۴۰۱خورندگی بدنه نکته جالبیه براش
Carbonado Aventador
۳ آذر ۱۴۰۱سلیکا ۲۰۰۰ پوند…
شما بگو ۸۰ میلیون!!
۸۰ میلیون هم خرج تعمیرات اساسی موتور..
میشه ۱۶۰ میلیون
اهان راستی یدونه پراید مدل ۹۸ دارم ۱۶۵ میلیون گذاشتم واسه فروش کسی نمیخواد :)
شهاب
۳ آذر ۱۴۰۱تو اینا X5 با S کلاس بهترینه
محمد
۳ آذر ۱۴۰۱یادمه دهه هشتاد ایران قرار بود شرکت روور رو که تو وضعیت خوبی نبود بخره حتی مذاکرات هم شروع شده بود و برای تولید روور ۷۵ استان سیستان و بلوچستان و شهر زابل رو انتخاب کرده بودن و حتی محل کارخانه هم تقریبا جا نمایی شده بود که مثل همیشه به سرانجام نرسید پدال جان فکر کنم از جریان این ماشین تو ایران مقاله خوبی بشه در آورد تعدادی هم به ایران آورده شد به عنوان سری اول که به افراد عادی بعد از به نتیجه نرسیدن تولید این ماشین فروخته شد در کل ماشینی بود که میتونست یه جونی به صنعت ما تو دهه هشتاد بده و سیستان و بلوچستان رو صنعتی کنه
Farhan
۳ آذر ۱۴۰۱اثری از سوپرا نیست
یک کاربر
۴ آذر ۱۴۰۱قسمت های قبل رو ببین
حسین
۳ آذر ۱۴۰۱فک کنم هزینه نگهداری اپل وکترا از همه کمتره ولی قیمت بنز هم خیلی جالبه!
خواندن این مقاله نشون میده قیمت خودرو دست دوم در خارج طبق هزینه نگهداری و بیمه اعلام میشه و یک آلفا بخاطر همین گرونتر از بنز سری است میشه!
pouya98645
۳ آذر ۱۴۰۱به نظرم در این لیست لنسر از همه شون بهتره
البته از نظر قیمت تویوتا سلیکا
پدرام
۴ آذر ۱۴۰۱اس W220 چه شکوهی داره
دیمن
۴ آذر ۱۴۰۱اپل زیبا وعضلانی
hamidreza
۴ آذر ۱۴۰۱میتسوبیشی لنسر اوو …😍❤ از اون اسطوره هاست که مشخصات واقعیش توسط کمپانی اعلام نمیشد به خاطر قوانین مث سری اسکایلان …
جفتشون اسطورن!
( سلام داداش چطوری سابق )
۵ آذر ۱۴۰۱این آخرین سری لیست تقریباً بهترین شون بود !
قیمت این ماشین های افسانه ای رو می بینه آدم افسوس که هیچ فشار در حد رقصیدن میخوره
اینکه قیمت یه اس کلاس قدیمی تو خارج از ایران با یه پراید ( خود پراید باید ثبت جهانی بشه چون ماجراهای خاصی داشته ) یکی هست ؛ واقعاً باید سوکت کرد …
اینکه از ماست که بر ماست !
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳لنسر،تی تی، x5…تمام