چشم اندازهفته نامه

بهترین سوپراسپرت‌های بازار با قیمت زیر 200 هزار دلار

سوپراسپرت‌ها همگی قیمت‌های بسیار بالایی دارند که آن‌ها را از دسترس عموم مردم خارج می‌کند. به‌عنوان‌مثال، ارزان‌ترین فراری در حال حاضر، مدل پورتوفینو با قیمت ۲۱۵ هزار دلار است. بااین‌حال در دنیای سوپراسپرت‌ها هم مدل‌های پایه با قیمت ارزان‌تر وجود دارد. البته تعریف پایه در اینجا با خودروهای معمولی کاملاً متفاوت است. در دنیایی که قیمت لامبورگینی اونتادور یا فراری SF90 از حدود ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود، سوپراسپرت‌هایی که زیر ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند را می‌توان مدل‌های پایه دانست. حال در ادامه با بهترین سوپراسپرت‌های پایهٔ بازار در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم شد.

۱۰-مک‌لارن 570S

قیمت: ۱۹۳,۶۰۰ دلار

پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۹ ثانیه

گران‌ترین خودروی این لیست، مک‌لارن 570S است که قیمت آن تنها ۶,۶۰۰ دلار از مرز قیمتی مدنظر ما کمتر است. این خودرو سلاحی هم برای جاده و هم برای پیست محسوب می‌شود و یکی از بهترین سوپراسپرت‌های پایه به‌حساب می‌آید. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۷۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. البته به‌زودی تولید و عرضهٔ 570S پایان خواهد یافت زیرا مک‌لارن مدل جدید و هیبریدی آرتورا را برای جایگزینی با آن در نظر گرفته است اما قیمت آرتورا از ۲۱۵ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین مک‌لارن را از بازار سوپراسپرت‌های زیر ۲۰۰ هزار دلاری خارج خواهد کرد.

۹-آکورا NSX تایپ S

قیمت: ۱۷۱,۴۹۵ دلار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۶۷ نیوتن متر
شتاب ۲.۷ ثانیه

هرچند نسل دوم آکورا NSX که پس از وقفه‌ای چندین ساله به بازار آمد نتوانست موفقیت بزرگ نسل اول را تکرار کند اما آکورا به‌تازگی با معرفی نسخهٔ تایپ S، توجهات را به این سوپرکار جلب کرده است. البته تایپ S نسخهٔ تولید محدودی است که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و تمام آن‌ها فروخته شده‌اند. NSX تنها سوپراسپرت هیبریدی این لیست محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموع قدرت آن‌ها در نسخهٔ تایپ S به ۶۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. هرچند شاید NSX تایپ S از لحاظ کیفیت ساخت هم‌سطح برخی خودروهای این لیست نباشد اما در پرفورمنس پابه‌پای آن‌ها پیش می‌رود.

۸-آئودی R8 RWD

 قیمت: ۱۵۱,۸۹۵ دلار

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۴ ثانیه

شاید بتوان آئودی R8 را یکی از جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های پایه بازار دانست زیرا در سینهٔ آن پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان قرار دارد. این موتور در نسخهٔ پایهٔ سوپرکار آئودی ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نسخه اما از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بی‌بهره است و نیروی موتور آن فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بااین‌حال، R8 برای رانندگی‌های روزانه سوپراسپرت مناسبی است و در پیست هم عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. موتور تنفس طبیعی این ماشین که تا ۸,۷۰۰ rpm غرش می‌کند، خودرو را ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. R8 در داخل هم از کابینی ساده و در عین حال لوکس بهره می‌برد.

۷-آستون‌مارتین ونتیج

قیمت: ۱۴۶,۹۸۶ دلار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۵ نیوتن متر
شتاب ۳.۳ ثانیه

ونتیج یکی از معدود سوپراسپرت‌های موتور جلوی این لیست محسوب می‌شود. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس AMG قرار گرفته که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. ونتیج با توزیع وزن خوبی که نزدیک به ۵۰-۵۰ است، روی جاده هندلینگ جذابی را به نمایش می‌گذارد و به لطف دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، در پیست هم لپ تایم‌های خوبی میزند. این سوپرکار بریتانیایی در خط مستقیم هم حرف‌هایی برای گفتن دارد زیرا می‌تواند ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کند.

۶-پورشه ۹۱۱ کاررا GTS

قیمت: ۱۳۸,۰۵۰ دلار

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۸ ثانیه

هیچ لیستی از بهترین سوپراسپرت‌ها بدون حضور پورشه ۹۱۱ کامل نخواهد بود. خانوادهٔ این خودرو بسیار متنوع است و مدل‌های زیادی را شامل می‌شود اما نسخه‌ای که مناسب لیست ما خواهد بود، کاررا GTS است. این مدل بین نسخه‌های پایهٔ کاررا و مدل‌های بالا ردهٔ توربو قرار می‌گیرد و قیمت مناسبی هم دارد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در این نسخه ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌هم قابل خریداری خواهد بود. هرچند ۹۱۱ GTS از تمام خودروهای این لیست بجز یکی قدرت کمتری دارد اما پرفورمنس فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که شتاب تنها ۲.۸ ثانیه‌ای آن از اکثر خودروهای لیست سریع‌تر است. خریداران در داخل این ماشین نیز شاهد مهندسی دقیق پورشه خواهند بود.

۵-مرسدس AMG GT

قیمت: ۱۱۹,۶۵۰ دلار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۴ ثانیه

مرسدس AMG GT به‌عنوان جانشین SLS از ابتدا و به‌طور کامل توسط بخش AMG ساخته شده است. AMG GT در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود که همهٔ آن‌ها از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند. این موتور در نسخهٔ پایه، ۵۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این رقم تا ۷۳۰ اسب بخار در نسخهٔ بلک سریز بالا می‌رود. کسانی که چیزی بین این دو می‌خواهند نیز می‌توانند مدل GT R را انتخاب کنند که ۱۶۷ هزار دلار قیمت دارد و با ۵۸۵ اسب بخار قدرت، در پیست از توانایی بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۴.۶ ثانیه طی کرده است. AMG GT اما به آخر عمر خود رسیده و تا پایان امسال تولید آن خاتمه خواهد یافت. بااین‌حال، مرسدس در نظر دارد به‌زودی نسل جدید این سوپرکار را روی پلت‌فرم مشترکی با نسل جدید SL تولید کند.

۴-نیسان GT-R

قیمت: ۱۱۵,۳۳۵ دلار

پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۳ نیوتن متر
شتاب ۲.۹ ثانیه

هرچند نیسان GT-R یک خودروی چهارنفره است و از نظر فنی یک کوپهٔ اسپرت محسوب می‌شود اما پرفورمنس آن هنوز هم فوق‌العاده و هم‌سطح بسیاری از سوپرکارها است. GT-R هرچند سالخورده شده اما هنوز هم نباید آن را از لیست بهترین‌ها حذف کرد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو در نسخهٔ پایه ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این رقم در نسخهٔ نیسمو به ۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. GT-R هرچند نرم‌ترین خودروی این لیست نیست و ممکن است برای استفاده‌های روزانه خیلی مناسب نباشد اما در پیست غوغا می‌کند. این گودزیلا با قیمت پایهٔ ۱۱۵ هزار دلاری، بسیاری از سوپراسپرت‌های گران‌تر را شرمنده می‌کند.

۳-جگوار F تایپ R

قیمت: ۱۰۶,۴۵۰ دلار

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۵ ثانیه

جگوار F تایپ R هم مثل نیسان GT-R یک کوپهٔ چهارنفره است اما پرفورمنسی در حد سوپرکارها ارائه می‌کند. این خودرو از هیچ نظری بهترین نیست اما قطعاً شخصیت منحصربه‌فرد و جذابی دارد که بسیاری از خودروها فاقد آن هستند. هرچند نسخه‌های پایهٔ F تایپ اصلاً در قلمروی سوپراسپرت‌ها قرار نمی‌گیرند اما نسخهٔ پرچم‌دار R قطعاً می‌تواند خود را در این حوزه جای دهد. این نسخه به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۵۷۵ اسب بخار قدرت دارد و این کوپهٔ زیبا را ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. F تایپ R همچنین برخلاف GT-R، خیلی روی پیست تمرکز ندارد و با سواری نرم و راحت، برای استفاده‌های روزانه مناسب خواهد بود.

۲-لوتوس امیرا

قیمت: ۸۲,۹۰۰ دلار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر
شتاب ۴.۰ ثانیه

امیرا جدیدترین سوپراسپرت لوتوس است که جایگزین سه مدل قدیمی الیزه، اگزیج و اوورا شده است. این خودرو همچنین آخرین محصول بنزینی لوتوس هم محسوب می‌شود. امیرا زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد که بخشی از این قیمت مناسب به خاطر پیشرانهٔ آن است زیرا این خودرو از موتور ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ تویوتا استفاده می‌کند که تنها ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، هرچند امیرا کمترین قدرت و پایین‌ترین پرفورمنس را در بین خودروهای این لیست دارد اما با برخورداری از ویژگی‌هایی آشنای محصولات لوتوس یعنی وزن سبک، هندلینگ جذاب و چابکی بالا، رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. لوتوس نسخهٔ چهار سیلندر این خودرو را هم با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوی AMG ارائه می‌کند.

۱-شورلت کوروت استینگری

قیمت: ۶۳,۱۹۵ دلار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۸ ثانیه

و سرانجام به ارزان‌ترین خودروی این لیست یعنی کوروت استینگری رسیدیم. خودرویی که پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌کند که برای خیلی‌ها قابل پرداخت خواهد بود. البته سال‌ها است که بحث‌هایی طولانی در مورد اینکه کوروت یک سوپراسپرت محسوب می‌شود یا نه وجود داشته است اما حالا که این خودرو موتور وسط شده می‌توان با قاطعیت آن را در بین سوپراسپرت‌های پایه قرار داد. کوروت استینگری از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۹۰ اسب بخار (۴۹۵ اسب بخار با پکیج Z51) قدرت تولید می‌کند. این ماشین ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با این قدرت، رقم واقعاً چشمگیری محسوب می‌شود. استینگری اما نسخهٔ پایهٔ کوروت است و این ماشین در نسخه‌های قوی‌تر مثل Z06 به قاتل سوپراسپرت‌ها تبدیل خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    لوتوس و آئودی رو ترجیح میدم

    موافقم 9
    مخالفم 17
  2. ADAK

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    911 و AMG GT
    خِلاص

    موافقم 22
    مخالفم 10
  3. سیمین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من اگه بودم نیسان جی تی ار میگرفتم با ۲۰ هزار دلار دیگه پکیج آلفا x22 میزاشتم روش که ۲۲۰۰ اسب داره موتور فابریک باقی میمونه مجوز تردد در شهر هم داری یه کیت لیبریتی واک هم روش

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. ایلیا

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (501 ديدگاه)

      😐

      موافقم 3
      مخالفم 5
  4. فرحان نصیری

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    آقا عالی

  5. Aliakbarkhoei

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    مکلارن به نظرم عالیه. کاش بازم تولید میشد.

  6. Aliakbarkhoei

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آکورا هم پرفورمنس عالی‌ای داره.
    اقا اصلا همه‌شون خوبن.

    قیمت شورلتو نیگا‌..

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. speed-hunter-007

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    GT-R

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا