سوپراسپرتها همگی قیمتهای بسیار بالایی دارند که آنها را از دسترس عموم مردم خارج میکند. بهعنوانمثال، ارزانترین فراری در حال حاضر، مدل پورتوفینو با قیمت ۲۱۵ هزار دلار است. بااینحال در دنیای سوپراسپرتها هم مدلهای پایه با قیمت ارزانتر وجود دارد. البته تعریف پایه در اینجا با خودروهای معمولی کاملاً متفاوت است. در دنیایی که قیمت لامبورگینی اونتادور یا فراری SF90 از حدود ۵۰۰ هزار دلار شروع میشود، سوپراسپرتهایی که زیر ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند را میتوان مدلهای پایه دانست. حال در ادامه با بهترین سوپراسپرتهای پایهٔ بازار در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم شد.
۱۰-مکلارن 570S
قیمت: ۱۹۳,۶۰۰ دلار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۹ ثانیه |
گرانترین خودروی این لیست، مکلارن 570S است که قیمت آن تنها ۶,۶۰۰ دلار از مرز قیمتی مدنظر ما کمتر است. این خودرو سلاحی هم برای جاده و هم برای پیست محسوب میشود و یکی از بهترین سوپراسپرتهای پایه بهحساب میآید. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۵۷۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب تحویل میدهد. البته بهزودی تولید و عرضهٔ 570S پایان خواهد یافت زیرا مکلارن مدل جدید و هیبریدی آرتورا را برای جایگزینی با آن در نظر گرفته است اما قیمت آرتورا از ۲۱۵ هزار دلار آغاز میشود و بنابراین مکلارن را از بازار سوپراسپرتهای زیر ۲۰۰ هزار دلاری خارج خواهد کرد.
۹-آکورا NSX تایپ S
قیمت: ۱۷۱,۴۹۵ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۷ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
هرچند نسل دوم آکورا NSX که پس از وقفهای چندین ساله به بازار آمد نتوانست موفقیت بزرگ نسل اول را تکرار کند اما آکورا بهتازگی با معرفی نسخهٔ تایپ S، توجهات را به این سوپرکار جلب کرده است. البته تایپ S نسخهٔ تولید محدودی است که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود و تمام آنها فروخته شدهاند. NSX تنها سوپراسپرت هیبریدی این لیست محسوب میشود. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموع قدرت آنها در نسخهٔ تایپ S به ۶۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. هرچند شاید NSX تایپ S از لحاظ کیفیت ساخت همسطح برخی خودروهای این لیست نباشد اما در پرفورمنس پابهپای آنها پیش میرود.
۸-آئودی R8 RWD
قیمت: ۱۵۱,۸۹۵ دلار
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
شاید بتوان آئودی R8 را یکی از جذابترین سوپراسپرتهای پایه بازار دانست زیرا در سینهٔ آن پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان قرار دارد. این موتور در نسخهٔ پایهٔ سوپرکار آئودی ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نسخه اما از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بیبهره است و نیروی موتور آن فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. بااینحال، R8 برای رانندگیهای روزانه سوپراسپرت مناسبی است و در پیست هم عملکرد خوبی را ارائه میکند. موتور تنفس طبیعی این ماشین که تا ۸,۷۰۰ rpm غرش میکند، خودرو را ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. R8 در داخل هم از کابینی ساده و در عین حال لوکس بهره میبرد.
۷-آستونمارتین ونتیج
قیمت: ۱۴۶,۹۸۶ دلار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۵ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۳ ثانیه |
ونتیج یکی از معدود سوپراسپرتهای موتور جلوی این لیست محسوب میشود. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس AMG قرار گرفته که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. ونتیج با توزیع وزن خوبی که نزدیک به ۵۰-۵۰ است، روی جاده هندلینگ جذابی را به نمایش میگذارد و به لطف دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، در پیست هم لپ تایمهای خوبی میزند. این سوپرکار بریتانیایی در خط مستقیم هم حرفهایی برای گفتن دارد زیرا میتواند ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کند.
۶-پورشه ۹۱۱ کاررا GTS
قیمت: ۱۳۸,۰۵۰ دلار
پیشرانه | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۸ ثانیه |
هیچ لیستی از بهترین سوپراسپرتها بدون حضور پورشه ۹۱۱ کامل نخواهد بود. خانوادهٔ این خودرو بسیار متنوع است و مدلهای زیادی را شامل میشود اما نسخهای که مناسب لیست ما خواهد بود، کاررا GTS است. این مدل بین نسخههای پایهٔ کاررا و مدلهای بالا ردهٔ توربو قرار میگیرد و قیمت مناسبی هم دارد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در این نسخه ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که این نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود اما نسخهٔ چهارچرخ محرک آنهم قابل خریداری خواهد بود. هرچند ۹۱۱ GTS از تمام خودروهای این لیست بجز یکی قدرت کمتری دارد اما پرفورمنس فوقالعادهای ارائه میکند بهگونهای که شتاب تنها ۲.۸ ثانیهای آن از اکثر خودروهای لیست سریعتر است. خریداران در داخل این ماشین نیز شاهد مهندسی دقیق پورشه خواهند بود.
۵-مرسدس AMG GT
قیمت: ۱۱۹,۶۵۰ دلار
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۷۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
مرسدس AMG GT بهعنوان جانشین SLS از ابتدا و بهطور کامل توسط بخش AMG ساخته شده است. AMG GT در نسخههای مختلفی تولید میشود که همهٔ آنها از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند. این موتور در نسخهٔ پایه، ۵۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که این رقم تا ۷۳۰ اسب بخار در نسخهٔ بلک سریز بالا میرود. کسانی که چیزی بین این دو میخواهند نیز میتوانند مدل GT R را انتخاب کنند که ۱۶۷ هزار دلار قیمت دارد و با ۵۸۵ اسب بخار قدرت، در پیست از توانایی بالایی برخوردار است بهگونهای که یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴.۶ ثانیه طی کرده است. AMG GT اما به آخر عمر خود رسیده و تا پایان امسال تولید آن خاتمه خواهد یافت. بااینحال، مرسدس در نظر دارد بهزودی نسل جدید این سوپرکار را روی پلتفرم مشترکی با نسل جدید SL تولید کند.
۴-نیسان GT-R
قیمت: ۱۱۵,۳۳۵ دلار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۳ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۹ ثانیه |
هرچند نیسان GT-R یک خودروی چهارنفره است و از نظر فنی یک کوپهٔ اسپرت محسوب میشود اما پرفورمنس آن هنوز هم فوقالعاده و همسطح بسیاری از سوپرکارها است. GT-R هرچند سالخورده شده اما هنوز هم نباید آن را از لیست بهترینها حذف کرد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو در نسخهٔ پایه ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که این رقم در نسخهٔ نیسمو به ۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند. GT-R هرچند نرمترین خودروی این لیست نیست و ممکن است برای استفادههای روزانه خیلی مناسب نباشد اما در پیست غوغا میکند. این گودزیلا با قیمت پایهٔ ۱۱۵ هزار دلاری، بسیاری از سوپراسپرتهای گرانتر را شرمنده میکند.
۳-جگوار F تایپ R
قیمت: ۱۰۶,۴۵۰ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۵ ثانیه |
جگوار F تایپ R هم مثل نیسان GT-R یک کوپهٔ چهارنفره است اما پرفورمنسی در حد سوپرکارها ارائه میکند. این خودرو از هیچ نظری بهترین نیست اما قطعاً شخصیت منحصربهفرد و جذابی دارد که بسیاری از خودروها فاقد آن هستند. هرچند نسخههای پایهٔ F تایپ اصلاً در قلمروی سوپراسپرتها قرار نمیگیرند اما نسخهٔ پرچمدار R قطعاً میتواند خود را در این حوزه جای دهد. این نسخه به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۵۷۵ اسب بخار قدرت دارد و این کوپهٔ زیبا را ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. F تایپ R همچنین برخلاف GT-R، خیلی روی پیست تمرکز ندارد و با سواری نرم و راحت، برای استفادههای روزانه مناسب خواهد بود.
۲-لوتوس امیرا
قیمت: ۸۲,۹۰۰ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۰ ثانیه |
امیرا جدیدترین سوپراسپرت لوتوس است که جایگزین سه مدل قدیمی الیزه، اگزیج و اوورا شده است. این خودرو همچنین آخرین محصول بنزینی لوتوس هم محسوب میشود. امیرا زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد که بخشی از این قیمت مناسب به خاطر پیشرانهٔ آن است زیرا این خودرو از موتور ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ تویوتا استفاده میکند که تنها ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، هرچند امیرا کمترین قدرت و پایینترین پرفورمنس را در بین خودروهای این لیست دارد اما با برخورداری از ویژگیهایی آشنای محصولات لوتوس یعنی وزن سبک، هندلینگ جذاب و چابکی بالا، رانندگی لذتبخشی را فراهم میکند. لوتوس نسخهٔ چهار سیلندر این خودرو را هم با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوی AMG ارائه میکند.
۱-شورلت کوروت استینگری
قیمت: ۶۳,۱۹۵ دلار
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۸ ثانیه |
و سرانجام به ارزانترین خودروی این لیست یعنی کوروت استینگری رسیدیم. خودرویی که پرفورمنس سوپراسپرتها را با قیمت بسیار مناسبی ارائه میکند که برای خیلیها قابل پرداخت خواهد بود. البته سالها است که بحثهایی طولانی در مورد اینکه کوروت یک سوپراسپرت محسوب میشود یا نه وجود داشته است اما حالا که این خودرو موتور وسط شده میتوان با قاطعیت آن را در بین سوپراسپرتهای پایه قرار داد. کوروت استینگری از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۹۰ اسب بخار (۴۹۵ اسب بخار با پکیج Z51) قدرت تولید میکند. این ماشین ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که با این قدرت، رقم واقعاً چشمگیری محسوب میشود. استینگری اما نسخهٔ پایهٔ کوروت است و این ماشین در نسخههای قویتر مثل Z06 به قاتل سوپراسپرتها تبدیل خواهد شد.
GMA
۲۰ فروردین ۱۴۰۱جناب دهقان تیترتون مشکل داره شما ارزان ترین ها رو معرفی کردید نه بهترین ها رو!
ali(chevynova)
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کوروت با قیمت کم و پرفورمنس عالی 70 ساله بی رقیب هست
یا علی مدد
۲۰ فروردین ۱۴۰۱نیسان سامورایی🖒
پورشه👎
محمدهادی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱فقط هوندای خاصصصص❤️❤️✌️🔥💪
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بنطرم کوروت و مک لارن بیشترین ارزش در برابر قیمت رو دارن.
جالبه شلبی gt500 و کامارو ZL1 1LE از همه اینا تو پیست سریع تر هستن.
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۱از اکثرشون*
Clean energy (صیانت!)
۲۰ فروردین ۱۴۰۱چرا ۹۱۱ جی تی ۳ رو نیاوردید؟:/ به نظرتون شایسته این لیست نبود؟ تو پیست خیلی از این ماشینایی که آوردیدو میزنه…
Behnam1012
۲۰ فروردین ۱۴۰۱توربو هم میتونست تو این لیست باشه
Clean energy (صیانت!)
۲۰ فروردین ۱۴۰۱درسته
Mad.z.Max
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همشون واقعا جذابن
ولی خودم بینشون جگوار و لوتوس و کوروت رو خیلی دوست دارم! کوروت که واقعا یه اعجوبه هست و بحثش جداس..
لوتوس هم طراحی و پرفورمنس خیلی جذابی داره، اما جگوار اصلا یه شخصیت خاصی داره، خیلی جمع و جوره و خیلب هم زیبا و هماهنگه، این نسخه هشت سیلندرش که واقعا وحشیه، ولی من چارسیلندراش رو هم دوست دارم، یه جی تی فوق العاده…
GMA
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اگر امیرا رو سوپرکار بدونیم، پس ۷۱۸ هم حتما باید حضور داشته باشه!
احمدرضا
۲۰ فروردین ۱۴۰۱طرفدار مک لارنم اما نمیتونم از موتور V10 با اون دور بالای موتور بگذرم
انتخابم آئودی
mahdi
۲۰ فروردین ۱۴۰۱پورشه
آئودی
مکلارن
شورلت
مرسدس
نیسان
هوندا
استون مارتین
لوتوس
جگوار
meysam
۲۰ فروردین ۱۴۰۱انتخاب من گزینه های یک و دو
بالاترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی
پدرام
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کوروت قیمت وسوسه کننده تری داره اگه داشتم می خریدم بقیه پول رو هم می ذاشتم جیبم 63 هزار دلار یعنی تقریبا هم قیمت تیگو 8 تو ایران :(
Behnam1012
۲۰ فروردین ۱۴۰۱یک لحظه تصور کن واردات آزاد بود با تعرفه منطقی جای خودروهای الان تو کشور چه خودروهای وارد و استفاده می شد
AMANTE
۲۰ فروردین ۱۴۰۱من میدونم با وجود یک کوروت C8 در این لیست قراره جنگ بشه.
اما تیتر مطلب با مطلب هماهنگی نداره.
نوشتید: ( بهترین سوپراسپرتهای بازار با قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار )
بعد داخل مطلب به قیمت پایه شون اشاره شده نه قیمت تمام شده شون.
مورد بعدی هم اینکه چند ماشین اسپرت داخل لیست هست.
hssn
۲۰ فروردین ۱۴۰۱قراره کاملا حاشیه ای بشه این مطلب بنظرم
Clean energy (صیانت!)
۲۰ فروردین ۱۴۰۱یکی میاد میگه اوففففف فقط کوروت با قدرت ۶ لیتر حجم صداش فقطططط
یکی دیگه هم میاد میگه کوروت هرچی باشه از آلمانی بی دوام و شاتونی بهتره
یکی دیگه میاد میگه فقط سامورایی عشقه
چرا… آخه چرا😐
امیر دهقان
۲۰ فروردین ۱۴۰۱خب با همون قیمت پایه میشه همه این ماشینها رو خرید، حالا اگه آپشنهای مختلف سفارش داده بشن قیمت بیشتر میشه اما خیلی از این ماشینها با همین قیمت پایه در نمایندگیها قابل خریداری هستن
بجز امیرا که با اغماض در لیست جای داده شده، تقریباً همه این ماشینها در رده سوپراسپرتها قرار میگیرن
ممد ژانگولر
۲۰ فروردین ۱۴۰۱به نظر من همشون خوبن
مرسدس و آئودی خیلی خاصن
کوروت ارزندست نسبت به قیمت
پورشه هم همیشه جایگاه خودشو حفظ کرده و شکی توش نیست
من شخصا به داشتن بین آئودی و مرسدس موندم ولی با توجه به کمتر بودن آئودی R8 تو خیابونا انتخاب من خواهد بود
mohamadreza83
۲۰ فروردین ۱۴۰۱به نظرم کاردرست ترین طراحان صنعت خودروسازی حال حاضر در دنیا ؛ توی آستون مارتین مشغول به کار هستن !
استایل و قیافه ونتیج رو ببینید
کاری به فنی اش ندارم ؛
ولی محصولات آستون بینهایت جذاب و چشم نواز هستن .
دمشون گرم .
AMIR / ARMI
۲۰ فروردین ۱۴۰۱من باشم منتظر میمونم Z06 سفارش بدم با 90 هزار دلار که کل این لیست راحت میزاره جیبش که هیچ یه 110 هزار دلار دیگه اضافه میمونه که میشه روش یه 20 هزار دلار دیگه گذاشت و هایپر سدان پلاد تسلا رو خرید و دو تا از غول های بنزینی و برقی رو راحت تو گاراژ خونه جا داد American Dream
seyedjavad.mercedesbenz
۲۰ فروردین ۱۴۰۱انتخابم آستون مارتین به چند دلیل : موتور amg ، کابین خیلی لوکس ، فوق العاده برای استفاده روزمره ، همزمان برای پیست هم خوبه
البته خود بنز و پورشه هم این قابلیت هارو دارن ولی من با آستون بیشتر حال میکنم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کوروت باعث شده بقیه دزد و کلاه بردار به نظر بیان.جای سه گانه ماسل های آمریکایی خالی بود چون که 911 و تیپ آر و جی تی آر هم هستن.
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همچین ماشینایی از فناوریای خیلی پیشرفته ای بهره میبرن و بعضیاشون از لحاظ ظاهری مثل ماشینای فضایی بـه نظر میان و طراحی خیلی شیک و مدرنی دارن و در کُل به نظر من رعایت اصول آیرودینامیکو وزن سبکو بهینه تر کردن سیستم انتقال نیروی موتور بـه چرخا و …… رو میشه از دلایل اصلی طراحی متفاوت این ماشینای فوق سریع دونست
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کوروت استینگری و استون مارتین ونتیج انتخاب های من هستن
کوروت بنظرم بیشترین ارزش قیمت نسبت به پرفورمنس رو داره
موتور وسط
تنفس طبیعی
۸ سیلندر
شتاب۲.۸ ثانیه!!!!
اگه دنبال لوکس بودن هم هستی ونتیج عالیه
راستی میتونستید بجای ۹۱۱ کاررا جی تی اس، نسخه gt3 رو میاوردید چون خیلی بهتر از کاررا gts هست
امیرحسین
۲۰ فروردین ۱۴۰۱صد در صد کوروت
یوسفی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همه خوبن
من کوروت را انتخاب میکنم
2311
۲۰ فروردین ۱۴۰۱با توجه به این اعداد کوروت و امیرا ماشین بهتری بنظر میان ولی خب کوروت یه مزیتی داره که بقیه ازش بی بهره اند، داخل آمریکا تولید میشه و ازونجایی که این مقایسه بازارآمریکا رو ملاک قرار داده کمی مورددار هست ( و اینا چیزی از فوث العاده بودنش کم نمیکنه)
ازون گذشته بنظرم اکثر ماشینای لیست بیشتر اسپرت یا جی تی ان تا سوپراسپرت، تنها سوپر اسپرت ها مکلارن 570 و امیرا هستن
البته میتونستن نسخه های بهتری رو بیارن مثلا 911GT3 یا آ ام گ جی تی آر
یا اینکه کلا بجا 911 یه کیمن میوردن
در کل بنظرم لیست ناقصیه اگه میشد جزئیات بیشتری از هر ماشین داشته باشیم بهتر میشد
Bàhram
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همشون با روح ادم بازی میکنن
فقط قیمتی که کوروت با موتور v8داره
صدرا
۲۰ فروردین ۱۴۰۱من همشون رو دوست دارم و خیلی بهشون علاقه دارم
اما آقای دهقان چرا جگوار از هیچ نظری خوب نیست.
این خودرو آپشن های خوب، چهره و قیمت خوب،کیفیت و اصالت خوب، سرعت به شدت خوب .
همه مشخصات یک سوپر اسپرت رو داره لطفا درست کنید
امیر دهقان
۲۰ فروردین ۱۴۰۱نگفتیم از هیچ نظری خوب نیست، گفتیم از هیچ نظری بهترین نیست، یعنی همه چیز رو در حد معقولی داره
سعیدرحیمی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱لیست خوب بود، توضیحات خوب بود، ما خوانندگان بیشتر برروی بیشتر شدن اطلاعاتمون باید تمرکز کنیم که انتخاب این لیست کمک خوبی بود، آفرین ( آفرین بخاطر اینکه در سوشال مدیا مطالبی هست که ارزش یک ثانیه وقت گذاشتنم ندارند!)، ضمنن خوانندگانی ک ” مجله ماشین” میخونن میتونن نظر کارشناسی هم رواین مطلب و مطالبی مثل این بدهند.
Taha Malek
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همشون خیلی خوبن هر کدوم یجور
ترجیح میدم بجای نظر دادن تعصبی سعی میکنم از این همه زیبایی و رقابت لذت ببرم
ARMAN
۲۱ فروردین ۱۴۰۱خدایی کوروت خیلی قیمتش پایینه و یه عده که دنبال حاشیه ان خیلی…… تشریف دارن
Amin
۲۱ فروردین ۱۴۰۱جالبه هیچ BMW یی در این لیست نبود .
شاید بخاطر محدوده قیمتی باشه
SS
۲۱ فروردین ۱۴۰۱نیسان گودزیلا و آئودی آر8 که واقعا قدیمی هستن و شاید فقط کسی که چندین سال آرزوی خریدش رو داشته و حالا پولش رو به دست آورده بخره
لوتوس رو هم کسی میخره که یک ساعت رانندگی و یک هفته در نمایندگی سبک زندگیش باشه 😄😄
مرسدس و مکلارن هم انقدر مدل های مشابه با این طراحی ها تولید کردن که واقعا برای من هم گنگ هست که این مدل ها چیستند… ولی خب با توجه به اینکه این ها تقریبا مدلهای پایه هستن و طراحی مشابه ماشین های میلیون دلاری دارن (مکلارن) خریدش بد هم نیست
بهترین ماشین های “استفاده روزمره” در این لیست به نظرم هوندا و شورلت هستن… درسته کلاس در حد بقیه ندارن ولی پرفورمنس خوب و استهلاک/هزینه نگهداری کمتری دارن
Kato
۲۱ فروردین ۱۴۰۱فقط آکورا
۲.۷s
2311
۲۱ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا بنظر من کم ارزش ترین خودروی لیست همین تایپ اس هست شتاب 2.7 هم صرفا اعلامی کمپانیه نه عددی که ثبت شده باشه ( تازه اینم در نظر بگیریم که بعد دو سه بار لانچ افت میکنه)
جناب ایکس
۲۳ فروردین ۱۴۰۱شتاب آکورا اگه ۲.۷ هم نباشه خیلی نزدیکش هست، حتی تو بازی ها هم این معلومه، ولی مشکل اینجاسکه شناب ثانویه فوق العاده کمی داره در عوض
ایلیا
۲۱ فروردین ۱۴۰۱من با کورورت و مرسدس بیشتر حال میکنم