هرچند این روزها پیشرانههای V8 با از دست دادن دو سیلندر خود در حال جایگزینی با نمونههای شش سیلندر هستند اما اینگونه نیست که پیشرانههای V12 هم با V10 جایگزین شوند و مثل موتورهای دوازده سیلندر، پایان دوران پیشرانههای ۱۰ سیلندر هم نزدیک است؛ اما طرح موتور V10 اتفاقات شگفتانگیزی را به دنبال دارد. این موتورها معمولاً میتوانند گشتاور بیشتری نسبت به نمونههای V12 تولید کنند و درعینحال وزن کمتری داشته باشند. علاوه بر این، یک موتور V10 حتی میتواند قدرت بیشتری از V8 توربوشارژ تولید کند. به همین دلیل، در طول تاریخ از این موتورها در خودروهای زیادی استفاده شده که در ادامه با بهترینهای آنها آشنا خواهیم شد.
آئودی R8
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر |
هرچند آئودی R8 همیشه زیر سایهٔ پسرعموهای لامبورگینی خود بوده اما شایستگیهای زیادی دارد. R8 یک کتوشلوار آلمانی است که بر تن یک قلب ایتالیایی شده است. این قلب، یک ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است که در قویترین نسخهٔ سوپرکار آئودی ۶۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و عاشق غریدن است. R8 زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، به دنیا سوپرکاری را هدیه کرد که میشد بهصورت روزمره از آن استفاده کرد. البته این خودرو در ابتدا با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 آئودی به بازار آمد و بعداً به پیشرانهٔ V10 مجهز شد.
لکسس LFA
پیشرانه | ۴.۸ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر |
هنوز هم عجیب است که چرا اینقدر طول کشید تا لکسس بتواند تمام نمونههای سوپرکار جادویی LFA را بفروشد. این ماشین نتیجهٔ تفکری بود که اعتقاد داشت برند لوکس تویوتا باید خودرویی بسازد که نشاندهندهٔ تواناییهای آن باشد. این یک سوپرکار موتور جلوی هیلو (Halo به معنای خودرویی است که برای نمایش تواناییهای یک شرکت و ارتقاء تصویر برند آن ساخته میشود) با پیشرانهٔ V10 بود که با همکاری یاماها ساخته شده و ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این موتور ظرف ۰.۶ ثانیه از حالت سلو به ردلاین ۹ هزار rpm میرسید. البته LFA خودرویی نبود که فقط به خاطر پیشرانهاش خواستنی باشد و از تکنولوژیهای پیشرفتهای مثل شاسی پلیمری تقویتشده با فیبر کربن هم برخوردار بود.
پورشه کاررا GT
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۹۰ نیوتن متر |
لیست بهترین خودروهای V10 تاریخ قطعاً بدون پورشه کاررا GT ناقص خواهد بود. این ماشین بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ با پیشرانهای تولید شد که در ابتدا برای تیم فرمول یک فوتورک در نظر گرفته شده بود و بعداً در پروتوتایپ مسابقهای لمانز پورشه هم استفاده شد. کاررا GT یک سوپرکار جادهای تولید محدود با مونوکوک فیبر کربنی خالص و گیربکس شش سرعتهٔ دستی بود که ۶۱۲ اسب بخار قدرت موتور V10 را به چرخهای عقب تحویل میداد. از کاررا GT بهعنوان خودروی مسابقهای برای جاده یاد میشود زیرا بر پایهٔ برنامههای مسابقهای شکل گرفته بود.
بامو M5 نسل E60
پیشرانه | ۵ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر |
بسیاری از پیشرانههای V10 که در خودروهای جادهای استفاده شدند از موتوراسپرت سرچشمه گرفته بودند و پیشرانهٔ V10 بامو که در سال ۲۰۰۴ در M5 ظاهر شد نیز از این قاعده مستثنی نبود. این خودرو اولین سدان تولیدی با پیشرانهٔ V10 محسوب میشد که این موتور از تیم فرمول یک بامو سائوبر آمده بود. هرچند این از قویترین موتورهای ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی دنیا نبود و به یاتاقان زدن شهرت داشت اما یکی از پاسخگوترین پیشرانههای تاریخ بامو محسوب میشود. به لطف این نیروگاه ۵ لیتری، M5 به سدان لوکسی تبدیل شد که میتوانست در پیست هم آتش به پا کند.
لامبورگینی اوراکان
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
برای چندین دهه، لامبورگینی برندی با یک موتور V12 بود اما زمانی که فولکسواگن آن را خرید، همهچیز تغییر کرد و حالا لامبورگینی برای افزایش فروش و سود به یک سوپراسپرت کوچکتر و ارزانتر نیاز داشت. بدین منظور، گالاردو با موتور V10 وارد صحنه شد. سپس اوراکان بهعنوان جانشین آن به بازار آمد که همچنان با انواع و اقسام نسخههای مختلف در حال تولید است. یکی از این نسخهها، اوراکان STO است که میتوان آن را وحشیترین سوپرکار V10 تاریخ لامبورگینی دانست. این خودرویی است که برای چند دور زدن در پیست و سپس رانندگی تا خانه طراحی شده و مثل جهنم آتشین است.
دوج وایپر
پیشرانه | ۸.۴ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۱۳ نیوتن متر |
خودروسازان آمریکایی از دیرباز به پیشرانههای V8 حجیم و قدرتمند شهرت داشتهاند اما دراینبین، دوج وایپر یک استثناء بود. البته پیشرانهٔ V10 این خودرو هم از دل موتور V8 بیرون آمده بود. این پیشرانه درواقع یک V8 بلوک کوچک کرایسلر بود که دو سیلندر به آن اضافه شد. در آن زمان، لامبورگینی تحت تملک کرایسلر بود و برای خنککنندگی موتور وایپر و تغییر سر سیلندر آن از فولادی به آلومینیومی از این شرکت ایتالیایی کمک گرفته شد. این پیشرانه در ابتدا ۸ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت اما این اعداد در آخرین نسل وایپر به ۸.۴ لیتر و ۶۵۰ اسب بخار رسیدند. هرچند وایپر همیشه خودروی جذابی بود اما به خاطر قدرت بالای پیشرانهاش شهرت پیدا کرد نه مهندسی یا پرفورمنس.
مکلارن سولوس
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۸۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
این شاید آخرین خودروی V10 دنیا باشد. مکلارن سولوس یک هایپرکار مخصوص پیست خیرهکننده است که در تعداد محدودی ساخته میشود. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی این ماشین توسط برند بریتانیایی جاد (Judd) ساخته شده که در زمینهٔ تولید موتورهای مسابقهای تخصص دارد. این موتور ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و هایپرکار مکلارن را ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. پیشرانهٔ V10 سولوس تا عدد خیرهکنندهٔ ۱۰ هزار rpm دور میگیرد و نیروی خود را به یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال تحویل میدهد.
آئودی RS6 نسل C6
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V10 |
تنفس | توئین توربو |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
بله در این لیست دو آئودی را قرار دادهایم و برای این کار دلیل داریم. وقتی بامو میتواند یک موتور V10 را در سینهٔ یک سدان قرار دهد چرا آئودی این کار را نکند؟ البته مهندسان آئودی برای اینکه سوپر سدان خود را از رقیب باواریایی متمایز کنند، پیشرانهٔ آن را به دو توربوشارژر مجهز کردند. با این کار، قدرت موتور ۵ لیتری V10 به ۵۸۰ اسب بخار رسید که حتی از قویترین نسخهٔ R8 آن زمان هم بیشتر بود. هرچند این موتور بر اساس پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی گالاردو ساخته شده بود اما علاوه بر تجهیز به دو توربوشارژر، حدود ۴۰۰ قطعهٔ آن نیز بهطور خاص برای RS6 طراحی شده بودند.
فولکسواگن توآرگ R50
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V10 |
تنفس | توربودیزل |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
معمولاً انتظار داریم پیشرانههای V10 را در سینهٔ سوپرکارها یا نهایتاً سدانها ببینیم که این موضوع فولکسواگن توآرگ R50 را به خودرویی کاملاً غیرمعمول تبدیل میکند زیرا این نهتنها یک شاسیبلند V10 است بلکه پیشرانهٔ آن از نوع دیزلی است! این پیشرانه دیزلی ۱۰ سیلندر از همان ابتدای معرفی نسل اول توآرگ در سال ۲۰۰۲ در لیست موتورهای آن دیده میشد اما نمونهٔ مدنظر ما، نسخهٔ R50 است که در سال ۲۰۰۷ با نسخهٔ قویتری از پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توربودیزل معرفی شد. این پیشرانه ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت که شاید رقم چشمگیری نباشد اما گشتاور فوقالعادهٔ ۸۵۰ نیوتن متری تولید میکرد و توآرگ را ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
MASOUD 0099
۱۷ آذر ۱۴۰۱فقط رخ مکلارن
علی
۱۷ آذر ۱۴۰۱لامبو لامبو لامبو ، فقط لامبورگینی ، آیودی و فولکس خوب استفاده کردن از موتور ۱۰ سیلندرر لامبو برای اعتبار محصولاتشون . اون آلمان فنی که میگفت فقط آلمان و بقیه … الان دقیقا کجایی؟!!!
بی خیال اسم
۱۷ آذر ۱۴۰۱اینجام
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۱…
در مورد این موتور ها هم که همشون شاهکارن
فقط در مورد اون حرف هم که از علی زده شد لازمه که جوابش داده شه …
تو این لیست بیشترین نماینده ها رو آلمان داره
۴ تا که منحصر به فرد هستن ۲ تای دیگه هم بر اساس دوتای دیگه ساخته شدن که جمعا میشه ۶ تا نماینده همون دوتا هم بازم کلی تغییرات داشتن و یکی حساب نمیشن با اینکه بر اساس اونها ساخته شدن
مثلا انجین های پورشه و ب ام و که از فرمول یک برگرفته شدن و بالاترین پاسخگویی رو دارن و تو پرفورمنس حرف اول رو میزنن همچنین پیشرانه مکلارن که مهندسی شرکت judd پشتش هست همین شرکت به طیف وسیعی از خودروسازان تو توسعه و طراحی و تکنولوژی موتور و پیشرانه هاشون کمک کرده به تویوتا و هوندا و نیسان کمک کرده الانم اینجا موتورش رو میبینیم
تو تیونینگ هم که نماینده امریکا با انجین دوج وایپر حرف اول رو میزنه خود وایپر هم که اونقدر دستاورد و رکورد و توانایی داشته که تنها خودرویی هست که تعداد رکورد هاش خودش یک رکورد محصوب میشه از رکورد های پیست بگیر تا رکورد های دریفت و درگ و تیونینگ
انجین های آئوی آر هشت و هوراکان هم یک چیزی بین این ها هستن
یعنی هم پرفورمنس هستن و پاسخوگویی بالایی دارن و هم تینونیگ خوبی دارن و یه چیزی بین اون دوتا حساب میشن
انجین مکلارن هم که فوق العادس
این نماینده ها از اروپا و امریکا برتری خودشون را اثبات کردن حتی انجین دیزلی ۱۰ سیلندر هم دارن واقعا در همه چیز و هرچیزی بهترین و اول هستن آئودی آلمان از اروپا با انجین ۱۰ سیلندر دیزلی تو لمانز قهرمان شدن و دوام و کارایی رو به بالاترین حد رسوند یعنی کارایی بالا رو در عین دوام نشوند داد و برتر بوده
رکورد سریعترین زمان بالارفتن دورموتور از سلو تا ردلاین ۹ هزار و ۱۰ هزار rpm هم بازم دست همین سازندگان اروپایی و امریکایی هست مثل کوئنیگزگ که موتورش ار اساس موتور فورد امریکا ساخته شده و موتور مرسدس ای ام جی وان آلمان از اروپا و دتوماتسو آلمانی با پیشرانه شرکت مهندسی آلمانی کاپریکورن و گوردون موری تی ۵۰ و استون مارتین والکری و..
انجین پورشه هم که از فرمول یک به جاده ها اومده و پرفورمنس اون حرف اول رو میزنه
انجین وایپر هم تو تیونینگ حرف اول رو میزنه
انجین آئودی هم چیزی بین این دوتاست یعنی ترکیبی از هر دو
یعنی اینها تمام زمینه های کاربردی رو پوشش میدن و حرفی برای گفتن باقی نمیزارن
در کل همه این پیشرانه های ۱۰ سیلندر فوق العاده هستن و میشه گفت همشون دوست داشتنی هستن
همایون
۱۹ آذر ۱۴۰۱حاجی سرم گیج رفت آخرش نفهمیدم منظورت چی بود میخواستی بگی آلمانی ها خوبن یا آمریکا یا انگلیس یا کلا همه دنیا خوبن!!!از همه تعریف کردی که
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۱دوباره بخونید بیشتر فکر کنید متوجه میشید
Reza Waffen SS
۱۸ آذر ۱۴۰۱همش عشقن
Amard
۱۸ آذر ۱۴۰۱آقای سردبیر کامنتم پاک کردی حالا یه سوتی دادی وو بعد اصلاح کردی ولی حالا سانسور چرا لیست جذابی مخصوصا r8 البته تیون لازم یه تویین توربو روش وصل بش واقعا هیولا میشه
ali(chevynova)
۱۷ آذر ۱۴۰۱فقط حجم و گشتاور وایپر
ولی ولی ولی هیییچی انجین ۸ سیلندر با کاربراتور نمیشه
اهلش میدونه من چی میگم
((خودروسازان آمریکایی از دیرباز به پیشرانههای V8 حجیم و قدرتمند شهرت داشتهاند))
محمدهادی
۱۷ آذر ۱۴۰۱هیچی نمیشه از چه نظر؟
پرفورمنس؟
توان تولیدی
ردلاین
گشتاور
راندمان و دوام
تعادل موتور و نرمی کارکرد
صدای تولیدی
چی؟
یا صرفا تجربه ی خاطراتی شیرین؟
ali(chevynova)
۱۷ آذر ۱۴۰۱از همه نظر
انجین ۸ هم توان بالا میتونه تولید کنه
هم گشتاور عالی داره
هم توازن و لرزش کم داره
هم صداش خوشگله
blackwing
۱۷ آذر ۱۴۰۱محمد هادی ، فقط کافیه یه دونات با ماشین امریکایی زده باشی متوجه میشی یعنی چی 😂✌🏼
وقتی با موتور ۴۵۴ کاربوراتور ۳۰ سال پیش ، بتونی بنز و بیامو جدید رو توی بلوار دادمان شهرک غرب به زیر بکشی یعنی همه نکاتی که گفتی درسته
بی خیال اسم
۱۷ آذر ۱۴۰۱آره تا خرخره تقویت ۳۰ پیش
می تونه ماشین جدید بزنه
blackwing
۱۷ آذر ۱۴۰۱نهایت ۲۰۰ تومن میریزی زیر کاپوت ماشینت ، روی ماشینای چند میلیاردی فنسی پنسی رو کم میکنی 😉
بی خیال اسم
۱۸ آذر ۱۴۰۱نهایت ۲۰۰ تومن
می شه رو المانی ۳۰ سال پیش هم دویست تومن ریخت آمریکایی روز گرفت
پرشکوه
۱۷ آذر ۱۴۰۱موتور و گیربکس های ۳۵۰ دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی
وی ۸ های افسانه ای جنرال موتورز
علی
۱۷ آذر ۱۴۰۱دلیل منطقی داره این همه دیس لایک به این پروفایل Ali Chevy Nova ؟؟؟؟
SLR _ 722
۱۸ آذر ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
علی اقا از بچه های قدیمی سایت هستند و اطلاعات خیلی خوبی راجب به خودرو های امریکایی دارند
من یادمه سال ها قبل کامنت های طولانی راجب به مشخصات موتور و سایر خصوصیات خودرو های کلاسیک امریکایی می نوشتند که برای شخص من خیلی جالب بود
منتها چون روی خودرو سازی امریکا تعصب دارند بقیه دیسلایک میدن ( کلا همه افرادی که روی یک کشور یا برندی خیلی تعصب دارند معمولا بیشتر دیسلایک میگیرند)
البته تحریک عمدی عده ای علیه ایشون هم بنظرم در تعصب سختشون بی تاثیر نیست
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۱اونجایی که نوشته بود لامبورگینی کمکش کرده بود رو رد شد اونجایی که دلش میخواست رو کپی کرد تو کامنت
مهران
۱۷ آذر ۱۴۰۱M5….👌
Si
۱۷ آذر ۱۴۰۱با احترام به تمام ماشین ها ولی انتخابم M5 و lfa
Asa
۱۷ آذر ۱۴۰۱وایپر بخاطر قدرت بالاش شهرت پیدا کرد نه مهندسی و پرفورمنس ؟!!!!
طرف میخواسته جوک بگه ؟؟؟
blackwing
۱۷ آذر ۱۴۰۱Carrera GT , Huracan STO & Viper ACR 🤘🏼
gholii
۱۷ آذر ۱۴۰۱به نام خدا.بهترین ده سیلندر تاریخ قوچ وایپر افسانه ای هست و بس.
خدا نگهدار.
HS
۱۷ آذر ۱۴۰۱از نظر من بهترین ها
لکسوس ال اف ای معرکه
پورشه کاررا جی تی
غیرقابل قیاسن
بهنام
۱۷ آذر ۱۴۰۱تو رویاهام صاحب یک سوپراسپرت رویایی به نام لکسوس ال اف ای هستم . واقعا تصویرش تو این متن منو دیوانه میکنه .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۴۰۱اینقدر همشون خوبن که دهن وا میمونه از بزرگیشون !
سری 5 چه رنگی داره !
اگر میخواستم انتخابی داشته باشم ، تک انتخابم کاررا GT بود ❤.
محمدرضا
۱۷ آذر ۱۴۰۱وایپر😔
۸.۴لیتر
Carbonado Aventador
۱۷ آذر ۱۴۰۱یجا خونده بودم موتورای v10 علاوه بر پرفومنس خوبی که دارن..
به خاطر نوع ارایش سیلندرها خیلی نرم و بالانس کار میکنن!!
.
درکل یکی از بهترین و خوش صدا ترین موتور های تاریخ هستن😍
King 918
۱۷ آذر ۱۴۰۱به به دوست قدیمی چه عجب
Carbonado Aventador
۱۷ آذر ۱۴۰۱ارادتمندم داداش
قلب من با مطالب ماشینی مورد علاقم میتپه..
ولی این سیستم تائید کردن کامنت امانم رو بریده!
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۴۰۱تو مدلهای بالا فقط لامبورگینی و آئودی R8 بقیه ی چهارلیتری و ی فندک زیپو تمام
MohammaD
۱۷ آذر ۱۴۰۱و چه بی رحمانه از کاررا GT گذشتی ☹️
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۴۰۱داش ممد من آدم مهربونی هستم و کاررا رو برای شما گذاشتم
محمدرضا
۱۸ آذر ۱۴۰۱داش آخه دلت میاد وایپر🥺
دردناک ترین توقف تولید
ARMAN سابق
۱۷ آذر ۱۴۰۱همشون شاهکارن
مازیار
۱۷ آذر ۱۴۰۱(سولوس)
هشدار طوفان از ایستگاه مک لارن!!
AMANTE
۱۷ آذر ۱۴۰۱میخواید بدونید چرا نباید سوپرماشین های بنزینی منقرض بشن!؟
کافیه به صدای موتور: لکسوس LFA، پورشه کررا GT و دوج وایپر SRT10 گوش کنید تا متوجه بشید.
phonix
۱۷ آذر ۱۴۰۱lfa صداش یه شکل خاصی داره غرش نمیکنه زوزه میکشه که این حالت رو واقعا مدیون استاد بزرگ یاماها هستیم
تو این جمع هم ائودی r6 منطقی ترین اتخابه از نظر من
البته اگر قرار بود اسپرت تر کنم کارو lfa
ehsan
۱۷ آذر ۱۴۰۱کاررا جی تی لایک
Carrera gt دیسلایک
😁😁😁
MOHAMMAD.n.r
۱۷ آذر ۱۴۰۱دقیقا
نمونه های صفر کیلومتر لکسس و وایپر قیمتشون چند برابر شده
لکسس زمان عرضه حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت داشت الان یه تعداد محدود صفر که باقی مونده بالای یک میلیون دلار قیمت خوردن
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱کررا جی تی واقعاً ماشین بی نظیری هست ولی از وقتی پل واکر توش جان داد علاقم به این ماشین نابود شد💔
Scuderia Ferrari
۱۷ آذر ۱۴۰۱حیف که این اسطوره ها باید جاشون رو بدن به الکتریکی ها
شاهین
۱۷ آذر ۱۴۰۱هرچند وایپر همیشه خودروی جذابی بود اما به خاطر قدرت بالای پیشرانهاش شهرت پیدا کرد نه مهندسی یا پرفورمنس.
پرفورمنس دیگه بهتر از لپ تایم ها و جایگاهای خوب توی مسابقات چی میتونه باشه؟
پرفورمنس و افتخاراتی که وایپر داره هنوز هیچکدوم از امریکایی ها ندارن
محمدهادی
۱۷ آذر ۱۴۰۱بسیار مطلب جذاب و خاطره انگیزی بود
وجود نام هایی همچون پورشه،لامبورگینی،آئودی،بی ام و،دوج و فولکس واگن و تویوتا به ۱۰ سیلندر اعتبار جهانی بخشید
هرچند یجورایی موتورهای آئودی و دوج هم ریشه مشترک ینی سلطان لامبو دارن
و این نشون میده سلطان لامبو هم از قدیم در طراحی و ساخت موتور دست طولا و توانایی داشته
نبودن نام های مرسدس و فراری در ۱۰سیلندر ها واقعا تاسف باره
Aryan judo
۱۷ آذر ۱۴۰۱سلام دوستان میدونم سوالم ربطی به مبحث نداره البته بین این ها من لکسوس ال اف ای رو میپسندم ولی یه سوالی که دارم اینه که کسی از شرایط اسقاط خودرو خبر داره؟ یعنی این که ماشینو بدیم اسقاط چیدر طول میکشه خودرو به قیت کارخونه بدن و اینکه انتخاب ماشین با خودمونه یا شانسیه؟
امیر دهقان
۱۷ آذر ۱۴۰۱برای محصولات ایران خودرو ابتدا باید در قرعهکشی ثبت نام کنید و میتونید از بین مدلایی که فروش میذاره هرکدوم رو خواستید انتخاب کنید، بعد اگه بنامتون دراومد، دو ماه فرصت اسقاط ماشین فرسوده رو دارید و باید گواهی اسقاط رو ببرید تا زمان پرداخت مبلغ خودرو بهتون اعلام بشه، از زمان پرداخت مبلغ، طبق اعلام خودشون ماشین رو سه ماهه تحویل میدن اما در طرح فروش اخیر، موعد تحویل یک ماهه هم گذاشته بودن
Peyman.JDM
۱۷ آذر ۱۴۰۱LFA & E60
Hadi
۱۷ آذر ۱۴۰۱شاهکار های دوران طلایی خودروسازی 👌🏼
M5 و LFA معرکن…
mbslrmc
۱۷ آذر ۱۴۰۱عجب مقاله ای
حیفه دیگه از این ارایش خیلی استفاده ای نمیشه بنظرم توی این لیست بهترین وی 10 مال لکسوس ال اف ای بود با اون صدای دیوانه وار
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱کلا اون لکسس یکی از بهترین ها تاریخ بچد و به نظرنم دقیقن شونه به شونه کاررا جی تی تو بهشت ماشینا لم دادن و دارن عشق میکنن از جوب عسل بر میدارن و در و داف ها هم عشوه میان واسشون
Dian
۱۷ آذر ۱۴۰۱جالبه ۵ تا ماشین های لیست مربوط به گروه فولکس واگن بوده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۷ آذر ۱۴۰۱بین اینا فقط وایپر صاحب رکوردهای ابدی هست.بیشترین حجم.بیشترین گشتاور تنفس طبیعی.سریعترین دف عقب گیربکس دستی تنفس طبیعی نورنبرگ رینگ.
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱ببین ده سیلند ها کلا تقریبا همه شون شخصیت خاص خودشون رو داشتن و جذاب بودن و هستن و به نظرم نمیشه بین اینا یکی رو به عنوان بهترین معرفی کرد البته ازبین سوپر کار ها منظورمه نه سدان ها و کراس اور پیزلی که البته اون ها هم جذابن
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱واقعا ده سلندر نا تنها کلاسی هستن که تقریبا میشه گفت همه شون جذابن حتی اون ولکس دیزلی
Sobhan
۱۷ آذر ۱۴۰۱لامبور 🙌🥰
1123
۱۸ آذر ۱۴۰۱از نظر من بهترینشون مکلارن سولوس جی تی و پورشه کاررا جی تی هستن
برآمده از موتوراسپرت…
هرچند بهترین خودروی V10 که میشناسم F2004 هست
و اما “این پیشرانه در ابتدا ۸ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار داشت”
واقعا برام عجیب بود این اعدادقدرت
50 اسب بخار توان به ازای هرلیتر حجم موتور؟؟
دیمن
۱۸ آذر ۱۴۰۱عجب گشتاوری داره این وایپر، بقیه به گرد پاشم نمیرسن، 👌👌
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۴۰۱وایپر 96.7 نیوتن متر بر لیتر
اوراکان 115.3 نیوتن متر بر لیتر
زحمت کشیده با این حجم موتور