جک - jacچشم اندازهفته نامه

زیباترین خودروهای وارداتی ایران + راهنمای خرید و نظرسنجی

در شرایطی که خودروهای صفر کیلومتر کره‌ای، ژاپنی و آلمانی در کشورمان موجود نیست؛ صرفا چند مدل ساخت چین وارد می‌شود. این شرایط درحالی شکل گرفته که زیبایی ظاهری برای مردم ایران بسیار مهم است.

طبیعتا فهرست زیباترین خودروهای وارداتی و دارای گارانتی، به چینی‌ها اختصاص دارد و حق انتخاب برای شهروندان ایرانی، بسیار محدود است. مدل‌های مختلف با سبک طراحی امریکایی، اروپایی یا آسیایی، وارد کشورمان نمی‌شوند. حتی خودروهای چینی که معمولا طراحی الهام گرفته از مدل‌های ساخت برندهای مشهور ارائه می‌کنند هم، به تعداد کافی و تنوع بالا در دسترس مردم ایران نیستند.

در ادامه مطلب، زیباترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۲ با مشخصات فنی معرفی شدند. با هدف خودداری از گزافه‌گویی، متن پیش رو به ۱۰ مدل محدود شده است.

لاماری ایما

قیمت ۲/۲ میلیارد تومان

از دیدگاه نگارنده، نکات مثبت در طراحی لاماری ایما پرشمار هستند. کراس‌اور اسپرت دانگ فنگ، نه‌تنها بسیار مدرن و اسپرت به نظر می‌رسد؛ مشابه دیگر خودروهای موجود در ایران نیست. چراغ‌های باریک و حالت آرواره‌ای سپر برای لاماری ایما، الگوبرداری از شاسی‌بلند الکتریکی لوتوس الترا را ثابت می‌کنند که البته برای خریدار ایرانی، اهمیت چندانی ندارد.

دیگر نکته‌ی جالب برای لاماری ایما، امکان سفارش با رنگ‌های خاص و کم‌تر دیده شده در ایران است. مثلا سبز تیره‌ی متالیک، ارغوانی و آلبالویی متالیک، بژ (طلایی)، زرد و سفید درخشان (سفید قطبی)، رنگ‌های خاص لاماری ایما هستند که تا امروز برای مدل‌های مونتاژ ایران استفاده شده‌اند. این شرایط برای دیگر خودروهای موجود در ایران، فراهم نیست.

لاماری ایما

لاماری از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. گیربکس این خودرو، ۷ سرعته دو کلاچه خیس (WDCT)  است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و  فاقد سیستم دو دیفرانسیل است.

کی ام سی جک K7 کرمان موتور

قیمت ۲ میلیارد تومان

تعداد اندکی K7 طی ماه‌های اخیر، عرضه شده و حالا تقاضا برای گران‌ترین محصول کرمان موتور بالا رفته است. این خودرو مشابه لاماری ایما، چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی آرواره‌ای دارد اما حس تهاجمی‌تر بیشتری دارد. همچنین می‌توان جک K7 را از نظر طراحی، نسبتا مستقل و دارای المان‌های خلاقانه توصیف کرد.

جک ایکس 7

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای جک K7، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این شرایط  با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، منجر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر می‌شود. در چین، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر نیز برای K7 وجود دارد.

فونیکس FX

قیمت ۱/۶ تا ۱/۸ میلیارد تومان

از نظر ابعاد بدنه و فضای سرنشین، تفاوت چندانی بین فونیکس FX و ام‌وی‌ام X33 دیده نمی‌شود اما طراحی جذاب و حساب‌شده باعث شده است تا محصول جدید چری، علاقه‌مندان پرشماری در ایران و  کشورهای شرق آسیا داشته باشد. فرم مدور و تخم مرغی بدنه برای نمای جلو و عقب، حس اسپرت فونیکس FX را به خوبی تقویت کرده است. چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی مشبک فلزی هم‌رنگ بدنه نیز، نکات مثبت چری اومودا ۵ هستند که به‌ندرت در خودروهای چینی موجود در ایران، وجود دارد. این خودرو، با توجه ویژه‌ای به سرنشینان جلو ساخته شده و برای سفرهای طولانی مدت با مسافران بلندقد روی صندلی عقب، چندان مناسب نیست.

فونیکس FX
چری اومودا ۵ که در ایران به نام فونیکس FX عرضه می‌شود

پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر و ۱/۶ لیتر برای فونیکس FX وجود دارد اما ظاهرا مدیران خودرو تصمیم گرفته در سال ۱۴۰۲، صرفا نسخه‌ی قوی‌تر را عرضه کند. این خودرو با موتور توربوشارژ ۱/۶ لیتر، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. چری اومودا ۵ با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم و گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای مونتاژ ایران است.

فونیکس چری تیگو ۷ پرو

قیمت ۲ میلیارد تومان

با گذشت ۲ سال از واردات تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو، تشخیص ظاهری این خودروها از نمای روبرو مشکل است و توسط عامه‌ی مردم، اشتباه گرفته می‌شوند. برای تیگو ۷ جدی، سبک طراحی الهام‌گرفته از هیوندای سانتافه وجود دارد؛ اما در عقب، چراغ‌های پیوسته و مدرن نصب شده‌اند که امروزه، شدیدا مورد توجه خودروسازان چینی قرار گرفته است.

فونیکس چری تیگو 7 پرو

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با گیربکس ۹ سرعته CVT قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیگو ۷ پرو، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو فقط با سیستم محرک جلو تولید می‌شود.

فونیکس چری تیگو ۸

قیمت ۲/۹ تا ۳ میلیارد تومان

برای علاقه‌مند هیوندای سانتافه و شاسی‌بلندهای کره‌ای، تیگو ۸ به عنوان معادل چینی شناخته می‌شود. سبک‌ طراحی این خودرو عامه‌پسند است و ابعاد لازم برای یک خانواده را تامین می‌کند. فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو، فعلا گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۲ است و از نمای عقب، کاملا شبیه هیوندای سانتاقه به نظر می‌رسد.

فونیکس چری تیگو 8 پرو

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای تیگو ۸، قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلوتر برساعت این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد.

هنوز مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ در ایران دیده نمی‌شود. این خودروی چینی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیش‌بینی‌ها از قیمت تیگو ۸  پلاگین هیبرید، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی خرید بیشتر نسبت به تیگو ۸ پرومکس را نشان می‌دهند.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

قیمت ۲ میلیاد و ۲/۳ میلیارد تومان

مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در طراحی دیگنیتی به نمای عقب و حالت کوپه برای این کراس‌اور مربوط است. در چراغ‌های جلو و سپر اصلی، خلاقیت خاصی دیده نمی‌شود و از نظر زیبایی، برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد. دو مدل دیگنیتی (دانگ فنگix5 ) در ایران وجود دارند. این خودروها، پیشرانه‌های متفاوت ارائه می‌کنند و باوجود ظاهر مشابه، از نظر فنی یکسان نیستند. قرار است مدل ۷ نفره به نام دیگنیتی دریم نیز با ابعاد بزرگ‌تر در ایران عرضه شود تا رقیب تیگو ۸ مدیران خودرو باشد.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT است و حدود ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

دیگنیتی

دیگنیتی پرستیژ با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و تقریبا ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

فیدلیتی پرایم و فیدلیتر پرستیژ

قیمت ۱/۸ تا ۲/۲ میلیارد تومان

خودروهای مدرن چری در سال‌های اخیر، با طراحی جذاب و عامه‌پسند مورد توجه مردم ایران و روسیه و کشورهای امریکای لاتین قرار گرفته‌اند. فیدلیتی دیگر محصول چینی مونتاژ گروه بهمن، براساس چری جتور X70 در ایران عرضه می‌شود و نسبت به دیگنیتی، لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد. جالب‌تر اینکه فیدلیتی از دیگنیتی ارزان‌تر است و حس یک کراس‌اور مدرن را برای مخاطب فراهم می‌کند. از سویی دیگر، نمای پشت این خودرو، بسیار ساده و کم‌دقت طراحی شده است.

فیدلتی بهمن موتور

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای فیدلیتی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل برخلاف دیگنیتی از گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده می‌کند و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت فیدلیتی، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

فیدلیتی پرستیژ / جتور X70؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت شاسی بلند بهمن موتور | مجله پدال

فعلا در بازار، فقط یک نوع فیدلیتی وجود دارد اما نسخه‌ی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با ظاهر متفاوت نیز، در برنامه‌ی تولید گروه بهمن دیده می‌شود. این کراس‌اور به نام فیدلیتی پرستیژ، علاوه‌بر پیشرانه‌ی قوی‌تر، در نمای روبرو حس اسپرت و تهاچمی بیشتری دارد. قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت فیدلینی پرستیژ را به ۹ ثانیه می‌رساند.

 

مکث کلوت اتوماتیک

قیمت ۲ میلیارد تومان

ابعاد بزرگ، مهم‌ترین دلیل جذب مخاطب برای وانت پیکاپ کلوت است. این خودروی دو دیفرانیسل، یکی از بهترین مدل‌های صفر کیلومتر ایران برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. با صرف هزینه جهت نصب تایرهای پهن، رینگ‌های بزرگ و دیگر تزئینات مخصوص خودروهای آفرود، می‌توان ظاهر کلوت را برای جلب توجه، متحول کرد.

مکث موتور کلوت اتوماتیک

مکث کلوت اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل، حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت کلوت اتوماتیک ۱۲ تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است.

چری آریزو ۵

قیمت ۱/۱ میلیارد تومان

پس از ۷ سال حضور آریزو ۵ در ایران، هنوز نمی‌توان ظاهر ایران خودرو را قدیمی یا ناخوشایند توصیف کرد. هر دو نمای جلو و عقب، طراحی هماهنگ دارند.  ادوات و جزئیات بدنه، به خوبی طراحی شده‌اند و چری آریزو ۵ را جذاب جلوه می‌دهند.

چری آریزو 5 توربو

موتور ۱/۵ لیتر توربو برای چری آریزو ۵ اتوماتیک، ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس CVT در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

کدام خودروی بازار ایران طراحی زیباتری دارد؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2849 ديدگاه)

    توی این ماشین های چینی که وارد ایران شده
    من با نگاه کرده به لاماری ایما، حس می کنم چینی ها خیلی پیشرفت کردن

    موافقم 149
    مخالفم 49
    1. فرهام نامداری

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      به نظر بنده حقیر فونیکس FX طراحی جالب تر و همه پسند تری نسبت به دیگر خودرو ها دارد

      موافقم 74
      مخالفم 35
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2849 ديدگاه)

        اون هم از نزدیک دیدم، در کلاس کراس‌اور کوچیک، خیلی خوب طراحی شده و حس اسپرت جالبی داره

        موافقم 55
        مخالفم 16
    2. زیزیگولو

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      به کپی کاری نمیگن پیشرفت

      موافقم 31
      مخالفم 114
    3. Daruosh

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      سلام آقای اشتری ، فک کنم شما یا ماشین چینی خیلی دوست دارین یا توشون خیلی تبحر دارین آخه اکثر مطالبی که مربوط به خودرو چینی میشه شما می‌نویسن
      ممنون میشم یه توضیح کوچیکی بابت این موضوع بدین

      موافقم 14
      مخالفم 27
    4. ممد ژانگولر

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      به نظر من تیگو ۸ از همشون زیباتره

      به گفته طراحش جلوش مثل پلنگی میمونه که به یک ببر حمله کرده

      موافقم 55
      مخالفم 39
      1. محمد

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        مگه فیافه پلنگ وقتی به موجودات مختلف حمله میکنه فرق میکنه، مثلا اگر به شیر، یا بز حمله میکرد چجوری میشد

        موافقم 22
        مخالفم 3
    5. علی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      طراحی نمای بغل لاماری ایما فاجعه هست اون خط بالای دستگیره مثل بسترن بسیار نامتناسب و بد طراحی شده

      موافقم 44
      مخالفم 24
      1. مهدی

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        هرچی نگاه میکنم نکته فاجعه باری تو طراحی کناری ندیدم . دقیقا کجاشو میگی ؟!!

        موافقم 26
        مخالفم 8
    6. MehdiTurbo

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      من فونیکس fx و فونیکس تیگو ۸ خیلی دوست داشتم بینشون
      ایول به چین خدایی خیلی تو این ۴ ۵ سال پیشرفت کردند دلار اگه مثل ۸ سال پیش میموند اون موقع دیویست شیش حدود ۳۰ تومن بود جیلی ۶۰ تومن اینا هم هم قیمت جیلی اون زمانن یعنی بین ۶۰ تا ۷۰ میشد همشون خرید اگه الان وضعیت دلار اون بود برامون ۶۰ ۷۰ تومن درمیومد و اینجا میتونین خصلت چین بفمین که با چه قیمتی چی تحویل میده هر چند اختلافش با کره به صرفه بودن اون زمان
      ولی الان هر چند طراحی این دو تا ماشین خیلی دوست دارم ولی هنوز نمیتونم به چین اعتماد کنم مخصوصا با این قیمت نه صرفا برای قیمتش برای خرید چون به اون پختگی کیفی اگه نباشه تو تعویض قطعات هم تامینش هم قیمتی هم هی دردسر ساز بشه خیلی میره رو مخ دیدم که میگم

      موافقم 17
      مخالفم 7
  2. omid622

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    فیدلیتی پرستیژ

    موافقم 42
    مخالفم 16
  3. پارسا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اگر دنبال جلت توجه باشی هیچکدوم اندازه فونیکس اف ایکس نگاه جذب نمیکنن . خیلی خاصه
    اما لاماری ایما و تیگو ۸ برای همه جور سلیقه ای زیبا هستن خودم به ایما رای دادم

    موافقم 50
    مخالفم 12
  4. Hamidreza

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ظاهر خوب باطن در حد…

    موافقم 32
    مخالفم 13
  5. Hamidreza

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    اتفاقا تنها چینی که تا الان دیدم طراحی متناسبی داشته و در کل خطوط فضایی بیش از حد و… نداره چری تیگو 8 پرومکس هست که زننده نیست
    البته تا حدودی لاماری ایما هم طراحی جسوری داره ولی تناسب نداره
    تیگو 8 پرومکس پخته تره

    موافقم 49
    مخالفم 5
  6. new reventon

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    یه مشت زباله واقعا
    دیگه از ماشین 12،13 هزار دلاری بیشتر از اینم نمیشه انتظار داشت
    هنوز ماشینای چینی به کیفیت و توانایی مدلای اقتصادی 2012 کره اییم نرسیدن
    بجز داشتن یه متر مانیتور بی مصرف با آیکنای (icon) بزرگ و صفحه نمایش بی کیفیت

    موافقم 38
    مخالفم 72
    1. Navid AJ

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      اگر منصفانه بررسی کنیم و متعصب نباشیم، چینیها خیلی وقته با زباله و آشغال فاصله گرفتن.

      موافقم 42
      مخالفم 9
    2. ram1500trx

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      یه ضرب المثلی هست اگه درست گفته باشم ک میگه: تو برکه ای که تمساح نباشه قورباغه هفت تیرکش میشه
      حالا شما هم این قورباغه های زیباتونو بشینید انتخاب کنید

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. ذلیل

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        حیوانات هفتیر نمیکشن. درستش اینه [آب که سربالا بره، قورباغه ابوعطا میخونه]

        1. رضا

          ۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          درستش اینه : شهر که بی قانون باشه قورباغه هفتیر میکشه

  7. Scuderia Ferrari

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    خیلی دل و جگر میخواد اینا رو ۵ سال گارانتی کنی !!

    موافقم 54
    مخالفم 9
    1. محمدرضا

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      اینا که از این چیزا ندارن.
      یارو ماشینو داره ۴ برابر میفروشه شر سال اگه بترکه یکی بهترشو بهش بدن بازم رو ۲ برابر سوده.

      موافقم 22
      مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    kmc t8 رو جا انداختید اون از کلوت خوشگل تره

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      دیگه نخواستیم بیشتر از 10 تا ماشین بشه
      واقعا T8 انقدر شبیه تویوتا هایلوکس شده که من نمی تونم بهش بگم زیبا
      کلوت اقلا یک هیکلی داره که جلب توجه کنه و از T8 بزرگتره

      موافقم 35
      مخالفم 8
  9. AMANTE

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    بین محصولات چینی تیگو هشت پرو چهره خیلی بهتری نسبت به بقیه چینی ها داره ولی خیلی الکی گرونه، در منطقه ی قیمت کمی منطقی تر فونیکس FX به نظرم چهره ی بهتری داره.

    موافقم 30
    مخالفم 5
  10. AMANTE

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    انتخاب خودم چری اومادا پنج هست.

    موافقم 15
    مخالفم 5
  11. JooJoo

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (275 ديدگاه)

    من وقتی که به سری 3 E46 گفتم زیبا….
    دیگه به هیچ کدوم از اینا نمیتونم بگم زیبا

    موافقم 39
    مخالفم 5
  12. فرامرز

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بهتر بود گزینه ی هیچکدام هم میذاشتین

    موافقم 28
    مخالفم 9
  13. ایران فرانسه

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    طراحی فیدلیتی خیلی خوبه ولی در قسمت عقب همه چیز خراب شده ولی در فیدلیتی پرستیژ اون ضعف هم از بین رفته و خیلی خوب شده ،منم با شما موافقم لاماری طراحی خیلی خاصی داره ولی قرار دادن چراغ داخل سپر درصد آسیب رو بالا می بره و در عین حال شرکت عرضه کننده خیلی از آپشن ها رو حذف کرده که با توجه به قیمت اش جای تعجب و سوال داره

    موافقم 17
    مخالفم 2
  14. mahdi84akhavan

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من هیچ کدوم آنچنان زیبا نیستن .
    ولی بین اینا لاماری و تیگو ۸ زیباترن

    موافقم 19
  15. محسن

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ببین کارمون به کجا کشیده که مسابقه زیبایی واسه آشغالای چینی راه انداختیم.

    موافقم 16
    مخالفم 16
    1. :)

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست نداری نخر :/

      موافقم 6
      مخالفم 5
  16. masoud

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کسی که توی این نظرسنجی شرکت میکنه ماشین باز نیست
    این ماشینا جز اسباب بازی چیزی به حساب نمیان
    هرچند دست ما بهشون نمیرسه ولی باعث نمیشه ارزشمند باشن
    مث لکسوس lx 2013که 35 میلیارد رقم میخوره و جووون به اون خریدارش

    موافقم 11
    مخالفم 42
  17. Erfan

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (536 ديدگاه)

    مشکی لاماری واقعا خیلی جذابه از نزدیک دیدنش تا عکس زمین تا آسمون تفاوته.
    و رنگ های دیگرش هم واقعا جذابه قرمز هم عالیه.
    به نظرم ترکیب رنگ مشکی این ماشین به همراه سرامیک و شیشه دودی ترکیب خیلی جالبی در میاد.

    موافقم 15
    مخالفم 6
  18. Dariush

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این مطلب شما تماما به نفع شرکت های مونتاژ کار خودروی ایرانه

    موافقم 16
    مخالفم 12
  19. دانیال

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بین چینی ها فقط طراحی برلیانس H330 و تا حدی تیگو7 رو متناسب و کم نقص می بینم که البته تو لیست نیستن (نظر شخصی)

    موافقم 6
    مخالفم 6
  20. ستار

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی هایما اس 8 هم خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 15
  21. Reza Waffen SS

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    متاسفانه فقط زیبایی ظاهری دارن

    موافقم 13
    مخالفم 7
  22. Ahmad

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    گزینه هیچکدام رو کاش میزاشتید

    موافقم 11
    مخالفم 4
  23. arash

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    با عرض سلام و احترام دلم خون است و میخواهم اشک بریزم که از کجا به کجا رسیده ایم به قول شاعر معروف مردم دریا کنار و مردم دروازه غار … یک زمانی مردم سوار شورولت و بیوک و کادیلاک و کامارو و بلیزر میشدند و متاسفانه ناشکری میکردند که این طاغوت پدرسوخته چقدر بنزین را گران کرده حال آرزوی جوانان ما شده داشتن ماشین زیبای لاماری افسوس بر آرزوهایی که بر باد رفت … فیلم خبری گرانی های زمان طاغوت خیلی جالبه دیدن دوباره اش که طرف میگوید من میخواستم یک ماشین 8 یا 6 سیلندر آمریکایی بخرم با این گرانی بنزین دیگر وسعم نمی رسد و میخواهم به یک ماشین 4 سیلندر اروپایی اکتفا کنم دلم میخواهد ببینم این آقا الان زنده است و بین هایما و لاماری و فیدلیتی و تیگو چه انتخابی میکند.

    موافقم 28
    مخالفم 7
  24. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    قیمت لاماری و فیدلیتی و تیگو 7 پرو رو بالا زدید قیمت تیگو 8 پرو هم نزدید که 2400 هست فقط پرومکس رو زدید

    موافقم 11
  25. نویدی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    برای من که خودروی سواری(سدان) رو خیلی بیشتر از شاسی بلند میپسندم،بهترین خودروی این لیست فونیکس آریزو 6 پرو هست.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  26. سعید

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فونیکس اف ایکس یه مشکلی تو حجم دهی به گلگیر عقب داره که باعث شده طراحی ماشین نامتناسب به نظر برسه. در مقایسه با این ماشین، لاماری طراحی حساب شده‌تری داره.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. سام

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    من حاضرم ماشینم شبیه میمون باشه ولی برند با اصالت و معتبر جهانی با خدمات پس از فروش خوب و لوازم یدکی با قیمت مناسب و بازار دست دوم مناسب باشه

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. A

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      دقیقاً مثل نیسان ایکس تریل.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  28. محمود مرادی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من تیگو 8 بسیار زیباتر از لاماریه، جلوپنجره پایین لاماری با شکاف های خیلی بزرگ طراحی شده که هم تو ذوق میزنه و هم دل و روده ماشین تو دیده ضمن اینکه نسبت به رقبا بسیار کم آپشن و کم خدمات هست.

    1. مانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (252 ديدگاه)

      با شما موافقم.منطقی ترین و نرمال ترین طراحی رو تو چینی های شاسی بلند همین چری تیگو 8 داره.

  29. مانی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    من شخصا چری تیگو 8 رو تو این گزینه ها ترجیح میدم.طراحی منطقی،کیفیت خوب و برند شناخته شده چری عامل این انتخاب هست.

  30. سهیل

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با این قیمت های گزاف هیچکدومشون خوب نیستن همگی هم موتورشون توربو شارژر هست که با این شرایط بنزین و روغن ایران و دوام پایین چینی ها زود به مشکل بر می‌خورند و ضمنا این ماشین‌ها امروز روی خط تولید هستند ولی معلوم نیست روی خط تولید باشند یا نه و همچنین اوضاع خدمات پس از فروش و تامین قطعات و بازار دست دوم هم شرایط خوبی ندارند من شخصا بین ماشینهای چینی برلیانس را دوست داشتم که هم قیمت مناسبی داشت و هم کم استهلاک و نسبتا با کیفیت بود و از همه مهمتر مونتاژ پارس خودرو سایپا بود و تو بحث قطعه و بازار دست دوم هم مشکل چندانی نداشت اما دیگه تولیدش متوقف شد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا