معمولاً این روزها بیش از هر زمان دیگری میشنویم که خودروها شبیه یکدیگر شدهاند اما خودروهای عجیب و غریب زیادی نیز توسط خودروسازان مشهور تولید شدهاند. اتوکار میگوید این روند چند دهه وجود داشته و نمیتوان آن را انکار کرد.
مدهای دنیا یک روز ظهور میکنند و روز دیگر میروند اما حتی بزرگترین خودروسازان هم نمیتوانند از تولید خودروهای عجیب و غریب قسر در بروند! به همین خاطر میخواهیم نگاهی داشته باشیم به خودروهای عجیب و غریب ساخته شده در دنیا که همه را انگشت به دهان کردند. البته لیست ما به ۴۸ خودروی عجیب محدود بوده و به ترتیب الفبای لاتین مرتب شده است. اگر خودروهای عجیب و غریب دیگری را میشناسید که میتواند در این لیست قرار بگیرد حتماً در قسمت دیدگاهها آن خودروهای عجیب و غریب را به ما و سایر دوستان معرفی کنید.
نیسان کیوب
نیسان کیوب یکی از شاخصترین خودروهای عجیب و غریب تاریخ به شمار میرود. این خودرو نه تنها در کشور خود یعنی ژاپن بلکه در سایر کشورها نیز مشهور بود. سومین نسل این خودرو چنین وضعیتی را به دست آورد و در اروپا و آمریکای شمالی خبرساز شد. البته این خودرو به محبوبیتی که نیسان انتظار داشت نرسید و قیمت بالایی داشت. کیوب سریعاً از بازارهای غربی خداحافظی کرد اما در بازار ژاپن عملکرد خوبی داشت.
پژو ۱۰۰۷
در نگاه اول مینی ون کوچک پژو با دربهای کشویی یک محصول بسیار هوشمندانه به نظر میرسد هرچند جزو خودروهای عجیب و غریب تاریخ به شمار میرود. متأسفانه با خودرویی سنگینوزن و گرانقیمت روبرو بودیم که کمربندهای ایمنی جلوی آن به حدی در بخش عقب نصب شده بودند که حتی رانندگان قدبلند نیز به سختی میتوانستند به آنها دسترسی داشته باشند. ترفند پژو در سادگی جایگزینی تریم های فابریک کابین با نمونههای رنگی نیز باعث نشدند که مشکلات ۱۰۰۷ فراموش شوند. فروش این خودرو پایین بود و مشتریان بجای این خودرو هاچبک های کوچک و سنتی پژو را انتخاب کردند. به همین خاطر بود که ۱۰۰۷ پس از ۵ سال عرضه در سال ۲۰۰۹ با بازار خداحافظی کرد.
پونتیاک آزتک
شاید بتوان گفت پونتیاک آزتک جزو مشهورترین خودروهای عجیب و غریب تاریخ محسوب میشود. این خودرو یک شاسیبلند کراس اوور محسوب میشد و البته نقاط قوت زیادی هم داشت. افرادی که آزتک را خریداری کردند در کل آن را دوست داشتند اما مشکل این بود که فردی برای خرید آن پیدا نمیشد! دلیل این کار نیز ظاهر بسیار عجیب آزتک بود. از این خودرو به عنوان یکی از زشتترین خودروهای دنیا نیز نام برده میشود و علیرغم توقف تولید در سال ۲۰۰۵، هنوز هم نام آزتک بر سر زبانهاست. نکته جالب اینکه بیوک Rendezvous که بر اساس همین آزتک شکل گرفته بود از استایل سنتیتر استفاده کرد و سه برابر پونتیاک فروش داشت یعنی ۳۱۶ هزار دستگاه در برابر ۱۲۰ هزار دستگاه.
رنو آوانتایم
آوانتایم که توسط ماترا تولید شد جزو خودروهای عجیب و غریب تاریخ محسوب میشود. در دورانی که رنو خودروهایی همچون ولساتیس و مگان را تولید میکرد، آوانتایم محصولی کاملاً عجیب به چشم میآمد. این خودرو که به عنوان یک کوپه بازاریابی شد در واقع بر اساس مینی ون اسپیس شکل گرفت اما از استایل شبیه یک پیکان و دربهای سنگین با دو لولا استفاده میکرد. شکی وجود ندارد که آوانتایم خودرویی پیشرفته بود و شاید بتوان آن را بهترین خودروی عجیب تاریخ رنو دانست؛ اما این به معنی محبوبیت بالا نبود و فروش آوانتایم به حدی بد بود که رنو تنها پس از دو سال آن را راهی موزه کرد.
رنو توئینگو
تقریباً تمامی محصولات کوچک رنو در دو دهه پس از جنگ جهانی دوم از پیشرانه نصب شده در بخش پشتی استفاده میکردند. رنو ۴ دیفرانسیل جلو محصولی عجیب بود و این عنوان هماکنون به سومین نسل توئینگو اختصاص دارد. توئینگو که به همراه نسل فعلی اسمارت فورتو و فورفور توسعه یافت تنها محصول رنو در قرن ۲۱ با پیشرانه پشتی است. این خودرو همچنین اولین محصول رنو از زمان عرضه اسپایدر در اواخر دهه ۹۰ میلادی تاکنون است که راهی بازار میشود. توئینگو پس از رنو ۸ و ۱۰ اوایل دهه ۷۰ میلادی، اولین محصول تولید انبوه رنو با چنین طراحیای به شمار میرود.
رنو توئیزی
از بین خودروهای عجیب و غریب تاریخ که خدمت شما معرفی کردهایم، رنو توئیزی ویژگی مشترکی با بی ام و i3 و بنتلی بنتایگا دارد. شما هنوز هم میتوانید این خودرو را خریداری کنید چراکه حدود یک دهه پس از عرضه، هنوز هم فرانسویها آن را تولید میکنند. توئیزی یک خودروی واقعی نیست و در واقع چهار چرخی الکتریکی محسوب میشود و درعینحال یکی از عجیبترین طراحیها را دارد. علیرغم ابعاد بسیار کوچک، توئیزی فضای کافی برای دو سرنشین بزرگسال را دارد.
رنو ولساتیس
رنو پس از خاتمه تولید سدان اجرایی سافران اعتراف کرد این خودرو در خارج از فرانسه و آلمان شکست بدی را تجربه کرده است. رئیس وقت رنو گفته بود: “ما درس خود را آموختیم و در آینده روی اصالت تأکید خواهیم کرد و طراحیهای متمایزی را ارائه خواهیم کرد تا از سدان های سنتی متمایز شویم.” این فلسفهای بود که منجر به تولید ولساتیس شد. خودرویی که به دنبال جلب نظر مشتریان آئودی A6، بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس بود اما شکست خورد. ولساتیس نتوانست رقیبی برای ژرمنها باشد همانطور که سافران نتوانست. در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، این خودرو بهصورت فرمان راست نیز تولید شد اما بریتانیاییها نیز علاقهای به آن نشان ندادند.
اسمارت فورتو
خودروی اسمارت که در ابتدا با نام فورتو شناخته نمیشد یکی دیگر از خودروهای عجیب و غریب تاریخ است. این خودرو شاخصترین محصول تاریخ اسمارت به شمار میرود و البته موفقترین آنها نیز هست. اسمارت به برخی کلاسهای خودرویی دیگر نیز هجوم برد و خودروهای فورفور و فورمور را نیز عرضه کرد اما توفیقی نیافت. فورتو هماکنون در سومین نسل خود قرار دارد و مفهوم اصلی و اولیه خود را حفظ کرده است. اسمارت یکی از خاصترین برندها بین خودروسازان محسوب میشود.
سانگ یانگ رودیوس
مهم نیست که رودیوس در کشور خود یعنی کره جنوبی چه وضعیتی دارد زیرا طراحی اولین نسل آن به حدی وخیم بود که در اروپا جنجال به پا کرد. همه متفقالقول هستند که سانگ یانگ رودیوس یکی از خودروهای عجیب و غریب تاریخ به شمار میرود و فاصله چندانی با پونتیاک آزتک ندارد. این خودرو اگرچه ظاهر عجیبی داشت اما از نظر فضای کابین و هزینههای نگهداری گزینه مطلوبی محسوب میشد.
سوزوکی جیمنی
سومین نسل سوزوکی جیمنی قبل از پایان تولید ۲۰ سالهاش در سال ۲۰۱۸ خودرویی قدیمی به نظر میرسید. جیمنی از ساختار بدنه روی فریم قدیمی استفاده میکرد و کابینی بسیار کوچک و تنگ داشت و واقعاً هیچکسی خواهان سوار شدن داخل آن نبود مگر اینکه مجبور شود این کار را انجام دهد. البته جیمنی علیرغم ویژگیهای عجیبی که دارد جزو محصولات محبوب سوزوکی به شمار میرود. جیمنی قیمت ارزان را با تواناییهای خارج از جاده نسبتاً مناسب ترکیب کرده بود.
تویوتا پریویا
اولین نسل تویوتا پریویا دقیقاً همان چیزی شد که قرار بود باشد: فضای خالی زیاد روی چهار چرخ! پریویا یکی دیگر از خودروهای عجیب و غریب تاریخ به شمار میرود که از قضا مینی ونی بسیار کاربردی بوده و از نظر فنی نیز محصولی پیشرفته محسوب میشد. پیشرانه پریویا زیر صندلیهای جلو نصب شده بود و نیرو را به چرخ های عقب یا تمامی چرخ ها میفرستاد. این خودرو در دهه آخر قرن ۲۰ به فروش رسید و نمونههای بعدی آن قطعاً ظاهر جذابتری داشتند.
تویوتا یاریس ورسو
تویوتا برای تولید یکی دیگر از خودروهای عجیب و غریب تاریخ اولین نسل سوپرمینی یاریس را انتخاب کرد و حاصل کار نیز مینی ونی با نام یاریس ورسو شد. البته تنها یک فرمول وجود داشت و آنهم بالا بردن همهچیز بود. به همین خاطر هیچ ظرافتی در طراحی این خودرو به چشم نمیخورد و به همین خاطر فقط شش سال تولید شد. البته علیرغم طراحی عجیب، یاریس ورسو فضای کابین زیادی داشت.
فولکسواگن فیتون
فولکسواگن در زبان آلمانی به معنی” خودروی مردم” است و به نظر میرسد با تولید فیتون این واژه کاملاً رنگ باخته است. اگرچه طراحی فیتون کاملاً محافظهکارانه بود اما اساساً محصولی لوکس به شمار میرفت. مشکل این بود که خریداران ثروتمند نمیخواهند نشان فولکسواگن را روی خودروی خود ببینند و برای این کار بهتر است آئودی وارد میدان شود. فیتون به عنوان یکی از خودروهای عجیب و غریب تاریخ مدت زیادی روی خط تولید بود و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ تولید شد اما فروش آن همواره مدیران را ناامید میکرد. بنتلی کانتیننتال GT که بر اساس همین فیتون شکل گرفت و از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری استفاده کرد و قیمت بالاتری داشت موفقیت بسیار بیشتری را جشن گرفت.
فولکسواگن پولو هارلی کوئین
تا زمانی که پولو هارلی کوئین تولید نشده بود هیچ جایی در لیست خودروهای عجیب و غریب تاریخ برای آن متصور نبودیم اما در یک نقطه فولکسواگن برخی نمونههای قرمز، زرد، سبز و آبیرنگ پولو را انتخاب و برخی پانلهای بدنه آنها را با یکدیگر تعویض نمود تا یک خودروی عجیب با تلاشی ساده را تولید کند. رنگ اصلی پولو هارلی کوئین را میتوان روی سقف، ستونهای C و رکاب دربها دید زیرا این پانلها به راحتی قابل تعویض نبودند.
خودروهای عجیب و غریب تاریخ را بشناسید! (قسمت اول)
خودروهای عجیب و غریب تاریخ را بشناسید! (قسمت دوم)
مجید گل زاده
۱۷ مرداد ۱۴۰۱سلام
فورد فلکس و سانگ یانگ اکتیون هم میتونستن داخل این لیست باشند.
ان رنو توئیزی چقدر شبیه ان خودروی برقی ایرانی که توی اخبار نشان داده بود!!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اون سوزوکی جیمنی عجب ماشین تو دلبرویی بودِ !
از اون ماشینائیه که من میمیرم براش !
جیمنی ساخته شده واسه مجردها !
بری سر کار ، باشگاه ، مسافرت !
جیمی همه فن حریف هست با وزن کم ، مصرف سوخت کم ، کوچک ، نیمچه آفرود ، استهلاک کم و ارزان !
behnam1012
۱۷ مرداد ۱۴۰۱خودروی که می فرمایید اسمش رو گذاشتن یوز
و در اصل یوز رو از توئیزی کپی کردن
SRT
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اصن همین که اسم آزتک میاد ناخودآگاه یه صدایی تو گوشم میگه:
now,say my name.
Mad.z.Max
۱۸ مرداد ۱۴۰۱آخ گفتییی، هایزنبرگ کبییییر :)
بهراد
۲۱ مرداد ۱۴۰۱جای فیات مولتیپا هم خیلی خالی بود.. البته اونکه دیگه شوخی خودروسازی تاریخ ( با اجازه پراید البته )
قاطر فروش
۱۷ مرداد ۱۴۰۱فقط اون رنو ک قرار بود رقیب بی ام و و بنز بشه 😂😂
جدای از اینا پونتیاک 120 هزارتا فروخت خوبه ک چرا تولدشو متوقف کردن
JDM lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اوانتایم و ولساتیس و ازتک و پریویا عجیب ترینا بودن از نظرم
تو این لیست رنو زیاد تر از بقیه بود
این یوز ایرانی هم نگو از رنو توییزی کپی کردن
بنانج
۱۷ مرداد ۱۴۰۱رنو اونتایم جز ۳ تا ماشینی هست که هم هموند و هم جیمز می و هم کلارکسون ازش خوششون میاد
یک بار هم تو تخت گاز ارتقا دادنش تا به سریعی میتسوبیشی ایوو بشه تو همون برنامه گفتن خوششون میاد
imperial
۱۷ مرداد ۱۴۰۱پونتیاک آزتک ماشین زشتی نبود… بلکه ماشین نوآوری بود که در سال 2000 سال به بازار عرضه شد شاید اگه بعد رونمایی نیسان جوک(2010)به بازار میومد ماشینی میبود همه به به میکردن!
آزتک یه موتور 3.4 لیتری LA1 جنرال موتورز داشت قدرت 181اسب و گشتاور 281 نیوتون داشت و تنفس طبیعی بود. زیاد جون نداشت ولی میشد به صورت 4wd خودرو رو خرید که یه ویژگی مثبت بود. این ماشین طراحی داخلی جذابی نداشت اما آپشن های جالبی داشت یکی از اون ها هداپ دیسپلی بود!
قسمت عقبی آزتک بر خلاف بسیاری از کراس اوورها و اس یو وی ها به صورت نیمه هاچ بک ساخته شده بود و دارای سقف شیب دار بود(طرحی که امروزه در خودروهایی چون بی ام و X4 و یا تویوتا C-HR و…شاهد هستیم) درب صندوق عقب این خودرو به صورت دو تکه بود که بخش بالایی آن که قسمتی از سقف شیب دار خودرو را نیز تشکیل می داد به طور کامل از شیشه ساخته شده بود. نکته ی دیگر این خودرو بخش پایینی درب صندوق بار است که بر خلاف جهت قسمت شیشه ای بالایی باز می شد (همانند تویوتا لندکروزر). اما این بخش تنها یک درب ساده نبود.وقتی این در را باز می کنید می توانید از ان به عنوان یک نیمکت برای نشستن استفاده کنید و جالب تر اینکه مهندسین جنرال موتورز نیز به فکر کسانی که روی این درب می نشینند بوده و برای آنها دو عدد جا لیوانی را روی درب تعبیه کرده اند. حتی یک سیتم صوتی کامل نیز درون صندوق عقب وجود دارد که کنترلرهای مربوط به آن نیز در همانجاست و کسانی که در صندوق عقب نشسته اند می توانند از همانجا نسبت به عوض کردن موزیک و یا افزایش و کاهش صدای سیستم صوتی اقدام کنند.
یکی از کاربردی ترین مواردی که در پونتیاک آزتک وجود داشت یک یخچال کوچک در بین کنسول وسط بود که امروزه بیشتر آن را با نام کول باکس می شناسیم.اما کول باکس آزتک با کول باکس های سایر خودروها یک تفاوت اساسی دارد و آن اینکه می توانید آن را از جای خود خارج کرده و به عنوان یک کلمن با خود به پیک نیک حمل کنید.
طراحی جلوی این خودرو نیز از دیگر بخش های جالب توجه است که شاهد طراحی جداگانه ی چراغ راهنما و چراغ های اصلی هستیم. شاید این کار در پونتیاک آزتک به زیبایی انجام نشده باشد اما این خودرو بنیانگذار سبکی در طراحی بود که بعدها توسط خودرویی چون نیسان جوک مورد استفاده قرار گرفت.
در بخش عایق بندی صوتی فضای کابین نیز باید گفت که این کار در آزتک به نحو احسن انجام شده بود به طوری که تست های صورت گرفته در اون دوران اثبات شد که فضای داخلی این خودرو از لکسس RX اون دوران کم صداتر است.
سیستم تعلیق این خودرو در بخش عقبی از نوع تنظیم شونده با باد بود که یک کمپرسور بادی وظیفه ی تامین باد مورد نیاز سیستم را بر عهده دارد. یکی از مزایای وجود چنین سیستمی در آزتک این است که ارتفاع قسمت عقب خودرو همواره ثابت است و چه خودرو خالی باشد و یا با حداکثر ظرفیت خود پر شده باشد ارتفاع آن ثابت خواهد بود.
شاید تنها ایرادی که چنین سیستمی داشته باشد صدای آن است که از بیرون خودرو شنیده می شود. اما این کمپرسور باید تنها باد لازم برای سیستم تعلیق را تامین نمی کند بلکه در دیواره ی صندوق عقب خودرو یک خروجی باد به همراه شلنگ وجود دارد که می توانید از آن استفاده کرده و هرجایی که لازم است از نیروی باد بهره مند شوید! برای مثال می توانید از همین باد استفاده کرده و باد لاستیک های خودرو را تنظیم کنید. به این ترتیب شما با خرید آزتک ارزان قیمت یکی از امکانات مرسدس بنز G63 6*6 را در اختیار خواهید داشت!
اما جالب ترین آپشن این خودرو را باید یک چادر سفری دانست که قابلیت مونتاژ شدن روی صندوق بار را دارد و به این ترتیب با خواباندن صندلی های عقبی یک فضای استراحت راحت و جادار را برای زمانی که به کمپینگ می روید خواهید داشت.
فارق از بحث طراحی بیرونی و داخلی آزتک، باید بگم این ماشین یه ماشین نوآور در زمان خود بود و از رقبا همکلاس و هم قیمتش خیلی بهتر بود اما بزرگترین مشکلش طراحی بحث برانگیز بیرونی و داخلی بود. همونطور که گفتم اگه این ماشین هم زمان با نیسان جوک رونمایی میشد ماشینی میبود که همه به به میکردن!
ST LITE
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اگر سریال برکینگ بد رو دیده باشی ماشین شخصیت اصلی هم پونتیاک آزتک بود
قاطر فروش
۱۸ مرداد ۱۴۰۱همیشه از توضیحات شما لذت میبرم ممنون جناب
k1
۱۷ مرداد ۱۴۰۱plymouth prowler از نصف ماشینهایی که معرفی کردی عجیب تره ولی فراموش شده.
حسین دهمرد
۱۷ مرداد ۱۴۰۱توئینگو رو دوست دارم.
Ilia2008
۱۷ مرداد ۱۴۰۱آزتک بعد از خاتمه تولید محبوب شد چون ماشین والتر وایت ( شخصیت اصلی سریال برکینگ بد ) بود
واقعا stout scarab باید تو لیست می بود . بدنه و ظاهر عجیب و کاربردی که براش در نطر گرفته بودن عجیبش می کنه
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا این خودروها هیچکدوم عجیب تر محصولات وطنی نیستن
کاش بجای خودروهای وطنی از همین خودروهای به اصطلاح عجیب میتونستیم استفاده کنیم
aMiRsHaYaN
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چقدر رنو خوش می درخشد
meysam
۱۷ مرداد ۱۴۰۱شرایط حال حاظر من جوریه که بشدت به ماشینی مثل اسمارت یا رنو توئیزی یا تویوتا C+pod نیاز دارم
یه ماشین کوچیک ولی ایمن که جایگزین موتور باشه با حداقل هزینه و استهلاک
T
۱۷ مرداد ۱۴۰۱فولکس واگن و سوزوکی جیمنی کجاشون عجیبه
T
۱۷ مرداد ۱۴۰۱نیسان کیوت😂😂
Yasin
۱۷ مرداد ۱۴۰۱پونتیاک آزتک ماشین والتر وایت تو برکینگبد بود
زشته ولی جالبه
Hadi
۱۸ مرداد ۱۴۰۱من که از پونتیاک آزتک خوشم آمد یجورایی شبیه اکتیون نسل قبل شده به نظر من چراغ جلوی اکتیون عجیب تر از آزتکه، تو ماشینای کوچیک دو نفره و چهار نفره فقط از اسمارت خوشم میاد چون هم با کلاسه هم خوشگل
A
۱۸ مرداد ۱۴۰۱نیسان کیوب خیلی باحاله قشنگ مکعب مکعبه
پاشا
۲۲ مرداد ۱۴۰۱سردسته خودرو های زشت و عجیب قریب فرانسوی ها هستن شما به خودرو های اوایل سال ۲۰۰۰ سیتروئن پژو و رنو نگاه کن متوجه میشی
Prpr
۲۳ مرداد ۱۴۰۱همشون جزو زشت ترین خودرو ها هم بودن
bardiya
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ای کاش به جای ام وی ام سوزوکی جیمنی وارد میشد کلا خودروی خوبی هست یکی از فامیلامون در استرالیا زندگی میکنه30-32 سال ساکن هستند که بعد از چندین سال تلفنی حرف زدیم و گفت هنوز پاترول داره تولید میشه؟خبر نداره که ما چی داریم و چه خودروهایی بی کیفیتی سوار میشویم و خودم از اونا سوال نکردم چون میدونم در استرالیا خودروهای اون کشور از مال ماها خیلی بهتر هست و وقتی گفتم پاترول این سال توقف تولید شده و هیچ خودروی خوب نداریم و همش چینی داریم و خودرو داخلی بی کیفیت داریم باور نکرد گفتم تحریم هستیم گفت اینو میدونم استرالیا یک بازه کوتاه زمانی تحریم بود دولت حمایت میکرد من گفتم تو رو خدا در مورد خودروها بگیم نه در مورد سیاست گفت اینجا خودروهایی وجود داره که حتی یکبار شده ایرانی ها از برندهای ساخت استرالیا حمایت کنند و تجربه داشته باشند گفتم هر کشوری حمایت کردیم ولی آخرش به بن بست خوردیم بعدش ازش سوال کردم خودرو چی دارین؟ گفت اینطوری نیست بگیم چی داریم هر خانواده 6دستگاه داریم گفتم نحوه استفاده 6تا رو چگونه رنت میکنید گفت یک هاچ بک ریو2017 واسه داخل شهر و مصرف روزانه و تردد اداری و شغلی و یک صندوقدار هولدن مدلهای قبل از2000بود یادمه چند ماه پیش یک ویدیوش فرستاد که گوشی از دستم افتاد و سوخت از رکاب شاسی میآمدم پایین سر خوردم و عملا این شرکت توسط جنرال موتور منحل شد هولدن برند ساخت کشور استرالیا بود میگفت کیفیت خوبی داره و هندلینگ عالی و راحتی سواری و کابین بی سر و صدا و دوام فنی و استحلاک کم و مصرف سوخت مناسب و اگر بیاد توی ایران مصرف سوختش و قیمتش بالا میرود چون با آب و هوای اونجا سازگار هست چون در داخل کشور خودمون دستکاری و کیفیت و کلی خرابش میکنند هر ماه بین شهری که حتی هر 3-4 ماهی به نیوزلند سفر میکنیم نزدیک هست و گفت یک شاسی بلند تک دف شهری اسمش رو سردر نیاوردم واسه مراسمات و جشن ها و جاهای دیدنی و یک دو دیفرانسیل سوزوکی جیمنی که به جای خرید لندکروز و هامر و خودروهای گران قیمت همین قیمت مناسبی که داره کافی هست منم موافق هستم راست میگه بقیه پول رو میزاری توی جیب استفاده رو میبری واسه آخر هفته آفرود میرویم برای تفریح و یک خودروی کامیونت سنگین جهت اضطراری که قبلا باران و طوفان و گرد و خاک آمد که خانه هایمان نابود شد آواره شدیم هیچ چیزی در دسترس نداشتیم بعدش یک ماشین سنگین خریدیم که برف بارید که راه ها رو بسته بودند و پشت عقب اتاق خاور رو خانه کردیم اصلا ازش بار استفاده نمی کنیم واسه کمپر هست و داخل اتاق مسقف کامیون پناه گرفتیم به جای کانکس این کاربردی تر هست کامیون چادری فورد3/5 تن هم هست و یک پیکاپ هیوندا سانتاکروز که خیلی زیبا و بهتر از چینی های داخلی مانند تونلند و آمیکو هست ای کاش مافیا اجازه میداد وارد میکرد واقعا حسرت چنین خودروهایی باید خورد