چشم اندازدنده عقب

زشت‌ترین خودروهای دههٔ 2000 میلادی!

هرچند از دههٔ ۹۰ میلادی روند مدرن شدن خودروها آغاز شد اما در دههٔ ۲۰۰۰ با پیشرفت سریع تکنولوژی، تحول بزرگ‌تری در صنعت خودروسازی جهانی رخ داد و شاهد خلق شاهکارهایی تکرارنشدنی بودیم. بااین‌حال، در این دهه تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای زشت تاریخ هم متولد شدند که در همه‌جا از جاده‌ها گرفته تا پارکینگ‌های شلوغ مراکز خرید دیده می‌شدند و آلودگی بصری ایجاد می‌کردند؛ بنابراین، در ادامه لیست کوتاهی از زشت‌ترین خودروهای دههٔ ۲۰۰۰ را تقدیم شما می‌کنیم.

سوبارو ترایبکا سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴

سوبارو ترایبکا که نام خود را از محله‌ای در نیویورک گرفته است، جلوپنجره‌ای داشت که فریاد می‌زد من زشتم. به همین دلیل، طراحی این خودرو با انتقادات زیادی مواجه شد و سوبارو را مجبور کرد تنها دو سال بعد آن را فیس‌لیفت کند. بااین‌حال این فیس‌لیفت هم چندان کارساز نبود و مجموع فروش ترایبکا در طول سال‌های تولید به ۷۷ هزار دستگاه نرسید و آن را به یکی از کم‌فروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا تبدیل کرد.

بیوک راندیوو سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷

با وجود ظاهر وحشتناک و حضور در بین زشت‌ترین خودروهای دههٔ ۲۰۰۰، بیوک راندیوو درواقع از فروش مورد انتظار جنرال موتورز فراتر رفت و به این شرکت کمک کرد تا از اشتباه مهلک پونتیاک آزتک نجات یابد. قیمت‌گذاری مناسب راندیوو موجب شد نسبت به رقبایی مثل لکسس RX و آکورا MDX به گزینهٔ مقرون‌به‌صرفه‌تری تبدیل شود. بااین‌حال، این کراس‌اوور بیوک که پلت‌فرم مشترکی با آزتک داشت، در طراحی بیرونی خصوصاً در نمای عقبی واقعاً زشت بود.

کیا اوپیروس سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰

اوپیروس که در بازار آمریکا با نام با نام آمانتی عرضه می‌شد، اولین محصول لوکس کیا به‌حساب می‌آمد و سدان پرچم‌دار این شرکت بود. طراحان کیا سعی کرده بودند اوپیروس را با الهام گیری از سدان‌های لوکس مشهور بازار طراحی کنند اما نتیجهٔ این کار خودرویی از آب درآمد که در جلو کپی ناشیانه‌ای از مرسدس بنز E کلاس بود و در عقب خصوصاً در قسمت خط سقف و پنجره‌های جانبی به بدترین شکل ممکن از لینکلن تاون کار کپی‌برداری کرده بود.

دوج نیترو سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲

به نظر می‌رسد طراحان گروه کرایسلر برای یک دهه به مرخصی رفته بوده‌اند زیرا این گروه تعدادی از زشت‌ترین خودروهای دههٔ ۲۰۰۰ را تولید کرده است. به همین دلیل، خودروهایی مثل دوج کالیبر، کرایسلر PT کروزر و جیپ کامپس هرگز نتوانستند نظر خریداران را به خود جلب کنند. بااین‌حال، کرایسلر از این اشتباهات درس نگرفت و یک خودروی زشت دیگر یعنی دوج نیرو را هم در سال ۲۰۰۷ به بازار فرستاد. این ماشین که روی پلت‌فرم جیپ لیبرتی ساخته شده بود، هیچ‌گاه فروش خوبی را تجربه نکرد و در سال ۲۰۱۱ از خط تولید کنار رفت.

ساترن آیون سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷

ساترن برندی بود که جنرال موتورز آن را برای رقابت با ژاپنی‌ها ایجاد کرد اما این شرکت در دورانی مسئولیت ساخت زشت‌ترین محصولات تاریخ جنرال موتورز را بر عهده گرفت. یکی از این خودروها سدان کامپکتی بنام آیون بود که پس از تنها چهار سال ناپدید شد و نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اوپل آسترا جای آن را گرفت. در همین دورهٔ کوتاه، نسخهٔ کوپهٔ آیون هم با درهای عقب عکس بازشوی عجیبی تولید شد.

شورلت HHR سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۱

شورلت HHR که در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۵ رونمایی شد، یک فاجعهٔ چهارچرخ بود. این خودرو در طراحی شباهت زیادی به کرایسلر PT کروزر داشت که البته این تصادفی نبود زیرا طراح هردو خودرو یک نفر بود. هرچند در طراحی HHR از شورلت‌های دههٔ ۴۰ و ۵۰ الهام گرفته شده بود اما این خودرو درواقع بیشتر شبیه یک اسپین آف از PT کروزر به نظر می‌رسید. بااین‌حال، HHR در سال ۲۰۰۷ با ۱۰۵,۱۷۵ دستگاه، به بهترین سال فروش خود دست یافت.

سوزوکی لیانا سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷

سوزوکی لیانا که در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک ساخته می‌شد و در ایالات‌متحده با نام آئریو به فروش می‌رسید، به دلیل سه سال حضور در تاپ گیر شهرت یافت. هرچند لیانای هاچ‌بک ظاهر اسپرت‌تری داشت اما نسخهٔ سدان آن با قسمت جلویی باریک، خیلی احمقانه به نظر می‌رسید. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۷ در سراسر جهان پایان یافت و سوزوکی SX4 جایگزین آن شد اما در چین تا سال ۲۰۱۳ روی خط تولید باقی ماند.

هوندا المنت سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱

گنجاندن هوندا المنت در این لیست کمی آزاردهنده است زیرا این خودرویی بسیار کاربردی بود که خصوصاً با گیربکس دستی، رانندگی جذابی هم داشت. المنت که روی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ پلت‌فرم CR-V ساخته شده بود، از درهای عقب عکس بازشو و طراحی داخلی درخشانی برخوردار بود که فضای بار زیادی را ارائه می‌کرد. این خودرو هنگام معرفی فراتر از انتظارات عمل کرد و مجموعاً بیش از ۶۷ هزار دستگاه از آن فروخته شد اما این فروش چشمگیر نمی‌توانست ظاهر عجیب آن را کمرنگ کند.

جیپ کامپس سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱

خیلی‌ها از نسل اول جیپ کامپس متنفر هستند اما این اصلاً مهم نیست زیرا اگر به آمار فروش آن در ایالات‌متحده نگاهی بیندازید از تقاضای بسیار بالا برای این جیپ زشت شگفت‌زده خواهید شد. البته نسل دوم کامپس که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و هم‌اکنون در بازار حضور دارد، با ظاهری شبیه به گرند چروکی، اصلاً خودروی زشتی نیست اما نسل اول تا قبل از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۱ واقعاً چشم را آزار می‌داد. نسل اول کامپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ برای اولین بار رونمایی شد و برای خریداران زشتی نمای جلوی آن هیچ اهمیتی نداشت زیرا فروش این کراس‌اوور کامپکت در سال ۲۰۰۷ از ۱۸ هزار دستگاه فراتر رفت و سال بعد دو برابر شد.

کرایسلر PT کروزر سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰

زمانی که کرایسلر PT کروزر معرفی شد، مردم شیفتهٔ آن شدند. در آن زمان، ظاهر این خودرو دل‌پذیرتر بود زیرا اشتیاق برای طراحی‌های رترو در اواخر قرن بیستم خیلی زیاد شده بود. PT کروزر در زمان عرضه به بازار به چنان محبوبیتی دست یافت که برخی از خریداران حاضر می‌شدند با قیمتی بیش از قیمت اعلامی کارخانه آن را خریداری کنند. این خودرو که با الهام از هات رودهای دههٔ ۳۰ طراحی شده بود، در نسخهٔ دودر کانورتیبل هم ساخته شد. بااین‌حال، گذشت زمان نشان داد که PT کروزر چقدر زشت بوده است.

سانگ‌یانگ اکتیون سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱

سانگ‌یانگ شرکتی است که کلاً به ساخت خودروهای زشت شهرت دارد. البته محصولات اخیر این شرکت کاملاً از زشتی مدل‌های قدیمی فاصله گرفته‌اند اما در گذشته در سبد محصولات این شرکت کره‌ای پیدا کردن خودرویی زیبا خیلی دشوار بود. از سوی دیگر، از بین این همه خودروی زشت، انتخاب زشت‌ترین هم کار سختی است! بااین‌حال، این عنوان را به اکتیون می‌دهیم زیرا این خودرو ازهرجهت واقعاً طراحی فاجعه‌باری داشت. البته در سال ۲۰۱۲ سانگ‌یانگ این خودرو را فیس‌لیفت کرده و اوضاع طراحی آن را بهبود بخشید.

پونتیاک آزتک سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵

هرچند پونتیاک آزتک ویژگی‌های جالبی داشت که در آن زمان بسیار خلاقانه بودند اما هرگز نمی‌شد از طراحی بی‌نهایت زشت آن چشم‌پوشی کرد. این خودرو شبیه ترکیبی از بیوک راندیوو و تویوتا پریوس به نظر می‌رسید و هرچند برای جلب نظر خریداران تلاش زیادی کرد اما شکست خورد. آزتک از همان ابتدای عرضه به بازار با بی‌مهری خریداران مواجه شد اما تا سال ۲۰۰۳ یعنی پیش از آنکه سیاه‌ترین روزها را در آخرین سال تولید خود تجربه کند، از نظر آمار فروش کور سوی امیدی را دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اینجا دیگه واقعن اکثریت زشت بودن

    موافقم 55
    مخالفم 3
    1. محمدرضا

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      بجز دوج نیترو

      موافقم 21
      مخالفم 19
  2. فرامرز

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    سوزوکی لیانا به عنوان یه خودروی سوپر اقتصادی از تیبا و ساینا و تندر بدتر نیست. اپیروس هم بد نیست ولی تو کلاس خودش زشت حساب میشه

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. ali

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (966 ديدگاه)

      طراحی تیبا خیلی شبیه سوزوکی هستش

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. محمدرضا

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      به نظرم اصلا زشت نیست اتفاقا در زمان خودش شیک هم بود

      موافقم 4
      مخالفم 9
  3. امیرعلی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    متاسفانه دهه ۲۰۰۰ افولی برای خودروساز ها بود
    از یک طرف بحران سوخت شدیدی که وجود داشت که دست خودروساز ها رو بست و خودروساز ها باید تا حد امکان ماشین ها رو کوچک میساختن تا مصرف سوخت کم بشه
    از طرف دیگه بحران مالی سال ۲۰۰۸ که باعث شد طراحی ها زیبای دنیای خودرو مخصوصا طراحی های امریکایی که خیلی به باله روی خودرو علاقه داشتن به طراحی های ساده تر تبدیل بشه تا هزینه تمام شده و در نتیجه قیمت ماشین ها کاهش پیدا کنه تا مردم توان خرید ماشین رو داشته باشند
    و از طرف دیگه موج ماشین های ژاپنی که تا ۲۰۰۳ ادامه داشت و شرکت های خودروسازی مخصوصا امریکایی ها به تقلا افتادن و فقط میخواستن برای ژاپنی ها رقیب تولید کنند و از گردونه رقابت خارج نشن و به همین دلیل به ظاهر ماشین اهمیت نمی دادند
    همه این مسائل باعث شد که ما یکی از بدترین دوران خودروسازی رو در طول تاریخ شاهد باشیم

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. Philipp

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      خیر
      برای همه دوران جهش بود
      حتی برای آمریکا با این محصولاتی که مشاهده کردید
      اینجا هم نمونه هاست:
      مرسدس:
      SLR _SLS_S-class W221_E-class W212, W211_C-class W204, W203_SL R230
      ب ام و:
      M3 GTR_M5 E60_Z8_X5_X3_Z4
      آئودی:
      TT_RS6 Avant_R8
      پورشه:
      911(997)_cayman_Carrera GT
      لامبو:
      MurcieLago_Gallardo_Reventon
      فراری:
      360_Enzo_550
      پاگانی:
      Zonda
      استون:
      One-77
      بنتلی:
      Continental GT
      لکسوس:
      LFA
      نیسان:
      GTR
      مزدا:
      RX-8_MX-5
      فورد
      GT_Mustang 5th gen
      شورلت:
      Corvette C6
      داج:
      Challenger_Charger

      باز معتقدید ضرر کردن؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Philipp

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        انقدر لیست بزرگه الان که دوباره خوندم دیدم یادم رفته Dodge Ram و Dodge Viper رو بنویسم

        قطعا ماشین های دیگری هم بودن که یادم رفته نام ببرم
        اگه چیزی به خاطرتون رسید بنویسید

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Philipp

          ۲۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          الان این چرا باید بره برا تایید :|

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. یک کاربر

          ۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (180 ديدگاه)

          Chevrolet Camaro
          Nissan 370z
          Aston Martin DB9
          Ford F150
          Chevrolet Silverado
          لکسوس LFA هم مال سال ۲۰۱۱ هستش

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. حسین

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      قشنگتریناشونو میزاشتن چی میگفتی؟

  4. Bee

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    همشون رو دوست داشتم :)

    موافقم 7
    مخالفم 15
  5. مهدی سپهری

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکتیون رو از نزدیک ببینید خیلی خاص و رو فرمه و کافیه یک بار پشت فرمان این ماشین بشینید.
    اینم بگم ب ام و X6 فرم کوپه مانند رو از این ماشین به عاریت گرفته است.

    موافقم 5
    مخالفم 22
  6. GT

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    یا خدا اون پونتیاک آزتک چه فاجعه ای بوده
    بیوک هم که کلا هیچیش تناسب نداره

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. محمد امین

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    پونتیاک آزتک، شورولت hhr، کرایسلر pt کروز و سانگ یانگ اکتیون، بدترین های این لیست از نظر ظاهری هستند

    موافقم 12
    مخالفم 6
  8. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    اپیروس واقعا بعد فیس لیفتش خوب شد ، یعنی اون نسخه هایی که تو ایرانن از نظر من بخاطر الهام از دوچراغه های بنز واقعا خوب شدن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. شاعر

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    تو یکی از برنامه های تخت گاز جیمز می هوندا المنت رو بررسی کرد واقعا ماشین کاربردی و مقرون بصرفه ای بود یه ماشین جادار با امکانات خوب و با کیفیت ژاپنی با قیمت نسبتا ارزان
    از فروش خوبشم پیداست ارزش خرید بالایی داره

  10. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    سانگ یانگ اکتیون لکه ننگ خودرو سازی هست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. مهردادکمال

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    بنظرم کرایسلر و سانگ یانگ زشت نیستند بیشتر عجیبن و اپیروس هم اصلا زشت نیست مثلا همین شکل رو اگر بنتلی میساخت همه به به و چه چه میکردن ولی بقیه اشون زشتن

    موافقم 11
    مخالفم 7
  12. ۱۳

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    هفت تا از دوازده تا آمریکایی

    خدا قوت نازنین پهلوون

    خوشگلای لعنتی

    موافقم 13
    مخالفم 10
  13. میثم

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    من با طراحی هوندا المنت مشکلی ندارم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. جناب ایکس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    اکتیون 🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮

    موافقم 10
    مخالفم 3
  15. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    اکتیون بنیان گذار شاسی بلند کوپه هستش.x6 از این ماشین الگو گرفت.من خودم عاشق داج نیترو پیتی کروز hhr هستم.جیپ کامپاس کجاش زشته فقط سپر و راهنما بد جا سازی شدن.چرا تو این لیست از آلمان اروپا هیچی نیست.البته طبق معمول لج بازی پدال.جای تعجب نداره.خدا وکیلب چند مدل از آلمان اسم ببرم

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. Hamid

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      آها …
      ناموسا اینایی که گفتی خوشگلن بعد از نظرت 911 زشته؟!
      جالبه یه طراحی از فورد نبود …
      دمش گرم …
      هر شرکتی بوده که محصول بد داشته باشه …
      اما واقعا فورد بین آمریکایی ها بهترینه از هر نظر …

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. Philipp

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      با توجه به شناختی که از شما دارم

      SL R230 رو به عنوان فاجعه اروپایی ها نام خواهید برد

      موافقم 5
      مخالفم 3
  16. علی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    اکتیون در طراحی خودروهای زشت انقلاب کرد 😂😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. Saman

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    پورش کاین رو یادت رفت خخخخخخخ درهمه لیستهای زشت حضور داره. در ضمن شورولت hhr و pt کروز فوق العاده زیبا هستن

    موافقم 11
    مخالفم 6
  18. Behi

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (177 ديدگاه)

    دوج عالی نیست اما اصلاً بد نیست.
    آزتک از اکتیونم زشت تره

  19. Philipp

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    آزتک و اکیتون باعث میشن افراد از ماشین ها زده بشند!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Al pachino

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یاد ماشین والتر وایت تو بریکینگ بد افتادم اونم خیلی زشت بود

    1. Philipp

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      همین آزتکه
      نمیدونم تو فیلم از چه چیزی استفاده میکرد سوارش میشد بدون اینکه محتویات معدش به بیرون هدایت بشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  21. AMIN (M.A.S)

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (849 ديدگاه)

    دوج نیترو از نمای روبرو ماشین زشتی نبود
    از نمای کناری هم ماشین زشتی نبود
    از نمای عقبی هم ماشین زشتی نبود
    اما ترکیب این نماها باهم در نهایت قشنگ نشد
    انگار طراحا دیگه حال نداشتن یه طرح سه نما یا سه بعدی ازش بکشن
    این ماشین درواقع جیپ لیبرتی بود و با لوگوی داج هم عرضه میشد و برای داج بودنش نمای جلوییشو شبیه داج مگنوم( یکی از بهترین محصولات تاریخ داج که یک استیشن بک بود و اون سالها تولید میشد) درست کردن و گلگیر هاشو هم مقداری عضلانی کردن که واقعا به فرم جعبه ای این ماشین نمیومد
    البته خب کار کرایسلر همیشه همینه هرجا کارش گیر میوفته سر یه ماشین لوگوی داج روش میزنه تا بفروشه
    و ماشین های خوب داج رو با برند های دیگه(مثل پلیموث یا دسوتو)هم میفروخت و باعث کم فروشی داج و همون برند ها میشد چون توی بازار مردم لوگوی داج رو با دسوتو و پلیموث و…عوض نمیکردن
    طمع کرایسلر باعث نابودی این برندها شد
    و جالبه هنوزم دست از این کارها برنمیداره
    امیدوارم همچین بلایی رو سر داج نیارن چون بزرگترین کاری که پژو و استلانتیس بلدن تولید 208 و تراولر به پنجاه نام مختلفه(قشنگ در وتخته به هم خوردن)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. کوبیده

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    عاشق این زشتا شدم خیلی خفن بودند
    مخصوصا شورلت و هوندا و ساترن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. Radison

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (68 ديدگاه)

    عه آزتک….هر وقت میبینمش باید یاد رنگ پسته ای و والتر وایت بیوفتم 😅

  24. بهراد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (754 ديدگاه)

    نیسان جوک و تویوتا پریوس

  25. یک کاربر

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اصلا هم زشت نیستند بیشتر عجیب اند به نظرم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  26. onegold

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سوبارو ترایبکا خوبه که!!!

  27. احسان

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    والا من بعد از بیست سال همشونو روی چشمم جا میدم و به نظرم خیلی از خودروهای زشت داخلی زیباترند.بخصوص اپیروس و هوندا که اصلا الان هم ریباست!

  28. شیخ جاسم عبود نبود

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عاشق دوج نیترو شدم آیا سلیقه من بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا