درحالیکه اکثر شاسیبلندهای امروزی دیفرانسیل جلو هستند، این خودروهای ۴×۴ در خارج از آسفالت از تواناییهای بالایی برخوردارند.
جادههای سراسر جهان مملو از شاسیبلندها در اندازههای مختلف شده و هرچند خیلیها از این خودروها تحت عنوان ۴×۴ یاد میکنند اما بسیاری از شاسیبلندهایی که در خیابانها میبینید درواقع دوچرخ محرک هستند و صرفاً برای رانندگی روی آسفالت مناسب خواهند بود؛ بنابراین، کسانی که با مسیرهای خشن سروکار دارند، باید سراغ خودروهای ۴×۴ آفرودی بروند. در بین این مدلها هم برخی خودروهای ۴×۴ در خارج از جاده بهتر از بقیه عمل میکنند و بنابراین، ما تمام آفرودرهایی که هماکنون در اروپا عرضه میشوند را بهطور کامل آزمایش و بهترینهای آنها را انتخاب کردهایم. برای انتخاب این خودروها، علاوه بر تواناییهای بیراهه نوردی، به دوام، کارایی، هزینههای نگهداری، قیمت و تجهیزات ایمنی هم توجه داشتهایم.
همچنین بخوانید: بهترین خودروهای آفرود تاریخ؛ از بلیزر و پاترول تا رانگلر و لندکروزر
اینیوس گرنادیر
قیمت پایه آمریکا: ۷۳,۱۰۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۶۵,۰۰۰ پوند
خیلیها به خاطر خداحافظی با نسل اول لندروور دیفندر غمگین بودند اما این ناراحتی برای «جیم راتکلیف» مدیرعامل اینیوس از همه بیشتر بود. هرچند دیفندر جدید بسیار شیکتر و مدرنتر از نسل قبلی است اما گرنادیر با هدف ادامهٔ شخصیت سنتیتر و خشنتر نمونهٔ اولیهٔ دیفندر طراحی شده است. این تازهوارد در اکثر قسمتها به اهداف خود دست پیدا کرده است. گرنادیر همانطور که ظاهرش نشان میدهد، در آفرود خوب عمل میکند و به لطف شاسی نردبانی و اکسلهای صلب میتواند از مسیرهای بسیار سختی عبور کند. نقطهضعف گرنادیر اما احساس مبهم روی جاده به خاطر همین تواناییهای آفرود بالا است. پانل دکمهها در داخل خودرو نیز هرچند شبیه هواپیماهای جنگنده به نظر میرسد اما ارگونومی مناسبی ندارد.
سوزوکی ایگنس
قیمت پایه آلمان: ۱۸,۲۱۰ یورو
قیمت پایه بریتانیا: ۱۸,۰۰۰ پوند
اگر فکر میکنید همهٔ شاسیبلندهای دو دیفرانسیل خودروهای بزرگ و گرانی هستند در اشتباهید. سوزوکی ایگنس هماندازهٔ خودروهای شهری است اما به لطف ارتفاع بیشتر از زمین، روکشهای پلاستیکی بدنه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، امکان ماجراجویی در خارج از جاده را بیش از چیزی که فکر میکنید فراهم خواهد کرد. بااینوجود، ایگنس روی جاده هم به لطف فرمان سریع، پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری هیبریدی خفیف و تعویض دندههای سریع، بهطور شگفتانگیزی رانندگی جذابی دارد. هرچند صندلیهای تنگ عقب و صندوق بار کوچک کارایی این کراساوور ژاپنی را محدود میکند اما دیگر قسمتهای کابین آن راحت و مجهز است.
جیپ رانگلر
قیمت پایه آمریکا: ۳۳,۸۹۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۶۱,۰۰۰ پوند
کمتر شرکتی مثل جیپ تاریخچهای غنی در آفرود دارد. یکی از مشهورترین محصولات این برند آمریکایی، رانگلر است که از ویلیز MB افسانهای دههٔ ۴۰ الهام گرفته است. جدیدترین نسخهٔ نسل چهارم این خودرو اما علیرغم ظاهر کلاسیک، در داخل با تجهیزات فراوان و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب، بهطور شگفتانگیزی مدرن است. البته تخصص اصلی جیپ در آفرود است یعنی جایی که وقتی رقبا سرگردان میشوند، سامانهٔ چهارچرخ محرک آن شما را بهپیش خواهد برد. بااینحال، رانگلر روی جاده بهاندازهٔ آفرود درخشان نیست. پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی آن قدرتمند اما پرمصرف است درحالیکه فرمان بیحس و سواری خشن شما را به یاد اجداد نظامی رانگلر خواهد انداخت.
سانگیانگ رکستون
قیمت پایه آلمان: ۴۷,۹۹۰ یورو
قیمت پایه بریتانیا: ۴۱,۰۰۰ پوند
رکستون که حالا با برند KGM عرضه میشود، یکی از محدود خودروهایی است که میتواند سختترین مسیرها را با یک خانوادهٔ هفتنفره و وسایلشان طی کند. قطعاً طراحی بیرونی این خودرو در برخی قسمتها ناخوشایند است اما هیچکس نمیتواند تواناییهای آفرود رکستون را زیر سؤال ببرد. زیر این بدنه یک شاسی نردبانی سنتی قرار دارد که باعث میشود خودرو روی آسفالت کمی سنگین احساس شود ولی اگر بتوانید با سواری نسبتاً پرتکان خودرو کنار بیایید، کابین رکستون با تجهیزات مناسبی مثل تودوزی چرمی و نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی، هنوز هم مکان خوشایندی خواهد بود. رکستون همچنین با گارانتی هفتساله یا ۱۴۵ هزار کیلومتری ارائه میشود.
مرسدس بنز G کلاس
قیمت پایه آمریکا: ۱۴۹,۴۰۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۱۳۷,۰۰۰ پوند
مرسدس G کلاس زیر بدنهٔ کلاسیک خود، قطعات فنی کاملاً مدرنی را پنهان کرده است. در بیرون، ویژگیهایی مثل چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغهای جلوی گرد، نشانههای واضحی از اولین G کلاس هستند. طراحی جعبهای شکل این خودرو همچنان جذابیت زیادی دارد درحالیکه کابین بهاندازهٔ لیموزینهای مرسدس لوکس و مملو از جدیدترین تکنولوژیها است. خارج از آسفالت، سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با قفل دیفرانسیل، تواناییهای فوقالعادهای را برای G کلاس فراهم میکند هرچند که فرمان مبهم این بنز بزرگ حتی در نسخهٔ ۵۸۵ اسب بخاری G63 بدین معنا است که روی جاده باید کمی مدارا کنید. G کلاس با قیمت ششرقمی، در لیگ خاص خود قرار دارد ولی بااینوجود، توانسته طی سالها طرفداران زیادی به دست آورد.
لندروور دیسکاوری
قیمت پایه آمریکا: ۶۱,۵۲۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۶۱,۰۰۰ پوند
دیسکاوری شاسیبلندی بزرگ و همهکاره است. این ماشین در داخل با هفت صندلی، بسیار کاربردی است و به لطف تکنولوژیهای پیشرفتهٔ شاسی لندروور مثل سیستم واکنش مسیر، در آفرود هم فوقالعاده توانمند است. بااینوجود، دیسکاوری همچنان روی جاده خودرویی راحت و آرامشبخش است. بهطورکلی، نقاط ضعف کمی میتواند در این شاسیبلند بزرگ بریتانیایی پیدا کرد هرچند که قیمت گرانی دارد.
فورد رنجر
قیمت پایه آمریکا: ۳۴,۳۱۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۲۸,۵۰۰ پوند
نسل جدید فورد رنجر گامهای بزرگی به جلو برای تبدیل شدن به خودرویی راحتتر از قبل برداشته است. این پیکاپ نهتنها در بیرون بسیار متمایزتر به نظر میرسد بلکه در داخل هم بسیار راحتتر شده است. داشبورد رنجر با متریال باکیفیتتر و نمایشگرهای بزرگ، این پیکاپ فورد را به خودرویی بسیار دلپذیرتر برای استفادههای روزمره تبدیل کرده است درحالیکه هنوز هم بسیار توانمند و مستحکم است. کسانی که خواهان تواناییهای آفرود بیشتری هستند نیز میتوانند سراغ نسخههای ترمور یا رپتور بروند اما صرفنظر از این، رنجر یکی از بهترین پیکاپهایی است که هماکنون میتوان در اروپا خرید.
تویوتا لندکروزر پرادو
قیمت پایه آمریکا: ۵۷,۴۰۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۷۵,۰۰۰ پوند
جدیدترین نسل تویوتا پرادو مثل همیشه خودرویی بزرگ، توانمند و باابهت است اما درعینحال از تکنولوژیهای بروز هم بهره میبرد. درحالیکه این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی هیبریدی عرضه میشود، تویوتا برای اروپا همچنان یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری دیزلی سنتی را در نظر گرفته است. این موتور ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که حداکثر این گشتاور از دور تنها ۱,۶۰۰ rpm ارائه میشود. این ویژگی در کنار شاسی نردبانی بدین معنا است که چه در مسیرهای گلآلود و چه در جادههای کوهستانی، موانع بسیار کمی میتوانند پرادو را متوقف کنند. هرچند پرادو راحتی جادهای رقیب اصلی خود، لندروور دیفندر را ندارد اما بدون شک در هر جای دیگری بسیار توانمند خواهد بود.
داچیا داستر
قیمت پایه آلمان: ۱۸,۹۵۰ یورو
قیمت پایه بریتانیا: ۱۵,۴۱۰ پوند
وقتی حرف از ارزش در برابر قیمت میشود، خودروهای کمی توان رقابت با داچیا داستر را خواهند داشت. قیمت این خودرو از زیر ۲۰ هزار یورو آغاز میشود اما با این رقم اندک مالک یک آفرودر توانمند و جادار خواهید شد که برای خارج از آفرود تجهیزات موردنیاز را دارد. داستر در داخل نیز به لطف متریالی که در اکثر قسمتها کیفیت بالایی دارند، مانند یک خودروی اقتصادی ارزان به نظر نمیرسد. فرمان دقیق، مجموعهای از پیشرانههای سرحال و تعلیق نرمی که دستاندازها را جذب میکند، بدین معنی است که داچیا رانندگی خوبی هم دارد. برای این ماشین حتی سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم کنترل پایین رفتن از شیب هم ارائه میشود.
لندروور دیفندر
قیمت پایه آمریکا: ۵۸,۰۲۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا: ۴۸,۹۶۰ پوند
نسل جدید دیفندر چنان موفقیت بزرگی برای لندروور به همراه داشته که لیست سفارشات آن پر شده است. وقتی پشت فرمان دیفندر بنشینید، فهمیدن اینکه چرا به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است خیلی طول نخواهد کشید. طراحی رتروی این خودرو هنوز هم توجهات زیادی را به خود جلب میکند درحالیکه کابین جادار و همهکارهٔ آن کارایی را با جذابیت شیکی ترکیب میکند. دیفندر همچنین از جدیدترین تکنولوژیها هم بهره میبرد. این خودرو در نسخههای ۹۰ دودر، ۱۱۰ چهاردر و ۱۳۰ کشیده قابل خریداری خواهد بود و مثل بهترین ساختههای لندروور، ترکیبی از آرامش و راحتی در آسفالت را با عملکرد غیرقابلتوقف در آفرود ارائه میکند. تنها نقطهضعف اصلی دیفندر، شهرت منفی جگوار-لندروور در زمینهٔ قابلیت اطمینان است.
JaMsHiD_R1988
۳۰ تیر ۱۴۰۳الان دقیقا اون ماشین چینی و اون سوزوکی چی میگن؟!
Matin
۳۰ تیر ۱۴۰۳ماشین چینی؟
SMS
۳۰ تیر ۱۴۰۳رانگلر
جی کلاس
دوتا لندروور
رنجر و لندکروز
هادی
۳۱ تیر ۱۴۰۳اون کره ای داداش نه چینی
Mohsen68
۳۰ تیر ۱۴۰۳تو روسیه یه کشنده با ۴۰ تن بار شیر (لبنیات) توی برف گیر کرده. یک متر ماشین کشنده با بارش توی برف و گل فرو رفته. جی کلاس اومد کشیدش بیرون. راننده کشنده برگاش خزون شد از این همه قدرت و توانایی. تو یوتوب سرچ کنید g class power extreme براتون میاره ویدیو رو. واقعا هیچ گرانی بیحکمت نیست ،هیچ ارزانی بی علت نیست. البته توی کشوری که اقتصادش بر اساس علم و دانش اداره میشه نه بر اساس …
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳فقط جیپ و فورد
یکی اولین تولید کننده افرود جهانه
یکی اولین کسی که خط تولید رو بکار برد
ماشالاه امریکن
ماشالاه اصالت
Mohsen68
۳۰ تیر ۱۴۰۳منطق جالبی داری، حتی بنظر من میشه رو شما مطالعات مختلف انجام داد که چرا میخوای با کلمه ماشالا برا کشوری که تماما و سراپا منطق هست و با ماشالا ایشالا اصلا کاری نداره اعتبار ایجاد کنی، اونم از راه دور، در واقع خیلی دور…
منظورت از اصالت چیه دقیقاً؟ چرا مثلا مرسدس که مخترع خودرو هست توی فقط های شما جایی نداره؟
یا مثلا الان اگر یه رانگلر رو بیارن و قطعاتش رو باز کنن چند درصد این قطعات توی خاک آمریکا تولید و طراحی شده؟
بهرحال من یادمه که جنبه بالایی داشتی، مهم اینه. ولی خواستم دوستانه بگم یکم بیشتر به دنیای امروز (سال ۲۰۲۴) و شرایطش فکر کن.
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳مرسدس کیلو چنده
کی اسم اونرو اورد ؟
بعدش کی گفته بنز مخترع ماشین بود؟
جواب بعدی، نه اونکه بنز و بی ام و رو از هم باز کنیم همه ساخت نورنبرگ و برلین و کلن هستن
صاحب بنز جیلی چینه بعد شما رانگلر رو کشیدی وسط که مثلا داستان رو به بیراه بکشونید
آلمانی بازها بهتره واقعیت رو بپذیرن
سوشیانت
۳۰ تیر ۱۴۰۳محسن بنز خودرو رو اختراع نکرد
چجوری میشه وقتی سال ۱۷۶۹ ماشین اختراع شده اون وقت اول ماشین بنز که سال ۱۸۸۶ ساخته شده بشه اولین خودروی جهان؟!
در ضمن طراحی رانگلر توسط جیپ انجام شده
Mohsen68
۳۰ تیر ۱۴۰۳سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد خودروهای مدرن امروزی شناخته میشود.
کارل بنز مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۶ بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود.
ویکی پدیا
اگر از این بخوای عقب تر بری که اسم اسب رو هم میشه گذاشت خودرو
همینقدر که شما مرسدس رو که نصف اختراعاتی که الان خودرو های آمریکایی دارن ازش استفاده میکنن رو با واحد کیلو اندازه گیری میکنی معلومه چقدر از ماشین سر در میاری
صاحب بنز؟! جیبی سهام داره مرسدس بنز هست، هنوز اینارو هم نمیدونی؟!
من به اشتباه فکر کردم شما مطالعه میکنی، موفق باشی ماشالا جان
محمد سلیمانی
۳۰ تیر ۱۴۰۳Gکلاس خودرو آفرودی نیست. برای جاده خاکی خوبه.سیستم تعلیق جلو gکلاس سواری چرخاش قابلیت آپدیت زیادی ندارد محل قرارگیری چرخ جلو خیل عقبه . ولی جیپ حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا حداقل لاستیک زیرش از ۳۳ شروع میشه.جیپ برای کوه نوردی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده . شرکت جیپ فرمون زدن ماشین داخل ۱۰۰ کیلومتر گردن نمیگیره.
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳Mohsen68
خیلی از اختراعات کادیلاک هم دارن المانیها استفاده میکنن مثل استارتر برقی و سقف اهنی و موتور ۸ و ۱۲ سیلندر و……
در ضمن احتیاجی نیست من بخوام سطح مطالعاتم رو به شما اثبات کنم
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳محسن جان دوست داری لیست بفرستم ببینی چقدر از اختراعات آمریکا رو بقیه ماشینا استفاده میشه؟
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳۲ ماه پیش لیست اختراعات جی ام رو پدال گذاشت که همون گیربکس اتوماتش به کل اختراعات اروپاییا میارزه
همه اروپاییها هم از این اختراع جی ام استفاده میکنن
طرف یه چیزی گفت که بیشتر به ضررش هست😁
Mohsen68
۳۰ تیر ۱۴۰۳(Ali(chevynova
شرکتی که صندلی ماساژور رو برداشته گذاشته تو ماشیناش استارتر برقی رو از ماشینای آمریکایی کپی کرده آره؟
خوش بحالت 😂
فکر کنم اینا تاثیر هندونه ای هست که از دست علی صادقی ول شد و خورد تو سر شما
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳واقعا قبل کامنت گذاشتن باید فکر کرد.
یادش بخیر زیر اون پست درگ چلنجر و ام 5 یکی بود میگفت لاستیک های دوج برا فلان کشوره پس خوب نیست، اختراع فلان چیز برا آلمانه، اختراع اون برا کجاس…
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳اره اره
همون که تو میگی
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳سوشیانت
مگه تو با مدرک حرف نمی زنی
خب تمام مدارک بر علیه این حرفت هست
یه مدرک بیار که مرسدس اولین ماشین جهان رو نساخته !
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳ویکی پدیا که هر کسی میتونه تغییرش بده عجب منبع معتبری هست😂
در ضمن بحث اختراعات باشه به قول علی آلمانی ها هم از خیلی از اختراعات آمریکایی ها استفاده میکنن مثل ماساژور صندلی سیستم تعلیق بادی کمک فنر مغناطیسی حتی پدال خودرو هم اختراع کادیلاک بوده
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳در ضمن محسن نه تنها ماشین های بخار قبل ماشین بنز وجود داشتن بلکه برقی ها هم قبل خودرو های درون سوز بودن اولین ماشین برقی تو سال ۱۸۲۸ ساخته شد
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳جمشید من لینک رو دوبار فرستادم نیومد نمیدونم پدال چرا برای من اینطوری شده
منبعم خودرو ۴۵ هست البته تو سایت های خارجی هم میتونی این سال ۱۷۶۹ رو ببینی
آرش
۳۰ تیر ۱۴۰۳سانگ یانگ کره ایه
FireBird
۳۰ تیر ۱۴۰۳سانگ یانگ رو چندین بار شوهر دادن اما هر بار طلاقش دادن و به درد زندگی نخورد الانم با نام KG Mobility به حیات خودش ادامه میده
محمد ۱
۳۰ تیر ۱۴۰۳اون سانگ یانگه…. کره ایه…
منم تو یه خیابون دیدمش… فک کردم چینیه…
اما با دقت بیشتر که بهش نگاه کردم.. دیدم واقعا بهتره… اما نمیدونستم چینی نیست.. تا الان که اسمشا اینجا خوندم… واقعا ظریف تر از چینیاس… از نزدیک…
فقط شکل متریال وسط جلو پنجرش یاد آور یه ماشین چینیه…
نیما
۳۱ تیر ۱۴۰۳داداش منظورت از ماشین چینی سانگ یانگه؟🙂💔
NAVID@@98
۳۱ تیر ۱۴۰۳👑🥇اتفاقا مرسدس بنز Gکلاس آفرودی ترین خودرو و اول هست دقیقا مثل آفرودر های اول و برتر آمریکایی این اروپایی هم برای سخت ترین و خشن ترین جاها و هر جا خوبه چون انواع نسخه های اسکوارد و نظامی ارتش ها و … داره و هرچیز اول و همه فن حریفه کلا این اروپایی مثل آمریکایی ها هر چیز اول و همه فن حریفه G کلاس آفرودی ترین خودرو و اول هست دقیقا مثل آفرودر های اول و برتر آمریکایی این اروپایی هم برای سخت ترین و خشن ترین جاها و هر جا خوبه چون انواع نسخه های اسکوارد و نظامی ارتش ها و … داره و هرچیز اول و همه فن حریفه 👑🥇
👑🥇سیستم تعلیق جلو مرسدس بنز G کلاس سواری چرخاش قابلیت آپدیت زیادی داره و بیشترین آپدیت و تراول رو داره دقیقا مثل آمریکایی ها این اروپایی هم محل قرارگیری چرخ جلو خیل بالا و جلوعه زاویه حمله و فرار و هم نفوذ آب و شیب صعود بسیار بالا و مقام اول هست مثل آمریکایی ها دقیقاً چون بهترین آفرودر ها هم همین خودشون دارن 👑🥇
🥇👑مرسدس بنز Gکلاس اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا لاستیک زیرش از ۳۷ و ۴۰ شروع میشه.مرسدس بنز G کلاس اروپایی مثل آمریکایی ها برای کوه نوردی و هر چیزی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده برای هر چیزی هست هر چیز اول و بهترین همه هر فن حریف حرفه ای این اروپایی مثل آمریکایی ها مرسدس بنز Gکلاس اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا لاستیک زیرش از ۳۷ و ۴۰ شروع میشه.مرسدس بنز G کلاس اروپایی مثل آمریکایی ها برای کوه نوردی و هر چیزی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده برای هرچیزی هست هرچیز اول وبهترین همه هرفن حریف حرفه ای👑🥇.
👍🙋🙆درستشو گفتم و من میگم تا یاد بدونید درستش چیه حرف من درستشه🙋🙆👍
🙅پس حرفای اشتباه محمد سلیمانی اشتباه اند درمورد Gکلاس و درستشو گفتم تا گوشی بیاد به دست🙅
چون
👑🥇 خدایی خوب همیشه نسخه های اصلی همیشه برتر پیروز عزیز آفرودر های اروپایی و آمریکایی مثل مرسدس G فورد و مرسدس بنز اسکوارد و نظامی ارتش ها و… هم نگفتیم که دیگه پادشاهی مطلق هر چیز بهترین اول و آفرودرهای اروپایی برتر در رقابت با آمریکایی ها هر چیز بهترین اول خدایی خوب همیشه پیروز برتر پادشاهی مطلق عزیز👑🥇
عشق های تخصصی:
🤩👑🥇برتر بودن آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم تی آر ایکس و هامر احساس کنیم اینها هرچیز بهترین اول آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان وحشتناکه
خود آفرودر های تخصصی برتر هم که
که زمین ماشین شاسی ۱۰۰ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که همینمها رو فقط برتریشان مثال میزنیم 👑🥇
چون چه لزومیه
وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا هم نمیگمیم که
همون حاشیه امن کارو در میاره
🤩😍حاشیه امن برتر هم متشکل از چند آفرودر برتر اروپایی و آمریکایی یعنی
فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر😍🤩
حتی همینا هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون میکنیم آفرود
جوری برتری دارن که نگو🤩😍
👑🥇در تست ها هم هزاران تست هم که باشه هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر از همه هر نظر بهتر آفرودر ها هرچیز اول هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل هر تو تمام پارامتر ها برتری با هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر هست مثلا تو هر پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و هر تمام تست ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس برتر هرچیز بهترین اول آفرودر های برتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست که گفتمشان چون کلا هاموی مرسپس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر یک چیز سطح بالایی هستن هرچیز بهترین اول تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه هر جانبه هرویز بهترین اول هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر اروپایی و آمریکایی هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه هر تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه مرسدس بنز G جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر عملا در یک سطح بالا بالاتر هر چیز بهترین اول برتر هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا اضلا دیگران با اینها قابل مقایسه نیشتن و هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر یک چیز سطح بالا بالاتری برتر هر چیز بهترین اول هستن که از همه هر نظر برتر بهتر بهترین و بهترین آفرودر ها که فقط جایگزین های بالاتر از خودشون هرچیز اول اول رقابت و هرچیز اول بهتر از خودشون هستن چون هرچیز اول هستن این اروپایی ها و آمریکایی ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس وفورداف ۱۵۰ رپتور و رم TRX وهامر یک چیز سطح بالا بالاتری برترهرچیزبهترین اول هستن که از همه هرنظربرتربهتربهترین وبهترین آفرودر ها👑🥇
هیییی از این عشقهای خدایی که چت میزنیم هر چقدر دوستشان داریم 🤩
همون مزدا میاتا😍
آریا نظامی
۱ مرداد ۱۴۰۳چینی؟! سوزوکی چی میگه؟! قربونش، معلومه چیزی از ماشین نمیدونی، اول سعی کن باد بگیری بعد نظر بدی. منم توی خیلی زمینه ها وقتی اطلاعاتی ندارم سکوت میکنم و یادمیگیرم
Matin
۳۰ تیر ۱۴۰۳چرا قیمت رانگلر تو بریتانیا تقریبا ۲ برابر آمریکاست؟ هزینه صادرات انقدر زیاده؟
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳بخاطر حمایتهای اتحادیه اروپاست که از ماشینهای وارداتی اینقدر تعرفه و مالیات میگیرن تا به این وسیله ماشینهای خودشون رو بفروشن ولی با این حال خیلی از شرکتهاشون الان دیگه ماله اروپا نیست و هند و چین و بحرین سهامدارشونن
فقط انگلستان
۳۰ تیر ۱۴۰۳علی جان شرکت های جیپ.کرایسلر.دوج.رم سلام دارن خدمتتون.
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳جیپ و دوج شریک تجاری فیات و پژو هستن
مالک ۱۰۰ در ۱۰۰ لندروور و جگوار و مک لارن رو بهم معرفی میکنی؟
amir
۳۰ تیر ۱۴۰۳اره علی جان شریک تجاریشونن بخاطر همین الان از کرایسلر فقط یه مینی ون پاسیفیکا مونده رو خط تولید اونم با کاهش فروش بخاطر همین ماسل کار دوج برقی شد بخاطر همین هورنت ریبج شده اس
تا کی میخوای خودتو بزنی به ندیدن خیلی چیزا
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳امیر
ربطش رو میتونی بگی که بین شراکت کرایسلر با فیات و تک محصولیش چیه
کرایسلر تک محصوله باشه ، به فیات و پژو ربط نداره
داستان دوج هم همینه، محصولاتش رو مثل خیلی ها برقی کرده
مثلا بنز که مدل برقی داره بخاطر سهامداری جیلیه ؟؟
Matin
۳۰ تیر ۱۴۰۳داش بریتانیا خارج از اتحادیه اروپاست
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳انگلیس ۵،۴ ساله از اتحادیه خارج شده
لندروور و جگوار بیش از ۷ ساله مالکشون هنده
متوجه شدنش سخت نیست
BMZ
۳۰ تیر ۱۴۰۳دوستان آقا ماشاالله راست میگن!
متاسفانه الان دیگه خیلی از خودروساز ها خودشونو به بقیه فروختن
مثل کمپانی فورد-چانگان که برای ساخت نسل جدید اکسپلورر و کاپری و لینکلن های جدید ناتوان و درمونده بود و از فولکس واگن و چینیا کمک گرفت
یا مثل شرکت ایتالیایی دوج که ۲۰ سال از پلتفرم و موتور مرسدس استفاده میکرد
البته یه ضرب المثلی هست که میگه برنده اونیه که به اسکیمو ها یخ بفروشه ، مثل کمپانی های بزرگ آلمانی که به همه دنیا ماشین صادر میکنن و به بقیه کمپانی های بزرگ خودرو سازی مثل لامبورگینی و رولزرویس و بنتلی و … کمک میکنن نه مثل GM که بازار فروشش فقط آمریکاست و با کمک دولت سرپا مونده😃
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳داستان اونکه همونجور که فورد از فولکس پلتفرم گرفته ، بنز از نیسان گرفته
دوج اگه ایتالیایی شده ، بنز چینی شده
در مورد فروش جی ام در بازار امریکا هم لازم به ذکر نیست دیگه که بگم همون بازار امریکا فروش سالانش به کل اروپا میارزه و خوبGM هم رتبه اول رو داره که براش همون کافیه که مثل بنز مجبور به فروش سهام به چین نشه و دولت امریکا کمکش کنه نه جیلی چین
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳BMZ
اروپایی ها پیکاپ و اس یو وی فول سایز سوار نمیشن تقصیر جی امه، نه؟
BMZ
۳۰ تیر ۱۴۰۳مرسدس شده کابوس شبت؟😂😂😂
باز خوبه پشت سر بی ام و ، پورشه و آئودی نمیتونی حرف بزنی
راستی از این کوروت و موستانگ GTD تون چخبر ؟ خسته شدیم اینقدر صدر جدول نوبورگ رینگ نشستیم منتظر حضرات ، قرار بود بیان مثلا پورشه 911 GT3RS و مرسدس gt بلک سریز رو به چالش بکشن
آها یادم رفته بود ، قضیه اینم مثل همون شتاب 1.66 چلنجره 😂😂😂
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳Bmz
چرا حالا طفره رفتی از جواب😁
نتونستی جواب بدی و نوربرگ رینگ رو کشیدی وسط ؟ اشکال نداره
حالا هر وقت بی ام و تونست یه سوپراسپرت مثل کوروت بسازه ، کوروت هم میاد نوربرگ رینگ رکورد میزنه
در مورد شتاب ۱،۶۶ چلنجر هم همونnhra تایید کرد کافیه و فروشش هم سره همون رکورد کرد و رفت
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳BMZ
چرا بحث رو میپیچونی چه ربطی به نوربرگ رینگ داشت.
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳bmz همین کافی که فورد و دوج به بالای ۸۰۰ اسب رسیدن با خودرو های درون سوز در حالی که آقا موشه رو ۷۰۰ اسب گیر کرده در ضمن من تنها جایی که دیدم کسی گفته باشه شتاب دوج دروغه کاربران آلمانی فن همینجاست وگرنه هیچ سایتی همچین حرفی نزده😂 راستی بحث پیست شد یاد اون قسمت افتادم که z07 همین چند روز پیش تو یه پیست gt3 rs رو شکست داد😂
راستی جمشید چجوری لینکلن شد چینی؟! فرق طراحی و مونتاژ رو میدونی دیگه یا نه؟
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳علی جان ، شریک تجاری که چه عرض کنم
شغل این برند ها ریبج محصولات فیات و پژو هست😂
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳علی بنز یه پلتفرم از نیسان گرفته
فورد که ده تا محصول با پلتفرم چینی عرضه کرده چی؟
پرفروش ترین محصول لوکس فورد ( لینکلن ) چینیه !!!!
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳جمشید باز برمیگردیم به بنز
اگه پرفروش ترین برند فورد ، لینکلن تو چین مونتاژ میشه ، بنز که کلا سهامش برا جیلیه
تازه لینکلن نویگیتور مگه مونتاژ چینه؟ پس جمع نبند همه ی محصولات لینکلن رو
در مورد اونکه میگی دوج بر اساس پژو محصول زده خوب شریکن باهم و برا کاهش هزینه هاشون با شرکا همکاری دارن و این موضوع در دهه های ۶۰ و ۷۰ هم انجام داده شده توسط کرایسلر و بقیه
موضوع مالکیته که خوب لندروور و جگوار هندی ها صاحبشن و مک لارن هم بحرینی ها
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳علی فروش بهتر لینکلن چینی یعنی اینکه مردم حاضرند توی این کلاس بجای محصولات دیگه آمریکایی ، سراغ چینیا برن
نویگیتور هم هیچ ربطی به اون لینکلن چینی نداره اصلا تو کلاس هم دیگه نیست قیمت و هیکل و اندازه شون
بعدش بنز ده درصد سهامش دست جیلیه
و اینکه بنز حتی یه پلتفرم از چینیا تا الان نگرفته فقط پلتفرم ماشیناش رو داده به چینیا
ولی آمریکاییا که به قول آمریکن بازا سهامشون دست خودشونه چرا ده تا محصول چینی با ریبج اسم خودشون میفرستن تو بازار ؟
باز خوبه سهامشون دست خودشونه و اینطور میکنن
وای به حال روزی که سهامشون دست چینیا بیوفته
TRD
۳۰ تیر ۱۴۰۳داستر و سوزوکی ایگنیس و رکستون چرا باید در لیستی باشند که رانگلر و لندرور و پرادو حضور دارند ؟
واقعا چطور میشه اینارو آفرودر به حساب آورد ؟
بجای رکستون میشد از لکسوس GX نام برد که حتی به سیستم تعلیق E-KDSS مجهزه
بجای سوزوکی ایگنیس هم بنظرم جیمنی باید ذکر میشد چون در اروپا حضور داشته و این اواخر بود که خبر توقف عرضه در اروپا اومد
در کل لیست عجیبی بود
froG-driVer
۳۰ تیر ۱۴۰۳بجای دیسکاوری هم میتونستن چیزای بهتری بیارن…
𝐀𝐥𝐢
۳۰ تیر ۱۴۰۳انتظار حضور رکستون رو نداشتم
ناتو
۳۰ تیر ۱۴۰۳اول بنز دوم دیفندر سوم پرادو
froG-driVer
۳۰ تیر ۱۴۰۳فورد اف سری کو پس؟؟
dns-prv
۳۰ تیر ۱۴۰۳پاجرو کو؟ پاترول کجاست؟ لنکروزر چیشد؟
این افسانههای ژاپنی جاشون توی این مقاله خالی بود.
FireBird
۳۰ تیر ۱۴۰۳اینا کدومش در سال ۲۰۲۴ در اروپا عرضه میشه ؟ دوما چقدر موفق بودند مگه ؟
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳پاجرو و پاترول و لندکروزر بازار هدفشون اصلا اروپا نبوده
فروششون توی استرالیا و آفریقا و خاور میانه جالبه
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳لیست خیلی عجیب غریبی بود و با جرئت میتونم بگم اشتباه بود.
ایگنس، رکستون و داستر اصلا مال این لیست نبودن.
اصلا برای آفرود سنگین نیستن اینا.
به جای اینا خیلی مدل های بهتری هست برای آفرود:
فورد F-150، دوج رم 1500 TRX، شورلت کلاردو، تویوتا تاکوما، فورد برانکو، لکسوس GX550، تویوتا فوررانر، نیسان پاترول، جیپ واگنیر، تویوتا لندکروز، جیپ گرند چروکی، تویوتا سکویا، هامر EV.
اینیوس گرنادیر هم من اصلا خوشم نمیاد ازش، خیلی چیز مبهمیه.
St.Jose
۳۰ تیر ۱۴۰۳این لیست بر اساس اروپاست . خیلی از ماشینایی که گفتی اصلا تو اروپا نیستند
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳آره البته
JaMsHiD_R1988
۳۱ تیر ۱۴۰۳مهم اینه صاحب اینیوس به هدفش رسیده :
تولید نسل قبل لندروور دیفندر
اون میخواسته یه ماشین بسازه از روی لندروور نسل قبل که بهش اجازه ندادن ، حالا اومده این کارو کرده
زیزیگولو
۳۰ تیر ۱۴۰۳لندکروز پرادو 👍
يوسف
۳۰ تیر ۱۴۰۳همشون نوکر دیفندر هستن.
فقط انگلستان
۳۰ تیر ۱۴۰۳برای ساخت دیفندر نیازی نبوده که خیلی زیاد شبیه نسل های قدیمیش باشه مثل جیپ واگنیر.نیسان پاترول و …
رومانی>مالزی>فرانسه
۳۰ تیر ۱۴۰۳داچیا از همشون بهتره بنظرم
مازیار
۳۰ تیر ۱۴۰۳خوب به لطف علما و اساتید سایت امشب از ظلمات ۱۴۰ ساله خارج شدیم
“اتومبیل رو بنز اختراع نکرد”
البته سهم پدال هم به عنوان میزبان در این روشنگری به جای خود محفوظه
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳پدال پست گذاشته که خودرو های برقی حتی از بنزینی ها قدیمی ترن خودرو های بخار هم از هر دو تاشون قدیمی ترن بعد اساتید آلمانی فن فکر میکنن همه چیز مال بنزه!
ریچارد هموند
۳۱ تیر ۱۴۰۳رم کو؟!
علی جردن
۳۱ تیر ۱۴۰۳جالبه بدونید سوزوکی ایگنس هم اندازه کوییک سایپاست اما زمین تا آسمون فرق داره این چشم بادومی با کیفیت آفرودی
مازیار
۳۱ تیر ۱۴۰۳+ چرا جیپ توی انگلیس اینقدر گرونه؟
_ بخاطر حمایت اتحادیه اروپاست
+ انگلیس که جزء اتحادیه اروپا نیست!
_ انگلیس چهار پنج ساله جزء اتحادیه اروپا نیست اما جگوار لندروور هفت ساله که مالکشون هنده
😂😂😂😂😂😂
حسین دهمرد
۳۱ تیر ۱۴۰۳پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی آن قدرتمند اما پرمصرف است.
اندازه ۶ سیلندر مصرفشه
علی Shelby
۳۱ تیر ۱۴۰۳سانگ یانگ و سوزوکی که در برابر لندروور رنجرور جی کلاس و فورد پشه هم حساب نمیشه
علی اکبر عباس زاده
۳۱ تیر ۱۴۰۳واقعا داچیا خودش رو کامل اثبات کرده وداره بازار رو قبضه میکنه
مهدی صاحبی
۱ مرداد ۱۴۰۳فقط و فقط اول آمریکا و دوم آلمان الباقی کشورها باید اسباب بازی درست کنند
علی
۲ مرداد ۱۴۰۳واسه آف رود. سه تا گزینه هست. اول پادشاه واسه پادشاهی ساخته شد Gکلاس خدای آف رود ها واسه همه مقدسه
دوم جیپ که لایق نامش هست توی آفرود زبانزده آفرود بازهاست نایب السلطنه هست
سوم هم لندرور که آوازه اون همه جا پیچیده نیاز به تعریف و تمجید نداره جایگاهی ابدی داره
درضمن جایگاه یه خودرو به عملکردش مربوطه نه به کشور و قاره و این حرفا
آرش
۴ مرداد ۱۴۰۳من از مرسدس G خوشم میاد
به نظرم سوزوکی اینگیس توی لیست نباید بود چون هم سباکه هم قدرتش نسبت به بقیه کمه
به جای اینگیس باید کادیلاک اسکالید و جی ام سی یوکان و …. بود خوب تر میشد…