چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای آفرود سال 2024، از داستر و رکستون تا رانگلر و دیفندر

درحالی‌که اکثر شاسی‌بلندهای امروزی دیفرانسیل جلو هستند، این خودروهای ۴×۴ در خارج از آسفالت از توانایی‌های بالایی برخوردارند.

جاده‌های سراسر جهان مملو از شاسی‌بلندها در اندازه‌های مختلف شده و هرچند خیلی‌ها از این خودروها تحت عنوان ۴×۴ یاد می‌کنند اما بسیاری از شاسی‌بلندهایی که در خیابان‌ها می‌بینید درواقع دوچرخ محرک هستند و صرفاً برای رانندگی روی آسفالت مناسب خواهند بود؛ بنابراین، کسانی که با مسیرهای خشن سروکار دارند، باید سراغ خودروهای ۴×۴ آفرودی بروند. در بین این مدل‌ها هم برخی خودروهای ۴×۴ در خارج از جاده بهتر از بقیه عمل می‌کنند و بنابراین، ما تمام آفرودرهایی که هم‌اکنون در اروپا عرضه می‌شوند را به‌طور کامل آزمایش و بهترین‌های آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. برای انتخاب این خودروها، علاوه بر توانایی‌های بیراهه نوردی، به دوام، کارایی، هزینه‌های نگهداری، قیمت و تجهیزات ایمنی هم توجه داشته‌ایم.

همچنین بخوانید: بهترین خودروهای آفرود تاریخ؛ از بلیزر و پاترول تا رانگلر و لندکروزر

اینیوس گرنادیر

قیمت پایه آمریکا: ۷۳,۱۰۰ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۶۵,۰۰۰ پوند

خیلی‌ها به خاطر خداحافظی با نسل اول لندروور دیفندر غمگین بودند اما این ناراحتی برای «جیم راتکلیف» مدیرعامل اینیوس از همه بیشتر بود. هرچند دیفندر جدید بسیار شیک‌تر و مدرن‌تر از نسل قبلی است اما گرنادیر با هدف ادامهٔ شخصیت سنتی‌تر و خشن‌تر نمونهٔ اولیهٔ دیفندر طراحی شده است. این تازه‌وارد در اکثر قسمت‌ها به اهداف خود دست پیدا کرده است. گرنادیر همان‌طور که ظاهرش نشان می‌دهد، در آفرود خوب عمل می‌کند و به لطف شاسی نردبانی و اکسل‌های صلب می‌تواند از مسیرهای بسیار سختی عبور کند. نقطه‌ضعف گرنادیر اما احساس مبهم روی جاده به خاطر همین توانایی‌های آفرود بالا است. پانل دکمه‌ها در داخل خودرو نیز هرچند شبیه هواپیماهای جنگنده به نظر می‌رسد اما ارگونومی مناسبی ندارد.

سوزوکی ایگنس

قیمت پایه آلمان: ۱۸,۲۱۰ یورو

قیمت پایه بریتانیا: ۱۸,۰۰۰ پوند

اگر فکر می‌کنید همهٔ شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل خودروهای بزرگ و گرانی هستند در اشتباهید. سوزوکی ایگنس هم‌اندازهٔ خودروهای شهری است اما به لطف ارتفاع بیشتر از زمین، روکش‌های پلاستیکی بدنه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، امکان ماجراجویی در خارج از جاده را بیش از چیزی که فکر می‌کنید فراهم خواهد کرد. بااین‌وجود، ایگنس روی جاده هم به لطف فرمان سریع، پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری هیبریدی خفیف و تعویض دنده‌های سریع، به‌طور شگفت‌انگیزی رانندگی جذابی دارد. هرچند صندلی‌های تنگ عقب و صندوق بار کوچک کارایی این کراس‌اوور ژاپنی را محدود می‌کند اما دیگر قسمت‌های کابین آن راحت و مجهز است.

جیپ رانگلر

قیمت پایه آمریکا: ۳۳,۸۹۰ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۶۱,۰۰۰ پوند

کمتر شرکتی مثل جیپ تاریخچه‌ای غنی در آفرود دارد. یکی از مشهورترین محصولات این برند آمریکایی، رانگلر است که از ویلیز MB افسانه‌ای دههٔ ۴۰ الهام گرفته است. جدیدترین نسخهٔ نسل چهارم این خودرو اما علیرغم ظاهر کلاسیک، در داخل با تجهیزات فراوان و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب، به‌طور شگفت‌انگیزی مدرن است. البته تخصص اصلی جیپ در آفرود است یعنی جایی که وقتی رقبا سرگردان می‌شوند، سامانهٔ چهارچرخ محرک آن شما را به‌پیش خواهد برد. بااین‌حال، رانگلر روی جاده به‌اندازهٔ آفرود درخشان نیست. پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی آن قدرتمند اما پرمصرف است درحالی‌که فرمان بی‌حس و سواری خشن شما را به یاد اجداد نظامی رانگلر خواهد انداخت.

سانگ‌یانگ رکستون

قیمت پایه آلمان: ۴۷,۹۹۰ یورو

قیمت پایه بریتانیا: ۴۱,۰۰۰ پوند

رکستون که حالا با برند KGM عرضه می‌شود، یکی از محدود خودروهایی است که می‌تواند سخت‌ترین مسیرها را با یک خانوادهٔ هفت‌نفره و وسایلشان طی کند. قطعاً طراحی بیرونی این خودرو در برخی قسمت‌ها ناخوشایند است اما هیچ‌کس نمی‌تواند توانایی‌های آفرود رکستون را زیر سؤال ببرد. زیر این بدنه یک شاسی نردبانی سنتی قرار دارد که باعث می‌شود خودرو روی آسفالت کمی سنگین احساس شود ولی اگر بتوانید با سواری نسبتاً پرتکان خودرو کنار بیایید، کابین رکستون با تجهیزات مناسبی مثل تودوزی چرمی و نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی، هنوز هم مکان خوشایندی خواهد بود. رکستون همچنین با گارانتی هفت‌ساله یا ۱۴۵ هزار کیلومتری ارائه می‌شود.

مرسدس بنز G کلاس

قیمت پایه آمریکا: ۱۴۹,۴۰۰ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۱۳۷,۰۰۰ پوند

مرسدس G کلاس زیر بدنهٔ کلاسیک خود، قطعات فنی کاملاً مدرنی را پنهان کرده است. در بیرون، ویژگی‌هایی مثل چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغ‌های جلوی گرد، نشانه‌های واضحی از اولین G کلاس هستند. طراحی جعبه‌ای شکل این خودرو همچنان جذابیت زیادی دارد درحالی‌که کابین به‌اندازهٔ لیموزین‌های مرسدس لوکس و مملو از جدیدترین تکنولوژی‌ها است. خارج از آسفالت، سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با قفل دیفرانسیل، توانایی‌های فوق‌العاده‌ای را برای G کلاس فراهم می‌کند هرچند که فرمان مبهم این بنز بزرگ حتی در نسخهٔ ۵۸۵ اسب بخاری G63 بدین معنا است که روی جاده باید کمی مدارا کنید. G کلاس با قیمت شش‌رقمی، در لیگ خاص خود قرار دارد ولی بااین‌وجود، توانسته طی سال‌ها طرفداران زیادی به دست آورد.

لندروور دیسکاوری

قیمت پایه آمریکا: ۶۱,۵۲۵ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۶۱,۰۰۰ پوند

دیسکاوری شاسی‌بلندی بزرگ و همه‌کاره است. این ماشین در داخل با هفت صندلی، بسیار کاربردی است و به لطف تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ شاسی لندروور مثل سیستم واکنش مسیر، در آفرود هم فوق‌العاده توانمند است. بااین‌وجود، دیسکاوری همچنان روی جاده خودرویی راحت و آرامش‌بخش است. به‌طورکلی، نقاط ضعف کمی می‌تواند در این شاسی‌بلند بزرگ بریتانیایی پیدا کرد هرچند که قیمت گرانی دارد.

فورد رنجر

قیمت پایه آمریکا: ۳۴,۳۱۵ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۲۸,۵۰۰ پوند

نسل جدید فورد رنجر گام‌های بزرگی به جلو برای تبدیل شدن به خودرویی راحت‌تر از قبل برداشته است. این پیکاپ نه‌تنها در بیرون بسیار متمایزتر به نظر می‌رسد بلکه در داخل هم بسیار راحت‌تر شده است. داشبورد رنجر با متریال باکیفیت‌تر و نمایشگرهای بزرگ، این پیکاپ فورد را به خودرویی بسیار دلپذیرتر برای استفاده‌های روزمره تبدیل کرده است درحالی‌که هنوز هم بسیار توانمند و مستحکم است. کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود بیشتری هستند نیز می‌توانند سراغ نسخه‌های ترمور یا رپتور بروند اما صرف‌نظر از این، رنجر یکی از بهترین پیکاپ‌هایی است که هم‌اکنون می‌توان در اروپا خرید.

تویوتا لندکروزر پرادو

قیمت پایه آمریکا: ۵۷,۴۰۰ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۷۵,۰۰۰ پوند

جدیدترین نسل تویوتا پرادو مثل همیشه خودرویی بزرگ، توانمند و باابهت است اما درعین‌حال از تکنولوژی‌های بروز هم بهره می‌برد. درحالی‌که این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی هیبریدی عرضه می‌شود، تویوتا برای اروپا همچنان یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری دیزلی سنتی را در نظر گرفته است. این موتور ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که حداکثر این گشتاور از دور تنها ۱,۶۰۰ rpm ارائه می‌شود. این ویژگی در کنار شاسی نردبانی بدین معنا است که چه در مسیرهای گل‌آلود و چه در جاده‌های کوهستانی، موانع بسیار کمی می‌توانند پرادو را متوقف کنند. هرچند پرادو راحتی جاده‌ای رقیب اصلی خود، لندروور دیفندر را ندارد اما بدون شک در هر جای دیگری بسیار توانمند خواهد بود.

داچیا داستر

قیمت پایه آلمان: ۱۸,۹۵۰ یورو

قیمت پایه بریتانیا: ۱۵,۴۱۰ پوند

وقتی حرف از ارزش در برابر قیمت می‌شود، خودروهای کمی توان رقابت با داچیا داستر را خواهند داشت. قیمت این خودرو از زیر ۲۰ هزار یورو آغاز می‌شود اما با این رقم اندک مالک یک آفرودر توانمند و جادار خواهید شد که برای خارج از آفرود تجهیزات موردنیاز را دارد. داستر در داخل نیز به لطف متریالی که در اکثر قسمت‌ها کیفیت بالایی دارند، مانند یک خودروی اقتصادی ارزان به نظر نمی‌رسد. فرمان دقیق، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های سرحال و تعلیق نرمی که دست‌اندازها را جذب می‌کند، بدین معنی است که داچیا رانندگی خوبی هم دارد. برای این ماشین حتی سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم کنترل پایین رفتن از شیب هم ارائه می‌شود.

لندروور دیفندر

قیمت پایه آمریکا: ۵۸,۰۲۵ دلار

قیمت پایه بریتانیا: ۴۸,۹۶۰ پوند

نسل جدید دیفندر چنان موفقیت بزرگی برای لندروور به همراه داشته که لیست سفارشات آن پر شده است. وقتی پشت فرمان دیفندر بنشینید، فهمیدن اینکه چرا به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است خیلی طول نخواهد کشید. طراحی رتروی این خودرو هنوز هم توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند درحالی‌که کابین جادار و همه‌کارهٔ آن کارایی را با جذابیت شیکی ترکیب می‌کند. دیفندر همچنین از جدیدترین تکنولوژی‌ها هم بهره می‌برد. این خودرو در نسخه‌های ۹۰ دودر، ۱۱۰ چهاردر و ۱۳۰ کشیده قابل خریداری خواهد بود و مثل بهترین ساخته‌های لندروور، ترکیبی از آرامش و راحتی در آسفالت را با عملکرد غیرقابل‌توقف در آفرود ارائه می‌کند. تنها نقطه‌ضعف اصلی دیفندر، شهرت منفی جگوار-لندروور در زمینهٔ قابلیت اطمینان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۸ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD_R1988

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    الان دقیقا اون ماشین چینی و اون سوزوکی چی میگن؟!

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Matin

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      ماشین چینی؟

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. SMS

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        رانگلر
        جی کلاس
        دوتا لندروور
        رنجر و لندکروز

        موافقم 12
      2. هادی

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اون کره ای داداش نه چینی

        موافقم 10
        مخالفم 2
    2. Mohsen68

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تو روسیه یه کشنده با ۴۰ تن بار شیر (لبنیات) توی برف گیر کرده. یک متر ماشین کشنده با بارش توی برف و گل فرو رفته. جی کلاس اومد کشیدش بیرون. راننده کشنده برگاش خزون شد از این همه قدرت و توانایی. تو یوتوب سرچ کنید g class power extreme براتون میاره ویدیو رو. واقعا هیچ گرانی بی‌حکمت نیست ،هیچ ارزانی بی علت نیست. البته توی کشوری که اقتصادش بر اساس علم و دانش اداره میشه نه بر اساس …

      موافقم 10
      مخالفم 12
    3. (Ali(chevynova

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      فقط جیپ و فورد
      یکی اولین تولید کننده افرود جهانه
      یکی اولین کسی که خط تولید رو بکار برد

      ماشالاه امریکن
      ماشالاه اصالت

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. Mohsen68

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        منطق جالبی داری، حتی بنظر من میشه رو شما مطالعات مختلف انجام داد که چرا میخوای با کلمه ماشالا برا کشوری که تماما و سراپا منطق هست و با ماشالا ایشالا اصلا کاری نداره اعتبار ایجاد کنی، اونم از راه دور، در واقع خیلی دور…

        منظورت از اصالت چیه دقیقاً؟ چرا مثلا مرسدس که مخترع خودرو هست توی فقط های شما جایی نداره؟

        یا مثلا الان اگر یه رانگلر رو بیارن و قطعاتش رو باز کنن چند درصد این قطعات توی خاک آمریکا تولید و طراحی شده؟

        بهرحال من یادمه که جنبه بالایی داشتی، مهم اینه. ولی خواستم دوستانه بگم یکم بیشتر به دنیای امروز (سال ۲۰۲۴) و شرایطش فکر کن.

        موافقم 11
        مخالفم 10
        1. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          مرسدس کیلو چنده
          کی اسم اونرو اورد ؟
          بعدش کی گفته بنز مخترع ماشین بود؟
          جواب بعدی، نه اونکه بنز و بی ام و رو از هم باز کنیم همه ساخت نورنبرگ و برلین و کلن هستن
          صاحب بنز جیلی چینه بعد شما رانگلر رو کشیدی وسط که مثلا داستان رو به بیراه بکشونید
          آلمانی بازها بهتره واقعیت رو بپذیرن

          موافقم 10
          مخالفم 15
        2. سوشیانت

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          محسن بنز خودرو رو اختراع نکرد
          چجوری میشه وقتی سال ۱۷۶۹ ماشین اختراع شده اون وقت اول ماشین بنز که سال ۱۸۸۶ ساخته شده بشه اولین خودروی جهان؟!
          در ضمن طراحی رانگلر توسط جیپ انجام شده

          موافقم 8
          مخالفم 10
        3. Mohsen68

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد خودروهای مدرن امروزی شناخته می‌شود.
          کارل بنز مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۶ بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود.

          ویکی پدیا

          اگر از این بخوای عقب تر بری که اسم اسب رو هم میشه گذاشت خودرو

          همینقدر که شما مرسدس رو که نصف اختراعاتی که الان خودرو های آمریکایی دارن ازش استفاده میکنن رو با واحد کیلو اندازه گیری میکنی معلومه چقدر از ماشین سر در میاری

          صاحب بنز؟! جیبی سهام داره مرسدس بنز هست، هنوز اینارو هم نمیدونی؟!

          من به اشتباه فکر کردم شما مطالعه میکنی، موفق باشی ماشالا جان

          موافقم 12
          مخالفم 10
        4. محمد سلیمانی

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          Gکلاس خودرو آفرودی نیست. برای جاده خاکی خوبه.سیستم تعلیق جلو gکلاس سواری چرخاش قابلیت آپدیت زیادی ندارد محل قرارگیری چرخ جلو خیل عقبه . ولی جیپ حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا حداقل لاستیک زیرش از ۳۳ شروع میشه.جیپ برای کوه نوردی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده . شرکت جیپ فرمون زدن ماشین داخل ۱۰۰ کیلومتر گردن نمیگیره.

          موافقم 1
          مخالفم 12
        5. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          Mohsen68

          خیلی از اختراعات کادیلاک هم دارن المانیها استفاده میکنن مثل استارتر برقی و سقف اهنی و موتور ۸ و ۱۲ سیلندر و……
          در ضمن احتیاجی نیست من بخوام سطح مطالعاتم رو به شما اثبات کنم

          موافقم 6
          مخالفم 12
        6. Taha Ayoobi

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          محسن جان دوست داری لیست بفرستم ببینی چقدر از اختراعات آمریکا رو بقیه ماشینا استفاده میشه؟

          موافقم 6
          مخالفم 7
        7. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ۲ ماه پیش لیست اختراعات جی ام رو پدال گذاشت که همون گیربکس اتوماتش به کل اختراعات اروپاییا میارزه
          همه اروپاییها هم از این اختراع جی ام استفاده میکنن
          طرف یه چیزی گفت که بیشتر به ضررش هست😁

          موافقم 5
          مخالفم 13
        8. Mohsen68

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          (Ali(chevynova

          شرکتی که صندلی ماساژور رو برداشته گذاشته تو ماشیناش استارتر برقی رو از ماشینای آمریکایی کپی کرده آره؟

          خوش بحالت 😂
          فکر کنم اینا تاثیر هندونه ای هست که از دست علی صادقی ول شد و خورد تو سر شما

          موافقم 7
          مخالفم 7
        9. Taha Ayoobi

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          واقعا قبل کامنت گذاشتن باید فکر کرد.

          یادش بخیر زیر اون پست درگ چلنجر و ام 5 یکی بود میگفت لاستیک های دوج برا فلان کشوره پس خوب نیست، اختراع فلان چیز برا آلمانه، اختراع اون برا کجاس…

          موافقم 6
          مخالفم 6
        10. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اره اره
          همون که تو میگی

          موافقم 4
          مخالفم 7
        11. JaMsHiD_R1988

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          سوشیانت
          مگه تو با مدرک حرف نمی زنی
          خب تمام مدارک بر علیه این حرفت هست
          یه مدرک بیار که مرسدس اولین ماشین جهان رو نساخته !

          موافقم 10
          مخالفم 3
        12. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          ویکی پدیا که هر کسی میتونه تغییرش بده عجب منبع معتبری هست😂
          در ضمن بحث اختراعات باشه به قول علی آلمانی ها هم از خیلی از اختراعات آمریکایی ها استفاده میکنن مثل ماساژور صندلی سیستم تعلیق بادی کمک فنر مغناطیسی حتی پدال خودرو هم اختراع کادیلاک بوده

          موافقم 3
          مخالفم 4
        13. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          در ضمن محسن نه تنها ماشین های بخار قبل ماشین بنز وجود داشتن بلکه برقی ها هم قبل خودرو های درون سوز بودن اولین ماشین برقی تو سال ۱۸۲۸ ساخته شد

          موافقم 2
          مخالفم 3
        14. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          جمشید من لینک رو دوبار فرستادم نیومد نمیدونم پدال چرا برای من اینطوری شده
          منبعم خودرو ۴۵ هست البته تو سایت های خارجی هم میتونی این سال ۱۷۶۹ رو ببینی

    4. آرش

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      سانگ یانگ کره ایه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. FireBird

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سانگ یانگ رو چندین بار شوهر دادن اما هر بار طلاقش دادن و به درد زندگی نخورد الانم با نام KG Mobility به حیات خودش ادامه میده

        موافقم 5
        مخالفم 2
    5. محمد ۱

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (640 ديدگاه)

      اون سانگ یانگه…. کره ایه…

      منم تو یه خیابون دیدمش… فک کردم چینیه…

      اما با دقت بیشتر که بهش نگاه کردم.. دیدم واقعا بهتره… اما نمیدونستم چینی نیست.. تا الان که اسمشا اینجا خوندم… واقعا ظریف تر از چینیاس… از نزدیک…

      فقط شکل متریال وسط جلو پنجرش یاد آور یه ماشین چینیه…

      موافقم 4
      مخالفم 1
    6. نیما

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      داداش منظورت از ماشین چینی سانگ یانگه؟🙂💔

      موافقم 3
      مخالفم 1
    7. NAVID@@98

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      👑🥇اتفاقا مرسدس بنز Gکلاس آفرودی ترین خودرو و اول هست دقیقا مثل آفرودر های اول و برتر آمریکایی این اروپایی هم برای سخت ترین و خشن ترین جاها و هر جا خوبه چون انواع نسخه های اسکوارد و نظامی ارتش ها و … داره و هرچیز اول و همه فن حریفه کلا این اروپایی مثل آمریکایی ها هر چیز اول و همه فن حریفه G کلاس آفرودی ترین خودرو و اول هست دقیقا مثل آفرودر های اول و برتر آمریکایی این اروپایی هم برای سخت ترین و خشن ترین جاها و هر جا خوبه چون انواع نسخه های اسکوارد و نظامی ارتش ها و … داره و هرچیز اول و همه فن حریفه 👑🥇

      👑🥇سیستم تعلیق جلو مرسدس بنز G کلاس سواری چرخاش قابلیت آپدیت زیادی داره و بیشترین آپدیت و تراول رو داره دقیقا مثل آمریکایی ها این اروپایی هم محل قرارگیری چرخ جلو خیل بالا و جلوعه زاویه حمله و فرار و هم نفوذ آب و شیب صعود بسیار بالا و مقام اول هست مثل آمریکایی ها دقیقاً چون بهترین آفرودر ها هم همین خودشون دارن 👑🥇
      🥇👑مرسدس بنز Gکلاس اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا لاستیک زیرش از ۳۷ و ۴۰ شروع میشه.مرسدس بنز G کلاس اروپایی مثل آمریکایی ها برای کوه نوردی و هر چیزی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده برای هر چیزی هست هر چیز اول و بهترین همه هر فن حریف حرفه ای این اروپایی مثل آمریکایی ها مرسدس بنز Gکلاس اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها حتی پیچ مهرهاش قابل آپدیت چرخ جلو پشت سپره زاویه حمله خدا لاستیک زیرش از ۳۷ و ۴۰ شروع میشه.مرسدس بنز G کلاس اروپایی مثل آمریکایی ها برای کوه نوردی و هر چیزی ساخته شده.فقط برای سرعت بالای ۹۰ساخته نشده برای هرچیزی هست هرچیز اول وبهترین همه هرفن حریف حرفه ای👑🥇.
      👍🙋🙆درستشو گفتم و من میگم تا یاد بدونید درستش چیه حرف من درستشه🙋🙆👍

      🙅پس حرفای اشتباه محمد سلیمانی اشتباه اند درمورد Gکلاس و درستشو گفتم تا گوشی بیاد به دست🙅
      چون
      👑🥇 خدایی خوب همیشه نسخه های اصلی همیشه برتر پیروز عزیز آفرودر های اروپایی و آمریکایی مثل مرسدس G فورد و مرسدس بنز اسکوارد و نظامی ارتش ها و… هم نگفتیم که دیگه پادشاهی مطلق هر چیز بهترین اول و آفرودرهای اروپایی برتر در رقابت با آمریکایی ها هر چیز بهترین اول خدایی خوب همیشه پیروز برتر پادشاهی مطلق عزیز👑🥇
      عشق های تخصصی:
      🤩👑🥇برتر بودن آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم تی آر ایکس و هامر احساس کنیم اینها هرچیز بهترین اول آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان وحشتناکه
      خود آفرودر های تخصصی برتر هم که
      که زمین ماشین شاسی ۱۰۰ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که همینمها رو فقط برتریشان مثال میزنیم 👑🥇
      چون چه لزومیه
      وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا هم نمیگمیم که
      همون حاشیه امن کارو در میاره
      🤩😍حاشیه امن برتر هم متشکل از چند آفرودر برتر اروپایی و آمریکایی یعنی
      فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
      اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
      و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر😍🤩

      حتی همینا هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون می‌کنیم آفرود
      جوری برتری دارن که نگو🤩😍

      👑🥇در تست ها هم هزاران تست هم که باشه هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر از همه هر نظر بهتر آفرودر ها هرچیز اول هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل هر تو تمام پارامتر ها برتری با هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر هست مثلا تو هر پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و هر تمام تست ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس برتر هرچیز بهترین اول آفرودر های برتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست که گفتمشان چون کلا هاموی مرسپس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر یک چیز سطح بالایی هستن هرچیز بهترین اول تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه هر جانبه هرویز بهترین اول هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر اروپایی و آمریکایی هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه هر تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه مرسدس بنز G جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر عملا در یک سطح بالا بالاتر هر چیز بهترین اول برتر هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا اضلا دیگران با اینها قابل مقایسه نیشتن و هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر یک چیز سطح بالا بالاتری برتر هر چیز بهترین اول هستن که از همه هر نظر برتر بهتر بهترین و بهترین آفرودر ها که فقط جایگزین های بالاتر از خودشون هرچیز اول اول رقابت و هرچیز اول بهتر از خودشون هستن چون هرچیز اول هستن این اروپایی ها و آمریکایی ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس وفورداف ۱۵۰ رپتور و رم TRX وهامر یک چیز سطح بالا بالاتری برترهرچیزبهترین اول هستن که از همه هرنظربرتربهتربهترین وبهترین آفرودر ها👑🥇
      هیییی از این عشقهای خدایی که چت میزنیم هر چقدر دوستشان داریم 🤩

      همون مزدا میاتا😍

      موافقم 4
      مخالفم 5
    8. آریا نظامی

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چینی؟! سوزوکی چی میگه؟! قربونش، معلومه چیزی از ماشین نمیدونی، اول سعی کن باد بگیری بعد نظر بدی. منم توی خیلی زمینه ها وقتی اطلاعاتی ندارم سکوت میکنم و یادمیگیرم

  2. Matin

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    چرا قیمت رانگلر تو بریتانیا تقریبا ۲ برابر آمریکاست؟ هزینه صادرات انقدر زیاده؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بخاطر حمایتهای اتحادیه اروپاست که از ماشینهای وارداتی اینقدر تعرفه و مالیات میگیرن تا به این وسیله ماشینهای خودشون رو بفروشن ولی با این حال خیلی از شرکتهاشون الان دیگه ماله اروپا نیست و هند و چین و بحرین سهامدارشونن

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. فقط انگلستان

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        علی جان شرکت های جیپ.کرایسلر.دوج.رم سلام دارن خدمتتون.

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          جیپ و دوج شریک تجاری فیات و پژو هستن

          مالک ۱۰۰ در ۱۰۰ لندروور و جگوار و مک لارن رو بهم معرفی میکنی؟

          موافقم 8
          مخالفم 8
        2. amir

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره علی جان شریک تجاریشونن بخاطر همین الان از کرایسلر فقط یه مینی ون پاسیفیکا مونده رو خط تولید اونم با کاهش فروش بخاطر همین ماسل کار دوج برقی شد بخاطر همین هورنت ریبج شده اس
          تا کی میخوای خودتو بزنی به ندیدن خیلی چیزا

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          امیر

          ربطش رو میتونی بگی که بین شراکت کرایسلر با فیات و تک محصولیش چیه
          کرایسلر تک محصوله باشه ، به فیات و پژو ربط نداره
          داستان دوج هم همینه، محصولاتش رو مثل خیلی ها برقی کرده
          مثلا بنز که مدل برقی داره بخاطر سهامداری جیلیه ؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 11
      2. Matin

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (415 ديدگاه)

        داش بریتانیا خارج از اتحادیه اروپاست

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          انگلیس ۵،۴ ساله از اتحادیه خارج شده
          لندروور و جگوار بیش از ۷ ساله مالکشون هنده
          متوجه شدنش سخت نیست

          موافقم 2
          مخالفم 11
      3. BMZ

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (153 ديدگاه)

        دوستان آقا ماشاالله راست میگن!

        متاسفانه الان دیگه خیلی از خودروساز ها خودشونو به بقیه فروختن

        مثل کمپانی فورد-چانگان که برای ساخت نسل جدید اکسپلورر و کاپری و لینکلن های جدید ناتوان و درمونده بود و از فولکس واگن و چینیا کمک گرفت

        یا مثل‌ شرکت ایتالیایی دوج که ۲۰ سال از پلتفرم و موتور مرسدس استفاده می‌کرد

        البته یه ضرب المثلی هست که میگه برنده اونیه که به اسکیمو ها یخ بفروشه ، مثل کمپانی های بزرگ آلمانی که به همه دنیا ماشین صادر میکنن و به بقیه کمپانی های بزرگ خودرو سازی مثل لامبورگینی و رولزرویس و بنتلی و … کمک میکنن نه مثل GM که بازار فروشش فقط آمریکاست و با کمک دولت سرپا مونده😃

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          داستان اونکه همونجور که فورد از فولکس پلتفرم گرفته ، بنز از نیسان گرفته

          دوج اگه ایتالیایی شده ، بنز چینی شده

          در مورد فروش جی ام در بازار امریکا هم لازم به ذکر نیست دیگه که بگم همون بازار امریکا فروش سالانش به کل اروپا میارزه و خوبGM هم رتبه اول رو داره که براش همون کافیه که مثل بنز مجبور به فروش سهام به چین نشه و دولت امریکا کمکش کنه نه جیلی چین

          موافقم 4
          مخالفم 6
        2. Taha Ayoobi

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          BMZ

          اروپایی ها پیکاپ و اس یو وی فول سایز سوار نمیشن تقصیر جی امه، نه؟

          موافقم 4
          مخالفم 7
        3. BMZ

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (153 ديدگاه)

          مرسدس شده کابوس شبت؟😂😂😂

          باز خوبه پشت سر بی ام و ، پورشه و آئودی نمیتونی حرف بزنی

          راستی از این کوروت و موستانگ GTD تون چخبر ؟ خسته شدیم اینقدر صدر جدول نوبورگ رینگ نشستیم منتظر حضرات ، قرار بود بیان مثلا پورشه 911 GT3RS و مرسدس gt بلک سریز رو به چالش بکشن

          آها یادم رفته بود ، قضیه اینم مثل همون شتاب 1.66 چلنجره 😂😂😂

          موافقم 8
          مخالفم 2
        4. (Ali(chevynova

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          Bmz
          چرا حالا طفره رفتی از جواب😁

          نتونستی جواب بدی و نوربرگ رینگ رو کشیدی وسط ؟ اشکال نداره

          حالا هر وقت بی ام و تونست یه سوپراسپرت مثل کوروت بسازه ، کوروت هم میاد نوربرگ رینگ رکورد میزنه

          در مورد شتاب ۱،۶۶ چلنجر هم همونnhra تایید کرد کافیه و فروشش هم سره همون رکورد کرد و رفت

          موافقم 4
          مخالفم 7
        5. Taha Ayoobi

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          BMZ

          چرا بحث رو میپیچونی چه ربطی به نوربرگ رینگ داشت.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          bmz همین کافی که فورد و دوج به بالای ۸۰۰ اسب رسیدن با خودرو های درون سوز در حالی که آقا موشه رو ۷۰۰ اسب گیر کرده در ضمن من تنها جایی که دیدم کسی گفته باشه شتاب دوج دروغه کاربران آلمانی فن همینجاست وگرنه هیچ سایتی همچین حرفی نزده😂 راستی بحث پیست شد یاد اون قسمت افتادم که z07 همین چند روز پیش تو یه پیست gt3 rs رو شکست داد😂
          راستی جمشید چجوری لینکلن شد چینی؟! فرق طراحی و مونتاژ رو میدونی دیگه یا نه؟

      4. JaMsHiD_R1988

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2753 ديدگاه)

        علی جان ، شریک تجاری که چه عرض کنم
        شغل این برند ها ریبج محصولات فیات و پژو هست😂

        موافقم 4
        مخالفم 2
      5. JaMsHiD_R1988

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2753 ديدگاه)

        علی بنز یه پلتفرم از نیسان گرفته
        فورد که ده تا محصول با پلتفرم چینی عرضه کرده چی؟
        پرفروش ترین محصول لوکس فورد ( لینکلن ) چینیه !!!!

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          جمشید باز برمیگردیم به بنز

          اگه پرفروش ترین برند فورد ، لینکلن تو چین مونتاژ میشه ، بنز که کلا سهامش برا جیلیه

          تازه لینکلن نویگیتور مگه مونتاژ چینه؟ پس جمع نبند همه ی محصولات لینکلن رو

          در مورد اونکه میگی دوج بر اساس پژو محصول زده خوب شریکن باهم و برا کاهش هزینه هاشون با شرکا همکاری دارن و این موضوع در دهه های ۶۰ و ۷۰ هم انجام داده شده توسط کرایسلر و بقیه
          موضوع مالکیته که خوب لندروور و جگوار هندی ها صاحبشن و مک لارن هم بحرینی ها

          موافقم 4
          مخالفم 6
      6. JaMsHiD_R1988

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2753 ديدگاه)

        علی فروش بهتر لینکلن چینی یعنی اینکه مردم حاضرند توی این کلاس بجای محصولات دیگه آمریکایی ، سراغ چینیا برن
        نویگیتور هم هیچ ربطی به اون لینکلن چینی نداره اصلا تو کلاس هم دیگه نیست قیمت و هیکل و اندازه شون
        بعدش بنز ده درصد سهامش دست جیلیه
        و اینکه بنز حتی یه پلتفرم از چینیا تا الان نگرفته فقط پلتفرم ماشیناش رو داده به چینیا
        ولی آمریکاییا که به قول آمریکن بازا سهامشون دست خودشونه چرا ده تا محصول چینی با ریبج اسم خودشون میفرستن تو بازار ؟
        باز خوبه سهامشون دست خودشونه و اینطور میکنن
        وای به حال روزی که سهامشون دست چینیا بیوفته

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. TRD

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    داستر و سوزوکی ایگنیس و رکستون چرا باید در لیستی باشند که رانگلر و لندرور و پرادو حضور دارند ؟
    واقعا چطور میشه اینارو آفرودر به حساب آورد ؟
    بجای رکستون میشد از لکسوس GX نام برد که حتی به سیستم تعلیق E-KDSS مجهزه
    بجای سوزوکی ایگنیس هم بنظرم جیمنی باید ذکر میشد چون در اروپا حضور داشته و این اواخر بود که خبر توقف عرضه در اروپا اومد
    در کل لیست عجیبی بود

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. froG-driVer

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      بجای دیسکاوری هم می‌تونستن چیزای بهتری بیارن…

      موافقم 6
      مخالفم 8
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    انتظار حضور رکستون رو نداشتم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. ناتو

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اول بنز دوم دیفندر سوم پرادو

    موافقم 9
    مخالفم 6
  6. froG-driVer

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    فورد اف سری کو پس؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 7
  7. dns-prv

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پاجرو کو؟ پاترول کجاست؟ لنکروزر چی‌‌شد؟
    این افسانه‌های ژاپنی جاشون توی این مقاله خالی بود.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. FireBird

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینا کدومش در سال ۲۰۲۴ در اروپا عرضه میشه ؟ دوما چقدر موفق بودند مگه ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD_R1988

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      پاجرو و پاترول و لندکروزر بازار هدفشون اصلا اروپا نبوده
      فروششون توی استرالیا و آفریقا و خاور میانه جالبه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    لیست خیلی عجیب غریبی بود و با جرئت میتونم بگم اشتباه بود.

    ایگنس، رکستون و داستر اصلا مال این لیست نبودن.
    اصلا برای آفرود سنگین نیستن اینا.
    به جای اینا خیلی مدل های بهتری هست برای آفرود:

    فورد F-150، دوج رم 1500 TRX، شورلت کلاردو، تویوتا تاکوما، فورد برانکو، لکسوس GX550، تویوتا فوررانر، نیسان پاترول، جیپ واگنیر، تویوتا لندکروز، جیپ گرند چروکی، تویوتا سکویا، هامر EV.

    اینیوس گرنادیر هم من اصلا خوشم نمیاد ازش، خیلی چیز مبهمیه.

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. St.Jose

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این لیست بر اساس اروپاست . خیلی از ماشینایی که گفتی اصلا تو اروپا نیستند

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        آره البته

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. JaMsHiD_R1988

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      مهم اینه صاحب اینیوس به هدفش رسیده :
      تولید نسل قبل لندروور دیفندر

      اون می‌خواسته یه ماشین بسازه از روی لندروور نسل قبل که بهش اجازه ندادن ، حالا اومده این کارو کرده

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    لندکروز پرادو 👍

    موافقم 7
    مخالفم 6
  10. يوسف

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    همشون نوکر دیفندر هستن.

    موافقم 8
    مخالفم 9
  11. فقط انگلستان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    برای ساخت دیفندر نیازی نبوده که خیلی زیاد شبیه نسل های قدیمیش باشه مثل جیپ واگنیر.نیسان پاترول و …

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. رومانی>مالزی>فرانسه

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    داچیا از همشون بهتره بنظرم

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. مازیار

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوب به لطف علما و اساتید سایت امشب از ظلمات ۱۴۰ ساله خارج شدیم
    “اتومبیل رو بنز اختراع نکرد”
    البته سهم پدال هم به عنوان میزبان در این روشنگری به جای خود محفوظه

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      پدال پست گذاشته که خودرو های برقی حتی از بنزینی ها قدیمی ترن خودرو های بخار هم از هر دو تاشون قدیمی ترن بعد اساتید آلمانی فن فکر میکنن همه چیز مال بنزه!

      موافقم 1
      مخالفم 7
  14. ریچارد هموند

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    رم کو؟!

  15. علی جردن

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    جالبه بدونید سوزوکی ایگنس هم اندازه کوییک سایپاست اما زمین تا آسمون فرق داره این چشم بادومی با کیفیت آفرودی

  16. مازیار

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    + چرا جیپ توی انگلیس اینقدر گرونه؟
    _ بخاطر حمایت اتحادیه اروپاست
    + انگلیس که جزء اتحادیه اروپا نیست!
    _ انگلیس چهار پنج ساله جزء اتحادیه اروپا نیست اما جگوار لندروور هفت ساله که مالکشون هنده

    😂😂😂😂😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. حسین دهمرد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی آن قدرتمند اما پرمصرف است.
    اندازه ۶ سیلندر مصرفشه

  18. علی Shelby

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    سانگ یانگ و سوزوکی که در برابر لندروور رنجرور جی کلاس و فورد پشه هم حساب نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. علی اکبر عباس زاده

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعا داچیا خودش رو کامل اثبات کرده وداره بازار رو قبضه میکنه

    1. مهدی صاحبی

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      فقط و فقط اول آمریکا و دوم آلمان الباقی کشورها باید اسباب بازی درست کنند

  20. علی

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    واسه آف رود. سه تا گزینه هست. اول پادشاه واسه پادشاهی ساخته شد Gکلاس خدای آف رود ها واسه همه مقدسه
    دوم جیپ که لایق نامش هست توی آفرود زبانزده آفرود بازهاست نایب السلطنه هست
    سوم هم لندرور که آوازه اون همه جا پیچیده نیاز به تعریف و تمجید نداره جایگاهی ابدی داره
    درضمن جایگاه یه خودرو به عملکردش مربوطه نه به کشور و قاره و این حرفا

  21. آرش

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من از مرسدس G خوشم میاد

    به نظرم سوزوکی اینگیس توی لیست نباید بود چون هم سباکه هم قدرتش نسبت به بقیه کمه
    به جای اینگیس باید کادیلاک اسکالید و جی ام سی یوکان و …. بود خوب تر میشد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا