در هنگام خرید اولین خودرو، «پول» چیزی است که همیشه حرف اول را میزند. البته این موضوع فقط مربوط به پرداخت اولیه برای خرید نمیشود و پوشش بیمهای یکی از بالاترین هزینهها در این رابطه است؛ مخصوصاً اگر درست پس از گرفتن گواهینامه در ۱۸ سالگی به سراغ خرید خودرو بروید (البته اگر چنین امکانی برایتان وجود داشته باشد!). همچنین هزینههای جاری اتومبیل، حتی در عصری که بازار پُر از مدلهای مقرونبهصرفه است، یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه محسوب میشود.
وقتی برای اولین بار میخواهید رانندگی کنید، کاملاً منطقی است که با یک خودروی هاچبک کوچک و با قابلیتمانور بالا شروع کنید تا بتوانید هم بهراحتی پارک کنید و هم در تصادف احتمالی! ایمنی لازم را داشته باشید. در ادامه میخواهیم بهترین گزینهها را برای رانندگانی معرفی کنیم که میخواهند برای اولین بار در پشت فرمان خودروی خودشان بنشینند. (این پیشنهادات توسط carbuyer انگلستان و با توجه به قیمتها و خودروهای موجود در بازار این کشور تهیه شدهاند.)اشکودا سیتیگو هاچبک
قیمت: ۸,۲۷۵ تا ۱۱,۱۲۰ پوند
قیمت: ۸,۸۹۵ تا ۱۲,۹۴۵ پوند هیوندای i10 یک نمایش کامل از تمام مزیّتهایی است که از یک «هیوندای» سراغ داریم؛ ارزان، مجهّز و همراه با یک گارانتی گسترده ۵ ساله. ویژگیهای کاربردی این مدل از بسیاری از رقبای آن بیشتر است. این خودرو تنها به فرم ۵ در ارائه میشود. علاوه بر این، یک استایل برجسته و برخی گزینههای مناسب برای پیشرانه در دسترس قرار میگیرند. i10 در عین داشتن مصرف سوخت بهینه، عملکرد قابلملاحظهای نیز دارد. نسخه با موتور یک لیتری، ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند و در جاهایی مانند بریتانیا این مزیّت را دارد که از مالیات معاف است. شاید تنها چیزی که باعث میشود، به i10 امتیاز کامل تعلق نگیرد، ۴ ستاره آن در تستهای تصادف یورو NCAP است که البته آمار بدی محسوب نمیشود، ولی برخی رقبا در این زمینه بهتر از آن عمل کردهاند.
قیمت: ۱۰,۱۴۵ تا ۱۸,۳۹۵ پوند. فورد فیستا در حال حاضر در بریتانیا از فروش بالایی برخوردار است و در واقع، فیستا نسبت به هر خودروی دیگری در این کشور بیشتر میفروشد. دلایل منطقی بسیاری برای این موضوع میتوان برشمرد. اول از همه، رانندگی با این خودرو واقعاً هیجانانگیز است و در حالی که قیمتش نسبت به برخی از رقبای حاضر در این لیست بالاتر است، ولی فضای جادارتر و ویژگیهای کاربردی بیشتری نسبت به بسیاری از آنها ارائه میدهد. همچنین شاید تشخیص داده باشید که این مدل حتی در تریمهای اولیه نیز از ظاهر خوبی برخوردار است. البته باید اذعان کرد که در این خودرو به اندازه یک «هیوندای i10»، تجهیزات در اختیار قرار نمیگیرد، ولی رانندگی با فیستا جذابیت بیشتری دارد و برخی مدلهای آن، ازهزینههای مالکیت پایین برخوردارند. شاید تنها چیزی که نقطه ضعف فورد، بهویژه در مقابل رقبایی از کیا، هیوندای و تویوتا محسوب میشود، گارانتی نسبتاً متوسط ۳ ساله / ۶۰ هزار مایل برای فیستا است.
قیمت: ۹,۴۹۵ تا ۱۳,۴۴۵ پوند دلایل زیادی برای پیشنهاد رنو توینگو به عنوان اولین خودرو وجود دارد. طراحی زیبا، فضای جادار برای ۴ سرنشین و صندوقعقبی با ابعاد مناسب؛ همگی این ویژگیها باعث میشوند که توینگو یک خودروی برجسته در این کلاس باشد. البته مهمترین فاکتور، هزینههای مالکیت پایین برای این خودرو است. در بریتانیا، گروههای بیمهای برای خودروها درنظر گرفته میشود و هزینههای بیمه بر این اساس تعیین میشوند. سطح نخست توینگو «اکسپرشن» با موتور یک لیتری در گروه بیمه ۲ و مدلهای مجهزتر «پلی» و «دینامیک» در گروه ۳ قرار میگیرند که هزینههای کمتری برای بیمه به آنها تعلق میگیرد. اگر هزینه سفارشیسازی را هم داشته باشید، توینگو واقعاً یک خودروی جذاب و گیرا خواهد شد. چیزهای زیادی در داخل کابین وجود دارد که می توانید تغییر دهید و همینطور، انتخابهای گستردهای برا برچسبهای بدنه در اختیار دارید. البته این مدل کوچک رنو، بهترین خودرو در این لیست برای رانندگی محسوب نمیشود، ولی راحتی مناسبی دارد و با موتوری که در عقب قرار گرفته، از آرامش بسیار خوبی در هنگام پیچیدن برخوردار است. در نتیجه، چابکی خوبی در شهر از این خودرو مشاهده میشود و بسیار راحت میتوان آن را پارک کرد.
قیمت: ۱۰,۳۴۵ تا ۱۷,۴۴۵ پوند کیا ریو بیشتر از آن که مانند فورد فیستا بر روی ویژگی هندلینگ اسپورتی تأکید داشته باشد، به راحتی بیشتر سرنشینان تمرکز کرده است. با این حال، هنوز هم یکی از گزینههای منطقی به عنوان اولین خودرو محسوب میشود. بدنه ۵ در، از فرم مناسبی برخودار است و بسیار کاربردی است. همچنین تمام موتورهایی که میتوان از آنها در این مدل استفاده کرد، مقرونبهصرفه هستند و همین طور، قدرت قابلتوجهی دارند؛ البته منهای موتور دیزلی که خروجی آن قبلاً قدرت بالایی محسوب میشد، ولی اخیراً در سطح پایینی قرار میگیرد. در هر حال، کیا ریو هزینههای مالکیت پایینی دارد و امتیاز ویژه این مدل، گارانتی ۷ ساله / ۱۰۰ هزار مایل است. در نتیجه، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که با خرید یک خودروی دستدوم کیا ریو با یک کاهش قیمت مناسب، هنوز هم گارانتی بیشتری نسبت به مدلهای جدید برخی رقبا در اختیار داشته باشید.
قیمت: ۱۳,۹۳۵ تا ۲۱,۲۶۰ پوند مینی هاچبک با اینکه یکی از خودروهای گرانقیمت حاضر در این لیست است، ولی هنوز هم یک گزینه فوقالعاده محسوب میشود و اگر بتوانید از عهده هزینه آن برآیید، حتماً یک خودروی مناسب در اولین تجربه شما خواهد بود. مینی هاچبک هندلینگ بسیار خوبی دارد و از این لحاظ با فیستا قابلمقایسه است. همچنین استایل زیبای به کار رفته در آن، میتواند نگاه هر کسی را به خود جلب کند. این تم در داخل کابین نیز ادامه مییابد؛ جایی که در آن سرعتسنج بزرگ معروف مینی را مشاهده میکنید که در کنار نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو قرار گرفته است. اگر بخواهیم نقطه ضعف مینی هاچبک را بیان کنیم، در نسخه ۳ در فضای چندان مناسبی در داخل کابین در اختیار قرار نمیگیرد و صندوق عقب نیز بسیار کوچک است. با این حال، مدل سطح نخست مینی وان هزینههای مالکیت پایینی دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳/۹۲ لیتر سوخت مصرف میکند.
قیمت: ۱۱,۳۰۰ تا ۱۹,۹۱۵ پوند در حالی که داشتن این خودرو نسبت به مدل خواهرخواندهاش، اشکودا فابیا، گرانتر تمام میشود، ولی فولکسواگن پولو با یک طراحی سطح بالاتر در داخل کابین و تجهیزات گسترده به صورت استاندارد، این موضوع را جبران میکند. همچنین شما در این مدل، اعتبار نشان فولکسواگن را در جلو دریافت میکنید و محصولی در اختیارتان قرار میگیرد که از حسّ لاکچری بالاتری نسبت به بسیاری از رقبای حاضر در این کلاس برخوردار است. در طراحی پولو بیشتر از ویژگیهای اسپورتی، شرایط راحتی در ذهن بوده است و در عین حال، همچنان شرایط رانندگی مناسبی ایجاد شده است. یک سری موتورهای بنزینی بهینه نیز در این مدل قابلاستفاده هستند و همچنین تمام مدلها یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی دریافت میکنند. مدل با موتور یک لیتری توربو مصرف سوختی برابر ۳/۹۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و مشابه هیوندای i10، از مالیات بریتانیا معاف است. با وجود این آمار مصرف سوخت، ویژگیهای عملکردی فولکسواگن پولو نیز میتواند برای بسیاری از مشتریانش قابلتوجه باشد.
قیمت: ۱۰,۹۹۵ تا ۱۷,۷۰۰ پوند اگر به عنوان رانندهای که برای اولین بار در پشت فرمان قرار میگیرد، به دنبال فضای کابین بیشتر هستید، هیوندای i20 میتواند یک گزینه فوقالعاده نسبت به دیگر خودروهای حاضر در این لیست باشد. کابین این خودرو واقعاً جادار است و فضای زیادی نیز در صندوقعقب فراهم شده است. البته یک سری معایب نیز میتوان برای هیوندای i20 بیان کرد؛ مثلاً اینکه در بریتانیا مالیات جادهای برای خودروهای با آلودگی بالاتر از ۱۰۰ گرم دیاکسید کربن در کیلومتر درنظر میگیرند و تنها یک نسخه از هیوندای i20 میتواند از زیرمجموعه این مالیات خارج شود. همچنین گزینههای موجود برای پیشرانه این خودرو، عملکرد قابلتوجهی را به نمایش نمیگذارند. شاید یکی از مناسبترین این گزینهها که بهترین تعادل را بین مصرف، هزینههای جاری و عملکرد برقرار میکند، موتور ۱/۴ لیتری با قدرت ۹۹ اسببخار است.
قیمت: ۵,۹۹۵ تا ۱۰,۲۹۵ پوند داچیا ساندرو به عنوان ارزانترین خودرو در بریتانیا شناخته شده است. این در حالی است که با ۵۹۹۵ پوند، نه سیستم قفل در برای شما استفاده میشود و نه حتی یک رادیو در اختیار خواهید داشت. به همین دلیل است که صرف اندکی هزینه بیشتر و انتخاب مدل «اَمبیینس» به شما پیشنهاد میشود؛ در این حالت تجهیزات به مراتب بیشتر و همینطور امکان انتخاب رنگ بدنه در دسترس شما قرار خواهد گرفت. چیزی که در نهایت با آن رانندگی میکنید، بهترین مدل از لحاظ ظاهر و استایل در میان خودروهای این لیست نیست و قیمت پایینتر در این زمینه کاملاً به چشم میآید، ولی در همین حال، یک خودروی مطمئن زیر پای شما قرار میگیرد. البته به این موضوع نیز باید اشاره کرده که این خودرو در تستهای ایمنی تصادف یورو NCAP تعداد ۳ ستاره دریافت کرده که بدترین عملکرد در این لیست محسوب میشود.
قیمت: ۸,۸۴۵ تا ۱۳,۶۱۵ پوند یک جلوپنجره تهاجمی استایل X در جلوی تویوتا آیگو به معنای این است که این خودرو تمایل زیادی دارد تا خود را در میان جمعیت متمایز کند. همچین از آپشنهای متفاوتی میتوان برای سفارشیسازی این مدل استفاده کرد. آیگوی جدید از یک نسخه تجدیدنظر شده از موتور ۳ سیلندر قبلی در این مدل بهره میبرد که شرایط خوبی دارد و هزینههای جاری آن نیز پایین است. در داخل کابین آیگو، شرایط نسبتاً بهبود یافته و کیفیت بسیار بالایی مشاهده میشود. ضمن اینکه با اضافهشدن عایقصوتی برای دیوارههای کابین، آیگو شرایط ساکتتری در جاده خواهد داشت. مدل جدید همچنین با یک گیربکس ترتیبی (نیمهاتوماتیک) همراه شده که برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است.
ali.bk
۵ آذر ۱۳۹۴ا.فولکس واگن یا فورد
۲.هیوندای ای ۲۰
۳کیا ریو
رضا
۵ آذر ۱۳۹۴انتخاب اول هر ایرانی، ساااایپااااا 111
هاها
از ماست که بر ماست
سامان اذری
۵ آذر ۱۳۹۴سلام
من بین این ماشینها فورد فیستا رو یه هفته روندم
خداییش خیلی عالیه نفوز صدا به داخل کابین خیلی کم بود کشش موتورش هم عالیه موقع رد کردن دست اندازها واقعا محکم بودنش رو به ادم گوشزد میکنه
تجربه روندن ولستر رو هم دارم
در مقابل فیستا هیچه ولستر فقط قیافه داره
f22raptor
۵ آذر ۱۳۹۴قابل توجه اقای سجاد
چلنجر
۵ آذر ۱۳۹۴هرچی خاک خودروسازان دنیاست توی سر ایرانخودرو و سایپای ورشکسته که عین زالو دارن خون ملت ایران رو می خورن.
ALL CARS
۵ آذر ۱۳۹۴اینم تصاویر جدید از Genesis G90 (دو تصویر)
http://carpro.ir/genesis-g90-spied-completely-without-camouflage/
سه تصویر هم اینجاست
http://www.autoevolution.com/news/genesis-g90-genesis-eq900-spied-without-camouflage-photo-gallery-102292.html#agal_0
وتصاویری از Porsche 911 GT3 RS
http://www.autoevolution.com/news/how-wild-can-a-factory-porsche-911-gt3-rs-get-porsche-exclusive-has-an-answer-photo-gallery-102102.html#agal_0
وتصاویری از Volkswagen Golf GTE Sport Concept (شش هفتاش جدیده)
http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-golf-gte-sport-concept-makes-american-debut-at-la-auto-show-photo-gallery-102084.html#agal_0
وتصاویری از عبور رنجروور از پلی کاغذی (پل کوچولو موچولو اما…)
http://www.autoevolution.com/news/range-rover-drives-over-origami-bridge-to-celebrate-45th-anniversary-in-china-video-102148.html#agal_0
وتصاویری از Lexus RC F تیون شده
http://www.autoevolution.com/news/rocket-bunny-lexus-rc-f-gets-candy-red-pur-wheels-photo-gallery-102307.html#agal_0
وتصاویری ازHuracan تیون شده
http://www.autoevolution.com/news/white-liberty-walk-huracan-shows-split-stormtrooper-personality-with-forgiato-wheels-102173.html#agal_0
وتصاویری ازhonda s660
http://www.gizmag.com/honda-s660-review/40407/pictures#1
وتصاویری از Rolls Royce تیون شده
http://www.autoevolution.com/news/white-rolls-royce-wraith-with-gold-accents-from-office-k-is-an-eyesore-photo-gallery-102044.html#agal_0
ودرآخر یک تصویر برای ماسل دوستان
http://www.gizmag.com/in-photos-classics-specials-la-2015/40570/pictures#21
……………*** امیدوارم مورد پسندتون قرار گرفته باشن***……………
احسان آرسنالی
۵ آذر ۱۳۹۴قلبم درد گرفت از دیدن این خودروها و اینکه ملت ایران خودشون نخواستند اینا رو داشته باشند.
اگه ملت هماهنگ بودند و تا آخر سال صبر میکردند فاتحه این دو تا لگن ساز خونده میشد هرچند هنوزهم سر و وضع خوبی ندارند و تحریم کاملا شکست نخورده بلکه ضربه خورده و باید دوباره ترمیم بشه
حسن
۱۳ آذر ۱۳۹۴این مقاله برا کدوم قسمت دنیا نوشته شده یعنی داریم یعنی هست :::: ارزان با کیفیت ایمن خواهشا یه مرد پیدا بشه حداقل دستمال کاغذی با کیفیت تولید کنه همه با هم بشینیم گریه کنیم تو این مملکت گریه هم نمیشه کرد
امير علي
۵ آذر ۱۳۹۴الفارومئو جولیتا و میتو از همشون بهتره
میلاد
۵ آذر ۱۳۹۴احیانا منظورتون ما ایرانی ها که نیستیم؟؟؟ چون شوخیشم قشنگ نیست این ماشینا به عنوان اولین انتخاب ایرانیا توصیه بشه
sina
۵ آذر ۱۳۹۴جالبه ساندرو face lift ظعیف ترین ایمنی رو داره تو این گروه
حالا اونی که ایران اومده چیه دیگه البته از پراید بهتره
amir
۵ آذر ۱۳۹۴از ماست که بر ماست
کمیل
۵ آذر ۱۳۹۴یچیز واسم خیلی جالبه و اون اینکه در ایران نسل های قبل از من همین انتخابایی رو داشتن واسه خرید اولین خودرو صفرشون که امثال من و نسل من دارن و جالب اینکه این محدود میشه به چند مدل خودرو و نه چند کلاس خودرویی متفاوت
حميد
۵ آذر ۱۳۹۴البته این مقاله به درد ایران نمیخوره چون این مدلها تو ایران نیست اونی که هم هست کیا روی حدود صد ملیون و خودروی لوکس حساب میشه
بهتره در مورد انتخاب پراید ۱۱۱ یا پراید ۱۳۲ یا پراید نسیم یا پراید صبا انتخاب کنیم ?
Archi KHAN
۵ آذر ۱۳۹۴بهترین گزینه پراید با وام 25 میلیونیِ …
احمد باقری
۵ آذر ۱۳۹۴اصلا معلون نیست مینی کوپر با اون طراحی بیخود و قیمت کذایی، اینجا چیکار می کنه.
پژمان
۶ آذر ۱۳۹۴من الان 19 سالمه.
میخوام ماشین بخرم تا 50 میلیون.
هرچقد فک میکنم عقلم به جایی نمیرسه
یکی میگه چینی بده. یکی میگه ایرانی بده. اون موقع ببین اونا چه اپشنایی دارن
واقعا خاک بر سر من که ایرانیم
امید
۶ آذر ۱۳۹۴نویسنده این مطلب احتمالا پشتش به یه جایی گرمه که اومده اینارو نوشته !!
وگرنه این هیوندای و فورد و مینی کوپر و فولکس واگن و حتی این تویوتای آخری واسه ی از ما بهترونه
یه جوون باید چقدر درآمد داشته باشه که بتونه یدونه اینا رو بخره ؟؟؟؟!!
اونم پلاک ملی !!!
حالا مناطق آزاد بماند !
واااااااای بر ما !!!
واسه ماها فقط نگاه کردنش میمونه ! نه سواریش
رضا
۶ آذر ۱۳۹۴نمیدونم چرا آسان موتور این هیوندای i10 وارد نمیکنه ؟
سیاسته ؟ محدودیته داخلیه ؟ زدوبنده با خودروسازهای داخلی بخاطر ارزان و کم مصرف بودن و احتمال استقبال حتی با قیمت بالا س؟
؟؟
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۴بهتر نبود گزینه ها تو ایران رو بررسی می کردید. دل ما رو هم کمتر آتشی میزدید.