چشم اندازهفته نامه

بهترین هاچبک‌های اسپرت 2024 به انتخاب اتوکار؛ از GR یاریس تا گلف R و i30 N

در این مقاله جذاب بهترین هاچبک های اسپرت سال ۲۰۲۴ را به انتخاب مجله اتوکار بریتانیا خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

اگر به دنبال یافتن خودرویی پرفورمنس و همه‌کاره هستید یکی از بهترین گزینه‌ها هاچبکی اسپرت و داغ خواهد بود. پرفورمنس قابل‌توجه، فضای کابین مناسب و قیمت نسبتاً ارزان باعث شده‌اند این خودروها آدرنالین خون را به شدت بالا ببرند. دستورالعمل تولید چنین خودروهایی نسبتاً ساده است: یک هاچبک جمع‌وجور و خانوادگی را انتخاب کرده و یک پیشرانه بزرگ‌تر و قوی‌تر را روی آن نصب کنید. سپس دستی بر سر و روی سیستم تعلیق و ترمز بکشید تا محصول نهایی آماده شود.

برای جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر خودرو نیز می‌توان یک کیت بدنه اسپرت با نوارهای مسابقه‌ای را در نظر گرفت. نتیجه نهایی هم هاچبکی خواهد بود که می‌تواند خودروهای زیادی را شرمنده کند. اگرچه ایده تولید هاچبک های اسپرت چیز جدیدی نیست اما تقریباً نیم ‌قرن پس از محبوب شدن این کلاس با تولید گلف GTI، خودروهای کوچک و اسپرت همچنان محبوبیت بالایی دارند و بسیاری از برندها در این کلاس به رقابت می‌پردازند. البته قوانین سخت‌گیرانه به معنی تغییر وضعیت هاچبک های داغ است. دیگر خبری از محصولات اسپرت و ارزان‌قیمت نیست و اگرچه پیشرانه‌های درون‌سوز همچنان تولید می‌شوند اما به نظر می‌رسد نفس این خودروها به شماره افتاده است. با این مقدمه شما را با بهترین هاچبک های اسپرت ۲۰۲۴ به انتخاب مجله اتوکار آشنا می‌کنیم.

بهترین هاچبک های اسپرت ۲۰۲۴

  1. تویوتا GR یاریس

هاچبک جذاب تویوتا GR یاریس در ابتدا برای رعایت قوانین مسابقات رالی در تولید تعداد محدودی نسخه جاده‌ای پدیدار شد و این اتفاق درست زمانی رخ داد که قوانین رالی تغییر کردند. در گذشته اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد خودرویی همچون GR یاریس فراموش می‌شد اما آکیو تویودا رئیس فعلی تویوتا یک ماشین باز تمام‌عیار است و بر تولید هاچبک موردبحث تأکید دارد. قطعاً هزینه توسعه GR یاریس بالاست اما تعهد ژاپنی‌ها به تولید خودروهای جذاب باعث شده این هاچبک همچنان در خط تولید باقی بماند. زیر پوست GR یاریس پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با ۲۵۷ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک قرار دارد و باعث ثبت صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای می‌شود.

  1. هوندا سیویک تایپ R

نسخه پیشین این خودرو یکی از بهترین هاچبک های اسپرت بازار بود و بنابراین انتظارات برای نسل جدید سیویک تایپ R بالا رفت و خوشبختانه هوندا هم کسی را ناامید نکرد. از جهت زیادی دلیل خوب ماندن سیویک تایپ R جدید این است که تغییر نسل آن به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت رخ نداد. همانند نسخه عادی یازدهمین نسل سیویک، بدنه و کابین طراحی جدیدی دارند اما پلتفرم خودرو نسخه بهینه شده نسل قبل است و همین موضوع درباره قوای محرکه نیز صدق می‌کند. زیر کاپوت تایپ R جدید پیشرانه ۲ لیتری توربوی آشنایی قرار دارد که از فلایول سبک‌تر، اگزوز جدید و… سود می‌برد و قدرتش از ۳۱۶ به ۳۲۵ اسب بخار رسیده است. گیربکس ۶ سرعته دستی نیز تعویض‌های بهتری دارد. شباهت‌های نسل قبل و جدید در زمینه سیستم تعلیق نیز ادامه دارد اما فاصله بین چرخ‌ها اندکی بیشتر شده است. این هاچبک اسپرت در عرض ۵.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سیویک هنوز هم جزو خودروهایی است که ضربان قلب را بالا می‌برد و درعین‌حال برای سواری روزمره نیز گزینه‌ای خوب است؛ اما علت اینکه هوندا نتوانست رتبه اول این لیست را کسب کند به قیمت بیشتر آن نسبت به نسل قبل مربوط می‌شود.

  1. هیوندای i20 N

هیوندای ناگهان درباره تولید خودروهای پرفورمنس و ارزان‌قیمت جدی عمل کرد و سوپرمینی i20 N برگرفته از رالی دلیل اصلی آن بود. این خودرو نسخه‌ای ساده‌تر و ارزان‌تر از i30 N به شمار می‌رود و از دیفرانسیل لغزش محدود هم استفاده می‌کند. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، گیربکس ۶ سرعته دستی و دامپرهای غیرفعال جزو ویژگی‌های این خودرو هستند. کنترل خوب حرکات بدنه، دقت و پایداری در سرعت‌های بالا و فرمان دقیق جزو ویژگی‌های خوب i20 N هستند. این خودرو کابینی جادار و مجهز دارد و اکثر افراد دقت و پایداری آن را خواهند ستود. از طرف دیگر ماهیت این خودرو همانند فورد فیستا ST نیست و البته چنین چیزی اهمیت زیادی ندارد زیرا فیستا با بازار خداحافظی کرده است. شاید همین سرنوشت در انتظار هاچبک هیوندای نیز باشد زیرا نسخه استاندارد این خودرو به تازگی فیس لیفت شده اما کره‌ای‌ها حرفی درباره به‌روزرسانی نسخه N نزده‌اند و ترجیح داده‌اند روی مدل برقی آیونیک ۵ N تمرکز کنند.

  1. فورد فوکوس ST

فورد قبلاً چندین نمونه از بهترین هاچبک های دنیا را تولید کرده و اگرچه نسل فعلی فوکوس ST به اندازه یاریس و سیویک تیز و درگیر کننده نیست اما قطعاً میراث درخشان فورد را به نمایش می‌گذارد. این خودرو همچنین قیمت ارزان‌تری نسبت به هوندا دارد. از جمله ویژگی‌های شاخص فوکوس ST می‌توان به دامپرهای تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در جلو اشاره کرد که چنین چیزی به ندرت در این بازه قیمتی دیده می‌شود اما بی‌شک بر جذابیت‌های خودرو می‌افزاید. اگر خواهان هیجان بیشتر هستید می‌توانید نسخه تراک پک این خودرو را بخرید که به سیستم تعلیق پیچشی با تنظیم دستی، ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های سبک‌تر و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسا مجهز است. فوکوس ST هندلینگی چابک و جذاب داشته و تکان‌های بدنه به خوبی کنترل می‌شوند. شاید توازن مناسب این خودرو در ارائه یک محصول پرفورمنس روزمره جزو نقاط قوت اصلی‌اش باشد. شاید فوکوس ST فاقد ویژگی‌های کافی برای اول شدن در این کلاس باشد اما رقیبی بسیار قدر است.

  1. مرسدس ای ام جی A45S

اجازه دهید خود جملات صحبت کنند: مرسدس ای ام جی A45S یک هاچبک اسپرت چهار چرخ محرک با قیمت بسیار بالا و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴۱۶ اسب بخاری است. این خودرو نه تنها به قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر تولید انبوه دنیا مجهز شده بلکه خروجی ویژه آن بالاتر از فراری ۴۸۸ پیستاست. در واقع با محصولی دیوانه کننده روبرو هستیم. عملکرد خودرو در خط مستقیم بسیار خوب است اما سورپرایز واقعی به سواری آن در مسیرهای پر پیچ و خم مربوط می‌شود. بدنه به خوبی در سرعت‌های بالا کنترل می‌شود و شاسی نیز پایداری بالایی دارد. چسبندگی برجسته مرسدس به همراه بازخورد مناسب فرمان باعث می‌شوند A45S جزو بهترین‌های کلاس خود باشد. اگرچه این هاچبک یک پدیده به شمار می‌رود اما قیمت بسیار بالایی دارد که آن را از دسترس افراد زیادی خارج می‌کند. در مجموع باید گفت ژرمن‌ها یک استثنا تولید کرده‌اند که عملکردی خیال‌انگیز دارد و اگر فکر می‌کنید قیمت آن خیلی بالاست می‌توانید A35 را انتخاب کنید که از ظاهر تقریباً مشابهی با A45S سود می‌برد.

  1. فولکس‌واگن گلف R

گلف R نسخه چهار چرخ محرک و اسپرت از این هاچبک مشهور است که البته برخلاف ۲۰ سال پیش خیلی نمی‌درخشد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو ۳۱۶ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند و از دیگر ویژگی‌های شاخص می‌توان به دامپرهای تطبیقی اشاره کرد. سیستم چهار چرخ محرک نیز توانایی‌های بالایی دارد که به کار رانندگان خواهد آمد. نسل هشتم گلف R شخصیت بسیار متفاوتی نسبت به نسل قبل آن دارد و نقاط ضعف قبلی همچون پایداری کمتر را برطرف کرده است. درعین‌حال کنترل حرکات بدنه بهبود یافته و راننده نیز بیشتر در امر رانندگی دخیل می‌شود. برای افرادی که ویژگی‌های گلف نسل هفتم را دوست دارند، نسل هشتم کمی بیش از جدی حس می‌شود اما شکی وجود ندارد که توانایی‌های دینامیکی گلف R بهبود یافته است. دیفرانسیل عقب باعث چابکی بسیار خوب این هاچبک آلمانی شده و در نرم‌ترین حالت‌های دامپرها نیز سواری مناسبی را تجربه خواهید کرد.

  1. فولکس‌واگن گلف GTI

نسل‌های قبلی گلف GTI همواره در چنین لیست‌هایی حضور داشته‌اند اما این نسل از خودرو کمی متفاوت نشان می‌دهد. ژرمن‌ها در جست‌وجوی هندلینگ بهتر و درگیری بیشتر راننده با نسل هشتم گلف GTI بودند اما تنها به پاسخ برخی پرسش‌ها رسیدند. نتیجه نهایی سفتی بیش ‌از حد سواری خودروست که باب میل نیست. البته این به معنی بد بودن خودرو نیست چراکه در سواری‌های روزمره همچنان می‌توان هیجان را تجربه کرد. پیشرانه ۲ لیتری ۲۴۲ اسب بخاری گلف GTI در مقایسه با سایر خودروهای این لیست کم‌رمق‌تر است اما پاسخ خوبی به دستورات راننده می‌دهد و شاسی هم سرزنده عمل می‌کند. فرمان خودرو علیرغم تیز بودن همچنان کمی سبک و کرخت است. تریم کلاب اسپرت گلف GTI قدرت ۲۹۶ اسب بخاری دارد و نسبت دنده نهایی آن کاهش یافته و سیستم تعلیق سفت‌تر شده که حاصل این کار چسبندگی بیشتر و هندلینگ بهتر است. البته با تمامی این تغییرات هم GTI را نمی‌توان بهترین خودرو از نظر توازن هندلینگ و نرمی یا جذاب‌ترین خودرو برای راننده دانست. با معرفی نسخه فیس لیفت گلف در هفته‌های آینده شاید برخی از این مشکلات برطرف شوند.

  1. هیوندای i30 N

هیوندای به وضوح علاقه‌ای به کارهای نصفه و نیمه ندارد و اولین محصول برند N نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. i30 N حاصل تلاش‌های آلبرت بیرمن مدیر اسبق بخش M بی ام و است که سر و زیادی به پا کرده است. این خودرو پرفورمنسی سورپرایز کننده را به نمایش می‌گذارد، چیزی که از یک برند کم‌تجربه در این کلاس انتظار نمی‌رود. از نظر کنترل فرمان و شاسی شاهد حس هاچبک های سنتی هستیم و قدرت بالا و سفتی دامپرها نیز این حس را بهبود می‌بخشند. البته جای شرمساری دارد که هیوندای دیگر مدل پایه ۲۴۷ اسب بخاری با رینگ‌های کوچک‌تر را ارائه نمی‌کند چراکه مدل‌های قوی‌تر سواری سفت‌تری دارند. تنظیمات زیادی برای درگیری راننده، توازن و هیجان رانندگی اعمال شده و بی‌شک این خودرو نظر مثبت مالکان را جلب خواهد کرد.

  1. اشکودا اوکتاویا vRS

اوکتاویا vRS همواره پاسخ اشکودا به سؤال رانندگی بوده که به سن مشخصی رسیده و خواهان یک خودروی جادار برای سواری روزمره هستند و درعین‌حال نیز از رانندگی پرهیجان بدشان نمی‌آید. انعطاف‌پذیری آن چیزی است که اشکودا در این کلاس بروز می‌دهد. شما می‌توانید پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با ۲۴۲ اسب بخار قدرت را انتخاب کرده یا به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۹۷ اسب بخاری روی بیاورید. حتی امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. این خودرو همچنین به‌صورت هاچبک ۵ درب و استیشن نیز عرضه می‌شود. مدل بنزینی این خودرو از سواری مناسب خانواده‌ها و پرفورمنس کافی و هندلینگ چابک برای جلب نظر رانندگان سود می‌برد. مدل دیزلی چهار چرخ محرک هم کشش بهتری را برای سواری روزمره فراهم می‌کند و مصرف سوخت کمتری دارد. اگر به دنبال هاچبکی داغ برای خود و خانواده هستید شاید اوکتاویا vRS گزینه مناسبی باشد.

  1. کوپرا بورن

آخرین گزینه در لیست بهترین هاچبک های اسپرت ۲۰۲۴ مدلی برقی است. شاید کوپرا بورن به اندازه دیگر هاچبک های لیست شاخص و پرقدرت نباشد اما هم از نظر طراحی ظاهری و هم از نظر سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بورن بر اساس پلتفرم فولکس‌واگن ID.3 شکل گرفته و موتور برقی آن ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو سرعت قابل‌توجهی دارد و طرفداران خودروهای سریع را ناامید نخواهد کرد. فرمان تیز، پایداری مناسب و تکان‌های کم بدنه نیز موجب عبور سریع از پیچ‌ها می‌شوند. بورن همانند دیگر هاچبک های اسپرت دارای کابینی جادار و منعطف است و سواری روزمره آن نیز راحت و نرم خواهد بود. خودروی موردبحث با وجود باتری ۷۷ کیلووات ساعتی می‌تواند شعاع حرکتی بسیار قابل‌احترام ۵۵۰ کیلومتری را فراهم سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    سیویک بی شک انتخابم هست ولی تو این لیست رتبه یاریس نشون میده واقعا تویوتا شاهکار کرده.
    البت هیوندای تو رتبه سوم هم خفنه

    موافقم 53
    مخالفم 9
    1. جومونگ

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میدونستید هیوندای مدل های آیونیک ۵ و ۶ و کنا رو داره ۷۵۰۰ دلار زیر قیمت میده ؟
      چون به علت قانون جدید ، برقیای ساخت خارج امریکا شامل مالیات میشن و میل خریدارا بسیار کمتر از پیش شده .
      هیوندای هم از یه طرف به علت مشکلاتش با بیمه سر اون قضیه سرقتای بی شمار ، و ازون طرف فراخوان اخیرش ، امید داره با این کار یکم پول بیشتر در بیاره بزنه به بقیه زخماش و از بازی جا نمونه . آتیش زده به مالش طفلک :)

      https://qz.com/hyundai-ev-cash-bonus-7-500-evs-tax-credits-1851168726

      موافقم 10
      مخالفم 17
      1. Car love

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (708 ديدگاه)

        بخش N باز ناراحت کرد ۳چرخ سازان رو 😢

        موافقم 7
        مخالفم 30
        1. amir

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3687 ديدگاه)

          دوتا کامنت پایین تر لینکه رو ببین چجوری ناراحت شدن

          موافقم 15
          مخالفم 7
        2. Car love

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (708 ديدگاه)

          لینکای پایین کامنتتو نگاه کن و لذت ببر 😍
          منم از این مطلب زیبا دارم لذت میبرم 😍😍

          این بخش N ظالم،چه کردی باهاشون 😢

          موافقم 4
          مخالفم 15
      2. Killer

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (598 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/honda/honda-2-6-million-vehicle-fuel-pump-recall/

        تبریک :)))

        میل خریداران برقی در آمریکا:

        https://www.torquenews.com/16317/hyundai-motor-group-takes-second-place-us-ev-sales-2023

        :)))))

        میل به برقیا جاپونیا: 404not founded

        موافقم 4
        مخالفم 17
        1. جومونگ

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هوندا با اون فراخوان باز هم به کیا نرسید و کیا بیشترین فراخوان کمپانیای غیر امریکایی رو ثبت کرد😆
          میل به برقی ژاپن هم فقط اونجا که ۲ تا مدل ضعیف rz و bz4x ، فروشش از gv60 بیشتر میشه و ۱۰۰۰ درصد رشد میکنه .
          باتریای پاناسونیک هم زخم بعدی .
          زندگیت واقعا سخته ها . فشار پشت فشار 🥺😭🖤

          موافقم 13
          مخالفم 5
    2. NAVID@@98

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (868 ديدگاه)

      انتخاب گلف چون هر آنچه می‌خواهیم رو به اندازه داره👑👌
      اول مرسدس بنز ای ام جی و فورد و فولکس واگن گلف
      با توجه به مشخصات فنی در گروه اول میزاریم👑

      دوم هیوندای آی سی و تویوتا یاریس و هوندا سیویک و هیوندای آی بیستبا توجه به مشخصات فنی در گروه دوم میزاریم👌
      انتخاب از این گروه همشون 👌

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. مجتبی .

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    یکی ازکلاسهای فوق العاده خودرویی براماشین بازها ولی حالا باهجوم قدبلندها قدری باید محتاط بود. پول زیادتر داشتم مرسدس کمتر یاریس وسویک وچون مسعولین دلسوزوبه فکر ملت دارم هیچکدوم.

    موافقم 15
  3. amir

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3687 ديدگاه)

    من ای ۴۵ رو انتخاب میکنم از همشون خفن تره

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5005 ديدگاه)

      من ۲۰۶ پانوراما اتوماتیک

      موافقم 5
      مخالفم 1
    1. Anti BTS

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی یادت میره مشمول فراخوان شدی و میری پیست

      موافقم 15
      مخالفم 3
  4. سالار خان فصل

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بهترین هاچ بک اسپرت امسال کرولاس که در لیست هم نیست متاسفانه

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. Taha Ayoobi

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    کرولا GR چیشد؟؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. TRD

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این GR کرولا و یاریس خیلی عالی بودن و خیلیا تحسین کردن این ۲ تا هاچبک آتشین رو .
    سیویک و گلف هم که نماد های این سگمنت هستند ‌.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. Ahmad

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اول یاریس
    بعد گلف R
    بعد مرسدس

    موافقم 6
    مخالفم 4
  8. حسن

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    قیمت نسبتاً ارزان؟

  9. Puriya

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (568 ديدگاه)

    اون اشکودا چی میخواد تو لیست؟
    اون که سدانه

    موافقم 15
  10. Killer

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    چه میکنه N line
    ۱ برند با ۴ سال سابقه پرفورمنس سازی ۲ نماینده
    ۷ برند با ۴۰ سال سابقه پرفورمنس سازی ۲ نماینده
    :))))

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. amir

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      روت نشد موتور اسپرت و سوپراسپرت سازی رو اسمشو بیاری نه؟ پس از یک دهه حضور در رالی چیزی جز حقارت وآتیش سوزی نصیبش نشد در موتوراسپرت و فرمول یک هم درحالی که هوندا میتازه اینا اصلا نمیدونن چیه در حالی که نیسان جی تی آر اون زمانی که به دنیا نیومده بودی همه گنده ها رو سوسک میکرد حتی تا الان ژیگولی نمیدونن چیه اصلا سوپراسپرت و … مگر شرایر لطف کنه براشون یدونه طراحی کنه که عنوان کانسپت نشون بدن برای دو روز

      موافقم 15
      مخالفم 1
  11. sinasvj

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    چند وقت پیش نوشتم اگه قرار باشه یه ماشینو تا آخر عمرم سوار شم یاریسه الان میبینم اون لحظه یادم رفته بود چه اعجوبه هایی توی کلاس هات هچ هستن و همشون بینظیرن حرفمو پس میگیرم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. حسین

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    چیوندا n همونی نبود تو پیست آتیش گرفت؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      لینکشم گذاشتم حسین جان

      موافقم 8
      مخالفم 1
  13. رامتین

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتا هست و سپس Audi RS3 که در این مقاله ذکر نشد. موتور ۵ سیلندر آئودی روانتر و گشتاور بیشتری از بنز A45 چهار سیلندر داره. زیاد موافق این نیستم که با تقویت دیوانه وار توربو، توان را خیلی افزایش داد.

  14. فرزاد افشار

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    اول تویوتا GR. بعدشم گلف GTi و مرسدس AMG بهترینن تو لیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همشون عالی هستند اما از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶ بازار هات هاچبک ها داغ تر هر کمپانی چند مل هات هچ داشت برای مثال فولکس واگن هم فولکس واگن پولو gti داشت گلف ار و gti داشت و فولکس واگن اپ !
    اما امروزه بازار محدود شده برای مثال پژو ،رنو،سیتروئن ، بیموه ،مینی ،نیسان خودرو های هات هاچبک تولید میکردن اما الان دیگه نیستن

  16. fordgt

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    Civic type R
    با گیربکس دستی 🤤

  17. M

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام جای اطلس سایپا هم خالیه!……

    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      اصلا اون رو با اینها مقایسه نکن عزیز
      اینها در حد اون نیست اصلا
      اطلس با اینکه هاچپکه باید با لامبورگینی اوروس و بنز g کلاس مقایسه بشه

    2. ممد سوناتا

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      نه اون دیگه سطحش از بهترین سال بالاتره کاندیدای بهترین هاچپک کل کیهان و منظومه شمسی شده منتظرم ببینم جایزه رو به اطلس میدن یا دو صدو هفته سقف حلبیه داشبورد دیویسست شیشی🗿

  18. Siyavash

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (891 ديدگاه)

    انتخاب من.
    ۱.سیویک
    ۲.گلف
    ۳.فورد
    این سه تا ماشین به تکامل کامل رسیدن و قدرت و هندلینگ رو به بهترین شکل ممکن ارائه میدن و به بالانس کامل رسیدن…ولی چندتا انتخاب بسیار جذاب دیگه تویه لیست هست مثل مرسدس و تویوتا…بنز تویه این کلاس نهایت قدرت در خط مستقیم هست و به نظرم باید تویه یه کلاس بالاتر قرار بگیر چون از نظر قدرت با اختلاف از همه بیشتر هست و خیلی لوکس و گران قیمت هست به نظرم بنز اگه میخاد تویهداین کلاس موفق بشه و به کاپیتان کلاس خودش تبدیل بشه باید یه مقدار از قدرت موتور کم کنه و از لوکس بودن اتاق و داشبورد کم کنه و قیمت ماشین رو هم تا حدودی پاین بیاره..چون تویه این کلاس لوکس بودن زیاد مطرح نیست،و قیمت ماشین هم خیلی در اولویت هست و اگر کسی بخاد بنز بخر میتونه یکم اضافه کنه و یه پورشه ۷۱۸..یا m2 می‌خره..
    تویه این لیست تویوتا هم هست که واقعا یه فلفل تند و تیز هست و واقعا خیلی خیلی تیز هست و خیلی خیلی راننده محور و اوج لذت رانندگی در یه حاچبک هست ولی از نظر سایز خیلی کوچیکتر از بقیه رقبا هست…بخاطر همین من اون ۳ ماشین رو انتخاب کردم که تقریبان بین،هندلینگ..قدرت..وزن..قیمت..و کیفیت ساخت، واقعآ یه تعادل خاطی رو برقرار کردن و اولویت انتخابم همین ها بود که گفتم…💯💯💯

  19. Aligatangoo

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اما آکیو تویودا رئیس فعلی تویوتا یک ماشین باز تمام‌عیار است!!!!????

  20. BMW

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    ما می‌میریم و فسیل میشیم و بنزین میشیم ولی نمیتونیم سوار یه هاچبک بشیم واقعا ظلم نیست😕🤨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا