بخش اعظم خودروهای سازمانی و ناوگانی را سدان ها و شاسی بلندهای بزرگ تشکیل میدهند اما خودروهای کوچک و خانوادگی نیز میتوانند انتخابهای مناسبی باشند. این دسته از خودروها انعطاف کافی برای اکثر خریداران را داشته و از نظر اقتصادی نیز میتوانند گزینههایی مطلوب برای مدیران باشند. در ادامه شما را با بهترین خودروهای کوچک برای سازمانها آشنا خواهیم کرد. از سوپرمینی های الکتریکی گرفته تا هاچبک های سرسخت با جذابیت سواری کافی، این گزینهها همهی خواستههای خریداران را برآورده میکنند و از نظر هزینهها نیز در وضعیت خوبی قرار میگیرند. شایان ذکر است لیست پیش روی شما عزیزان بر اساس الفبای انگلیسی مرتب شده است.
آئودی A3 اسپرتبک
نسلهای پیشین A3 از نظر استایل در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند اما از نظر دینامیکی به رقبا نمیرسیدند. هماکنون چهارمین نسل A3 پیش روی ما قرار دارد که محصولی بهتر از همیشه بوده و چابکی و پایداری زیادی در جادههای پر پیچ و خم دارد. البته این خودرو از نظر ارتباط با راننده میتوانست بهتر عمل کند اما آنچه برای خریداران خودروهای سازمانی مهم است هزینهها و مصرف سوخت کم بوده و نسخه پلاگین هیبریدی A3 از ترکیب پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۲۰۱ اسبی بکار رفته در فولکسواگن گلف و اشکودا اوکتاویا استفاده کرده است. این خودرو در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۶۶ کیلومتری داشته و از نظر مالیاتی نیز در رده بسیار خوبی قرار میگیرد.
بامو سری ۱
هنوز هم هستند افرادی که سری ۱ دیفرانسیل جلو را دوست ندارند اما واقعیت این است که این خودرو گزینه بهتری نسبت به نسلهای پیشین است. سری ۱ هیچیک از ویژگیهای دینامیکی خود را از دست نداده و خودرویی سبکتر و هوشیارتر حس میشود و درعینحال از فضای کابین بیشتری سود میبرد. در واقع با یک معامله برد-برد طرف هستیم. برخلاف رقبا خبری از پیشرانههای هیبریدی یا پلاگین هیبریدی نیست اما قیمت رقابتی و پیشرانههای بنزینی و دیزلی کممصرف باعث شدهاند این خودرو کمترین میزان هزینهها و مالیات را به خریداران تحمیل کند. مدل 116d دیزلی در گذشته گزینه محبوب خریداران سازمانی بود اما در واقع این مدل بنزینی 118i SE است که کمترین هزینهها را از نظر مالیاتی دارد. این خودرو نه تنها ارزانتر است بلکه سواری بهتری نیز دارد.
کیا نیرو
کیا نیرو کاملاً با دستپر وارد میدان شده زیرا بهصورت هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه میشود. اگرچه مدل هیبریدی خود شارژ ارزانترین گزینه برای خریداران شخصی است اما نسخه پلاگین هیبریدی به خاطر مالیات کمتر گزینه مطلوبتری برای خریداران سازمانی خواهد بود. البته اگر مسیرهای کوتاهتری را میپیمایید گزینه الکتریکی هم وجود دارد که کمترین میزان مالیات را به خریداران تحمیل میکند. نیروی الکتریکی خودرویی با سواری پایدار و کابینی جادار بوده و از هزینههای پایینی برخوردار است.
مرسدس بنز A250e
این خودرو حس اشرافیت را به کلاس هاچبک های کامپکت وارد کرده و گزینهای جذاب محسوب میشود. هندلینگ این خودرو یا سواری آن به پای رقبا نمیرسد اما کابین آن جزو یکی از بهترینها بوده و از طراحی نرم و متریال باکیفیت و سیستم اطلاعات سرگرمی عالی سود میبرد. برای افرادی که خواهان یک خودروی سازمانی عالی هستند گزینه پلاگین هیبریدی A250e وجود دارد که در تریم AMG Line خودنمایی میکند. ترکیب پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحد الکتریکی کمی کند نشان میدهد و از نظر آسایش و رفاه کابین نیز بهترین نیست اما خب هزینههای کم را به همراه دارد.
مینی کانتری من کوپر S E All4
مینی کانتری من همیشه جزو گزینههای جذاب برای افرادی بوده که استایل رتروی یک هاچبک را دوست داشته و درعینحال نیازمند فضای بیشتر برای خانواده بودهاند. با وجود نسخه پلاگین هیبریدی، سازمانها میتوانند این خودرو را در لیست خرید خود قرار دهند. پیشرانه ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی قدرت ترکیبی ۲۱۷ اسبی را ارائه میکنند و حاصل کار نیز شتاب گیری سریع و تیز است. اگرچه این مدل به اندازه نسخه درونسوز جذاب و هیجانانگیز نیست اما همچنان پایدار و برجسته نشان میدهد و سیستم چهار چرخ محرک نیز در آبوهوای سرد زمستانی به درد میخورد. تریم کلاسیک کانتری من دارای تمامی تجهیزات موردنیاز بوده و از نظر مالیاتی نیز در دسته مطلوبی قرار میگیرد.
مینی الکتریک
همیشه مجبور نیستید در کسبوکار خود مشغول تلاش باشید چراکه هر از گاهی تفریح هم لازم است و اینجاست که مینی الکتریک وارد میدان میشود. با شعاع حرکتی محدود این خودرو جای خاصی نخواهید رفت و همکارانی که در صندلی عقب مینشینند از دست شما شاکی خواهند بود اما خب این خودرو میتواند لحظات مفرحی را با هزینههای کم خود رقم بزند. با قدرت ۱۸۱ اسب بخاری، پرفورمنس خودرو مناسب بوده و چابکی آن به خوبی نسخه درونسوز است.
پژو ۲۰۸ الکتریکی
برای افرادی که خواهان انجام کارهای روزمره خود با اندکی هیجان هستند پژو ۲۰۸ الکتریکی میتواند گزینهای مطلوب باشد. در آغاز باید گفت این خودرو از نظر هزینهها بسیار مناسب خریداران سازمانی است چراکه در دسته مالیاتی بسیار پایین قرار میگیرد. همچنین پیشرانه ۱۳۴ اسب بخاری این خودرو شتاب گیری نرمی به همراه آورده و سیستم تعلیقش نیز دستاندازها را به خوبی جذب میکند. شعاع حرکتی ۳۴۹ کیلومتری و توانایی شارژ سریع هم جزو نقاط قوت این خودرو هستند. کابین ۲۰۸ الکتریکی نیز به اندازه کافی جادار است.
تویوتا کرولا
زمانهایی بود که از تویوتا کرولا به عنوان درمان قطعی بیخوابی نام میبردند زیرا این خودرو ارزش تکتک مبالغ پرداختی را داشت اما خب از نظر سواری هیجانانگیز نمرهای میگرفت. جدیدترین نسل این خودرو از نظر سواری بسیار بهبود یافته و طراحی جذابی هم دارد. کرولا از قوای محرکه هیبریدی هم سود برده و گزینهای جذاب برای خریداران سازمانی است. پیشرانههای ۱.۸ و ۲ لیتری هیبریدی این خودرو جزو بهترینها بوده و ما نمونه ۲ لیتری با قدرت ۱۸۱ اسب بخاری را توصیه میکنیم.
فولکسواگن گلف GTE
گلف سبزتر از هر زمان دیگری بوده و همچون همیشه جزو گزینههای مطلوب کلاس خود است و هشتمین نسل این خودرو بیشک بهترین نسل تاکنون بوده و ترکیب جذابی از کیفیت ساخت، فضای کابین و تجربه رانندگی خود را ارائه میکند. برای خریداران سازمانی هم چیزهای زیادی وجود دارد. این گلف با پیشرانههای پلاگین هیبریدی و هیبریدی در دسترس بوده که شامل پیشرانه بنزینی ۱.۴ لیتری و واحد الکتریکی بوده ولی مدل GTE قویتر بوده و قدرت آن به ۲۴۲ اسب بخار میرسد. این مدل در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۶۴ کیلومتری داشته و از نظر مالیاتی نیز هزینههای کمی دارد.
فولکسواگن ID.3
این خودرو راه را برای ارائه محصولات الکتریکی فولکسواگن در آینده همواره کرده است. ID.3 استایل زیبا را با کابینی جادار ترکیب کرده و بسته به باتری انتخابی شعاع حرکتی مطلوبی دارد. مهمترین نکته برای خریداران سازمانی هزینههای مالیاتی بسیار کمر این خودروست. مدل فول تور پرو S این خودرو قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و باتری ۷۷ کیلووات ساعتی داشته و از شعاع حرکتی ۵۴۷ کیلومتری برخوردار است. ID.3 دیفرانسیل عقب سواری خوبی هم داشته و از هندلینگ مناسبی سود میبرد.
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۰گلف و ID.3 بدجوری لاکردار دلبری میکنه
امیرعباس
۲۳ آذر ۱۴۰۰امروز پدال خیلی مطالب خوبی میذاره فقط ای کاش اون ویدئو بررسی کمپر رو هم دوبله کنید
Philipp
۲۳ آذر ۱۴۰۰گلف و آ کلاس واقعا خوبن
هیچ چیز منفی توشون نیست
GT
۲۳ آذر ۱۴۰۰گلف فوق تخصص این کار هست پس نیازی نیست به بقیه نگاه کرد ( توجه کنید A کلاس اینجا بهعنوان خودروی سازمانی و ناوگان خودرویی در نظر گرفته شده وگرنه اگر منظور نسخه پرچم دار بود قطعا انتخاب منم مرسدس بود.)
iman
۲۳ آذر ۱۴۰۰گلف آئودی و کرولا گزینه های خوبی هستند
Hoor
۲۳ آذر ۱۴۰۰اگر اینها خودروهای کوچک هستند ، پس خودروی چری eq1 چی هست؟.
من همیشه تصورم از خودروهای کوچک در حد رنو ۵ ، مینی ، mvm110 , دووماتیز،هونگ گونک سایک موتور، حتی خودروهای دو در بوده است. بنظرم خودروهای معرفی شده در مقاله در فرهنگ عامه کوچک محسوب نمیشوند
AMG GT R
۲۳ آذر ۱۴۰۰فولکس واگن گلف
Ht
۲۳ آذر ۱۴۰۰همچنین تارا اتوماتیک 😂😂😂
mm-yarlou
۲۳ آذر ۱۴۰۰گلف سنگ محک این کلاس
میثم
۲۳ آذر ۱۴۰۰ای کاش قیمتاشونم مینوشتید
من کرولا استیشن رو خیلی دوست دارم
مهردادکمال
۲۳ آذر ۱۴۰۰همشون عالین اگر کشورمون یه کشور عادی بود و اجازه ورود داشتن همه اشون تو ایران در زمینه فروش موفق عمل میکردن
ابوالفضل
۲۴ آذر ۱۴۰۰کلا بازار کشور ما اینقدر تشنس که الاغم بیارن هم صف میبندن نمونش همین ماشینای به اصطلاح تولید داخل😜
ابوالفضل
۲۴ آذر ۱۴۰۰من از همشون خوشم اومد بجز اون مینی الکتریک چون هرکدومشون از یه لحاظایی برتری دارن اما خب گلف معمولا تواینجور مقایسه ها بیشترین امتیازو میگیره
ولی انتخابم بنزa250خیلی جذابه
کوبیده
۲۴ آذر ۱۴۰۰پژو🤣🤣