چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت سال 2024، از تویوتا GR86 تا مکلارن 750S

این‌ها بهترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار هستند که با هر بودجه‌ای از ۳۰ هزار دلار تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار قابل خریداری خواهند بود.

هرچند بازار خودروهای اسپرت سنتی رو به کاهش است اما این خودروهای جذاب هنوز هم جایگاه خود را دارند. درحالی‌که بخش خودروهای اسپرت طیف گسترده‌ای از اندازه، ترکیب و قدرت پیشرانه را شامل می‌شود، بهترین خودروهای اسپرت همگی لذت و جذابیت رانندگی را در اولویت اصلی دارند. همچنین تقریباً با هر بودجه‌ای از حدود ۳۰ هزار دلار و خودرویی مثل تویوتا GR86 گرفته تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار و سوپرکارهایی همچون مک‌لارن ۷۵۰S، امکان خرید یک خودروی اسپرت وجود دارد. در ادامه با بهترین خودروهای اسپرتی که هم‌اکنون می‌توان خرید آشنا خواهیم شد.

۱۰-ام‌جی سایبراستر

قیمت پایه: ۴۴,۰۰۰ دلار

با اینکه آخرین خودروی اسپرت ام‌جی مدل TF بود که در سال ۲۰۱۱ کنار گذاشته شد، نام ام‌جی تقریباً هرکسی را به یاد خاطرات رودسترهای اسپرت بریتانیایی می‌اندازد. پس از بیش از یک دهه تمرکز روی خودروهای خانوادگی ارزان‌قیمت، ام‌جی بالاخره یک خودروی اسپرت جدید به سبد محصولات خود افزوده است. هرچند سایبراستر خودرویی تمام الکتریکی است اما همچنان فرمول سنتی محرک عقب را حفظ کرده است. این ماشین به یک پکیج باطری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز است که گفته شده بردی ۵۲۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. سایبراستر خوشبختانه تجربهٔ رانندگی مناسبی را هم فراهم می‌کند و هرچند نزدیک به دو تن وزن دارد اما پشت فرمان به‌طور شگفت‌انگیزی چابک احساس می‌شود. برخورداری از ۳۳۵ اسب بخار قدرت نیز به معنای ارائهٔ پرفورمنسی مناسب خواهد بود و تنها ۴.۶ ثانیه طول می‌کشد تا رودستر ام‌جی از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

۹-لوتوس امیرا

قیمت پایه: ۷۷,۱۰۰ دلار

امیرا خودروی مهمی برای لوتوس محسوب می‌شود زیرا آخرین مدل بنزینی است که این لوگوی قابل‌احترام را بر پیشانی خواهد داشت. بااین‌حال، خیلی نگران نباشید زیرا هایپرکار اوایا قبلاً توانایی لوتوس در ساخت یک خودروی الکتریکی هیجان‌انگیز را نشان داده است. امیرا از لحاظ فنی ویژگی خاصی ندارد اما همچنان چابکی سبک‌وزنی را ارائه می‌کند که لوتوس به آن شهرت دارد. برای این خودرو پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو یا ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ قابل انتخاب خواهد بود که هردو شتاب صفرتاصد زیر ۵ ثانیه را فراهم می‌کنند. وقتی زمان رانندگی در پیچ‌ها فرابرسد، خودروهای بسیار کمی وجود دارند که بتوانند هندلینگ، تعادل و چسبندگی بهتری نسبت به امیرا داشته باشند.

۸-مک‌لارن ۷۵۰S

قیمت پایه: ۳۲۴,۱۹۵ دلار

۷۵۰S بسیار شبیه سلف خود، ۷۲۰S است و یک تکامل محسوب می‌شود تا انقلاب ولی ازآنجایی‌که ۷۲۰S خودرویی عالی بود، این موضوع مشکلی ندارد. تخصص فنی فوق‌العادهٔ مک‌لارن و سابقهٔ طولانی در موتوراسپرت، ۷۵۰S را به خودرویی واقعاً ترسناک تبدیل کرده است. این ماشین با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، بسیار قدرتمند است و ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وقتی جاده پیچ‌درپیچ شود اما شرایط بهتر هم خواهد شد. فرمان الکتروهیدرولیک مک‌لارن بازخورد خوبی را ارائه می‌کند درحالی‌که حالت‌های رانندگی مختلف باعث می‌شود ۷۵۰S به‌راحتی برای هر نوع آسفالتی بهینه شود.

۷-ب‌ام‌و M4

قیمت پایه: ۸۰,۲۷۵ دلار

M4 ممکن است طراحی بحث‌برانگیزی داشته باشد اما ب‌ام‌و همچنان به سلطهٔ خود بر جذابیت رانندگی در جاده‌ها و پیست‌ها ادامه داده است و درعین‌حال، پکیجی را ایجاد کرده که استفاده از آن به‌عنوان خودرویی روزمره هم آسان خواهد بود. M4 جدید با تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی S58، ارتقاء قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. در نسخهٔ کامپتیشن هم به‌تازگی قدرت به ۵۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. فقدان گیربکس دستی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا M4 حتی با گیربکس اتوماتیک هم همان هیجان و جذابیتی را دارد که سال‌ها است از ب‌ام‌و M می‌شناسیم.

۶-پورشه ۹۱۱

قیمت پایه: ۱۱۶,۰۵۰ دلار

۹۱۱ نسل ۹۹۲ کامل‌ترین خودروی اسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. این خودرویی سریع است که به لطف کابین باکیفیت، به‌صورت روزمره قابل‌استفاده خواهد بود. مدل‌های کاررا S و ۴S کنونی به سریعی کاررا GTS نسل قبل هستند که این تکامل مداوم ۹۱۱ را نشان می‌دهد. خانوادهٔ این ماشین تنوع بسیار زیادی دارد که در صدر آن توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه قرار گرفته است. بااین‌حال، صرف‌نظر از اینکه سراغ کدام مدل بروید، تمام نسخه‌های ۹۱۱ پرفورمنس چشمگیری را ارائه می‌کنند. وسعت توانایی‌های ۹۱۱ چیزی است که بیش از همه تأثیرگذار است زیرا این پورشه می‌تواند یک خودروی اسپرت جذاب و درعین‌حال یک گرند تورر راحت باشد.

۵-شورلت کوروت

قیمت پایه: ۷۰,۰۰۰ دلار

هرچند تصمیم جنرال موتورز برای موتور وسط کردن کوروت بسیار بحث‌برانگیز بود اما ارزشش را داشت. قیمت ۷۰ هزار دلاری این خودرو بسیار کمتر از رقبای اروپایی است و C8 حتی در مقایسه با هر رقیب اروپایی با هر قیمتی، خودروی بسیار خوبی برای رانندگی است. C8 همچنین برخلاف کوروت‌های قبلی، کیفیت ساخت بالایی دارد و در داخل خودروی شیک و سطح بالایی به نظر می‌رسد. پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی کوروت پاسخگویی بسیار خوبی به فشردن پدال گاز دارد و قدرت فوق‌العاده‌ای را در دورهای میانی ارائه می‌کند اما کسانی که خواهان هیجان بیشتری هستند، می‌توانند سراغ نسخهٔ Z06 با پیشرانهٔ فوق‌العادهٔ میل‌لنگ تخت بروند.

۴-آلپین A110

قیمت پایه: ۶۵,۰۰۰ یورو

آلپین تاریخچه‌ای غنی در ساخت خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای دارد و A110 را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که ظاهر و احساسی شبیه مدل نمادین A110 دههٔ ۶۰ این برند فرانسوی داشته باشد. A110 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو در وسط، گیربکس دوکلاچه و شاسی متعادل، بسیار مدرن‌تر از طراحی رترویی است که از بیرون می‌بینید. A110 از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ رنو استفاده می‌کند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم ممکن است زیاد به نظر نرسد اما برای خودرویی که حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد کاملاً کافی خواهد بود. آلپین بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از آئودی TTS سبک‌تر است و همین وزن کم تجربهٔ رانندگی آن را تعریف می‌کند. A110 برخلاف رقبای آلمانی، رانندگی خالصی را ارائه می‌کند.

۳-پورشه کیمن

قیمت پایه: ۶۹,۹۵۰ دلار

کیمن هرچند کوپهٔ پایهٔ پورشه محسوب می‌شود اما چنان ترکیبی از پرفورمنس و هندلینگ را ارائه می‌کند که باعث شده همیشه در لیست برترین خودروهای اسپرت بازار جای داشته باشد. نسل کنونی کیمن حتی هفت سال پس از معرفی، هنوز هم شایستهٔ ستایش است. برخلاف برادر بزرگ‌تر، ۹۱۱، اکثر نسخه‌های کیمن از پیشرانه‌های چهار سیلندر استفاده می‌کنند که در مدل پایه ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در نسخهٔ S به ۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد. این پیشرانه‌ها هرچند پرفورمنس خوبی را فراهم می‌کنند اما اگر به دنبال صدای هیجان‌انگیزتر هستید باید سراغ نسخهٔ GTS با پیشرانهٔ شش سیلندر و ۴۰۰ اسب بخار قدرت بروید. گیربکس‌های عالی شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه، فرمان عالی، چسبندگی بسیار زیاد و سواری فوق‌العاده همگی باهم ترکیب می‌شوند تا ۷۱۸ را به یکی از بهترین خودروهای اسپرت تبدیل کنند.

۲-ب‌ام‌و M2

قیمت پایه: ۶۶,۰۷۵ دلار

M2 یادآور اولین نسل M3 است یعنی خودرویی که پرفورمنس فوق‌العاده و هندلینگ چابک را در پکیجی جمع‌وجور ارائه می‌کند. زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 قرار گرفته است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت که ۵۰ اسب بخار از M2 کامپتیشن قبلی بیشتر است، خودرو را با گیربکس اتوماتیک در ۴.۱ ثانیه و با گیربکس دستی در ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. M2 همچنین صدای خوبی هم دارد و وقتی پدال گاز را تخته می‌کنید، سمفونی هیجان‌انگیزی می‌نوازد. ب‌ام‌و همهٔ این‌ها را با قیمت ۶۶ هزار دلار ارائه می‌کند که ارزش فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

۱-تویوتا GR86

قیمت پایه: ۳۰,۳۹۵ دلار

بیش از یک دهه پیش تویوتا با عرضهٔ GT86 به فقدان خودروهای اسپرت در سبد محصولات خود پایان داد. این خودرویی ارزان، سبک و محرک عقب بود که رانندگی جذابی داشت اما خیلی‌ها خواهان قدرت بیشتری از موتور ۲ لیتری تخت بودند. حال GR86 جای GT86 را گرفته که با ایجاد پیشرفت‌های زیادی در همان پلت‌فرم قبلی، یکی از جذاب‌ترین خودروهای اسپرت بازار را ارائه کرده است. تویوتا به انتقادات گوش کرده و با افزایش حجم موتور به ۲.۴ لیتر، قدرت بیشتری برابر با ۲۳۰ اسب بخار را ارائه کرده است. هرچند این عدد هنوز هم زیاد به نظر نمی‌رسد اما وزن GR86 تنها ۱۲۷۶ کیلوگرم است و پیشرانه هم مشتاق دور گرفتن است. این در کنار شاسی متعادل و فرمان بسیار پاسخگو، GR86 را به خودرویی واقعاً هیجان‌انگیز برای رانندگی در پیست و جاده تبدیل کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۵ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    انتخابم حضرت عشق کوروت💙

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. amir

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      مکلارن ۷۵۰ اس
      ۹۱۱
      کوروت

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. SMS

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (133 ديدگاه)

        جای موستانگ خالیست ،نمی دونستم کروت انقدر ارزونه
        کروت
        بی ام و
        مک‌لارن
        پورشه و تویوتا

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. SMS

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          با پول M4 تو ایران نهایتا ۵۲۸ آی بدن😔

          موافقم 12
          مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5834 ديدگاه)

      کوروت و تویوتا 👌👌

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. ممد ژانگولر

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3807 ديدگاه)

      bmw m2 مال من بقیش مال شما .

      موافقم 6
      مخالفم 5
    4. علی جردن

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1510 ديدگاه)

      با افتخار انتخابم صدر نشین این لیست یعنی MG چینی روباز هست که خوشبختانه در ایران هم مدل پلاک ملیش موجوده

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. amir

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        خواهش میکنم شمارشو بده
        بده شماره اون یارو رو

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1510 ديدگاه)

          خاموشه موتورش خراب شده 😁

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4558 ديدگاه)

          داش شماره رادین موتوری میخوای چیکار😂😅

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. Anti BTS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    مزدا میاتا تو لیست نبود درحالیکه یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین ماشینای اسپرت بازاره

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. amir5-077

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    رکورد 400-0 رو کوئنیگزگ زد
    ویدیوش 1 ساعت پیش رفت رو یوتیوب

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. B

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (518 ديدگاه)

      با یسکو؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. Anti BTS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قبل دیدن منبع خبر حس کردم یه سایت بریتانیایی این لیست رو جمع کرده . لیست کاملا بوی بریتانیا میده که با توجه به منبع خبر جای تعجب نداره . گزینه های به مراتب جذاب تری نسبت به امثال ام جی سایبرستر چینی وجود داره اما خب بریتانیاست دیگه 🙂
    نیسان z و سوپرا ، میاتا و … اصلا اینا هم هیچ . بالاتر از اینا موستانگ رو واقعا چطور تو این لیست نذاشت ؟!

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      فک کنم دادن جرمی کلارکسون بنویسه شایدم دنیل surrey

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. jalopy

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        اگه میدادن جرمی بنویسه باید آلفارومئو می‌داشت XD

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. Amir.🇺🇸

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    موستانگ هم می‌توانست باشه

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. froG-driVer

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      خیلیا می‌تونستن باشن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. Chromstone3

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از نظر زیبایی در طراحی به نظرم پورشه کیمن ، آلپین A110 ، ب‌ام‌و M4 ، پورشه ۹۱۱ و تویوتا GR86 از بقیه شون خوشگل ترن و از نظر ارزش خرید و صرفه اقتصادی ام‌جی سایبراستر ، تویوتا GR86 ، شورلت کوروت ، آلپین A110 و پورشه کیمن میتونن به خوبی عرض اندام کنن .
    بنده آلپین A110 ، تویوتا GR86 ، پورشه کیمن ، ب‌ام‌و M4 ، پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت رو بیشتر می‌پسندم و به نظرم خریدشون با توجه به بودجه های متفاوت و انتظارات اکثر خریداران میتونه منطقی تر باشه .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. (Ali(chevynova

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6980 ديدگاه)

    کوروت اصیل و با قدمت و عشقست
    ماشالاه کوروت ۴۲۷ مدل ۱۹۶۹
    ماشالاه کوروت ۱۹۵۷ با موتور ۲۸۳ انژکتوری
    ماشالاه کوروت مدل ۵۳ که ۷۱ سال پیش اتاقش فایبرگلاسی بود

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. nikan

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      چرا دیس میدین مشکل این کامنت چیه همه به این ماشالا ها عادت کردیم پس اطلاعاتو دریابید

      موافقم 0
      مخالفم 2
  8. وی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    M2 و911
    هرچی میگذره علاقم به m2بیشتر میشه
    911 هم که نیاز به تعریف نداره به نظر من gt3به نسبت قیمتش بهترین 911 هست یه نگاه بادقت به کابینش بندازید واقعا چشم نواز و عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 9
  9. Taha Ayoobi

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2300 ديدگاه)

    انتخابم بین اینا: 911، کوروت، gr86.

    مزدا میاتا و فورد موستانگ و نیسان Z و کرولا GR و لکسوس IS هم باید میبودن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. محمد ۱

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (621 ديدگاه)

    کوروت مفته…..!!

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. GReddy

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قضیه به همین سادگی نیست . از اول اگه بخایم مرور کنیم ، کوروت در تاریخ امریکا همیشه سوپراسپرت مردمی و ارزون بوده . مردمی که پولشون نمیرسه مثل ثروتمندا سوپراسپرت اروپایی بخرن ، راهی نمایندگی شورولت و خرید کوروت میشن . این تاریخ اوناس . کوروت هم مفت نیست بلکه جنرال موتورز برای حفظ تاریخچه و وجهه خودش قیمت ارزون میده . ( اونم صرفا برای نسخه ضعیف تر و پایه )
      هزینه توسعه پلتفرم ، ساخت انجین ، مهندسی و غیره برای این ماشین موتور وسط ، خیلی زیاد بوده و قیمت ۷۰ – ۸۰ هزار دلار نمیتونه هزینه ها رو جبران کنه
      درواقع شورولت داره از جیب خودش میده اما تاریخش رو حفظ میکنه که منطقی هم هست . چندین دهه تاریخ و افتخاره . شک نکن هزینه این ماشین به ازای هر دستگاه ،‌ بالای ۱۰۰ هزار دلاره اما چون تعداد فروشش محدودتره و قرار نیست اندازه یه ماشین اقتصادی بفروشه ، براشون ارزش داشته این قیمتو بدن
      دقیقا به همین علته که در نسخه بالاتر یعنی Z06 یهو قیمت از ۷۰ هزار تا جهش میکنه به حوالی ۱۱۰ هزار تا
      بخوای آپشن هم سفارش بدی مثل پکیج های مختلف پرفورمنس ، تعلیق بهتر ، ترمزهای بهتر ، تایرهای حرفه ای و رینگای مخصوص و غیره همینم حدود ۴۰ – ۵۰ هزار تا باز میره روش و قیمت تا ۲ برابر مدل پایه افزایش پیدا میکنه . بلکه هم بیشتر
      اما با این حال ذات خودش رو به عنوان سوپراسپرت مقرون به صرفه حفظ میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2456 ديدگاه)

        بهتره بگی که کوروت برای کسایی هست که نمیخوان پول اضافه بدن به سوپر اسپرت های گرون قیمت اروپایی که حرفی برای گفتن در برابر کوروت ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. حمیدرضا

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (200 ديدگاه)

          بازم قصیده و غزلیات شروع شد😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. ناخدا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (347 ديدگاه)

    عمو مایک فیتیله جنسیس رو پیچید و دیگه هیچ جا نمیبینیمش 😁

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. JaMsHiD-R1988

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    لوتوس و آلپین عالی بودن عالی
    ترکیبی از وزن سبک و تقسیم وزن خوب و چسبندگی پرفورمنسی رو ارائه میده که هرچقدر هر ماشین دیگه ای پر قدرت باشه باز به این سه اصل مهم نمیرسه
    لوتوس رو واقعا دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 6
  13. Siyavash

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    واقعا انتخاب برام‌خیلی سخته.ولی مک‌لارن و آلپاین رو خیلی دوس دارم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. kasra

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همه دنیا یک طرف کوروت یک طرف 🫡

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4558 ديدگاه)

      فقط هایما

      موافقم 1
      مخالفم 5
  15. BMW

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1414 ديدگاه)

    انتخابات
    مک‌لارن ۷۵۰S
    ب‌ام‌و M4
    پورشه ۹۱۱
    شورلت کوروت

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. 911

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بیمر به نفع پورشه انصراف داد
      میمونه مکلارن و کوروت و ۹۱۱
      تاریخ و اصالت + پرفورمنس جادویی + مهندسی روز دنیا = ۹۱۱

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2300 ديدگاه)

        از نظر تاریخ و اصالت 911 بچه کوروت محسوب میشه.
        10 سال قبل از 911 ساخته شده.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. 911

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          کوروت اصیل بود . اما الان دیگه نه
          ظاهر کلی خودرو که هیچ ؛ ماشینی که از موتور جلو تبدیل شد به موتور وسط و کلا تغییر ساختاری پیدا کرد دیگه نمیشه بهش گفت اصیل . اما ۹۱۱ از ابتدا موتور عقب و حتی با همین ظاهر رترو باقی مونده . همیشه هم نماد حد نهایی پرفورمنس و مهندسی اروپا بوده ( در کنار فراری )

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. 911

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اینم یادم رفت بگم . برای دیدن اصالت ماشین بدون حرف و حدیث ، کافیه همین الان نسل جدید کوروت رو کنار نسل اول مدل ۱۹۵۳ بزاری
          پورشه ۹۱۱ امروز رو هم کنار نسل اول خودش در ۱۹۶۳ بزار
          خودت میبینی کدوم اصالت رو حفظ کرده
          این که کوروت ۱۰ سال زودتر اومده دلیل بر اصالت نیست . فقط قدیمی تره . همین . کوروت امروز کوچکترین شباهت به نسل اول نداره
          اما پورشه ، حتی جای درب باک بنزین هم بعد ۶۰ سال عوض نشده و رو گلگیر جلو باقی مونده . بقیه ش پیشکش

          موافقم 6
          مخالفم 3
    2. Cert

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      پورشه کیمن از همشون بهتر است
      کوروت و آلپاین A110 هم خوب هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. JaMsHiD-R1988

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    لوتوس عشقه عشق
    من که بیشتر از همه طراحی اوورا رو میپسندم
    نه خیلی قدیمیه نه خیلی جدید
    حکم لندکروزر اتاق صد و رو برای من توی دنیای اسپرت ها داره

    موافقم 4
    مخالفم 5
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1256 ديدگاه)

    مک لارن و پورشه انتخابم اما انتظار حضور سایبراستر رو تو لیست نداشتم

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (610 ديدگاه)

      حضور بزرگان سوپر اسپرت ها مثل لامبورگینی و فراری و مرسدس و آئودی از اروپا
      از آمریکا مثل. موستانگ از ژاپن نیسان توی این لیست نیستند پس این لیست از اعتبار ساقط هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  18. حسن

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    قرمه سبزی هم اینجوریه همه دوس دارن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. A Sus man

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مرسدس بنز AMG GT جدید چرا نبود؟(همچنین موستانگ، سوپرا،سری زد نیسان،و همچنین مایک وجنسیس دلربا🤤)
    #مطالب_بودار_است

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. A Sus man

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مرسدس بنز AMG GT جدید چرا نبود؟(همچنین موستانگ، سوپرا،سری زد نیسان،و همچنین مایک وجنسیس خاص🤤)
    #مطالب_بودار_است

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. علی Shelby

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سلطان ها
    کوروت
    ۹۱۱
    مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Comodor

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      شاید رقبای المانی و امریکایی رو کاغذ بهتر باشن ولی تجربه هیجان انگیز رانندگی و خاص بودن لوتوس و آلپین رو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 2
  22. علی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (610 ديدگاه)

    چرا توی این لیست. سران و مقامات وجود ندارن. مثل لامبورگینی و فراری و مرسدس و آئودی و جگوار
    پس این لیست بجز ۹۱۱. بقیه اش مفت گرونه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  23. امین

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایسه مک‌لارن با چنین خودروهای کمی عجیب چون در یک رنج نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 3
  24. مهربد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    پرچم “ام جی” همیشه بالاست..

    موافقم 3
    مخالفم 2
  25. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    از اون دست مطالب که فقط میخوام باهاش سایت رو پر کنم هیچ ارزشی ندارد.الان که چی مثلا آخرش چی

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. amirmohammadja79

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      پورشه فن نیستم ولی انتخابم 911 و کیمن هست GR86 هم قیمت خیلی خوبی نسبت داره و ارزش خریدش بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 1
  26. :}

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای تویوتا supra mk4
    خالی یا mk5میتونست باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  27. M power

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    انتخاب اول m4
    انتخاب دوم m2
    انتخاب سوم مکلارن
    و دیگر هیچ….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  28. nikan

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بین اینها انتخابم کوروت، ۹۱۱، M4 و مکلارنه
    توی لیست واقعا جای نیسانz، کرولا Gr، مزدا میاتا و از همه مهم تر جای موستانگ خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. گاس فرینگ

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    مزدا ام ایکس ۵ کوش پس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا