اینها بهترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار هستند که با هر بودجهای از ۳۰ هزار دلار تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار قابل خریداری خواهند بود.
هرچند بازار خودروهای اسپرت سنتی رو به کاهش است اما این خودروهای جذاب هنوز هم جایگاه خود را دارند. درحالیکه بخش خودروهای اسپرت طیف گستردهای از اندازه، ترکیب و قدرت پیشرانه را شامل میشود، بهترین خودروهای اسپرت همگی لذت و جذابیت رانندگی را در اولویت اصلی دارند. همچنین تقریباً با هر بودجهای از حدود ۳۰ هزار دلار و خودرویی مثل تویوتا GR86 گرفته تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار و سوپرکارهایی همچون مکلارن 750S، امکان خرید یک خودروی اسپرت وجود دارد. در ادامه با بهترین خودروهای اسپرتی که هماکنون میتوان خرید آشنا خواهیم شد.
۱۰-امجی سایبراستر
قیمت پایه: ۴۴,۰۰۰ دلار
با اینکه آخرین خودروی اسپرت امجی مدل TF بود که در سال ۲۰۱۱ کنار گذاشته شد، نام امجی تقریباً هرکسی را به یاد خاطرات رودسترهای اسپرت بریتانیایی میاندازد. پس از بیش از یک دهه تمرکز روی خودروهای خانوادگی ارزانقیمت، امجی بالاخره یک خودروی اسپرت جدید به سبد محصولات خود افزوده است. هرچند سایبراستر خودرویی تمام الکتریکی است اما همچنان فرمول سنتی محرک عقب را حفظ کرده است. این ماشین به یک پکیج باطری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز است که گفته شده بردی ۵۲۰ کیلومتری را فراهم میکند. سایبراستر خوشبختانه تجربهٔ رانندگی مناسبی را هم فراهم میکند و هرچند نزدیک به دو تن وزن دارد اما پشت فرمان بهطور شگفتانگیزی چابک احساس میشود. برخورداری از ۳۳۵ اسب بخار قدرت نیز به معنای ارائهٔ پرفورمنسی مناسب خواهد بود و تنها ۴.۶ ثانیه طول میکشد تا رودستر امجی از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
۹-لوتوس امیرا
قیمت پایه: ۷۷,۱۰۰ دلار
امیرا خودروی مهمی برای لوتوس محسوب میشود زیرا آخرین مدل بنزینی است که این لوگوی قابلاحترام را بر پیشانی خواهد داشت. بااینحال، خیلی نگران نباشید زیرا هایپرکار اوایا قبلاً توانایی لوتوس در ساخت یک خودروی الکتریکی هیجانانگیز را نشان داده است. امیرا از لحاظ فنی ویژگی خاصی ندارد اما همچنان چابکی سبکوزنی را ارائه میکند که لوتوس به آن شهرت دارد. برای این خودرو پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو یا ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ قابل انتخاب خواهد بود که هردو شتاب صفرتاصد زیر ۵ ثانیه را فراهم میکنند. وقتی زمان رانندگی در پیچها فرابرسد، خودروهای بسیار کمی وجود دارند که بتوانند هندلینگ، تعادل و چسبندگی بهتری نسبت به امیرا داشته باشند.
۸-مکلارن 750S
قیمت پایه: ۳۲۴,۱۹۵ دلار
750S بسیار شبیه سلف خود، 720S است و یک تکامل محسوب میشود تا انقلاب ولی ازآنجاییکه 720S خودرویی عالی بود، این موضوع مشکلی ندارد. تخصص فنی فوقالعادهٔ مکلارن و سابقهٔ طولانی در موتوراسپرت، 750S را به خودرویی واقعاً ترسناک تبدیل کرده است. این ماشین با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، بسیار قدرتمند است و ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. وقتی جاده پیچدرپیچ شود اما شرایط بهتر هم خواهد شد. فرمان الکتروهیدرولیک مکلارن بازخورد خوبی را ارائه میکند درحالیکه حالتهای رانندگی مختلف باعث میشود 750S بهراحتی برای هر نوع آسفالتی بهینه شود.
۷-بامو M4
قیمت پایه: ۸۰,۲۷۵ دلار
M4 ممکن است طراحی بحثبرانگیزی داشته باشد اما بامو همچنان به سلطهٔ خود بر جذابیت رانندگی در جادهها و پیستها ادامه داده است و درعینحال، پکیجی را ایجاد کرده که استفاده از آن بهعنوان خودرویی روزمره هم آسان خواهد بود. M4 جدید با تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی S58، ارتقاء قابلتوجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. در نسخهٔ کامپتیشن هم بهتازگی قدرت به ۵۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل میشود. فقدان گیربکس دستی نیز مشکلی ایجاد نمیکند زیرا M4 حتی با گیربکس اتوماتیک هم همان هیجان و جذابیتی را دارد که سالها است از بامو M میشناسیم.
۶-پورشه ۹۱۱
قیمت پایه: ۱۱۶,۰۵۰ دلار
۹۱۱ نسل ۹۹۲ کاملترین خودروی اسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. این خودرویی سریع است که به لطف کابین باکیفیت، بهصورت روزمره قابلاستفاده خواهد بود. مدلهای کاررا S و 4S کنونی به سریعی کاررا GTS نسل قبل هستند که این تکامل مداوم ۹۱۱ را نشان میدهد. خانوادهٔ این ماشین تنوع بسیار زیادی دارد که در صدر آن توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه قرار گرفته است. بااینحال، صرفنظر از اینکه سراغ کدام مدل بروید، تمام نسخههای ۹۱۱ پرفورمنس چشمگیری را ارائه میکنند. وسعت تواناییهای ۹۱۱ چیزی است که بیش از همه تأثیرگذار است زیرا این پورشه میتواند یک خودروی اسپرت جذاب و درعینحال یک گرند تورر راحت باشد.
۵-شورلت کوروت
قیمت پایه: ۷۰,۰۰۰ دلار
هرچند تصمیم جنرال موتورز برای موتور وسط کردن کوروت بسیار بحثبرانگیز بود اما ارزشش را داشت. قیمت ۷۰ هزار دلاری این خودرو بسیار کمتر از رقبای اروپایی است و C8 حتی در مقایسه با هر رقیب اروپایی با هر قیمتی، خودروی بسیار خوبی برای رانندگی است. C8 همچنین برخلاف کوروتهای قبلی، کیفیت ساخت بالایی دارد و در داخل خودروی شیک و سطح بالایی به نظر میرسد. پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی کوروت پاسخگویی بسیار خوبی به فشردن پدال گاز دارد و قدرت فوقالعادهای را در دورهای میانی ارائه میکند اما کسانی که خواهان هیجان بیشتری هستند، میتوانند سراغ نسخهٔ Z06 با پیشرانهٔ فوقالعادهٔ میللنگ تخت بروند.
۴-آلپین A110
قیمت پایه: ۶۵,۰۰۰ یورو
آلپین تاریخچهای غنی در ساخت خودروهای اسپرت و مسابقهای دارد و A110 را بهگونهای طراحی کرده است که ظاهر و احساسی شبیه مدل نمادین A110 دههٔ ۶۰ این برند فرانسوی داشته باشد. A110 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو در وسط، گیربکس دوکلاچه و شاسی متعادل، بسیار مدرنتر از طراحی رترویی است که از بیرون میبینید. A110 از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ رنو استفاده میکند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم ممکن است زیاد به نظر نرسد اما برای خودرویی که حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد کاملاً کافی خواهد بود. آلپین بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از آئودی TTS سبکتر است و همین وزن کم تجربهٔ رانندگی آن را تعریف میکند. A110 برخلاف رقبای آلمانی، رانندگی خالصی را ارائه میکند.
۳-پورشه کیمن
قیمت پایه: ۶۹,۹۵۰ دلار
کیمن هرچند کوپهٔ پایهٔ پورشه محسوب میشود اما چنان ترکیبی از پرفورمنس و هندلینگ را ارائه میکند که باعث شده همیشه در لیست برترین خودروهای اسپرت بازار جای داشته باشد. نسل کنونی کیمن حتی هفت سال پس از معرفی، هنوز هم شایستهٔ ستایش است. برخلاف برادر بزرگتر، ۹۱۱، اکثر نسخههای کیمن از پیشرانههای چهار سیلندر استفاده میکنند که در مدل پایه ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در نسخهٔ S به ۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد. این پیشرانهها هرچند پرفورمنس خوبی را فراهم میکنند اما اگر به دنبال صدای هیجانانگیزتر هستید باید سراغ نسخهٔ GTS با پیشرانهٔ شش سیلندر و ۴۰۰ اسب بخار قدرت بروید. گیربکسهای عالی شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه، فرمان عالی، چسبندگی بسیار زیاد و سواری فوقالعاده همگی باهم ترکیب میشوند تا ۷۱۸ را به یکی از بهترین خودروهای اسپرت تبدیل کنند.
۲-بامو M2
قیمت پایه: ۶۶,۰۷۵ دلار
M2 یادآور اولین نسل M3 است یعنی خودرویی که پرفورمنس فوقالعاده و هندلینگ چابک را در پکیجی جمعوجور ارائه میکند. زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 قرار گرفته است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت که ۵۰ اسب بخار از M2 کامپتیشن قبلی بیشتر است، خودرو را با گیربکس اتوماتیک در ۴.۱ ثانیه و با گیربکس دستی در ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. M2 همچنین صدای خوبی هم دارد و وقتی پدال گاز را تخته میکنید، سمفونی هیجانانگیزی مینوازد. بامو همهٔ اینها را با قیمت ۶۶ هزار دلار ارائه میکند که ارزش فوقالعادهای را نشان میدهد.
۱-تویوتا GR86
قیمت پایه: ۳۰,۳۹۵ دلار
بیش از یک دهه پیش تویوتا با عرضهٔ GT86 به فقدان خودروهای اسپرت در سبد محصولات خود پایان داد. این خودرویی ارزان، سبک و محرک عقب بود که رانندگی جذابی داشت اما خیلیها خواهان قدرت بیشتری از موتور ۲ لیتری تخت بودند. حال GR86 جای GT86 را گرفته که با ایجاد پیشرفتهای زیادی در همان پلتفرم قبلی، یکی از جذابترین خودروهای اسپرت بازار را ارائه کرده است. تویوتا به انتقادات گوش کرده و با افزایش حجم موتور به ۲.۴ لیتر، قدرت بیشتری برابر با ۲۳۰ اسب بخار را ارائه کرده است. هرچند این عدد هنوز هم زیاد به نظر نمیرسد اما وزن GR86 تنها ۱۲۷۶ کیلوگرم است و پیشرانه هم مشتاق دور گرفتن است. این در کنار شاسی متعادل و فرمان بسیار پاسخگو، GR86 را به خودرویی واقعاً هیجانانگیز برای رانندگی در پیست و جاده تبدیل کردهاند.
car lover
۱۱ تیر ۱۴۰۳انتخابم حضرت عشق کوروت💙
amir
۱۱ تیر ۱۴۰۳مکلارن ۷۵۰ اس
۹۱۱
کوروت
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳جای موستانگ خالیست ،نمی دونستم کروت انقدر ارزونه
کروت
بی ام و
مکلارن
پورشه و تویوتا
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳با پول M4 تو ایران نهایتا ۵۲۸ آی بدن😔
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۴۰۳کوروت و تویوتا 👌👌
ممد ژانگولر
۱۲ تیر ۱۴۰۳bmw m2 مال من بقیش مال شما .
علی جردن
۱۲ تیر ۱۴۰۳با افتخار انتخابم صدر نشین این لیست یعنی MG چینی روباز هست که خوشبختانه در ایران هم مدل پلاک ملیش موجوده
amir
۱۲ تیر ۱۴۰۳خواهش میکنم شمارشو بده
بده شماره اون یارو رو
علی جردن
۱۲ تیر ۱۴۰۳خاموشه موتورش خراب شده 😁
۱۲ تیر ۱۴۰۳داش شماره رادین موتوری میخوای چیکار😂😅
Anti BTS
۱۱ تیر ۱۴۰۳مزدا میاتا تو لیست نبود درحالیکه یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین ماشینای اسپرت بازاره
amir5-077
۱۱ تیر ۱۴۰۳رکورد 400-0 رو کوئنیگزگ زد
ویدیوش 1 ساعت پیش رفت رو یوتیوب
B
۱۱ تیر ۱۴۰۳با یسکو؟
Anti BTS
۱۱ تیر ۱۴۰۳قبل دیدن منبع خبر حس کردم یه سایت بریتانیایی این لیست رو جمع کرده . لیست کاملا بوی بریتانیا میده که با توجه به منبع خبر جای تعجب نداره . گزینه های به مراتب جذاب تری نسبت به امثال ام جی سایبرستر چینی وجود داره اما خب بریتانیاست دیگه 🙂
نیسان z و سوپرا ، میاتا و … اصلا اینا هم هیچ . بالاتر از اینا موستانگ رو واقعا چطور تو این لیست نذاشت ؟!
amir
۱۱ تیر ۱۴۰۳فک کنم دادن جرمی کلارکسون بنویسه شایدم دنیل surrey
jalopy
۱۳ تیر ۱۴۰۳اگه میدادن جرمی بنویسه باید آلفارومئو میداشت XD
Amir.🇺🇸
۱۱ تیر ۱۴۰۳موستانگ هم میتوانست باشه
froG-driVer
۱۱ تیر ۱۴۰۳خیلیا میتونستن باشن
Chromstone3
۱۱ تیر ۱۴۰۳از نظر زیبایی در طراحی به نظرم پورشه کیمن ، آلپین A110 ، بامو M4 ، پورشه ۹۱۱ و تویوتا GR86 از بقیه شون خوشگل ترن و از نظر ارزش خرید و صرفه اقتصادی امجی سایبراستر ، تویوتا GR86 ، شورلت کوروت ، آلپین A110 و پورشه کیمن میتونن به خوبی عرض اندام کنن .
بنده آلپین A110 ، تویوتا GR86 ، پورشه کیمن ، بامو M4 ، پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت رو بیشتر میپسندم و به نظرم خریدشون با توجه به بودجه های متفاوت و انتظارات اکثر خریداران میتونه منطقی تر باشه .
(Ali(chevynova
۱۱ تیر ۱۴۰۳کوروت اصیل و با قدمت و عشقست
ماشالاه کوروت ۴۲۷ مدل ۱۹۶۹
ماشالاه کوروت ۱۹۵۷ با موتور ۲۸۳ انژکتوری
ماشالاه کوروت مدل ۵۳ که ۷۱ سال پیش اتاقش فایبرگلاسی بود
nikan
۱۳ تیر ۱۴۰۳چرا دیس میدین مشکل این کامنت چیه همه به این ماشالا ها عادت کردیم پس اطلاعاتو دریابید
وی
۱۱ تیر ۱۴۰۳M2 و911
هرچی میگذره علاقم به m2بیشتر میشه
911 هم که نیاز به تعریف نداره به نظر من gt3به نسبت قیمتش بهترین 911 هست یه نگاه بادقت به کابینش بندازید واقعا چشم نواز و عالیه
Taha Ayoobi
۱۱ تیر ۱۴۰۳انتخابم بین اینا: 911، کوروت، gr86.
مزدا میاتا و فورد موستانگ و نیسان Z و کرولا GR و لکسوس IS هم باید میبودن
محمد ۱
۱۱ تیر ۱۴۰۳کوروت مفته…..!!
GReddy
۱۱ تیر ۱۴۰۳قضیه به همین سادگی نیست . از اول اگه بخایم مرور کنیم ، کوروت در تاریخ امریکا همیشه سوپراسپرت مردمی و ارزون بوده . مردمی که پولشون نمیرسه مثل ثروتمندا سوپراسپرت اروپایی بخرن ، راهی نمایندگی شورولت و خرید کوروت میشن . این تاریخ اوناس . کوروت هم مفت نیست بلکه جنرال موتورز برای حفظ تاریخچه و وجهه خودش قیمت ارزون میده . ( اونم صرفا برای نسخه ضعیف تر و پایه )
هزینه توسعه پلتفرم ، ساخت انجین ، مهندسی و غیره برای این ماشین موتور وسط ، خیلی زیاد بوده و قیمت ۷۰ – ۸۰ هزار دلار نمیتونه هزینه ها رو جبران کنه
درواقع شورولت داره از جیب خودش میده اما تاریخش رو حفظ میکنه که منطقی هم هست . چندین دهه تاریخ و افتخاره . شک نکن هزینه این ماشین به ازای هر دستگاه ، بالای ۱۰۰ هزار دلاره اما چون تعداد فروشش محدودتره و قرار نیست اندازه یه ماشین اقتصادی بفروشه ، براشون ارزش داشته این قیمتو بدن
دقیقا به همین علته که در نسخه بالاتر یعنی Z06 یهو قیمت از ۷۰ هزار تا جهش میکنه به حوالی ۱۱۰ هزار تا
بخوای آپشن هم سفارش بدی مثل پکیج های مختلف پرفورمنس ، تعلیق بهتر ، ترمزهای بهتر ، تایرهای حرفه ای و رینگای مخصوص و غیره همینم حدود ۴۰ – ۵۰ هزار تا باز میره روش و قیمت تا ۲ برابر مدل پایه افزایش پیدا میکنه . بلکه هم بیشتر
اما با این حال ذات خودش رو به عنوان سوپراسپرت مقرون به صرفه حفظ میکنه
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳بهتره بگی که کوروت برای کسایی هست که نمیخوان پول اضافه بدن به سوپر اسپرت های گرون قیمت اروپایی که حرفی برای گفتن در برابر کوروت ندارن
حمیدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۳بازم قصیده و غزلیات شروع شد😂😂
ناخدا
۱۱ تیر ۱۴۰۳عمو مایک فیتیله جنسیس رو پیچید و دیگه هیچ جا نمیبینیمش 😁
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳لوتوس و آلپین عالی بودن عالی
ترکیبی از وزن سبک و تقسیم وزن خوب و چسبندگی پرفورمنسی رو ارائه میده که هرچقدر هر ماشین دیگه ای پر قدرت باشه باز به این سه اصل مهم نمیرسه
لوتوس رو واقعا دوست دارم
Siyavash
۱۱ تیر ۱۴۰۳واقعا انتخاب برامخیلی سخته.ولی مکلارن و آلپاین رو خیلی دوس دارم
kasra
۱۱ تیر ۱۴۰۳همه دنیا یک طرف کوروت یک طرف 🫡
۱۲ تیر ۱۴۰۳فقط هایما
BMW
۱۱ تیر ۱۴۰۳انتخابات
مکلارن ۷۵۰S
بامو M4
پورشه ۹۱۱
شورلت کوروت
911
۱۱ تیر ۱۴۰۳بیمر به نفع پورشه انصراف داد
میمونه مکلارن و کوروت و ۹۱۱
تاریخ و اصالت + پرفورمنس جادویی + مهندسی روز دنیا = ۹۱۱
Taha Ayoobi
۱۱ تیر ۱۴۰۳از نظر تاریخ و اصالت 911 بچه کوروت محسوب میشه.
10 سال قبل از 911 ساخته شده.
911
۱۲ تیر ۱۴۰۳کوروت اصیل بود . اما الان دیگه نه
ظاهر کلی خودرو که هیچ ؛ ماشینی که از موتور جلو تبدیل شد به موتور وسط و کلا تغییر ساختاری پیدا کرد دیگه نمیشه بهش گفت اصیل . اما ۹۱۱ از ابتدا موتور عقب و حتی با همین ظاهر رترو باقی مونده . همیشه هم نماد حد نهایی پرفورمنس و مهندسی اروپا بوده ( در کنار فراری )
911
۱۲ تیر ۱۴۰۳اینم یادم رفت بگم . برای دیدن اصالت ماشین بدون حرف و حدیث ، کافیه همین الان نسل جدید کوروت رو کنار نسل اول مدل ۱۹۵۳ بزاری
پورشه ۹۱۱ امروز رو هم کنار نسل اول خودش در ۱۹۶۳ بزار
خودت میبینی کدوم اصالت رو حفظ کرده
این که کوروت ۱۰ سال زودتر اومده دلیل بر اصالت نیست . فقط قدیمی تره . همین . کوروت امروز کوچکترین شباهت به نسل اول نداره
اما پورشه ، حتی جای درب باک بنزین هم بعد ۶۰ سال عوض نشده و رو گلگیر جلو باقی مونده . بقیه ش پیشکش
Cert
۱۳ تیر ۱۴۰۳پورشه کیمن از همشون بهتر است
کوروت و آلپاین A110 هم خوب هستند
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳لوتوس عشقه عشق
من که بیشتر از همه طراحی اوورا رو میپسندم
نه خیلی قدیمیه نه خیلی جدید
حکم لندکروزر اتاق صد و رو برای من توی دنیای اسپرت ها داره
𝐀𝐥𝐢
۱۱ تیر ۱۴۰۳مک لارن و پورشه انتخابم اما انتظار حضور سایبراستر رو تو لیست نداشتم
علی
۱۲ تیر ۱۴۰۳حضور بزرگان سوپر اسپرت ها مثل لامبورگینی و فراری و مرسدس و آئودی از اروپا
از آمریکا مثل. موستانگ از ژاپن نیسان توی این لیست نیستند پس این لیست از اعتبار ساقط هست
حسن
۱۱ تیر ۱۴۰۳قرمه سبزی هم اینجوریه همه دوس دارن
A Sus man
۱۱ تیر ۱۴۰۳مرسدس بنز AMG GT جدید چرا نبود؟(همچنین موستانگ، سوپرا،سری زد نیسان،و همچنین مایک وجنسیس دلربا🤤)
#مطالب_بودار_است
A Sus man
۱۱ تیر ۱۴۰۳مرسدس بنز AMG GT جدید چرا نبود؟(همچنین موستانگ، سوپرا،سری زد نیسان،و همچنین مایک وجنسیس خاص🤤)
#مطالب_بودار_است
علی Shelby
۱۲ تیر ۱۴۰۳سلطان ها
کوروت
۹۱۱
مکلارن
Comodor
۱۲ تیر ۱۴۰۳شاید رقبای المانی و امریکایی رو کاغذ بهتر باشن ولی تجربه هیجان انگیز رانندگی و خاص بودن لوتوس و آلپین رو انتخاب میکنم
علی
۱۲ تیر ۱۴۰۳چرا توی این لیست. سران و مقامات وجود ندارن. مثل لامبورگینی و فراری و مرسدس و آئودی و جگوار
پس این لیست بجز ۹۱۱. بقیه اش مفت گرونه
امین
۱۲ تیر ۱۴۰۳مقایسه مکلارن با چنین خودروهای کمی عجیب چون در یک رنج نیستن
مهربد
۱۲ تیر ۱۴۰۳پرچم “ام جی” همیشه بالاست..
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ تیر ۱۴۰۳از اون دست مطالب که فقط میخوام باهاش سایت رو پر کنم هیچ ارزشی ندارد.الان که چی مثلا آخرش چی
amirmohammadja79
۱۲ تیر ۱۴۰۳پورشه فن نیستم ولی انتخابم 911 و کیمن هست GR86 هم قیمت خیلی خوبی نسبت داره و ارزش خریدش بالاس
:}
۱۲ تیر ۱۴۰۳جای تویوتا supra mk4
خالی یا mk5میتونست باشه
M power
۱۳ تیر ۱۴۰۳انتخاب اول m4
انتخاب دوم m2
انتخاب سوم مکلارن
و دیگر هیچ….
nikan
۱۳ تیر ۱۴۰۳بین اینها انتخابم کوروت، ۹۱۱، M4 و مکلارنه
توی لیست واقعا جای نیسانz، کرولا Gr، مزدا میاتا و از همه مهم تر جای موستانگ خالی بود
گاس فرینگ
۱۳ تیر ۱۴۰۳مزدا ام ایکس ۵ کوش پس؟
i love japan
۱۴ تیر ۱۴۰۳درسته یه ژاپنی دوستم وماشینم کمری 2011 هست ولی باید بگم بهترینشون
کوروت
پورشه 911
بی ام و M4و مک لارن هستش که البته آخری خیلی گرونه