درگذشته بیشتر ما ایرانیها عادت داشتیم که یک خودرو را برای سالیان دراز نگهداریم اما حالا این حس تغییر و تنوعطلبی در ما بیشتر دیده میشود و به تعبیری دوست داریم زودبهزود خودروی خود را تعویض کنیم کما اینکه گاهی اوقات حاضر به تعویض با مدل یکسان هستیم!
در این مطلب خودروهایی که دوست نداریم از آنها دل بکنیم را معرفی میکنیم. البته آمار و ارقام این مطلب مربوط به بازارهای آمریکاست. (منبع تحقیق)
شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکردهاید؟ چه چیزی باعث شده این خودرو را نگهدارید؟ پیامهای شما، آمار و اطلاعات خودروهای ایران را نشان میدهد؛ بنابراین میتوانید در کامنت ها اعلام کنید چه خودرویی دارید؟ چند سال؟ چرا این خودرو؟
طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی که هوندا CR-V، تویوتا رافور و یا تویوتا پریوس داشتهاند این خودروها را بیش از ده سال نگهداشتهاند. خودروسازان ژاپنی خصوصاً تویوتا و هوندا تقریباً تمام جایگاهها (حتی نا پانزدهمین رتبه) را اشغال کردهاند. تنها خودرویی که از این دو شرکت نیست سوبارو فارستر است که با ۲۲.۹ درصد در جایگاه یازدهم ایستاده است.
میانگین نگهداری خودرو پس از ده سال در صنعت خودرو چیزی نزدیک به ۱۳.۵ درصد است. رضایت مشتریان و قابلیت اطمینان مهمترین فاکتور نگهداری خودرو است. این بررسی نشان داد که میانگین نگهداری پیکاپ تراک های خانگی پایینتر از میانگین نگهداری در صنعت خودرو است. در این زمینه ۱۳.۱ درصد خریداران شورلت سیلورادو، ۱۱.۷ درصد خریداران رام ۱۵۰۰ و ۱۱.۴ درصد خریداران فورد F-150 اعلام کردند که خودروی خود را نزدیک به ده سال یا بیشتر نگهداشتهاند. این نتیجه احتمالاً ناشی از ماهیت ساخت پیکاپ ها است. چراکه پیکاپ ها معمولاً تحت شرایط سخت قرار میگیرند و این سختی استهلاک و فرسودگی را بالا میبرد. همین عامل باعث میشود که آمار نگهداری خودروهای خانوادگی بالاتر از پیکاپ تراکها باشد.
با ذکر این توضیحات در ادامه لیست ده خودرویی که صاحبان آنها حداقل به مدت ده سال آنها را نگهداشتهاند با درصدش معرفی میکنیم.
۱۰. هوندا المنت با ۲۳.۱ درصد
۹. هوندا پیلوت با ۲۳.۳ درصد ۸. تویوتا آوالون با ۲۳.۸ درصد ۷. تویوتا کمری با ۲۴.۴ درصد ۶. تویوتا سیهنا با ۲۵.۴ درصد ۵. هوندا اودیسه با ۲۵.۶ درصد ۴. تویوتا هایلندر با ۲۶.۵ درصد ۳. تویوتا رافور با ۲۸.۲ درصد ۲. تویوتا پریوس با ۲۸.۵ درصد ۱. هوندا CR-V با ۲۸.۶ درصد منبع: autoguide
سایه شب
۱۷ آبان ۱۳۹۴باسلان.
من سمند ef7 داریم
5 ساله.
بخاطر پایه گازسوز بودن و قدرت و شتاب قابل قبول و خرج کم نگهش داشتیم.
البته اگه گمرک نبود ، الان شرایط فرق میکرد
مسعود
۲۷ آبان ۱۳۹۴من مطمئن هستم که شما ef7 رو کلا از گاراژ خونه بیرون نمی بیرن. این ماشین همین که شروع به استارت بخور شروع به تموم شدن می کنه ! کلا ما بین تعمیر گاهها سوارش می شیم
sadra
۴ آذر ۱۳۹۴5 ساله ای اف سون دارم ، دیگه انقدر ماشینم رو بردم مکانیکی ، همه تعمیرکارای محل میشناسنم !
حمید
۲۱ آبان ۱۳۹۴405glx تک 88 مشکی
نداشتن پول ولی ماشین خوبی بود وهست و فکر کنم تا 5 سال دیگه مجبورم
محمد
۲۹ آبان ۱۳۹۴پراید هاچ بک – مدل 1388 – فرمان هیدرولیک – مجبورم نگهش دارم چون ماشینهای منتاژ داخل به علت کمی کفیت عمر کمی دارن و از طرفی به علت افزایش بیش از حد قیمت اتومبیل در ایران و پایین بودن کیفیت – خلاصه دستمون از داشتن ماشین به روز، ارزان وبا کفیت کوتاه مانده
سعید
۳۰ آبان ۱۳۹۴پیکان 76 کاربراتوری.
عجب ماشینیه…
امین
۲ آذر ۱۳۹۴دروود بر دوستان
بنده یه هوندا آکورد 93 دارم که واقعا از داشتن و روندنش لذت میبرم
نرم بی سروصدا و کم خرج با رانندگی لذت بخش
کاش اون موقع که پای خودرو سازهای فرانسوی به ایران باز شده بود
به جاشون ژاپنی ها اومده بودن
و به نظر من بهترین برند ها (در مجموع (کلی) )
هوندا – مرسدس و فورد هستند
به خاطر قدرت در تولید و تکنولوژی
و همینطور تعهد به برند و خریدار