درگذشته بیشتر ما ایرانیها عادت داشتیم که یک خودرو را برای سالیان دراز نگهداریم اما حالا این حس تغییر و تنوعطلبی در ما بیشتر دیده میشود و به تعبیری دوست داریم زودبهزود خودروی خود را تعویض کنیم کما اینکه گاهی اوقات حاضر به تعویض با مدل یکسان هستیم!
در این مطلب خودروهایی که دوست نداریم از آنها دل بکنیم را معرفی میکنیم. البته آمار و ارقام این مطلب مربوط به بازارهای آمریکاست. (منبع تحقیق)
شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکردهاید؟ چه چیزی باعث شده این خودرو را نگهدارید؟ پیامهای شما، آمار و اطلاعات خودروهای ایران را نشان میدهد؛ بنابراین میتوانید در کامنت ها اعلام کنید چه خودرویی دارید؟ چند سال؟ چرا این خودرو؟
طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی که هوندا CR-V، تویوتا رافور و یا تویوتا پریوس داشتهاند این خودروها را بیش از ده سال نگهداشتهاند. خودروسازان ژاپنی خصوصاً تویوتا و هوندا تقریباً تمام جایگاهها (حتی نا پانزدهمین رتبه) را اشغال کردهاند. تنها خودرویی که از این دو شرکت نیست سوبارو فارستر است که با ۲۲.۹ درصد در جایگاه یازدهم ایستاده است.
میانگین نگهداری خودرو پس از ده سال در صنعت خودرو چیزی نزدیک به ۱۳.۵ درصد است. رضایت مشتریان و قابلیت اطمینان مهمترین فاکتور نگهداری خودرو است. این بررسی نشان داد که میانگین نگهداری پیکاپ تراک های خانگی پایینتر از میانگین نگهداری در صنعت خودرو است. در این زمینه ۱۳.۱ درصد خریداران شورلت سیلورادو، ۱۱.۷ درصد خریداران رام ۱۵۰۰ و ۱۱.۴ درصد خریداران فورد F-150 اعلام کردند که خودروی خود را نزدیک به ده سال یا بیشتر نگهداشتهاند. این نتیجه احتمالاً ناشی از ماهیت ساخت پیکاپ ها است. چراکه پیکاپ ها معمولاً تحت شرایط سخت قرار میگیرند و این سختی استهلاک و فرسودگی را بالا میبرد. همین عامل باعث میشود که آمار نگهداری خودروهای خانوادگی بالاتر از پیکاپ تراکها باشد.
با ذکر این توضیحات در ادامه لیست ده خودرویی که صاحبان آنها حداقل به مدت ده سال آنها را نگهداشتهاند با درصدش معرفی میکنیم.
۱۰. هوندا المنت با ۲۳.۱ درصد
۹. هوندا پیلوت با ۲۳.۳ درصد ۸. تویوتا آوالون با ۲۳.۸ درصد ۷. تویوتا کمری با ۲۴.۴ درصد ۶. تویوتا سیهنا با ۲۵.۴ درصد ۵. هوندا اودیسه با ۲۵.۶ درصد ۴. تویوتا هایلندر با ۲۶.۵ درصد ۳. تویوتا رافور با ۲۸.۲ درصد ۲. تویوتا پریوس با ۲۸.۵ درصد ۱. هوندا CR-V با ۲۸.۶ درصد منبع: autoguide
matin
۱۵ آبان ۱۳۹۴هوندا سی ار وی ماشین خوبی است من که عاشقشم.
سکوت
۱۵ آبان ۱۳۹۴درود بر ژاپن
M.R.K
۱۵ آبان ۱۳۹۴این یاروهه پریوس هاچ بکه تقلید از میراژه یا میراژ از این تقلید کرده ، غیر از سبک چراغشون باهم مو نمیزنن بخدا !!
luis
۱۵ آبان ۱۳۹۴اینطوری حساب کنی هم بی ام و ها تقلید هم دیگن و بنز ها و پورش ها
جفتشون یه برند یه کارخونه یه کلاسن تقلید دی گه چه صیغیه؟؟؟؟
فواد
۱۷ آبان ۱۳۹۴به جز اولی همه جاپونی بودن. خدایی دل کندن از “مید این جاپون” کار سختیه خودشم کمری GLX جیگر طلا. آآآخ روزگار یادش بخیر
matin
۱۵ آبان ۱۳۹۴کره ای ها بخاطر طراحی فانتزیشون خیلی زودتر از ژاپنی ها دل آدمو می زنن
Mohammadreza
۱۶ آبان ۱۳۹۴شما بهتره ۱۰ سال صبر کنید بعد نظر بدید. خودرو های کره ای هنوز ۵ سال نشده که به کیفیت مطلوبی رسیدن. شما تا ۲۰۲۶ صبر کنید بعد میبینید خودرو های ۲۰۱۶ کره ای احتمال قریب به یقین چند سطر از این جدول را اشغال خواهد کرد. البته اینم در نظر بگیرید ژاپن سالهای زیادی هست که در عرصه صنعت ( چه اتومبیل چه دیگر صنایع ) حرفی برای گفتن داره و اما کره به زحمت میشه گفت یک دهه ولی در یک دهه گذشته در صنعت به خصوص الکترونیک و اتومبیل پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و هنوز کلی راه داره . البته اگر اگر اگر با این سرعت پیش برن این دو کشور قطعا در آینده ای نزدیک کره از ژاپن پیشی خواهد گرفت.
در ضمن اینم ذکر کنم من طرفدار کشور خاص یا برند خاصی نیستم که بخوام در راستای حمایت از اون نظر داده باشم.
فواد
۱۷ آبان ۱۳۹۴لابد ژاپن هم این 10 سال رو در خواب زمستانی خواهد بود!! خوشی ها
gdramen
۱۵ آبان ۱۳۹۴ژاپنی ها امریکایی ها رو تو خاک خودشون ، کله پا کردن :)
ولی خودمونیم ، مردم کشور های شرق اسیا (به ویژه ژاپن) خیلی ، تو انجام کارهاشون مسئولیت پذیر هستن ، کاری انجام بدن به بهترین نحو انجام میدنش ، ای کاش ما ایرانی ها هم کمی از این ژن سخت کوشی و مسئولیت پذیری رو داشتیم.
J.P
۱۵ آبان ۱۳۹۴ربطی به ژن نداره ،به اعتقادات مردم بستگی داره اونا به مذهب و دینشون پایبندن
Archi KHAN
۱۵ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز اکثریت مردم ژاپن لائیک هستن ها !
احمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴افرین تویوتا
واقعا کار تویوتا تحسین برانگیزه
اینجور جلب اعتماد و فروش و اثبات کیفیت در یکی از بزرگتربن و رقابتی ترین بازارهای دنیا خیلی حرفه
من چند سال دبی بودم تویوتا اوالن هیبرید داشتم واقعا محشر بود این ماشین و دل کندن ازش بسیار سخت
توی کشور های عربی به خصوص امارات بدجور عشق تویوتا هسن
Carbonado Aventador
۱۵ آبان ۱۳۹۴ماشینهایی که تو ایران نمیشه ازشون دل کند:
میتسوبیشی لنسر و گالانت!
دیگه هیچ وقت تکرار نمیشن!!!
امیرحسین
۱۵ آبان ۱۳۹۴ژاپنی ها زمانی وارد عرصه خودرو شدن که کیفیت و دوام اصل مهم موفقیت و محبوبیت بود،هنوزم مالکان قدیمی تویوتا کرونا و کارینا از سخت جانی و صندلی های عالی ماشین هاشون تمجید میکنن.به همین خاطر رعایت کیفیت و دوام در رگ و پی ژاپنی هاست
برعکس کره ای ها زمانی وارد عرصه خودروسازی شدن که دوره تجاری سازی بود.کره ای ها عملاً از سالهای 2000 به عنوان خودروسازی مستقل معرفی شدن که دوره مصرفی شدن محصولات صنعتی بود
فرزاد
۱۵ آبان ۱۳۹۴اتفاقا اسون ترین تصمیم اینه که از این ماشینها دل بگنی!چیه بابا این ماشینا..
میثم
۱۵ آبان ۱۳۹۴این مدیران کم سواد شرکتهای سودجوی ما باز میرن با فرانسه قرارداد امضا میکنند !!!!
امین
۳۰ آبان ۱۳۹۴شاید هم دلیلش این باشه که ژاپنی ها حاضر به انتقال تکنولوژی نیستن و فقط می خوان ماشین بفروشن. کاری که شرکت هایی مثل تویوتا و هوندا تقریباً همه جای دنیا می کنن. دلیلی نداره ما بازارمون و به راحتی در اختیار اونا قرار بدیم. می تونیم مثل چین و هند و ترکیه عمل کنیم و اتفاقاً فرانسوی ها در این زمینه بهتر همکاری می کنن.
سامان اذری
۱۵ آبان ۱۳۹۴ایول به ژاپن
خودم به شدت ژاپنی بازم
ولی یه ماشین هست که واقعا دل کندن ازش غیر ممکنه
اونم ماشینی نیست جز
MERCEDES BENZ W124
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTN-ZhwXz0_U-qqBcW4rI210VCCNk-WqICxRKwLkelLe6k2pP_zbw
نوید جهرمی
۱۵ آبان ۱۳۹۴زدی تو خال سامان جون. همیشه دلم میخواسته داشته باشم.
شاید بیدلیل نباشه. اولین ماشین اسباب بازی ک یادم میاد همین بود. دلم میخواد ی واقعیش رو داشته باشم.
احسان
۱۶ آبان ۱۳۹۴خدایش حرف دلمو زدی ۱۲۴ زندگیه ماشین نیست عاشقشم
hamed
۱۵ آبان ۱۳۹۴دمشون گرم-مردمشون چه لذتی می برند از اینکه ماشینهای کشورشون این همه طرفدار دارند-واقعا خواستند و حقشونم همینه-ما هم حقمونه -حق گرفتنیه نه طلب کنی-به امید روزی که کشور ما هم تو همه زمینه ها وارد رقابت بازارهای جهانی بشه و دیگه دست از شعار دادن بر دارند این ………-همین واسه ژاپن بس که تویوتا بیشترین فروش رو تو بزرگترین کشور اقتصادی دنیا داره که روزی بمباران اتمی شده و یکی از محبوب ترین ماشینهاست-همه می دونند چرا یه عده نمی خوان ایران با دنیا در ارتباط باشه- [غیر قابل انتشار]
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴واقعا دل کندن از ماشین های تویوتا مخصوصا شاسی بلنداش سخته ، خودم تجربه ی جدایی ازشو داشتم که میگم…
کسی که تویوتا سوار میشه ۸۰٪ ماشین بعدیش یا تویوتاس یا لکسوس ، کم پیش میاد بره سراغ بقیه چون واقعا کم خرجی و خرکاری و دوام ماشین های تویوتا و لکسوس رو ماشین های اروپایی ندارند و خرجشون خیلی بالاست واسه همین اگه یه تویوتا سوار بره بنز یا ب ام و بخره با توجه به حساسیت های ماشین های آلمانی ، بعد چند سال کلافه میشه
ali ayat
۱۵ آبان ۱۳۹۴معمولا اگه اونی که گاو چرون باشه سوار ماشین آلمانی یا ایتالیایی یا آمریکایی یا هرچی بشه اون ماشین همش حالشو میگیره این که ماشین ژاپنی اینجور نیست یا هست همش یه دروغ محضه به خدا من یه بنز اس ۵۰۰داشتم نمیتونستم ازش دل بکنم یا بی ام و سری ۳مثلا یا حتی یه کامارو یا هرچی نمیدونم واقعا اونی که این متنو نوشته از کجا تحقیق کرده
احمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴علی ایات زدی به هدف
ali a.j
۱۶ آبان ۱۳۹۴احمد آقا
آقای علی ayat به چه هدفی زدند ؟؟
luis
۱۵ آبان ۱۳۹۴خیلی ها هم میگن کسی که بنز داره تا اخر عمرش نمیتونه چیز دیگه سوار شه یا کسی که بی ام و داره ولی همش حرفه خودم بتونم همشونو سوار میشم
ولی این که میگی گاو چرون و خودرو سازی با این عظمتو توهین میکنی جای سوال داره
رتبه اول فروش
رتبه اول کیفیت
رتبه اول ارزش برند
رتبه اول ثبت اختراع
الانم که در کنار هوندا ژاپن رتبه اول نگهداری
خب یه همچین برندی از دید شما گاوه؟؟؟؟
ali ayat
۱۵ آبان ۱۳۹۴آره تو خوبی دوست عزیز برو حال کن با دانسته هات همه نمیفهمن تو میفهمی
احمد
۱۶ آبان ۱۳۹۴تویوتا رتبه اول تو ثبت اختراع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://www.auto-institute.com/ranking_inno.htm
به جایگاه تویوتا دقت کنید
کمی تحقیق میتونه مفید باشه
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴من بعد از هفت سال پژو پارس خودمو عوض نمیکنم چون هفت سال پیش حدود نوزده تومن دادم برای یک خودروی متوسط اون زمان که کیفیت قطعاتش خیلی بهتر از الان بود. اما حالا قیمت دقیقا دو برابر شده و کیفیت نصف پس چه دلیلی داره عوض کنم.
یا باید برم ماشین خارجی بگیرم که نمیتونم و یا باید باهاش کنار بیام. البته با وجودی که هفت ساله دارمش زیاد هم اذیت نمیکنه . هر موقع کیفیت بالا رفت و تونستیم به قیمت واقعی بگیریم شاید عوضش کنم .
sina
۱۵ آبان ۱۳۹۴نه اونقدار ماشینهای توپیم نیستن که فکر کنیم واای خدای من این ماشینها چیین که 10 سال نگهشون میدارن میدونی آخه اینجور افرادی که این رده ماشینارو توی امریکا میخرن قشر متوسط رو به پایین جامعه هستن که پولی آنچنانی برای تعویض ماشینشون ندارن و چون این ماشینها نسبت به قیمتشونم حسابی کار میدن و اصتحلاکشونم کمه اینه که دیگه اینجور افراد تمایلی به عوض کردنه ماشینشون ندارن
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۵ آبان ۱۳۹۴جدای از این که درصد استهلاک پایینی دارن ، یه تفکری تو کشور های پیشرفته هستش که میگه به دوتاچیز نباید زیاد سرمایه رو اختصاص داد (خونه و خودرو)چون هرقدر هم باکیفیت باشن بالاخره کهنه میشن و سرمایه هم از بین میره.
پروپیونی باکتریوم آکنس
۱۵ آبان ۱۳۹۴کاملا درست میگی مایکو باتریوم توبرکلوسیز عزیز برعکس اینجا که ماشین برای طرف سرمایه محسوب میشه و اگه از دستش بده زندگیش دچار تغییر میشه.
luis
۱۵ آبان ۱۳۹۴عزیزم من خودم خارج از کشورم اینجا ماشین به پات میبندن بهترین ماشینارو با قست بندی طولانی مدت با کمترین بهره میتونی بخری حالا متوسط باشی یا زیر یا بالا بحث اینجاست ماشینی که کیفیتش 10 سال حفظ شه چرا بفروشی؟؟؟؟؟؟؟
اینجاست که برگ برنده ژاپن رو میشه.
Km
۱۶ آبان ۱۳۹۴چون خیلیا ماشینو ده سال نگه نمیدارن.
ارمان
۱۵ آبان ۱۳۹۴شاید مهم ترین قضیه دوام ماشین باشه تا زمانی که ماشین خرج زیاد رو دست ادم نزاره یا خرابیاش زیاد نشه خوب چرا ادم الکی کلی پول ماشین جدید بده!
حميد
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام ماشینهای ژاپنی به طور متوسط گرونتر از ماشینهای ساخت خود أمریکا میباشد
پس فراکتور قیمت ملاک نمی باشد
کیفیت مهمتره
یک تو یؤ تا. سوار
ali ayat
۱۵ آبان ۱۳۹۴یه متن خیلی تخیلی و غیر علمی و نمیدونم از چه منبعی به کدوم منبع رسیده خیلی بد بود همین
luis
۱۵ آبان ۱۳۹۴اقا تو که المانی بازی با توجه به اواتارت و اول هم گفت بحث المانی جداست چون لوکسن و گرونن
ماشین امریکایی ها هم که خود امریکایی بازا میدونن کیفیت بالا امنیت بالا قدرت و ویژگی های رانندگی بالا ولی مسلما نسبت به ژاپنی ها خرج بیشتر
خب الان دقیقا مشکل کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟ خب برو یه لینک بزار این رده بندی زیر سوال بره ما هم ببینیم به خدا ازت تشکر هم میکنیم که از جهل نجاتمون دادی.
Nissan...Japan
۱۵ آبان ۱۳۹۴چرا؟چون با سلیقه شخصیتون سازگار نبود؟
ali ayat
۱۵ آبان ۱۳۹۴من که ماشین ژاپنی دوس دارم و به خیلی چیزا ترجیح میدم نه هیچ ربطی نداره
ali a.j
۱۶ آبان ۱۳۹۴آقی علی ayat منبع که از عصر دیروز وجود داره
احمد باقری
۱۵ آبان ۱۳۹۴به هر صورت، درصد بیشتر هر جامعه ای رو قشر متوسط تشکیل میدن و مهم اینه که اونا از چه ماشینهایی رضایت دارن و خرج کمی براشون داره.
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴ژاپن یعنی نماد کیفیت و اصالت.من خودم نیسان دارم(تیانا) واقعا ازش راضی هستم واگه بخام خودروم رو عوض کنم اینو نگه میدارم ودوباره یه ژاپنی دیگه میخرم
سارا
۱۵ آبان ۱۳۹۴ما 8 ساله ال90 داریم و 10 ساله بی ام و 320i داریم … و دلیل اینکه نگهشون داشتیم اینه که ماشین دیگه نمیتونیم بخریم نه بی ام و 400 میلیونی میتونیم بخریم نه چیز جدیدی به جای ال90 اومده که بخریم … کلا 30 سال هست که چیز جدیدی نیست مردم بخرن فقط مدل بازی میکنن که باز هم مدل های قدیمی توی ایران بهترن :/
سارا
۱۵ آبان ۱۳۹۴هوندا المنت خیلی باحاله …. اگه قرمز بود شکل ماشین پت پستچی میشد :D
me84
۱۵ آبان ۱۳۹۴من فقط یک بار اونم فقط 35 دقیقه تویوتا آوالون 2013 سوار شدم، بینهایت لذت بردم. مالکش میگفت قبلا بنز کلاس e هم داشته که خیلی عالی بوده، ولی میگفت تویوتا تو رو واقعا راضی نگه میداره. البته نه در تمام مدلهاش. اون دوستمون تو رفاه کامل مالی بود و خرید بنز و آئودی و …. براش خیلی راحته ولی از آوالون دل نمیکند.
ولی من خودم اگه قسمت بشه برم آمریکا حتما قبل از هر چیز ماشینای آلمانی رو تست میکنم و بعدش ژاپنی. هر کدوم بیشتر حال بده .
امیر007
۱۵ آبان ۱۳۹۴این نضر سنجی درذامریکا بوده من بودم از المانی ها دل نمی کندم همچین وقتی که ازکره ای ها خبر خوش می شنون به به کره ولی وقتی ژاپنه کره ای چیه آشغاله خداااااا چرا مردم ما اینجورین
امین قوامصفری
۱۵ آبان ۱۳۹۴از تویوتا هایلندر بسیار خوشمان میآید :)
شاسی
۱۵ آبان ۱۳۹۴خیلی عجیب بود ولی جالب
یعنی فقط تویوتا و هوندا باعث جلب رضایت و خواسته های آمریکایی ها شدن
البته اینو هم در نظر بگیریم که قیمت پایه ی همه ی این ده خودرو جزو حداقل های بازار هستند و مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارند.
شاید همین دوعامل قیمت و مصرف وهمچنین عامل کیفیت تقریبا بالای این دو خودروساز باعث این رده بندی شده باشه
Archi KHAN
۱۵ آبان ۱۳۹۴شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکردهاید؟
چه چیزی باعث شده این خودرو را نگهدارید؟
پاسخِ ( مردم ایران نشین ! ) :
نداشتن پول لازم برای ارتقاء خودرو ، همچنین نداشتن پول یامفت برای ریختن تو حلق این دلال های بی ….
ضمنا هوندا cr-v عالیه عالی ی ی
حتی با قیمت 250 میلیونی بازار ایران بازم نسبت به خیلی دیگه از برندها و مدلهای هم رده میارزه
luis
۱۵ آبان ۱۳۹۴حالا همه میگن این تو امریکا بوده امریکا …. امریکا….. سایت معتبر نیست منبع معتبر نیست اینا خودرو ارزونن اینا برا فقیر فقرا هستن اینا …. اینا…. مصرفاشون کمه مصرفاشون پایینه
ولی تو دلشون میدونن چیزی جز کیفیت بالا این رده بندی رو ایجاد نکرده کیفیتی که مهمترریییییین عامله ولی هیچ گاه تو سایت های ماشین بازی و مثل کار درایور بش ذره ای توجه نمیشه
شروع قیمت تویوتا اولون از 33 هزار دلاره اگه فک میکنید این قیمت برای قشر زیر متوسطه و در امریکا کمه تشریفتونو بیارید اینجا ببینید برا یه دلار در اوردن چقدر باید سگ دو بزنی کار کنی و اخرشم کلی مالیات بدی
اینجا ایران نیست پول کیفی ردو بدل شه و اب از اب تکون نخوره.
اینقدر دلیل برهان برای این رده بندی نیارید اینقدر با حقیقت مبارزه نکنید کجا رو میگیرید اخه؟؟؟؟؟؟
به چی میرسید که هر موفقیت خودروهای ژاپنی رو با یک دلیل مسخره توجیه کنید؟؟؟؟
پر فروشه چون ارزونه : من موندم بنز ارزون تر هیونداست که فروشش بیشتره هیونداست
ارزش منده چون مردوم گول برندو خوردن
تو ثبت اختراع اوله شما ده تا اختراعاتشو نام ببر 1800 تا پیش کش
تو کیفیت اوله دلیلش اینه که ماشیناش سادن
تو این لیست اوله چون ماشیناش ارزونن و مصرف کننده هاش فقیرن
فقط میتونم بگم پاشین جمع کنید بساطو
soheil
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام خسته نباشید من 12 ساله هوندا اکورد دارم مدل 1991 بعد این همه سال هنوزم بهترینه
بابک
۱۶ آبان ۱۳۹۴کسایی که منفی دادن ایا تا حالا سوار اکورد شدن؟اصلا میدونن چیه؟
آرمان بی ام دبلیو
۱۶ آبان ۱۳۹۴نه عزیزم کسایی که اینجا واقعا از ماشین سر در بیارن انگشت شمارن…
همیشه گفتم الانم میگم پره بچه شده سایت فقط 4 تا اسم برند بلدن
سلــطان مکلارن
۱۶ آبان ۱۳۹۴هوندا رو خیلی قبول دارم جای هوندا سیویک خالیه اونم واقعا ازش دل کندن سخت بود
MeHDi
۱۶ آبان ۱۳۹۴عجیبه که هوندا آکورد تو این 10 مورد نبود !!!!!!!
عبدالله
۱۶ آبان ۱۳۹۴در مورد ما ایرانی ها قضیه کاملا متفاوت است چون به لطف بازار انحصاری خودرو و گمرک سنگین و کمر شکن خودروهای خارجی و توانایی محدود مالی نزدیک به نود در صد مردم قادر به انتخاب نیستندوبه اجبار نمی توانند دل از دوخودروی وطنی پیکان و پراید بکنند چرا که هنوز بعد از 12 سال از توقف تولید پیکان هنوز هم در بیشتر شهر و مراکز استانها پیکان به فراوانی دیده می شود و در ضمن در همه شهر های ایران حتی تهران و اصفهان و مشهد و … نصف بیشتر خودروها پراید هستند…