چشم انداز

ده خودرویی که دل کندن از آنها دشوار است

درگذشته بیشتر ما ایرانی‌ها عادت داشتیم که یک خودرو را برای سالیان دراز نگه‌داریم اما حالا این حس تغییر و تنوع‌طلبی در ما بیشتر دیده می‌شود و به تعبیری دوست داریم زودبه‌زود خودروی خود را تعویض کنیم کما این‌که گاهی اوقات حاضر به تعویض با مدل یکسان هستیم!
در این مطلب خودروهایی که دوست نداریم از آن‌ها دل بکنیم را معرفی می‌کنیم. البته آمار و ارقام این مطلب مربوط به بازارهای آمریکاست. (منبع تحقیق)
شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکرده‌اید؟ چه چیزی باعث شده این خودرو را نگه‌دارید؟ پیام‌های شما، آمار و اطلاعات خودروهای ایران را نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید در کامنت ها اعلام کنید چه خودرویی دارید؟ چند سال؟ چرا این خودرو؟

Top 10 Cars Owners Never Get Rid Of
محبوب‌ترین خودروها برای نگه‌داری طولانی مدت
شاید برای عده‌ای جای تعجب باشد که چرا تمام خودروهای این لیست ژاپنی‌اند؟ این رتبه‌بندی با توجه به آمار انجام شده است و خودروسازان ژاپنی مدت‌هاست آزمون خود را در آمریکا پس داده‌اند و خرده گرفتن از آن کمی غیرمعقول به نظر می رسد. بعلاوه خریداران خودروهای لوکس‌تر و گران‌تر شاید به علت تمکن مالی بهتر در بازه های بسیار کوتاه‌تری خودروی خود را تعویض نموده و از تنوع بیشتری سود ببرند.
طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی که هوندا CR-V، تویوتا رافور و یا تویوتا پریوس داشته‌اند این خودروها را بیش از ده سال نگه‌داشته‌اند. خودروسازان ژاپنی خصوصاً تویوتا و هوندا تقریباً تمام جایگاه‌ها (حتی نا پانزدهمین رتبه) را اشغال کرده‌اند. تنها خودرویی که از این دو شرکت نیست سوبارو فارستر است که با ۲۲.۹ درصد در جایگاه یازدهم ایستاده است.
میانگین نگه‌داری خودرو پس از ده سال در صنعت خودرو چیزی نزدیک به ۱۳.۵ درصد است. رضایت مشتریان و قابلیت اطمینان مهم‌ترین فاکتور نگه‌داری خودرو است.
2014 Chevrolet Silverado High Country
۲۰۱۴ Chevrolet Silverado High Country
این بررسی نشان داد که میانگین نگه‌داری پیکاپ تراک های خانگی پایین‌تر از میانگین نگه‌داری در صنعت خودرو است. در این زمینه ۱۳.۱ درصد خریداران شورلت سیلورادو، ۱۱.۷ درصد خریداران رام ۱۵۰۰ و ۱۱.۴ درصد خریداران فورد F-150 اعلام کردند که خودروی خود را نزدیک به ده سال یا بیشتر نگه‌داشته‌اند. این نتیجه احتمالاً ناشی از ماهیت ساخت پیکاپ ها است. چراکه پیکاپ ها معمولاً تحت شرایط سخت قرار می‌گیرند و این سختی استهلاک و فرسودگی را بالا می‌برد. همین عامل باعث می‌شود که آمار نگه‌داری خودروهای خانوادگی بالاتر از پیکاپ تراکها باشد.

با ذکر این توضیحات در ادامه لیست ده خودرویی که صاحبان آن‌ها حداقل به مدت ده سال آن‌ها را نگه‌داشته‌اند با درصدش معرفی می‌کنیم.

۱۰. هوندا المنت با ۲۳.۱ درصد

Honda element
Honda Element
۹. هوندا پیلوت با ۲۳.۳ درصد
2012 Honda Pilot
۲۰۱۲ Honda Pilot
۸. تویوتا آوالون با ۲۳.۸ درصد
2013 Toyota Avalon
۲۰۱۳ Toyota Avalon
۷. تویوتا کمری با ۲۴.۴ درصد
2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
۶. تویوتا سیه‌نا با ۲۵.۴ درصد
2015 Toyota Sienna
۲۰۱۵ Toyota Sienna
۵. هوندا اودیسه با ۲۵.۶ درصد
2016 Honda Odyssey
۲۰۱۶ Honda Odyssey
۴. تویوتا هایلندر با ۲۶.۵ درصد
2014 Toyota Highlander Limited Platinum
۲۰۱۴ Toyota Highlander Limited Platinum
۳. تویوتا رافور با ۲۸.۲ درصد
Toyota RAV4 2014
Toyota RAV4 2014
۲. تویوتا پریوس با ۲۸.۵ درصد
2013 Toyota Prius C
۲۰۱۳ Toyota Prius C
۱. هوندا CR-V با ۲۸.۶ درصد
2014 Honda CR-V
۲۰۱۴ Honda CR-V
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. matin

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هوندا سی ار وی ماشین خوبی است من که عاشقشم.

  2. سکوت

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    درود بر ژاپن

    1. M.R.K

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      این یاروهه پریوس هاچ بکه تقلید از میراژه یا میراژ از این تقلید کرده ، غیر از سبک چراغشون باهم مو نمیزنن بخدا !!

      1. luis

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        اینطوری حساب کنی هم بی ام و ها تقلید هم دیگن و بنز ها و پورش ها
        جفتشون یه برند یه کارخونه یه کلاسن تقلید دی گه چه صیغیه؟؟؟؟

    2. فواد

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      به جز اولی همه جاپونی بودن. خدایی دل کندن از “مید این جاپون” کار سختیه خودشم کمری GLX جیگر طلا. آآآخ روزگار یادش بخیر

  3. matin

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کره ای ها بخاطر طراحی فانتزیشون خیلی زودتر از ژاپنی ها دل آدمو می زنن

    1. Mohammadreza

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      شما بهتره ۱۰ سال صبر کنید بعد نظر بدید. خودرو های کره ای هنوز ۵ سال نشده که به کیفیت مطلوبی رسیدن. شما تا ۲۰۲۶ صبر کنید بعد میبینید خودرو های ۲۰۱۶ کره ای احتمال قریب به یقین چند سطر از این جدول را اشغال خواهد کرد. البته اینم در نظر بگیرید ژاپن سالهای زیادی هست که در عرصه صنعت ( چه اتومبیل چه دیگر صنایع ) حرفی برای گفتن داره و اما کره به زحمت میشه گفت یک دهه ولی در یک دهه گذشته در صنعت به خصوص الکترونیک و اتومبیل پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و هنوز کلی راه داره . البته اگر اگر اگر با این سرعت پیش برن این دو کشور قطعا در آینده ای نزدیک کره از ژاپن پیشی خواهد گرفت.
      در ضمن اینم ذکر کنم من طرفدار کشور خاص یا برند خاصی نیستم که بخوام در راستای حمایت از اون نظر داده باشم.

      1. فواد

        ۱۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (291 ديدگاه)

        لابد ژاپن هم این 10 سال رو در خواب زمستانی خواهد بود!! خوشی ها

  4. gdramen

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپنی ها امریکایی ها رو تو خاک خودشون ، کله پا کردن :)
    ولی خودمونیم ، مردم کشور های شرق اسیا (به ویژه ژاپن) خیلی ، تو انجام کارهاشون مسئولیت پذیر هستن ، کاری انجام بدن به بهترین نحو انجام میدنش ، ای کاش ما ایرانی ها هم کمی از این ژن سخت کوشی و مسئولیت پذیری رو داشتیم.

    1. J.P

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      ربطی به ژن نداره ،به اعتقادات مردم بستگی داره اونا به مذهب و دینشون پایبندن

      1. Archi KHAN

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        دوست عزیز اکثریت مردم ژاپن لائیک هستن ها !

  5. احمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    افرین تویوتا
    واقعا کار تویوتا تحسین برانگیزه
    اینجور جلب اعتماد و فروش و اثبات کیفیت در یکی از بزرگتربن و رقابتی ترین بازارهای دنیا خیلی حرفه
    من چند سال دبی بودم تویوتا اوالن هیبرید داشتم واقعا محشر بود این ماشین و دل کندن ازش بسیار سخت
    توی کشور های عربی به خصوص امارات بدجور عشق تویوتا هسن

    1. Carbonado Aventador

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      ماشینهایی که تو ایران نمیشه ازشون دل کند:
      میتسوبیشی لنسر و گالانت!

      دیگه هیچ وقت تکرار نمیشن!!!

  6. امیرحسین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ژاپنی ها زمانی وارد عرصه خودرو شدن که کیفیت و دوام اصل مهم موفقیت و محبوبیت بود،هنوزم مالکان قدیمی تویوتا کرونا و کارینا از سخت جانی و صندلی های عالی ماشین هاشون تمجید میکنن.به همین خاطر رعایت کیفیت و دوام در رگ و پی ژاپنی هاست
    برعکس کره ای ها زمانی وارد عرصه خودروسازی شدن که دوره تجاری سازی بود.کره ای ها عملاً از سالهای 2000 به عنوان خودروسازی مستقل معرفی شدن که دوره مصرفی شدن محصولات صنعتی بود

  7. فرزاد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اتفاقا اسون ترین تصمیم اینه که از این ماشینها دل بگنی!چیه بابا این ماشینا..

  8. میثم

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این مدیران کم سواد شرکتهای سودجوی ما باز میرن با فرانسه قرارداد امضا میکنند !!!!

    1. امین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شاید هم دلیلش این باشه که ژاپنی ها حاضر به انتقال تکنولوژی نیستن و فقط می خوان ماشین بفروشن. کاری که شرکت هایی مثل تویوتا و هوندا تقریباً همه جای دنیا می کنن. دلیلی نداره ما بازارمون و به راحتی در اختیار اونا قرار بدیم. می تونیم مثل چین و هند و ترکیه عمل کنیم و اتفاقاً فرانسوی ها در این زمینه بهتر همکاری می کنن.

  9. سامان اذری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    ایول به ژاپن

    خودم به شدت ژاپنی بازم
    ولی یه ماشین هست که واقعا دل کندن ازش غیر ممکنه
    اونم ماشینی نیست جز
    MERCEDES BENZ W124

    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTN-ZhwXz0_U-qqBcW4rI210VCCNk-WqICxRKwLkelLe6k2pP_zbw

    1. نوید جهرمی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      زدی تو خال سامان جون. همیشه دلم میخواسته داشته باشم.
      شاید بیدلیل نباشه. اولین ماشین اسباب بازی ک یادم میاد همین بود. دلم میخواد ی واقعیش رو داشته باشم.

    2. احسان

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (314 ديدگاه)

      خدایش حرف دلمو زدی ۱۲۴ زندگیه ماشین نیست عاشقشم

  10. hamed

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دمشون گرم-مردمشون چه لذتی می برند از اینکه ماشینهای کشورشون این همه طرفدار دارند-واقعا خواستند و حقشونم همینه-ما هم حقمونه -حق گرفتنیه نه طلب کنی-به امید روزی که کشور ما هم تو همه زمینه ها وارد رقابت بازارهای جهانی بشه و دیگه دست از شعار دادن بر دارند این ………-همین واسه ژاپن بس که تویوتا بیشترین فروش رو تو بزرگترین کشور اقتصادی دنیا داره که روزی بمباران اتمی شده و یکی از محبوب ترین ماشینهاست-همه می دونند چرا یه عده نمی خوان ایران با دنیا در ارتباط باشه- [غیر قابل انتشار]

  11. محمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    واقعا دل کندن از ماشین های تویوتا مخصوصا شاسی بلنداش سخته ، خودم تجربه ی جدایی ازشو داشتم که میگم…
    کسی که تویوتا سوار میشه ۸۰٪‏ ماشین بعدیش یا تویوتاس یا لکسوس ، کم پیش میاد بره سراغ بقیه چون واقعا کم خرجی و خرکاری و دوام ماشین های تویوتا و لکسوس رو ماشین های اروپایی ندارند و خرجشون خیلی بالاست واسه همین اگه یه تویوتا سوار بره بنز یا ب ام و بخره با توجه به حساسیت های ماشین های آلمانی ، بعد چند سال کلافه میشه

    1. ali ayat

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (715 ديدگاه)

      معمولا اگه اونی که گاو چرون باشه سوار ماشین آلمانی یا ایتالیایی یا آمریکایی یا هرچی بشه اون ماشین همش حالشو میگیره این که ماشین ژاپنی اینجور نیست یا هست همش یه دروغ محضه به خدا من یه بنز اس ۵۰۰داشتم نمیتونستم ازش دل بکنم یا بی ام و سری ۳مثلا یا حتی یه کامارو یا هرچی نمیدونم واقعا اونی که این متنو نوشته از کجا تحقیق کرده

      1. احمد

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        علی ایات زدی به هدف

        1. ali a.j

          ۱۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (725 ديدگاه)

          احمد آقا
          آقای علی ayat به چه هدفی زدند ؟؟

      2. luis

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        خیلی ها هم میگن کسی که بنز داره تا اخر عمرش نمیتونه چیز دیگه سوار شه یا کسی که بی ام و داره ولی همش حرفه خودم بتونم همشونو سوار میشم
        ولی این که میگی گاو چرون و خودرو سازی با این عظمتو توهین میکنی جای سوال داره
        رتبه اول فروش
        رتبه اول کیفیت
        رتبه اول ارزش برند
        رتبه اول ثبت اختراع
        الانم که در کنار هوندا ژاپن رتبه اول نگهداری
        خب یه همچین برندی از دید شما گاوه؟؟؟؟

        1. ali ayat

          ۱۵ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (715 ديدگاه)

          آره تو خوبی دوست عزیز برو حال کن با دانسته هات همه نمیفهمن تو میفهمی

        2. احمد

          ۱۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (34 ديدگاه)

          تویوتا رتبه اول تو ثبت اختراع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          http://www.auto-institute.com/ranking_inno.htm
          به جایگاه تویوتا دقت کنید
          کمی تحقیق میتونه مفید باشه

  12. محمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من بعد از هفت سال پژو پارس خودمو عوض نمیکنم چون هفت سال پیش حدود نوزده تومن دادم برای یک خودروی متوسط اون زمان که کیفیت قطعاتش خیلی بهتر از الان بود. اما حالا قیمت دقیقا دو برابر شده و کیفیت نصف پس چه دلیلی داره عوض کنم.
    یا باید برم ماشین خارجی بگیرم که نمیتونم و یا باید باهاش کنار بیام. البته با وجودی که هفت ساله دارمش زیاد هم اذیت نمیکنه . هر موقع کیفیت بالا رفت و تونستیم به قیمت واقعی بگیریم شاید عوضش کنم .

  13. sina

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    نه اونقدار ماشینهای توپیم نیستن که فکر کنیم واای خدای من این ماشینها چیین که 10 سال نگهشون میدارن میدونی آخه اینجور افرادی که این رده ماشینارو توی امریکا میخرن قشر متوسط رو به پایین جامعه هستن که پولی آنچنانی برای تعویض ماشینشون ندارن و چون این ماشینها نسبت به قیمتشونم حسابی کار میدن و اصتحلاکشونم کمه اینه که دیگه اینجور افراد تمایلی به عوض کردنه ماشینشون ندارن

    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      جدای از این که درصد استهلاک پایینی دارن ، یه تفکری تو کشور های پیشرفته هستش که میگه به دوتاچیز نباید زیاد سرمایه رو اختصاص داد (خونه و خودرو)چون هرقدر هم باکیفیت باشن بالاخره کهنه میشن و سرمایه هم از بین میره.

      1. پروپیونی باکتریوم آکنس

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (543 ديدگاه)

        کاملا درست میگی مایکو باتریوم توبرکلوسیز عزیز برعکس اینجا که ماشین برای طرف سرمایه محسوب میشه و اگه از دستش بده زندگیش دچار تغییر میشه.

    2. luis

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      عزیزم من خودم خارج از کشورم اینجا ماشین به پات میبندن بهترین ماشینارو با قست بندی طولانی مدت با کمترین بهره میتونی بخری حالا متوسط باشی یا زیر یا بالا بحث اینجاست ماشینی که کیفیتش 10 سال حفظ شه چرا بفروشی؟؟؟؟؟؟؟
      اینجاست که برگ برنده ژاپن رو میشه.

      1. Km

        ۱۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (543 ديدگاه)

        چون خیلیا ماشینو ده سال نگه نمیدارن.

  14. ارمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    شاید مهم ترین قضیه دوام ماشین باشه تا زمانی که ماشین خرج زیاد رو دست ادم نزاره یا خرابیاش زیاد نشه خوب چرا ادم الکی کلی پول ماشین جدید بده!

  15. حميد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    سلام ماشینهای ژاپنی به طور متوسط گرونتر از ماشینهای ساخت خود أمریکا میباشد
    پس فراکتور قیمت ملاک نمی باشد
    کیفیت مهمتره
    یک تو یؤ تا. سوار

  16. ali ayat

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    یه متن خیلی تخیلی و غیر علمی و نمیدونم از چه منبعی به کدوم منبع رسیده خیلی بد بود همین

    1. luis

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اقا تو که المانی بازی با توجه به اواتارت و اول هم گفت بحث المانی جداست چون لوکسن و گرونن
      ماشین امریکایی ها هم که خود امریکایی بازا میدونن کیفیت بالا امنیت بالا قدرت و ویژگی های رانندگی بالا ولی مسلما نسبت به ژاپنی ها خرج بیشتر
      خب الان دقیقا مشکل کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟ خب برو یه لینک بزار این رده بندی زیر سوال بره ما هم ببینیم به خدا ازت تشکر هم میکنیم که از جهل نجاتمون دادی.

    2. Nissan...Japan

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      چرا؟چون با سلیقه شخصیتون سازگار نبود؟

      1. ali ayat

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (715 ديدگاه)

        من که ماشین ژاپنی دوس دارم و به خیلی چیزا ترجیح میدم نه هیچ ربطی نداره

    3. ali a.j

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (725 ديدگاه)

      آقی علی ayat منبع که از عصر دیروز وجود داره

  17. احمد باقری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    به هر صورت، درصد بیشتر هر جامعه ای رو قشر متوسط تشکیل میدن و مهم اینه که اونا از چه ماشینهایی رضایت دارن و خرج کمی براشون داره.

  18. محمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپن یعنی نماد کیفیت و اصالت.من خودم نیسان دارم(تیانا) واقعا ازش راضی هستم واگه بخام خودروم رو عوض کنم اینو نگه میدارم ودوباره یه ژاپنی دیگه میخرم

  19. سارا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    ما 8 ساله ال90 داریم و 10 ساله بی ام و 320i داریم … و دلیل اینکه نگهشون داشتیم اینه که ماشین دیگه نمیتونیم بخریم نه بی ام و 400 میلیونی میتونیم بخریم نه چیز جدیدی به جای ال90 اومده که بخریم … کلا 30 سال هست که چیز جدیدی نیست مردم بخرن فقط مدل بازی میکنن که باز هم مدل های قدیمی توی ایران بهترن :/

  20. سارا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    هوندا المنت خیلی باحاله …. اگه قرمز بود شکل ماشین پت پستچی میشد :D

  21. me84

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من فقط یک بار اونم فقط 35 دقیقه تویوتا آوالون 2013 سوار شدم، بینهایت لذت بردم. مالکش میگفت قبلا بنز کلاس e هم داشته که خیلی عالی بوده، ولی میگفت تویوتا تو رو واقعا راضی نگه میداره. البته نه در تمام مدلهاش. اون دوستمون تو رفاه کامل مالی بود و خرید بنز و آئودی و …. براش خیلی راحته ولی از آوالون دل نمیکند.
    ولی من خودم اگه قسمت بشه برم آمریکا حتما قبل از هر چیز ماشینای آلمانی رو تست میکنم و بعدش ژاپنی. هر کدوم بیشتر حال بده .

  22. امیر007

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این نضر سنجی درذامریکا بوده من بودم از المانی ها دل نمی کندم همچین وقتی که ازکره ای ها خبر خوش می شنون به به کره ولی وقتی ژاپنه کره ای چیه آشغاله خداااااا چرا مردم ما اینجورین

  23. امین قوام‌صفری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    از تویوتا هایلندر بسیار خوشمان می‌آید :)

  24. شاسی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خیلی عجیب بود ولی جالب
    یعنی فقط تویوتا و هوندا باعث جلب رضایت و خواسته های آمریکایی ها شدن
    البته اینو هم در نظر بگیریم که قیمت پایه ی همه ی این ده خودرو جزو حداقل های بازار هستند و مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارند.
    شاید همین دوعامل قیمت و مصرف وهمچنین عامل کیفیت تقریبا بالای این دو خودروساز باعث این رده بندی شده باشه

  25. Archi KHAN

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکرده‌اید؟
    چه چیزی باعث شده این خودرو را نگه‌دارید؟

    پاسخِ ( مردم ایران نشین ! ) :
    نداشتن پول لازم برای ارتقاء خودرو ، همچنین نداشتن پول یامفت برای ریختن تو حلق این دلال های بی ….
    ضمنا هوندا cr-v عالیه عالی ی ی
    حتی با قیمت 250 میلیونی بازار ایران بازم نسبت به خیلی دیگه از برندها و مدلهای هم رده میارزه

  26. luis

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    حالا همه میگن این تو امریکا بوده امریکا …. امریکا….. سایت معتبر نیست منبع معتبر نیست اینا خودرو ارزونن اینا برا فقیر فقرا هستن اینا …. اینا…. مصرفاشون کمه مصرفاشون پایینه
    ولی تو دلشون میدونن چیزی جز کیفیت بالا این رده بندی رو ایجاد نکرده کیفیتی که مهمترریییییین عامله ولی هیچ گاه تو سایت های ماشین بازی و مثل کار درایور بش ذره ای توجه نمیشه
    شروع قیمت تویوتا اولون از 33 هزار دلاره اگه فک میکنید این قیمت برای قشر زیر متوسطه و در امریکا کمه تشریفتونو بیارید اینجا ببینید برا یه دلار در اوردن چقدر باید سگ دو بزنی کار کنی و اخرشم کلی مالیات بدی
    اینجا ایران نیست پول کیفی ردو بدل شه و اب از اب تکون نخوره.
    اینقدر دلیل برهان برای این رده بندی نیارید اینقدر با حقیقت مبارزه نکنید کجا رو میگیرید اخه؟؟؟؟؟؟
    به چی میرسید که هر موفقیت خودروهای ژاپنی رو با یک دلیل مسخره توجیه کنید؟؟؟؟
    پر فروشه چون ارزونه : من موندم بنز ارزون تر هیونداست که فروشش بیشتره هیونداست
    ارزش منده چون مردوم گول برندو خوردن
    تو ثبت اختراع اوله شما ده تا اختراعاتشو نام ببر 1800 تا پیش کش
    تو کیفیت اوله دلیلش اینه که ماشیناش سادن
    تو این لیست اوله چون ماشیناش ارزونن و مصرف کننده هاش فقیرن
    فقط میتونم بگم پاشین جمع کنید بساطو

  27. soheil

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من 12 ساله هوندا اکورد دارم مدل 1991 بعد این همه سال هنوزم بهترینه

    1. بابک

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کسایی که منفی دادن ایا تا حالا سوار اکورد شدن؟اصلا میدونن چیه؟

      1. آرمان بی ام دبلیو

        ۱۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (198 ديدگاه)

        نه عزیزم کسایی که اینجا واقعا از ماشین سر در بیارن انگشت شمارن…
        همیشه گفتم الانم میگم پره بچه شده سایت فقط 4 تا اسم برند بلدن

  28. سلــطان مکلارن

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    هوندا رو خیلی قبول دارم جای هوندا سیویک خالیه اونم واقعا ازش دل کندن سخت بود

  29. MeHDi

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    عجیبه که هوندا آکورد تو این 10 مورد نبود !!!!!!!

  30. عبدالله

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد ما ایرانی ها قضیه کاملا متفاوت است چون به لطف بازار انحصاری خودرو و گمرک سنگین و کمر شکن خودروهای خارجی و توانایی محدود مالی نزدیک به نود در صد مردم قادر به انتخاب نیستندوبه اجبار نمی توانند دل از دوخودروی وطنی پیکان و پراید بکنند چرا که هنوز بعد از 12 سال از توقف تولید پیکان هنوز هم در بیشتر شهر و مراکز استانها پیکان به فراوانی دیده می شود و در ضمن در همه شهر های ایران حتی تهران و اصفهان و مشهد و … نصف بیشتر خودروها پراید هستند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا