چشم انداز

ده خودرویی که دل کندن از آنها دشوار است

درگذشته بیشتر ما ایرانی‌ها عادت داشتیم که یک خودرو را برای سالیان دراز نگه‌داریم اما حالا این حس تغییر و تنوع‌طلبی در ما بیشتر دیده می‌شود و به تعبیری دوست داریم زودبه‌زود خودروی خود را تعویض کنیم کما این‌که گاهی اوقات حاضر به تعویض با مدل یکسان هستیم!
در این مطلب خودروهایی که دوست نداریم از آن‌ها دل بکنیم را معرفی می‌کنیم. البته آمار و ارقام این مطلب مربوط به بازارهای آمریکاست. (منبع تحقیق)
شما چند سال است که خودروی خود را عوض نکرده‌اید؟ چه چیزی باعث شده این خودرو را نگه‌دارید؟ پیام‌های شما، آمار و اطلاعات خودروهای ایران را نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید در کامنت ها اعلام کنید چه خودرویی دارید؟ چند سال؟ چرا این خودرو؟

Top 10 Cars Owners Never Get Rid Of
محبوب‌ترین خودروها برای نگه‌داری طولانی مدت
شاید برای عده‌ای جای تعجب باشد که چرا تمام خودروهای این لیست ژاپنی‌اند؟ این رتبه‌بندی با توجه به آمار انجام شده است و خودروسازان ژاپنی مدت‌هاست آزمون خود را در آمریکا پس داده‌اند و خرده گرفتن از آن کمی غیرمعقول به نظر می رسد. بعلاوه خریداران خودروهای لوکس‌تر و گران‌تر شاید به علت تمکن مالی بهتر در بازه های بسیار کوتاه‌تری خودروی خود را تعویض نموده و از تنوع بیشتری سود ببرند.
طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی که هوندا CR-V، تویوتا رافور و یا تویوتا پریوس داشته‌اند این خودروها را بیش از ده سال نگه‌داشته‌اند. خودروسازان ژاپنی خصوصاً تویوتا و هوندا تقریباً تمام جایگاه‌ها (حتی نا پانزدهمین رتبه) را اشغال کرده‌اند. تنها خودرویی که از این دو شرکت نیست سوبارو فارستر است که با ۲۲.۹ درصد در جایگاه یازدهم ایستاده است.
میانگین نگه‌داری خودرو پس از ده سال در صنعت خودرو چیزی نزدیک به ۱۳.۵ درصد است. رضایت مشتریان و قابلیت اطمینان مهم‌ترین فاکتور نگه‌داری خودرو است.
2014 Chevrolet Silverado High Country
۲۰۱۴ Chevrolet Silverado High Country
این بررسی نشان داد که میانگین نگه‌داری پیکاپ تراک های خانگی پایین‌تر از میانگین نگه‌داری در صنعت خودرو است. در این زمینه ۱۳.۱ درصد خریداران شورلت سیلورادو، ۱۱.۷ درصد خریداران رام ۱۵۰۰ و ۱۱.۴ درصد خریداران فورد F-150 اعلام کردند که خودروی خود را نزدیک به ده سال یا بیشتر نگه‌داشته‌اند. این نتیجه احتمالاً ناشی از ماهیت ساخت پیکاپ ها است. چراکه پیکاپ ها معمولاً تحت شرایط سخت قرار می‌گیرند و این سختی استهلاک و فرسودگی را بالا می‌برد. همین عامل باعث می‌شود که آمار نگه‌داری خودروهای خانوادگی بالاتر از پیکاپ تراکها باشد.

با ذکر این توضیحات در ادامه لیست ده خودرویی که صاحبان آن‌ها حداقل به مدت ده سال آن‌ها را نگه‌داشته‌اند با درصدش معرفی می‌کنیم.

۱۰. هوندا المنت با ۲۳.۱ درصد

Honda element
Honda Element
۹. هوندا پیلوت با ۲۳.۳ درصد
2012 Honda Pilot
۲۰۱۲ Honda Pilot
۸. تویوتا آوالون با ۲۳.۸ درصد
2013 Toyota Avalon
۲۰۱۳ Toyota Avalon
۷. تویوتا کمری با ۲۴.۴ درصد
2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
۶. تویوتا سیه‌نا با ۲۵.۴ درصد
2015 Toyota Sienna
۲۰۱۵ Toyota Sienna
۵. هوندا اودیسه با ۲۵.۶ درصد
2016 Honda Odyssey
۲۰۱۶ Honda Odyssey
۴. تویوتا هایلندر با ۲۶.۵ درصد
2014 Toyota Highlander Limited Platinum
۲۰۱۴ Toyota Highlander Limited Platinum
۳. تویوتا رافور با ۲۸.۲ درصد
Toyota RAV4 2014
Toyota RAV4 2014
۲. تویوتا پریوس با ۲۸.۵ درصد
2013 Toyota Prius C
۲۰۱۳ Toyota Prius C
۱. هوندا CR-V با ۲۸.۶ درصد
2014 Honda CR-V
۲۰۱۴ Honda CR-V
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. سایه شب

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلان.
    من سمند ef7 داریم
    5 ساله.
    بخاطر پایه گازسوز بودن و قدرت و شتاب قابل قبول و خرج کم نگهش داشتیم.
    البته اگه گمرک نبود ، الان شرایط فرق میکرد

    1. مسعود

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من مطمئن هستم که شما ef7 رو کلا از گاراژ خونه بیرون نمی بیرن. این ماشین همین که شروع به استارت بخور شروع به تموم شدن می کنه ! کلا ما بین تعمیر گاهها سوارش می شیم

    2. sadra

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      5 ساله ای اف سون دارم ، دیگه انقدر ماشینم رو بردم مکانیکی ، همه تعمیرکارای محل میشناسنم !

  2. حمید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    405glx تک 88 مشکی
    نداشتن پول ولی ماشین خوبی بود وهست و فکر کنم تا 5 سال دیگه مجبورم

  3. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید هاچ بک – مدل 1388 – فرمان هیدرولیک – مجبورم نگهش دارم چون ماشینهای منتاژ داخل به علت کمی کفیت عمر کمی دارن و از طرفی به علت افزایش بیش از حد قیمت اتومبیل در ایران و پایین بودن کیفیت – خلاصه دستمون از داشتن ماشین به روز، ارزان وبا کفیت کوتاه مانده

  4. سعید

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیکان 76 کاربراتوری.
    عجب ماشینیه…

  5. امین

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دروود بر دوستان
    بنده یه هوندا آکورد 93 دارم که واقعا از داشتن و روندنش لذت میبرم
    نرم بی سروصدا و کم خرج با رانندگی لذت بخش

    کاش اون موقع که پای خودرو سازهای فرانسوی به ایران باز شده بود
    به جاشون ژاپنی ها اومده بودن
    و به نظر من بهترین برند ها (در مجموع (کلی) )
    هوندا – مرسدس و فورد هستند
    به خاطر قدرت در تولید و تکنولوژی
    و همینطور تعهد به برند و خریدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا