خودروهای الکتریکی اولیه تقریباً بهاندازهای برد داشتند تا شما را به سر کار برسانند و هرگز نمیتوانستند به میزان مسافتی که میشد با یک باک بنزین پیمود نزدیک شوند. این موضوع باعث نگرانی اضطراب رانندگان میشد زیرا ممکن بود نتوانند به مقصد یا جایگاه شارژ برسند. این مشکل اما در حال از بین رفتن است زیرا خودروهای الکتریکی مدرن بردی بیشتر از همیشه پیدا کردهاند و در ادامه به مدلهایی نگاهی خواهیم داشت که بیشترین برد را دارند. برخی از این خودروها میتوانند با هر بار شارژ کامل باطریهای خود مسافتی بیشتر از خودروهای بنزینی را طی کنند و این در حالی است که شارژ سریع هم در حال فراگیر شدن است و بنابراین شارژ دوبارهٔ خودروهای الکتریکی زمان زیادی نمیبرد.
در همین حال، با افزایش جایگاههای شارژ، تردد با خودروهای الکتریکی حتی مدلهایی که برد کمتری دارند هم آسانتر میشود و این در حالی است که شارژ کردن خودروهای الکتریکی معمولاً ارزانتر از پُر کردن باک بنزین تمام میشود. همهٔ این عوامل موجب شده تا خودروهای الکتریکی هرروز جذابتر شوند. اعدادی که برای برد خودروهای زیر ذکر شده همگی طبق معیارهای WLTP هستند که بیشتر از آزمایشهای قدیمی به رانندگی در دنیای واقعی نزدیک است. البته این لیست بر اساس خودروهای الکتریکی موجود در بازار بریتانیا تنظیم شده و به همین دلیل خودروهایی مثل لوسید ایر در آن حضور ندارند.
۱۰-پولستار ۲
برد: ۵۴۰ کیلومتر
پولستار ۲ طراحی جسورانهای را با برخی ویژگیهای آشنای محصولات ولوو ترکیب کرده و هرچند اولین خودروی الکتریکی این برند نوپا محسوب میشود اما آنقدر اعتبار دارد که به یک رقیب واقعی حتی برای معتبرترین سازندگان خودروهای الکتریکی تبدیل شود. خریداران میتوانند نسخههای تک موتوره یا دو موتورهٔ این خودرو را انتخاب کنند که با باطریهای سفارشی ۷۸ کیلووات ساعتی حداکثر برد ۵۴۰ کیلومتر را ارائه میکند. نسخهٔ تک موتورهٔ استاندارد با باطریهای ۶۴ کیلووات ساعتی هم ۴۴۰ کیلومتر برد دارد و ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند هم میتوانند سراغ مدل دو موتوره ۴۱۰ اسب بخاری با شتاب ۴.۷ ثانیه و برد ۴۸۰ کیلومتری بروند. برای این خودرو یک پکیج پرفورمنس هم قابل سفارش است که بیشتر روی بهبود رانندگی تمرکز دارد و شامل ترمزهای برمبو، کمکفنرهای اوهلینز و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی میشود.
۹-فولکسواگن ID.3
برد: ۵۴۰ کیلومتر
ID.3 اولین محصول تمام الکتریکی اختصاصی فولکسواگن محسوب میشود. این هاچبک خانوادگی که جانشین e-Golf بهحساب میآید، راحتی و برد بالایی را ارائه میکند. حداکثر برد این خودرو در تیپ تور با باطریهای ۷۷ کیلووات ساعتی ۵۴۰ کیلومتر اعلام شده است. قیمت ID.3 پس از کسر مشوقهای دولتی از حدود ۲۸ هزار پوند آغاز میشود و بنابراین یکی از خودروهای مقرونبهصرفه بازار است. این هاچبک آلمانی خودرویی بسیار آرام و شیک برای رانندگی است زیرا سیستم تعلیق آن همهٔ مشکلات جاده بهجز خشنترین دستاندازها را بهخوبی جذب میکند. تجهیزات استاندارد در همهٔ تیپهای ID.3 هم شامل چراغهای جلوی LED، سنسورهای پارک جلو و عقب، استارت بدون کلید و گرمکن صندلیهای جلو میشود که در تیپهای بالاتر آپشنهایی مثل سانروف پانوراما، دوربین دید عقب و سیستم صوتی قویتر هم به آنها اضافه میشود.
۸-تسلا مدل X
برد: ۵۸۰ کیلومتر
تسلا مدل X با وجودی که یک کراساوور سنگینوزن هفتنفره است، میتواند با هر بار شارژ تا ۵۸۰ کیلومتر را طی کند. البته این عدد فقط در مدل دوربرد ارائه میشود و در مدل پلاد به ۵۵۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند که البته هنوز هم رقم قابلتوجهی است خصوصاً وقتی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر خیرهکنندهٔ ۲.۵ ثانیهای آنرا در نظر بگیریم. البته نسخهٔ دوربرد هم ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و هرگز خودروی کُندی نیست. یکی از بزرگترین تفاوتها بین این دو نسخه اما در قیمت است زیرا پلاد حدود ۱۲ هزار پوند از نسخهٔ دوربرد گرانتر است. درهای عقب فالکون مدل X دسترسی آسانی را به صندلیهای ردیف دوم و سوم فراهم میکنند اما استایل کلی خودرو بیشتر شبیه به یک کراساوور کوپه است تا یک شاسیبلند خانوادگی تمامعیار. همچنین دو ردیف اول صندلیها فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند اما صندلیهای ردیف سوم فقط برای کودکان مناسب هستند.
۷-تسلا مدل ۳
برد: ۵۸۰ کیلومتر
مدل ۳ بهعنوان ارزانترین محصول تسلا وارد بازار شد اما درواقع قیمت نسخهٔ برد استاندارد این خودرو از رقم نهچندان ارزان ۴۱ هزار پوند آغاز میشود. نسخهٔ دوربرد با قیمتی بیش از ۴۸ هزار پوند حتی از این هم گرانتر است و قیمت مدل پرچمدار پرفورمنس هم از نزدیک ۶۰ هزار پوند آغاز میشود. البته بسیاری از طرفداران تسلا از این قیمتها دفاع میکنند زیرا مدل ۳ در کنار برد قابلتوجه، از ویژگیهای جذاب زیادی برخوردار است. بهعنوانمثال، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۲ ثانیهای نسخهٔ دوربرد برخی از خودروهای اسپرت را شرمنده میکند و همچنین برای یک سدان خانوادگی کاربردی هندلینگ فوقالعادهای هم دارد.
۶-بامو i4
برد: ۵۹۰ کیلومتر
بامو i4 درواقع جایگزینی الکتریکی برای سری ۳ محسوب میشود. نسخهٔ i4 eDrive40 این خودرو یک موتور الکتریکی با ۳۴۰ اسب بخار در عقب دارد و ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این نسخه به لطف باطریهای بزرگ ۸۴ کیلووات ساعتی میتواند با هر بار شارژ تا ۵۹۰ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این، نسخهٔ قدرتمند i4 M50 هم ارائه میشود که از قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک با مجموع قدرت ۵۴۳ اسب بخار برخوردار است و ظرف تنها ۳.۹ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. باطریهای این نسخه اما همان ۸۴ کیلووات ساعتی نسخهٔ ضعیفتر هستند و به همین دلیل برد آن به ۵۱۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند.
۵-فورد موستانگ مکایی
برد: ۶۱۰ کیلومتر
موستانگ قطعاً نامی افسانهای است و به همین دلیل وقتی فورد اعلام کرد که قرار است مکایی بهعنوان یک کراساوور الکتریکی عضوی از خانوادهٔ موستانگ باشد، تمام توان خود را به کار گرفت تا این خودرو بتواند نظر طرفداران موستانگ را جلب کند. هرچند مکایی خودروی بسیار متفاوتی از همنام V8 خود است اما واقعاً چشمگیر است. این خودرو نهتنها فضای زیادی را برای استفادههای خانوادگی ارائه میکند بلکه در نسخهٔ محرک عقب با باطریهای ۸۸ کیلووات ساعتی از بردی ۶۱۰ کیلومتری در دنیای واقعی برخوردار است. مدل بالا ردهٔ GT هم با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۷ ثانیهای مقداری از اعتبار موستانگ سنتی در پیستهای درگ را به ارث برده است. همچنین در حالت رانندگی Untamed هم صدای ساختی موتور V8 در داخل پخش میشود که میتواند برای برخی جذاب باشد. مکایی در داخل نیز با برخورداری از کنترل تهویهٔ دو منطقهای، دوربین دید عقب، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، نمایشگر ۱۵.۵ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی بهصورت استاندارد، نسبت به دیگر محصولات فورد لوکستر احساس میشود.
۴-بامو iX
برد: ۶۱۱ کیلومتر
iX پرچمدار الکتریکی بامو محسوب میشود و در نسخهٔ بالا ردهٔ XDrive50 بردی ۶۱۱ کیلومتری را ارائه میکند اما برد نسخهٔ ارزانتر XDrive40 تنها ۴۱۵ کیلومتر خواهد بود. بااینحال، به لطف تکنولوژی شارژ سریع در هردو نسخه، میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف حدود نیم ساعت شارژ کرد. iX حدود ۵ متر طول دارد و به همین دلیل در داخل از فضای زیادی برخوردار است. این یعنی کراساوور بامو میتواند از این لحاظ با تسلا مدل X رقابت کند و حتی با قیمت ۹۱,۹۰۵ پوندی در نسخهٔ XDrive50، از رقیب آمریکایی ارزانتر هم هست. مدل XDrive40 نیز با قیمت ۶۹,۹۰۵ پوند به میزان قابلتوجهی ارزانتر است. هرچند شاید iX شتابی باورنکردنی نداشته باشد اما در عوض با ویژگیهایی مثل سیستم تعلیق بادی و کابین مجلل، بیشتر روی راحتی تمرکز کرده است. همچنین این برد طولانی هم برای چنین شاسیبلند بزرگ و سنگینی چشمگیر است.
۳-تسلا مدل S
برد: ۶۵۰ کیلومتر
خودرویی که جایگاه تسلا را در بازار خودروهای الکتریکی تثبیت کرد مدل S بود اما این ماشین اخیراً یک بهروزرسانی را تجربه کرده تا همچنان بتواند با رقبای تازهنفسی که به بازار آمدهاند رقابت کند. مدل S در نسخهٔ دوربرد میتواند با هر بار شارژ تا ۶۵۰ کیلومتر را طی کند که رقم بسیار چشمگیری است. این نسخه همچنین ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد تا بتواند با سوپرکارها هم سرشاخ شود؛ اما اگر به هر دلیلی این شتاب برای شما کافی نباشد، میتوانید سراغ نسخهٔ ۱۰۲۰ اسب بخاری پلاد بروید و شتاب ۱.۹۹ ثانیهای داشته باشید هرچند که برای رسیدن به این عدد شرایط زیادی لازم است. کابین مدل S مثل همیشه پر از تکنولوژی است و هنوز طراحی سادهٔ خود را حفظ کرده اما بزرگترین تفاوت در اینجا جایگزین نمایشگر ۱۷ اینچی عمودی قبلی با یک نمونهٔ افقی جدید است. سیستم اتوپایلوت تسلا هم حالا با قابلیت خودران کامل قابل سفارش است که البته بهعنوان یک آپشن ۷ هزار پوندی ارائه میشود. یکی دیگر از نقاط قوت مدل S کارایی بالای آن با برخورداری از صندوق بار ۸۹۵ لیتری و فضای کافی برای راحت نشستن چهار بزرگسال است.
۲-مرسدس بنز EQE
برد: ۶۶۰ کیلومتر
EQE که بهتازگی معرفی شده است، در سبد محصولات مرسدس بنز معادل الکتریکی E کلاس محسوب میشود. این خودرو از پلتفرم EVA2 استفاده میکند که با سدان بزرگتر EQS مشترک است و امکان ارائهٔ باطریهای بزرگ ۹۰ کیلووات ساعتی را در مدل EQE350 فراهم میکند. این باطریها که یک موتور نصبشده در عقب با ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را تغذیه میکنند، انرژی لازم برای پیمودن ۶۶۰ کیلومتر را خواهند داشت. البته این رقم هنوز توسط WLTP تأیید نشده اما باطریهای بزرگ و طراحی آئرودینامیک EQE، حضور این خودرو در لیست دوربردترین خودروهای الکتریکی بازار را تضمین میکند. همچنین مثل بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید، EQE هم از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف حدود نیم ساعت شارژ میکند.
۱-مرسدس بنز EQS
برد: ۷۸۰ کیلومتر
دوربردترین خودروی الکتریکی حال حاضر بازار مرسدس بنز EQS است که یکی از جدیدترینهای بازار هم محسوب میشود. این نسخهٔ الکتریکی از سدان پرچمدار S کلاس است و در نسخهٔ EQS450 حداکثر برد ۷۸۰ کیلومتر را ارائه میکند. این برد چشمگیر به لطف پکیج باطری عظیم ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی و ضریب درگ بسیار پایین خودرو حاصل شده است. حتی نسخهٔ قویتر EQS580 4Matic هم بردی ۶۷۵ کیلومتری دارد که از دوربردترین نسخهٔ تسلا مدل S بیشتر است هرچند که در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سریعی آن نیست. البته شتاب چیزی نیست که مرسدس بنز به دنبال آن باشد و برای این برند باسابقه، تجمل و کیفیت داخلی بینظیر از همهچیز مهمتر است. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب EQS هم نمایشگر بسیار بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی موسوم به هایپراسکرین است که کل عرض داشبورد خودرو را پوشش میدهد. مرسدس بنز EQS خودرویی راحت، سریع و گران است و بهطور خلاصه، یکی از بهترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار محسوب میشود.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰نسخه دور برد تسلا ۶۵۰کیلومتره!! این همه سهامدارای تسلا سایلنت و فلان و بهمان اومدن میگفتن اینجوریه اونجوریه! هیچی حریف بنز نمیشه با وجود اینکه به خودروی آمریکایی علاقه مند هستم ولی واقعا بنز و خودروهای آلمانی یه سرو گردن بالاترن تو سبک خودشون، یه آمریکایی شاید بتونه پیکاپ و شاسی بلند آفرودی عالیی بسازه اما ساخت همون شاسی بلند و سدان و هاچبک بنظرم چیزای بنز یه سطح از جنرالموتورز و فورد و… بهتره…
Silent
۴ دی ۱۴۰۰$ trillion 1,000,000,000,000 ارزش بازاری برند TESLA
25,000,000,000,000,000 به تومن
دفعه بعد که خواستی در مورد TESLA کامنت بدی یا با سایر خودرو سازها قیاسش کنی اول این رقم رو چند بار سعی کن بخونی بعدش اگر مطلب جدیدی در مورد TESLA دونستی کامنت کن!
اوج عظمت این کمپانی اونجاس که صرفا با 4 مدل X S 3 Y تونسته توو یک دهه همچین جایگاهی رو داشته باشه و کللللل صنعت خودرو رو دنباله رو تکنولوژی های خودش بکنه! (همون جور که دیدید هیچ کدوم از محصولاتev برندهای دیگه تاثیری روی ارزش مارکتشون نشون نداد بنا به دلایل)
گیگافکتوری های 4 گانه در شرف افتتاح
باطری های نسل جدید
3 مدل cyber semi model2 در حال توسعه
مرحله بعدی این غول تکنولوژِی “”اینترنت جهانی و موبایل PI TESLA”” که برمبنای همین اینترنتش در حال توسعه هست
تنها گوشه ای از شاهکار و روند هیولای تکنولوژیکبیس هست که تا 2 سال اتی در دسترس هست. حالا بشین با 4 تا خودرو ساز قیاسش کن درست می شه :)))
Silent
۴ دی ۱۴۰۰https://wolfstreet.com/wp-content/uploads/2021/10/US-Tesla-market-cap-v-top-10_2021-10-25-.png
اینم با رسم شککلللل!! بزار اسکرینسیور گوشیت قبل قیاسش با هر برندی که بفکرتون رسید
ارین صاحب جمعی
۴ دی ۱۴۰۰بالا و پایین بری فعلا که باخت داده تازه تویوتا نیومده ترکیده بزار تا تویوتا بیاد منفجر میشه 🤣🤣🤣
ارین صاحب جمعی
۴ دی ۱۴۰۰اذیت خودتو سایلنت جان دیگه نمیشه کاریش کرد تسلا با غرور آلمانی در افتاده و سگ جونی ژاپنی دیگه وتی زیر فشاری نمیشه کاریش کرد تازه هنوز eqxxو eqxl معرفی نشده که برد ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ دارن
hssn
۴ دی ۱۴۰۰میگم سایلنت جان شما خودت رییس و مدیر تسلایی یا پدرتون خود شخص اقای ایلان ماسک هستن؟
من که دارم شک میکنم چون هیچکس واسه شرکت موردعلاقش نمیاد هموطن خودشو اینجوری تحقیر بکنه
یکمی درک و شعور بنظرم چیز جذابیه اگه به مغزتون اجازه استفاده ازشو بدی…
با دیتا گفتن و اینچیزا کمبود اون چیزا جبران نمیشه و مغزتو همچنان منسوخ و بلااستفاده نگه میداره دوست عزیز
راستی خواستی از تسلای یک بیلیونی بگی از دروغا و وعده های الکی و پشت گوش انداختناش و دروغاش هم بگو
نه از چیزایی که قراااره بیاد و هردوماه یک بار دو سال میوفته عقب…
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰بیا پایین
سرمون درد گرفت
واقعا دارم شک میکنم بهت که سهامدار تسلا هستی خودتو رو نمیکنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ دی ۱۴۰۰سهام دارش نیست به یه توطئه باور دارن که گفته ایلان 😷 فرازمینیه همه جارو مال خودش میکنه بزار بهش توهین نکنیم! غیر از این چیزی نیست این فکر نکنم ۱۰سال هم سن داشته باشه…
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۵ دی ۱۴۰۰ایلان ماسک مردخیلی خوبیه
خیلی به روز و نوآوره ولی این فناش طرفو به گ.ند کشیدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ دی ۱۴۰۰طبق معمول هم تا حرف تسلا میشه اون یکی میره پایین میگه فردا با سلول ۴۶۸۰ میاد تو هم این بالا فقط سهام تسلا و سیلیکوووون ولی و دیتا میکنی!😂😂
تو خودت اگه تونستی همون رقم رو لفظ کنی بعد اینطوری جانبداری کن!
امین
۵ دی ۱۴۰۰چرا هر جا صحبت از خودرو کیفیتش و … میشه و مدلهای تسلا ضعیفتر از رقبا ظاهر میشن. میچسبانند به ارزش سهام کمپانی.؟ این قضیه چه ربطی به اون داره؟ اینقدر این موضوع امثال تو عنوان کردن که لوس شد.
موضوع بعدی. جوری که شما ها از ارزش سهام صحبت میکنید مشخص میکنه که درکی ازش ندارید. متوجه نیستید که ارزش سهام ربطی به نوع و کیفیت محصول . سود و زیان کمپانی. و … نداره.
Hamid...Audi
۵ دی ۱۴۰۰ماشالا تعصب
چه فن بوی خوب و مودبی
متاسفانه باید بگم که شرکت تسلا تا امروز تنها سوددهیای که داشته مربوط به بیت کوینهاش بوده!!!! و ارزش سهام بالایی که داره( تسلا و ریویان) رو بهش میگن حباب. از این حباب ها زیاد داشتیم تا امروز نکران نباش بالاخره میترکه.
(JONATHAN (TESLA
۴ دی ۱۴۰۰(( البته شتاب چیزی نیست که مرسدس بنز به دنبال آن باشد و برای این برند باسابقه، تجمل و کیفیت داخلی بینظیر از همهچیز مهمتر است ))
این بزرگ ترین دروغ که میشه گفت
محمدرضا
۴ دی ۱۴۰۰جاناتان حرف حقو زد.
بنز نمیتونه از لحاظ فنی به تسلا بره.
نمیخواد که نشد حرف
محمد امین
۴ دی ۱۴۰۰جاناتان، شتاب ۳.۴ برای یه ماشین لوکس فوقالعاده هست، هرچند شتاب ۳.۱ هم ثبت کرده و بیش تر از این هم لازم نیست واقعا و حدود ۳۰۰ اسب هم از تسلا قدرت کمتری داره …و بیشتر از این جنبه ی تبلیغاتی داره
مرسدس قطعا جای پیشرفت زیادی در این زمینه داره و هنوز خلا هایی هست که پر نشده ، ولی با این حال من eqs رو در بهارین سطح خودش میدونم ، از نظر تکنولوژی های رانندگی و کیفیت و مهندسی و …. واقعا شاهکار هست ، و ایرودینامیک ترین ماشین دنیا هم هست، کاری که تسلا هنوز نکرده …. از نظر پیمایش و مدت زمان شارژ هم تفاوت ها خیلی کوچیک هستن و قابل چشم پوشی هستن
و قیمتش هم که توی نسخه ی فول ، که حدود ۷۶۰ اسب قدرت داره فقط حدود ۴۰ هزار دلار گرون تر هست، که قطعا ارزشش رو داره ، و پول کیفیت و اشرافیت و تکنولوژی های ناب مرسدس رو میدی
(JONATHAN (TESLA
۴ دی ۱۴۰۰شتاب برای خودرو های تسلا جنبه تبلیغاتی داره
بعد شتاب برای برند های لیمیت پروداکشن تبلیغات نیست و ماهیت اون ها حساب میشه لابد
فارغ از اینکه خودرو یک وسیله کمکی برای جابجایی سریع هست یعنی ماهیتش سرعت دهنده هست
محصولات تسلا همیشه به سریع بودن معروف بودن و هویت این کمپانی حساب میشه
اگه فکر میکنی یه روز قرار فراری تمام الکتریکی سریع تر از پرچمدار تسلا باشه
کاملا اشتباه میکنی حتی خود فراری هم چنین دیدی نداره برای همین میخوان درون سوز حفظ بکنن
چون تنها ویژگی هستش که میتونن اعلام وجودیت بکنن حتی اگه به کند تر بودن تموم بشه
همه این ها به کنار همه خودرو ساز ها سعی در سریع تر کردن محولات تولیدی خودشون دارن
از داچیا و رنو تا فراری
تفاوت برد و شارژ دهی محصولات تسلا با رقبایی که در این لیست داره فقط روی کاغذ کم هستش
و به هم نزدیک هستن در دنیای واقعی فاصله خیلی زیاده
همین کافیه که دارندگان محصولات تسلا شبکه شارژ اختصاصی گسترده تسلا رو در اختیار دارن
و طیف وسیعی از خدماتی که برای خودرو های این شرکت در شبکه نمایندگی تسلا ارایه میشه
در حالی که نمایندگی های پورشه که زودتر از بقیه شروع کرده هنوز نمیتونن ساده ترین ایرادات خودو های تایکان رو رفع بکنن دنیای واقعی با چیزی که از روی نمایشگر میخونی خیلی تفاوت داره
صد البته که همه قرار پیشرفت بکنن ولی حرف حرف امروز و وضعیت و جایگاه هر کمپانی در این تاریخ هستش نه فردا
Porsche 911
۴ دی ۱۴۰۰(( البته شتاب چیزی نیست که مرسدس بنز به دنبال آن باشد و برای این برند باسابقه، تجمل و کیفیت داخلی بینظیر از همهچیز مهمتر است ))
این بزرگ ترین دروغ که میشه گفت
این حرف تو دروغ بزرگتریه!
محمدرضا
۴ دی ۱۴۰۰آبتین به این توجه کن که قدرتش خیلی کم تر از تسلا هست.
و مدلEQS 53 AMG باشتاب ۳.۴ثانیه ایه که ۳دهم کم تر از مدل برد بلنده تو این نقطه میشه ۱۰درصد بسیار چشمگیره. مسافت بین ۵۳۰ تا ۵۸۰ کیلومتر رو میره که میشه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کم تر.باید مقایسه بشه.
اگرEQS با مدل S PLAD مقایسه کنید .میبینید با قیمت برابر S PLAD برد ۸۳۶ کیلومتری و شتاب زیر ۲ثانیه رو داره. اگر هم فردا خورویی با این مشخصات معرفی بشه تسلا مدلS LAD PLUS رو میکنه
که آماده تولیده .
اون گرگ های وال استریت این هارو میفهمن.ولی شما میخوای بگی تحت هر شرایطی تسلا بده خب بده.
ولی علم وریاضیات میگه هنوز هیچ خودرو سازی به تکنولوژیه تسلا نرسیده.
اصلا تسلا اخه🤣چون بی صدا حرکت میکنه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ دی ۱۴۰۰خب دیگه، سرعتشو کم کردن از شتابش کاسته شده اما کیفیت بهتره، توی ساخت باتری های بنز و کلا خودروهای آلمانی از مواد دیگه ای استفاده شده که حین برخورد تبدیل به خاکستر نشن، توصیه میکنم مطلب (ناجی محیط زیست یا بمب های متحرک؟) رو بخون بعد نظر بده…
محمدرضا
۵ دی ۱۴۰۰سرعتش چه ربطی به کیفیت باطری داره من میگم EQS AMG 53 که شتابش نزدیک تسلا لانگ رنجه شده بردش خیلی از تسلا کم ترشده.اگر تسلا با این قدرت کم تولید میکرد بردش بالای ۱۰۰۰ کیلومتر بود
امیرعلی
۴ دی ۱۴۰۰چرا لوسید ایر با برد ۱۰۰۰ کیلومتر رو نگفته؟
Ali
۴ دی ۱۴۰۰آره واقعا
امیر دهقان
۴ دی ۱۴۰۰لطفاً مقدمۀ مطلب را مطالعه کنید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰نخونده فقط میان کامنت میدن!
محمدرضا
۴ دی ۱۴۰۰شرکت یه چیزی اعلام میکنه.
طبقwltp فکر نکنم به ۱۰۰۰کیلومتر برسه.
امین
۴ دی ۱۴۰۰از لوسید که برد ۸۳۰ کیلومتری داره، چیزی نگفتین
محمد
۴ دی ۱۴۰۰کار وو که فیلمهاش رو میگذارین یه ویدیو داخل یوتیوب گذاشته که کیا ای وی ۶ بیشترین برد را دارد.
حداقل از فورد مک ای در این لیست که بیشتر بود.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰😐
حالت خوش نیست
گلم کمترین توی این لیست ۵۴۰ کیلومتر میره درحالی که ev6 ۴۸۰ تا میره! درسته واقعا بردش توی رنج خودش عالیه ولی قطعا بهترین نیست
کوبیده
۴ دی ۱۴۰۰عالی بود
لطفا برای زمان شارژشون هم بگذارید
محمدرضا
۴ دی ۱۴۰۰۳تا پامتر هست که این جا مهمه علاوه بر برد شتاب و زمان شارج مهمه دیگه رنه باتریه ۱۰۰۰کیلواتی با شتاب ۱۰ثانیه ای که کل زمینو میچرخه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ دی ۱۴۰۰خدا وکیلی هر چی به الکتریکیهای بنز بیمر نگاه میکنم بیشتر متاسف میشم که انقدر تو طراحی داخلی و خارجی به فاضلاب تبدیل شدن.خدا وکیلی این کاسه واجبی چیه ساخته بنز.الکتریکی فقط تسلا
شاهرخ
۴ دی ۱۴۰۰دقیقا بنز و بی ام و به شدت طراحی ماشینای برقیشون آشغاله
البته بقیه هم زیاد خوب نیستن
واقعا مگه میمیرن با همون ظاهر بسازن ولی فنی رو برقی کنن
امین
۵ دی ۱۴۰۰بخاطر آیرودینامیک نمیتونن همون ظاهر حفظ کنن.
Arman
۴ دی ۱۴۰۰خدایی فکر نمیکردم کسی نظرش این باشه که کابین تسلا از کابین بنز EQS قشنگ تره!!! عجب
Arman
۴ دی ۱۴۰۰چطوری یه نفر میتونه بگه
این
https://images.app.goo.gl/9GcbdseDHrDyARj2A
از این
https://images.app.goo.gl/SUJMp9VW8A7EbuUd8
قشنگ تره!
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۴ دی ۱۴۰۰البته از نظر طراحی داخلی بنز بسیار جلوتر از رقباس ، از نظر طراحی هم لازم به ذکره که پایین ترین ضریب درگ در بین کل خودروهای تولیدی تاریخ رو داره
GT
۴ دی ۱۴۰۰جونم مرسدس تو الکتریکی ها هم از بقیه سرتره👌😍
یک کاربر
۴ دی ۱۴۰۰یک زمانی تب بیشترین برد خودروی الکتریکی بود اما این تب در این سالها خوابیده . الان اکثر خودروهای بازار رنج ۳۵۰ الی ۴۵۰ دارند .
بنظرتان چرا ؟ موسسه تحقیقاتی در امریکا بعد از گزارشی اعلام کرد میانگین سفر روزانه امریکایی ها تنها ۶۸ کیلومتر در روز هست! علنا در بیشتر مواقع این برد خودروهای الکتریکی نیاز روزانه ما جواب میدهد ، خودرو های بنزینی بازار هم چنین رنجی دارند.
من یک روز با یکی از کارمندها صحبت کردم درباره مسافت سفرش ، گفت کسی که شغلی انتخاب میکند علنا بیشتر از ۵۰ کیلومتر فاصله نمیگذاره در غیر اینصورت خانه اش عوض میکنه ، من هم فکر کردم توی دنیای واقعی اکثریت ما همینجوری هستیم . علنا بگونه ای مسافت مشاغلمان انتخاب میکنیم که در رنج مسافت و زمان فاصله ای مشخصی هست.
بیشتر مشکل ماشین های الکتریکی سفرهای بین شهری هست ، ایستگاه های شارژ سریع نیازمند هست . و مشاغل آژانس تاکسی و حمل و نقل باری .
علنا توی واقعیت ما توی تهران هم فکر نکنم نهایتا ۱۰۰ کیلومتر هر روز بیشتر جابجایی داشته باشیم.
منطقا هم فکر کنید اصلا نیازی به خودرویی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر نیست ، چون باید هزینه باتری گرانتر بدهید ، همینطور جرم خودرویتان افزایش میابد و هم الودگی زیست محیطی دارد . هیچکدام ما ون نمیخریم تا شخصی به سرکار و … برویم یک سواری معمولی با توجه نیازمان میخریم ، مطمئنا خودروی برقی هم چنین منطقی پیروی میکنیم . با توجه به کارکرد و نیازمان ، بیشتر از ان هدر دادن سرمایه و پول خودمان هست
علی
۴ دی ۱۴۰۰خب این برای بازار بریتانیا بود اما به نظرم اگه یه لیست کامل از تمام خودروهای الکتریکی بود باید ET5(فکر کنم) و ET7 و ژیجی L7 به همراه لوسید ایر جدید با برد 1000 کیلومتری باید بودند
علی
۴ دی ۱۴۰۰جالبه کامنت من دوتا لایک داشته یه دیس لایک اما رفته تایید
یعنی کامنت بعد منتشر شدن رفت تایید اوونم بخاطر اسم ژیـــــــــــــــــــــجــــــی L7 😐😑
ارین صاحب جمعی
۴ دی ۱۴۰۰وقتی انسان ها زیر وزنه های سنگین گیر میوفتن فقط به چیزهایی گیر میدن که نمیتونن از چیزای دیگه ایراد بگیرن هی طراحی طراحی میکنید اقا همه ماشینا طراحی های ایندشون همینه با چی مبارزه می کنید دلیل پیشرفت نکردن شما اینکه خیلی از بقیه ایراد میگیرید شاید از همین بدبخت تسلا ولی موقع عمل هیچی زشته زشته نمیتونی ایراد بگیری نگیر ولی انقدر به قول خودتون تعصبی نباشید رو امریکا تعصب داره چهارتا برند از کشورهای دیگه مثل سوئد و ژاپن و المان و اینور اونور میبینه امپر میچسبونه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰دقیقا
مخصوصا سر کره ای ها😐 لامصبا جوری رفتار میکنن انگار کره ای ها خون باباشونو کردن تو شیشه
یا مثلا طرف بنز فنه میگه بنز یا هیچ تسلامفته بی ام و به د.رک بقیه ک***ر سگ یا یکی مثل سایلنت که لامصب قشنگ روز اول دیدمش فکر کردم سهامدار تسلاست بعد از چندتا کامنت مطمئن شدم
ناموسا نکنید این سم بازیا رو
mehdi
۴ دی ۱۴۰۰پس لوسید ایر چی ؟
ارین صاحب جمعی
۴ دی ۱۴۰۰تسلا برای بعضی ها شده بهانه که پیشرفت شرکت های بزرگ مثل کیا و هیوندای و بنز و بی ام و فولکس واگن و پورشه و آئودی و تویوتا و لکسس را نبینن کسایی که میگن فقط تسلا تا دیروز که هیوندای ایونیک پنج ازتون بهتر شده
جناب ایکس
۴ دی ۱۴۰۰کاش زده بودید بیشترین برد خودرو های بازار یا میان رده، یه همچین چیزی چون نورا از همه اینا بیشتره و تو لیست نیست(یا اویجا و…) کاش یه مطلب هم بذارید بیشرین برد هایپر ماشین های الکتریکی یا بیشترین قدرت…
Erfan
۴ دی ۱۴۰۰باید منتظر ورژن های جدید از سری Eq مرسدس مثل eqxx باشیم که برد 1000 کیلومتری داره، تا ببینیم کی بعضیا از خواب بهترین بودن تسلا میان بیرون
تسلا مدعیه چون زودتر توی حوزه ev ها شروع بکار کرد و حالا که رقبای جدید مثل فولکس و تویوتا و مرسدس از راه برسن با محصولات الکتریکی شون تازه عیار رقابتی تسلا مشخص میشه
Elmiraj
۴ دی ۱۴۰۰در حال حاظر طبق آزمایشات EPA تنها خودرویی که به بازدهی Model S مجهز به سلول باتری ۱۵ سال پیش شده Lucid Air هست….
.
.
Model S اگه ۳۲۹ اسب بخار قدرت داشت دستم ۲۰۰۰ کیلومتر برد میداشت….!!!!!!
Porsche 911
۴ دی ۱۴۰۰باز این بحث قدیمی بودن تسلا شروع شد!
نکنین خواهشا نکنین
من خودم به شدت تعصبی ام روی کشور و برند مورد علاقه ام ولی وقتی بدونم یجا دارن بر علیه علایقم حرف میزنن ولی درست باشه کنار میام
شما چی فکر میکنین من یادمه ۱ سال ۱ سال و نیم پیش با خود شما جناب المیراج بحثی داشتیم
که میگفتین تکنولوژی کل مدل s مال ۹ سال پیشه
دقت کنید ۹ سال پیش بدون هیچ آپگرید!
این حرف خودتون
چطور شد الان شد ۱۵ سال!
حرف های خودتون هم با خودتون همخونی نداره
در ضمن اگه متوجه نشدین یا ندیدین باید بگم کار آمد ترین خودروی EV ب ام و I4 شد نه تسلاتون!
Elmiraj
۴ دی ۱۴۰۰خود model S ربطی به سلول های ۱۸۶۵ نداره که سال ۱۹۹۲ توسعه یافتن و سال ۲۰۰۶ توسط تسلا برای بکارگیری در یک خودروی الکتریکی ( رودستر نسل اول ) دچار تغییرات بنیادین شدن….
Model S در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ معرفی و سپتامبر ۲۰۱۲ به بازار آمد…
.
.
((مگه کسی میتونه این حقایق را تغییر بده…؟!؟!؟ ))
Jhy
۴ دی ۱۴۰۰خوب اگه میتونست باتری هاشو و تکنولوژیشو آپدیت کنه مطمئن باش این کارو میکرد مثل خیلی کارهای دیگه که از نظر تسلافنا میتونه بکنه ولی نمیکنه فقط در حد طرح و ایدن
Elmiraj
۵ دی ۱۴۰۰پس سلول های ۲۱۷۰ و ۴۶۸۰ که بعد ۱۸۶۵ توسعه یافتن ، دقیقا چی هستن….!؟!؟
HR3
۴ دی ۱۴۰۰مهمترین فاکتورم اینه بعدش امکانات و متریال لوکس نه اینکه فقط شتاب لحاظ بشه
Behi
۴ دی ۱۴۰۰وقتی میگفتیم شرکتهای عظیم اتومبیلسازی وارد رقابت الکتریکی بشن عرصه برا تسلا تنگ خواهد شد از این حرف میزدیم