این خودروها ثابت کردند که برای ثبت رکوردهای سریع در پیست نوربرگرینگ، نیازی به پیشرانههای بنزینی نخواهد بود.
پسازاینکه خودروهای بنزینی برای سالها بر سر رکورد پیست نوربرگرینگ باهم به نبرد پرداختند، طی چند وقت اخیر، خودروهای الکتریکی هم برای تاج نوربرگرینگ را بر سر بگذارند، باهم دستبهیقه شدهاند. پیشرفت تکنولوژی باطری باعث شده چندین خودروی الکتریکی بتوانند یک دور این پیست ۲۰.۸ کیلومتری را با حداکثر توان و سرعت طی کنند. هرچند این خودروهای الکتریکی هنوز به تایم سریعترین همتایان بنزینی خود نرسیدهاند اما در حال نزدیک شدن هستند. در ادامه، با سریعترین خودروهای الکتریکی حال حاضر در جهنم سبز آشنا خواهیم شد.
۱-شیائومی SU7 اولترا پروتوتایپ
تایم: ۶:۴۶.۸۷
این اتفاق بسیار عجیبی است. یک خودروی الکتریکی پرفورمنس بالا از یک سازندهٔ چینی گوشیهای هوشمند راهی نوربرگرینگ شد و رکورد سریعترین خودروی الکتریکی این پیست را شکست! البته این رکورد با اما و اگرهایی همراه است. خودرویی که رکورد نوربرگرینگ را شکست، یک پروتوتایپ است که هنوز برای فروش عرضه نشده است. علاوه بر این، SU7 اولترا پروتوتایپ موردبحث با کابین لخت، بدنهٔ تمام فیبر کربنی و لاستیکهای مسابقهای پیرلی این رکورد را ثبت کرده است. بااینحال، این دستاورد بزرگی برای شرکتی محسوب میشود که تنها سه سال است وارد صنعت خودروسازی شده است. همچنین شیائومی وعده داده است که با نسخهٔ تولیدی SU7 اولترا دوباره برای رکورد زنی راهی جهنم سبز خواهد شد. قوای محرکهٔ سه موتورهٔ این ماشین مجموعاً ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت دارد.
۲-ریمک نورا
تایم: ۷:۰۵.۲۹
هایپرکار نورا در آگوست ۲۰۲۳ رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی پیست نوربرگرینگ را شکست. این رکورد با لاستیکهای میشلین کاپ 2R و با رانندگی رانندهٔ مسابقهٔ کروات «مارتین کودریچ» شکسته شد. نورا ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت دارد که توسط چهار موتور الکتریکی تولید میشود. این خودرو رکوردهای زیاد دیگری را هم شکسته است که ازجملهٔ آنها میتوان به رکورد سریعترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، سریعترین شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و بالاترین سرعت خودروهای الکتریکی (۴۱۲ کیلومتر بر ساعت) اشاره کرد. به مناسبت گرامی داشت شکستن این رکوردها، ریمک نسخهای ویژه از نورا را با نام تایم اتک در هفتهٔ اتومبیل مونتری ۲۰۲۳ معرفی کرد که با بدنهٔ فیبر کربنی سیاه بدون رنگ در ۱۲ دستگاه تولید میشود و همهٔ آنها فروخته شدهاند.
۳-پورشه تایکان توربو GT
تایم: ۷:۰۷.۵۵
تایکان توربو GT با پکیج وایساخ در سپتامبر ۲۰۲۳ این رکورد را به ثبت رساند. این رکورد تنها دو ثانیه با ریمک اختلاف دارد و دستاورد بزرگی برای پورشه محسوب میشود زیرا تایکان یک سدان لوکس با قدرتی بهمراتب کمتر از هایپرکار ریمک است. توربو GT همچنین رکورد تایکان توربو S که ۱۷ ماه قبل ثبت شده بود را با اختلاف چشمگیر ۲۶ ثانیه بهبود بخشید و سریعترین سدان نوربرگرینگ لقب گرفت. توربو GT که نسخهٔ پرچمدار جدید خانوادهٔ تایکان محسوب میشود، در حالت عادی ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد ولی این رقم که با فعال کردن لانچ کنترل به ۱۰۳۴ اسب بخار میرسد و در حالتی بنام بوست، بهطور موقت به حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار افزایش میابد. علاوه بر این، با استفاده از قطعات فیبر کربنی مختلف مثل صندلیها، وزن خودرو تا ۷۵ کیلوگرم کمتر شده و اسپویلرهای جدید جلو و عقب هم به پایداری آیرودینامیکی خودرو افزودهاند.
۴-تسلا مدل S پلد
تایم: ۷:۲۵.۲۳۱
مدل S پلد زمانی که این رکورد را در ژوئن ۲۰۲۳ ثبت کرد، به سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگرینگ تبدیل شد ولی نتوانست مدتزمان زیادی این عنوان را حفظ کند و هماکنون در جایگاه سوم قرار دارد (بدون احتساب شیائومی که تولیدی نیست). خودرویی که این رکورد را ثبت کرد، به پکیج پیست مجهز بود که بهعنوان یک آپشن ۲۰ هزار دلاری برای نسخههای تولیدی مدل S هم ارائه شد. این پکیج که شامل ترمزهای کربن سرامیکی، آپدیت نرمافزاری متمرکز بر پرفورمنس، روغن ترمز مخصوص پیست، رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده با لاستیکهای گودیر سوپرکار 3R و افزایش محدودیت سقف سرعت به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میشود، تأثیر بزرگی روی عملکرد خودرو در پیست دارد زیرا مدل S با پکیج پیست توانست رکود قبلی خود در نوربرگرینگ که بدون این پکیج ثبت شده بود را بیش از ۱۰ ثانیه بهبود ببخشد.
۵-پورشه تایکان توربو S
تایم: ۷:۳۳.۳۵
تایکان هم زمانی که این رکورد را در آوریل ۲۰۲۲ ثبت کرد، در جایگاه نخست خودروهای الکتریکی تولیدی جهنم سبز قرار گرفت. این خودرو یک نمونهٔ تولیدی استاندارد به که فقط به صندلیهای مسابقهای و رول بار مجهز شده بود ولی وزن یکسانی با نمونههای تولیدی معمولی داشت. این توربو S همچنین از کیت پرفورمنس هم بهره میبرد که فقط در آلمان برای تایکان قابل سفارش است و شامل رینگهای ۲۱ اینچی با لاستیکهای ویژهٔ پیرلی (لاستیکهایی با ترکیبات مسابقهای ولی همچنان جادهای) و بهروزرسانی نرمافزاری برای مطابقت سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه (PDCC) با رینگ و لاستیک جدید میشود. قیمتان کیت ۱۳,۳۷۷ یورو است.
froG-driVer
۱۶ آذر ۱۴۰۳تسلا توی عکس خیلی خوشگل دیده میشه لامصب
Nismo
۱۷ آذر ۱۴۰۳تمام ماشینهای توی این لیست از لحاظ طراحی حداقل دو سر و گردن از تسلا بالاترن
NAVID@@98
۱۸ آذر ۱۴۰۳۱مطمئن باشید شاهکار رو وقتی میفهمید که پورشه یا لوسید ایر مثل همین بیان ماشینو با همون شرایط رکورد بزنن میبینید که با فاصله زیادی اول ۱ و بهتر هستن و پوز این شیائومی رو مثل خوک به خاک میمالند !!!!!!!!!!!
ممد ژانگولر
۱۶ آذر ۱۴۰۳متاسفانه به راننده ایی که پشت ماشین میشینه بیشتر پول بدی با جون و دل بیشتر گاز میده و رکورد میزنه . مثلا اگه فرض بگیریم به راننده شیائومی ۱۰۰۰۰ یورو داده باشن احتمالا به راننده پورشه تایکان توربو ۵۰۰ یورو داده باشن .هر چی پول بیشتر بدی گاز مجلسی بیشتری میگیری .
مردیم از خوشی
۱۶ آذر ۱۴۰۳دیگه ماستمالی بالاتر از این ندیدم رکورد 🧃 ها جابه جا کردی
Hairy wrinkled saggy balls
۱۶ آذر ۱۴۰۳کمرم رگ به رگ شد
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۳منم از اسم کاربری شما کمرم رگ به رگ شد
M.B AMG
۱۶ آذر ۱۴۰۳باز ایرانی بیش از حد زرنگ و کارشناس شروع کرد
اره ازین اتفاقا تو جهان سوم زیاد میوفته، اونجا پورش میدونه چطوری از حقش دفاع کنه
من که فن ماشین چینی نیستم ولی شیائومی یک کار تاریخی انجام داد اولین ماشینش همچین چیزیه
حالا پول به راننده داده یا رفته خود پیست رو خریده بازم تو همون کار خوب بوده، ما در حدی نیستیم خلافشو ثابت کنیم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ آذر ۱۴۰۳اشتباه ما همینجاست فکر میکنیم کمتر میدونیم.به خاطر وضع خراب و عجیب کشور ما منجر شده به اینکه ما مردم فکرمون رو بیشتر روی سیاست و امثال بزاریم مثال میزنم تو انتخابات ۲۰۲۰ آمربکا برای مردم ایران مثل روز روشن بود که ترامپ بهترین گزینه هست و بایدن باعث بدتر شدن اوضاع میشه ولی بقیه دنیا چیز دیگه فکر میکردن.در مورد خودرو همین استلانتیس مثل روز برام روشن بود با سرمایه گزاری روی شاخه های ایتالیایی و فراموشیه شاخه های آمریکایی این کمپانی خیلی زود اوضاعش خراب میشه که دیدیم شد.ما وضع بدی داریم ولی خیلی میفهمیم.مثال میزنم.دنیای آزاد مثل اتوبوسیه که رانندش بسیار حسابگر و کار بلده بعد مدتی سرنشینها اعتماد میکنند و میخوابند ولی راننده کشور ما رانندگی بلد نیست زوری نشسته بلند هم نمیشه همش داره جون مسافرها رو به خطر میندازه پس همه ما بیدار هستیم و بیدارتر میشیم به حدی که میتونیم خطرات پیش روی اتوبوس رو حدس بزنیم و جالبتر اینکه میتونیم اتوبوس دنیای آزاد رو هم راهنمایی کنیم که تو چالهایی که ما افتادیم نیوفتند
KAIZEN
۱۶ آذر ۱۴۰۳کلا داستان چیز دیگست
Nismo
۱۷ آذر ۱۴۰۳اگه لوسید بیاد تست رسمی انجام بده مطمئنا پوز همه رو به خاک میماله
آرین
۱۶ آذر ۱۴۰۳رینگ نورا آر فکر کنم برسه به 7 یا زیر 7
boost10
۱۶ آذر ۱۴۰۳آخه چرا یه موبایل از ۴ تا ماشین ( تسلا هم با ارفاق ) سریعتر باشه
هرکی یکم سرمایه داره میگه برم ماشین بسازم و همین باعث میشه چند سال دیگه همه ماشینا شبیه هم بشن
Siyavash
۱۶ آذر ۱۴۰۳جالب بود.
SLS
۱۶ آذر ۱۴۰۳ریمیک نوارا با ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت و قدرتی نزدیک به ۲۰۰۰ اسب
از یه ماشینی که نصف اون قدرت داره اختلافشون ۲ ثانیهس و تازه سدان لوکس محسوب میشه
بله….
این است قدرت پورشه👌🇩🇪
Nismo
۱۷ آذر ۱۴۰۳نظرت راجب شیائومی چیه؟
SLS
۱۷ آذر ۱۴۰۳عزیز من تو متن هم نوشته کابین به غیر از صندلی راننده و فرمون چیز دیگه ای نیست
بعدشم بدنه تماما فیبر کربنه و تایر مسابقهای داشته
ولی حداکثر پورشه دو تا صندلی رو کم کرده
پس نباید انتظاری ازش داشت
ایمان
۱۷ آذر ۱۴۰۳البته سدان لوکس بدون صندلی عقب. اولین خودروی چهار در با دو صندلی در جهان.
بله….
این است سم خالص پورشه👌🇩🇪 ( من خودم عاشق پورشه هستم ولی بدون تعصب)
SLS
۱۷ آذر ۱۴۰۳به این نمیگن سم
این مدل پورشه مخصوص ساخته شده تا توی پیست رکورد بزنه مثل بقیه خودروسازان
دلیل برداشتم صندلی های عقب هم بخاطر وزن که خودت مطمئنا عقلت میرسه چرا این کارو کردن
Nissan
۱۶ آذر ۱۴۰۳سلام آقای اشتری یه سوال داشتم لطفاً راهنمایی کنید به نظر شما بهترین خودرو برای ثبت نام خودروی جانبازی کدوم هست
جانبازان عزیز پنجاه درصد و هفتاد درصد و هفتاد درصد ویژه
ali_x76
۱۶ آذر ۱۴۰۳ریمک خیلی پهلوون پنبهست.
به نسبت قدرت و قیمتی که داره، نه تو خط مستقیم و نه توی پیست، اختلاف قابل توجهی با یه برقی با یک دهم قیمت خودش (تایکان توربو GT) یا حتی سوپرکار درونسوز (فراری SF90) نداره.
من که هیچجوره سمتش نمیرم…
Mosafer
۱۶ آذر ۱۴۰۳ریمکس با این قدرت فقط دو ثانیه از تایکان بیشتر زده…کار پورشه خیلی خوب بوده
KAIZEN
۱۶ آذر ۱۴۰۳“””این دستاورد بزرگی برای شرکتی محسوب میشود که تنها سه سال است وارد صنعت خودروسازی شده است”””
واقعا 3 سال فرصت بسیار کمیه برای چنین دستاوردی
KAIZEN
۱۶ آذر ۱۴۰۳از بین همه طراحی پورشه واقعا عالیه
M power
۱۷ آذر ۱۴۰۳از اینکه پورشه همه چی تمومه هیچ شکی نیس
ولی اون پکیج وایساخ خودش حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دلاره شایدم بیشتر
🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹
۱۸ آذر ۱۴۰۳شیائومی ترکونده همرو واقعا چه تو عرصه موبایل و چه تو عرصه خودرو سازی این برند شاهکار کرده واقعا پیشرفت به این میگن که در عرض 3 ، 4 سال بیای با گردن کلفت ها دربیوفتی همشونو به خاک بمالی ، احسنت بهت شیائومی 👑👑