فکر میکنید آلمانیها و بریتانیاییها تنها بازیگران عرصهٔ خودروهای لوکس هستند؟ با خواندن این مطلب خواهید فهمید که اشتباه میکنید.
زمانی که حرف از خودروهای لوکس میشود، بلافاصله برندهای آلمانی مثل مرسدس بنز و بامو به ذهن میآیند اما همیشه اینطور نبود و از اوایل قرن نوزدهم تا دههٔ ۷۰ لوکسترین خودروهای جهان توسط برندهای آمریکایی مثل کادیلاک، لینکلن و ایمپریال تولید میشد تا اینکه بحران نفتی رخ داد و خریداران از کشتیهای بنزینخوار آمریکایی به سمت مدلهای کممصرفتر اروپایی گرایش پیدا کردند. بدین ترتیب، برای چند دهه خودروهای لوکس آمریکایی هرگز نتوانستند به جایگاه قبلی خود بازگردند تا اینکه از اواسط دههٔ ۲۰۱۰ به بعد کادیلاک و لینکلن رفتهرفته دوباره احیا شدند.
دوزنبرگ مدل J سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۷
دوزنبرگ در سال ۱۹۲۸ مدل J را بهعنوان لوکسترین خودروی جهان معرفی کرد. این خودرو به پیشرانهٔ ۷ لیتری هشت سیلندر خطی مجهز بود که ۲۶۵ اسب بخار قدرت داشت اما در سال ۱۹۳۲ یک نسخهٔ سوپرشارژ معرفی شد که قدرت را به رقم فوقالعادهٔ ۳۱۵ اسب بخار افزایش داد. در دورانی که اکثر خودروها بسیار کند بودند، مدل J با حداکثر سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد بینظیری داشت. البته این خودرو حدود ۱۳ هزار دلار قیمت داشت که معادل ۲۵۰ هزار دلار امروز است.
بیوک رودمستر سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۷
رودمستر یکی از لوکسترین محصولات تاریخ بیوک محسوب میشود. این خودرو بین سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۷ پرچمدار بیوک بود. رودمستر در چند نسخه مثل سدان، کانورتیبل و استیشن با پیشرانههای هشت سیلندر خطی عرضه میشد. در سال ۱۹۴۲ نسل چهارم این ماشین با طولی بیش از ۵.۵ متر معرفی شد و با کابین مجلل دقیقاً مثل یک کشتی لوکس زمینی بود. بیوک در اواخر دههٔ ۵۰ نام رودمستر را کنار گذاشت تا اینکه پس از ۳۳ سال در اوایل دههٔ ۹۰ دوباره در قالب سدان و استیشن بزرگی بر اساس پلتفرم شورلت کاپریس بازگشت.
کادیلاک الدورادو بروگام سالهای ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸
کادیلاک الدورادو که در سال ۱۹۵۲ متولد شد، همیشه به صدر خانوادهٔ محصولات کادیلاک نزدیک بود. این خودرو بهعنوان یک کوپهٔ بزرگ لوکس به بازار آمد اما در سال ۱۹۵۷ کادیلاک سدان فوق لوکسی را با نام الدورادو بروگام معرفی کرد. این خودرو که از رولزرویسهای زمان خود هم گرانتر بود، از ویژگیهای فوقالعادهای مثل سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار، ۴۵ انتخاب مختلف برای تریم داخلی، کروز کنترل، نوربالای خودکار، گرمکن صندلیهای عقب و… بهره میبرد. الدورادو بروگام فقط دو سال و در ۷۰۴ دستگاه ساخته شد که هرکدام ۱۳ هزار دلار معادل ۱۴۵ هزار دلار امروز قیمت داشتند.
ایمپریال سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۶
کرایسلر بهمنظور رقابت با کادیلاک، لینکلن و دوزنبرگ، به محصولی چشمگیر و سطح بالا نیاز داشت و اینگونه بود که در سال ۱۹۲۶ کرایسلر ایمپریال به بازار آمد. سپس در سال ۱۹۵۵ ایمپریال به برندی مستقل تبدیل شد تا بهتر بتواند با برندهای لوکس فورد و جنرال موتورز رقابت کند. ایمپریال در نسل دوم که در سال ۱۹۵۶ با ظاهری چشمگیر و عرض بیش از ۲ متر معرفی شد، به اوج شکوه رسید. نسلهای بعدی این خودرو نیز مسیر مجلل پیشینیان خود را ادامه دادند تا اینکه ایمپریال در دههٔ ۸۰ کوچک و زشت شد و کرایسلر در سال ۱۹۸۳ این برند را تعطیل کرد.
لینکلن کانتیننتال سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹
لینکلن که سه سال قبل از دوزنبرگ تأسیس شد، در سال ۱۹۳۹ پرچمدار خود را با نام کانتیننتال آماده کرد. این خودرو اما در سال ۱۹۶۱ و نسل چهارم خود به اوج رسید. این نسل با تریم چوب گردو و پنجرههای برقی به سدان بسیار باشکوهی تبدیل شد تا جایی که سرویس مخفی آمریکا از دو نمونهٔ آن برای خودروی ریاست جمهوری ایالاتمتحده استفاده کرد. لینکلن تأکید زیادی روی کیفیت کانتیننتال داشت و هر خودرو پس از خروج از خط تولید ۲۰ کیلومتر آزمایش جادهای را پشت سر میگذاشت تا اطمینان حاصل شود که با استانداردهای بالای شرکت مطابقت دارد.
جیپ واگنییر سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۹۱
هرچند واگنییر اساساً بهعنوان یک خودروی لوکس طراحی نشده بود اما نهایتاً به اولین شاسیبلند لوکس جهان تبدیل شد. این ماشین طی سالهای بعد از امکاناتی مثل پشتسریهای قابل تنظیم، تودوزی چرمی و سانروف بهرهمند شد یعنی آپشنهایی که بهسختی میشد در شاسیبلندهای دههٔ ۸۰ پیدا کرد. تولید واگنییر در سال ۱۹۹۱ خاتمه یافت اما در سالهای پایانی عمر خود با لیست طولانی تجهیزات استاندارد، به شاسیبلندی در سطح رنجروور تبدیل شده بود. در سال ۲۰۲۱ نیز جیپ این خودرو را در قالب شاسیبلند فول سایز لوکسی بر اساس پلتفرم پبکاپ رم احیا کرد.
کادیلاک فلیتوود بروگام سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶
فلیتوود بروگام که در سال ۱۹۷۷ به بازار آمد، خودروی مناسبی برای کسانی بود که میخواستند بدون نشستن پشت فرمان مدلهای لوکس اروپایی نشان دهند ثروتمند هستند. با وجودی که خودروهای آمریکایی در اواخر دههٔ ۷۰ بسیار کوچک شده بودند اما فلیتوود بروگام با طول بیش از ۵.۶ متر، هنوز هم عظیم و باشکوه بود. این سدان لوکس در سال ۱۹۷۷ با قیمت ۱۱,۵۵۰ دلار معادل ۶۰ هزار دلار امروز عرضه میشد و به میزان قابلتوجهی ارزانتر از پیشینیان خود بود. نسل بعدی این خودرو هم در سال ۱۹۸۶ با حذف نام فلیتوود معرفی و تا سال ۱۹۹۲ تولید شد.
لینکلن نویگیتور سالهای ۱۹۹۷ تاکنون
در طول دهههای ۸۰ و ۹۰ لینکلن بهتدریج از صحنهٔ خودروهای لوکس محو شد و آیندهٔ آن تاریک به نظر میرسید تا اینکه در سال ۱۹۹۷ نویگیتور را به بازار فرستاد. ظهور شاسیبلندهای لوکسی مثل نویگیتور درک آمریکاییها از تجمل را کاملاً تغییر داد. این خودرو اولین ورود آمریکا به بخش رو به رشد شاسیبلندهای لوکس بود و برخلاف مدلهای اروپایی مثل مرسدس ML، به لطف شاسی نردبانی برگرفته از پیکاپ و پیشرانهٔ V8، کاملاً برای جادههای آمریکا مناسب بود. نویگیتور میتوانست به آفرود برود و یدک بکشد اما درعینحال امکاناتی مثل تعلیق بادی، تریم چوبی و گرمکن و تهویهٔ صندلیها آن را به یک خودروی لوکس مناسب تبدیل کرده بود. نویگیتور دوباره خریداران را به نمایندگیهای لینکلن کشاند و در سال ۱۹۹۸ نزدیک به ۴۴ هزار دستگاه فروخت که رکورد بیسابقهای محسوب میشد. امروز هنوز هم نویگیتور یکی از لوکسترین شاسیبلندهای جهان محسوب میشود.
لینکلن تاون کار سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱
تاون کار که برای رقابت با سدانهای بزرگ کادیلاک طراحی شده بود، در سال ۱۹۸۰ به بازار آمد. نسل دوم تاون کار پس از خاتمهٔ تولید کادیلاک فلیتوود به کشیدهترین سدان آمریکا تبدیل شد اما نمونهٔ موردنظر ما نسل سوم است که بهطور کامل موردبازنگری قرار گرفت. این خودرو همچنان روی پلتفرم شاسی نردبانی پانتر ساخته شده بود که از سال ۱۹۷۸ زیربنای اکثر سدانهای بزرگ گروه فورد بود اما این موضوع برای خریداران اهمیتی نداشت زیرا علاوه بر اینکه ظاهر مدرن نسل سوم این پلتفرم قدیمی را پنهان کرده بود، تاون کار خودرویی قابلاعتماد و فوقالعاده راحت بود. هرچند سهم تاون کار از بازار هیچگاه زیاد نبود اما در کلاس خاص خود قرار داشت و خودروی محبوبی برای ساخت لیموزین تبدیل شد. تاون کار در سال ۲۰۱۱ بدون جانشین مستقیم کنار رفت.
کادیلاک اسکالید سالهای ۱۹۹۸ تاکنون
جنرال موتورز برای پاسخ به نویگیتور، سریعترین راه ممکن را انتخاب کرد و نسل اول اسکالید چیزی بیشتر از یک جیامسی یوکان لوکستر نبود. در نسل دوم شرایط بهتر شد اما این نسل سوم بود که واقعاً شایستگی عنوان شاسیبلند کادیلاک را داشت. امروز اسکالید در نسل پنجم قرار دارد که با ترکیبی از نمایشگرهای پیشرفته و متریال لوکس، کابین بسیار مجللی دارد.
کادیلاک دویل سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵
هشتمین و آخرین نسل کادیلاک دویل در سال ۱۹۹۹ با مدل ۲۰۰۰ معرفی شد. این خودرو هنوز هم شبیه یک کادیلاک فول سایز به نظر میرسید اما طراحی سادهتر و مدرنتری نسبت به نسل قبلی داشت. دویل با پیشرانههای V8 نورثاستار قدرتمند حداکثر ۳۰۰ اسب بخاری و تکنولوژیهای پیشرفته، آغازگر عصر جدیدی برای کادیلاک بود و مدیران شرکت امیدوار بودند این خودرو باعث جوانسازی و بازیابی وجههٔ برند کادیلاک شود. هرچند اینها اهداف بزرگی بودند اما دویل حداقل از غرق شدن بیشتر کادیلاک جلوگیری کرد.
لینکلن کانتیننتال کوچ دور سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
کانتیننتال پس از ۱۵ سال غیبت در سال ۲۰۱۷ دوباره بازگشت. این خودرو هرچند زیبا و راحت بود اما بهاندازهٔ پیشینیان خود مجلل به نظر نمیرسید و توان رقابت با رقبای اروپایی را نداشت. بااینحال، در اواخر سال ۲۰۱۸ زمانی که لینکلن به مناسبت ۸۰ سالگی کانتیننتال نسخهٔ ویژهای از این خودرو را با نام Coach Door با درهای متقارن الهام گرفته از مدل ۱۹۶۱ معرفی کرد، کانتیننتال شکوه بیشتری به دست آورد. در این نسخه فاصلهٔ محوری ۱۵ سانتیمتر افزایش یافت و درهای عقبی طراحی شد که بهصورت برعکس با زاویهٔ ۹۰ درجه باز میشدند. از کانتیننتال کوچ دور مجموعاً ۱۵۰ دستگاه ساخته شد.
(Ali(chevynova
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اصالت در این لیست موج میزنه
امریکن کارز همیشه خوش درخشیدن در هر سگمنتی
جای محصولات پاکارد ، اوبرن ، پیرزس ارو هم خالی بود
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳زیر بنای خودرو سازی جهان
زمانی که اصلا دنیا درکی از لوکس بودن نداشت آمریکا ماشین های تو لیست رو میساخت
John Marston
۲۹ فروردین ۱۴۰۳فقط الدورادو که امکاناتش از بعضی خودروهای لوکس امروزی هم بیشتره
Dan
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اجازه بدین اصلاح کنم
پایه گذار سبک لوکس اروپاییا مخصوصا انگلیسیا بودن که قبل جنگ جهانی دوم (دوران فقر امریکا) برند هایی مثل، رولز رویس، بنتلی، استون مارتین و.. خودرو لوکس میزدن
تازه بوگاتی هم بود اونموقع
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳@Dan
چند تا از مدل هاشونو بگو؟
B
۲۹ فروردین ۱۴۰۳البته قبل ج ج ۲ آمریکا کشور فقیری نبود همون موقع هم یه کشور بسیار قدرتمند بود
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳لطفا لیست رو با دقت مطالعه کنید دوزنبرگ قبل جنگ جهانی دوم ماشین های لوکس فوق العاده ای تولید میکرد
Amin
۳۱ فروردین ۱۴۰۳یازده چینی سوار یا آلمانی سوار متعصب الکی دیس لایک کردند.
froG-driVer
۲۹ فروردین ۱۴۰۳و واگینری که روزی در ایران مونتاژ میشد😔😔😔
پیام
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آخه آدم کدومشون رو بگه! کدومو بدم؟! همرو بده 😂😂😂😂😂😂
زیزیگولو
۲۹ فروردین ۱۴۰۳جیپ واگنییر و کادیلاک اسکالید❤️
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳این شرکت ها نشون دادن ماشین لوکس یعنی چی
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳همونطور که قیمت های ماشین هارو معادل سازی میکنن، مثلا میگن 15 هزار دلار اون موقع معادل 100هزار دلار امروز.
اگه میزان لوکس بودن و اشرافیت این ماشین ها رو هم معادل سازی کنن، یه چیز فراتر از همه ماشین های لوکس الان میشه.
فرض کن اون زمان گرم کن صندلی های عقب داشته!
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دقیقا این ماشین اون زمان امکاناتی مثل گرمکن صندلی تنظیم برقی صندلی ها کروز کنترل و حتی سیستم تعلیق بادی داشته اون آخری رو حتی امروزه هم فقط تو ماشین های لوکس میبینیم
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ولی خدایی من هنوز نمیتونم درک کنم که گرمکن عقب داشته
به قول تو فقط لوکس های امروزی عقب رو دارن
𝐀𝐥𝐢
۲۹ فروردین ۱۴۰۳الدورادو و فلیت وود واقعا زیبان
KAIZEN
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بهبه انتخاب من
ایمپریال سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۶
لینکلن کانتیننتال سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹
Mahan mjp
۲۹ فروردین ۱۴۰۳یه مجله ی سر حال کننده .
به به واقعا من درک نمیکنم این همه هنر امریکا رو.
وقتی چیزی بنام (ماسل کار)وجود نداشت،امریکا اونو ابداع کرد.دمش گرم.
ستاد مبارزه با ماشین های المانی.هرکی موافقه لایک کنه
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اونقد از آلمانی بدم نمیاد، بالاخره اوناهم ماشین های خوبی میسازن ولی آمریکا بالاتره…
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳عجب مقاله ای
محمد مرادی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دیسلایک ها به لوکس بودن آمریکاییارو نمیتونم درک کنم.
کجاش برای دوستان قابل درک نیست؟
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳داداش اینجا همیشه اینطوریه بعضی ها کلا علاقه خاصی به دیسلایک دارن حالا اگه ازشون بپرسی چرا دیسلایک دادن خودشون هم نمیدونن!
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دیسلایک مهم نیست
گالیله هم وقتی گفت زمین گرده دیسلایک زیاد داشت
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳منم دارم همین رو میگم مازیار دیسلایک دادن شما آلمانی فن ها نمیتونه واقعیت رو عوض کنه همونطور که گالیله میگفت زمین گرده و مخالف زیاد داشت
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳مرحبا
همینطور محکم و استوار به جلو برو بزودی از گالیله هم رد میشی
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳محمد دیس لایک دیگه به شخص بستگی داره تا حرفش. مثلا سوشیانت هرچی بگه صددرصد 3 تا دیس لایک رو داره.
به جز این هم اونایی که به لوکس بودن ماشین های آمریکایی دیس میدن ته حرفشون اینه که آمریکا بهترین نیست و از بقیه کشور ها پایین تره، دلیل درستی هم برای این حرف ندارن فقط میگن.
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳از وقتی لینک فرستادم بعضی ها فشاری شدن تا من رو میبینن دیسلایک میدن😁
Amin
۳۱ فروردین ۱۴۰۳چینی سوار و متعصب آلمانی هستند داداش.آلمانی که آپشن های بی فایده میزاره و فقط هزینه تعمیر رو بالا میبره.مثلا گرمکن شیشه شور😄😄
۲۹ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-12-8.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-7-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-6-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-9-11.jpg
اینا عالین اینارو میخوام
froG-driVer
۲۹ فروردین ۱۴۰۳همنظر خودمی😫😫😫 بیا باهم گریه کنیم🥲
۲۹ فروردین ۱۴۰۳😭😭😭😢😢😢
شاپور ساسان
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بنظر من در کنار اسم کمپانی باید هر محصول اون کمپانی ی اسم هم داشته باشه مثل کادیلاک الدرادو یا جیپ واگنییر شخصیت میده به ماشین تا اینه مثلا شمار با حروف غیر از اس پانصد دیگه شماره ها ابهت نداره ولی زمانی که مرسدس محصولی به اسم الگانس زد چقد اسمش سر زبونا بود یا حتی تویوتا لند کروز و کمری شخصیت میدی به ماشین . مثلا بجای اسم انسان که داریوش باشه بهش بگن سی ۲۵۰ ابهتش میریزه
F k
۳۰ فروردین ۱۴۰۳من سالهاس پدال میام
ی مدت تکو توک کامنت میذاشتم
اون موقعها کل کلی در کار نبود.
بچهای تحریریه هم خوب میشناسم
اما به لطف تکنولوژی گوشی ارزون الان هر کی میاد
ی جو درست میکنه
یهو تو پست دهتا کامنت میذاره که بشه مثلا ی ماهه هزارتا
در حالیکه به معنی کلمه جیزی از خودرو نمیدونن
نمونش همین دوست بزرگوار
هنوز نمیدونه الگانس ی تریم از تریم های مختلف سی کلاس اوائل دهه دوهزار بود
کامنتا همه فنی بودن اون موقع بچها ماشین باز به معنی کلمه
این چه وضعیه اخه
علی شوی رو مسخره میکنید
در حالی که کوهی از دانش تجربه تو خودروهای امریکاییه
بعضی بچها هنوزم هستن تکو توک حضور ذهن ندارم
چون اون موقع هم نوید مهران داشتیم الانم داریم
ولی اون نوید مهران کجا اینا که الان هستن کجا
خانوم کاویانی ی نمونش اونم از اول بوده
الان همش کل کل
نه حرف فنی نه توضیح اینجا تحصیلکرده خیلی داشتیم
ولی به لطف جوی که درست کردن فن بازیهای الکی.کسی دیگه کامنت نمیده یکیش خودم
الان میشه شماره یک ولی تو این سالها حداقل هزار تا کامنت دادم صرفا ایمیل عوض شده
دوستان بلد نبودن عیب نیست یاد نگرفتن ایراده
تعصب بیجا یکی از بدترین عوامل بوده که بچها رفتن وگرنه داشتیم ده مین طول مبکشید ی کامنت خوندن
ولی فنی بود بار علمی داشت نه کل کل بزنید سر کره
سر ژاپن سر این اون که چی بشه والا اگه خیلهاتون پاتون پدال ماشینو لمس کرده باشه
مثل همین دوست عزیز که میگه الگانس میزد در حالیکه اون فقط اسم تریم سطح اپشنهای داخلی بنز بود
تو ایران اومد دست پلیسم رفت
خیلی وقته میخوام اینو بگم بیخیال شدم
این الکانسه شد بهانه که این انتقادو داشتم
الان میدونم همش دیس لایکه
اونی هم که نوشته میاد مغلطه میکنه
ولی این جو این بخش کامنتا دیگه جذابیت نداره برا خوندن وگرنه من کلی مطلب بدرد خوندم که اتفاقا ازشم استفاده کردم
اما الان فقط رد میشم نگاه میکنم بعضی موقعا اکثرا حیرون که طرف فازش چی بوده این کامنتو گذاشته
JaMsHiD
۳۰ فروردین ۱۴۰۳بنظرم به جای اینکه به بنز سی دویست بگی بنز داریوش خیلی مسخره میشه !
بنز یه الگو نام گذاری خاصی برای نظم دهی محصولات خودش داره که همه محصولاتش رو از هم جدا میکنه و یه هویت مستقل میبخشه و اون اعداد هم برای حجم موتور استفاده میشه که کاملا منطقیه و من به شخصه از این نظم خاص توی نام گذاری با حروف و عدد خیلی خوشم میاد ! مثل بی ام و و بنز و آئودی !
البته اینم بگم الان دیگه اون عدد نشانگر حجم نیست . مثلا C63 جدید موتورش دو لیتریه ! یا E63 موتور هشت سیلندر چهار لیتری داره یا حتی همون C63 W204 هم موتور 6.2 لیتری داشت . این اعداد نشون میده که قدرتی که ماشین تولید میکنه در حد چه حجم موتوری هست !
در کل چه روش اسم گذاری مثل تویوتا که کمری و کرولا داره و یا بنز و بی ام و که حروف و عدد به کار میبرن هر دو درسته . ولی از نظر من استفاده از حروف و عدد کار کسی که مشخصات رو از پشت موبایل میخونه یا میخواد اقدام به خرید کنه راحت تره و بشخصه خودم هم اینو بیشتر دوست دارم
18:45
۲۹ فروردین ۱۴۰۳عالی و بسیار جذاب بود این مقاله هم
ولی ای کاش سایت اتو کار به برخی از محصولات ناب کمپانی الدزمبیل هم میپرداخت که قطعا تو بسیاری از مدلهای لوکسش، از امثال کادیلاک و بیوک هم برتر بود…
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳کادیلاک همیشه از بیوک و شورولت و الدزمبیل و پونتیاک لوکس تر بوده
BMW
۲۹ فروردین ۱۴۰۳در هر سمتی آمریکایی ها خوش،درخشیدند
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳به نظرم کادیلاک سویل (ایران) ظریف ترین و زیبا ترین نمای جلو رو بین تمام کادیلاک های کلاسیک و حتی امریکایی های کلاسیک داره
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چون کادیلاک این ماشین رو جوری طراحی کرده بود که اروپایی پسند و جمع و جور باشه در واقع از این خوشت اومده نه از خود کادیلاک😁
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دیگه آخر شبه و داری تلاوت میکنی ها سوشی
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳هیچ وقت همه رو مثل خودت ندون
متعصب نباشی اول خوبی رو می بینی
متعصب باشی اول برند رو می بینی
مثل اونی که می گفت تنها کوروتی که خوشم نمیاد C4ZR1 هست. چرا؟ چون لوتوس ساخته. حالا هرچقدر خوب و درخشان مهم نیست
راستی کی بود؟
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۳همکاری بین شرکت ها اصلا بد نیست مازیار اما اگه قرار باشه خودرو های پرچمدار فلان کمپانی با همکاری یه کمپانی دیگه ساخته بشه اون موقع بده در ضمن شما ها انقدر شاهکار کردین که دیگه هر کی میاد تو سایت تعجب میکنه از حجم بی منطق دیسلایک ها پس این یعنی مشکل از شماهاست نه من
Taha Ayoobi
۳۰ فروردین ۱۴۰۳سویل تازه اون ماشین آمریکایی هست که به خاطر شرایط اون موقع جمع و جور شده
با جمع و جور شدن هنوز توی خیابون سر هارو بر میگردونه
GMA
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دوزنبرگ از تمام کمپانی های آمریکایی کل تاریخ چندین پله بالاتر بود و تنها برندی بود که واقعا توان رقابت با بوگاتی و باقی لوکس ساز های تراز اول اروپایی رو داشت.
حیف از این برند
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۳فقط دوزنبرگ نبود که اروپایی ها رو شکست داد همون کادیلاک الدورادو بروگهام که تو لیست هست یه لول از لحاظ تکنولوژی و لوکس بودن از اروپایی ها بالا تر بود
blackwing
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دوزنبرگ سال ۱۹۳۰ فقط ۱۳ هزار دلار بود یعنی ۲۵۰ هزار دلار امروز ، یعنی ۱۰۰ سال پیش تاحالا تورم پولی اونا تقریباً ۲۰ برابر بوده !!!
تو ایران چی ؟ سال ۱۳۸۶ یعنی ۱۷ سال پیش متوسط قیمت خونه تو تهران متری ۲۰۰ هزار تومن بود ! الان شده ۴۳ میلیون !!!
کاظم پیران
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اتومبیلهای اواخر دهه ۴۰ تا اوایل دهه۶۰ میلادی
دارای شاسی طویل و بدنه تخت تالابی
گشتاور سوزن با دوک و بنزین متمم شعار مردن مثل مرد بی کمربند با سگ و سیاه نژاد پرستی
برق آبی ساکن امروزی نبودند غرق بنزین
پس در اکثر تصادفات مثل نو کره خر شکار شیر،
منفجر میشدند، بهترین ها عموما تا اوایل دهه۹۰
بودند، از خودباخته اندصنایع اتومبیل سازی حالا
آرش
۵ مرداد ۱۴۰۳انتخاب سخته ؟؟؟
کدوم انتخاب کنم ؟؟؟
همشون خوبن 👍👍👍
عالی