چشم انداز

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جهان

با افزایش قیمت بنزین و مالیات خودروهای پرمصرف در کشورهای مختلف، تقاضا برای مدل‌های هیبریدی افزایش یافته است.

همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبریدی از یک موتور احتراق داخلی و یک یا چند موتور برقی استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم۱۰ نمونه از بهترین خودروهای هیبریدی، شامل شاسی‌بلندها و سدان های اسپرت و خشن  مجهز به فناوری هیبرید را به شما معرفی کنیم.

هرکدام از خودروهای این فهرست ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارند و قرار بر مقایسه آنها هم نیست؛ به همین دلیل آن‌ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کرده‌ایم. قابل ذکر است که این خودروها بر اساس مالیات در بازار بریتانیا انتخاب شده‌اند.

بی‌ام‌و ۳۳۰ ای اسپرت (BMW 330e Sport)

BMW 330e Sport

بی‌ام‌و ۳۳۰ ای ثابت می‌کند داشتن یک خودروی خانوادگی به این معنا نیست که شما هیچ وقت نتوانید کمی با خودرو خوش بگذرانید. باتری این بی‌ام‌و از رقیب اصلی خود یعنی C کلاس کوچک‌تر است و در حالت تمام برقی می‌تواند تنها ۶۱ کیلومتر بپیماید. یکی از ویژگی‌های مثبت ۳۳۰ ای تنوع نسخه‌های قابل سفارش آن است. شما با پرداخت کمی پول اضافه می‌توانید صاحب نسخه چهارچرخ محرک xDrive یا نسخه‌ای با درهای تورینگ استِیت (Touring estate) شوید. ظرفیت پایین باتری این بی‌ام‌و باعث شده انتشار کربن‌دی‌اکسید بیشتر و مالک در پایان سال مجبور به پرداخت مالیات ۲۴۸۰ دلاری باشد.

بی‌ام‌و ایکس ۵ ایکس درایو (BMW X5 xDrive45e xLine)

BMW X5 xDrive45e xLine

نسل چهارم ایکس ۵ با موفقیت‌های روز افزونش تبدیل به یک خودروی همه‌کاره شده. ظرافت، لوکس بودن و طراحی مناسب تنها چند مورد از ویژگی‌های مثبت این خودروست. نسخه پلاگین هیبرید ایکس ۵ دارای یک موتور برقی و یک موتور ۶ سیلندر بنزینی است. ترکیب این موتور بنزینی و الکتریکی باعث شده تا قدرت ایکس ۵ به ۳۸۷ اسب بخار برسد. این موتور در هر کیلومتر تنها ۲۷ گرم کربن‌دی‌اکسید تولید می‌کند (خودرویی مانند ماکسیما با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۲۸ گرم کربن‌دی‌اکسید در یک کیلومتر تولید می‌کند!).

بی‌ام‌و ۵۴۵ای ایکس درایو (BMW 545e xDrive SE)

BMW 545e xDrive SE

۵۴۵ای با هدف ارائه بهترین تجربه‌هایی که در هر دو جهان وجود دارد تولید و به خریداران تحویل داده می‌شود! این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری بهره می‌برد. این دو موتور در مجموع قادر به تولید ۳۸۷ اسب بخار هستند. البته این خودرو چندان سبک‌وزن نیست. یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو این است که هنگام رانندگی با آن می‌توانید مانند سری ۵ استاندارد با خودرو و جاده ارتباط برقرار کنید و این‌طور نیست که در یک کامپیوتر متحرک نشسته باشید. کابین ۵۴۵ای بسیار بزرگ و جادار و سرشار از تکنولوژی‌های جدید و بروز است.

این خودرو ۳۹ گرم کربن‌دی‌اکسید در هر کیلومتر (۴۱ گرم در کیلومتر در نسخه M Sport) تولید می‌کند. مالکین این خودرو باید هرساله ۳۵۰۰ دلار مالیات برای این خودرو بپردازند. این رقم تنها چند صد دلار از ۵۳۰ای چهار سیلندر بیشتر است.

لندروور دیسکاوری اسپرت (Land Rover Discovery Sport P300e)

Land Rover Discovery Sport P300e R-Dynamic HSE

دیسکاوری اسپرت که اخیراً به‌روزرسانی شده به‌عنوان یک اس‌یووی کامپکت بی‌رقیب است. این خودرو علاوه بر ویژگی‌های جذاب ظاهری و فنی تجربه رانندگی عالی به راننده می‌دهد. این نوع جذابیت‌ها در نسخه پلاگین هیبرید این خودرو بیشتر نمود پیدا می‌کند. در نسخه پلاگین هیبرید دیسکاوری از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور برقی ۱۵ کیلووات ساعتی استفاده شده. مقدار مالیاتی که باید برای این خودرو بپردازید، از باقی رقبا کمی بیشتر است؛ اما ارزشش را دارد!

مرسدس‌بنز سی ۳۰۰ ای (Mercedes-Benz C300e AMG Line)

Mercedes-Benz C300e AMG Line

C300e AMG هیبریدی قادر است با یکبار شارژ کامل، ۱۰۰ کیلومتر را در حالت تمام برقی به طور کامل بپیماید. رقیب این خودرو یعنی بی‌ام‌و سری ۳ تجربه رانندگی جذاب‌تری را به راننده ارائه می‌دهد، اما کلاس C کابین بسیار لوکس و سواری نرم و راحتی دارد. ترکیب موتور ۲ لیتری بنزینی و موتور الکتریکی این مرسدس باعث شده تا توانایی‌های حرکتی‌اش، در کلاس خود بی‌نظیر باشد.

مالیاتی که باید سالیانه برای این خودرو بپردازید تقریباً از همه رقبایش (خودرویی مانند سری ۳) کمتر است. تریم AMG Line سی کلاس سالیانه مشمول مالیات ۱۹۰۰ دلاری می‌شود. البته طبیعتاً نسخه پلاگین هیبرید معمولی سی کلاس، مشمول مالیات کمتری می‌شود.

پژو ۵۰۸ (Peugeot 508 PSE)

Peugeot 508 PSE

۵۰۸ خودرویی است که همواره به ما یادآوری می‌کند که دو ویژگی هندلینگ مناسب و تعلیق نرم می‌توانند هم‌زمان در یک خودرو کار کنند. قدرت ۳۵۵ اسب بخاری، هندلینگ عالی و سواری بسیار نرم و راحت تمامی انتظارات را از ۵۰۸ برآورده می‌سازد. برد ۴۱ کیلومتری ۵۰۸ در حالت تمام برقی، مانند دیگر ویژگی‌های این خودرو اعجاب‌انگیز نیست. همچنین قیمت ۶۱ هزار دلاری آن می‌تواند نظر خریداران را برای انتخاب این خودرو تغییر دهد.

بابت مالکیت ۵۰۸ باید سالیانه ۱۸۵۰ دلار مالیات پرداخت کنید که این رقم کمتر از نسخه GT Premium که با موتور ۱.۲ لیتری عرضه می‌شود است.

اشکودا سوپرب (Skoda Superb iV SE Technology)

Skoda Superb iV SE Technology

سوپرب پلاگین هیبرید می‌تواند خودرو مناسبی برای افرادی که خواهان پرداخت مالیات کمتر هستند، باشد. صندوق عقب بزرگ و کابین جادار جزو ویژگی‌های مثبت این خودرو هستند. موتور ۱.۴ لیتری این اشکودا در صد کیلومتر تنها ۲۳ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. سوپرب تجربه رانندگی چندان جذاب و خارق‌العاده‌ای را با خریداران به اشتراک نمی‌گذارد، اما توان ۲۱۵ اسبی و هندلینگ نسبتاً مناسب می‌تواند نظر خریدار را به خود جلب کند.

مالکان این خودرو به یاد سالیانه حدود ۱۱۰۰ دلار مالیات بپردازند که رقمی ناچیز است.

تویوتا راو۴ و سوزوکی اکراس (Toyota RAV4 PHEV and Suzuki Across)

Toyota RAV4 PHEV

پلتفرم، قوای محرکه، مهندسی، طراحی و… یکسان این دو شاسی بلند پلاگین هیبرید باعث شد تا در اصل این دو خودرو را، یکی حساب کنیم و تفاوتی بینشان قائل نشویم. باتری ۱۸.۱ کیلوواتی این دو خودرو باعث می‎شود تا در حالت تمام برقی، بتوانند حدود ۷۵ کیلومتر را طی کنند. شتاب گیری صفر تا صد این دو خودرو تنها در ۶ ثانیه صورت می‌گیرد. البته رانندگی با آن‌ها مانند شتابشان جذاب به نظر نمی‌رسد. موتور بنزینی این دو خودرو در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۲۲ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

شما برای داشتن یک راو۴ باید سالیانه حدود ۸۶۰ دلار مالیات بپردازید درصورتی‌که این رقم در نسخه سوزوکی این خودرو حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

تویوتا کرولا ۲ لیتری (Toyota Corolla 2.0 VVT-i Icon)

Toyota Corolla VVT-i Icon

کرولا در گذشته‌ای نه‌چندان دور، یک خودروی فاقد جذابیت و کسل‌کننده بود اما در نسل جدید این خودرو تقریباً همه چیز بی‌نقص است. طراحی ظاهری جذاب و هندلینگ فوق‌العاده این خودرو که به‌واسطه استفاده از پلتفرم TNGA تویوتا به‌وجود آمده،کرولا را تبدیل به خودرویی بی‌نقص می‌کند.

این کرولا با موتورهای ۱.۸ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری (بدون احتساب قدرت موتور برقی) قابل سفارش است. انتقال قدرت در نسخه‌های پلاگین هیبرید این خودرو از طریق یک گیربکس سی‌وی‌تی انجام می‌شود.

ولوو وی۹۰ تی۶ (Volvo V90 T6 Recharge Plus)

Volvo V90 T6 Recharge Plus

قوای محرکه ۳۴۵ اسب‌بخاری این ولوو باعث می‌شود تا بتوانید در ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. موتور بنزینی این خودرو در صد کیلومتر تنها ۱۸ گرم کربن دی‌اکسید تولید می‌کند. صندلی‌های این ولوو واقعاً نرم و راحت هستند و سرنشینان از نشستن روی آن‌ها لذت می‌برند.

به لطف به‌روزرسانی‌های اخیر، باتری وی۹۰ قادر است در حالت تمام برقی به اندازه ۸۶ کیلومتر، سرنشینان این ولوو را جابه‌جا کند. این ویژگی‌های مثبت وی۹۰ باعث شده تا بتوان آن را به عنوان یک خودروی مناسب برای خانواده انتخاب کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    فقط 545e xDrive لامصب چه رخی داره 👇👇👇

    https://www.caricos.com/cars/b/bmw/2021_bmw_545e/images/44.html

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. RENAULT5

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      اشکودا سوپرب چه رخی داره
      ادم عشق میکنه با طراحی‌ های اشکودا

      موافقم 24
      مخالفم 19
      1. محمدهادی

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2422 ديدگاه)

        پژو چه خفنه استایلش

        موافقم 17
        مخالفم 11
    2. علی

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      تویوتا پریوس لکسوس nx و خیلی های دیگه جاشون خالیه

      موافقم 22
      مخالفم 5
    3. Ali

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بهترینش مرسدس بنز و ب ام و و ولوو هستن این موارد از اروپا هستن البته امریکایی ها هم باید حضور داشته باشند واقعا در هر چیز اول هستن سلطان مرسدس

  2. TESLA

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    میدونم این مقاله منظورش خودرو های هیبریدی بوده که در توان خرید اکثر مردم باشن ( به خاطر همین خواهشا الان نگید : پس ۹۱۸ و لافراری و sf90 و … کجان !) اما باز هم احساس میکنم جای خیلی ها مثل : ولوو xc90 و xc60 هیبریدی ، تویوتا پریوس که بنیان گذار این سبک خودرو بود ، لکسوس rx و nx هیبرید و …. خیلی های دیگه که اگه بخوام همه رو بگم تا فردا صبح طول میکشه خالیه 😂 ، بنابراین فکر میکنم که مقاله داری چند بخش باشه که این فعلا بخش اولش بوده

    موافقم 32
    مخالفم 6
  3. TESLA

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با سلام خدمت مسئولین محترم سایت پدال: اگر امکانش هست یه مقاله ای در رابطه با اینکه : چطور میشه روی خودرو های الکتریکی گیربکس دنده ای گذاشت بنویسید ، خودرو های الکتریکی دور موتور ندارند و حداکثر قدرت و گشتاور رو از ۰ rpm آزاد می‌کنند بنابراین من هر چی فکر میکنم نیمفهمم که یه شرکتی مثل لکسوس چطور میخواد ماشین برقی با گیربکس دنده ای روانه بازار کنه ؟ با تشکر

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. کیانوش

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      گیربکس دنده ای اش واقعی که نیست شبیه سازی شده است

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. taha-sedaghat

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (172 ديدگاه)

      سلام عزیز

      چند سال پیش که تسلاهای اولیه اومده بود، کارگاه های زیادی توی اروپا انواع لند روور، فولکس و… رو برقی می‌کردند.

      معمولاً با گذاشتن یه باتری لیتیومی بزرگ زیر کاپوت و یکی یا دوتا موتور برقی سر گیربکس، دیفرانسیل یا سر خود چرخ های عقب، و یه سری سیم و یک فن (برای خنک کردن باتری)، ماشین تبدیل به ماشین برقی میشه.

      لند روور ۱۱۰ با این سیستم خیلی خوب آفرود می‌رفت و سرعتش هم به راحتی با تغییر ولتاژ ورودی به موتورهای برقی کنترل می شد.

      توی نت زیاده از این کلیپ ها…
      هر کسی با خلاقیت خودش یه جوری ماشینو برقی کرده 😅 https://www.aparat.com/v/ZCzE7/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88_%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C

  4. (Saeed(peugeot

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    پژو ۵۰۸ PSE فوق العاده هست با شتاب ۵/۲ ثانیه ای …..و اون طراحی محشر

    موافقم 11
    مخالفم 7
  5. مهران

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ۵۴۵ معرکه بنظر میاد👌

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. Amir mahdi @-1387

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عاشق رخ بی‌ام و شدم

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      بی ام و که شاااااهه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. MASOUD 0099

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    یه نظر سنجی جذاب 🔥🔥

    BMW 545XDIRVE👍

    Mercedes-Benz c300e AMG LINE 👎

    موافقم 32
    مخالفم 13
    1. Alan.r

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      سری پنج رقیب ای کلاس محسوب میشه نه سی کلاس🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

      موافقم 15
      مخالفم 3
  8. Porsche 911

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    بین تمام برقی ها و پلاگین هیبریدی ها
    پلاگین هیبریدی گزینه ۱۰۰ درصد مطمئن تر و به صرفه تری هستن
    مصرف سوخت خیلی کمتر نسبت به درون سوز ها و قدرت کافی و تولید آلاینده خیلی پایین تر نسبت به بقیه خودرو ها (بجز برقی ها،البته برای تولید باتری های یک خودرو برقی ضرر هایی که به محیط زیست میرسه خیلی بیشتر از چندین خودرو درون سوز هست ولی خودروسازان محصول خروجی خودشون رو با هم مقایسه میکنند و فرایند تولید قطعات خودرو که به عهده صنایع دیگه هست رو حساب نمیکنن برای همین هست برقی ها رو خودرو هایی با آلایندگی صفر توصیف میکنن
    البته که یک خودرو برقی در طول سالیانی که کار میکنه آلایندگی ای رو وارد هوا نمیکنه که این یک مزیت محسوب میشه)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  9. alireza206

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ۵۰۸ دوست دارم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. boost10

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ❤️RAV4❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا