چشم انداز

لکسس، تویوتا، آئودی و مزدا؛ قابل‌اطمینان‌ترین برندهای سال

به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (CR) منتشر شده است. مطابق این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این برند شرمنده باشند و برچسبی مانند “HONDA” بر روی سپر عقب بچسبانند. هیوندای در رده‌بندی خودروسازان در این زمینه، در جای نهم و درست پشت‌سر هوندای شماره ۸ قرار گرفته است.

2016 Lexus GS F
لکسس دوباره با امتیاز ۶۴ درصد بهتر از متوسط در جایگاه اول است. تویوتا با ۵۶+ درصد در رده دوم قرار دارد و پس آن آئودی، مزدا، سوبارو، کیا و بیوک، به ترتیب سوم تا هفتم هستند. در این میان، «بیوک» تنها برند داخلی امریکاست که در جدول «قابل‌اطمینان‌ترین‌ها» مشاهده می‌شود. هوندا با چهار پله لغزش نسبت به سال قبل، به رده هشتم و درست بالاتر از هیوندای (نهم) و مینی (دهم) در این جدول سقوط کرده است.

2016 Lexus RC 200t
۲۰۱۶ Lexus RC 200t
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
2016 Buick Encore Sport Touring
۲۰۱۶ Buick Encore Sport Touring
آخرین برند در این لیست، «فیات» است که امتیاز ۱۷۷- درصد دریافت کرده است. به گفته جیک فیشر (Jake Fisher)، مدیر تست اتومبیل، مدل فیات 500L بدترین خودرو در این بررسی بوده است. در رده دوم بدترین‌ها، پس از فیات، «جیپ» در جایگاه بیست و هفتم با امتیاز ۹۷- درصد قرار گرفته است و به دنبال آن، رام با ۹۵- درصد، کادیلاک با ۹۱- درصد و اینفینیتی با ۵۵- درصد در رده‌های ۲۶ تا ۲۴ این جدول هستند.
Fiat 500X 2015
Fiat 500X 2015
شورولت سابربن با امتیازات ضعیفی که دریافت کرده، باعث شده که برند شورولت را با خود تا رده بیستم پایین بکشد. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های این برند داری پلتفرم، سیستم پیشرانه و دیگر قطعات اساسی مشترک با مدل‌های بیوک هستند. امتیاز سابربن به اندازه ۱۵۴ درصد در پایین حدّ متوسط بوده است که در مقابل امتیاز کلی ۴۸ درصد شورولت قرار می‌گیرد. برند کارکُشته فورد نیز با اینکه با امتیاز ۲۸- در رده هفدهم قرار گرفته، ولی نسبت به قبل، ۶ پله صعود داشته است.

در همین حال، CR نتوانسته اطلاعات کافی از خوانندگانش در مورد برندهایی مانند جگوار، لندروور، میتسوبیشی، سایون، اسمارت یا تسلا به‌دست آورد. ولی در یک معیار خاص از تسلا مدل S که بر اساس نظر ۱۴۰۰ خواننده صورت گرفته، شرایط اطمینان به این مدل از «متوسط» به «زیر متوسط» افت کرده است. در نتیجه، مجله CR این مدل از لیست پیشنهادات خرید حذف کرده است. آخرین مدل S، امتیازی برابر ۱۰۳ در تست جاده‌ای کسب کرده بود.

2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
مالکان مدل S مشکلاتی نظیر موتورهای جایگزین، سیستم‌های شارژ معیوب و توقف حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را گزارش کرده‌اند. با این حال، بسیاری از این افراد گفته‌اند که حاضرند یک مدل دیگر از تسلا خریداری کنند.

برای خودروهای با پیشرانه‌های رایج و همین‌طور تراک‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک ۸ و ۹ سرعته، دو کلاجه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) بوده‌اند. «فیشر» در این زمینه می‌گوید:

ما چنین مشکلاتی را در گیرکس‌های ۶ سرعته معمولی نمی‌بینیم.

بسیاری از مشکلات موجود در برندهای فیات، جیپ، داج (بیست و سوم) و کرایسلر (بیست و دوم) به گیربکس‌های عرض ۹ سرعته اتوماتیک آنها و همین‌طور گیربس‌های اتوماتیک ۸ سرعته تورک‌فلیت رام، داج و کرایسلر مربوط می‌شود. آکورا نیز بیشتر به خاطر گیربکس جدید ۹ سرعته‌اش امتیاز پایینی را کسب کرده و با ۷ رده سقوط در بین برندهای پرمیوم و با ۲۸- درصد به جایگاه هجدهم رسیده است. آکورا در بین برندهای «با حداقل اطمینان» قرار می‌گیرد.

سیستم‌های نامطمئن اطلاعات و سرگرمی امتیازات زیادی را از برندهای مختلف سلب کرده‌اند. موضوعی که شامل سیستم UConnect در مدل‌های فیات کرایسلر نیز می‌شود. این سیستم‌ها در بسیاری از خودروها با خرابی نمایشگر و بالا پایین کردن تصویر مانند یک تلویزیون سیاه و سفید قدیمی مواجه بود‌ه‌اند.

Chrysler Dodge UConnect
Chrysler Dodge UConnect
«کانسومر ریپورتز» برخلاف مطالعاتی که در جاهای دیگر و به عنوان مثال در «جی دی پاور» انجام می‌شود، به دشواری استفاده و یادگیری یک سیستم، سختگیری چندانی نمی‌کند و به جای آن، بر روی خرابی قسمت‌ها و چیزهای تمرکز نشان می‌دهد که زمان زیادی از مالک را در نمایندگی به خود اختصاص خواهند داد.

Top Consumer Reports Reliability Survey
کانسومر ریپورتز امسال برای اولین بار اطلاعات را تنها به صورت «دیجیتالی» از ۷۵۰ هزار خواننده مالک خودرو و تراک دریافت کرده و در همین حال، فرصت تجربه‌های شخصی کاربران را نیز فراهم کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان وقتی دو تا ماشین درگ میکنن اختلاف بعضی ها صدم ثانیه است و بعضی از کاربران واسه اختلاف صدم ثانیه به یکی از ماشین ها میگن عالی به اون یکی دیگه میگن اشغال،بگذریم
    به عنوان مثال تو کشور آلمان که 200 میلیون جمعیت داره خانم مرکل با 50 میلیون رای صدراعظم میشه، حالا ما باید بگیم کل آلمان این خانم رو قبول دارن؟
    آیا 750000 نفر در مقابل چند میلیارد عددی به حساب میاد
    اون کسانی که میگن آلمان ها تو صنعت خودرو درجا میزنند و هورا واسه کره میکشند خداوکیلی اگه مجانی ی خودرو بهش بدن،بنز و بی ام و رو انتخاب میکنند یا کیا و هیوندای

    1. s.class

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داش سروش پاراگراف اخر کامنتت رو خیلی خوب اومدی.دمت گرم.

    2. امیر

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آلمان 200 میلیون جمعیت داره؟؟؟!!!

  2. ali

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیپو جان تا حالا دیدی کسی بنز یا بی ام و یا پورشه رو بفروشه به جاش هیوندای یا کیا بخره؟
    تا حالا دیدی کسی آیفون رو بفروشه به جاش آلکاتل و هوآوی بخره؟
    تا حالا دیدی کسی کت و شلوار برند بیژن رو بفروشه به جاش رکابی و پیژامه مش ماشالله و شرکا و بخره؟
    داداش به جرات میتونم بگم همه مالکان بنز و پورشه حتی ارزونترین مدلاش میتونن هیوندا و کیا و مزدا بخرن ولی درصد کمی از مالکان هیوندای و کیا میتونن نزدیک پورشه و بنز بشن اونم مالکانی که صاحب گرونترین های کیا وهیوندای هستن که به زور میتونن محصولات متوسط به پایین آلمانی ها رو بخرن.
    آلمانی ها خاصن مشتریاشون هم از اون خاص تر.
    الان تندر 90 تو ایران خییییییییییللللللللللللییییییییی بیشتر از کیا و هیوندا میفروشه ولی آیا میشه گفت که تندر از این کره ها سرتره؟
    من خودم تندر دارم ولی اگه پول بیاد دستم حتما میرم سراغ کره ای ها ولی اگه گنج بیاد دستم حتما میرم سراغ آلمانی ها ایتالیایی ها.بنز و بی ام و پورشه و آئودی گنجه داداشم.ختم کلام اینکه خودروهای تشریفاتی دولت کره جنوبی رو همین آلمانی ها تشکیل دادن.

    1. Zippo

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      این جا نه بحث فروشه نه بحث مالکان خودروها
      بحث کیفیت هست
      متاسفانه بد و سخته اما واقعیت
      خیلی جالبه همه دارن فرافکنی میکنن
      و به حاشیه میرن
      در صورتی که واقعیات مشخصه

  3. luis

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دلیل دیگر بر اقتدار بی چون چرای تکنولوژی کنترل کیفیت و مهندسی ژاپن ال الخصوص قلب تپنده خودرو سازی ژاپن تویوتا موتورررررر کورپریشن
    کیارش دوست داشتنی ناراحت نباش کانسومر ریپرت و جی دی پاور از کارخونه ها پول میگیرن و دروغ نظر میدن ملاک فقط کار درایور هست که در رتبه 11 پر بیننده ترین سایت خودرو ای جهان قرار داره :))))))))))
    اوناهایی هم که میگن خودرو های کم اپشن و کم قابلیت در بالا هستن پس لطف کنن توشصیح بدن ائودی با این همه هندلینگ و شتاب و سرعت خوبش چرا در بالاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لکسوس و تویوتا ساده باشه بر فرض محال قبوووول ائودی چرا اون بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟
    فراخان داده تویوتا؟؟؟؟؟؟
    از ابهتشه از احترام به مشتری از عظمتشه بعدشم که حضرت فولکس واگن روی همه ی فراخان های عالمو ادمو کم کرد مشالا یه فراخان داده از مدل 2009 به بالا همه باید ماشین رو تحویل بدم تا دستگاه کلاه برداری و دروغ گوشونو از رو ماشین بر دارن نه کیارش جان با این لینکا و این کارا هیچچچچچ چیزیو نمیتونی ثابت کنی بهتره که فقط در مقابل این همه بزرگی و اطمینان سکوت کنی
    ارم رسمی تویوتا
    قلب بازار قلب مشتری در قلب کارخانه این شعار تویوتاست و بش عمل میکنه و تمامی کسایی هم که محصولاتشو دارن دوستدارشن و بش احترام میزارن شما هم هی لینک کپی پیست کن خخخخخخ

  4. Qiasi206

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یعنی همه دنیا اینجوری رو برندا تعصب دارنو با هم درگیرن. مگه ماشین یه کالای مصرفی نیست که ادما بر اساس توان مالی و متناسب با نیازشون یکی رو انتخاب میکنن و استفاده میکنن حالا اگه این ماشین به خوبی انتظارات خریدار رو براورده کنه میشه با کیفیت اگرم نه بی کیفیت یا کیفیت پایین .سازنده ها هم درنهایت دنبال سودشون هستن و محصولاتشونو برای فروش بیشتر باکیفیت میسازن یا بقول شما بزک میکنن یا کلا به سیاستهای بازاریابی هر کارخونه بستگی داره.

  5. shahab

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    لکسس و تویوتا رو قبول دارم
    اما بنز کو؟؟؟؟؟

  6. ALI

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیپو جان ربطی به فرافکنی نداره.
    این بحث یه نظر سنجی از مالکان بوده پس پر واضحه که کسی که هیوندا سوار میشه هیچوقت نمیتونه راجب کیفیت بنز نظر بده.
    هیشکی نمیگه ماست من ترشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا