آکورد و کمری ۲۰۲۵ با پیشرانهی هیبرید وارد ایران شدهاند. این خودروها در بازار جهانی هم، به عنوان پرفروشترین مدلهای سدان خانوادگی، رقابت دارند.
فرایند واردات خودرو هرچند با تعداد کم و قیمت بالا انجام شده، اما مدلهای مشهور جهان را به بازار کشور اضافه کرده است. این شرایط به لطف محصولات برندهای ژاپنی که کارخانهی مونتاژ چین دارند، فراهم شده و حالا معدود ایرانیان متمول در ازای پرداخت مبالغ چندمیلیارد تومانی، میتوانند مالک خودروهای کمآپشن معمول در کشورهای خارجی شوند.
تاکنون ۹ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است و نسل آخر، با کد XV80 حدود یک سال سابقه تولید دارد. نسل قبلی با کد XV70 در کشورهای مختلف دنیا از ۲۰۱۷ تا امروز همچنان مونتاژ میشود. کمری ۲۰۲۵ تنها در چهار کشور شامل ژاپن، امریکا و تایلند و چین تولید شده و طبیعتا از طریق چین وارد ایران خواهد شد. شرکت GAC -تویوتا کمری مونتاژ چین را عرضه میکند. این خودرو در سراسر جهان، فقط با بدنهی سدان چهاردر ارایه خواهد شد و نسخههای کوپه یا استیت (واگن استیشن) ندارد. همچنین پیشرانه و نوع گیربکس انواع کمری در کشورهای مختلف، متفاوت است.
شاسیبلند CR-V و آکورد پرفروشترین خودروهای هوندا در بازار جهانی هستند. هوندا آکورد نزدیکترین رقیب تویوتا کمری محسوب میشود. اولین نمونه از آکورد سال ۱۹۷۶ معرفی شد و علاوهبر نسخهی سدان، هاچبک سهدر هم داشت. این شرایط در نسلهای بعدی هم ادامه داشت اما از نسل چهارم تولید ۱۹۹۱ این خودرو به یک سدان خانوادگی تبدیل شد که در بعضی مناطق جهان، کوپهی دودر نیز ارایه میکرد. آکورد به تعداد محدود، اوایل دههی ۷۰ خورشیدی وارد ایران شد و هرگز فرصت حضور مشابه دیگر کشورهای دنیا نداشت.
بیشتر بخوانید:
↵ کرولا و کرولا کراس و کمری هیبرید وراداتی نگین الماس
↵تویوتا راو۴ هیبرید وارداتی در ایران؛ مشخصات و قیمت
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت
از سال ۲۰۲۳ نسل یازدهم آکورد عرضه میشود. این خودرو خط مونتاژ ژاپن ندارد و فقط ساخت امریکا، تایلند و چین است. آکورد در تستهای ایمنی مناطق مختلف دنیا به عنوان یک سدان خانوادگی، امتیازات بسیار خوب و نزدیک به عالی دارد. دیگر نکتهی جالب برای آکورد جدید، حذف نسخهی تمام بنزینی و تولید با فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید است.
برای اطلاع از اخرین اخبار و بررسی خودرو های وارداتی جدید این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مقایسه طراحی بدنه هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۲۵
بحث سلیقه در مقایسهی طراحی خودروها، تعیین کننده است و اشخاص دیدگاههای متفاوتی دارند. هوندا آکورد، حالت ساده و عامهپسند خود را طی سالهای اخیز و نسلهای مختلف حفظ کرده؛ اما کمری به سبک اسپرت و آینده نگر روی آورده است. طبیعتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ در خیابانهای ایران، بیش از هوندا آکورد، جلب نظر میکند و نسبت به دیگر خودروهای موجود، ساختارشکن دیده میشود.
تویوتا کمری ۲۰۲۵ با طول ۴,۸۸۵ و عرض ۱,۸۴۰ و ارتفاع ۱,۴۵۵ و فاصله محوری ۲,۸۲۵ میلیمتر، به مقداری ناچیز بزرگتر نسلهای قبلی موجود در ایران است و از این نظر، تفاوت خاصی ندارد. هوندا آکورد هیبرید، با طول ۴,۹۷۰ و عرض ۱,۸۶۰ و ارتفاع ۱,۴۵۰ و فاصله محوری ۲,۸۳۰ میلیمتر تولید میشود. با این شرایط، آکورد کمی بزرگتر از تویوتا کمری جدید است.
مقایسه طراحی داخلی هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۲۵
برخلاف نمای بیرونی، ترکیب کلی داشبورد در کمری و آکورد امروزی، مشابه است. هر دو خودرو از ساختار ساده با نمایشگر ایستاده جدا از سطح استفاده میکنند و فرمان ساده دارند.
تویوتا کمری نسبت به هوندا آکورد، از خطوط مورب بیشتری برای طراحی داشبورد استفاده کرده است و با این ترفند، حس لوکس در کابین را افزایش میدهد. همچنین، میزان بهرهگیری از مواد چرم و نرم در کمری، بیشتر از آکورد است. به بیان بهتر، فضای داخلی آکورد برای علاقهمندان خودروهای اسپرت و سبک طراحی ساده، جالب خواهد بود؛ اما افرادی که تزئینات چشمگیر و مد روز بخواهند، کمری را جذابتر احساس خواهند کرد.
از نظر راحتی سرنشینان و فضای مناسب برای سفرهای طولانیمدت، آکورد و کمری مشابه هستند. هر دو خودرو، برای ۴ فرد بلندقد کارایی دارند؛ اما صندوق عقب هوندا بزرگتر است. کمری ۲۰۲۵ فقط ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد که در مقایسه با سدانهای ایرانی، مثل سمند (با صندوق ۵۰۰ لیتری) فراتر از انتظار نیست. هوندا آکورد جدید که برای ورود به کشورمان رونمایی شده، صندوق ۴۷۳ لیتری دارد.
مقایسه پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا آکورد با تویوتا کمری ۲۰۲۵
تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ میشود. میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.
آکورد پلاگین هیبرید از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۲ لیتر، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این تجهیزات همراه گیربکس CVT، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن آکورد پلاگین هیبرید، همراه باتری ۱/۱ کیلووات ساعت، ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این محصول، میتواند با شارژ کامل و ۴۳ لیتر بنزین کامل، مسافت ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند.
روی کاغذ، دو برتری مهم برای آکورد وارداتی نسبت به کمری وجود دارد. اول اینکه قدرت و گشتاور بالاتر، شتابگیری بهتر برای هوندا فراهم میکند. نکتهی دوم به فناوری پلاگین هیبرید آکورد مربوط میشود که مصرف سوخت را به ۳ تا ۴ لیتر در صد کیلومتر میرسد. البته مالک هوندا برای استفاده از این قابلیت، باید مدتی نسبتا طولانی در حدود ۴ -۵ ساعت را صرف اتصال خودرو به برق شهری کند.
شرکت نگین تندیس الماس واردکنندهی تویوتا کمری، هنوز فهرست دقیقی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو منتشر نکرده است؛ اما آذریوردسال ادعا میکند آکورد نزدیک به فول آپشن را وارد ایران خواهد کرد. ظاهرا برای سدان هوندا در کشورمان ۱۰ کیسه هوا وجود دارد که شامل ایربگ جلوی زانوی راننده و کیسه هوای پردهای میشود. رادار هشدار خروج از خط، کنترل هوشمند نور بالا، ترمز خودکار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، گرمکن فرمان، سقف پانورامیک، رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ اسپرت ۱۸ اینچ و صندوق عقب برقی، دیگر امکانات هوندا آکورد وارداتی هستند.
مقایسه قیمت هوندا آکورد هیبرید با تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی
آکورد e:PHEV در امریکا و امارات ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، نسخهی وارداتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر فرض کنیم آکورد پلاگین هیبرید، مشابه خودروهای برقی از تخفیف مالیات و عوارض گمرکی استفاده کند، احتمالا به قیمت ۳/۵ میلیارد تومان تحویل خریدار اول خواهد شد.
حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایرانی نیاز به بودجهی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد. در نمایشگاههای تهران، هماکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است؛ اما اندک نمونههای وارداتی از هوندا آکورد ۲۰۱۵ در بازار ایران، هماکنون با کارکرد بیش از صد هزار کیلومتر، ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان قیمت دارند.
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۲۵ مهر ۱۴۰۳آکورد نه تنها در این مقایسه بلکه به طور کلی جذابتر از کمری بوده و هست و اون حس وحشتناک اقتصادی که تویوتا میداده و میده رو نمیده
پیام
۲۵ مهر ۱۴۰۳منم آکورد رو خیلی بیشتر می پسندم چون واقعا طراحی بهتری داره.
ALI A
۲۶ مهر ۱۴۰۳کمری لایک
آکورد دیس لایک
امیر حسین
۵ آبان ۱۴۰۳اگه کمری ۲/۵ لیتری میومد از آکورد برتر بود ولی آکورد ۲ لیتری از کمری ۲ لیتری سرتره
جرمی کلارکسون
۲۵ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/honda-accord-2024-iran-4.jpg
کاپوتش یه کیلومتره
mmd@
۲۵ مهر ۱۴۰۳من هوندا رو انتخاب میکنم تویوتا عالیه ولی هوندا یکم جذابتره❤️🔥☠️☠️😈😈❤️🔥❤️🔥❤️🔥🥇🥇🏆🏆
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۲۵ مهر ۱۴۰۳نسل قبلیش قشنگتر بود ولی بازم از طراحیای بی روح و خسته کننده 90 درصد ماشینای تویوتا جذابتره
واران
۲۷ مهر ۱۴۰۳متاسفانه عملکرد این دو در واقعیت کاملاً متفاوت است . من کمری ۲۰۲۵ خریدم و ساکن آمریکا هستم این خودرو ۶۹۰ مایل مسافت طی میکند بدون توقف ولی اکورد دقیقا ۵۸۰ مایل که این یکی از مهمترین فاکتور های ایالات متحده است و هزینه نگهداری کمری خیلی خیلی پایینتر از اکورد است . و یکی دیگر از فاکتور های مهم طول عمر بیشتر باطری های کمری است که ده سال گارانتی دارد ولی اکورد ۴ سال ! در امریکا همه کمری میخرند . چون طول عمر میخواهند
Muty
۱۰ آبان ۱۴۰۳۶۹۰ مایل مسافت طی میکند بدون توقف
رو چه حالتی؟ میشه بیشتر توضیح بدید لطفا
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳من از داشبورد آکورد خیلی خوشم میاد
حس آرامش بخش و کیفیت میده
ممد ژانگولر
۲۵ مهر ۱۴۰۳تویوتا کمری همه جوره هوندارو قورت میده ی چهارلیتری هم روش .فرقشون از تهران تا کرجه
mercedes.benz(Amir)
۲۵ مهر ۱۴۰۳کمری واقعا جزو خوبای تویوتا نیست شخصا نه تنها آکورد بلکه رقبای دیگش مثل مزدا 6 و سوناتا و K5 و پاسات و مرحوم ماکسیما رو هم بیشتر دوست دارم کلا تویوتا واسه ماشیناییش که از کمتر 30 هزار دلار شروع میشن کم کاری میکنه منطورمم آپشن و اینا نیست بیشتر منظورم شخصیت سازی و اون عشقیه که باید احساس شه و نمیشه
حسام
۲۵ مهر ۱۴۰۳با احترام به سلیقه دوستان، من هم از هوندا آکورد خوشم میاد و اگر قرار بود ماشین ژاپنی صفر بگیرم، 100% هوندا آکورد وارداتی میخریدم، اما حیف که پولش نیست 😁
مزدا
۲۶ مهر ۱۴۰۳کمری رو دوست دارم
ولی گشتاورش خیلی پایین هست ضد حال زد بهم .
مهدی عبادی
۲۶ مهر ۱۴۰۳گشتاورش 288 نیوتن متره. اشتباه تایپ شده
حمید رضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳سه ساله میگن قراره اکورد وارد بشه!!!!!ان شالله تا قبل ظهور اقا وارد میشه!!!؟؟؟
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۳حمید داداش دروغ هم نگفتن و وارد میشه . ولی از اونور خارج میشه . (((ترانزیت)))
فريد
۲۵ مهر ۱۴۰۳Honda
JaMsHiD_R1988
۲۵ مهر ۱۴۰۳هوندا وقار خاصی تو چشاشه
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳اکورد بخاطر طراحی پخته و منسجم تر
Kiarash
۲۵ مهر ۱۴۰۳هردوتاشونن بهترین سدان خانوادگی هستن و انتخاب سختی هست
Ace
۲۵ مهر ۱۴۰۳گشتاور تویوتا برام جالبه که چرا کمه
معمولا در خودروهای شهری گشتاور فاکتور مهمیه چون تو حمل بار و وزن و شتاب اولیه در ترافیک شهر خودشو نشون میده
معمولا خودروهای هیبرید به لطف موتور برقی گشتاور بهتری دارن مثل همین اکورد . اما نمیدونم اینجا چرا اینطور شده
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳آره خیلی عجیبه
شاید اشتاه تایپیه؟
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳گشتاور موتور برقی و بنزینی باید باهم جمع بشه و میانگین گرفته بشه تا عدد موردنظر بدست بیاد
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳انتخاب به شدت سخت.
کمری از زبان طراحی برقی تویوتا استفاده میکنه برا همین ساختار شکن دیده میشه.
طراحی آکورد کاملا مشخصه که لوکس و با وقاره ولی نمیدونم چرا نمیتونم درکش کنم، اصن تو کتم نمیره.
به خاطر چراغ های عقب آکورد یاد ماشین های چینی میوفتم یکم برا همین از طراحی تویوتا بیشتر خوشم میاد، با اینکه به قول دوستمون تویوتا حس اقتصادی میده، (خیلی کم) ولی طراحیش خوب میزون شده.
طراحی کابین هم تویوتا به نظرم خوشگلتر تونسته مانیتور رو جا کنه ولی از نظر ابعاد و صندوق و مصرف و قدرت و گشتاور هوندا برتری داره که همین انتخاب رو وحشتناک سخت میکنه.
از نظر دوام هم بخوایم بررسی کنیم، جفتشون ژاپنی هستن و بادوام، ولی قاعدتا تویوتا دست برتر رو داره.
بازم میگم، انتخاب واقعا سخته، در حدی سخته که خدارو شکر میکنم که قصد خرید ندارم😂
hosen
۲۵ مهر ۱۴۰۳شماهم حس میکنید کمری تو طراحی افت کرده یا فقط من اینطوری حس میکنم؟
چون نسل قبلیش جذاب بود واقعا
بین این دوهم آکورد انتخابم
علی منصوری
۲۵ مهر ۱۴۰۳هر جفتشون قشنگن، آکورد متمایزتره،
Ar
۲۵ مهر ۱۴۰۳در کل اکورد خیلی دلنشین تره
تبریزی
۲۵ مهر ۱۴۰۳هر کدومو بدن من با کمال میل میپذیرم😁
رامتین
۲۵ مهر ۱۴۰۳برخلاف نظر دوستان، طراحی کمری بنظرم بهتره اما از نظر فنی نمیشه نتیجه گیری کرد. البته هوندا خودشو در سالهای گذشته ثابت کرده که بهترینه.
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳به شدت کمری رو ترجیح می دم.
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳اگه اکورد پلاگین هیبرید باشه قطعا کمری هیبرید بهتره
اگه هر دو تا هیبرید هستن کلا تو ایران هوندا را لوکس تر و با کلاس تر از تویوتا میدونن پس هوندا
Saeed
۲۶ مهر ۱۴۰۳تویوتا مرد روزهای سخت و زیبا در دراز مدت👌
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳گشتاور تویوتا رو اشتباه نوشتید.
۲۶۳ عدد صحیح هست
شیوا
۲۶ مهر ۱۴۰۳من هر دو را امتحان کردم و تویوتا از نظر امنیت و شتاب و قدرت واقعا جزو بهترین هاست ولی طراحی شرکت هوندا بهتره وسعی کرده که از طراحی های الکترونیکی بهره بیشتر ببره ولی متاسفانه کیفیت هوندا خیلی پایین تر از تویوتاست و موقع خرید هونداهای مدل جدید باید گارانتی بالایی بپردازی چون خود شرکت میدونه که کیفیت سابق را نداره و الکترونیکیه و اگر تعمیر بخواد هزینه خیلی بالاست . ایراد دیگه تمام ماشینهای هوندا اینه که صدای موتور را خیلی زیاد میشنوی به طوری که بعضی وقتها روی اعصاب سرنشینان میره.
دانیال
۲۶ مهر ۱۴۰۳هوندا عشق لاینتهی
دانیال
۲۶ مهر ۱۴۰۳با آکورد میشه با یه بار سوختگیری از اینجا(بوشهر) تا کاشان رو بدون توقف رفت😍
سیروس عظیم زاده
۲۶ مهر ۱۴۰۳هردو جز بهترین های دنیا هستن و انتخاب سخت و سلیقه ای هست، هوندا جذابتره ولی من تویوتارو انتخاب میکنم چون انتخاب محافظه کارانه ای تره، در ایران هم انتخابم قطعا تویوتا هست چون بازارش کشش بیشتری داره
Aref
۲۶ مهر ۱۴۰۳فرمون هوندا خیلی نرمه و کلا حس خوبی میده
ولی سال های قبل که هوندا وارد ایران شد فروش جالبی نداشت چون اون زمان مردم دنبال آپشن های کیا هیوندای بودن. ولی کیفیت هوندا و سواری که داره اصلا با کره ای ها قابل مقایسه نیست.
فرشاد
۲۶ مهر ۱۴۰۳هردو عالین
ولی یه ایراد هردو دارن که گیربکس cvt هست و باطری ها هم در دراز مدت احنمالا دردسرساز میشن
ای کاش موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس at داشتن که یه عنر میشد بی دردسر استفاده کرد
همین الان کمری ۲۰۱۶ فول بنزینی از رفیق هیبریدش ۱میلیارد گرونتره
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳از دید من سدان سایز بزرگ جالب نیست من خودم تویوتا کرولا و هوندا سویک جایگزین این دوتا می کنم تا از مزیت مانور دهی بهتر در خیابان بهرمند باشم همیشه موقع خرید ماشین سایز ماشینو جدی گرفتم و جدی بگیرید
Saji
۲۶ مهر ۱۴۰۳دوتا ماشینی ک قطعا قرار نیست ۵۰۰ ۶۰۰تام ازش بیاد چه بحث داغی راه انداخته تازه همه هم صاحب تجربن….ولی انصافا هوندا خیلی جذابتره
مومنی
۲۷ مهر ۱۴۰۳واقعا هردوشون خواستنی هستند.
اگر به مشکل پشتیبانی نخورند، یه عمری سواریه بی درد سر میدن.
دوتا ماشین استاندارد و با کیفیت.
خدا قسمت همه بکنه.
خداییش با منابعی که ما داریم همه حقمونه ازین بهترشم داشته باشیم.
ولی افسوس.
امیرخان
۲۷ مهر ۱۴۰۳توی طراحی همه جوره تویوتا ی سرو گردن از هوندا بهتره،،، #نظر_شخصی
Ali
۲۷ مهر ۱۴۰۳من اکورد چهارده داشتم و بعدش اریون سیزده خریدم و کیفیت متریال کابین و بطور کلی رانندگی اکورد بشدت بالاتر از اریون بود مثلا فرمان اریون بشدت سفت و کنسول مرکزی با وجود کارکرد ده هزار تا جیر جیر میکرد ولی اون موتور شیش سیلندر داشت که موتورش جوابگوی همه نواقصش بود و برای کشور ما تویوتا مناسبتره هرچند من هوندا رو بیشتر دوست دارم
علی مقاره عابد
۲۹ مهر ۱۴۰۳واقعا طراحی هوندا بهتر به این کلاس از سدان میاد تا کمری.این سبک چراغ رو باید برای پریوس و bzها نگه میداشت.
بماند که بظرو کلی کیفیت هوندا رو میشه بهتر از کمری دونست