تویوتاچشم اندازهوندا

تویوتا کمری یا هوندا آکورد 2025؛ مقایسه بهترین سدان هیبرید وارداتی

آکورد و کمری ۲۰۲۵ با پیشرانه‌ی هیبرید وارد ایران شده‌اند. این خودروها در بازار جهانی هم، به عنوان پرفروش‌ترین مدل‌های سدان خانوادگی، رقابت دارند.

کمری آکورد هیبرید وارداتی

فرایند واردات خودرو هرچند با تعداد کم و قیمت بالا انجام شده، اما مدل‌های مشهور جهان را به بازار کشور اضافه کرده است. این شرایط به لطف محصولات برندهای ژاپنی که کارخانه‌ی مونتاژ چین دارند، فراهم شده و حالا معدود ایرانیان متمول در ازای پرداخت مبالغ چندمیلیارد تومانی، می‌توانند مالک خودروهای کم‌آپشن معمول در کشورهای خارجی شوند.

کمری هیبرید 2025

تاکنون ۹ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است و نسل آخر، با کد XV80  حدود یک سال سابقه تولید دارد. نسل قبلی با کد XV70 در کشورهای مختلف دنیا از ۲۰۱۷ تا امروز همچنان مونتاژ می‌شود.  کمری ۲۰۲۵ تنها در چهار کشور شامل ژاپن، امریکا و تایلند و چین تولید شده و طبیعتا از طریق چین وارد ایران خواهد شد. شرکت GAC -تویوتا کمری مونتاژ چین را عرضه می‌کند. این خودرو در سراسر جهان، فقط با بدنه‌ی سدان چهاردر ارایه خواهد شد و نسخه‌های کوپه یا استیت (واگن استیشن) ندارد. همچنین پیشرانه و نوع گیربکس انواع کمری در کشورهای مختلف، متفاوت است.

هوندا آکورد 2024 هیبرید وارداتی نمای اصلی

شاسی‌بلند CR-V و آکورد پرفروش‌ترین خودروهای هوندا در بازار جهانی هستند. هوندا آکورد نزدیک‌ترین رقیب تویوتا کمری محسوب می‌شود. اولین نمونه از آکورد سال ۱۹۷۶ معرفی شد و علاوه‌بر نسخه‌ی سدان، هاچبک سه‌در هم داشت. این شرایط در نسل‌های بعدی هم ادامه داشت اما از نسل چهارم تولید ۱۹۹۱ این خودرو به یک سدان خانوادگی تبدیل شد که در بعضی مناطق جهان، کوپه‌ی دودر نیز ارایه می‌کرد. آکورد به تعداد محدود، اوایل دهه‌ی ۷۰ خورشیدی وارد ایران شد و هرگز فرصت حضور مشابه دیگر کشورهای دنیا نداشت.

بیشتر بخوانید:

کرولا و کرولا کراس و کمری هیبرید وراداتی  نگین الماس
تویوتا راو۴ هیبرید وارداتی در ایران؛ مشخصات و قیمت
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت

از سال ۲۰۲۳ نسل یازدهم آکورد عرضه می‌شود. این خودرو خط مونتاژ ژاپن ندارد و فقط ساخت امریکا، تایلند و چین است. آکورد در تست‌های ایمنی مناطق مختلف دنیا به عنوان یک سدان خانوادگی، امتیازات بسیار خوب و نزدیک به عالی دارد.  دیگر نکته‌ی جالب برای آکورد جدید، حذف نسخه‌ی تمام بنزینی و تولید با فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید است.

مقایسه طراحی بدنه هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۲۵

بحث سلیقه در مقایسه‌ی طراحی خودروها، تعیین کننده است و اشخاص دیدگاه‌های متفاوتی دارند. هوندا آکورد، حالت ساده و عامه‌پسند خود را طی سال‌های اخیز و نسل‌های مختلف حفظ کرده؛ اما کمری به سبک اسپرت و آینده نگر روی آورده است. طبیعتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ در خیابان‌های ایران، بیش از هوندا آکورد، جلب نظر می‌کند و نسبت به دیگر خودروهای موجود، ساختارشکن دیده می‌شود.

تویوتا کمری ۲۰۲۵ با طول ۴,۸۸۵ و عرض ۱,۸۴۰  و ارتفاع ۱,۴۵۵  و فاصله محوری ۲,۸۲۵  میلی‌متر، به مقداری ناچیز بزرگ‌تر نسل‌های قبلی موجود در ایران است و از این نظر، تفاوت خاصی ندارد. هوندا آکورد هیبرید، با طول ۴,۹۷۰  و عرض ۱,۸۶۰  و ارتفاع ۱,۴۵۰  و فاصله محوری ۲,۸۳۰  میلی‌متر تولید می‌شود. با این شرایط، آکورد کمی بزرگ‌تر از تویوتا کمری جدید است.

مقایسه طراحی داخلی هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۲۵

برخلاف نمای بیرونی، ترکیب کلی داشبورد در کمری و آکورد امروزی، مشابه است. هر دو خودرو از ساختار ساده با نمایشگر ایستاده جدا از سطح استفاده می‌کنند و فرمان ساده دارند.

تویوتا کمری نسبت به هوندا آکورد، از خطوط مورب بیشتری برای طراحی داشبورد استفاده کرده است و با این ترفند، حس لوکس در کابین را افزایش می‌دهد. همچنین، میزان بهره‌گیری از مواد چرم و نرم در کمری، بیشتر از آکورد است. به بیان بهتر، فضای داخلی آکورد برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت و سبک طراحی ساده، جالب خواهد بود؛ اما افرادی که تزئینات چشم‌گیر و مد روز بخواهند،  کمری را جذاب‌تر احساس خواهند کرد.

از نظر راحتی سرنشینان و فضای مناسب برای سفرهای طولانی‌مدت، آکورد و کمری مشابه هستند. هر دو خودرو، برای ۴ فرد بلندقد کارایی دارند؛ اما صندوق عقب هوندا بزرگ‌تر است. کمری ۲۰۲۵ فقط ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد که در مقایسه با سدان‌های ایرانی، مثل سمند (با صندوق ۵۰۰ لیتری)  فراتر از انتظار نیست. هوندا آکورد جدید که برای ورود به کشورمان رونمایی شده، صندوق ۴۷۳ لیتری دارد.

مقایسه پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا آکورد با تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی  باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ می‌شود.  میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.

هوندا آکورد 2024 هیبرید وارداتی نمای پشت

آکورد پلاگین هیبرید از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۲  لیتر، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این تجهیزات همراه گیربکس CVT، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن آکورد پلاگین هیبرید، همراه باتری ۱/۱ کیلووات ساعت، ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این محصول، می‌تواند با شارژ کامل و ۴۳ لیتر بنزین کامل، مسافت ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند.

کمری هیبرید 2025 الماس خودرو

روی کاغذ، دو برتری مهم برای آکورد وارداتی نسبت به کمری وجود دارد. اول اینکه قدرت و گشتاور بالاتر، شتاب‌گیری بهتر برای هوندا فراهم می‌کند. نکته‌ی دوم به فناوری پلاگین هیبرید آکورد مربوط می‌شود که مصرف سوخت را به ۳ تا ۴  لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. البته مالک هوندا برای استفاده از این قابلیت، باید مدتی نسبتا طولانی در حدود ۴ -۵ ساعت را صرف اتصال خودرو به برق شهری کند.

شرکت نگین تندیس الماس واردکننده‌ی تویوتا کمری، هنوز فهرست دقیقی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو منتشر نکرده است؛ اما آذریوردسال ادعا می‌کند آکورد نزدیک به فول آپشن را وارد ایران خواهد کرد. ظاهرا برای سدان هوندا در کشورمان ۱۰ کیسه هوا وجود دارد که شامل ایربگ جلوی زانوی راننده و کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. رادار هشدار خروج از خط، کنترل هوشمند نور بالا، ترمز خودکار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، گرم‌کن فرمان، سقف پانورامیک، رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ اسپرت ۱۸ اینچ و صندوق عقب برقی، دیگر امکانات هوندا آکورد وارداتی هستند.

مقایسه قیمت هوندا آکورد هیبرید با تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی

آکورد e:PHEV در امریکا و امارات ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، نسخه‌ی وارداتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر فرض کنیم آکورد پلاگین هیبرید، مشابه خودروهای برقی از تخفیف مالیات و عوارض گمرکی استفاده کند، احتمالا به قیمت ۳/۵ میلیارد تومان تحویل خریدار اول خواهد شد.

حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایرانی نیاز به بودجه‌ی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد.  در نمایشگاه‌های تهران، هم‌اکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است؛ اما اندک نمونه‌های وارداتی از هوندا آکورد ۲۰۱۵ در بازار ایران، هم‌اکنون با کارکرد بیش از صد هزار کیلومتر، ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آکورد نه تنها در این مقایسه بلکه به طور کلی جذابتر از کمری بوده و هست و اون حس وحشتناک اقتصادی که تویوتا میداده و میده رو نمیده

    موافقم 50
    مخالفم 10
    1. پیام

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      منم آکورد رو خیلی بیشتر می پسندم چون واقعا طراحی بهتری داره.

      موافقم 37
      مخالفم 4
      1. ALI A

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (63 ديدگاه)

        کمری لایک
        آکورد دیس لایک

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. جرمی کلارکسون

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)
      1. mmd@

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (285 ديدگاه)

        من هوندا رو انتخاب میکنم تویوتا عالیه ولی هوندا یکم جذابتره❤️‍🔥☠️☠️😈😈❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥🥇🥇🏆🏆

      2. mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        نسل قبلیش قشنگتر بود ولی بازم از طراحیای بی روح و خسته کننده 90 درصد ماشینای تویوتا جذابتره

        موافقم 6
        مخالفم 1
    3. amirkhanzadeh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (823 ديدگاه)

      من از داشبورد آکورد خیلی خوشم میاد
      حس آرامش بخش و کیفیت میده

      موافقم 22
    4. ممد ژانگولر

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4072 ديدگاه)

      تویوتا کمری همه جوره هوندارو قورت میده ی چهارلیتری هم روش .فرقشون از تهران تا کرجه

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. mercedes.benz(Amir)

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        کمری واقعا جزو خوبای تویوتا نیست شخصا نه تنها آکورد بلکه رقبای دیگش مثل مزدا 6 و سوناتا و K5 و پاسات و مرحوم ماکسیما رو هم بیشتر دوست دارم کلا تویوتا واسه ماشیناییش که از کمتر 30 هزار دلار شروع میشن کم کاری میکنه منطورمم آپشن و اینا نیست بیشتر منظورم شخصیت سازی و اون عشقیه که باید احساس شه و نمیشه

        موافقم 5
        مخالفم 2
    5. حسام

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      با احترام به سلیقه دوستان، من هم از هوندا آکورد خوشم میاد و اگر قرار بود ماشین ژاپنی صفر بگیرم، 100% هوندا آکورد وارداتی میخریدم، اما حیف که پولش نیست 😁

    6. مزدا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      کمری رو دوست دارم
      ولی گشتاورش خیلی پایین هست ضد حال زد بهم .

  2. فريد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (523 ديدگاه)

    Honda

    موافقم 26
    مخالفم 5
  3. JaMsHiD_R1988

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2581 ديدگاه)

    هوندا وقار خاصی تو چشاشه

    موافقم 25
    مخالفم 2
  4. Nismo

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1225 ديدگاه)

    اکورد بخاطر طراحی پخته و منسجم تر

    موافقم 26
    مخالفم 4
  5. Kiarash

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    هردوتاشونن بهترین سدان خانوادگی هستن و انتخاب سختی هست

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. Ace

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گشتاور تویوتا برام جالبه که چرا کمه
    معمولا در خودروهای شهری گشتاور فاکتور مهمیه چون تو حمل بار و وزن و شتاب اولیه در ترافیک شهر خودشو نشون میده
    معمولا خودروهای هیبرید به لطف موتور برقی گشتاور بهتری دارن مثل همین اکورد . اما نمیدونم اینجا چرا اینطور شده

    موافقم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      آره خیلی عجیبه

      شاید اشتاه تایپیه؟

      1. Nismo

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1225 ديدگاه)

        گشتاور موتور برقی و بنزینی باید باهم جمع بشه و میانگین گرفته بشه تا عدد موردنظر بدست بیاد

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    انتخاب به شدت سخت.

    کمری از زبان طراحی برقی تویوتا استفاده میکنه برا همین ساختار شکن دیده میشه.

    طراحی آکورد کاملا مشخصه که لوکس و با وقاره ولی نمیدونم چرا نمیتونم درکش کنم، اصن تو کتم نمیره.

    به خاطر چراغ های عقب آکورد یاد ماشین های چینی میوفتم یکم برا همین از طراحی تویوتا بیشتر خوشم میاد، با اینکه به قول دوستمون تویوتا حس اقتصادی میده، (خیلی کم) ولی طراحیش خوب میزون شده.
    طراحی کابین هم تویوتا به نظرم خوشگلتر تونسته مانیتور رو جا کنه ولی از نظر ابعاد و صندوق و مصرف و قدرت و گشتاور هوندا برتری داره که همین انتخاب رو وحشتناک سخت میکنه.
    از نظر دوام هم بخوایم بررسی کنیم، جفتشون ژاپنی هستن و بادوام، ولی قاعدتا تویوتا دست برتر رو داره.

    بازم میگم، انتخاب واقعا سخته، در حدی سخته که خدارو شکر میکنم که قصد خرید ندارم😂

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. hosen

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    شماهم حس میکنید کمری تو طراحی افت کرده یا فقط من اینطوری حس میکنم؟
    چون نسل قبلیش جذاب بود واقعا
    بین این دوهم آکورد انتخابم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    هر جفتشون قشنگن، آکورد متمایزتره،

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Ar

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در کل اکورد خیلی دلنشین تره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. تبریزی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر کدومو بدن من با کمال میل میپذیرم😁

  12. رامتین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3231 ديدگاه)

    برخلاف نظر دوستان، طراحی کمری بنظرم بهتره اما از نظر فنی نمیشه نتیجه گیری کرد. البته هوندا خودشو در سالهای گذشته ثابت کرده که بهترینه.

  13. حسن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    اگه اکورد پلاگین هیبرید باشه قطعا کمری هیبرید بهتره
    اگه هر دو تا هیبرید هستن کلا تو ایران هوندا را لوکس تر و با کلاس تر از تویوتا میدونن پس هوندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا