چشم اندازهفته نامه

بادوام‌ترین خودروهای بازار جهانی با کارکردی نزدیک به نیم میلیون کیلومتر

لیست بیست تایی بادوام‌ترین خودروهای بازار تحت سلطهٔ تویوتا با شش نماینده است و پس از آن جنرال موتورز و هوندا قرار دارند.

با توجه به اینکه قیمت خودروهای نو همچنان به‌طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است، افراد خودروهای قدیمی خود را از همیشه بیشتر نگه می‌دارند. حال آی‌سی‌کارز (iSeeCars) طی مطالعه‌ای با بررسی بیش از دو میلیون خودرو با کارکردهای بالا که زمان تولید آن‌ها به ۲۰ سال پیش بازمی‌گردد، مشخص کرده است که کدام خودروها بیشترین دوام را در استفاده‌های طولانی‌مدت دارند. در این مطالعه صرفاً خودروهایی بررسی شده‌اند که حداقل به مدت ۱۰ سال تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

در این مطالعهٔ آی‌سی‌کارز، یک خودروساز با اختلاف از بقیه بهتر بوده است. این شرکت تویوتا است که البته تعجبی هم ندارد زیرا این شرکت ژاپنی چندین دهه است که به ساخت خودروهای بادوام شهرت دارد. لیست بادوام‌ترین خودروهای آی‌سی‌کارز شامل ۲۰ خودروی مختلف می‌شود که بیش از نیمی از آن‌ها تویوتا هستند. پس از این شرکت، هوندا و جنرال موتورز با اختلاف زیادی در رتبه دوم قرار گرفته و سه خودرو در این لیست دارند درحالی‌که فورد هم با دو نماینده جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌ است. تکمیل‌کنندهٔ این لیست بیست‌تایی هم نیسان با پیکاپ کم‌فروش تایتان است.

در صدر این لیست، تویوتا سکویا با میانگین طول عمر ۴۷۷,۱۸۵ کیلومتر قرار گرفته که اختلاف زیادی با خودروی دوم دارد. این هم یک شاسی‌بلند بزرگ ساخت تویوتا یعنی لندکروزر است که میانگین طول عمر آن ۴۵۰,۹۹۶ کیلومتر است. رتبهٔ سوم لیست اما در اختیار شورلت سابربن با میانگین کارکرد ۴۲۷,۶۵۴ کیلومتر است درحالی‌که پسرعموی آن یعنی جی‌ام‌سی یوکان XL با ۴۰۶,۱۳۴ کیلومتر جایگاه پنجم را از آن خود کرده است. رتبهٔ چهارم نیز به تویوتا تاندرا با ۴۱۲,۰۲۷ کیلومتر رسیده است.

تویوتا پریوس، شورلت تاهو، هوندا ریج‌لاین، تویوتا آوالون و تویوتا هایلندر نیز ۱۰ جایگاه برتر این لیست را تکمیل می‌کنند. فورد اما نتوانسته خود را در بین ۱۰ خودروی بادوام بازار جای دهد زیرا اکسپیدیشن در رتبهٔ یازدهم قرار گرفته است. جایگاه آخر لیست هم به تویوتا کمری با میانگین کارکرد ۳۷۱,۰۲۹ کیلومتر رسیده است.

بادوام‌ترین خودروهای بازار

رتبه

خودرو

میانگین عمر

۱ تویوتا سکویا ۴۷۷,۱۸۵ کیلومتر
۲ تویوتا لندکروزر ۴۵۰,۹۹۶ کیلومتر
۳ شورلت سابربن ۴۲۷,۶۵۴ کیلومتر
۴ تویوتا تاندرا ۴۱۲,۰۲۷ کیلومتر
۵ جی‌ام‌سی یوکان XL ۴۰۶,۱۳۴ کیلومتر
۶ تویوتا پریوس ۴۰۳,۳۰۳ کیلومتر
۷ شورلت تاهو ۴۰۲,۸۸۰ کیلومتر
۸ هوندا ریج‌لاین ۴۰۰,۱۹۳ کیلومتر
۹ تویوتا آوالون ۳۹۵,۴۳۲ کیلومتر
۱۰ تویوتا هایلندر ۳۹۴,۲۷۹ کیلومتر
۱۱ فورد اکسپیدیشن ۳۹۳,۷۷۷ کیلومتر
۱۲ تویوتا فورانر ۳۹۳,۷۵۰ کیلومتر
۱۳ تویوتا سی‌ینا ۳۸۵,۶۱۰ کیلومتر
۱۴ جی‌ام‌سی یوکان ۳۸۴,۵۶۲ کیلومتر
۱۵ هوندا پایلوت ۳۸۱,۱۰۳ کیلومتر
۱۶ هوندا اودیسه ۳۷۹,۵۶۷ کیلومتر
۱۷ تویوتا تاکوما ۳۷۸,۳۰۸ کیلومتر
۱۸ نیسان تایتان ۳۷۵,۴۵۱ کیلومتر
۱۹ فورد F150 ۳۷۴,۴۱۴ کیلومتر
۲۰ تویوتا کمری ۳۷۱,۰۲۹ کیلومتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. Just toyota

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    تو این زمینه تویوتا همیشه سرآمد بوده ، هست و خواهد بود 🇯🇵🇯🇵😍😍

    موافقم 216
    مخالفم 30
    1. phonix

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      نه اتفاقا تویوتا خیلی بده چون چرخ یکی از میلیون ها ماشینی که ساخته در اومده
      پس نتیجه میگیریم که بد ترین خودرو ساز جهانه

      موافقم 129
      مخالفم 76
      1. Just toyota

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        آها ، راستی چه خبر از آتش سوزی های تایکان ، فک کنم آلمانی ها به نیت نسل کشی دیگران تایکان رو ساختن تا هر کسی که میخرتش رو بسوزونه 🤣🤣🤣👎👎

        موافقم 42
        مخالفم 101
        1. DoctoR

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          ولی این بده خدا به اونهایی که فراخوان چرخ تویوتا رو مسخره میکردند تیکه انداخت
          کاش بجای اینکه مثل بنز منتظر کنایه و زخم زبون زدن باشیم یکم بخونیم ببینیم طرف چی میگه….

          موافقم 101
          مخالفم 13
        2. TML BN

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          تایکان:هر هر چقد نمکی تو…

          موافقم 62
          مخالفم 11
        3. TML BN

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          @DoctoR
          این یکی از نشانه های تعصب شدید که با دیدن عکس پروفیل و یا جمله نه اتفاقا تویوتا خیلی بده یک زخم زبون چرت میزنن
          تعصب اجازه نمیده ادامه کامنت رو بخونن

          موافقم 58
          مخالفم 1
        4. هیچکس

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          به فرض راست می گی
          آره آلمان فقط تایکانه
          ولی تویوتا اگه راست می گه یک برقی خوب بسازه که تو طرفدارش باهاش شاخ بشی

          موافقم 25
          مخالفم 31
      2. JMD

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خوبه بابا یکی از میلیون ماشیناش

        شرکت سایپا پی چی ؟ اون همه ماشیناش این شکلیه

        چند سالته راستی؟۲ یا ۳ که همچین چیز مسخره بی ربطی میویسی

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. Jamshid

          ۲۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2756 ديدگاه)

          تعصب همه رو کشته
          لامصب کنایه زد
          خود این جاست تویوتا فن تویوتاس
          یک ذره برو صورتتو بشور تعصبتو پاک کن بعد کامنت رو درست تر بخوان

    2. علی

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      و ایکاش همه ماشینا کم استهلاک بودن مانند تویوتا 👌

      موافقم 131
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        بیخود نیست تویوتا پرچمدار اعتماد و اطمینان در تمام دنیاست و بقیه بهتره بوق بزنند در مقابلش 😂 !

        اگر شرکت‌ها دزد نباشند میتوانند مثل تویوتا باشند !
        میدونید یکی از دلایل آتش‌سوزی خودروهای کره‌ای چیه ؟!
        خودم تازه فهمیدم ، اینه که عایق حرارتی منیفولد دود را جوری ساخته‌اند که مصرفی باشد و بعد از چند سال این قطعه فاسد و آتش میگیره با اینکه پشم‌شیشه و آلومینیوم به کار رفته !!!
        تمام قطعات کره‌ای‌ها نوعی ساخته شده‌اند که با گذشت زمان فاسد و از بین بروند و مالک مجبور باشه خودش را خالی و بدبخت بکنه !

        به نظر شخصی من ، کره‌ای‌ها کلاهبردارانی هستند که از عمد سودشان در قطعه‌فروشی باشد نه خودرو فروشی !

        تو پیج تویوتا‌گرام دیروز یه پست گذاشت از لندکروزر ۲۰۱۳ پلاک بندرعباس که ۸۸۰/۰۰۰ کار کرده بود اما مثل روز اول مانده بود و هیچ افت متریالی نداشت و از اون ماشینایی بود که اگر دست دلال بیوفته راحت کیلومتر کم میکنند و میشه ۶۰ هزارتا کار و میندازند به ملت بیسواد اما پولدار !

        موافقم 65
        مخالفم 46
        1. شهاب

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (251 ديدگاه)

          در مورد علت آتشسوزی نیسان روگ و تویوتا راو۴ چه نظری دارین جناب مهندس؟؟؟

          موافقم 41
          مخالفم 46
    3. علی

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      تویوتا قهرمان ماشین سازان جهان برای طبقه متوسط . لکسوس هم برا طبقه ثروتمند . حیف و صد حیف که فقط یه تعداد فن کره ای و کمترازاون فن آلمانی وطنی هستن که با کینه ورزی غیرمعقولانه شتری علیه تویوتا مطلب مینویسند .

      موافقم 66
      مخالفم 27
    4. حسین

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      این چیزا مهم نیست just toyota مهم اینه که کاربر محمد از سایت پدال اعتقاد داره ژاپنی ها بلد نیست خودرو بسازن و تکنولوژی رقابتی ندارن. افتخارات و قهرمانی های غیر قابل شمارش ژاپنی ها هم همه به لطف دانش بی پایان هیوندا به دست آوردن

      موافقم 40
      مخالفم 35
    5. shayan1renault

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      عزیزان خودتون میدونید که تویوتا خیلی مشتری داره که حتی با کمتزین تبلیغات هم محصولاتش بفروش میرسن اما شرکت هایی مثل کیا وهیوندای باید تبلیغات زیادی داشته باشن وقیمت کمتر برعکس تویوتا

      موافقم 47
      مخالفم 10
    6. ali(chevynova)

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      مهندسی ناب آلمانی کجاست؟

      موافقم 24
      مخالفم 48
      1. TML BN

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        @Ali
        پایین تر مازیار جواب یکی از کاربر ها که تقریبا همین سوال رو پرسیده بود چیز جالبی نوشت که به نظرم الان جواب شما هم هست:
        ((تو جدولهای سریع ترین قوی ترین خاص ترین با کیفیت ترین و خلاصه هر جایی که فاکتورهایی غیر از بصرفه بودن هم مد نظر باشه پیدا میشن به وفور))

        موافقم 47
        مخالفم 12
        1. TML BN

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          خوشم میاد خودتون هم میدونید روی دست مهندسی آلمانی ها نیست ولی ماشالا…
          من اصلا تعصبی نیستم و همیشه آمریکا و ژاپن رو ستایش کردم و میکنم ولی فقط شما هستید که با ایراد های بنی اسرائیلی و تعصب های بیجا قصد توهین به آلمان رو داشتید
          حتی در بالا هم دیدیم که کاربر phonix اصلا منظورش بد بودن تویوتا نبود ولی کاربر just Toyota چطور به تایکان حمله کرد

          موافقم 52
          مخالفم 15
        2. ali(chevynova)

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          رو دستشون مهندسی نیست آلمانیها اما اینجا جایگاهی ندارن
          جالبه
          جایگاهشون در زمینه کیفیت هم زیاد مهم نبوده چون کیفیت اگه داشتن در این لیست جایگاهی هم داشتن
          تازه ایراد بنی اسرائیلی هم نیست این موضوع بلکه حقیقتی هست از اونکه الکی از آلمان بت نسازن

          موافقم 22
          مخالفم 44
        3. TML BN

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          پس بفرمایید چرا بنز نماد مقاومت و کیفیت هست؟؟؟
          هیچوقت نمیگن مثل تویوتا کار میکنه میگن مثل بنز کار میکنه
          و بنز و کلا آلمان بیشتر خودرو هایشون لوکس و اینو هر کس میدونه که خودرو های لوکس استهلاک خیلی بیشتری نسبت به خودرو های عادی دارند

          موافقم 42
          مخالفم 17
        4. ali(chevynova)

          ۱۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          این که میگن مثل بنز کار میکنه یه ضرب المثل که در ایران فقط میگن نه در خارج
          فقط در ایرانه که از بنز یه بت ساختن یکسری ها وگرنه همچون آش دهن سوزی هم نیستش وگرنه حداقل یک نماینده داشت در این لیست

          موافقم 13
          مخالفم 42
        5. سوشیانت

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          اتفاقا مهندسی آمریکایی از آلمانی بهتره

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. KF

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (524 ديدگاه)

        تو از خونت در بری چشاتو باز کنی مهندسی شو میبینی مگر این ک نخوای مثل الان چیزی ببینی
        داری با مقاله حال میکنی یهو یکی از اون طرف کوه میاد میگه کو المان
        حیف پدال نمیزارع حرف خودمو بزنم

        موافقم 35
        مخالفم 8
        1. ali(chevynova)

          ۱۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          خوب پس نزن

          موافقم 6
          مخالفم 37
      3. Jamshid

        ۲۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2756 ديدگاه)

        بزار حالا که تعصبیی بازیا و جنگ و دعوا شروع شده منم تیکهه سنگین بندازم😂شوخیه آقا علی به دل نگیر حالا مگه با حرف دو سه نفر که تو یه سایت تقریبا تو جهان ناشناخته حالا با تعصبی بازی ما اتفاقی میفته؟
        حالا مگه آمریکا چه گلی به سر خودش زده که آلمان انجام داده باشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    7. viper2

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      المانی فنا و کره ای فنا؟ کجایید؟

      موافقم 4
      مخالفم 24
    8. viper2

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      یادمه چند نفر میگفتند که ماشین های امریکایی بی کیفیتند .؟

      موافقم 13
      مخالفم 12
    9. Iman99

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اونی که نماد مقاومت و کیفیت در جهانه همون بنز آلمان از اروپا و امریکایی هایی مثل فورد و شورلت و جنرال موتورز هستن و بودن چون مرسدس بنز و جنرال موتورز پرچمدار اعتماد و اطمینان در تمام دنیاست و بقیه بهتره بوق بزنند در مقابلشون.
      با در نظر گرفتن همه چیز به اینها میرسید نه فقط با یک لیست جزئی

      دلیل این حرفم هم اینه که اگه در بین تمام نسل های خودرویی حساب کنیم
      خودروهای هیچ دوره ای به اندازه خودروهای دهه ۸۰ میلادی دوام نداشتن
      چون با دوام ترین خودروهای تمام دوران همون خودرو های دهه ۸۰ میلادی هستن که همشون هم مرسدس بنز های آلمانی و ولوو های سری پی و امریکایی هایی مثل شورلت و لینکلن کادیلاک و فورد هستن که رکورد دار کارکرد و دوام در جهان هستن و هیچ کدوم از خودروهای این لیست حتی به گرد پاشون هم نمیرسن
      چون خداییش بهترین و اول و پرچمدار از همه نظر در همه چیز همون اروپایی ها و امریکایی ها هستن که از همه نظر در همه چیزی خداییش بهترین و اول هستن و چیزی یا کسی به گرد پاشونم نمی‌رسه
      مثلا همون ماشینای دهه ۸۰ میلادی مرسدس و شورلت هرکدوم بالای ۹۰۰/۰۰۰ و ۱۰۰۰٫۰۰۰ و کیلومتر کارکرد کلی اونها بود و هنوزم مثل روز اول موندن و بهترین و باکیفیت ترین متریال رو دارن که بالاترین دوام رو در بین همه خودرو ها داشتن
      از بعد از اون دوره دیگه به مرور رویکرد تولید خودرو ها تغییر کرد و به سمت تکنولوژیک تر شدن و طراحی ها و مهندسی های پیچیده تر رفتن برای همین دیگه بادوام ترین خودروهای دوره های بعد از اونها هر چی بودن بازم به همون خودروهای دهه ۸۰ میلادی تو دوام نرسیدن
      هرچند بعضی سازندگان این راهو ادامه دادن و بعضی از محصولات رو ساخت که مقرون به صرفه باشن ولی بازم به پای دوام خودروهایی دهه ۸۰ میلادی نرسیدن و نمیرسن ولی چون هنوز مصرف کننده های زیادی از اقشار متوسط و ضعیف وجود دارن که خواستار این سبک از خودر‌ ها هستن که همین ها هم بیشترین تعداد خریداران و مشتریان خودرویی رو تشکیل میدن از این بین خودروهایی از این سازندگان هستن که این سبک و سیاق رو ادامه میدن که معمولا هم خودروهایی که تولید میکنن رو در زمان طولانی در خط تولید نگه میدارن و به تولیدش ادامه میدن و امکانات و تکنولوژی های پایینی هم دارن در کل ملاک و معیار برتری در این موضوع نیست و بیشتر نشون دهنده سبک خودرو ها هست

      به نظر خود من هیچکدوم از خودروهای این لیست هم به اندازه سری ۷۰ یا جیپ های ویلیز دوام نداره چون واقعا خالص هستن و هیچ چیز اضافه ای هم ندارن و ساده ترین در نوع خودشون هستن ولی بررسی نکردم ببینیم که مثلا چرا سری ۷۰ تو این لیست نیست

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        این نکته رو هم بگم
        خودروسازای بزرگ همه خوب هستن
        به همشون هم باید احترام گذاشت
        و فقط باید ببینیم که علاقه مندی خودمون چه چیزی هست
        در عین حال به بقیه سلایق هم احترام گذاشت و از حرفای متعصبانه دوری کنیم و بجاش اطلاعاتمون رو بالا ببریم

        most reliable engines ever made.
        8/10 Honda B Series Engine.
        7/10 Honda K Series Engine.
        6/10 Lexus 1UZFE Engine.
        5/10 Lexus 2UR-GSE Engine.
        4/10 BMW M57 Diesel Engine.
        3/10 Nissan RB26DETT Engine.
        2/10 Mercedes-Benz OM617 Diesel Engine.
        1/10 General Motors LS Engine

        در بالا ذکر شده که با دوام ترین موتور هایی که تا حالا ساخته شده در لیست ۱۰ تایی
        که اولی موتور ال اس جنرال موتورز سری ls و موتور دیزلی مرسدس بنز هستن تا ادامه ..
        بخصوص موتور ls جنرال موتورز که همه فن حریفه و به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معروفه و بیشترین تیراژ تولید در بین تمام‌ موتور ها رو داره
        چون تعداد زیادی از اونها رو کارخانه بطور جداگانه به خریداران میفروشه که برای مشتریان دیگه که میخوان موتور خودروی خوشون رو با این موتور جایگزین‌ کنن و به اصطلاح روی ماشین سواپ میکنن
        در کل هر چیزی سر جای خودش خوبه

        موافقم 16
        مخالفم 6
    10. اکبر

      ۱۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      والله من یه میتسوبیشی گالانت 77 سیگما دارم که از عمرش 44 سال میگذره و اگه سالی 20 هزار کیلومتر راه بره میشه 880 هزار کیلومتر…. پس هیچکدوم این برندها به گرد میتسوبیشی هم نمیرسه👍😁🎌🎌

      1. Iman99

        ۱۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اون که بله ولی هیچ میتسوبیشی هم به گرد پای رکورد داران دوام اروپایی و امریکایی نمیرسه و هنوزم نرسیدن چون اون زمان اولویت تولید خودروی بادوام و کارکرد بالا بود اون موقه همون سازندگان اروپایی و امریکایی مثل مرسدس بنز و جنرال موتورز و فورد بادوام ترین رو میساختن و بادوام ترین رو هم ساختن طوری که تو کل ادوار هیچ چیزی به گرد پاشون هم تو دوام و استهلاک و کارکرد نرسید و نمیرسه چون خداییش والله از همه نظر و از هر نظر در همه چیز و در هرچیز بهترین و اول هستن اروپا و امریکا و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه 👑🥇🏅🎖️🏆 🇪🇺🇩🇪🇺🇲🇷🇺🇬🇧🇮🇹 🥇🏅🎖️🏆👑 و واقعا خداییش والله اروپا و امریکا در هرچیزی که نگاه کنی ریشه یابی کنی میبینی از اختراعش بگیر تا بهترین و سطح بالای اون چیز و پیشرفته ترینش که حرف اول رو میزنه اروپا و امریکا هستن که در همه چیز بهترین و اول و پرچمدار و سردمدار و یکه تاز و پیشرو و پیشتاز هستن و همه چیز هم از خودشونه چون وقتی که ملاک ها و فاکتور های برتری و مقایسه ای رو در نظر بگیرید به همین نتیجه که گفتم میرسید

        مثلا همون رکوردداران دوام از اروپا و امریکا مثل مرسدس معماری و ولوو سری پی و لینکلن تاون کار و شورلت نوا و کاپریس هرکدوم بالای ۹۰۰ هزار کیلومتر… و بالای ۲ میلیون کیلومتر دوام داشتن و هیچی به گرد پاشونم نمیرسه

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Jamshid

          ۲۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2756 ديدگاه)

          میشه آمریکا رو به خودتون نچسبونین؟تعصبی بازی تا کجا؟
          فعلا هم خیلی زور نزن
          همه کشور هارو بردی بالا برا پایین کشیدن ژاپن
          تمام کشور هارو آشتی دادی ژاپن رو بردی تو بی تکنولوژی و عصر جاهلیت
          فعلا دیدی با این تحقیقات فعلا رکورد دست آمریکاا و ژاپنن هست
          و کیفیتی که تو ماشین های آمریکایی و ژاپنی میبینی هیچ جای جهان نیست
          الان یه چیزی مثل تویوتا پیکاپ های دهه هشتاد یا کادیلاک های جالب سری هفتاد آمریکا
          یا اصلا همین ماشین ها
          آلمان به گرد پاشون نمی‌رسه
          درسته آلمان تکنولوژی داره ، ماشین کم استهلاک با تکنولوژی بالا میسازه ولی طول عمر نداره ماشیناشون مخصوصا موتور هاشون
          ولی اینو نمیدونه که مثل ژاپن نباشه ، در پیچیدگی ساده باشه ، به طول عمر ژاپنن و آمریکا نمی‌رسه
          فقط پیچیدگیی داره ماشیناشون که در عین عالی بودن خیلی هم بده
          دیگه هم آلمان رو به آمریکای کبیر وصل نکن
          من نه فن ژاپنم نه فن آمریکا ک بخوام تعصبیی باشم مثلل خیلیا
          ماشین بازم که ژاپنن و آمریکاا رو بیشتر از بقیه کشور ها دوست داره
          در مورد ایتالیا هم بگم ، اونا استاد درست کردن پیشرانه تنفس طبیعی با بیشترین سیلندر و بیشترین قدرت با کمترین استهلاک هستن
          ولی تا یه دستی میاری تو موتور کلا اون موتور رو باید بندازی دور
          مثل لامبو تویین توربو که تقریبا تا میخواستن تست بگیرن خراب شده آخرین بار هم آتیش گرفت
          خیلی هم سنگ این انجین های کم دوام اروپایی رو به سینه نزن به پای انجین ال اس و انجین های تویوتا و جنرال موتور نمی‌رسه

        2. Iman99

          ۲۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          سما هم زاپن رو به امریکا نچسبوم چون به گرد پای امریکا نمیرسه ژاپن خودش نوچه و پادوی امریکاس دارو ندارش از امریکاست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
          به این لیست هم دلت رو خوش نکن
          چون اثبات کننده هیچی نیست
          و یه موضوع و اطلاعات و آمار جزئی در یک کلیت بزرگ هست که چیزی رو از نظر برتری اثبات نمیکنه
          برتری کلی با در نظر گرفتن پارامتر ها و فاکتور ها و ملا ملاک ها و معیار های مختلفی به دست میاد اینها با هم جمع میشن بررسی و تخلیل و تفسیر میشن تا نتیجه نهایی مشخش میشه
          که در نهایت هم اصل کار مشخصه برتری نهایی اینه که حتی تو بالاترین دوام کیفیت و هر چیزی دیگه آلمان ( اروپا ) و امریکا در همه چیز بهترین و اول هستن و چیزی یا کسی به گرد. پاشونم نمیرسه

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. دانیال

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خب دوام ژاپنی ها و بطور ویژه تویوتا بر هیچکس پوشیده نیست ولی نکته ای که برام جالب بود حضور حد اکثری ماشینهای شاسی بلند بود . ظاهراً با کیفیت و آلیاژ بهتری طراحی و ساخته میشن

    موافقم 76
    مخالفم 3
  3. زیزیگولو

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    تویوتا لندکروز این جنگجوی افسانه ای و شکست ناپذیر ژاپنی و میراث دار سری های مختلف از گذشته تا برسه به مدل ۲۰۲۲👏👏👏👏

    موافقم 79
    مخالفم 28
    1. matin

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      ای چیزارو به نیسان جی تی ار میگفتن یه زمانی

      موافقم 35
      مخالفم 4
  4. عارف

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    این تصادفی نیست که یک خودروساز میتونه سالها در صدر با دوامهای بازار باشه در حالی که رقبای قدرتمند و با سابقه ای در بازار بدنبال آن هستندند . دم تویوتا گرم

    موافقم 77
    مخالفم 2
  5. Jamshid

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2756 ديدگاه)

    خبری از عروسک های مثلا با کیفیت کره و چین نی😂
    زنده باد ژاپن و آمریکا🇺🇸🇯🇵

    موافقم 71
    مخالفم 20
    1. محمد

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کره سالی ۲میلیون خودرو در آمریکا میفروشه.وهیچ ربطی به برند های چنینی نداره.
      بعدش چرا زیر مطلب bz4x که یه فاجعه خودرو سازیه غیب شده بودی

      موافقم 19
      مخالفم 44
      1. کیان

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        کابل “یو اس بی “

        موافقم 26
        مخالفم 24
      2. matin

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (415 ديدگاه)

        اصلا بحث فروش نیست
        حالا اصلا سالی 2 میلیون میفروشه یعنی دوام ماشیناش میره بالا؟؟
        بعد برادر من هر شرکت خودروسازی مطرحی تو تازیخش حداقل یه چیز فاجعه ساخته

        موافقم 34
        مخالفم 3
      3. HamiD

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        کره ۱۵ سال پیش توی اینترنت دنبال چنین آموزشی میگشت :
        دانلود آموزش ساخت تویوتا کمری با مواد دور ریختنی بدون نیاز به چسب

        موافقم 31
        مخالفم 15
      4. حسین

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        فاجعه خودروسازی اونی هست که ده ساله از سر فقر دانش و تکنولوژی نمی تونه مشکل انفجار انجین هاشو برطرف کنه واسه همین با خوشحالی داره میره دنبال برقی شدن چون دانش ساخت انجین درو نسوز نداره. حتی چینی ها هم همچین وضعیت فلاکت باری نداشتن

        موافقم 25
        مخالفم 27
      5. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        زیاد نگران چین نباش !
        بخواهی نخواهی ، چین کره را دیگر نگاه هم نمیکنه !
        مقاله‌اَش تو پدال هست که حتی چینی‌ها کره‌ای‌ها را لایق خرید نمیبینند و در حد یه خودرو برای خدمتکارهاست که نهایت تا ۲۰ هزار دلار ارزش خرید دارند و بیشترش یعنی پول حروم کردن !

        موافقم 25
        مخالفم 18
    2. قاطر فروش

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      کیا ریو

      موافقم 15
      مخالفم 4
  6. Arshia m3csl

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ماشین های امریکایی هم تو این لیست حضور پر رنگ داشتن ماشین های امریکایی و ژاپنی واقعا محکم هستن و واقعا عالین عرب ها هم ماشین امریکایی و ژاپنی دارن بیشتر که نشون دهنده محکم بودن و قابل اعتماد بودن ماشین های ژاپنی و امریکایی هست و تو ماشین های آلمانی هم مرسدس بنز g کلاس خیلی محکم و با دوامه

    موافقم 43
    مخالفم 3
  7. sina

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    امپراطور در صدر

    موافقم 40
    مخالفم 5
  8. امین

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پیدا کنید خودروی آلمانی را

    موافقم 28
    مخالفم 59
    1. مازیار

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      جاهای زیادی میشه پیداشون کرد
      تو جدولهای سریع ترین قوی ترین خاص ترین با کیفیت ترین و خلاصه هر جایی که فاکتورهایی غیر از بصرفه بودن هم مد نظر باشه پیدا میشن به وفور

      موافقم 68
      مخالفم 20
      1. سوشیانت

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        تو سریع ترین ها قوی ترین ها که باز آمریکایی ها بهتر از آلمانی هان دوج چارجر هلکت ردآی سریع ترین و قوی ترین سدان بنزینی جهان کادیلاک اسکالید وی قوی ترین سریع ترین شاسی بلند جهان دوج دورانگو هلکت قوی ترین و سریع ترین کراس اوور سه ردیفه جهان سریع ترین سدان ترین قوی ترین سدان برقی جهان لوسید ایر سافایر و…

        موافقم 24
        مخالفم 62
        1. بی خیال اسم

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          سریع ترین سدان در شتاب بیمر ام ۵ سی اس

          سریع ترین سدان در تاپ اسپید بنتلی فلاینگ اسپور

          سریع ترین شاسی بلند استون مارتین دی بی اس ۷۰۷ اسمش رو اگه اشتباه نکنم

          سریع شاسی بلند در شتاب کاین توربو جی تی

          همین چارجر و چلنجر رو پلت فرم ها دایملر هست بعد سال ها

          موافقم 43
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۱۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          اول این که استون مارتین یه ماشین شتر گاو پلنگ هست انجینش ساخت بنز خودش انگلیسی اروپایی ها دیدن تنهایی حریف آمریکایی ها نمیشن😂😂😂 دوم همون بنتلی رو مقایسه کن با همون چارجر شتاب بنتلی ۳.۷ شتاب دوج ۳.۶ قدرتش هم که بیشتره پس باز هم دوج بهترین پرفورمنس رو داره تازه این رو هم در نظر بگیر که بنتلی دیده تو هشت سیلندر که اکثر سدان ها هشت سیلندر هستن حرفی برای گفتن نداره😂😂😂 در ضمن کی گفته پورشه کاین شاسی بلنده؟؟؟ اول برو فرق شاسی بلند با کراس اوور رو یاد بگیر بعد کامنت بده در ضمن دوج دورانگو کاربردی تر از پورشه هست هم یه کراس اووره خانوادگیه هم اسپرت در ضمن همون ام فایو سی اس هم فقط تو شتاب از دوج بهتره تو بقیه موارد یعنی قدرت و تاپ اسپید از دوج ضعیف تره در ضمن پلتفرم چارجر برای کرایسلره نه دایملر در ضمن تو پیکاپ های اسپرت هم که بگم تو بنزینی ها رم و تو برقی ها هامر هم هست که باز هم با یه جمع بندی میبینیم که آمریکایی ها تو اکثر کلاس ها بهترین هست

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. بی خیال اسم

          ۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خدایی جمع کن

          خودت خندت نمی گیره
          تو تاپ اسپید جلو بنتلی کم آوردی رفتی سراغ شتاب

          ولی هم شتر گاو پلنگ زده جلو همه آمریکایی
          ها

          ام ۵ سی اس هم تو پیست هم تو شتاب هم تو شتاب ثانویه از چارجر بهتره پس اسکت شی بهتره به نظرم

          والا ما که پورشه کاین رو تو جمع شاسی بلند ها هم دیدیم

          خودت برو تحقیق کن پلت فرم ماله دایلمره
          و گرنه اگه کرایسلر می تونست یک پلتف فرم خوب توسعه می داد

          آره واس خودت بگو امریکایی ها بهترینن

          ولی حقیقت یک چیز دیگس

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. سجادی

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اون فقط آلمان دهه نود بود، متاسفانه سیاست هاشون الان تغییر کرده

      موافقم 17
      مخالفم 4
    3. Arshia m3csl

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      همینکه پورشه ۹۱۱ توربو با کارکرد ۱ میلیون کیلومتر هست و مقاله اون ۹۱۱ توربو تو پدال هست نشون دهنده محکم بودن و دوام ۹۱۱ توربو هست که ۱ میلیون کیلومتر کارکرد هم ثبت کرده تاره مرسدس بنز های جی کلاس هم هستن که استحکام و دوام بالایی دارن

      موافقم 33
      مخالفم 13
  9. Peyman.JDM

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چیز خاصی نیست عادیه تویوتا رو در این لیست ببینیم

    موافقم 35
    مخالفم 2
  10. قاطر فروش

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    چرا بیشترشون شاسی بلندن

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. matin

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      کلا suv ها و پیکاپ ها با دوام ترن چون این ماشینا معمولا بیرون جاده میرن یه جوری میسازن بعد دو بار افرود از هم نپاشه

      موافقم 28
      مخالفم 1
    2. Jamshid

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2756 ديدگاه)

      چون شاسی و موتور و بدنه برای شرایط سخت ساخته شده مثل آفرود و اگر از این ماشین ها فقط برای سفر جاده ای و استفاده روز مره استفاده کنی تا صد سال دیگه آخ نمیگه
      دقیقا نقطه قوت شاسی مستقل مناسب آفرود همینه

  11. Ferrari

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    یادمه چندماه پیش ویدئو مقایسه توانایی افرود تویوتا فورانر و فورد برانکو رو میدیدم، خیلیها کامنت گذاشتن در وصف همین بادوام بودن تویوتا. یکی نوشته بود این دوتا ماشین رو ۲۰ سال بعد هم بیارید و باهم مقایسه کنید. چند نف دیگه هم نوشته بودن صاحب فورانر و تاکوما با بیش از ۳۰۰ هزار مایل کارکرد هستن و از کیفیت ماشینها راضی هستن و مشکل خاصی براشون به وجود نیاورده

    دیروز دیدم چندتا از دوستان میگفتن تویوتا به این دلیل سمت تولید ماشینهای برقی نرفته چون سودش در فروش قطعات یدکی و خدمات پس از فروشه. خب حالا با خوندن این پست نظرشون چیه؟ شما برای سود بردن از فروش قطعات یدکی، بادوام ترین ماشینها رو میسازید؟

    موافقم 50
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      ماشین های برقی هم نیاز به لنت دارن نیاز به صفحه دیسک دارن
      ممکنه تصادف کنن و…
      پس در نتیجه اونا هم این درامد هارو دارن برای شرکت سازنده
      تا حدی هم اون دوستمون درست میگه درامد اصلی شرکت ها حاصل از فروش های مربوط به خودرو هست و قرار داد و سودی که از همکاری با قطعه ساز میبرن ولی اون اقا دوست داره بگه تویوتا اون طوره و اینوطره کاریش نمیشه کرد

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. MILADZM

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      رفیق بهت پیشنهاد میکنم حتما برو درباره تست های جاده ای طاقت فرسا و آزمایش های بلند مدت که فورد برای برانکو انجام داده یه تحقیق کن .
      این حرفا دیگه نخ نما شده توی سال 2022 هر وسیله مصرفی یه عمر مصرفی داره کسی ماشینشو نگه نمیداره واسه نوه نتیجه ش
      در ثانی همون طور که کاربر R@min هم پایین گفت اون بحث سگ جونی برای موتور های 20 سال پیش تویوتا بود
      انجین توربو تویوتا هم لانچ خوبی نداشت و همون اول چندین دستگاه با مشکل ویست گیت توربو و … مواجه شدن
      موتور های اکوبوست بهترین و بادوام ترین انجین های توربو هستن که همزمان با اینکه تویین توربو هستن از فناوری GDI هم استفاده میکنن
      شما برو انجین 3.5 لیتر اکوبوست V6 فورد رو ببین
      عمر مفیدش زده 200000 مایل
      که با انجین 1UZ_FE تویوتا برابره
      ولی نکته اینجاست که فورد از 3.5 لیتر 450 اسب میگیره و تویوتا از 4 لیتر 260 اسب !
      مشتی اینکه نر نیست از 6 لیتر موتور 350 اسب بگیری بیای بگی آقا من شاهکار کردم موتورم خراب نمیشه !
      حالا وایستا ببینیم این سری 300 چیکار میکنه
      پس توی همون بحث دوام هم فورد کلی از تویوتا جلوتره حالا شما بنا به یه تعداد بحث های گذشته با کاربران اینجا از فورد کینه شتری داری مشکل من نیست .

      موافقم 15
      مخالفم 43
      1. حسین

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        اولا که اون اکوبوست تکنولوژیش متعلق به آلمان هست که فورد خریده. دوما فورد تو دوام از تویوتا بالاتره؟ پس چرا تو این لیست و هیچ لیستی نماینده نداره؟ آمریکایی ها اگه بلدن برن از سه سیلندر 1.5 لیتری سیصد اسب بکشن بیرون مثل کرولا gr اونوقت بیا از این چیزا صحبت کن

        موافقم 23
        مخالفم 20
        1. Amir Machine

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          در مورد موتورهای اکوبوست قبلاً مفصل بحث شد و توضیح دادیم، ابن بخشی از مواردیه که دوستمون رامین قبلا در مورد این موتورها گفته:
          «فورد فقط یه تکنولوژی نخرید بلکه اونو به بلوغ رسوند، اون شرکت آلمانی به تنهایی هرگز نمی تونست پرفورمنس موتورو به حد فورد برسونه چون نیازمند صرف چند صد میلیون دلار هزینه و هزاران ساعت کار هست که فقط از یه ابر کمپانی برمیاد و مطمئنن اگر فورد پیش دستی نمی کرد حتما تویوتا و فولکس اونو می خریدن. یه نکته ای که هست اون شرکت این تکنولوژی رو برای خودروهای کوچیک شهری توسعه داده بود و اصلا تو ذهنشونم نمی گشت تا کجا ظرفیت داره اما تیم فورد پرفورمنس این موتورو جوری توسعه داد که باهاش قهرمان لمانز شد»

          مورد بعدی، تو این لیست فورد نماینده نداره؟ پس اکسپیدیشن و F150 چی‌ان؟!!

          و مورد آخر، همونطور که میبینی، تو این لیست ماشین‌های یکی دو دهه پیش حضور دارن که همگی از موتورهای ساده تنفس طبیعی استفاده میکنن، مطمئن باش اون سه سیلندر 300 اسبی تویوتا یا 2 لیتری 450 اسبی مرسدس از لحاظ دوام حتی نمیتونن نزدیک اینا بشن، اینجا بحث دوامه نه اینکه کدوم شرکت از چقدر حجم موتور چقدر قدرت بیرون میکشه، هردوتون موضوع بی‌ربطی رو دارین میگین

          من که کاملاً بعید میدونم حتی همون 3.5 لیتری اکوبوست فورد که که الان بطور گسترده داره رو فول سایزهاش استفاده میکنه از لحاظ دوام و کم‌خرجی بتونه نزدیک پوشرادهای GM بشه و یکی از دلایل فروش بیشتر اسکالید و تاهو از نویگیتور و اکسپیدیشن قطعاً همینه، در مورد 3.5 لیتری V6 جدید تویوتا هم همینطوره و بعیده که دوام هشت سیلندرهای ساده و تنفس طبیعی سابقشو داشته باشه

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. MILADZM

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          آقا امیر
          بحث بی ربط بودن نیست
          منظور من هم صرفا حرف شما بود _ منتها یه جور گفتم سو تفاهم پیش اومده _ صرفا در پاسخ به دوستمون فراری گفتم که انجین های توربو جدید تویوتا مثل V35A تا 20 سال کار نمیکنن !
          بالاخره تو این دنیا یه قوانین از فیزیک حاکمه که ازشون نمیشه فرار کرد
          به قول خودت فرقی هم نداره تویوتا باشه یا فورد یا شوی
          قبلا هم گفتم نصف فیزیک توی این جمله خلاصه شده :
          قطعا وقتی یه کمیت رو افزایش میدی
          یه کمیت مقابل اون خودکار داره کاهش پیدا میکنه
          شما وقتی در واحد حجم توان انجین رو میبری بالا
          در واقع حرارت تولیدی رو زیاد میکنی
          از اون طرف قابلیت اطمینان رو میاری پایین .
          یا یه مثال دیگه بخوام بگم آرایش hot vee که بی ام و و بنز برای انجین های توربو از این فورمت استفاده میکنن
          راندمان گاز های خروجی منیفولد اگزوز و مشکل لگ توربو رو حل میکنه و سرعت پاسخ تراتل بادی رو بیشتر میکنه از اونور به موجب اینکه حرارت زیادی به انجین تحمیل میکنه خرابی های زیادی هم به بار میاره
          کدیلاک هم برای انجین 4.2 ببلک وینگ از hot vee استفاده کرده
          رو هر نقطه ای از کیهان دست بزاری این قانون داره حکمرانی میکنه این قضیه ازش مستثنا نیست .

          درباره موتور 3.5 لیتر وی 6 اکبوبوست تویین توربو فورد هم که بطور گسترده توی فول سایز های فورد استفاده میشه با توجه به اون مطالبی که از مالکین توی فروم های مربوط به فورد خوندم خیلی از عملکرد روان و تحویل خطی و نرم گشتاور و اتفاقا دوامش ابراز رضایت کردن .
          توی همین تبریز هم چند تا موستانگ مجهز به موتور 4 سیلندر اکوبوست آوردن و بی هیچ اغراقی اون هم توی شرایط داغون ایران تا حالا به هیچ مشکلی نخوردن .
          خودم عاشق داج هستم ولی نکته جالب اینه که بعضی از مالکین رم مجهز به انجین 5.7 همی از روغن ریزی موتوراشون خبر میدادن !

          اما پاسخ کامل حسین هم که کامل خودت دادی
          فورد در واقع یه فناوری خام رو گرفت و خودش میلیون های دلار روش سرمایه گذاری کرد و این موتور ها رو خودش چندین هزار ساعت در دورموتور های بالا و بیشتر در حداکثر قدرت و آنالیز های کامپیوتری و تست های جاده ای تحت شدید ترین فشار ها انجام داد تا اینکه به بلوغ و دوام فعلی برسن .

          موافقم 6
          مخالفم 13
        3. بی خیال اسم

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خبAmir machin جان داری خودت هم می گی اون شرکت آلمانی
          هزینه رو نداشته و گرنه اگه هزینه داشت صد در صد با اون انجین کار های بزرگی می کرد

          ولی خب دم فوردم گرم با این کارش
          خودمم فورد فنم

          موافقم 8
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          باز هم شاهد کامنت های متعصبانه و بهونه ی الکی آلمانی فن ها و ژاپنی فن ها هستیم فقط کافیه یه شرکت آلمانی یا ژاپنی یه کلمه حرف بزنه با یه کمپانی آمریکایی تا شما ها بیاین بگین چون اونا یک کلمه حرف زدن پس فلان انجین تکنولوژیش برای آمریکا نیست😂😂😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 17
        5. اردلان

          ۱۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (65 ديدگاه)

          شما خیلی ادعای قدرتتون میشه تو مسابقات تاپ فیولی نماینده تویوتا نمیومد از موتور کرایسلر استفاده کنه و قهرمان شه

      2. حسین

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        انجین سیه سیلندر تویوتا همین الان داره تا پونصد اسب و ششصد اسب تیون میشه بعد این حاجی مون اومده میگه فورد از شیش سیلندر 450 اسب می کشه بیرون😂😂😂😂

        موافقم 19
        مخالفم 21
    3. MILADZM

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      تویوتا نسل بعدی 4runner رو داره بر اساس برانکو توسعه میده
      منابع خبری موثق هم اعلام کردن که تویوتا به وضوح برانکو رو برای ساخت نسل بعدی 4runner بنچمارک کرده
      برانکو جدید _ مخصوصا نسخه رپتور _ شاهکاره و همه گفتن که سطح استاندارد آفرودر های کارخونه ای رو _عین برادر پیکاپش_ ارتقا داده
      واقعا مقایسه کردنش با یه ماشین ایرانخودرویی گیربکس 5 سرعته در سال 2022 خنده داره .
      در مورد بخش دوم کامنت و اون قضیه سود فروش قطعات هم قضیه مفصله و قبل از من هم موی دوستان تسلا فن زیادی سر توضیح این قضیه سفید شده پس دیگه ادامه نمیدم .
      فقط در همین حد بگم که خود آکیو تویودا صراحتا یه بار به این موضوع اقرار کرده
      سود یه کمپانی که هدفش توسعه و گسترش انرژی های سبز و پایداره توی فروش اینترنتی آپدیت های نرم افزاری از راه دور هست
      و سود تویوتا توی فروش قطعات
      حالا اینا کلی توضیح دارن که قبل از من بحث های زیادی اینجا دربارشون انجام شده .

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. حسین

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        خود برانکو تو فرآیند توسعش فوررانر رو الگو قرار داد. خبرش هم اومد که فوررانر تو تاسیسات فورد دیده شده.

        موافقم 14
        مخالفم 26
      2. بهزاد

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        میلاد جان اگر امکانش هست در مورد سود فروش قطعات کلی گویی نکنید و دقیق بگید مثلا کدام قطعه یا قطعات توسط خود تویوتا تولید میشه و در ادامه ی عمر یک محصول با فروشش پول به جیب میزنه؟
        شرکت های قطعه سازی که کاملا توسط تویوتا اداره میشه نام ببرید یا حداقل قطعات مصرفی که نیاز به تعویض چندباره در بازه ی عمر خودروها دارند و مربوط به خود تویوتا هستند را بگید؟

        موافقم 27
        مخالفم 4
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کاربر فراری
      شعر گفتن کنتر نمیندازه !
      این بنده خدا هم یه سوناتا YF داره که تو گِلوش گیر کرده زده به سرش !
      از وقتی فهمیده خرج یاتاقان زدن ماشینش میشه ۱۰۰ میلیون ، از خود بیخود شده 😂🤦‍♂️ !

      موافقم 15
      مخالفم 8
      1. Iman99

        ۱۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        واقعیتش اینه که کل آفرودر های تویوتا از رو آفرودر های اروپایی و امریکایی اسکی رفتن و از از روی اونها الگو برداری کردن
        شما فورد برانکو رو در نظر بگیرید
        هرجاییش رو که دست بزارید با فاصله زیادی از هر لحاظ خیلی بهتر از هر کدوم از آفرودر های تویوتا هست و اتفاقا این تویوتای هست که از فورد الگوبرداری کرده و میکنه
        و حتی تویوتا نسل جدیدش رو هم میخود بر اساس آفرودر فورد بسازه که البته هرچی باشه با وجود الگو برداری و کپی کردن از فورد بازم به گرد پای خود فورد کلا نمیرسه
        مثلا مثل تیوتا توندرا که حتی خودشون هم عتراف کردن که توان رقابت با آفرودر ها پیکاپ تراک های امریکایی رو ندارن و گفتن بخش فرعی بازار رو میتونن پوشش بدن
        در ادامه توضیح میدم که در تمام زمینه ها برتری و پیشرفته بودن با آفرودر های اروپایی و امریکایی هست و مشخص میشه که در همه چیز برتری و اول هستن خداییش میبینیم که اروپا و امریکا کلا خداییش از هر لحاظ و از همه نظر در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور البته ملاک ها و فاکتور های برتری مهم هستن که برتری مطلق رو به ارمغان میارن که در هر چیزی مشخص میکنه که همون اروپا و امریکا برتر و اول در هر چیزی هستن
        از لحاظ سیستم های کنترلی آفرودی که در نظر بگیریم
        که آزمایشش تو چنل تی اف ال آفرود هست
        که اومدن مقایسه کردن نتیجش کاملا مشخص بود شکست لندکروز و به تبع اون تیوتا فوررانر تو سیستم‌های کنترلی آفرود واضح بود که تو این زمینه ضعف دارن و به پای آفرودر های اروپایی و امریکایی کلا نمیرسن
        دیگه اونجا مشخص بود که تو اون قسمت از تست که چرخ ها سه لنگ و دو لنگ میشه با حالت استاندار حتی لندکروز سری ۳۰۰ هم که جدید ترینش هست گیر کرد و نتونست مانع رو رد کنه
        و مجبور شدن قفل دیفرانسل رو بزنن که تو اون حالت قفل دیفرانسیل هم بازم به زحمت رفت و آزمایش کننده گفت اگه فرمون رو بپیچونه نمیتونه با قفل دیفرانسیل هم بره

        ولی از اون طرف آفرودر های اروپایی و امریکایی حتی با حالت استاندار بدون قفل دیفرانسیل فقط با سیستم های هوشمند کنترلی آفرود تونستن موانع رو رد کنن چه برسه به حالت قفل دیفرانسیل که در ادامه نشون داد مثل تانک آفرودر های اروپایی و امریکایی از همه جا عبور کردن برتری آفرودر های اروپایی و امریکایی به وضوح از هر لحاظ تو این بخش و همه بخش های دیگه مشخص بوده و هست

        در کل فقط الگو برداری تویتا از آفرودر های اروپایی و امریکایی هست فقط

        تو موتور ها هم که موتور ۶ سیلندر اکوبوست فورد از هر لحاظ و از همه نظر خیلی بهتر از ۶ سیلندر تویتا هست مثلا گشتاور بیشتری داره و تکنولوژی بسیار پیشرفته تری داره و عملکرد بسیار بالاتری داره چه برسه به موتور های ۸ سیلندر اروپایی و امریکایی که از همه نظر و از هر لحاظ خیلی بهتر و برتر هستن و بادوام ترین موتور ها و بالاترین پرفورمنس در موتور ها و بالاترین توان و اسب بخار در تیونینگ ها کلا همشون رکورد هاشون متعلق به اروپا و امریکا هست

        تو سیستم تعلیق هم که آفرودر های اروپایی و امریکایی بسیار پیشرفته تر و عملکرد بالاتری دارن
        مثلا یه ویدیو دیدم از برانکو رپتور طوری به راحتی با سرعت از روی صخره ها و سنگلاخ عبور میکرد
        که اگه لنکروز رو از اونجا میبردن متلاشی میشد و باید با یدک کش لنکروز رو جمعش میکردند از اونجا می‌بردند

        تو حتی خود زیربندی و اتصالات و قطعات سیستم تعلیق و شاسی آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل برانکو رپتور رو اگه بررسی کنید و ببینید متوجه میشید چقدر در سطح بسیار بالاتری هستن قطعات طراحی شده بسیار پیچیده تر و با مهندسی بسیار پیشرفته تر و تکنولوژی بسیار بالاتری دارن یعنی در مقایسه طراحی بسیار پیچیده و مهندسی بسیار پیشرفته و تکنولوژی بسیار بالایی دارن آفرودر های برتر اروپایی و امریکایی

        پس الگو برداری قطعا تویتا الگو برداری میکنه از اونها کما اینکه تا الان هم همین کارو کرده

        با این وجود تو هر قسمتی و هر بخشی که نگاه کنیم میبینیم که برتری همه جانبه با آفرودر های اروپایی مثل فورد برانکو رپتور و .. هست

        افرودر های تویتا یه جورایی تهی هستن یعنی افرودر های تیوتا مثل بیابون خشک و خالی تهی هستن چیزی ندارن یه جورایی تهی هستن افرودرهای تویتا در برابر آفرودررهای اروپایی و امریکایی

        در اصلاح اون حرف ما باید بگیم که افرودر های تویتا خودشون همه الگوبرداری شده از افرودر های اروپایی و امریکایی هستن که همینشم به گرد پای خود افرودر های اروپایی و امریکایی کلا نمی‌رسه کلا ژاپن هرچی داره از اروپا و امریکا داره که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمی‌رسه یعنی هرچی داره از اروپا و امریکا داره و یا الگو برداری کردن و یا گرفتن و یا خود اروپا و امریکا بهشون دادن از پلی استیشنش بگیرید تا ناو هواپیمابرش بررسی کنید میبینید که اصل کار همه چیزشون از اروپا و امریکاس که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمی‌رسه

        پس اینها رو گفتم تا بعضیا که از روی تعصب حرفای متوهمانه و دروغ میزنن و واقعیت رو وارونه جلوه میدن متوجه بشن و واقیت رو ببینید که واقعیت رو هم همین بود که من گفتم

  12. شاپور

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    برادرای ارزشی کره ای فن، چرا هیچی نمیگن

    موافقم 21
    مخالفم 16
  13. R@min

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    دوام محصولات آمریکایی و ژاپنی قدیمی بخاطر سادگی موتور و تکنولوژی و همچنین استخون بندی قوی جای بحثی نمیزاره اما تویوتا و محصولات جدیدش دیگه هیچ شباهتی به پدراشون ندارن و همشون موتورهای پیچیده توربو و تکنولوژی های جدید و همگام با روز دارن. باید دید در چند سال آینده هم می تونن توی دوام به پدراشون برسن یا نه.

    برندای آمریکایی مثل فورد این گردنه تغییر نسل رو با موفقیت گذروندن و جی ام و هم همچنان موتورهای پوشراد رو حفظ کرد اما برای تویوتا و رم باید چند سالی صبر کرد.

    موافقم 18
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      ایران خودرو هم با حفظ موتور پوشراد پیکان پا به پای آمریکن اومده تا الان انصافا این موتوری که شما همش روش مانور میدید پوشراد پوشراد میکنن همچین مالی هم نیست و همه خودرسازها به جز دو سه تا سالهاست بوسیدن گذاشتن کنار،

      موافقم 25
      مخالفم 13
      1. Amir Machine

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        دوست من بعنوان یه کاربر قدیمی سایت سطح خودتو با مقایسه موتور پیکان و پوشرادهای آمریکایی پایین نیار
        خود من و رامین بارها تو همین سایت گفتیم دوران پوشراد دیگه تمومه و خود GM هم به همین نتیجه رسیده و برای همین تو Z06 جدید پوشراد رو کنار گذاشت، فورد هم که سال‌هاست از این موتورها دست کشیده

        ولی موتورهای پوشراد به دلیل سادگی، دوام بالا و فراوانی قطعات هنوز تو آمریکا خیلی پرطرفدارن و GM هم به همین دلیل هنوز داره تو بعضی مدلا ازش استفاده میکنه، وگرنه GM که موتور 4.2 لیتری بلک‌وینگ رو با اون همه هزینه توسعه دست‌نخورده گذاشت کنار، براش کاری داشت جایگزین پوشراد کنه رو اسکالید و یوکان؟
        اگه پوشراد مالی نیست، چطور تو اون بازار رقابتی آمریکا با حضور اون همه رقیب مدرن هنوز این همه مشتری دارن؟

        قضیه فقط به خواست بازار برمیگرده و اسکالید و تاهویی که با موتور پوشراد تو فروش هیچ ماشینی به گردشون نمیرسه

        چه قبول کنی چه نه، با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از موتورهای مدرن توربو، دوام ماشینا کمتر از قبل میشه، حالا چه فورد باشه چه تویوتا چه شورلت

        موافقم 19
        مخالفم 3
      2. R@min

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        نمی دونم کجای حرفم به پیکان ربط داشت ؟؟!! معلومه که اطلاعات زیادی هم راجب موتورهای پوشراد نداری که با پیکان مقایسه می کنی و منم تو این دوره زمونه دیگه طرفدار پوشراد نیستم اما در بحث دوام بهترین نباشن جزو بهترین ها هستن.

        موافقم 11
        مخالفم 10
  14. علی جردن

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    یه پراید داریم از سال ۸۷ صفر خریدیم از نمایندگی به قیمت ۸ ملیون تومان. الان کارکردش ۴۵۰هزارتاس و هنوزم می تونه ۴۵۰هزارتای دیگه هم بره تازه ارزش سرمایه گذاری هم داره ما نونو شو خریدیم هشت ملیون الان بعد ۱۳ سال همه جاش ترکیده همین داغونشو کم کم ازمون ۷۰ ۸۰ تومن می خرن.. آیا لندکروز اینجوریه؟ خیر اونجا ۵۰ هزار دلار می خرن بعد چندسال ۵ هزار دلار می فروشن

    موافقم 21
    مخالفم 4
  15. منصور

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم یه ال نود دارم 437000 تا باهاش رفتم یعنی نفر سوم میشه حرف مفت می زنی

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. امیرحسین پورکند

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تو ایران یه پرایدی هست مدل ۸۴ که طرف از صفری دست خودش بوده و ۱میلیون کیلومتر راه رفته معروف به پراید یک میلیون کیلومتری!

    2. i.am.mohamad

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      متن رو بخونید
      نوشته میانگین کارکرد در بین دو میلیون خودرو
      اگر با این استدلال باشه
      ماشین با کارکرد یک میلیون مایل هم هست

  16. شهر نشین

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    آمریکاییا فقط شاسی بلنداشون اومد.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. ali(chevynova)

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      المانیها همینشونم نیومد

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. بی خیال اسم

        ۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        والا تو هر بحثی آلمانی ها بهترینن

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. Iman99

      ۱۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      در بحث دوام هم همین‌موتور های امریکایی پوشراد بادوام ترین موتور جهان شناخته شده
      نمونش موتور ls جنرال موتورز که بادوام ترین موتور جهان شناخته شده در کنار موتور دیزلی مرسدس آلمان از اروپا یا موتور m57 دیزلی ب ام و باهاشون همه کاری میکنن و برترین تو دوام و هرچیزی هستن
      موتور های ls جنرال موتورز امریکایی رو از مزدا میاتا بگیر تا اتوبوس این‌ موتور رو روشون سوار کردن به اصطلاح سواپ کردن

      کلا تو هرچیزی اول و بهترینش از اروپا و امریکا هست
      مثلا پرفورمنس بگیرید
      یا تیونینگ
      یا دوام هر چیزی بهترینش از اروپا و امریکای هست

      بقیه باید برای سطح متوسط و پایین بجنگند با در نظر گرفتن فاکتور ها و ملاک های مقایسه ای تعیین کننده به همین میرسید
      نه چیز های که اثبات کننده چیزی نیستن تو چیز هایی که اثبات کننده برتری هستن همین که گفتم بهش میرسید

  17. شیخ جانی تیت

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من یه سوال داشتم بی تعصب ولی چرا پراید نیست خداوکیلی هر کی داشته می‌دونه از نظر عمر فنی با تویوتا برابری می‌کنه شاید هم بهتر خداوکیلی دیسلایک نده بابا من 12 سال پراید داشت 420 هزار کار کرد کلا موتور باز نشده بود خیلی پراید بالای 400 کار داریم دست کاری کردن بی شوخی

    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4316 ديدگاه)

      پراید تو آزمایش هاشون نبوده، بین 2 میلیون خودرو انتخاب کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا