تاریخ بدون شک دههٔ ۲۰۱۰ را عصر طلایی صنعت خودرو خواهد دانست زیرا در این دهه، خودروها قویتر شدند و درعینحال با مصرف سوخت کمتر، سازگاری بیشتری با محیطزیست پیدا کردند. در این دهه طراحی خودروها هم به اوج رسید زیرا خودروهای وحشتناک دههٔ ۲۰۰۰ کنار رفتند و شاهد خلق برخی مدلهای واقعاً چشمگیر بودیم؛ اما هر گلی یک خاری دارد و حتی در همین دهه هم خودروهای بسیار زشتی را دیدیم. در ادامه، تعدادی از این خودروها که فکر میکنیم از همه زشتتر هستند را معرفی میکنیم.
جیامسی تراین سال ۲۰۱۰
گلگیرها عنصر مهمی در طراحی یک خودرو هستند و میتوانند باعث زشتی یا زیبایی یک مدل باشند اما به نظر میرسد طراحان جیامسی زمانی که یک هیولای زشت مربعی بنام تراین را طراحی میکردند به این موضوع توجهی نداشتهاند. به نظر میرسید در این خودرو طراحان سعی کردهاند فرم جعبهای شکل پیکاپ سییرا را در یک کراساوور کامپکت جای دهند. این ایده اما نتیجهای معکوس داد و گلگیرهای بزرگ مکعبی صرفاً باعث شدند چرخهای تراین کوچک به نظر برسند و خودرو را شبیه سبد خرید فروشگاه کرده بودند.
هوندا آکورد کراستور سال ۲۰۱۰
ایدهٔ این خودرو روی کاغذ جالب بود. قرار دادن یک آکورد هاچبک روی شاسی بلندتر بهطوریکه ظاهری سواری مانند را با کارایی یک کراساوور ترکیب کند برای کسانی که دوست ندارند شاسیبلندهای جعبهای شکل واقعی را بخرند. اجرای این ایده اما ناامیدکننده بود و آکورد کراستور تناسبات بسیار عجیبی داشت. به همین دلیل، درحالیکه آکورد و CR-V سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه میفروختند، فروش کراستور در سال اول عرضه بهسختی به ۳۰ هزار دستگاه رسید و پس از آن بهطور مداوم کاهش یافت؛ بنابراین، هوندا در سال ۲۰۱۶ به تولید این خودرو پایان داد و از آن زمان تاکنون جهان به جای بهتری تبدیل شده است.
پورشه پانامرا سال ۲۰۱۰
ساخت یک پورشهٔ سدان تولیدی در سال ۲۰۱۰ چیز کاملاً جدیدی بود و انتظار نمیرفت پورشه در اولین تلاش بتواند این کار را خیلی خوب انجام دهد اما انتظار هم نداشتیم که نتیجهٔ آن چیزی به این زشتی از آب درآید. ایدهٔ پورشه این بود که پانامرا را مثل یک ۹۱۱ کشیده جلوه دهد اما این کار به بدترین شکل انجام شد تا جایی که حتی رئیس پورشه «ماتیاس مولر» اعتراف کرد که طراحی پانامرا میتوانست بهتر باشد. در برنامهٔ تاپ گیر نیز سه مجری محبوب بارها به زشتی پانامرا اشاره کرده و آن را مسخره میکردند؛ اما با همهٔ اینها، فروش پانامرا مثل یک موشک بالا رفت. سپس نسل دوم این ماشین در سال ۲۰۱۷ با طراحی خیرهکننده معرفی شد و ثابت کرد یک پورشهٔ چهاردر لزوماً نباید زشت باشد.
اینفینیتی QX56 سال ۲۰۱۱
هنگامیکه اینفینیتی سرانجام جانشین نسل اول QX56 را معرفی کرد، فهمیدیم برخی خودروها نمیتوانند از زشتی قبلی خود فاصله بگیرند. البته در این نسل جدید اینفینیتی آن خط سقف احمقانهٔ نسل قبلی را حذف کرده بود اما طراحی قسمت جلویی آن با کاپوتی بلند و چراغهایی که در مکان پایینی نصب شده و ظاهری کاملاً نئاندرتالی به خودرو داده بودند، دو برابر افتضاحتر شده بود. در آن زمان همچنین قیمت سوخت هم در حال افزایش بود و مردم هرگز یک خودروی زشت پرمصرف نمیخواستند تا اینکه اینفینیتی در سال ۲۰۱۸ سرانجام اسیووی بزرگ خود که حالا QX80 نامیده میشد را فیسلیفت کرد و فروش آن بشدت افزایش یافت.
نیسان جوک سال ۲۰۱۱
نیسان جوک با چراغهای پارکی که به چراغهای اصلی جلو تبدیل شده بودند و چراغهای جلویی که نقش مه شکن را بازی میکردند، شباهت زیادی به قورباغه داشت و این چیزی نبود که مردم آن را مناسب یک خودرو بدانند. هیچکس نمیگفت من رانندگی بامو را دوست دارم اما از اینکه شبیه یک قورباغه نیست واقعاً ناامید شدهام! حتی زمانی که سوار بر یک جوک در حال عبور از مرز کانادا به نیویورک بودم، مأمور مرز پرسید شهروند کجایی؟ گفتم آمریکا، پرسید چرا ماشینت اینقدر زشته؟ توضیح قانعکنندهای برای این سؤال نداشتم ولی بههرحال او مرا به آمریکا راه داد!
نیسان مورانو کراسکابریولت سال ۲۰۱۱
در برخی خودروهای بالا گفتیم ایدهٔ خوبی داشتند اما بد اجرا شدند ولی تبدیل نیسان مورانوی کراساوور به یک کابریولت هم ایدهٔ بدی بود و هم اجرای بدی داشت که نتیجهٔ آن خلق خودروی وحشتناکی بود. بدتر از آن، نیسان با ارائهٔ رنگهای بیرونی فانتزی و داخل سفیدرنگ برای کراسکابریولت سعی کرده بود آن را جذابتر کند اما این کار باعث شده بود رانندگی با مورانو حس سواری با کمد لباس خانمها را داشته باشد!
مرسدس بنز SL سال ۲۰۱۲
تا سال ۲۰۱۱، مرسدس بنز SL یک رودستر زیبا و جذاب بود که وارث افسانهٔ SL محسوب میشد اما در همان زمان مرسدس به این نتیجه رسید که SL باید بیشتر شبیه SLS AMG باشد. به همین دلیل، طراحان نسل جدید این خودرو را با جلوپنجرهٔ عمودی، چراغهای جلوی مربعی و آبششهای کرومی روی گلگیرهای جلو طراحی کردند. درنتیجه، آن SL جذاب و چشمگیر حالا خودرویی زشت و شلخته به نظر میرسد. البته همین ویژگیهای طراحی در مدل کوچکتر SLK بهخوبی کار میکردند اما SL به نظر میرسید از نوعی بیماری پوستی رنج میبرد که البته باید وانمود کنید متوجه آن نیستید و هرگز به روی خود نیاورید! خوشبختانه اما مرسدس در فیسلیفت سال ۲۰۱۶ نمای جلویی SL را کمی بهتر کرد.
نیسان NV سال ۲۰۱۲
در اینجا باید نیسان را تحسین کرد زیرا ساخت یک ون زشت واقعاً موفقیت بزرگی است! از شوخی گذشته، مگر طراحی یک ون چقدر سخت است؟ یک جعبه بکشید و چهار چرخ زیر آن قرار دهید، تمام! البته ممکن است چنین خودرویی جذاب نباشد اما مطمئناً افتضاح هم نخواهد بود مگر اینکه نیسان را الگوی خود قرار دهید! بزرگترین نقص ظاهری NV پوزهٔ بسیار بزرگ آن است که به دلیل اشتراک قطعات فنی با پیکاپ تایتان ایجاد شده است. این دماغهٔ بزرگ نهتنها ظاهر ون را خراب میکند بلکه قدرت مانور آن را هم کاهش میدهد که یکی از دلایل اصلی خرید ونها است. نسخههای سقف کوتاه NV بهخودیخود زشت بودند اما نسخههای سقف بلند بهگونهای به نظر میرسیدند که گویی نیسان یک قابل پارویی را روی سقف ون گذاشته است! ونها نیازی به طراحی زیبا ندارند اما مطمئناً اینقدر هم نباید زشت باشند.
سیتروئن C4 کاکتوس سال ۲۰۱۴
ما از فرانسه و خصوصاً از سیتروئن انتظار خودروهای عجیبی را داریم اما C4 کاکتوس از همه عجیبتر است. روی درهای این خودرو چیزهایی مثل حباب پلاستیکی دیده میشود که پر از هوا هستند و برای مهار ضربههای کوچک مثل سبدهای خرید یا برخورد درها به دیوار در هنگام باز کردن تعبیه شدهاند؛ اما اجازه ندهید این قسمتها که ایربامپ نام دارند مانع از توجه شما به دیگر ویژگیهای عجیب C4 کاکتوس مثل چهرهای شوند که به نظر میرسد با سمباده زدن به دماغهٔ نیسان جوک ایجاد شده است! ظاهراً طراحی C4 کاکتوس حتی برای فرانسویها هم خیلی عجیب بود زیرا در سال ۲۰۱۸ سیتروئن نسخهٔ تعدیلشدهای از آن را با جلوپنجرهٔ معمولی و ایربامپهایی که حالا به بالای رکابها منتقل شده بودند معرفی کرد.
فیات 500L سال ۲۰۱۴
شاید ایدهٔ ترکیب مینیون با هاچبک جالب به نظر برسد اما فیات 500L از همه لحاظ اشتباه طراحی شده است. در اکثر خودروهای زشت میتوان به قسمتی اشاره کرد که همهچیز را زشت کرده اما در 500L کل طراحی بههمریخته و زشت به نظر میرسد. در این خودرو تناسبات خوب نیستند، چراغهای جلو خیلی بالا است، سپرها خیلی پایین هستند، جلوپنجره خیلی باریک است، گلگیرها خیلی پهن هستند، چرخهای خیلی کوچک است و درها خیلی بزرگ هستند.
تویوتا میرای سال ۲۰۱۶
میرای هیدروژنی قرار بود خودروی آینده باشد و بنابراین تویوتا میخواست آن را آیندهنگر جلوه دهد؛ اما ظاهراً تویوتا تصور میکرده که انسانهای آینده چشم ندارند. در هر خودروی زشتی، برای شروع تمسخر نقطهای را پیدا میکنیم اما در میرای نمیدانیم از کجا شروع کنیم زیرا در این خودرو به غیر از رینگها و دستگیرهٔ درها، هیچ جای دیگری وجود ندارد که منزجرکننده نباشد! اگر زیبایی را بتوان به موسیقی تشبیه کرد، میرای مانند صدایی خواهد بود که وقتی سر خود را به کیبورد پیانو میکوبید میشنوید!
هوندا کلاریتی سال ۲۰۱۷
هوندا: چی؟ تویوتا یک خودروی هیدروژنی زشت ساخته است؟ سریع بیایید یکی زشتتر از آن بسازیم!
بنتلی بنتایگا سال ۲۰۱۹
شاید کلمهٔ زشت خیلی شایستهٔ بنتلی بنتایگا نباشد زیرا ما رولزرویس کولینان را هم دیدهایم اما بنتایگا دقیقاً برعکس چیزی است که از بنتلی انتظار داریم؛ یعنی باشکوه نیست، منحصربهفرد نیست، جذاب نیست، ظریف نیست، هیجانانگیز نیست، باوقار نیست. به همین دلایل، بنتایگا را شایستهٔ حضور در این لیست میدانیم.
شورلت کامارو SS سال ۲۰۱۹
اگر با صنعت خودروسازی آشنایی داشته باشید، میدانید که طراحی یک خودرو حداقل دو تا سه سال طول میکشد؛ بنابراین، وقتی شرکتی خودروی جدیدی طراحی میکند و یک سال بعد آن را تغییر میدهد، یعنی خودش هم فهمیده که خودروی زشتی طراحی کرده است. همین اتفاق برای شورلت کامارو SS مدل ۲۰۱۹ رخ داد. شورلت با چسباندن یک نوار پهن مشکیرنگ در وسط جلوپنجرهٔ و لوگوی بزرگ کرومی در میانه آن، ظاهر ماسل کار خود را خراب کرد. با رنگهای روشن، ظاهر کامارو حتی بدتر به نظر میرسید. این نشان میدهد که طراحی بد یک قسمت کوچک میتواند لطمهٔ بزرگی به کل ظاهر خودرو وارد کند. به همین دلیل، فروش کامارو که قبلاً روندی نزولی گرفته بود، کاهش چشمگیری پیدا کرد. بااینحال، خوشبختانه شورلت برای مدل ۲۰۲۰، ظاهر کامارو SS را تغییر داد و آن نوار مشکی را همرنگ بدنه کرد.
viper2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پورشه و بنز و کامارو اصلا زشت نبودن . البته کامارو یکم جلوش شلوغ شده.
مهرداد فرزانه
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کامارو زشت بود ولی پورشه و بنز خدایی زشت نبودن.
viper2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰من زشتشم دوست دارم🙂
ALIREZA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پورش و بنز واقا افتضاح بودن
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پانامرا؟ بنتایگا؟ SL؟ 😱دروغ آخر سال بود😐
AMG GT R
۱۴ اسفند ۱۴۰۰عقب پورشه پانامرا واقعا افتضاح بود
که پورشه تو نسل جدیدش درستش کرد
من^_^
۱۴ اسفند ۱۴۰۰آره واقعا عقبش زشت بود ولی نمیدونم چجوری میگن زشت چون اولین بار که دیدمش وسط میدان اصلی شهرمون دهنم وا موند ازش😂😐
پیام
۱۴ اسفند ۱۴۰۰هر وقت صحبت از زشتترین ماشینا میشه، بخش بزرگیش به طراحیهای ژاپنیها برمیگرده.
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰هر وقت صحبت از سمی ترین کامنت میشه، بخش بزرگیش به امثال شما بر میگرده🙃
MOHAMMAD.n.r
۱۴ اسفند ۱۴۰۰زیاد خوشحال نباش! اینجا گفته خودرو! هر وقت صحبت از زشت ترین اسباببازی ها شد ماشینای کره ای میان وسط.
ماشین زشت باشه ولی اصالت داشته باشه!!! امار فروش هم همینو میگه!
MOHAMMAD.n.r
۱۴ اسفند ۱۴۰۰۸۰ درصد خودرو های این لیست جز پرفروش های سگمنت خودشون هستن.
MOHAMMAD.n.r
۱۵ اسفند ۱۴۰۰به نظر من همشون قشنگن، فقط با گلگیر هوندا کلاریتی کنار نمیام، بقیه به نسبت زمان خودشون عالین
احمدرضا
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کی این مقاله رو نوشته؟
به غیر از یکی دو مورد اصلا زشت نیستن
بعضیا شاید عجیب الخلقه باشن که به مرور مردم با سبک طراحیش کنار اومدن
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰نویسنده سایت موتورترند پیش از نوشتن این مقاله سمی یک عدد قرص روان گردان استعمال کردند🙃
Sina10
۱۴ اسفند ۱۴۰۰خب مشکل میتونه از عکس ها هم باشه
خیلی از این ماشینا از جمله ۵۰۰L توی یه نما ، عادیه
ولی مثلا از نمای نزدیکتر فاجعه است یا وقتی کنار مدلی که از روش ایده گرفته بزارین ، مثلا همین فیات ۵۰۰L کنار ۵۰۰ عادی چی میشه!
بعضیاشون هم نسبت به نسل قبلیشون افت کردن از جمله SL که افت شدیدی هم از نظر قیافه هم از نظر فنی کرده بود
کامارو هم بعد از فیس لیفت نابود شد
یا مورانو که از عقب وقتی سقفش بسته باشه نسبت به بقیه کروکی ها مشخص میشه چیه! البته خودم اینو همیشه دوست واشتم
آکورد کراس تور هم از جلو اتفاقا خیلی هم خوبه!
از کنار که نگاهش کنید متوجه میشین که چقدر بی تناسبه
میرای تویوتا با رنگ سفید نگاه کنید
و عکس های دیگش از جمله از عقبشو ببینید
هرچند این ماشین بیشتر از اینکه زشت باشه ، باید بهش گفت عجیب
Sina10
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ماشین های زیاد دیگه ای جاشون توی این لیست میتونست باشه
تعداد زیاد شاسی بلند ها و SUV های موجود در لیست هم واقعا چشمگیره
دلیلش اینه که همه شرکت ها به طمع سود کراس اوور در ۱۰ سال اخیر ،هرچی دم دستشون بود ریختن توی یه ظرف و مخلوط کردن سریع یه کراس اوور دادن بیرون ، مثل کالینان و
دقیقا مثل کاری که اوروس لامبورگینی انجام داد ، یه تکه از Q7 اورد ، یه تیکه از بنتلی بنتایگا و یه تیکه از کاین و ۹۱۱ توربو نسل قبل و از توانایی خودش هم رو با هم مخلوط کرد
که اتفاقا Q7 و بنتایگا و کاین هم باز با هم شباهت دارن
کاین GT توربو هم از ویژگی های اوروس استفاده کرده!
نتیجه میشه کراس اوور های که به زیبایی سدان های هم رده اشون نیستن که خیلی خیلی مثال های دیگه هم موجوده ، اینا تازه بخش کوچیکیه
فراری پورسانگ که عکساش در اومده ، قیافه از روما و SF90
یه سری شایعات که از GTC4 Lusso هم شباهت هایی داره
موتور هم مشابه بقیه مدل هاست
و از تجربیات مازراتی لوانته هم استفاده شده ، حالا که حرف لوانته هم شد به نظرم این هم یکی از کراس اوور های نسبتا ضعیف چند وقت اخیر بوده ، نسخه های تروفئو و نسخه های میانی رو کاری ندارم که بابت تشابه با فراری جذابیت فوق العاده ای دارن ولی نسخه های پایه ، اصلا در حد رقبا نبود ، حتی قیافه اش هم به جذابیت بقیه مازراتی ها نبود و بعلاوه کابین قدیمی و موتور های ناجور توی نسخه های پایه
لوانته ولی سالها روش کار شده بود ، اول با کانسپت مازراتی کوبانگ GT که شبیه مینی ون بود ، قیافشو حتما ببینید و بعدشم کوبانگ خالی که شباهت زیادی به همین لواتته داشت ، چند سال بعد تر هم لوانته خودش اومد که ، بیش از ۱۰ این ماجرا ها وقت برد! بعد این همه سال که روش کار کردن ، ماشین نهایی ماشینی بود که از عقب ، همون گرن توریسمو با ارتفاع بیشتر بود ، طول ماشین با قیافه جلوش تناسب نداشت و نسخه تروفئو با وجود اینکه حرف نداشت قیمتش بالا و ناجوری روش گذاشتن و همون کابین قدیمی رو استفاده میکرد
لندروور و جیپ بابت اینکه مخصوصا روی کراس اوور و شاسی بلند کار میکنن از نظر قیافه اینجور مشکلات رو کمتر به خودشون دیدن ، البته یه سری ماشینایی مثل جیپ کامپس نسل قبل هم بودن این وسط که ظاهر درستی نداشتن
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سینا جان عزیزم . . . از همه جا بند کردی به لوانته برادر :)) از زمانی که مازراتی تصمیم گرفت ” به تعبیر عامیانه ” شاسی بلند بسازه تا زمانی که در سال 2016 لوانته معرفی شد 17 سال طول کشید . . . کانسپت ناموفق و سرهم بندی شده Kubang (2011) هم که بروی پلت فرم جیپ گرند چروکی بود ، زمین تا آسون با لواتنه که روی پلت فرم M156 مازراتی هست فرق داره . . . اگه در قیاس با کابین های هر سال جدید شونده ی کره ای ها کابین لوانته رو قرار بدیم ، بله ، کابین لوانته کمی قدیمی شده اما فلسفه مازراتی طراحی یک محصول حداقل برای 10 سال هست . . . اصالت نهفته در طراحی ایتالیایی ، کهنه نشدن طرح رو حداقل تا چندسال برای دوستدارانش تضمین میکنه . . . در مورد ضعف موتورهای پایه هم بگه خریدار می تونه تست درایو کرده و سپس حواسش رو جمع کنه و تصمیم بگیره و درضمن خیلی از مردم عادی شاسی بلندی با شتاب 3.6 ثانیه رو نمی تونن کنترل کنن . . . بنابراین باید طیفی از موتورها برای طیفی از خریدارها در نظر گرفته بشه { “درست مثل محصولات ایراد خودرو :)) ” } . . . و در مورد نمای عقب که گفتی همون گرن توریسمو هست { هرچند می توانست نباشد } اما چون همون طور که گفتم طراحی اصیل ، ماندگار و لازمان میشه ، شاید نخواستن به ترکیب برنده دست بزنند و باز هم از زیبایی چراغ عقب گرن توریسمو اینجا در نمای عقب لوانته هم استفاده کردند . . . خلاصه من بویی از صرفه جویی یا عجله به مشامم نمی رسه هر چند ممکنه دوستان نظر دیگری داشته باشن که برای من هم محترم هست . . .
شاعر
۱۴ اسفند ۱۴۰۰در مورد اکثر خودروهای این لیست با لفظ “میتونست بهتر باشه” میتونم کنار بیام ولی با کلمه “زشت” نه
بخصوص بنتلی و پورشه و بنز
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنتلی و بنز و پورشه که زشت نیستند
Elsan
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنتلی کجاش زشته ؟.؟.؟؟؟؟؟
ایلیا
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سلام خداییش بعضی هتشون خوشکل بودن مثل شرولت و بنز
کوبیده
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنظر من خیلی هم گوگولی و ناز بودن (جز اینفینیتی)
یکیو پیدا کنید بدون اینکه عکسا رو نشون بدین عمرا اگه حدس بزنه درباره زشت ترین ماشینای دهه هست
Porsche 911
۱۴ اسفند ۱۴۰۰اینکه پانامرا بنتلی و مرسدس رو زشت بدونیم واقعا کم لطفی هست
پانامرا در زمان خودش طراحی داخلی و خارجی اش خیلی زیبا بود و همونطور که نوشته شد فروشش هم بالا بوده
بنتلی هم به عنوان عضو شاسی بلند این خودروساز اشرافی زیبا هست البته تو فیس لیفت یکم چراغ های عقب تغییر پیدا کردن…
اما مرسدس رو میشه به عنوان نسل های پیشین زشت دونست چون کلاس sl مرسدس یک خودروی اصیل و زیباست که این نسخه این رویه رو پیش نگرفت اما توی slk همین طراحی کوچک تر شده خیلی هم خوب نشست
سیتروئن هم به نظرم اینده نگرانه هست و شکلی نداره
در کل همه شون زشت نیستن شاید باز هم بعضی هاشون عجیب باشن اونم فقط بعضی هاشون…
محمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۰انصافا هیچکدوم زشت نبودن شاید بعضی ها باب میل همه نباشه طراحیشون ولی بی انصافیه بخوایم زشت خطابشون کنیم نویسنده این مقاله اگه شاهکاری مثل زانتیا دو زامیاد پادرا یا پراید وانت رو میدید چی میگفت
A4
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنتایگا
کامارو
SL
عجب😐😕
یوسف
۱۴ اسفند ۱۴۰۰میرای و کلاریتی و مورانو خیلی زشت هستن
بنز و پورشه زیاد هم زشت نبودن
میثم
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنتایگا
پانامرا
کلاریتی
مرسدس اس ال
اصلا زشت نیستن
فیاته هم اونقدر زشت نیست، معمولیه
طراحی عجیب سیتروئن رو هم خیلی دوست دارم
بقیشون واقعا جالب نیستن
Yasin
۱۴ اسفند ۱۴۰۰این دیگه مقاله خیلی مسخرهای بود
هیچکدوم زشت نبود
بنتایگا و مرسدس و… خیلی هم عالی بودن اتفاقا
javadgs2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چرا تعصب بیجا!! بنتایگا که دیگه واضحه زشتو بی ریخته! نگاه به اصالت و قدمت و کلاس برندش نکن!
javadgs2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰شرکت های gmc و کرایسلر سردمدار خودروهای بیریخت و زشت!
تحت پیگرد
۱۴ اسفند ۱۴۰۰Gmc و جوک زشتن ولی بقیشون نه خشگلن نه زشت
Jdm باز
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنظرم کلمه زشت خیلی درست نیس برای این ماشینا بغضیاشون خوشگل هم بودن
میشه گفت طراحیشون پخته نبوده نه اینکه زشت باشن
mm-yarlou
۱۴ اسفند ۱۴۰۰sl به نظرم نباید در این لیست میبود
Sina10
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنز SL نسل قبل یه آبروریزی کامل بود
شاید جاش توی زشت ترین ماشین های دهه نباشه ولی اصلا در حد اندازه نام SL نبود
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۰نیسان جوک و نیسان EV و فیات زشت بودن ولی خدایی خیلی ماشینای تو این لیست نه تنها متوسط نبودن بلکه زیبا هم بودن !
MjM
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کانسپت بنتایگا که البته اسمش بنتایگا نبود واقعا زشت بود که سریع تغییرش دادن ولی نمونه نهایی واقعا زشت نیست
عشق
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اینا زشترین های دهه ۶۰ و ۷۰… داشتن.واقعا بعضی از انتخاباشون اشتباهه.
Alienboy
۱۵ اسفند ۱۴۰۰واقعا بر چه اساسیه که بنتایگا تو این لیسته ولی bmw i3 با این همه زیبایی تو این لیست نیست-:
احسان
۱۵ اسفند ۱۴۰۰والا من همین الان آرزوی داشتم یکی از همین زشت ها رو دارم. نه من! بسیاری از مردم ایران. این مقالات واقعا برای کشورهای ما نیست! اینا زشتن. فقط پراید و سمند و دنا و رانا خوشگل هستند! نمی دونم چرا اصلا این مقالات نوشته میشه؟ این مقالات نمکی هست بر زخم دل مردم. تو مملکتی که خرید ماشین ایرانی و چینی ارزوی مردم هست. واقعا لعنت بر باعث و بانی اش که قطعا خود ما هم هستیم که با خرید هر آشغالی باعث ایجاد انحصار و رانت می شیم.
ارین صاحب جمعی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰اگه اینا زشتن پس پراید و ال نود چی محسوب میشن ؟؟؟
BENZ
۱۷ اسفند ۱۴۰۰جون پدرت slزشته یا پورشه زشته
امیر
۱۸ اسفند ۱۴۰۰بنظرم خیلیاشون اونقدرم بد نبود و اینکه وقتی پانامرا که ماشین مورد علاقمه رو دیدم تعجب کردم
بنظرم نویسنده اگر تارا یا تیبا و کوییک رو میدید نظرش راجع به اینا عوض میشد