خودروهای کانورتیبل سقف فلزی که در دههٔ ۲۰۰۰ بسیار متداول شدند، به دلیل نوع سقف خود معمولاً ظاهر زشتی داشتند اما کدامیک از این خودروها زشتترین بودند؟
در تاریخ صنعت خودروسازی رویههای مختلفی آمدهاند و رفتهاند که ازجملهٔ آنها میتوان به خودروهای اسپرت ارزانقیمت در دههٔ ۶۰، طراحیهای رترو در دههٔ ۹۰ و خودروهای هیبریدی غیر پلاگین در دههٔ ۲۰۰۰ اشاره کرد. روند دیگری که در اوایل قرن جاری در صنعت خودروسازی به راه افتاد، خودروهای کانورتیبل با سقف جمع شونده فلزی بود. البته پژو در دههٔ ۳۰ این مفهوم را به کار گرفته بود و فورد نیز در دههٔ ۵۰ از آن در مدلهای فایرلین و گلکسی اسکایلاینر استفاده کرد اما معرفی مرسدس بنز SLK در سال ۱۹۹۶ بود که واقعاً این رویهٔ جهانی را به راه انداخت.
این رویه تا جایی پیش رفت که تا اواسط دههٔ ۲۰۰۰ تقریباً همهٔ خودروسازان سقفهای پارچهای را با نمونههای فلزی جایگزین کردند اما خیلی شرکتها در این کار زیبایی را قربانی کردند. کانورتیبلهای جذابی مثل فراری ۲۹۶ GTS بهاندازهٔ همتایان کوپهٔ خود زیبا هستند چون این خودروها سقف کوتاه و ستونهای عقب ثابتی دارند اما وقتی خودروی کانورتیبل بر اساس یک هاچبک یا سدان ساخته شود، داستان متفاوت خواهد بود و این چیزی است که در بسیاری از کانورتیبلهای سقف فلزی دههٔ ۲۰۰۰ رخ داد.
برای اینکه بتوان سقف جمع شونده را در صندوق بار جای داد، بخش عقبی این خودروها معمولاً بزرگ و برآمده طراحی میشد که نمای زشتی را ایجاد میکرد. مشکل دیگر این بود که طراحان معمولاً مجبور بودند شیشهٔ جلو را تا حد امکان به سمت عقب بکشند تا سقف را کوتاهتر کنند و جانمایی آن آسانتر شود. این کار نهتنها باعث میشد طراحی خودروها در قسمت جانبی بسیار عجیب به نظر برسد بلکه احساس رانندگی با یک خودروی کانورتیبل را هم خراب میکرد زیرا بالای سر راننده بجای آسمان بیشتر ستون و شیشه دیده میشد.
برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است پژو ۳۰۶ کانورتیبل خوش استایل دههٔ ۹۰ را با ۳۰۷ کابریولت مقایسه کنید که جایگزین آن شد. ۳۰۶ کانورتیبل به همان اندازهٔ نسخهٔ هاچبک خود زیبا به نظر میرسید درحالیکه ۳۰۷ کانورتیبل از همتای هاچبک خود زشتتر بود. این موضوع یک مشکل اساسی بود که در بسیاری از کانورتیبلهای سقف فلزی دیده میشد. خوشبختانه اما اکثر خودروسازان مثل بامو از سقفهای فلزی دست کشیدند زیرا متوجه شدند سقفهای پارچهای سنتی خیلی آسانتر جانمایی میشوند و طراحی صندوق بار را قربانی نمیکنند. بااینحال، کانورتیبلهای سقف فلزی وحشتناک هنوز هم در خیابانها دیده میشوند و چشمها را آزار میدهند.
به نظر شما زشتترین خودروهای کانورتیبل سقف فلزی تاریخ کدامند؟
RENAULT5
۱۲ اسفند ۱۴۰۱سیتروئن C3 پلوریل بکی از زشت ترین ها بود
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱دقیقا
911
۱۲ اسفند ۱۴۰۱دقیقا.
توی گرند تور و تاپ گیر، کلارکسون و هموند و می،
بهش میگفتن احمقانه و زشت. هم بی کار برده و هم زشت.
Albert Trs
۱۲ اسفند ۱۴۰۱همه شون ده ها سر و گردن نسبت به داخلیا بهتره طراحیشون .
فورد
۱۲ اسفند ۱۴۰۱با ما از زشت بودن صحبت نکنید ما تیبا 1 تیبا 2 اریسان حتی پراید بدون زه رو دیدم و صف کشیدیم براش
علی جردن
۱۲ اسفند ۱۴۰۱بجا ۲۰۷ فیک کاش ایران خودرو ۲۰۶ کانورتیبل تولید می کرد هرچند مشتری کمی شاید داشه باشه اما اعتبار ایران خودرو بیشتر می شد
MASOUD 0099
۱۲ اسفند ۱۴۰۱داداش اینا به قول خودشون یه سقف شیشهای می زنن میشه ۱ میلیارد بعد میخوان کانورتیبل کنن که واویلا……
mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۱قطعاcl600 با کد c215 زیبا ترین کانورتیل هست.
از لحاظ فنی که زمان خودش فرا تر بوده
Roham
۱۲ اسفند ۱۴۰۱الان زشت ترین خودرو کدام بود؟!
الان این مطلب بود نوشتید؟!!!
فرید
۱۲ اسفند ۱۴۰۱مطلب ناقصی بود.
حتی چند نمونه زشت رو درست و حسابی نام نبرد.
بهتر بود تیتر میزد «چرا کانورتیبل سقف فلزی زشت از آب درمیاد؟»
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/Cars-3-3.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/Cars-7-3.jpg
Huracan Performante
۱۲ اسفند ۱۴۰۱این کانورتیبلی که شبیه ۲۰۶ بود اونقدم زشت نبود
Alireza
۱۲ اسفند ۱۴۰۱همین به ظاهر بی ریخت ها از ماشینهای ما خیلی باکیفیت تر و زیباترن
زیزیگولو
۱۲ اسفند ۱۴۰۱زیباییو ظاهر یه ماشین تو چشم هر کسی یه موضوع سلیقه ای هستش ولی دیگه وقتی پای پرداخت پول واسه خریدن ماشین در میون باشه بهتره آدم حداقل بیشتر دقت کنه که ماشینی که میخواد بخره یه شکلو شمایل خوبو مورد پسند داشته باشه
ژاپن
۱۲ اسفند ۱۴۰۱میشه راهنمایی کنید با ۳۱۰ میل چه ماشینی خرید
Payfast
۱۲ اسفند ۱۴۰۱پراید با ۳ تا صندلی _.
علی جردن
۱۳ اسفند ۱۴۰۱رانای معمولی
RENAULT5
۱۳ اسفند ۱۴۰۱۴۰میلیون بزار رو پولت شاهین ثبت نام کن
یه رانا یا سمندم میتونی از بازار پیدا کنی
به هیچ عنوان سراغ پراید وکوییک وتیبانرو
علی جردن
۱۲ اسفند ۱۴۰۱زیباترین سقف فلزی ها هم بنظر ولوو C70 & لکسوس IScc و آخرین نسل بی ام و سری سه کانورتیبل و بنز SL 2013 این چهارتا هستن
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱همه شون جز بهترینا هستن
علی جردن
۱۳ اسفند ۱۴۰۱و کرایسلر ۲۰۰ کانورتیبل ۲۰۱۳
این پنج تا بهترین روبازهای سقف فلزی هستن
MASOUD 0099
۱۲ اسفند ۱۴۰۱هر چی که هستند بهتر از ماشین های ویران خودرو و سایپا هست
Dian
۱۲ اسفند ۱۴۰۱پژو رو که دیدم یه لحظه کردم slk عه
shetab-car
۱۲ اسفند ۱۴۰۱206 کانورتیبل به نظرم جذابه اما چون ما 206 رو زیاد تو خیابون دیدیم احتمال داره کسی نسخه روبازش رو ببینه مورد پسندش واقع نشه
,و بر خلاف این مقاله به نظرم 306 کانورتیبل نه تنها خوش استایل نیست بلکه خیلی بی ریخته اگه دقت کنید انگار اومدن سفقش رو بریدن عکس هاشو تو گوگل ببیند متوجه میشید چی می گم
لازمه طراحی یه ماشین روباز شیب زیاد شیشه جلوست
R
۱۳ اسفند ۱۴۰۱Rc کجاش زشته اخههههههههه
Mohammadhosein
۱۳ اسفند ۱۴۰۱خیلی مطلب ناقصی بود . الان زشت ترین خودرو ها معرفی شد؟
حسین دهمرد
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تو کانورتیبل رو دست بیمر نیست.
مهردادکمال
۱۳ اسفند ۱۴۰۱یکم مقاله ناقص بود
misha
۱۴ اسفند ۱۴۰۱واقعا زشت تر از لکسوس sc داریم؟ حتی اساتید زشت سازی مثل سیتروئن هم نتونستن فاجعه ای مثل اون طراحی کنن
اهورا
۶ شهریور ۱۴۰۳به نظرم 206 کروک ماشین خوشگلی هست و از بین این چند تا ماشین 206 کروک از همه جذاب تر بود