در این مطلب با سوپراسپرتهای جذابی آشنا خواهیم شد که توسط شرکتهای کوچک و کمتر شناختهشدهای ساخته شدند و چندان موردتوجه قرار نگرفتند.
شرکتهایی مثل فراری، لامبورگینی و مکلارن وقتی سوپراسپرتی معرفی میکنند، در کانون توجهات قرار میگیرد و تا مدتها در مورد آنها صحبت میشود اما دراینبین، شرکتهای کوچک زیادی هم اقدام به ساخت سوپراسپرتهای جذابی کردهاند که شاید خیلیها حتی نام آنها را هم نشنیده باشند. این سوپراسپرتها که پرفورمنس فوقالعادهای دارند، شایستهٔ توجه بیشتری بودند و به همین دلیل در ادامه قصد داریم با ۱۰ نمونه از جذابترین آنها آشنا شویم.
نوبل M600
M600 ساخت بریتانیا ممکن است بهاندازهٔ مکلارن 720S خیرهکننده و یا بهاندازهٔ لامبورگینی هوراکان تهاجمی به نظر نرسد اما سوپراسپرتی با پرفورمنس قابلتوجه و درگیری فوقالعادهٔ راننده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که در اصل توسط یاماها برای ولوو طراحی شده بود. M600 میتواند ظرف حدود سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نوبل بیشتر به درگیری راننده اهمیت میدهد تا سیستمهای کمکرانندهٔ پیچیده و به همین دلیل در M600 حداقل سیستمهای الکترونیکی کمکی را میبینیم درحالیکه یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارتباط بین راننده و ماشین را تقویت میکند.
زنوو ST1
شاید این خودرو بهاندازهٔ فراریها و بوگاتیها مشهور نباشد اما عشق ماشینها مطمئناً این هایپرکار دانمارکی را میشناسند. در سینهٔ ST1 یک پیشرانهٔ ۶.۸ لیتری V8 قرار گرفته که بر اساس موتور LS7 جنرال موتورز ساخته شده و به لطف استفاده از سوپرشارژر و توربوشارژر، ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این هایپرکار دانمارکی ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. دنیا به خاطر نشناختن ST1 مقصر نیست زیرا دانمارکیها تعداد بسیار کمی از آن ساختند.
مازانتی ایوانترا
این سوپراسپرت ساخت کشور فراری و لامبورگینی است. ایوانترا با طیف گستردهٔ آپشنهای شخصیسازی از متریال داخلی گرفته تا رنگها و تزئینات بیرونی، مطابق با سلیقه و سفارش دقیق خریدار ساخته میشود و درنتیجه هیچ دو ایوانترایی دقیقاً باهم یکسان نیستند. ایوانترا از سال ۲۰۱۳ در چندین نسخه با پیشرانههای V8 مختلف ساخته شد که همگی از جنرال موتورز گرفته شدند. آخرین نسخه که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LT2 مجهز است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
ترامونتانا XTR
XTR یک سوپرکار چرخ باز اسپانیایی است که طراحی آن از هوانوردی الهام گرفته و به پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۹۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است. صندلیهای این خودرو مثل جنگندهها پشتهم قرار گرفتهاند و برای ورود به کابین باید یک کاناپی را به سمت بالا باز کرد. ترامونتانا همچنین در این سوپرکار از طرح چرخ باز یا بدون گلگیر استفاده کرده تا XTR شبیه خودروهای فرمول یک به نظر برسد. علاوه بر این، همانطور که در موتوراسپرت و هوانوردی میبینیم، XTR کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است.
ونسر سارت
سارت یک سوپراسپرت هلندی است که با وجود برخورداری از ترکیبی از مهندسی و پرفورمنس، مورد استقبال قرار نگرفت. به لطف بدنهٔ فیبر کربنی، شاسی مونوکوک آلومینیومی و پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور، سارت میتواند ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. انتقال نیروی پیشرانه در این سوپرکار هلندی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
اسپایکر C8 پرلیاتور
C8 پرلیاتور با توجه به برخورداری از ترکیبی چشمگیر از طراحی منحصربهفرد، کابین لوکس و پرفورمنس استثنایی، سوپراسپرتی است که بسیار دستکم گرفته شد. این خودرو بهدقت ویژگیهای طراحی مدرن را با عناصر خودروهای اسپرت کلاسیک ترکیب کرده است. همچنین در طراحی این سوپرکار هلندی با چراغهای عقب مشابه خروجی موتورهای جت، دریچههای تهویهٔ توربین مانند و لوگوی ملخ هواپیما، از دنیای هوانوردی هم الهام گرفته شده است. پرلیاتور به یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 آئودی با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
فلینو CB7
یک شرکت نوپا و کوچک کانادایی بنام فلینو در نمایشگاه خودروی مونترآل ۲۰۱۴ از سوپراسپرتی بنام CB7 پردهبرداری کرد. این خودرو با پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز در سه سطح قدرت مختلف از ۴۳۰ تا ۶۱۰ اسب بخار راهی بازار شد و بعداً نسخهٔ قویتری از آن با نام CB7R با پیشرانههای ۶.۲ لیتری و ۷ لیتری و حداکثر ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۵ نیوتن متر گشتاور معرفی شد. این نسخه با موتور ۷ لیتری ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست میابد. قیمت سوپرکار فلینو از ۳۰۰ هزار دلار شروع میشود.
جینتا آکولا
جینتا یک شرکت بریتانیایی است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و در زمینهٔ ساخت خودروهای اسپرت و مسابقهای فعالیت میکند. این شرکت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ جدیدترین محصول خود را با نام آکولا معرفی کرد. این سوپراسپرت از یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 تنفس طبیعی جمعوجور با زاویهٔ ۹۰ درجه استفاده میکند که توسط خود جینتا طراحی شده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. محل قرارگیری این موتور هم بسیار جالب است زیرا در وسط خودرو ولی نه از سمت عقب بلکه از سمت جلو نصب شده و موتور دقیقاً بین راننده و سرنشین قرار دارد. آکولا تنها ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد.
بریستول فایتر
شرکت بریتانیایی بریستول خودروهای خود را بر اساس شاسی و پیشرانهٔ بامو میساخت اما فایتر متفاوت بود و زیر کاپوت کشیدهٔ خود نیروگاه عظیم V10 دوج وایپر را داشت. ترکیب این موتور قدرتمند با یک خودروی اسپرت سبک بریتانیایی، فایتر را به مدلی بسیار خاص تبدیل کرده بود. متأسفانه بریستول توانست تنها ۲۰ شاسی فایتر بسازد که فقط ۱۳ دستگاه آن تکمیل شد. پیشرانهٔ ۸ لیتری وایپر در نسخهٔ اولیهٔ این خودرو ۵۲۵ اسب بخار قدرت داشت که این رقم در فایتر S به ۶۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. فایتر در زمان تولید حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت داشت که دو برابر وایپر بود.
موسلر MT900
MT900 از تمام ویژگیهای یک سوپراسپرت جذاب برخوردار بود. این خودرو با استفاده از پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 کوروت Z06 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت که پشت صندلیها نصب شده و گیربکس پورشه ۹۱۱ GT2، ترکیبی از بهترینها را جمع کرده بود. علاوه بر این، بدنهٔ فیبر کربنی موسلر در پیست مسابقه توسعه داده شده بود و از تکنولوژیهای پیشرفتهای مثل فنرهای تیتانیومی و رینگهای منیزیومی بهره میبرد. به همین دلیل، MT900 بسیار سریع بود و در سال ۲۰۰۶ در آزمایش واقعی ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
𝐀𝐥𝐢
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بین اینا از زنوو و مازانتی و موسلر خوشم اومده
NAVID@@98
۱۴ خرداد ۱۴۰۳🥇👑عجب چیزایی هستن فقط موتور ال اس جنرال موتورز و کاسورث یکی شون آمریکایی اون یکی هم اروپایی هه تازه فقط یکی از کاربرد های موتور ال اس جنرال موتورز استفاده در انواع سوپرکار های سطح بالا هست
کلا همه فن حریفه این موتور از این بگیر تا کاربرد های
دوام بالا و آفرود خودروهاصحرایی بزرگ استفاده میشه👑🥇
Mohammad hasan
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ویژگی ای که موتور های آمریکایی دارن رو موتور های اروپایی ندارن و اون گشتاور بالا بخاطر حجم سیلندر بالاست
مثالش موتوری بوگاتی برای آینده خودش معرفی کرده با تعداد ۱۶ تا سیلندر حجم ۸ لیتری داره در حالی که موتور دوج وایپر با ۱۰ سیلندر این حجم رو داراست
این ویژگی گشتاور بسیار بالایی در اختیار قرار میده
محمدهادی
۱۵ خرداد ۱۴۰۳بین همه اینا فقط موسلر خفن و ونسر سارت خوش استایل
.
۱۴ خرداد ۱۴۰۳در حق بریستول فایتر و ترامونتانا….حقیقتا اجحاف شد!
Mohammad hasan
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اون بریستول فایتر یک نسخه فایتر تی داره که شرکت بریستول موتور وایپر رو به دو تا توربو شارژ نسبتا کوچک مجهز کرد که قدرت این موتور به ۱۰۰۰ اسب بخار تقریبی رسید ( ۱۰۱۲ اسب بخار ) که خوب تعدادش انگشت شمار…
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مهم ماندگاری یه برند هستش وگرنه از این دست ماشینای ناشناخته زیاد هستن که میان یه سرو صدای به پا میکنن و بعد از یه مدت کوتاه به صفحات تاریخ میپیوندن و پدال هم راجب اینجور ماشینا مقاله گذاشته
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/vision/quickest-low-production-cars-2000s/
نشناسی بهتره
۱۴ خرداد ۱۴۰۳همشونو میشه تو CSR2 و آسفالت پیدا کرد:))
فقط انگلستان
۱۴ خرداد ۱۴۰۳نوبلM600 خیلی قشنگه حس خاصی داره.
johnmarston
۱۵ خرداد ۱۴۰۳آره منم بین کل ماشین های مقاله انتخابم نوبل m600 هستش قطعا
علیرضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳زنوو سال ۲۰۱۴ توسط تخت گاز تست شد نسخه مورد ازمایش کلاچش برید و از دنمارک یک زنوو دیگه فرستادن که اون اتیش گرفت شرکت از بی بی بی سی و جرمی شکایت کرد اما راه به جای نبرد https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Supercars-2.jpg
۱۴ خرداد ۱۴۰۳همونه که هموند باهاش تصادف کرد؟!
۱۴ خرداد ۱۴۰۳سلام سوپر اسپورت چهار در هم داریم؟!!
آریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳فکر کنم چهار در اگه قوی باشه و خوشگل میشه سدان اسپورت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳یعنی هایما 7x میشه ون اسپورت؟
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اونطور که در طول زمان گفته شده نوبل یکی از خالص ترین سوپراسپرت های دنیاست. یه چیزی تو مایه های آلپین و لوتوس با پرفورمنس و عملکرد خیلی بالاتر
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اگر این یکی از خالص ترین سوپراسپرتهای دنیا بود به گورستان تاریخ نمیپیوست که حالا پدال به عنوان یک ناشناخته فراموش شده از اون خبر بگذاره
JaMsHiD-R1988
۱۵ خرداد ۱۴۰۳همه چی مارک نیست
این ماشین بخاطر تولید خیلی محدود بود که شناخته نشد . و اونقدر هم انقلابی نبود فقط قرار بود خاص باشه برای افراد خاص که نه پول شیرون و لا فراری دارن نه میخوان ماشین عادی مثل M2 داشته باشن
البته پرفورمنس خیلی عالی هم داشت ولی خب بخاطر همون چیزی که اول کامنت گفتم معروف نشد
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳کونیگزگ و بوگاتی هم تولید محدود هستن اما منقرض نشدن و به گورستان تاریخ نرفتن !!! اگر استقبال میشد همان تولید محدودش هم ادامه پیدا میکرد جمشید خان
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳باشه گرگ
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳بحث خوبی نیست عزیزم خارج نشو
دلیل معروفیت بیشتر کوئنیگ زگ و بوگاتی و امثال اونها قیمت های میلیون دلاری و به طبع اون رفتن روی فرش قرمز همایش ها و کلکسیون داران و شرایط خاص عرضه هست وگرنه تیراژشون فرق زیادی باهم نداره
مجموع تولید ویرون و شیرون به هزار عدد نرسید
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳گذشته از همه آیا دونستن این که یه اتومبیل خالص و درگیر کننده هست یا نیست کار سختیه؟
حالا خوبه تو مقاله بطور واضح به همین نکته اشاره شد!!
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا بحث خوبیه عزیزم ولی تو میخوای خارج بشی ! استاد میشه به جای طفره رفتن و ربط دادن شست پا به شقیقه بفرمایید چرا توقف تولید شد و به گورستان تاریخ رفت ؟ 😂 شدی مثل بعضی از فنهای پدال که حتی وقتی یک برند جایزه بهترین سال رو میگیره میان میگن رشوه دادن تا جایزه بگیرن 😂 !! یک ماشین اگر خالص ترین سوپر اسپرت دنیا باشه مطمئنا باقی میمونه و به گورستان تاریخ نمیره ! متاسفانه بعضیها یاد گرفته اند با بهانه های خشک و خالی و بنی اسرائیلی سوتی هاشون رو توجیه کنن و اصل موضوع رو پنهان کنن
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳به جای طفره رفتن فقط بگو چرا به گورستان تاریخ رفت و پدال به عنوان ناشناخته از اون مقاله گذاشت ؟
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ببین دوست عزیز اولا این سوال که چرا توقف تولید شد از اساس اشتباهه
چرا توقف تولید شد؟!! مگه قرار بود هیچوقت توقف تولید نشه؟ نوبل سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و چند مدل زد هر کدوم چند سال تولید شدن. مگه کوئنیگ زگ غیر از اینه؟ یا مثلا پاگانی؟ مگه هر مدلشون چند سال تولید شدن؟
دوما من نگفتم خالص ترین سوپراسپرت دنیا، شاید بعضی ها این لقب رو به F1 بدن اما هیچوقت به طور قاطع نمیشه گفت خالص ترین همینه
من گفتم یکی از خالص ترینها
گذشته از همه اینها شما اعتراضت به نویسنده مقاله هست که دو بار به درگیری فوق العاده با راننده اشاره کرده من فقط در قالب خالص تکرارش کردم
ضمنا من هرگز به رشوه بابت جایزه اشاره نکردم اتفاقا یکی از محبوب ترین اتومبیلها در نظرم بیشترین جایزه رو در دو سه سال اخیر گرفته
حرف بی مدرک یعنی …
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ببین باز هم داری طفره میری و باز هم گونیگزگ و چندتای دیگه رو مثال میزنی 🥱 هر پلتفرمی یک روزی قدیمی میشه و تولیدش متوقف میشه و یک پلتفرم جدیدتر جاش رو میگیره درست مثل کونیگزگ و پاگانی که اگر تولید محدود هستن اما به گورستان تاریخ نرفتن و فراموش نشدن و همچنان حضور دارن و هرسال دارن مدل جدید میدن بیرون و میفروشن اما چرا این بقول شما خالص ترین سوپراسپرت دنیا دیگه مدل جدید نداد بیرون و به گورستان تاریخ رفت و مثل مکلارن به کار خودش ادامه نداد ؟ لطفاً با بهانه های الکی و طفره رفتن توجیه نکن
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳بله حق با شماست
فقط این نگرش که اگه خوب بود توقف تولید نمیشد از یه گرگ بارون دیده بعید بود
پاینده باشی
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳با طفره رفتن و آوردن بهانه های الکی سعی در بالا بردن یه ماشین منقرض شده و ناشناخته در حد خدا داری !!!!! بی خیال داداش راحت باش !!! روز و روزگار خوش 👋
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳من فقط گفتم یکی از خالص ترین ها نه چیز دیگه ای در مورد دیگه ای
چیزی که توی متن هم بهش اشاره شد
اما ظاهرا شما وقت اضافه داری و عشق ارسال انواع ایموجی
بهش بپرداز
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳هنوز هم لجبازی و مقاومت میکنی 🥱 حتی اگر به قول خودت “یکی” از خالص ترینها هم بود که نیست باز هم نباید منقرض میشد که حالا پدال بره از ته گورستان و زباله دان تاریخ به عنوان ناشناخته پیداش کنه و راجبش خبر بگذاره !!!!! اگر فکر میکنی با پافشاری و سمج بازی و لجبازی کردن روی نظر غلط خودت میتونی از بحث خارج بشی و بحث رو به بیراهه ببری و خودت رو خلاص کنی سخت در اشتباهی
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳حجم سرمایه کمپانی و سیاست های تولید و عرضه ارتباطی با عملکرد محصول نداره
تا همینجای کار هم ادامه دادن این بحث با کسی که متوجه این مطلب نیست اشتباه از طرف من بود
گرگ بارون دیده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ای بابا مازیار بیا پایین سرمون درد گرفت ! کریستین ون کونیگزگ در سال ۱۹۹۴ با سرمایه خودش اقدام به راهاندازی شرکت کونیگزگ اتوموتیو کرد و علی رغم اون همه مشکلات مالی اما باز هم سرپا موند و ادامه داد و منقرض نشد و به گورستان تاریخ نرفت اما تو گیر سه پیچ دادی به نوبل منقرض شده که ته گورستان تاریخ داره فسیل میشه و میگی یکی از خالص ترینهاست و آخرش هم مثل طرف مذاکره کننده اتمی ایرانی میگی بحث و مذاکره در این مورد اشتباه بود و نباید میکردم !!!! اتفاقاً برعکس بحث کردن با تو اشتباهه چون از روی لجبازی قانع نمیشی و سواد خودرویی هم نداری که بخوای من رو قانع کنی !!! پس خدانگهدار
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳سردردت بخاطر انرژی منفی هست که از دهها بار تکرار کلمه گورستان براومده فکری بحال اون کن
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳بعدشم یه سر به fastestlap بزن ببین همین “از گور برخواسته” چه عملکردی داشته
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳من به یک سوپراسپرت ۶۰۰ اسبی ۱۲۰۰ کیلویی با گیربکس دستی و حداقل سیستم های الکترونیکی میگم خالص
تو میگی نه اینطور نیست
این که این همه صغری کبری چیدن نداره هی گورستان گورستان
آروم باش اینها همه نظرات شخصی هست
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۳تیراژ و سیاست های تولید و عرضه ارتباطی با نوع عملکرد نداره. نه فقط نوبل بلکه دهها مثال دیگه در این مورد هست
حامد جلالی نژاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۳آفرین هنوز مارک تعیین نشده چرا چون کسی با طرف طراح این سیستم بطور رسمی قراردادی نبسته واین مارک به احتمال زیاد در ایران تولید میشود چون این سیستم تنها به خودرو مربوط نیست به نظام سیستم های زنجیرهای دیجیتالی هم مربوطه آسایش دیجیتالی شنیده وتویه فیلم ها بسیار دیده آید اما این فن آوری دقیق این شکل با سه حالت تمام زبانها قفلها و سرورها باز هوش مصنوعی وارتقا وبرورزرسانی آن هم تحت فرمان این فن آوری است خودش تولید میکند
علی
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مازانتی انگار ترکیب پاگانی زوندا با مورسیه لاگو هست
Kurosh33
۱۴ خرداد ۱۴۰۳هیچ کدوم از این شرکت ها نمیدونستن که خریدار ها فقط دنبال صفر تا صد ۳ ثانیه ای نیستن بلکه دنبال برند بازی هم هستن.
Scuderia Ferrari
۱۴ خرداد ۱۴۰۳فقط شایسته توجه بیشتری بودن و نمیشه به برندهایی مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن ترجیحشون داد
AMANTE
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ماراشیا B2 هم میتونست توی لیست باشه، جزو کمتر شناخته شده ترین سوپرماشین هاست.
https://www.pedal.ir/european/%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7-b2/
Mohammad
۱۴ خرداد ۱۴۰۳یکی از رقیبای قدیمی فراری یعنی بیزارینی قرار بود تست های جاده ای سوپرکار جوتو رو سال ۲۰۲۴انجام بده ولی هنوز خبری نیست ازش یا شاید من چیزی نشنیدم ، ولی اعداد و ارقام قابل توجهی داره ، یه موتور ۶.۶لیتری v۱۲ که به دست کاسورث و مهندس کریس پوریت اختصاصا برای بیزارینی ساخته شده
هدفم از نوشتن این متن این بود که اونم جزو سوپر اسپورت های کمتر شناخته شده محسوب میشه
پیام۲
۱۴ خرداد ۱۴۰۳یادش بخیر ریچارد هموند با بی ام و دیرل زده بود به اون موزلر
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳نوبل M600 عالیه . عاشقشم
داخلش که اصلا یه چیز دیگس . ماشین خاصیه
Mohammad hasan
۱۴ خرداد ۱۴۰۳موسلر بسیار شبیه هایپراسپرت سالین اس هفت هست و به همین واسطه بسیار هم شبیه به مک لازم اف ۱
درسته در حقش اجحاف شده ولی چندان هم با ارزش نبوده چون اومده از یک طرح موفق یک کپی مهندسی شده دیگه کرده
چون خود سالین اس ۷ یک عجوبه بوده در زمان تولید
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳چه میکنه جنرال موتورز با انجین هاش.
جرمی کلارکسون
۱۴ خرداد ۱۴۰۳نوبل ام ۶۰۰ از کل فراری و لامبورگینی هایی که ساخته شده سریع تره
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۳این که اغراق هست اما توی پیست واقعا سریعه
یادمه حدود ۱۵ تا ۲۰ سال قبل مجله ماشین یه تست جمعی منتشر کرده بود با حضور سوپراسپرت های زمان از جمله پورشه و فراری و یه نوبل M400 تایم اول رو زده بود. البته اون با موتور V6 فورد هست با وزن زیر ۱۱۰۰ کیلو
جرمی کلارکسون
۱۴ خرداد ۱۴۰۳نه واقعا نوبل تا ۳۷۰ کیلومتر در ساعت هم سرعتش میرسه
ولی ایتالیایی ها (فراری و لامبورگینی) ایتالیایی بازی در میارن میگن ۳۵۰ تا ۳۶۰ کیلومتر در ساعت دیگه بیشتر نه
Lambo-Fan
۱۴ خرداد ۱۴۰۳زنوو و موسلر خیلی ظاهر زیبایی دارن
موسلر MT900 منو یاد مکلارن f1 میندازه
دقت کنید ظاهرش شبیه f1 عه😁
BMW
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جینتا آکولا هم خوب بود
amirboss
۱۵ خرداد ۱۴۰۳دلایلی که باعث میشه یه سوپراسپرت مورد توجه قرار بگیره عملکرد عالی در کنار ظاهری جذاب و قیمتی منطقی و البته تبلیغات درست هست.
زنوو با این حجم و قدرت خیلی ضعیف عمل کرده و مقصر اصلی هم سیستم انتقال قدرتیه که با پیشرانه همخوانی نداره.
موسلر هم که برپایه سالین S7 توسعه پیدا کرده بود و موفقیتش رو مدیون سالین بود.
بیستون فایتر هم فقط مدل T بود که سال ۲۰۰۷ سر زبانها افتاد
مهردادکمال
۱۵ خرداد ۱۴۰۳دو تای اخر رو بیشتر پسندیدم