چشم اندازهفته نامه

بهترین سدان‌های هشت سیلندر جهان، از دوج چارجر تا بنتلی فلاینگ اسپور

هرچند سدان‌های V8 این روزها بسیار کم شده‌اند اما هنوز هم می‌توان تعداد قابل‌توجهی از این خودروها را پیدا کرد و ما بهترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم.

قبل از هجوم کراس‌اوورها، برای کسانی که خواهان خودرویی سریع، جادار و راحت بودند، یک سدان V8 بهترین انتخاب بود زیرا همهٔ این وظایف را به‌خوبی انجام می‌داد. امروزه این خودروها کمیاب‌تر شده‌اند اما سدان‌های V8 هنوز هم وجود دارد و از کامپکت گرفته تا فول سایز، همهٔ آن‌ها از یک هشت سیلندر جذاب استفاده می‌کنند که صدایی گوش‌نواز و قدرتی کافی را ارائه می‌کند. در این مطلب قصد داریم بهترین نمونه‌ها از این گونهٔ در حال انقراض را معرفی کنیم و ازآنجایی‌که سلیقه‌ها متفاوت است، سدان‌های متنوعی از نمونه‌های لوکس راحت گرفته تا اسپرت پرفورمنس را برگزیده‌ایم.

کرایسلر ۳۰۰، راحتی سنتی آمریکایی

این خودرویی است که نمی‌خواهد تسلیم مرگ شود. البته بیشتر نمونه‌های ۳۰۰ هم‌اکنون با موتور V6 پنتااستار عرضه می‌شوند اما کسانی که خواهان V8 هستند می‌توانند 300S را انتخاب کنند. هرچند شاید قیمت ۴۶,۹۴۵ دلاری این خودرو مبلغ زیادی به نظر برسد اما با این مبلغ مالک خودرویی خواهید شد که به‌راحتی پنج بزرگ‌سال و بارهایشان را در خود جای می‌دهد و زیر کاپوت یک موتور همی با ۳۶۳ اسب بخار قدرت دارد. همچنین خودروهای کمی با این قیمت به‌اندازهٔ ۳۰۰ راحت هستند ولی مصرف سوخت صدی ۱۲.۴ لیتری آن می‌تواند ناامیدکننده باشد.

دوج چارجر هلکت: قوی‌ترین سدان

دوج هفت سال پیش برای اولین بار مدل هلکت را معرفی کرد و مدت کوتاهی بعد آن پیشرانهٔ فوق‌العاده را در سینهٔ چارجر قرار داد و عنوان قوی‌ترین سدان تولیدی را از آن خود کرد. در حال حاضر نیز چارجر هلکت در بین سدان‌های بنزینی همچنان این عنوان را در اختیار دارد زیرا هم‌اکنون می‌توان نسخهٔ جیل‌بریک را با ۸۰۷ اسب بخار قدرت خرید که ۱۰۰ اسب بخار از هلکت اولیه قوی‌تر است.

ب‌ام‌و M550i: پرواز زیر رادارها

شاید بخواهید سدان پرفورمنس شما خیلی وحشی نباشد و توجهات را به خود جلب نکند اما همچنان شتاب و سرعت چشمگیری داشته باشد. هیچ سدانی نمی‌تواند این وظیفه را بهتر از ب‌ام‌و M550i انجام دهد. این ماشین از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی M5 استفاده می‌کند اما تنها ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، همین قدرت از M5 دههٔ ۲۰۰۰ با موتور V10 بیشتر است و با سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive به‌صورت استاندارد، در هر شرایط آب و هوایی کشش فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. در داخل نیز M550i از صندلی‌های بسیار راحتی بهره می‌برد و ۳۰ هزار دلار قیمت کمتر از M5 نیز این پکیج را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

لکسس IS500: آخرین سدان اسپرت کامپکت V8

لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی تنها نمونه در نوع خود محسوب می‌شود. هرچند این خودرو بیشتر روی راحتی و کارایی روزمره تمرکز دارد ولی وقتی پشت فرمان آن بنشینید دوست خواهید داشت از هر فرصتی برای بیرون کشیدن تمام آن ۴۷۲ اسب بخار قدرت موتور خوش‌آوای ۵ لیتری V8 استفاده کنید. همچنین فیس‌لیفت بزرگ IS در سال ۲۰۲۱ به کوچک‌ترین سدان لکسس پویایی بیشتری بخشید و درنتیجه هندلینگ IS500 با پیشرانهٔ قدرتمند آن هماهنگ است. قیمت این سدان ژاپنی جذاب از تنها ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ: لذت‌بخش‌ترین رانندگی

کسانی که خواهان یک کامارو ZL1 کاربردی با برند لوکس هستند باید سراغ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ بروند. این خودرو که آخرین سدان بنزینی سری V کادیلاک محسوب می‌شود، موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ فوق‌العادهٔ مدل قدیمی CTS-V را گرفته و تقویت کرده تا قدرتی ۶۶۸ اسب بخاری از آن بیرون بکشد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود اما کسانی که به دنبال لذت رانندگی بیشتری هستند می‌توانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنند و این چیزی است که CT5-V را به سدانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. البته صرف‌نظر از نوع گیربکس، بلک‌وینگ یکی از چابک‌ترین و هیجان‌انگیزترین سدان‌های حال حاضر محسوب می‌شود.

آلپینا B8: حد نهایی گرند تورر

با تمام احترامی که برای بخش ب‌ام‌و M قائل هستیم، محصولات بزرگ آن نمی‌توانند احساس منحصربه‌فرد آلپینا را داشته باشند. در صدر خانوادهٔ این برند مدل B8 قرار گرفته که هرچند بر اساس سری ۸ گرن کوپه ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنا استفاده می‌کند اما تمرکزی منحصربه‌فرد روی قدرت قابل‌استفاده به‌صورت روزمره دارد. گیربکس هشت سرعته و سیستم تعلیقی با تنظیم ماهرانه نیز تجربهٔ سواری و رانندگی بسیار نرمی را در کابینی که توسط بهترین چرم‌ها پوشیده شده فراهم می‌کنند.

مرسدس بنز S کلاس: معیار تجمل

بدون شک مرسدس بنز S کلاس معیار بخش سدان‌های لوکس فول سایز است و نسل کنونی هم به‌عنوان یک کشتی جاده‌ای باشکوه و مملو از تکنولوژی‌های هوشمندانه و مفید مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و ناوبری واقعیت افزوده، همین راه را ادامه داده است. S کلاس با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود اما انتخاب ما مدل S580 با پیشرانهٔ V8 فوق‌العاده نرم است. این موتور با سیستم هیبریدی خفیف برای کاهش مصرف سوخت، حجم عظیمی از قدرت را ارائه می‌کند و صدای آن در داخل به‌سختی قابل‌شنیدن است. S کلاس تمام چیزهایی که از یک سدان پرچم‌دار لوکس می‌خواهیم و حتی چیزهایی که هنوز نمی‌دانستیم می‌خواهیم را ارائه می‌کند.

مازراتی گیبلی تروفئو: شور ایتالیایی

اگر پیشرانهٔ فراری را در یک سدان چهاردر می‌خواهید باید سراغ مازراتی گیبلی تروفئو بروید. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برخلاف نسخهٔ V6 در اینجا تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. گیبلی تروفئو همچنین با حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین سدان‌های جهان محسوب می‌شود. این ماشین آن‌قدر سریع است و موتور فراری آن‌قدر خوش‌صدا است که حتی ممکن است متوجه دکمه‌های کرایسلر در داخل آن نشوید.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid: قدرت هیبریدی

پورشه پانامرا توربو S هیبریدی خودرویی است که از دو نیمهٔ مجزا تشکیل شده است. از یک سو، سدانی بشدت سریع با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۳ ثانیه و از سوی دیگر خودرویی پاک که می‌تواند بدون نیاز به بنزین با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. البته برد تمام الکتریکی این خودرو تنها ۲۵ کیلومتر است اما همین رقم هم برای انجام کارهای روزمره کافی خواهد بود. این ویژگی‌ها اما هزینه دارد و قیمت پانامرا توربو S هیبریدی از ۱۹۱ هزار دلار آغاز می‌شود. البته اگر خواهان یک پانامرای V8 ارزان‌تر باشید می‌توانید سراغ نسخهٔ GTS بروید که با ۴۸۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار سریع است و ۱۳۲ هزار دلار قیمت دارد.

بنتلی فلاینگ اسپور V8: ظرافت بریتانیایی

با خروج جگوار از بازار سدان‌های V8، هم‌اکنون تنها یک برند بریتانیایی وجود دارد که همچنان سدان هشت سیلندر عرضه می‌کند. این خودرو بنتلی فلاینگ اسپور است که با موتورهای ۴ لیتری V8 و ۶ لیتری W12 عرضه می‌شود. هرچند موتور دوازده سیلندر جذابیت بیشتری دارد اما موتور هشت سیلندر با ۵۵۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار قدرتمند است و صد کیلوگرم از وزن خودرو کم می‌کند آن‌هم از بهترین جا یعنی دماغه. در داخل نیز همان چرم و چوب باشکوهی ارائه می‌شود که از بنتلی انتظار می‌رود؛ اما اگر همهٔ این‌ها را می‌خواهید باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای
منبع
AutoGuide

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    چنل savage geesee یه مقایسه خیلی حرفه ای و با ریزترین جزئیات بین C8 Z06 و GT3 انجام داده. دیدنش برای کسانی که دنبال مهندسی این دو محصول هستن قطعا جذابه.

    موافقم 48
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      کرایسلر و دوج و کادیلاک چه کردن
      با یه قیمت معقول و یه موتور ۸ غوغا کردن

      موافقم 41
      مخالفم 74
      1. محمد

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        توهم یاد گرفتی نفر اول رو ریپلای کنی شعر بگی و فحش بخوری ؟ ماشاالله کار های خوب رو زود از همدیگه یاد می‌گیرید

        موافقم 54
        مخالفم 11
        1. حافظ

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          وقتی میشود با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰نیوتون متر گشتاور بیشتر دوج رو بخری اونهم با قیمت یک پنجم بعضی از رقبا چرا لج میکنید یعنی بریتانیا صغیر اینقدر عزیز

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. M@M@DRZ911

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (366 ديدگاه)

      و همینطور ویدئو های بررسی جداگانه دو محصول .

      موافقم 15
      مخالفم 2
    3. بی خیال اسم 2

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      کی برنده می شه آقا رامین؟

      موافقم 15
      1. R@min

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        حالا اونش مهم نیست هدف چیزه دیگه ای هست.

        موافقم 6
        مخالفم 6
  2. Tesla

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    بنتلی 🇩🇪🇩🇪🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿❤️

    موافقم 29
    مخالفم 43
  3. دیجی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (419 ديدگاه)

    همه سلاطین جمع شدن

    موافقم 50
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      واقعا همه شون عشششقن
      اون کرایسلر ۳۰۰ بشدت با اون قیمتش گزینه جذابیه
      حیف شد تصمیم به قطع خط تولیدش گرفته ن
      بنظرم اگه نسخه های جدیدشو آپدیت میکرد تو همه زمینه ها یه استایل جا افتاده و جاودانه بود
      M550 هم بشدت بزرگ جثه یی ارزنده ست

      موافقم 16
      مخالفم 3
  4. علیx76

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاک CT5-V بلک وینگ.
    پرقدرت، خوش صدا، لوکس و راحت با قیمتی به صرفه.
    ولی اگه عامل قیمت رو حذف کنیم، میرم سراغ M5 کامپتیشن.

    موافقم 50
    مخالفم 12
  5. GMA

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بنتلی سطحش از بقیه کاملا بالاتره

    موافقم 30
    مخالفم 33
  6. Amir

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    انتخابم پورشه پانامرا

    موافقم 12
    مخالفم 28
  7. MohammaD

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ای autoguide نامرد . آیودی یادت رفت 😁

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. Daruosh

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      بنز e کلاس کو پس؟😐

      موافقم 22
      مخالفم 12
  8. ARMAN سابق

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    همشون خدان

    موافقم 16
    مخالفم 5
  9. MASOUD 0099

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (424 ديدگاه)

    یه نظر سنجی جذاب ⚡

    بنز اس کلاس 👍

    مازراتی گیبلی تروفئو 👎

    موافقم 60
    مخالفم 34
  10. Wanted

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    رخ کادیلاک
    نرمی مرسدس
    تیزی بی ام و

    موافقم 36
    مخالفم 2
  11. احمدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب اولم کادیلاک
    دوم بنتلی
    سوم چارجر

    موافقم 22
    مخالفم 13
  12. MehdiTurbo

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    به نظر من دوج و جیپ الان تنها امریکایی هایی هستند که امریکایی باقی موندن مثل قبل
    حتی کادیلاکم دیگه اون ژن امریکایی نداره
    کادیلاک بیوک و فورد موستانگو …(البته کادیلاک اسکالید چرا ولی تو سدان هاش اصلا)
    شما دوج نگاه از چلنجر و دورانگو و …

    موافقم 20
    مخالفم 6
  13. ‌ ‌

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ما بی ام و m550 داریم خیلی ماشین خوبیه 😋😛

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      😅😅😅👏👏👏

      موافقم 3
      مخالفم 2
  14. 911

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    از نظر ظاهری واقعاً لکسوس خیلی زیباست

    موافقم 30
    مخالفم 11
  15. نویدی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    فقط M5…یه سدان بی نقص و بی رقیب.

    موافقم 25
    مخالفم 14
    1. ❤BMW❤

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بی رقیب نه ها ،
      بی رقیییب 🤟🤟😅

      موافقم 15
      مخالفم 4
  16. Hamilton1970

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    خدایان جذابیت❤️✌🏽

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. امیرعلی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    لکسس هم ظاهر زیبایی داره هم خودرو مطمئنی هست ،،،

    موافقم 24
    مخالفم 11
  18. ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من دوستت دارم کجایی دوست من من تو را میخواهم دوستماهههه

  19. blackwing

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    انتخابم داج ، کادیلاک و پورشه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  20. عقاب طلایی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پس اینفینیتی

    موافقم 6
    مخالفم 3
  21. ❤ ب ت bugatti

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    یک نظر سنجی دیگه
    مرسدس اس کلاس👎
    دوج چارجر هلکت👍

    موافقم 24
    مخالفم 8
  22. حسین دهمرد

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قیمتاشونم میزاشتید بد نبود.

  23. ❤BMW❤

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    وای خدا ، بی‌ام‌و m550i رو نگا کن
    عجب چیییزیه جووون
    آلپینا هم واقعا حد نهایی یه گرند تورر خفن و جذاب هست ،
    ولی خب m5 comp هم ، میتونست به جای m550 بیاد ،
    دوج و کادیلاک هم خیلی خفنن مخصوصا کادیلاک که خیلی رخ قشنگی داره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  24. فرشاد

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    M5
    Panamera
    مرسدسS
    و کرایسلر
    و دیگر هیچ

    موافقم 6
    مخالفم 3
  25. Kaveh Aria

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    یه لحظه بشینید تصور کنید توی امریکایید و میخواید ماشین بخرید.تصور کنید چقدددددررررررررر انتخاب سخته!!!!!!!اینهمه ماشین فوووووووووق العاده که همشون قیمتهاشون عالی ان امکاناتشون عالی ان طراحی خدماتشون قدرت هاشون خلاصه همه چیز در بهترین حالت ممکنه و باید بین هزاران خودروی درجه یک یکیشونو انتخاب کنید!!!این مقاله فققققط اومده یه تعداد خیلی محدود از فقط سدان ها اونم فقط ۸ سیلندرها رو اسمشونو اورده حالا به اینا سدان ها کوپه ها رودستر ها شاسی بلندهای برقی و بنزینی اضافه بشه تعداد انتخابهای ممکن برای خرید سر به فلک میکشه و همشون هم واقعا بی نقص ان.بعد مشتری چه سر درد شیرینی میگیره برای انتخاب کردن از بین اینهمه ماشین.هر کدوم رو انتخاب کنه عالیه ولی واقعا خیییییییلی سخته از بین اینهمه ماشین عالی یکی رو انتخاب کردن.قشنگ این پتانسیل وجود داره که هر کدوم رو خریدی بعدا پشیمون بشی و چشم ات دنبال بقیه ماشینا باشه.واقعا چطور میشه بین کادیلاک ها بنز ها پورشه ها بنتلی ها ائودی ها بی ام و ها فورد ها دوج ها کیاها هیوندای و هوندا و تویوتا و لکسوز و اکورا و الفارومئو استون مارتین جگوار و صد تا برند تاپ دیگه فققققط یه دونه رو برداشت؟یا شاید ماها عقده ماشین داریم.از بس ماشین ندیدیم بین اینهمه ماشین نمیتونیم انتخاب کنیم و برای اونا انتخاب خیلی راحت تره چون واقعا چیزی به اسم انتخاب بد وجود نداره و هر کدوم رو بخری حتما ماشین خیلی خوب و عالی خریدی

    موافقم 11
  26. مجتبی .

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    هرکدوم رویای یک گروه از عاشقان ماشین هستن و سلیقه های متفاوت رو تامین میکنن. فقط تعریفش از اس کلاس جالب بود(براوردن همه چیزهایی که میخواهید وآنهایی که نمیدانستین میخواهید).

  27. دیمن

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی با ابهت وزیباست وماشین مناسب استفاده روزمره، بی نظیره 👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا