چشم اندازهفته نامه

عصبانی‌ترین خودروهای تاریخ! از تویوتا یاریس تا لامبورگینی هوراکان

اگر هرکدام از این خودروها را در خیابان دیدید، پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها فاصله بگیرید زیرا این‌ها خودروهایی بسیار عصبانی هستند که با کسی شوخی ندارند!

تصور ذهنی ما انسان‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانیم در اجسام بی‌جان، چهره‌های مختلفی را ببینیم. این موضوع در مورد طراحی خودروها هم صدق می‌کند. ممکن است صرفاً با طراحی خاص چراغ‌ها و جلوپنجره و یا حتی زاویه‌ای در یک قسمت کاپوت، خودرو چهره‌ای عصبانی پیدا کند. ازاین‌رو، در ادامه با ۱۰ خودرویی آشنا خواهیم شد که ویژگی طراحی آن‌ها باعث شده عصبانی به نظر برسند.

تویوتا GR یاریس

خودروسازان برای شرکت در مسابقات رالی WRC، باید نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای خود را تولید و برای فروش به مردم عادی عرضه کنند. دلیل ساخت تویوتا GR یاریس هم همین موضوع است. پیشرانهٔ این هاچ‌بک کوچک توسط تیم رالی گازو ریسینگ طراحی شده و هندلینگ آن با کمک قهرمان چهار دورهٔ مسابقات WRC «تومی مکینن» توسعه پیدا کرده است. این خودرو با عرض بیشتر و ارتفاع کمتر از یاریس معمولی و گلگیرهای برجسته همراه با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، بسیار وحشی‌تر از همتای معمولی خود به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی دلیکا مینی

کی کارها خودروهای کوچک ژاپنی هستند که زیر ۳.۵ متر طول دارند و نسبت به خودروهای بزرگ‌تر هزینهٔ بیمه و مالیات کمتری دارند. به همین دلیل، این خودروها در ژاپن بسیار محبوب هستند و حدود یک‌سوم فروش خودرو در این کشور را تشکیل می‌دهند. کی کارها هرچند خودروهای بسیار کوچکی هستند اما در بسیاری از نمونه‌ها، از طراحی‌های تهاجمی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، خطوط تیز و زاویه‌دار به میتسوبیشی دلیکا مینی نمایی خشمگین بخشیده‌اند و دی‌لایت‌ها نیز نمایی شبیه چشمان عصبانی دارند.

سوزوکی آلتو

آلتو از سال ۱۹۷۹ در سبد محصولات سوزوکی حضور دارد. نسل هشتم این خودرو که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمده، در قسمت جانبی نمای کاملاً ساده‌ای دارد ولی چراغ‌های جلو همه‌چیز را تغییر می‌دهند. این چراغ‌ها که به‌صورت کاملاً عمودی قرار گرفته‌اند، با طراحی خاص خود، چهره‌ای کاملاً عصبانی به آلتو بخشیده‌اند. البته آلتو بعداً در جلسات مدیریت خشم شرکت کرد و در نسل نهم از عصبانیت طراحی آن کاسته شد!

دایهاتسو کوپن

خودروی بعدی لیست ما هم یک کی کار است. نسل اول دایهاتسو کوپن با چراغ‌های گرد، چهره‌ای شاد و خندان داشت ولی سازندهٔ ژاپنی در نسل دوم برای این رودستر کوچک طراحی کاملاً متفاوتی را در نظر گرفته که با جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای و چراغ‌های مثلثی، نمایی عصبانی را ایجاد کرده‌اند. برآمدگی‌های روی کاپوت هم ظاهر خشمگین کوپن را تکمیل می‌کنند ولی پشت این ظاهر عصبانی، یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر با تنها ۶۴ اسب بخار قدرت پنهان است.

ام‌جی ۳

نسل قبلی MG 3 کاملاً آرام به نظر می‌رسید اما در نسل جدید، ام‌جی کارایی هاچ‌بک را با ویژگی‌های ظاهری که اغلب در رودسترها می‌بینیم ترکیب کرده است. طراحان در جلوی خودرو دماغه‌ای برجسته را شکل داده‌اند که چراغ‌هایی تیغ شکلی در طرفین آن خودنمایی می‌کند. در پایین هم جلوپنجرهٔ بزرگی دیده می‌شود و برای اینکه همه‌چیز تهاجمی‌تر به نظر برسد، در طرفین سپر هم ورودی‌های هوای بزرگی تعبیه شده است. این طراحی، MG 3 را به عصبانی‌ترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

سیتروئن C4

سیتروئن C4 که ابتدا در سال ۲۰۰۴ زندگی خود را در قالب یک هاچ‌بک کامپکت آغاز کرد، هم‌اکنون به یک کراس‌اوور تبدیل شده است. به‌طورکلی، تمام سیتروئن‌ها طراحی و شخصیت متمایزی داشته‌اند و C4 هم از این قاعده مستثنی نیست. سیتروئن در این خودرو نمایی تهاجمی را به روشی منحصربه‌فرد ایجاد کرده است. در جلو، بخش بالایی لوگوی سیتروئن به دی‌لایت‌های باریکی متصل شده و جلوپنجره نیز بر عصبانیت چهرهٔ خودرو افزوده است. طراحی چراغ‌های عقب هم به‌نوعی منعکس‌کنندهٔ فرم چراغ‌های جلو است و باعث می‌شود عقب C4 هم عصبانی به نظر برسد.

VLF فورس ۱

این خودرو توسط هنریک فیسکر، مدیر طراحی سابق آستون‌مارتین طراحی شد. فورس ۱ که بر اساس دوج وایپر ساخته شده بود، بسیار وحشیانه به نظر می‌رسد. چراغ‌های زاویه‌دار جلو همراه با چراغ‌های کوچکی در بالا، یکی از بهترین اخم‌ها را در تاریخ طراحی خودرو شکل داده بودند درحالی‌که گلگیرهای برجستهٔ عقب به خودرو نمایی چهارشانه بخشیده بودند. قرار بود ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شود اما نهایتاً تنها پنج دستگاه از آن ساخته شد زیرا فیسکر سراغ ایجاد شرکت فیسکر و تولید اولین محصول آن یعنی اوشن رفت.

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی از زمانی که با میورا پیشرانه را از جلو به پشت سر راننده منتقل کرد، در ساخت خودروهایی با ظاهر عصبانی و تهاجمی تخصص داشته است. از زمان کانتاش به بعد، تقریباً تمام لامبورگینی‌ها با فرم گوه‌ای شکل و عصبانی طراحی شدند ولی هوراکان STO را می‌توان عصبانی‌ترین خودرویی دانست که نشان گاو خشمگین سنت آگاتا را بر پیشانی داشته است. طراحی ورودی هوای جلوی این خودرو بسیار تیز و تهاجمی است و دی‌لایت‌ها داخل چراغ‌ها نمایی مشابه چشم‌های عصبانی را شکل داده‌اند.

گوردون کیبل GT

Gordon Keeble یک خودروساز بریتانیایی با عمر کوتاه در دههٔ ۶۰ بود که توسط جان گوردون و جیم کیبل ایجاد شد. جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی، تنها خودروی این شرکت را طراحی کرد. وی بدنه‌ای شیک و درعین‌حال عصبانی را برای این کوپهٔ بریتانیایی طراحی کرد که شایستهٔ پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری هشت سیلندری بود که از شورلت گرفته شده بود. گوردون کیبل که قصد رقابت با فراری و آستون‌مارتین را داشت، پس از ساخت تنها صد دستگاه GT، در سال ۱۹۶۷ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

بیوک الکترا

هرچند بیوک امروزه صرفاً به تولید کراس‌اوورهایی مشغول است که طراحی چینی پسندی پیدا کرده‌اند ولی دهه‌ها قبل، این برند خودروهای بسیار جذاب و چشمگیری تولید می‌کرد. یکی از این خودروها، الکترا بود که در سال ۱۹۵۹ به‌عنوان پرچم‌دار جدید بیوک معرفی شد. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۵۹ با چراغ‌های گردی که به شکل مورب روی‌هم قرار گرفته و خطی که شبیه ابروهای اخم‌کرده از پایین کاپوت تا روی چراغ‌ها کشیده شده بود، چهره‌ای بسیار عصبانی داشت ولی این عصبانیت در مدل ۱۹۶۰ تا حدودی رنگ باخت و در نسل بعدی کاملاً محو شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4136 ديدگاه)

    بیوک الکترا قشنگ میگه چیه داداش دعوا داری بیا بریم پشت اون درخت گردوه.

    موافقم 18
  2. AliMOPAR

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    واکنش عمو چلنجر : جدی میفرمایید؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. mmd@

      ۱۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      علی میتسوبیشی دلیکا مینی VLF فورس رو شکست میده ولی در آخر☣️🎖️🥇🤣 بیوک الکترا کل ماشینای جهان له و لورده می‌کنه خیلی اعصاب نداره یه شوخی کنی باهاش میکنتت……🥇🥇🥇🥇🎖️🎖️🎖️🎖️🇫🇷☣️☣️☣️☣️☣️😈😈😈🏆🏆🏆🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥🏆🏆🏆☣️☣️☣️☣️

  3. سید علیرضا

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    دوج چلنجر هم همیشه اوقاتش تلخه

    موافقم 17
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    الکترا از همه ترسناک تره

    موافقم 11
  5. Sina

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (828 ديدگاه)

    خشم و عصبانیت فقط جلو پنجره bmw m3 2018
    هم در ظاهر هم در باطن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. (*Ali-Gh (*ALI

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بعضی از ماشین های پژو هم قیافه خشمگینی دارن

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4259 ديدگاه)

      شبیه خوک گیجه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. BMZ

      ۱۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (152 ديدگاه)

      نسل های قبلیش شاید ولی این یکی نه اصلا
      خیلی چاق و خپل شده

  7. Amirsh

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    نمونه های خیلی بهتری هم بود که بیارن به جای اون سوزوکی مثلا ، ولی واقن بیوک آخریه قیافه ترسناک و عصبانی که چه عرض کنم ، دیوونه ایی داره

  8. JDM سابق

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (699 ديدگاه)

    دوج چارجر 68

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. 🏆Lamborghini🏆

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    🤬🤬🤬😡STO🤬🤬🤬😡

  10. amirboss

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (695 ديدگاه)

    واقعا مسخره ست.
    چرا تو این تایپیک خبری از تی وی آر ساگاریس نیست؟
    از چهره شیطانی که داره بهش لقب دراکولای دنیای خودرو رودان.

    کاش لااقل منبع این پست رو مشخص میکردید.

  11. Galant.VR4(JDM)

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    خشن فقط bmw E36 مشکی و سیویک 2018

  12. nikan

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    Lamborghini Aventador – Ures – Murcia Lago
    Mustang gt500 (آخری)
    Camaro (دو نسل آخر)
    Corvette C8 stingray
    Bugatti Chiron – Tourbion – Divo – mistral
    Corvette C7
    Ferrari F8 – 488 – LaFerrari
    Cadillac escalade V – Ct5 blackwing
    Audi r8 – rs6 – rs7
    Dodge viper (نسل ZB و VX)
    BMW M3 – M4 – M5 – M8
    McLaren W1

    بیوک الکترا توی ی فیلم ترسناک بوده اسمشو یادم نیست

  13. مهربد

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (320 ديدگاه)

    MG3 بیسته..!

  14. مازیار

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3299 ديدگاه)
  15. hosen

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (573 ديدگاه)

    ماستنگ gt500؟
    داج چلنجر؟
    بی ام و m3 نسل قبل؟

  16. Taha Ayoobi

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4259 ديدگاه)

    لیست وحشتناک ناقص بود،
    بهتریناشون بیوک و لامبو و تویوتا بود.

    خیلی ماشینای شناخته شده تری از کی کار ها میتونست باشه،

    کوروت C8، کوروت C7، بنز C200 (اونی که تو ایران زیاده یادم نیست مدل چنده)، دوج وایپر، فورد موستانگ شلبی GT500، دوج چلنجر، دوج چارجر، دوج دورانگو، AMG ‌GT S نسل قبلی، کادیلاک CT5-V بلک وینگ، پلیموث فیوری، فراری لافراری.

  17. بهروز

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مقاله توهمی‌ای بود.

  18. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    پژو ۵۰۴ رو هر وقت میبینم یاد عموی پدرم میوفتم .قتی بهش سلام میکردی میپرسیدی عمو خوبی به لهجه شیرین سبزواری می‌گفت خوب دردُم خوب قبر پیَروموم.روحش شاد.یه بار کل فامیل جمع شدن شیرینی گرفتن با خودش آشتی کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا