ماموت خودرو رسما جتا VS7 را به عنوان محصول جدید خود معرفی کرده است. این شاسی بلند با ابعاد تیگو ۸ از پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن استفاده میکند.
هفتهی قبل، بررسی سدان جتا VA3 در پدال انجام شد. این مدل، از نظر فنی مشابهت بسیار زیادی با فولکس واگن جتا دارد و احتمالا بهزودی توسط ماموت یا یکی از شرکتهای زیرمجموعهی آن، وارد بازار کشورمان میشود. از سویی دیگر، کراساور چینی جتا هم به ایران آورده شده و درحال انجام تستهای فنی است.
گروه خودروسازی فاو (FAW) در چین، طی همکاری با فولکس واگن، یک برند جدید به نام جتا در اختیار دارد که از پلتفرمهای مشترک با شریک آلمانی استفاده میکند . به همین دلیل، محصولات جتا ساخت FAW چین فاقد نشان تجاری VW فولکس واگن هستند.
خودروسازی فاو –فولکس واگن ۳۲ سال پیش تاسیس شد. حدود ۴۰ درصد سهام این مجموعه به فولکس واگن تعلق دارد و ۶۰ درصد تحت مالکیت فاو چین است. بسیاری از خودروهای پرفروش فولکسواگن و آئودی و اشکودا برای بازار آسیا، توسط گروه خودروسازی فاو –فولکس واگن در چین تولید میشوند. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، سالانه حدود ۱/۲ میلیون خودرو توسط این مجموعه تولید شده است.
جتا VS7 یک کراساور اندازه متوسط محسوب میشود که طراحی براساس پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن دارد. چند خودروی پرفروش بازار اروپا شامل نسل فعلی فولکس واگن تیگوان، آئودی Q3 و اشکودا کودیاک، از پلفترم MQB A2 استفاده میکنند.
کراساور جتا VS7 از سال ۲۰۲۰ در چین عرضه میشود. موتور و گیربکس این خودروی چینی، کاملا مشابه فولکس واگن جتا سدان موجود در بازار جهانی است. دیگر نکتهی جالب اینکه، بهتازگی خودروی مذکور توسط شرکت مشهور ABT آلمان هم تیونینگ شده و نسخهی ویژه دارد.
برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.
جدول مشخصات خودرو جتا VS 7
ویژگی | مشخصات |
---|---|
مدل | جتا VS7 |
نوع موتور | ۴ سیلندر توربوشارژ |
حجم موتور | ۱.۴ لیتر |
قدرت موتور | ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
نوع گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۱۱ ثانیه |
ظرفیت بار | ۴۶۰ کیلوگرم |
ابعاد (طول × عرض × ارتفاع) | ۴۶۲۴ × ۱۸۴۱ × ۱۶۳۳ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۷۳۰ میلیمتر |
سایر ویژگیها | مجهز به سیستمهای ایمنی و تکنولوژی روز |
طراحی بدنه و نمای ظاهری جتا VS7 ماموت خودرو
برخلاف انتظار، طراحی بدنه و نمای بیرونی جتا VS7 شباهت چندانی به فولکس واگن تیگوان یا اشکودیا کودیاک ندارد. از سویی دیگر، الگوبرداری واضح از فولکس واگن T-Roc ارائه میکند.
طراحی خودروهای جتا شامل VS7 و VA3 و VS5 با فرم ۶ ضلعی جلوپنجره شناخته میشود. حالت خاص چراغها که داخل یک مجموعه جاسازی شدهاند نیز در سه محصول جتا، مشترک است. از سویی دیگر، VS7 گرانترین خودروی جتا چین محسوب میشود و به همین دلیل، روشنایی روز LED در طرفین سپر دارد. ادوات پلاستیکی سیاهرنگ نیز به وضوح، بخش بزرگی از سپر، جلوپنجره و رکابها را پوشاندهاند.
نمای پشت جتا VS7 هماهنگ با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و دارای الگوبرداری کامل از کراساورهای آئودی و اشکودا است. در نمای جانبی هم، استفادهی دقیق از خطوط حجمدهنده وجود دارد که بهندرت در خودروهای چینی دیدهایم. شیشهی عقب بزرگ، جایگاه مناسب پلاک، چراغهای اسپرت LED و رینگهای اسپرت ۱۸ اینچ، جتا VS7 را بسیار شبیه کراساورهای اروپایی جلوه میدهند.
از دیدگاه نگارنده، VS7 برخلاف بسیاری خودروهای چینی، در طراحی عقب بسیار بهتر از نمای جلو عمل کرده است و برای المانهای اصلی، ایراداتی دارد؛ اما در مجموع برای مخاطب ایرانی محروم از محصولات مدرن بازار جهانی، راضیکننده است.
ابعاد جتا VS7 شامل طول ۴,۶۲۴ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۱ میلیمتر، ارتفاع ۱,۶۳۳ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلیمتر است. این خودرو از نظر، طول و عرض و فاصله محوری، اندازه بیشتری نسبت به فولکس واگن تیگوان موجود در ایران دارد. ابعاد جتا VS7نزدیک به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو است؛ اما با ارتفاع سقف کمتر.
طراحی داخلی و نمای کابین جتا VS7ماموت خودرو
فرم کلی ادوات داشبورد و المانهای اتاق جتا VS7، ساده به نظر میرسد؛ اما به لطف نمایشگرهای دیجیتا بزرگ، عامهپسند است. طراحی تودریها، فرمان و کلیدهای نزدیک دستهدنده، جذابیت دارد اما نصب خروجی هوای مرکزی در نزدیکی مانیتور لمسی، چشم بیننده را آزار میدهد.
نمایشگر اصلی VS7، حاشیههای زیادی دارد و ۸ اینچی است. هرچند که بسیاری از خودروهای مدرن چینی، مانیتور بزرگی برای سیستم سرگرمی استفاده میکنند اما جتا VS7 در پنل دیجیتال پشت فرمان، این کمبود را جبران کرده و نمونهای بسیار بزرگ در اختیار راننده میگذارد.
پلاستیک سخت، مادهی اصلی در بخش بالای داشبورد است. بعضی قسمتها مثل فرمان و کنسول میانی، چرم مصنوعی دارند. همچنین بخش میانی داشبورد نیز، باکیفیتتر از دیگر اجزا به نظر میرسد. صندلیهای راحت و حجیم با پوشش چرم، سقف پانورامیک، صندوق عقب جادار و فضای بسیار خوب برای ۴ سرنشین بلند قد، نکات مثبت برای جتا VS7 هستند.
پیشرانه و تجهیزات فنی جتا VS7 ماموت خودرو
تنها پیشرانهی ارائه شده برای VS7، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیشتر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهی این خودروی چینی، روی بسیاری از محصولات با برند آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده میشود.
جتا VS7 اتوماتیک با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر، ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت جتا VS7 حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو همچنین، فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید میشود.
قیمت روز خودرو جتا VS 7 در نمایندگی و بازار
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کیا K5 اپتیما | ۱.۵ توربو - ۲۰۲۴ | ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
جتا VS7 با گیربکس دستی و امکانات مدل پایه در چین به قیمت ۱۵ هزار دلار فروخته میشود. نسخههای فول آپشن این خودرو، نزدیک به ۲۰ هزار دلار قیمت دارند.
نکتهی جالب برای جتا VS7، ابعاد مشابه چری تیگو ۸ با تجهیزات فنی نزدیک به چری تیگو ۷ پرو است. محصول جدید ماموت، مشابه شاسیبلند پرچمدار مدیران خودرو، قدرتمند نیست و در هیچ نسخهای، تجهیزات دو دیفرانسیل ارائه نمیکند؛ اما از سویی دیگر، به وضوح بزرگتر از تیگو ۷ خواهد بود و علاقهمندان جلب توجه با خودروهای چینی را جذب خواهد کرد. نصب لوگوی فولکس واگن روی پیشرانهی جتا VS7 نیز، دیده شده و قطعا تاثیر مهمی بر مخاطب ایرانی خواهد گذاشت.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
MK
۲۸ خرداد ۱۴۰۲دوخط آخرنویدبخش اتفاقاتی هست که احتمابازارروازنظرقیمتی میترکونه واینکه این یکی لوگوی فولکسم روموتورشه دیگه واویلا
کرگدن باواریا
۲۸ خرداد ۱۴۰۲فرمون پاسات b6
اتاق آئودی کیو ۷ قدیم
کنسول شکل سئات نمنه
..
آها ! موتور با لوگوی فولکس واگن…
قیمت نهایی : ده میلیارد و پونصد به خاطر مزایایی که بالاتر ذکر کردم
کرگدن باواریا
۲۸ خرداد ۱۴۰۲البته اینم در نظر بگیرین این که فنی فولکس جتا روش هست لزوما ماشین خوبی از آب در نمیاد !!
جناب یه سدان اندازه ۲۰۶ sd هست و این هم اندازه تیگو ۸ و سانتافه!!😗
کرگدن باواریا
۲۸ خرداد ۱۴۰۲*جناب=جتا
Dan
۲۹ خرداد ۱۴۰۲داداش منظورت از فولکس واگن جتا اینه دیگه؟
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:2019_Volkswagen_Jetta_1.4T_R-Line_in_Haba%C3%B1ero_Orange_Metallic,_front_right.jpg
این تقریبا اندازه سوناتا طولشه
این پرانتز رو هم باز کنم که سئات تاراکو، اشکودا کودیاک ، و فولکس تیگوان و این ماشین که همگی پلتفرم مشترک دارن ، با موتور ۱.۴ لیتری هم عرضه شدن ، میتونی از ویکیپدیا چک کنی
حسین
۲ تیر ۱۴۰۲مگه مجبورید که اینو بیارید؟من باشم خودرویی که در ترکیه مونتاژ میشه را وارد میکنم،مثل زمان قدیم که خودروسازی بم اگر اشتباه نکنم، فولکس گلو مونتاژ کرد لااقل برند فولکس روش نصبه.
شرک
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چین
Mohsen
۲۸ آبان ۱۴۰۲سلام خدمت همه دوستان کسانی که از قدیم با ماشین های آلمانی سر و کار داشته اند متوجه این خودرو می شوند
که اتاق ماشین آلمانی همه جا مشخص و کار هر کشوری نیست
و اصل ماشین موتور وگریبکس هست که در این ماشین نمایان هست
به نظر من واقعا کسی ماشین آلمانی باز باشد این ماشین خواسته هایش برآورده می کند
گلاب
۲۸ خرداد ۱۴۰۲واقعا چری داغون رو دارین با نسخه ریبچ شده فولکس واگن مقایسه میکنین ..زشته واقعا
محمدرضا
۲۸ خرداد ۱۴۰۲یه کلمه شنیدی همینجوری تکرار میکنی اصلا مفهوم ریبچ رو با جوینت ونچر اشتباه گرفتی.
خلاصه این یه محصول کاملا چینیه.که با همکاری فولکس تولید شده.مثل h30 Cross که جوینت ونچر پژو و دانگ فنگ تولید میمرد.
aliHOZA
۲۸ خرداد ۱۴۰۲به نظرم یه کم تند رفتی.
بذار بیاد بازار
بذار بخری
بعد بیا فن متعصب جتا شو!!!
علی
۱ تیر ۱۴۰۲تا حالا دستت به ماشین خورده به چری میگی داغون🤣
عليرضا
۲۸ خرداد ۱۴۰۲اصلا با هیچکدوم از مدل های جتا حال نمیکنم. قیافه هاشون عَبوسه :(
mahan
۲۸ خرداد ۱۴۰۲من خودم طرفدار فولکس واگنم ولی با این فاو اصلا حال نمیکنم. دلیل قاطعی هم ندارم مخصوصا اون لوگوش که فولکس دیگه چیزی هست
....
۲۹ خرداد ۱۴۰۲تو هر وقتی تونستی بخری بگو حال نمیکنم
داود
۲۸ خرداد ۱۴۰۲بهتره میگفتی موتور ۲۰۶ تیپ ۲ گذاشتن روش دیگه. ولی با نیم تن وزن بیشتر و توربوشار با عملکرد نامعلوم .عمرا زیر ۱۵ ثانیه بزنه. از فردا موتور هم بدتره . بهتره بگیم پس فردا موتور مخفف pfmc
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اگر زیر ۱۲ نزد
شما رو در همه کامنت ها
تقدیر میکنیم
حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۲به خاطر اون آرم شرکت فولکس واگن هم شده دلالا
سود عظیمی میکنن
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲امیدوارم نکنن چون دلال هم خود مردمن و از ماست که بر ماست
راه دلال هارو ببندن
Avan
۲۸ خرداد ۱۴۰۲از نظر قیافه و موتور تیگو ۸ سرتره،(واقعا چه فکری کردن که روی خودرویی با این ابعاد موتور ۱/۴ لیتری گذاشتن!) ولی به هر حال پشتوانه و اسم فولکس برگ برنده ای است.
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۲با قیمت رقابتی بازار داره
زیزیگولو
۲۸ خرداد ۱۴۰۲برندهای بنجل تو ایران پول پارو میکنن
Avan
۲۹ خرداد ۱۴۰۲کلا تو ایران اگر پول دستت باشه پول درآوردن آسونه. هر چی بخری گرونتر می فروشی
اشکان
۲۹ خرداد ۱۴۰۲خوب نیست واقعا….
ÀŠĤĶÀÑ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چرا این ماشین رو بخریم ؟؟
یه ۲۰۶ میخریم هم ارزون تره هم وقتی که با لندکروز برابره ۱۰۰ در ۱۰۰ از این ماشین بهتره
پ.ن: این کامنت جنبه فان دارد و لطفا منو مورد عنایت قرار ندهید با تشکر
شرک
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چین
تایید نمیشه نه؟
خاک تو سر اروپا که کل تکنولوژیش رو میده به چین چینم هی کپی پیست میزنه
کل دنیا و چین فتح نکرد ، اروپایی ها با گند کاری هاشون بدبخت کردن دنیا و اینقدر هرچی ساختن زارتی دادن به چین
چین چین چین چین چین چین چین چین چین چین
الان بن میکنن
شرک
۲۹ خرداد ۱۴۰۲دادن تکنولوژی به اژدها قرمزه حماقت محضی بود که هنوز که هنوزه غرب ازش درس نگرفته
کشور های اروپایی فکر میکنن الان اگر با شرکت های اژدهایی همکاری کنن یا محصولاتشونو تو 🐉 بفروشند خیلی سود میکنن و به به چقدر عالی
ولی اینقدر نمیفهمن که اژدر تو ۳۰ سال گذشته کل تکنولوژی شون رو به طرق مختلف دزدیده و خورده یه ابم روش
همین قطار سریع السیر مغناطیسی که ساخته که تنها قطار در نوع خودش در جهان و سریعترینه ، تکنولوژیش مال آلمانه
گوشی های که میسازه رو اولش با کپی از روی اپل و سامسونگ شروع کرد هرچند الآنم خیلی مونده بهشون برسه
ماشین هاش هم همینطور
شاید اروپا ۵-۱۰ سال بابت هر تکنولوژی سود کنه نهایتا ولی نمیفهمه که این سود موقته و دراگون تا ابد به همکاری باهاشون ادامه نمیده بلکه هر چی بیفته تو ساینا(شبیه چ) زارتی از روش کپی پیست میکنن!
مهدی
۲ تیر ۱۴۰۲چین یک و نیم میلیارد جمعیت داره اگر تکنولوزی قدیمی خودشون ندن به چین و این کشور ورشکست بشه اون وقت در این مملکت کومونیستی قحطی بشه میلیون نفر اواره میشن سمت اروپا صد ها میلیون گرسنه چین کی باید سیر کنه ؟ پس بهتره باهاش مدارا کنن
ab0lf4zl
۲۹ خرداد ۱۴۰۲اگه موتور گیربکس ساخت فولکس بود خوب بود . ولی خب دقیقا یه رونوشت از اصله .
کاری ب کیفیت ندارم تو بازار جهانی خوبه . ولی تو این خرابشده فقط ازش سواستفاده میشه برای قیمت بالاتر
arashk
۲۹ خرداد ۱۴۰۲بیست هزار دلار میشه دو میلیارد تومان!!!! اینا که دلار سی و شش هزار تومانی میگیرن
مانی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲چون این ماشین با همکاری فولکس واگن تولید مشه احتمالا کیفیت خوبی رو بشه انتظار داشت.احتمال موفقیت این ماشین تو بازار ایران تا حدی بالاست اگر این سه شرط رعایت بشه : 1)تیراژ بالا و استمرار تولید 2) قیمت رقابتی 3)خدمات پس از فروش قوی
Arshia m3csl
۱ تیر ۱۴۰۲اگه هم قیمت تیگ ۸ پرو باشه و لاماری فروش خوبی میکنه و بخاطر اینکه زیر مجموعه فولکس واگن هست برنده کاری میکنه کسی به چری و لاماری نگاه نکنه اگه گرون باشه ولی شکست سنگین خواهد خورد
محمد
۱ تیر ۱۴۰۲چینیا اینجوری که تو کم کردن حجم موتور پیش میرن،،احتمالا تا دو سال دیگه موتورو حذف کنن و زیر پای سرنشینها رکاب بذارن!
سام
۲ تیر ۱۴۰۲اگر قیمتش پایین باشه گزینه بهتری از سئات آتکا (SEAT ateca) هستش که تقریبا شبیه همین ماشینه بنظرم.
رهگذر
۳ تیر ۱۴۰۲بدبختای زیر بار استعمارو ببینید با کشورهای صاحب فناوری پلتفرم و برند مشترک تولید میکنن خاک برسرتون که خودکفا نیستین و برده استعمار جهانی شدین !!
sama
۳۱ تیر ۱۴۰۲بنظرم ظاهرش جذابه
فرهاد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب اینجا یعنی ماشین برند چینی سوار بشیم ولی هزینه ماشین آلمانی بدیم؟ جعبه فرمون این ماشین رو موثق بگم بهتون که همون جعبه فرمون تیگوان و پاساته و برقیه، برای پاسات جعبه فرمون 250 میلیون تومنی تعویض کردم، یعنی می ارزه همچین هزینه ای برای این برند چینی بدیم؟ میتونید از فروش قطعات ماموت خودرو استعلام بگیرید. استوک قطعه تو دبی 100 میلیون و نو قطعه تو چین30 میلیون، تو خود حدیث مفصل بخوان.