واردز اتو لیست ۱۰ پیشرانهٔ برتر سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است. در این لیست، سه مدل تمام الکتریکی، سه مدل هیبریدی و چهار پیشرانهٔ بنزینی دیده میشود.
واردز اتو (Wards Auto) که در زمینه انتخاب بهترینها و اهدای جوایز خودرویی فعالیت میکند، بهترین پیشرانههای سال ۲۰۲۳ را انتخاب و معرفی کرده است. بسیاری از برندگان امسال الکتریکی یا هیبریدی هستند اما پیشرانههای درونسوز هنوز هم نقش مهمی در قوای محرکهٔ خودروها دارند. برای انتخاب این پیشرانههای برتر، داوران واردز اتو ۳۲ خودروی مختلف شامل ۱۳ درونسوز، ۱۰ الکتریکی و ۹ هیبریدی را بررسی کردهاند. از بین ۱۳ پیشرانهٔ درونسوز، پنج نمونه چهار سیلندر، چهار نمونه شش سیلندر خطی، سه نمونه V8 و یکی سه سیلندر بوده است. همهٔ این پیشرانهها بهجز دو نمونهٔ V8 به توربوشارژ مجهز بودهاند.
واردز اتو پیشرانههای برتر را از طریق امتیازدهی بر اساس میزان قدرت، گشتاور، مدیریت لرزش، سروصدا و ارتعاش، مصرف سوخت و تکنولوژیهای جدید انتخاب میکند. هرسال پیشرانههایی که کاملاً جدید باشند یا بهروزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند جواز حضو در این رقابت را خواهند داشت.
سردبیر ارشد واردز اتو «باب گریتزینگر» در رابطه با این رقابت میگوید:
در خودروهای الکتریکی، خودروسازان با نوآوریهای مداوم که نویدبخش برد و راندمان بیشتر و سیستمهای شارژ سریعتر است، پیشرفت میکنند. درعینحال، با بیش از دوجین پیشرانهٔ بنزینی کاملاً جدید یا ارتقاءیافته در لیست نامزدهای ما و دو V8 بزرگ تنفس طبیعی در لیست برندگان ما، هنوز هیچکس پا را از روی پدال درونسوز برنمیدارد. ما شاهد پایان دوران درونسوز هستیم اما این موتورها بیسروصدا خاموش نخواهند شد.
همچنین بخوانید: بهترین کابینهای خودروی سال ۲۰۲۳ به انتخاب واردز اتو
برندگان بهترین پیشرانههای سال ۲۰۲۳ به انتخاب واردز اتو به ترتیب حروف الفبا:
پیشرانه | نوع | خودرو |
۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی توربو | بنزینی | بامو M2 |
۵.۵ لیتری هشت سیلندر | بنزینی | شورلت کوروت Z06 |
۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو | پلاگینهیبریدی | دوج هورنت R/T |
۵.۰ لیتری هشت سیلندر | بنزینی | فورد موستانگ دارک هورس |
۲.۰ لیتری چهار سیلندر | هیبریدی | هوندا آکورد هیبریدی |
الکتریکی | الکتریکی | هیوندای آیونیک ۶ |
الکتریکی | الکتریکی | لوسید ایر گرند تورینگ |
۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو | بنزینی | مرسدس C43 AMG |
الکتریکی | الکتریکی | نیسان آریا |
۲.۰ لیتری چهار سیلندر | پلاگینهیبریدی | تویوتا پریوس پرایم |
سالار جان خان جان فصل
۳۰ شهریور ۱۴۰۲برنده واقعی:
۲.۰ لیتری چهار سیلندر پلاگینهیبریدی تویوتا پریوس پرایم
کیان
۳۰ شهریور ۱۴۰۲موتور خیلی خوبی هست با قدرت 220 اسب ک واقعا برای یه خودروی کم مصرف و خانوادگی واقعا رقم خوبی هست، با مصرف 4 لیتر تازه
X
۳۰ شهریور ۱۴۰۲برنده واقعی:
۲.۰ لیتری چهار سیلندر مرسدس بنز ( که در ورژن پلاگین هیبریدی مرسدس بنز با ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند.
۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی بی ام و M2.
۵.۵ لیتری ۸ سیلندر شورلت کوروت Z06.
۵.۰ لیتری ۸ سیلندر فورد موستانگ دارک هورس.
الکتریکی: لوسید ایر گرند تورینگ.
برندگان واقعی از ۴ سیلندر تا ۸ سیلندر و الکتریکی.
R@min
۳۰ شهریور ۱۴۰۲هر کدوم از موتورهای بنزینی رو یه پک گنده باتری کنارش بزاری به همون قدرت می رسن. این تکنولوژی سنگین و پیچیده جز دردسر برای مرسدس چیزی نداشته و در پرفورمنس هم جایگاهی نداره.
تو انتخاب موتور هم صرفا خود موتور بنزینی انتخاب کردن که موتور فوق العاده ای هم هست.
x
۳۰ شهریور ۱۴۰۲سلام یعنی بنزینی اش بهتر از هیبریدیه!؟
R@min
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بله سبک تره، ساده تره و کم دردسر.
Amirmohammad
۳۰ شهریور ۱۴۰۲فرض کن چقدر باید تعصبی و غیر منطقی باشی که تو لیستی که موتور ۵/۵ و ۵ لیتری کوروت Z06 و موستانگ دارک هورس هستن که شاهکار و اونطرفم موتور بی نظیر ۲ لیتری c43 هست بگی برنده واقعی موتور ۲ لیتری پریوس(!!) هست!
TRD
۳۰ شهریور ۱۴۰۲هر کدوم ازین موتورها شایسته این مقام و جایگاه بودن که اسمشونو آوردن .
چه موتور ۸ سیلندر برای خودروی سوپر اسپرت چه یه موتور بی نظیر برای خودروهای به قول ایشون خونوادگی .
شما هم از میزان نیروی وارد بر سطح ، کم کن .
Amirmohammad
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تعریف نیروی وارد بر سطح اینه که کسی زیر تمام مطالب تک تک کامنت هارو ریپلای کنه و هی بنویسه و هی بنویسه و بخواد نظرت مخالف رو تغییر بده.این نیرو خیلی باید زیاد باشه که شخص به این وضع دچار بشه
هر کدوم از این ها هم شایسته جایگاهی که اوردن بودن نه اینکه یکی بیاد بگه فلان موتور برنده واقعی هست این یعنی بقیه ضعیف ترن
خیلی وقت هم بودن ریپلای هاتو نخوندم هی باز ریپلای میکنی،اینم بار اخره جواب میدم الکی ریپلای نکن آروم نخواهی شد
بهزاد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲امیر محمد الان با این پیام احتمالا برچسب اکانت TRD هم میزنی و ذهنت کلی مشغول میشه اما در یک فضای عمومی اگر راحت نظر میدی و نقد میکنی در این فضا شما هم مشمول نقد و پرسش و پاسخ میشی و اگر دوست نداری کسی بهت نقد داشته باشه اصلا نظری ننویس و تا وقتی گزینه پاسخ وجود داره حق تعیین تکلیف برای ریپلای برای شما وجود نداره.
۵۰ درصد سود قطعی!
جالبه خودت نظر یک نفر دیگرو که گفته فلان موتور بهترینه نقد میکنی و برچسب تعصب بهش زدی بعد میگی منو ریپلای نکن.
از لینکات چنتا بزار ببینیم کجایی.
پیام
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دیگه تا وقتی بنز هست تویوتا توهمی بیش نیست! همینایی که تویوتا تویوتا میکنن اگه بنز ببینن باهاش عکس یادگاری میگیرن منتهی نمیگن ریا نشه!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ شهریور ۱۴۰۲قیمت و هزینه تعمیر هم خیلی مهمه
پیام
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بله آقای اشتری اونم مهمه. یکی از آشناهای ما کار جلوبندی ماشین سنگین بنز رو انجام میده. میگفت این بنزای کهنه چند دهه پیش وقتی برای جلوبندی میان، با یه تراش کوچیک دوباره بدون مشکل کار میکنه و اصلا آخ نمیگن. من یه چیز در مورد بنز بگم. نمیدونم کسی اطلاع داره یا نه ولی این یک واقعیت هست که بنز آخرین کیفیت رو تو ماشیناش اجرا نمیکنه به دو دلیل. ۱. قیمتش سر به هوا میکشه و از حالت رقابتی خلرج میشه. ۲. اینا چیزی میزنن که مشتری تو یه زمان نسبتا کوتاهتری بره بنز بخره! یعنی منظورم اینه که چیزی که الان میبینید، آخرین کیفیت بنز نیست! برندی که چند دهه قبل اونجور کیفیتی بیرون میده بعد از گذشت سی چهل سال نهایت کیفیتش چی میتونه باشه؟!!!
Muty
۳۰ شهریور ۱۴۰۲آره اون خوب خوب آ را گذاشته چند سال دیگه رو کنه…
مثل تک حکم که میزارن برا آخره کار
:-) :-) :-) :-) :-)
بهزاد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲پیام جان این آشنای شما کدوم قطعه ی جلوبندی را تراش داده و درست شده؟
مثلا دیسک چرخ یا میل لنگ و سیلندر یا سر سیلندر جلوبندی را تراش داده که درست شده!؟!؟!؟!؟!؟!
مگه مجبوری از چیزهایی که نمیدونی خاطره تعریف کنی.
پسر جان مرسدس مثل همه ی شرکت های دیگه قطعات و اتصالات سیستم تعلیق را از تامین کننده ها میگیره و در مونتاژ روی خودرو نصب میکنه و مرسدس کی قطعه سازی کرده که داری توهم نشر میدی.
TRD
۳۰ شهریور ۱۴۰۲موتور تویوتا و هوندا و موتور الکتریکی نیسان ، حتما دلیلی داشته که توی لیست اومدن .
تو هم بیخودی زور الکی نزن .
بنز که بیاد خود تو جلو تر از بقیه ای تو صف .
تویوتا و مابقی برندهای ژاپنی بار اولشون نیست که تو اینجور لیستا هستن و اعتبارشون ثابت شدست .
افتخارش برای اونا ، فشارش هم برای ترول ها
فرامرز
۳۱ شهریور ۱۴۰۲تویوتا در مقابل بنز مثله مقایسه کردنه فرقون با زانتیاست
لندکروزش هم قدرتش نه به بنز رسید نه به کادیلاک فیلم هاش تو اینترنت موجوده.
ALI.S
۱ مهر ۱۴۰۲الکی دعوا میکنیم😁
هر چقدر پول بدی، همون قدر هم آش میخوری!
آخه چرا من هر مطلبی رو از پدال باز میکنم یک دعوا و کل کلی هست!
نمیشه سر یک چیز هم که شده نزدیک به ۹۰درصد(حداقل) اشتراک نظر داشته باشیم؟😮💨🥹😁
مجتبی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲باید بدون تعصب نگاه جامع به موضوع داشته باشی.قیمت بنز و هزینه نگهداری اون رو با تویوتا مقایسه کن و با توجه به مقدار هزینه ای که می کنی و پرفورمنسی که تحویل می گیری نظر بده.اونوقت می بینی که خودروی ژاپنی مخصوصا تویوتا ارزش خرید خیلی بالایی داره.مثلا خب کاملا واضح است که خونه لوکس ۳۰۰ متری بهتر از خونه خوب ۸۰ متری است.ولی با در نظر گرفتن قیمت خرید و هزینه های پرداختی شارژ و نگهداری ساختمان در مواقعی شاید خونه ۸۰ متری ارزش خرید بالاتری داشته باشه و به صرفهتر باشه.
بارسلونا
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کامنتها را نگاه می کنی یک جماعت جوری در مورد موتور ماشینها نظر می دهند که خود سازنده هم نکات را نمی داند بابا شما که هزار سال دیگه رنگ این موتورو ماشین را نخواهید دید .دودیقه تو اینترنت سرچ می کنید بعد میای باهم سر موتور ماشینها کل کل می کنید ماشینی که تو زندگیتان نخواهید دید به زندگیتان برسید یا در مورد موتور پیکان و پراید سمند نظر بدید چکار دارید به این جور بحث ها
x
۳۱ شهریور ۱۴۰۲تو این فاصله من تعداد جوایز برای سازندگان مختلف از دهه ۹۰ میلادی تا امسال بررسی کردم دیدم ظاهراً بیشترین جوایز متعلق به آلمان از بین سازندگان اروپایی و آمریکا هستش که بیشترشان از برند های فورد و بی ام و مرسدس بنز و و گروه فولکس و جنرال موتورز هستند.
فورد و جنرال موتورز آمریکا و آلمانی ها رکورد دار هستند. فورد و جنرال موتورز باهم ۶۹ تا برنده داشتن و گروه فولکس واگن و بی ام دبلیو هم روی هم ۶۸ تا برنده بهترین موتور سال شدند. که با فاصله زیادی رکورد دار هستند با بیشترین تعداد بهترین موتور رقابت تنگاتنگی دارند.
نکته خیلی جالب و سورپرایز کننده اینه که تمام موتور های V8 فورد در لیست بهترین موتور سال حضور دارند که واقعا شگفت انگیزه حتی موتو V6 فورد ۳ بار یا بیشتر به تنهایی برنده بهترین موتور شده همچنین موتور اکوبوست فورد هم در نسخه های مختلف بالای ۵ یا ۶ بار و همچنین موتور بی ام دبلیو همیشه در این لیست بهترین موتور سال بوده.
نکته مهم دیگر درمورد این بررسی اینه که برخلاف جوایز مجلات متفرقه که شاید سلیقه ای یا در اعتبارشان تردید باشد،
این جوایز کاملا دقیق مطمئن و با رفرنس معتبر هستند و تعداد زیادی متخصص و بررسی کننده و پارامتر در اعطای این جایزه دخیل هستند.
P
۳۰ شهریور ۱۴۰۲الان طبق معمول سهام داران عزیز میان و از پیشرانه تولید شرکت خودشون تعریف و تمجید شدیدی به عمل میارند
amir
۳۰ شهریور ۱۴۰۲کار لاو و پیام و مهدی توربو و…. آن فایر
Car love
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ظاهرا امیر ۳ چرخ باز آن فایره فعلا 😂 کارآفرین و کرگدن و کیان و اکانتاشون هم میان رو فایر الان 😂
amir
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تعصب به برند خاصی ندارم و معتقدم همه برندا زشت و قشنگ دارن از جنسیس کوپه تو ایران تا جنسیس جی وی ۷۰ و کیا استینگر تا بی ام و m5 و بنز اس کلاس و جگوار اف تایپ و مکلارن ۷۲۰ و فراری اس اف نود و لامبورگینی اونتادور و تویوتا سوپرا mk4 و نیسان جی تی آر و لکسوس ال سی ۵۰۰ دوج دیمون و فورد موستانگ کوروت و ….همه اشون خوشم میاد
blackwing
۳۰ شهریور ۱۴۰۲۵.۵ لیتری شورولت معرکهس
JDM سابق
۳۰ شهریور ۱۴۰۲LT6
ولی خوب هیچ تنفس طبیعی ای موتور نسکار نمیشه 😎😁
امیررضا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اون ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی بیامو نمیخواد بیخیال جوایز بشه؟
علی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اگه بدترین ها رو هم لیست کنن موتور شاهین احتمالا اول میشه
نویدی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲1-xu7
2-ef7
دیا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تسلا دیده نمیشه
Ehsan
۳۰ شهریور ۱۴۰۲۵/۵ کوروت بنظرم برترینه
۳ لیتری m2 هم که از سلاطینه پیشرانس
علی جردن
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اگر من داور بودم به موتورهای ۱۲ سیلندر فراری رای می دادم
Enzo Ferrari 2008
۳۰ شهریور ۱۴۰۲هشت سیلندر فورد موستانگ و کوروت
Heavy-Duty
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ببخشید سوالم بی ربط است
همانطور که می دانیم امروزه موتور های توربو خیلی بیشتر از گذشته شدند و حتی به کلاس پیکاپ ها هم ورود پیدا کردند مثل انجین های V6 2.7 و V6 3.5 فورد F150 ، انجین V6 3.5 تویوتا و انجین I4 2.7 شورلت سیلورادو پایه
خواستم بدونم این موتور ها چطوری در هنگام باربری و یدک کشی دوام میآورند؟
یا حتی در خودرو های کوچک تر شهری که وانت نیستند و از انجین خیلی کوچک قدرت نسبتا بالایی می گیرند مثل شورلت تریل بلیزر با انجین 1.2 I3 توربو با ۱۳۷ اسب بخار و
انجین I3 1.3 با ۱۵۵ اسب بخار موتور اصلا دوام خوبی داره؟ طول عمرش چقدره و در شرایط سخت آب و هوایی و … قابل استفاده هست؟
با تشکر
JDM سابق
۳۰ شهریور ۱۴۰۲درسته از نظر استهلاک تنفس طبیعی بهتره ولی این موتورها هم موتور های ضعیفی نیستن که دووم نیارن سیستم کامپیوتر و کمپرسور مپ توربو باعث شده که تأخیر توربو کم بشه. آلیاژ هم صد در صد بهبود میدن و در کنارش انواع ادوات کولینگ نظیر رادیاتور و اینترکولر یا ایر تو واترکولر در اندازه ها و کاربری های لازم تدارک دیده شدن که کم نیاد
Heavy-Duty
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تشکر از شما
JDM سابق
۳۰ شهریور ۱۴۰۲خواهش میکنم
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۲درود دوستان چهار سیلندرهای بنز سالهاست جز بهترینها بوده کلا ولی شکل ۶ سیلندر پورشه (شمایل افقی سیلندر ها ) باعث ارتفاع پایین موتور و تعلیق بیشتر شده . نهایتا موتور های بدون سر سیلندر (۲ پیستون در یک محفظه سیلندر )بالا ترین بهره وری رو داره که دیر به فکر انتشار و تولید انبوه افتادن . سالهای بعد بیشتر میشنویم. دم همه ماشین بازها گرم
H2
۳۰ شهریور ۱۴۰۲من بشدت از نسل جدید 💚 پریوس 💚 خوشم میاد
تلفیق یه موتور الکتریکی با یه انجین 4 سیلندر کم خرج با قدرت کاملا مناسب
کمترین فشار روی موتور بنزینی در حالت نرمال و با مصرف 4 لیتر و آلایندگی حداقلی
سقف خورشیدی کمک شارژ و پیمایش 80 کیلومتر صرفا با برق
طول عمر بالای مجموعه باتری و انجین درونسوز تویوتا
کسب بالاترین رتبه ایمنی
طراحی شیک و امکانات بروز
پشتیبانی بینظیر تویوتا و قیمت مناسب
من از یه ماشین همین انتظارات رو دارم
حمیدرضا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲موتور ۵.۵ لیتری LT136 هم توی لیسته که!
TOPGEAR-mohsen
۳۰ شهریور ۱۴۰۲سلام واقعا نیسان آریا از این ایرانی آریا گرفته شده؟
امیر علی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲آره، نیسان توی اسم گذاری ها خیلی از اسامی ایرانی مثل قشقایی و… استفاده میکنه
King viper ACR
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنظرم باید انجین همی دوج هم داخل لیست باشه چون از لحاظ پتانسیل برای گرفتن قدرت های بالا واقعا هیولا است و دوام خیلی زیادی هم داره و همینطور از لحاظ خرج هم داخل رده متوسط قرار میگیرد
احسان حیدری
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تکنولوژی بنز c43 ولی بهترین ۵.۵ هشت سیلندر کوروت z06 رو دست نداره
samurai
۳۰ شهریور ۱۴۰۲3 سیلندر تویوتا با 300 اسب قدرت
وزیر آدم شناسی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بهترین موتور ها به شرح زیر است :؛
دوکاتی cr نمی دونم چی چی هوندا کاوازاکی سوزوکی کویر
بهترین نیرو محرکه ها به شرح زیر است :؛
موتور کوئیک موتور کوئیک اس موتور کوئیک دو رنگ موتور کوئیک با مه شکن جلو و موتور سال موتور کوئیکی که فرمونش دور دوخت داره سفارش مدیران ارشد سازمان پشمک سازی
رضا
۳۱ شهریور ۱۴۰۲باید موتورهای xu7 و ef7و tu5جزو سه تای بالا باشن بهرحال ای اف سون الان باکلی تغییراسمش شده efp ک ۱۶۰اسب قدرت داره حالا مگه بقیه این موتورها شاتون هندی ندارن یاواشر نمیزنن یا بعدازچنطسال افت قدرت پیدانمیکنن موتوهای ام ۱۵ سایپا هم عالین خب عزیزان صدا توهرماشینی بالای سه هزارمیاد ولی دیگه خوابت نمیبره پشت فرمون در ضمن اون صداهای بلند و ارتعاشات شدید موتور بخاطراینه ک مث شیر غرنده باشه بعدشم همین ماشینها ک موتورهای خاص روشونه بیارین ایران درگ و صفرتا صد بریم میفهمیم قدر موتورهای خودمونو ندونستیم تازه کدوم ماشین تو جاده صاف و شیب دار دویست تا میره این خارجی ها امپر سرعت رو دستکاری میکنن اگه هیچکدوم ازاینارو قبول ندارین قیمت رو چی میگین کدوم موتور یاماشین این چنین شتابان قیمتش مث طلا بالا میره یروزی حداقل از لحاظ قیمت تمام شده اول میشیم شک نکنین
چوپان دروغگو
۳۰ شهریور ۱۴۰۲همه اینها به اندازه اریسان ۲قدرت و گشتاور ندارن تازه داشت شاهکار جدید سایپا یادم میرفت وانت پراید با ۷۰۰۰اسب بخار و چندین هزار گشتاور یادش بخیر چقدر دیسک و صفحه وانت تو بیابون عوض کردم
پراید شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲همتون پراید ۱۵۱ فول اپشنال و یادتون رفت ٫چقدر ما ایرانیها استعداد خای خودمونو ندید میگیریم..البته از شاهین توربو و ۲۰۷کلاه قرمزی نباید غافل شد
پولشو بدی یکساله دیگه امید حق علیه باطل تکنولوژی روز و تحویل میدن
علیرضا
۳۱ شهریور ۱۴۰۲میگم پراید 141 رو یادتون رفته چقدر شما حواستون پرته
عیسی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲پس سایپا ساینا چیشد نامی ازش برده نشد حیف خداوکیلی سایپا ایرانخودرو بدل میگیرن
شهاب
۳۱ شهریور ۱۴۰۲با اختلاف 1500 سی سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ سایپا گ…و. ترین پیشرانه