چشم انداز

۱۰ خودرو با بیشترین بازه تغییرات قدرت

وقتی یک نسخه با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار بالاتر از مدل خودروی موردنظر شما وجود دارد، چرا باید به سراغ یک مدل ضعیف‌تر بروید؟ برخی خودروساز این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند و بازه‌‌ تغییرات قدرت گسترده‌ای را برای خودروهای خود درنظر گرفته‌اند. در ادامه، ۱۰ نمونه از این خودروها را مرور می‌کنیم.

2015 Dodge Charger model lineup. From left to right: 2015 Dodge
۱۰) کاترهام سِوِن، ۷۹ تا ۳۱۰ اسب‌بخار
در پایین‌ترین نسخه، قدرت کاترهام ۱۶۰ تنها برابر ۷۹ اسب‌بخار است. البته شاید این میزان قدرت برای گذراندن وقت و تفریح مناسب باشد، ولی برای آنهایی که به دنبال دردسر بیشتر هستند، کاترهام یک مدل ۳۱۰ اسب‌بخاری نیز دارد که قادر است در عرض ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

Caterham Seven, 79 HP-310 HP
Caterham Seven
۹) فورد فوکوس، قدرت ۸۵ تا ۳۵۰ اسب‌بخار
برای مشتریان فورد فوکوس در اروپا که کمتر به دنبال ماجراجویی هستند، این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۸۵ اسب‌بخار عرضه می‌شود. امّا در انتهای دیگر سری فوکوس، مدل RS با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار دیده می‌شود که به صورت انحصاری با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه است و می‌تواند به‌زودی نمایش‌های خیره‌کننده‌ای را در پیست‌های مسابقات داشته باشد.
Ford Focus
Ford Focus
۸) لندروور رنج‌روور اسپورت، قدرت ۲۵۴ تا ۵۵۰ اسب‌بخار
لندروور برای مدل ۲۰۱۶ بالاخره تصمیم گرفت تا برخی از مدل‌های دیزلی را به بازار امریکای شمالی وارد کند. در نتیجه، مدل جدید با کمترین خروجی رنج‌روور اسپورت، SE Td6 نام دارد. این در حالی است که این مدل نسبت به مدل پایه بنزینی ۱۵۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود. ولی مصرف سوخت ۸/۴ لیتری و گشتاور ۵۹۶ نیوتن‌متری در یک رنج‌روور چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت.
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
۷) مرسدس‌ W124، قدرت ۷۱ تا ۳۹۶ اسب‌بخار
در زمانی که هنوز گل‌گیرهای جعبه‌ای یک المان خاص در دنیای اتومبیل‌ها محسوب می‌شدند، شاسی مرسدس‌بنز W124 تنها به فرم سدان در دسترس قرار داشت و موتورهای مورد استفاده در آن قدرتی بین ۷۱ تا ۳۹۶ اسب‌بخار تولید می‌کردند.
Mercedes W124
Mercedes W124
شاید مدل 500E با مهندسی پورشه، مشهورترین مدل W124 باشد، ولی این قدرتمندترین یا حتی نادرترین این سری نیست. W124 با مهندسی AMG و قدرت ۳۹۶ اسب‌بخار در رده نسخت قدرتمندترین مدل‌ W124 قرار می‌گیرد.

۶) ب‌ام‌و سری ۴، قدرت ۱۵۰ تا ۴۹۳ اسب‌بخار
با اینکه چیزی بیشتر از محتوای زیر کاپوت، آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، ولی هر دو از نظر فرم و طراحی مدل، سری ۴ محسوب می‌شوند. اگر مدل با سطح قدرت پایین‌تر 418D برای شما کافی نیست، شاید باید مدل M4 GTS را با قدرت ۴۹۳ اسب‌بخار امتحان کنید.

BMW 4 Series
BMW 4 Series
۵) کادیلاک CTS، قدرت ۲۶۸ تا ۶۴۰ اسب‌بخار
کادیلاک ممکن است گیربکس دستی را CTS-V گرفته باشد، ولی هنوز هم امکان انتخاب یک آپشن دیوانه‌وار در آن وجود دارد. کادیلاک CTS-V با پیشرانه‌ای که در واقع از مدل کنونی کوروت Z06 به عاریت گرفته، ۳۷۲ اسب‌بخار با مدل سطح نخست CTS فاصله دارد.
Cadillac CTS
Cadillac CTS
۴) داج چلنجر، قدرت ۳۰۵ تا ۷۰۷ اسب‌بخار
هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که مدل پایه V6 داج چلنجر را یک خودروی ضعیف بدانیم، ولی خروجی پیشرانه این مدل فاصله زیادی با ۷۰۷ اسب‌بخاری که هل‌کت تولید می‌کند، دارد. مسلماً اضافه‌شدن ۴۰۲ اسب‌بخار، تفاوت زیادی را ایجاد خواهد کرد.
Dodge Challenger
Dodge Challenger
۳) داج چارجر، قدرت ۲۹۲ تا ۷۰۷ اسب‌بخار
داج چارجر ۲۹۲ اسب‌بخار به عنوان یک «خودروی کرایه‌ای»، کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهد. ولی برای برخی از مشتریان که عطش قدرت دارند، این خروجی کافی نیست و به سراغ تریم R/T می‌روند. برای کسانی که مدل R/T نیز نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند، تریم ۳۹۲ SRT درنظر گرفته شده است. از این هم بالاتر، داج چلنجر هل‌کت است که به عنوان یک سدان ۷۰۷ اسب‌بخاری برای «دیوانگیِ کامل» ساخته شده است.
Dodge Charger
Dodge Charger
۲) مرسدس‌بنز کلاس E، قدرت ۱۳۴ تا ۵۷۷ اسب‌بخار
مرسدس‌بنز کلاس E در سطوح تریم مختلف در سراسر جهان، مأموریت‌های متفاوتی را انجام می‌دهد. در تریم‌های سطح پایین دیزلی مانند E200 CDI، کلاس E به عنوان یک تاکسی شبه‌لوکس انجام‌وظیفه می‌کند. برای یک راننده تاکسی یا یک مرد خانواده که به دنبال اندکی قدرت و هیجان بیشتری در زندگی‌اش است، قدرت ۱۳۴ اسب‌بخاری در E200 می‌تواند مستقیماً با مهندسی AMG به ۵۷۷ اسب‌بخار افزایش یابد.
Mercedes-Benz E-Class
Mercedes-Benz E-Class
۱) تسلا مدل S، قدرت ۳۱۵ تا ۷۶۲ اسب‌بخار
مدل P85D که خودش قدرت دیوانه‌واری در خود دارد، در زیر سایه قدرت ۷۶۲ اسب‌بخاری HP P90D قرار می‌گیرد. در نتیجه، تسلا در حال حاضر، نه‌تنها سرآمد خودروهای الکتریکی دنیا محسوب می‌شود، بلکه از بیشترین سطح عملکرد در بین سدان‌های دو دیفرانسیل برخوردار است.
Tesla Model S
Tesla Model S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی فاصله داره قدرت ها مخصوصا بنز 71 تا 400 خدایا انگار 206 تیپ 2 رو کردی 911 carrera s واقعا جالبه نه؟

  2. ali ayat

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    یه سوال این تسلا که زده این بازده قدرت رو داره یعنی به صورت برقی تنظیم میکنه قدار قدرت رو یا نه موتور های جداگانه داره؟؟ چون تا جایی که من یادمه یه موتور با یه قدرت داشت ولی چندتا گله از این متن یکی این که مثلا شرکت بنز رو تمامی مدل هاش مخصوصا مدل سی کلاس از این نوع بازه قدرتی استفاده میکنه همچنین بی ام و و یا دیگه مثل اینکه نویسنده کلا شرکت پورشه با این همه مدل در بازه های مختلف قدرتی کلا فراموش کرده یا حتی آئودی رو

    1. arman

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تفاوت اصلی قدرت تسلا در تعداد و چیدمان باطری ها هست….باطری رو میشه به 2 صورت بست…اگه بیشتر سری کنی ولتاژ و قدرت بالا میره…اگه بیشتر موازی کنی آمپر و برد بالا میره

  3. بهنام

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (994 ديدگاه)

    چرا کلیک راست پدال برداشته و نمیشه عکسها رو سیو کردء؟؟؟؟

    1. سامان اذری

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      من با گوشی میام
      با گوگل کروم کپی نمیشد
      ولی با موزیلا فایرفاکس کپی میشه

    2. محمد20

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      شاید اگه کل صفحه رو ذخیره کنی ( با Control + S) تصاویر هم ذخیر شن توی همون پوشه.

  4. شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آینده از آن ماشین های برقی است !!
    خداحافظ ماشین پر اصطحلاک پر خرج پر صدای آلوده بنزینی.

    1. KING 918

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      رفیق درسته ماشین برقی خوبه اما لذت یه ماشین بنزینی V8 یا V12 رو که نداره

      1. شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (20 ديدگاه)

        دوست من شما مگه سوار شدی که میگی لذت نداره ؟
        شما اگه از شتاب و سرعت لذت میبری که الان تسلا صفر تا صد ۲.۸ ثانیه میده.
        در ضمن گشتاور لحظه ای داره که لذتش در هیچ ماشین بنزینی نیست مشابهش.
        تنها جواب شما میتونه صدای موتور و اگزوز باشه که جوابی براش ندارم. گرچه من شخصا انقد با صدای ال ۹۰ خودم سرسام گرفتم که ترجیح میدم مابقی عمر تو یه ماشین ساکت بشینم.
        والا !

        1. فورد

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (891 ديدگاه)

          شما از کجا میدونید که ماشین برقی استحلاکش کمتره

        2. فریا

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (683 ديدگاه)

          2.6 ثانیه در تایپ P90D W/Ludicrous .
          -تست موتور ترند

        3. KING 918

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دوست عزیز اقا شایان بنده سوار هیوندای سنتینیال شدم با موتور v8 و میدونم چه حسی داره و بهت میگم تو ماشین برقی چنین حسی نیس برادر حالا شاید دوستان نظر دیگه ایی داشته باشن

        4. KING 918

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          در ضمن تسلا به دلیل تک دنده ایی بودن فورا از سرعتش کم میشه و کاملا کم میاره شما میتونی درگش رو با پانامرا توربو اس ببینی در اپارات هرچند از شتاب هم باز پانامرا جلو افتاد دوست گل من …………

        5. شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (20 ديدگاه)

          جناب فورد، ماشینی که تمام سیستم محرکش یک باطری و یک موتور برقی نسبتا کوچک هست رو مقایسه کنید با سیستم پیچیده موتور های درون سوز. شما عکس شاسی تسلا یا سایر ماشین های برقی رو نگاه کنی متوجه میشی کدام سیستم احتیاج به مراقبت بیشتری داره.
          آقای کینگ من نگفتم ماشین های بنزینی لذت بخش نیست خیلییی هم لذت بخشه. من گفتم ماشین های برقی نیز لذت بخش هستند.
          در ضمن این ها نسل های اول این نوع ماشین ها هستند. و قطعا بهتر خواهند شد. در مورد شتاب ثانویه حرف شما را قبول دارم.
          ولی آینده در دستان ماشین های برقی است چه بخواهید چه نخواهید.

        6. محمد20

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          دوست عزیز تا اونجایی که بنده میدونم براحتی امکان شبیه سازی صدای موتور V8 و V12 و… و پخش توسط بلنوگو نیز، امکان پذیره!!!!

      2. yas

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (67 ديدگاه)

        تا وقتی که ادم لذت یه چیزی رو نچشیده باشه دل کندن از اون چیز راحته . پس دل کندن از ماشینای دوازده سیلندر و … برای ما ایرانی ها حداقل سخت نیست

    2. شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      راستی فورد جان استهلاک درسته. من که کلا اشتباه نوشتم. شما هم با ح نوشتی :))

  5. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    این کادیلاک هم واسه خودش عالمی داره. واقعا طراحی متمایز و پر ابهتی داره.

  6. great britain

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    چقدر چلنجر سبزه خوشگله!!!!!!!!!!!!
    1-چلنجر
    2-رنجروور
    3-کادیلاک
    البته منظورم این نیست اینا بهترن.ولی من اینا رو بیشتر دوست دارم.

  7. نورالله

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    شرکت داج عجب ماشینهایی میزنه من واقعا دیوانه وار عاشقشونم.

  8. payam

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    داداشیای گرامی یکی به من توضیح بده چرا کلیک راست سایت غیر فعاله؟
    کسی که بخواد کپی کنه مطمئن باشید میکنه و این چیزا جلوشو نمیگیره.
    الانم که برای چند تا پنجره باز کردن همزمان از مطالب سایت فقط پدر کاربرا در میاد!

    1. فریا

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (683 ديدگاه)

      با لاگین شدن این مشکل حل میشه . باید عضو سایت باشید .

  9. godfather

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یه 300E 94 داشتم بیشترین خرجی که براش کردم صرف اب و روغن بنزینش شد
    تو این بلاد کفر چه ماشینای بدرد نخوری میسازن

  10. حميد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    فکر کنم اگه یک گاراژ تیونینگ درجه یک تو ایران بزنیم در امد خوبی داشته باشه
    تو کشورهای دیگه دیدم بعضی ها برا کلاس گذاشتم الکی مارک AMG رو پشت ماشینشون میچسبونند

  11. M3 RS 4D

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    لندروور رنج‌روور اسپورت
    کادیلاک CTS
    تسلا مدل S

    برای استفاده شهری این موارد خیلی خوبن …

  12. DRIFT

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    به نظرم hellcat بهترینه
    قوی ترین ماسل کار هست
    ارزونه…قشنگه….کم سروصدا
    سریع…هرکی ازش خوشش نیاد
    ++عشق ماشین نیست++

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا