وقتی یک نسخه با قدرت ۴۰۰ اسببخار بالاتر از مدل خودروی موردنظر شما وجود دارد، چرا باید به سراغ یک مدل ضعیفتر بروید؟ برخی خودروساز این موضوع را بهخوبی درک کردهاند و بازه تغییرات قدرت گستردهای را برای خودروهای خود درنظر گرفتهاند. در ادامه، ۱۰ نمونه از این خودروها را مرور میکنیم.
۱۰) کاترهام سِوِن، ۷۹ تا ۳۱۰ اسببخار
در پایینترین نسخه، قدرت کاترهام ۱۶۰ تنها برابر ۷۹ اسببخار است. البته شاید این میزان قدرت برای گذراندن وقت و تفریح مناسب باشد، ولی برای آنهایی که به دنبال دردسر بیشتر هستند، کاترهام یک مدل ۳۱۰ اسببخاری نیز دارد که قادر است در عرض ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
برای مشتریان فورد فوکوس در اروپا که کمتر به دنبال ماجراجویی هستند، این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۸۵ اسببخار عرضه میشود. امّا در انتهای دیگر سری فوکوس، مدل RS با قدرت ۳۵۰ اسببخار دیده میشود که به صورت انحصاری با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک همراه است و میتواند بهزودی نمایشهای خیرهکنندهای را در پیستهای مسابقات داشته باشد. ۸) لندروور رنجروور اسپورت، قدرت ۲۵۴ تا ۵۵۰ اسببخار
لندروور برای مدل ۲۰۱۶ بالاخره تصمیم گرفت تا برخی از مدلهای دیزلی را به بازار امریکای شمالی وارد کند. در نتیجه، مدل جدید با کمترین خروجی رنجروور اسپورت، SE Td6 نام دارد. این در حالی است که این مدل نسبت به مدل پایه بنزینی ۱۵۰۰ دلار گرانتر خواهد بود. ولی مصرف سوخت ۸/۴ لیتری و گشتاور ۵۹۶ نیوتنمتری در یک رنجروور چیزی نیست که بتوان بهسادگی از کنار آن گذشت. ۷) مرسدس W124، قدرت ۷۱ تا ۳۹۶ اسببخار
در زمانی که هنوز گلگیرهای جعبهای یک المان خاص در دنیای اتومبیلها محسوب میشدند، شاسی مرسدسبنز W124 تنها به فرم سدان در دسترس قرار داشت و موتورهای مورد استفاده در آن قدرتی بین ۷۱ تا ۳۹۶ اسببخار تولید میکردند. شاید مدل 500E با مهندسی پورشه، مشهورترین مدل W124 باشد، ولی این قدرتمندترین یا حتی نادرترین این سری نیست. W124 با مهندسی AMG و قدرت ۳۹۶ اسببخار در رده نسخت قدرتمندترین مدل W124 قرار میگیرد.
۶) بامو سری ۴، قدرت ۱۵۰ تا ۴۹۳ اسببخار
با اینکه چیزی بیشتر از محتوای زیر کاپوت، آنها را از یکدیگر متمایز میکند، ولی هر دو از نظر فرم و طراحی مدل، سری ۴ محسوب میشوند. اگر مدل با سطح قدرت پایینتر 418D برای شما کافی نیست، شاید باید مدل M4 GTS را با قدرت ۴۹۳ اسببخار امتحان کنید.
کادیلاک ممکن است گیربکس دستی را CTS-V گرفته باشد، ولی هنوز هم امکان انتخاب یک آپشن دیوانهوار در آن وجود دارد. کادیلاک CTS-V با پیشرانهای که در واقع از مدل کنونی کوروت Z06 به عاریت گرفته، ۳۷۲ اسببخار با مدل سطح نخست CTS فاصله دارد. ۴) داج چلنجر، قدرت ۳۰۵ تا ۷۰۷ اسببخار
هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که مدل پایه V6 داج چلنجر را یک خودروی ضعیف بدانیم، ولی خروجی پیشرانه این مدل فاصله زیادی با ۷۰۷ اسببخاری که هلکت تولید میکند، دارد. مسلماً اضافهشدن ۴۰۲ اسببخار، تفاوت زیادی را ایجاد خواهد کرد. ۳) داج چارجر، قدرت ۲۹۲ تا ۷۰۷ اسببخار
داج چارجر ۲۹۲ اسببخار به عنوان یک «خودروی کرایهای»، کار خود را بسیار خوب انجام میدهد. ولی برای برخی از مشتریان که عطش قدرت دارند، این خروجی کافی نیست و به سراغ تریم R/T میروند. برای کسانی که مدل R/T نیز نیازهای آنها را برآورده نمیکند، تریم ۳۹۲ SRT درنظر گرفته شده است. از این هم بالاتر، داج چلنجر هلکت است که به عنوان یک سدان ۷۰۷ اسببخاری برای «دیوانگیِ کامل» ساخته شده است. ۲) مرسدسبنز کلاس E، قدرت ۱۳۴ تا ۵۷۷ اسببخار
مرسدسبنز کلاس E در سطوح تریم مختلف در سراسر جهان، مأموریتهای متفاوتی را انجام میدهد. در تریمهای سطح پایین دیزلی مانند E200 CDI، کلاس E به عنوان یک تاکسی شبهلوکس انجاموظیفه میکند. برای یک راننده تاکسی یا یک مرد خانواده که به دنبال اندکی قدرت و هیجان بیشتری در زندگیاش است، قدرت ۱۳۴ اسببخاری در E200 میتواند مستقیماً با مهندسی AMG به ۵۷۷ اسببخار افزایش یابد. ۱) تسلا مدل S، قدرت ۳۱۵ تا ۷۶۲ اسببخار
مدل P85D که خودش قدرت دیوانهواری در خود دارد، در زیر سایه قدرت ۷۶۲ اسببخاری HP P90D قرار میگیرد. در نتیجه، تسلا در حال حاضر، نهتنها سرآمد خودروهای الکتریکی دنیا محسوب میشود، بلکه از بیشترین سطح عملکرد در بین سدانهای دو دیفرانسیل برخوردار است.
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴خیلی فاصله داره قدرت ها مخصوصا بنز 71 تا 400 خدایا انگار 206 تیپ 2 رو کردی 911 carrera s واقعا جالبه نه؟
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴یه سوال این تسلا که زده این بازده قدرت رو داره یعنی به صورت برقی تنظیم میکنه قدار قدرت رو یا نه موتور های جداگانه داره؟؟ چون تا جایی که من یادمه یه موتور با یه قدرت داشت ولی چندتا گله از این متن یکی این که مثلا شرکت بنز رو تمامی مدل هاش مخصوصا مدل سی کلاس از این نوع بازه قدرتی استفاده میکنه همچنین بی ام و و یا دیگه مثل اینکه نویسنده کلا شرکت پورشه با این همه مدل در بازه های مختلف قدرتی کلا فراموش کرده یا حتی آئودی رو
arman
۱۵ آذر ۱۳۹۴تفاوت اصلی قدرت تسلا در تعداد و چیدمان باطری ها هست….باطری رو میشه به 2 صورت بست…اگه بیشتر سری کنی ولتاژ و قدرت بالا میره…اگه بیشتر موازی کنی آمپر و برد بالا میره
بهنام
۱۴ آذر ۱۳۹۴چرا کلیک راست پدال برداشته و نمیشه عکسها رو سیو کردء؟؟؟؟
سامان اذری
۱۴ آذر ۱۳۹۴من با گوشی میام
با گوگل کروم کپی نمیشد
ولی با موزیلا فایرفاکس کپی میشه
محمد20
۱۴ آذر ۱۳۹۴شاید اگه کل صفحه رو ذخیره کنی ( با Control + S) تصاویر هم ذخیر شن توی همون پوشه.
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۴ آذر ۱۳۹۴آینده از آن ماشین های برقی است !!
خداحافظ ماشین پر اصطحلاک پر خرج پر صدای آلوده بنزینی.
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴رفیق درسته ماشین برقی خوبه اما لذت یه ماشین بنزینی V8 یا V12 رو که نداره
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۴ آذر ۱۳۹۴دوست من شما مگه سوار شدی که میگی لذت نداره ؟
شما اگه از شتاب و سرعت لذت میبری که الان تسلا صفر تا صد ۲.۸ ثانیه میده.
در ضمن گشتاور لحظه ای داره که لذتش در هیچ ماشین بنزینی نیست مشابهش.
تنها جواب شما میتونه صدای موتور و اگزوز باشه که جوابی براش ندارم. گرچه من شخصا انقد با صدای ال ۹۰ خودم سرسام گرفتم که ترجیح میدم مابقی عمر تو یه ماشین ساکت بشینم.
والا !
فورد
۱۴ آذر ۱۳۹۴شما از کجا میدونید که ماشین برقی استحلاکش کمتره
فریا
۱۴ آذر ۱۳۹۴2.6 ثانیه در تایپ P90D W/Ludicrous .
-تست موتور ترند
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز اقا شایان بنده سوار هیوندای سنتینیال شدم با موتور v8 و میدونم چه حسی داره و بهت میگم تو ماشین برقی چنین حسی نیس برادر حالا شاید دوستان نظر دیگه ایی داشته باشن
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴در ضمن تسلا به دلیل تک دنده ایی بودن فورا از سرعتش کم میشه و کاملا کم میاره شما میتونی درگش رو با پانامرا توربو اس ببینی در اپارات هرچند از شتاب هم باز پانامرا جلو افتاد دوست گل من …………
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۴ آذر ۱۳۹۴جناب فورد، ماشینی که تمام سیستم محرکش یک باطری و یک موتور برقی نسبتا کوچک هست رو مقایسه کنید با سیستم پیچیده موتور های درون سوز. شما عکس شاسی تسلا یا سایر ماشین های برقی رو نگاه کنی متوجه میشی کدام سیستم احتیاج به مراقبت بیشتری داره.
آقای کینگ من نگفتم ماشین های بنزینی لذت بخش نیست خیلییی هم لذت بخشه. من گفتم ماشین های برقی نیز لذت بخش هستند.
در ضمن این ها نسل های اول این نوع ماشین ها هستند. و قطعا بهتر خواهند شد. در مورد شتاب ثانویه حرف شما را قبول دارم.
ولی آینده در دستان ماشین های برقی است چه بخواهید چه نخواهید.
محمد20
۱۵ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز تا اونجایی که بنده میدونم براحتی امکان شبیه سازی صدای موتور V8 و V12 و… و پخش توسط بلنوگو نیز، امکان پذیره!!!!
yas
۱۴ آذر ۱۳۹۴تا وقتی که ادم لذت یه چیزی رو نچشیده باشه دل کندن از اون چیز راحته . پس دل کندن از ماشینای دوازده سیلندر و … برای ما ایرانی ها حداقل سخت نیست
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴http://www.caradvice.com.au/394122/audi-rs7-sportback-v-tesla-model-s-p85d-comparison-review/
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۴ آذر ۱۳۹۴راستی فورد جان استهلاک درسته. من که کلا اشتباه نوشتم. شما هم با ح نوشتی :))
احمد باقری
۱۴ آذر ۱۳۹۴این کادیلاک هم واسه خودش عالمی داره. واقعا طراحی متمایز و پر ابهتی داره.
great britain
۱۴ آذر ۱۳۹۴چقدر چلنجر سبزه خوشگله!!!!!!!!!!!!
1-چلنجر
2-رنجروور
3-کادیلاک
البته منظورم این نیست اینا بهترن.ولی من اینا رو بیشتر دوست دارم.
نورالله
۱۴ آذر ۱۳۹۴شرکت داج عجب ماشینهایی میزنه من واقعا دیوانه وار عاشقشونم.
payam
۱۴ آذر ۱۳۹۴سلام
داداشیای گرامی یکی به من توضیح بده چرا کلیک راست سایت غیر فعاله؟
کسی که بخواد کپی کنه مطمئن باشید میکنه و این چیزا جلوشو نمیگیره.
الانم که برای چند تا پنجره باز کردن همزمان از مطالب سایت فقط پدر کاربرا در میاد!
فریا
۱۵ آذر ۱۳۹۴با لاگین شدن این مشکل حل میشه . باید عضو سایت باشید .
godfather
۱۴ آذر ۱۳۹۴یه 300E 94 داشتم بیشترین خرجی که براش کردم صرف اب و روغن بنزینش شد
تو این بلاد کفر چه ماشینای بدرد نخوری میسازن
حميد
۱۵ آذر ۱۳۹۴فکر کنم اگه یک گاراژ تیونینگ درجه یک تو ایران بزنیم در امد خوبی داشته باشه
تو کشورهای دیگه دیدم بعضی ها برا کلاس گذاشتم الکی مارک AMG رو پشت ماشینشون میچسبونند
M3 RS 4D
۲۶ آذر ۱۳۹۴لندروور رنجروور اسپورت
کادیلاک CTS
تسلا مدل S
برای استفاده شهری این موارد خیلی خوبن …
DRIFT
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم hellcat بهترینه
قوی ترین ماسل کار هست
ارزونه…قشنگه….کم سروصدا
سریع…هرکی ازش خوشش نیاد
++عشق ماشین نیست++