چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهایی که رکورددار حضور در خط تولید هستند (قسمت پایانی)

بازماندگان!

درحالی‌که برخی نام ها می‌توانند ابدی به نظر برسند اما حضور چند ده ساله یک خودرو در خط تولید امری بسیار نادر خواهد بود. هرچند چنین چیزی در صنعت خودروی ما به یک سنت تبدیل شده است و تولید یک خودرو به مدت کمتر از یک دهه امری غیرعادی خواهد بود! مثال‌های بارز آن نیز در همین مقاله خدمت شما عزیزان تقدیم خواهد شد. خودروسازان مطرح جهانی پلتفرم‌های خود را بازنگری می‌کنند تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها و متریال سبک‌وزن استفاده کنند و بتوانند محصولی جدید را به منظور جلب نظر خریداران تولید نمایند؛ اما این مقاله می‌خواهد درست روی نقطه مقابل دست بگذارد و خودروهایی را معرفی کند که رکورد حضور در خط تولید را داشته‌اند. فولکس‌واگن تولید بیتل دوباره متولد شده را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرد، خودرویی که عمری بسیار طولانی داشت. ما در این مقاله بازماندگان و فسیل‌های صنعت خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. این لیست با خودرویی که مدت مونتاژ کمتری داشته شروع می‌شود و به خودرویی با بالاترین عمر تولید می‌رسد. هم‌اکنون قسمت پایانی این مقاله را از نظر می‌گذرانید.

فهرست محتوا

لندروور ۹۰/۱۱۰/دیفندر (سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۶) – سی‌وسه سال

ریشه‌های اولیه دیفندر به اولین لندروور تولیدی در سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد. آفرودرهای نمادین این شرکت با نام های ۹۰ و ۱۱۰ و به منظور جایگزینی با سری III معرفی شدند. این خودروها دارای طراحی نام‌آشنا، سیستم چهار چرخ محرک و برخی ویژگی‌های رفاهی بیشتر بودند. لندروور ۹۰ و ۱۱۰ بدون اینکه قابلیت خارج از جاده خود را قربانی کنند کاربردهای فراوانی داشتند. قانون تنها مانعی است که دیفندر نمی‌تواند آن را بکسل کند یا از کنارش بگذرد! تولید این خودرو اوایل سال ۲۰۱۶ به خاطر قوانین سخت‌گیرانه و هزینه زیاد بهینه‌سازی طراحی دیفندر خاتمه یافت. شایعاتی درباره ادامه تولید این خودرو وجود داشت که البته درست نبودند و دیفندر هم‌اکنون در موزه خودرویی قرار دارد. نسل جدید این خودرو موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده است.

ماروتی سوزوکی جیپسی (سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۹) – سی‌وسه سال

این وانت ریزه‌میزه ساخت هند از جیمنی SJ40 جیپ که اولین بار در سال ۱۹۸۲ تولید شده بود الهام گرفته است. جیپسی دارای ماهیت همه‌جاروی جیمنی است و در هند به عنوان خودروی پلیس و ارتش محبوبیت زیادی دارد. از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی نباید انتظار خاصی داشته باشید. جیپسی در ابتدا با پیشرانه ۱ لیتری ۴۵ اسبی تولید شد اما نسخه ۱.۳ لیتری ۶۰ اسب بخاری آن با نام جیپسی کینگ نیز در سال ۱۹۹۶ از راه رسید. در سال ۲۰۰۰ نیز نسخه انژکتوری ۸۰ اسب بخاری آن تولید شد. تولید این خودرو همین چند سال پیش و پس از تصویب قوانین تصادف جدید و الزام نصب کیسه‌های هوا و ترمز ضد قفل متوقف شد. ارتش هند نیز شروع به خرید محصولات بزرگ‌تر و مدرن‌تر سافاری استورم از تاتا کرد.

پژو ۴۰۵ (سال ۱۹۸۷ تا حال حاضر) – سی‌وپنج سال و هنوز ادامه دارد!

پژو ۴۰۵ را بیشتر باید خودرویی جهانی دانست تا اروپایی! از آغازی نه چندان راضی کننده در فرانسه گرفته تا حضور ناموفق در آمریکا و البته ادامه تولید در ایران با اشکال گوناگون، ۴۰۵ داستان پر فراز و نشیبی داشته است. این خودرو آخرین محصول فرانسوی ها در آمریکا بود. پژو اما در ایران سرنوشت بسیار بهتری داشت و ۴۰۵ که توسط پینین فارینا طراحی شده و عنوان خودروی سال اروپا را نیز کسب کرده بود به فروش بالایی رسید. نکته جالب اینکه ایران‌خودرو در برهه‌ای از زمان ۴۰۵ را با پیشرانه پیکان و با نام آردی و روا نیز به فروش رساند. تولید ۴۰۵ اگرچه برای خریداران شخصی متوقف شده اما همچنان در خدمت بخش تاکسیرانی است و البته نسخه فیس لیفت آن یعنی پژو ۴۰۵ SLX با پیشرانه TU5 همچنان عرضه می‌شود. احتمالاً این خودرو نیز همانند ۲۰۶ بتواند رکورددار این لیست در سال‌های آینده باشد.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ (سال ۱۹۸۴ تا حال حاضر) – سی‌وهشت سال و هنوز ادامه دارد!

برخلاف لندروور که تولید دیفندر را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد تویوتا همچنان لندکروزر سری ۷۰ را روی خط تولید نگه داشته است و البته تولید آن را از نظر اقتصادی موجه می‌داند. این خودرو محبوبیت فوق‌العاده‌ای در اکثر نقاط جهان دارد و تقاضا برای نسخه ۸ سیلندر توربودیزل آن بیش از هر زمان دیگری است. سری ۷۰ به‌صورت وانت دو و چهار درب و شاسی‌بلند دو و چهار درب تولید می‌شود. قدبلند محبوب تویوتا در پرتقال و برای صادرات به کشورهای مختلف که عمدتاً آفریقایی هستند مونتاژ می‌شود.

فولکس‌واگن گلف نسل اول (سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۹) – سی‌وپنج سال

بخش آفریقای جنوبی فولکس‌واگن تصمیم گرفت تولید اولین نسل گلف را به عنوان جایگزین ارزان‌تر و کوچک‌تر دومین نسل این خودرو ادامه دارد و به همین خاطر دو نسل هاچبک مشهور ژرمن‌ها را در کنار یکدیگر تولید کرد. بخش بازاریابی فولکس‌واگن در آفریقا نام اولین نسل گلف را به سیتی گلف تغییر داد تا آن را از نسل جدید متمایز کند. این خودرو تنها به‌صورت پنج درب عرضه شد و نمونه‌های اولیه فقط با رنگ‌های قرمز، زرد و آبی تولید شدند. سیتی گلف چندین بار به‌روزرسانی شد هرچند شکل اصلی آن همان چیزی بود که سال‌ها قبل‌تر دیده بودیم.

بریستول ۶۰۳ (سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۱) – سی‌وپنج سال

بریستول ۶۰۳ ترکیبی از ظرافت بریتانیایی و عضلات آمریکایی بود. این کوپه بازار محدودی داشت اما درحالی‌که بسیار از رقبا خط تولید را برای همیشه ترک کرده بودند این خودرو همچنان تولید می‌شد. بریستول در سال ۲۰۱۱ این خودرو را راهی موزه کرد. این خودروساز هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت با یک رودستر رترو به نام بولت است هرچند فعلاً خبر خاصی از آن در دست نیست. نکته جالب اینکه بریستول چراغ‌های ۶۰۳ را از خودروهای مختلفی گرفت. دومین نسل فولکس‌واگن شیروکو، بدفورد CF2، اوپل سناتور B و آئودی A4 آوانت چراغ‌های خود را به این کوپه بزرگ اهدا کردند تا در طول این سال‌ها چهره‌ای به‌روزتر داشته باشد.

رنو ۱۲ (سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۶) – سی‌وهفت سال

مدیران رنو اعتقاد داشتند ۱۲ به یک خودروی جهانی واقعی تبدیل خواهد شد و در سراسر جهان به فروش خواهد رفت. پیش‌بینی‌های مدیران این برند به‌طور سورپرایز کننده‌ای درست بود. بازارهای اصلی رنو ۱۲ در اروپای غربی بودند اما این خودرو در اروپای شرقی، آمریکا و استرالیا نیز عرضه شد. نکته مهم اینکه رنو ۱۲ پایه و اساس برند داچیا را برای سال‌های زیادی تشکیل داد. تولید رنو ۱۲ در رومانی به مدت ۲۶ سال پس از توقف در فرانسه ادامه یافت. این خودرو به شکل‌های مختلفی از جمله کوپه اسپرت با نام ۱۴۱۰، یک لیفت بک با نام ۱۳۲۰ و وانت دو یا چهار درب ادامه یافت. نسل اول داچیا لوگان سرانجام به عنوان گزینه‌ای پایه و ارزان جانشین رنو ۱۲ شد.

مرسدس بنز G کلاس (سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۷) – سی‌وهشت سال

مرسدس بنز G کلاس معادل خودرویی رویای آمریکایی است و مرزها و کلاس‌های اجتماعی را درنوردیده است. این خودرو از یک آفرودر سرسخت به یکی از گران‌ترین اعضای خانواده مرسدس بدل شده و می‌توان آن را مترادف اشرافیت، پرفورمنس و انحطاط بی‌شرمانه دانست. خودروی موردبحث در سال ۲۰۱۷ با خط تولید وداع کرد و نسل جدید آن اگرچه از نظر ظاهری تغییر زیادی نداشته اما به کابینی مدرن‌تر و تکنولوژی‌های روز مجهز شده است. در آینده نزدیک نیز نسخه تمام الکتریکی G کلاس معرفی خواهد شد.

پژو ۵۰۴ (سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۶) – سی‌وهشت سال

پژو 504 کلاسیک

پس از کسب جایزه خودروی سال اروپا در سال ۱۹۶۹، پژو ۵۰۴ راه پدر خود را در ارائه محصولی بادوام برای بازارهای نوظهور طی کرد. این خودرو در بخش‌هایی از آفریقا با عنوان پادشاه جاده شناخته می‌شود. مدل‌های مختلف ۵۰۴ با بدنه‌ی سدان، استیشن و حتی وانت، در آرژانتین و چین تولید شد و حتی کشور نیجریه تا سال ۲۰۰۶ به تولید نسخه به‌روزتر آن ادامه داد. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق ایران در سال ۲۰۱۰ پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ خودش را حراج کرد و این خودرو با قیمت ۲.۵ میلیون دلار به فروش رفت تا یکی از گران‌ترین پژوهای تاریخ لقب گیرد. عواید حاصل از فروش این خودرو به ساخت خانه برای افراد کم‌درآمد اختصاص پیدا کرد.

پیکان یا هیلمن هانتر (سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۵) – سی‌ونه سال

هانتر یا پیکان خودمان اولین بار توسط گروه روتس در سال ۱۹۶۶ تولید و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بریتانیا در طول ۱۳ سال عمر خود در این کشور بدل شد. البته این خودرو امروز در بریتانیا کاملاً فراموش شده است اما اندکی پس از تولید نسخه‌های اولیه، ایران‌خودرو با امضای قراردادی آن را به کشور آورد. همان‌گونه که می‌دانید هیلمن هانتر در کشورمان با نام پیکان عرضه و سریعاً به خودروی ملی ایرانیان تبدیل شد. پیکان هزینه‌های نگهداری کمی داشت و به عنوان خودروی تاکسی انجام‌وظیفه می‌کرد. این خودرو در مقطعی نیز با پیشرانه پژو ۵۰۴ مونتاژ شد. پیکان در سال ۸۴ برای همیشه با خط تولید خداحافظی کرد اما ظاهراً پیشرانه آن قصد خداحافظی ندارد زیرا تا سال‌ها بعد در دل پیکان وانت قرار داشت و هم‌اکنون نیز آریسان از آن استفاده می‌کند!

مینی (سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۰) – چهل‌ویک سال

با تولید ۵.۳ میلیون دستگاهی، نسل اول مینی معادل گروه موسیقی بیتلز در صنعت خودروی بریتانیاست. فرایند طراحی اولیه تا تولید این خودرو فقط ۲۷ ماه طول کشید. قرار دادن چهار نفر در کابین یک خودروی کوچک کار آسانی نیست اما خلاقانه‌ترین ویژگی آن زیر کاپوت قرار داشت. کمپانی بریتیش موتور یک پیشرانه ۴ سیلندر آب‌خنک را به‌صورت عرضی و به همراه گیربکس ۴ سرعته دستی در این خودرو نصب کرد و همین طراحی باعث شد نیازی به فضای زیاد نباشد. مینی خودروهای شهری و سوپرکارهای زیادی را تحت تأثیر قرا داد. زمانی که لامبورگینی نتوانست پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری را در پشت بخش سرنشینان میورا قرار دهد یکی از مهندسان شرکت نگاهی به زیر کاپوت مینی انداخت تا از آن الهام بگیرد.

سیتروئن 2CV دایان/ ژیان (سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰) – چهل‌ودو سال

دیکشنری آکسفورد می‌تواند از تصویر سیتروئن 2CV یا ژیان به عنوان تعریف واژه “نابهنگام” استفاده کند. این حلزون کوچک چندین دهه زنده ماند و به موفقیت فوق‌العاده‌ای رسید. رمز طول عمر بالای ژیان سادگی محض آن بود. تمامی قطعات این خودرو از فلسفه ترجیح عملکرد نسبت به طراحی سود می‌بردند. 2CV یکی از معدود خودروهای بی‌تکلف بود و چیزی برای اثبات نداشت. سیتروئن ۵.۱ میلیون دستگاه از این خودرو شامل ۱.۲ میلیون نسخه ون را تولید کرد. زمانی که مدل‌های مشتق شده از 2CV همچون سری آمی، دایان و مهاری را در نظر بگیرید میزان تولید این خودرو به بیش از ۹ میلیون دستگاه خواهد رسید.

واز ۲۱۲۱/لادا نیوا/لادا ۴×۴ (سال ۱۹۷۷ تا حال حاضر) – چهل‌وپنج سال و هنوز ادامه دارد!

لادا نیوا برای پاسخ به تقاضای تولید یک خودروی خشن و توانا در خارج از جاده عرضه شد. اگرچه این خودرو از برخی قطعات مشترک با ۲۱۰۱ سود می‌برد اما به‌طور کامل در روسیه طراحی شد. نیوا یک خودروی سبک، جمع‌وجور و ارزان‌قیمت بود که در یک شب گل کرد و بیش از تمامی محصولات لادا صادر شد. لادا با کیفیت شناخته نمی‌شود اما نیوا چندین دهه زنده مانده و دلیل آن دوام بالای این خودروست. تولید آن هنوز هم ادامه دارد و برای سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی ملایمی را تجربه کرده است. البته پایان عمر نیوا نزدیک خواهد بود زیرا انتظار می‌رود نسل جدید آن در سال ۲۰۲۵ از راه برسد.

هندوستان آمباسادور (سال ۱۹۵۸ تا ۲۰۰۷) – چهل‌ونه سال

شرکت هندوستان موتورز خودروی آمباسادور را پس از خرید حق مونتاژ موریس آکسفورد سری III تولید کرد. فکر نمی‌کنیم هر فردی که در عقد این قرارداد حضور داشت فکرش را می‌کرد که خودروی شکل ‌گرفته بر اساس آکسفورد حدود نیم‌قرن زنده بماند! آمباسادور در طول عمر خود تغییر چندانی نداشت و تنها در سال ۲۰۰۴ بود که مدل آویگو با ظاهری بهتر معرفی شد. پژو مبلغ ۱۰ میلیون پوند برای برند آمباسادور در سال ۲۰۱۷ پرداخت کرد تا بتواند پس از غیبتی ۲۳ ساله به بازار خودروی هند بازگردد.

مورگان ۴/۴ (سال ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۹) – شصت‌وچهار سال

قوانین اصلی تکامل صنعت خودرو به مورگان گوشزد کردند خودروی ۴/۴ باید در دهه ۶۰ میلادی از رده خارج و نسل جدید آن معرفی شود اما این خودروساز بریتانیایی همه‌چیز را نادیده گرفت و آن را مدت زیادی تولید کرد. اگرچه این خودرو در طول عمر خود تغییراتی را داشته است اما پایه و اساسش به همان دهه ۵۰ میلادی بازمی‌گردد. ۴/۴ از زمان عرضه با پیشرانه‌های فورد در دسترس بود اما به مدت محدودی نیز با پیشرانه ۴ سیلندر فیات تولید شد.

فولکس‌واگن تایپ ۲ (سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۳) – شصت‌وچهار سال

این خودرو که با نام های باس یا کومبی نیز شناخته می‌شود زمانی متولد شد که وارد کننده هلندی این برند درخواست توزیع پلات واگن مورد استفاده از حمل قطعات اطراف کارخانه ولفسبورگ را داشت. اروپایی‌ها برای کار از اتوبوس استفاده می‌کردند درحالی‌که آمریکایی‌ها نسخه‌های کمپر را دوست داشتند. خودروی کاراول یا ترانسپورتر جایگزین هر دو نسخه شد اما تولید آن در بازارهای آمریکای لاتین همچون مکزیک و برزیل ادامه یافت. در سال‌های بعد این خودرو بجای پیشرانه ۴ سیلندر هوا خنک از نسخه ۷۹ اسبی آب‌خنک سود برد. مدل‌های آب‌خنک دارای رادیاتور در بخش جلو بودند. نسخه ون این خودرو حتی تا چند سال پیش در برزیل به فروش می‌رفت اما فولکس‌واگن ترجیح داد بجای نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل روی آن تولیدش را خاتمه دهد. ۶۰۰ دستگاه آخر تولیدی با نسخه سفارشی لست ادیشن عرضه شدند و فقط مختص بازار برزیل بودند. در کل بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از تایپ ۲ تولید شد.

فولکس‌واگن بیتل (سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳) – شصت‌وپنج سال

و بالاخره به فسیل صنعت خودرو می‌رسیم… فولکس‌واگن بیتل! محبوبیت این خودرو چیزی فراتر از جذابیت‌های خودروهای کلاسیک است. بیتل در همه جای دنیا یک نماد بوده و به اندازه لوگوی کوکاکولا شناخته شده است. میراث بیتل غیرمنتظره بود. فولکس‌واگن فقط نیازمند روی ریل انداختن اقتصاد آلمان بود. بیتل از دل جنگ جهانی دوم بیرون آمد. این خودرو پس از جنگ تقریباً بریتانیایی یا آمریکایی شد اما هیچ‌یک از خودروسازان بریتانیایی خواهان بیتل نبودند و فورد نیز علاقه‌ای به آن نشان نداد. مقامات بریتانیایی می‌گفتند این خودرو نیازهای فنی اساسی یک خودرو را برآورده نمی‌کند و برای یک خریدار متوسط کاملاً غیر جذاب است؛ اما بیتل دوباره روی پای خود ایستاد و به یکی از محبوبیت ترین خودروها تبدیل شد. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۳ و با نسخه سفارشی اولتیما ادیشن در مکزیک به پایان رسید. بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از بیتل در حدود ۱۵ کشور تولید شد.

مهمان قابل‌احترام: نیسان وانت آبی (سال ۱۹۷۰ تا حال حاضر) – پنجاه‌ودو سال و هنوز هم ادامه دارد!

نیسان وانت یا همان زامیاد ۲۴ مشهور که می‌شناسیم در سال ۱۳۴۹ شمسی روانه بازار کشورمان شد. این خودرو با نام اصلی جونیور شناخته می‌شد. وانت‌های جونیور نیسان از سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۲ تولید شدند و سه نسل از آن‌ها وجود داشت که سومین و آخرین نسلش همچنان با قیمت‌های نجومی در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌های دوگانه‌سوز و دیزلی نیز تولید شد و زامیاد اخیراً با همکاری شرکت‌های چینی اقدام به تولید نسخه‌های متنوع از آن با نام پادرا و پادرا پلاس کرده است. این مدل‌ها اگرچه ظاهر متفاوت و امکانات بیشتری دارند اما از همان شاسی و پیشرانه نیسان قدیمی استفاده می‌کنند و جالب اینکه محبوبیت نمونه اصلی را نیز ندارند. اگرچه وضعیت بخش وانت‌های کشور بسیار تأسف‌بار بوده و گزینه‌های قابل‌اعتنا و مدرنی برای باربری وجود ندارند اما نیسان وانت آبی خودمان حداقل از ظرفیت بارکشی مناسب برخوردار است و نان‌آور خانواده‌های زیادی به شما می‌رود.

معرفی خودروهایی که رکورددار حضور در خط تولید هستند (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    مهمان قابل احترام😂😂😂

    موافقم 111
    مخالفم 2
    1. Tosi

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نویدم همینو میگفت

      موافقم 33
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        در این مقاله میشه به خیلی چیزها رسید !

        اول که رو دست آلمان در دنیا نیامده و همیشه جلوتر از بقیه بوده و هست !

        دوم که شما خودرویی آمریکایی در لیست نمیبینید چون آمریکایی‌ها به روز زندگی میکنند !

        سوم که انگلستان و فرانسه از آب هم کره میگیرند و تا جایی که محصولاتشان تیغشان بِبُره به تولیدش ادامه میدهند و جالبه که بدانید در همین تحریم‌ها و تولیدات پژوهای چینی ایرانی شده‌ی دایناسوری برای تولید هر ۲۰۶ ، ۲۰۷ ، پرشیا یه چیزی حدود ۸۰ یورو حق فرانسوی میگیرند که این را یک سال پیش از یکی از خبرنگاران خودرویی نَقل کرده بود شنیدم !

        چهارم که روسیه و هند فاز خودشان را دارند و کلاً در دنیای رنگی و پَلَشت خودشان سپری میکنند !

        پنجم که ایران و چیزی نگوییم بهتر هست !

        ششم که مینی را نابود کردند و پتانسیل این را داشت که با همین شکل و شمایل و اندازه اما نوآورانه‌تر تولید بشه مانند فیات۵۰۰ و نه مثل امروز که شده مانند دیگر خودروها !

        هفتم که تویوتا با سری ۷۰ سَنَده جهان را به نام خودش زده که هنوز که هنوزِ دلبری میکنه و البته کارایی خودش را سال به سال بهبود میبخشد و میشه گفت به جرئت بهترین و ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین و قابل اعتمادترین آفرودر قدرتمند جهان هست که تمامی ندارد !

        هشتم که چین با پیدایشش آمده سفره‌ی تمام خودروسازان را جمع کنه و به عصر خودروهای افسانه‌ای پایان دهد که دیگر هیچ‌کدام را در آینده نمیبینیم مگر در بحث لوکس‌سازی و برند‌سازی همچون دنیای تفاوت بین ارزش داشتن ساعت رولکس با باقی ساعت‌ها !

        موافقم 38
        مخالفم 13
        1. امین

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (657 ديدگاه)

          تویوتا سری ۷۰ و هم رده ش نیسان پاترول سافاری ارزان قیمت نیستند.
          قیمت شون در استرالیا و کشورهای جنوبی خلیج فارس صفر کیلومتر میتونید جستجو کنید.
          با توجه به سایر مدلهای نیسان و تویوتا میشه گفت جزو مدلهای گران قیمت برندشون بشمار‌ میرند.
          قطعا برای آفرود خوب قابل اعتماد هستند ولی این امتیاز ارزان بدست نمیاد.

          موافقم 14
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          بله
          ارزان نیستند ، اما نسبت به همکیشان خود بسیار بسیار ارزان هستند !
          اشتباه نکنم از پرادو ، لندکروزر و فورچونر ارزانتر هست !

          کسی که سری۷۰ میخرد ، تکلیفش با خودش مشخص هست که یعنی آفرود و استفاده کردن تا سر حد مرگ !

          سری ۷۰ بهترین گزینه هست برای تمام اورگان‌های دولتی ، نظامی ، توریستی و تِروریستی و … !

          سری ۷۰ یک چهارچوب با کیفیت بالا را به جهانیان میفروشد و این جهانیان هستند که باید بدانند چطور تجهیزش کنند در جهت چه کاری !

          کیفیت ارزان به دست نمی‌آید ، اما سری ۷۰ ارزان هست وقتی آن را با بزرگان آفرودی جهان مقایسه میکنیم !

          موافقم 12
        3. علی

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (839 ديدگاه)

          عشق همه دنیا تویوتا کرولا چرا نیست؟ یادشون رفته؟ !!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. IMAN99

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          سَنَد جهان آفرودر ها و خودرو های اروپایی و امریکایی هستن مثل مرسدس جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم ۱۵۰۰ تی آر ایکس و هامر و هاموی و .‌‌.. که بهترین آفرودر ها هستن که سند جهان رو به نام خودشون زدن و مگر کلاس های بزرگتر و بالاتر از خودشون که از ریشه هودشون هستن بتونن بهتر از خودشون باشن و هنوز که هنوزِ دلبری میکنن و البته کارایی خودشون را سال به سال بهبود بخشیدن و میشه گفت به جرأت بهترین و باکیفیت‌ترین و قابل اعتمادترین آفرودر های قدرتمند جهان مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی هستن که تمامی ندارن البته سگمنت های قبل و بعد از خودشون هم در نظر میگیریم که به ترتیب از قبل از اینها تا بعد از اینها بالا و بالاتر میروند
          کسی که آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل مرسدس جی کلاس فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی هرکدوم با بیش از ۳ تن وزن رو میخره ، تکلیفش با خودش مشخص هست که یعنی آفرود بینهایت و برتر از همه نظر بهترین آفرود و استفاده کردن تا سر حد جاودانگی و بهترین بودن از همه نظر !
          آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل مرسدس جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی بهترین گزینه هستن برای تمام اورگان‌های دولتی ، نظامی ، هوافضا و در هنر و مهندسی و در ادامه تعالی به سوی خدا … ! و کلا از همه نظر بهترین خدایی اروپایی و امریکایی ها هستن که از همه نظر در همه چیز خدایی بهترین هستن مطلق همه چیز هم از خودشون هست

          سری ۷۰ یک چهارچوب اولیه از جیپ هست و درکل کپی جیپ حساب میشه ولی بازم به پای خود جیپ هم نمیرسه و جیپ این چهارچوب کیفیت بالا بالا را به جهانیان میفروشد و این جهانیان هستند که باید بدانند چطور تجهیزش کنند در جهت چه کاری !
          بالاترین کیفیت و کارایی و و هنر و طراحی و مهندسی و همه چیز رو اروپایی ها و امریکایی هایی که گفتم دارن
          این ها برای روشن گری بودن تا بدونید که اینها که گفتم درستن فقط به همین ها توجه کنید تا در راه راست باقی بمانید

    2. ایلیا

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (501 ديدگاه)

      فولکس رو که دیدم پشمام کز خورد😂

      موافقم 23
      مخالفم 3
      1. محمد هادی

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        عالی بود
        ولی انصافا نیسانه تو عکس چه تر و تمیزه
        خوراک بار بزنی بهش تا ۳تن بندازی جاده جاجرود کرایه بالا بگیری
        با تسلط و مهارت خاصی با پیچا و شیبها بجنگی تا بار خالی شه پولو بگیری با ۱۵۰تا جاده رو برگردی😂😂😂

        موافقم 31
        مخالفم 2
      2. ایلیا

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        منم شصت پنچ سال ماشالله پیر مرد پر حاشیه

        موافقم 18
    3. Reza Waffen SS

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      405 رو میبینم حالت تهوع میگیرم یه کلیپی دیدم با یه خودکار به راحتی درش رو باز کردن

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. پوریا چالش sv

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (80 ديدگاه)

        پارس و سمند و دنا و زانتیا و کل ماشین هایی ویران خورو همیینن

    4. شاعر

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      بقول یه بابایی ما رکورد زدیم!!!

      موافقم 22
  2. TML BN

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    دستتون درد نکنه ماشین های که ما داخل کامنت های پست قسمت اول گفته بودیم رو گذاشتید🌷

    موافقم 40
    مخالفم 2
  3. GMA

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بیتل 😂😂

    موافقم 23
    مخالفم 3
  4. Porsche 911 (2)

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ممنون مطلب خیلی خوبی بود لطفا از این مطالب بیشتر کار کنید

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. شاهرخ

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 23
  6. mahdi-es17

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    😐 😐 😐 یاخدا52 سال انشالله برای 100سال

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      به نظرت میرسن؟

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. سامان اذری

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        ایشالله امسال سال اخرش باشه
        البته سال اخر خیلی چیزها که که چندین ساله مثل بختک افتادن رو مردم باشه

        موافقم 36
        مخالفم 1
        1. من⁦^_^⁩

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (200 ديدگاه)

          تا امید نباشه کاری پیش نمیره صد هزار سالم می‌گذره و بازم هیچی
          امید که باشه خدا رو چه دیدی فردا خبر یه استارتاپ به درد بخور واقعی و غیر دولتی در اومد خودرو سازی رو درست کرد

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. mahdi-es17

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (565 ديدگاه)

        علیک فرمانده خودش بره پلتفرم های سرطانی که دارن مارو ول نمیکنن

        موافقم 9
        مخالفم 1
  7. mahdi-es17

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    پرچم ایران بالاست

    موافقم 24
    مخالفم 7
  8. آدمیزاد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دمتون گرم که احترام نیسانو نگهداشتید😂

    موافقم 38
    مخالفم 3
  9. elman

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کسی درباره اینکه پراید چند سال تو خط تولید هست اطلاعی داره ؟

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      واسه پراید یه مطلب توپ خواهد بود ان شالله

      موافقم 41
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        پس کو بلیزر که بهت گفتم بنویس؟

        موافقم 5
        مخالفم 36
        1. viper2

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          سردبیر سایت بیا پاسخ گو باش ببینم . چرا ماشین هایی توی لیست قبلی بودند که تولیدشون ۲۰ سال بود ولی بلیزر ، تکه جواهری مکعبی ، تکه طلایی قدرتمند و…. که ۲۵ سال تولید میشد نیست؟ ها ؟ نه چرا نیست؟ اقا چرا نیست؟ باید باشه من اعتراض دارم . بلیزر یار قدیمی ما ایرانیا هست و خیلیا از بچگیشون دوسش دارن.

          موافقم 4
          مخالفم 27
        2. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          “پس کو بلیزر بهت گفتم بنویس”
          دستور میدی؟؟ واقعا یه ممبر عادی مث بقیه خودشو در سطحی میبینه که به یکی از بهترین نویسنده ها دستور بده؟
          واقعا که

          موافقم 31
          مخالفم 3
        3. SRT

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (624 ديدگاه)

          وقتی گوشیو میدی دست بچه همین میشه‌.

          موافقم 27
          مخالفم 2
      2. فقط کاربرات هشت دهنه

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (723 ديدگاه)

        آقا شاهین واسه ماک یا پاژن چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا پاژن همان دیفندر هست یا فرق دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 1
  10. Aliakbarkhoei

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بیتلو نگاه! مطلب جالبی بود.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  11. mahdi-es17

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    اگه نیسان پژو 405 نبود الان معلوم نبود کجا بودیم😑نصف جابجایی اقتصادی مملکت با نیسان ماشینهایی که داریم شاستی موتور405

    موافقم 16
    مخالفم 5
  12. مهردادکمال

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    وانت پیکان تا ۹۳اگه اشتباه نکنم تولید شد

    موافقم 16
    مخالفم 2
  13. Ilia2008

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اگه این مطلب شامل خودرو های سنگین می شد مایلر حتما تو مطلب بود از ۱۹۵۹ تا الان داره تولید میشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  14. F

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    واقعا اون لندکروز رو ببینید (تویوتا لندکروزر سری ۷۰ (سال ۱۹۸۴ تا حال حاضر) – سی‌وهشت سال و هنوز ادامه دارد!) حالا این ۳۸ ساله ی اوناست و ۳۵ ساله ما اینه (پژو ۴۰۵ (سال ۱۹۸۷ تا حال حاضر) – سی‌وپنج سال و هنوز ادامه دارد!)، تفاوت از زمین تا آسمان است.

    ولی خودمونیم، لندکروز بدجوری دلمو برد ناموسا.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  15. JDM lover

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    g کلاس فک‌ نمیکردم ۳۸ سال پلتفرمش عوض نشده باشه
    مهمان قابل احترام هم که هیچوقت رفتنی نیست و جاودانه شده
    به احتمال زیاد همین نیسان ابی رکورددار خواهد شد

    ایران واقعا حسابی ترکونده از این نظر

    موافقم 18
  16. محمد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (804 ديدگاه)

    از بین همه این ها فقط سردار
    سری ۷۰
    کاش میتونستیم نمونه صفر کیلومترش رو وارد کنیم
    با پول یدونه تیگو ۷ میشه یکی از اینا خرید.

    موافقم 23
    1. BENZ

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      نمیشه واردات هم آزاد بشه بالا 2500سی سی نمیزارن

    2. Iman99

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      از بین همه اینها بهترین فقط جی کلاس از همه نظر خیلی بهتره
      مرسدس جی کلاس سلطان بلا منازع آفرود این آفرودر همه فن حریف آلمانی در کنار آفرودر های امریکایی از همه نظر بهترین در همه چیز

  17. datsun

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    سافاری y61 هم جا افتاد.

  18. Amard

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    ماشاالله ایران یک تنه با کشورهای شوروی سابق کورس گذاشت و اخرش با نیسان جونیور همه رو زیر گرفت یه بخش مجزا باید برای فسیل ها در ایران بزارید تو این لیست جای مزدا وانت و پراید در واقع فورد فستیوا خالی جدیدا هم که پراید کوپتر توسط یک مخترع نخبه تولید شد

    موافقم 14
    مخالفم 1
  19. meysam

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    کرولا تو این مطلب جای نمیگرفت؟

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      دقت کنید این مطلب به یک نسل از یک خودرو می پردازه نه کلا یک خودرو با چند نسل گوناگون در طول زمان.

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. محمد هادی

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        آقا شاهین من از شما معذرت میخوام
        عالی بود مقالتون

        1. شاهین

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام خواهش میکنم این چه حرفیه ما ارادت داریم خدمت عزیزان

      2. علی

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (839 ديدگاه)

        اگه یه نسله که گلف هم نباید باشه !!!

  20. Rahman

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فقط نیسان آبی 😄😄😃😅

  21. Farzad

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    فقط نیسان آبی. پیرمرد قوی و تنومند جاده ها

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. بی نام

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای پراید خالی بود!

  23. mm-yarlou

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط سه تاشون از خودرو هایی بودن که ما امتیازشون رو خریدیم جهان سوم بودن هم حدی داره بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا