درحالیکه تاکنون لیستهای زیادی از بدترین خودروهای تاریخ دیدهایم، این بار قصد داریم به بدترین خودروهای مدرنی بپردازیم که از سال ۲۰۰۰ به بعد ساخته شدهاند.
انتخاب لیستی از بدترین خودروها موضوعی کاملاً سلیقهای بوده و میتواند طبق معیارهای مختلفی صورت گیرد. بااینحال، اگر کل تاریخچهٔ خودروسازی را در نظر بگیریم، برخی مدلها هستند که با هر معیار و ملاکی در لیست بدترینها قرار میگیرند. فورد پینتو به دلیل آتشسوزیهای متعدد، پونتیاک آزتک به دلیل ظاهر کریهالمنظر و یا حتی ترابانت ساخت اروپای شرقی ازجملهٔ این خودروها هستند؛ بنابراین، تهیهٔ چنین لیستی بسیار آسان خواهد بود. در اینجا اما میخواهیم به تاریخ مدرن خودروسازی نگاهی داشته باشیم و بدترین خودروهای دو دههٔ اخیر یعنی از سال ۲۰۰۰ به بعد یا به عبارت دیگر، قرن بیستویک را انتخاب کنیم.
کرایسلر کراسفایر
زمانی که بازار طراحیهای رترو بسیار داغ بود، کراسفایر متولد شد. این ماشین با پیشرانهٔ V6، بدنهٔ کوپه و دیفرانسیل عقب، روی کاغذ بد بنظر نمیرسید اما کراسفایر روی پلتفرم قدیمی مرسدس SLK ساخته شده بود و از پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی سنگین مرسدس با تنها ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده میکرد و به همین دلیل رسیدن به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت این کوپه به صبر ایوب نیاز داشت. داخل خودرو نیز با پلاستیک بیکیفیتی پر شده بود که کرایسلر با رنگ نقرهای، سعی داشت آن را شبیه فلز کند اما این رنگ به مروز زمان پاک میشد.
دوج کالیبر
کالیبر میتوانست خودرویی عالی باشد. این یک هاچبک سابکامپکت بود که دوج با الهام از ماسل کارهای خود ظاهری جذاب به آن بخشیده بود و به همین دلیل شبیه خودرویی خانوادگی بنظر میرسید که میتواند راهی پیست درگ شود. زیر کاپوت کالیبر اما یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بسیار ضعیف با تنها ۱۵۸ اسب بخار قدرت قرار داشت. گیربکس CVT هم که در تیپهای بالاتر ارائه میشد، اصلاً هماهنگی خوبی با این موتور نداشت. دوج بعداً سعی کرد در نسخهٔ SRT4 با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو این مشکل را حل کند اما وقتی ۳۰۰ اسب بخار قدرت به چرخهای جلو فرستاده میشد، به دلیل تأثیر گشتاور روی فرمان، خودرو به هر سمتی که دلش میخواست حرکت میکرد.
هامر H2
پس از اینکه هاموی نظامی در جنگ خلیج فارس به شهرت رسید، شرکت AM جنرال نسخهٔ غیرنظامی آن را با نام هامر H1 تولید کرد. سپس در سال ۱۹۹۹، جنرال موتورز این برند را خرید و مدل جدید H2 را توسعه داد. این خودرو اما هرچند از سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب بهره میبرد اما به دلیل استفاده از پلتفرم GMT820 شورلت تاهو، در آفرود حرفی برای گفتن نداشت. قدرت ۳۲۵ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 نیز برای وزن ۳ تنی H2 کافی نبود و وقتی جنرال موتورز در سال ۲۰۰۸ موتور قویتر ۶.۲ لیتری ۳۹۳ اسب بخاری را ارائه کرد، نتیجه مصرف سوخت ترکیبی ۲۳ لیتر در هر صد کیلومتر بود. در حال حاضر نیز بنظر میرسد جنرال موتورز با هامر الکتریکی جدید ۴.۵ تنی، تاریخ را فقط بدون موتور V8 تکرار کرده است.
میباخ ۵۷ و ۶۲
بعد از اینکه بامو رولزرویس را خرید و نسل جدید فانتوم را در سال ۲۰۰۳ به بازار فرستاد، مرسدس بنز هم تصمیم گرفت میباخ را بعنوان برندی مستقل برای رقابت با فانتوم احیا کند. این سدان فوق لوکس در دو نسخهٔ کوتاه با نام ۵۷ و کشیده با نام ۶۲ عرضه شد که هردو به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت مجهز بودند. این سدانها شتاب چشمگیر و کابین بسیار لوکسی داشتند اما نمیتوانستند چیزی که زیر این پوسته بود را پنهان کنند. درحالیکه فانتوم یک خودروی اختصاصی بود، میباخ در اصل یک S کلاس کشیده محسوب میشد و به دلیل استفاده از قطعات مشترک، نمیتوانست قیمت دو برابری خود نسبت به S کلاس را توجیه کند. به همین دلیل، فروش ۵۷ و ۶۲ پایین بود که نهایتاً به تعطیلی برند میباخ انجامید.
اسمارت فورتو
فورتو با اندازهٔ بسیار کوچک و پیشرانههای سه سیلندر توربو، برای شهرهای شلوغ که جای پارک کم است گزینهٔ خوبی بود اما وقتی راهی بزرگراه میشدید و سعی میکردید به حداکثر سرعت خودرو برسید، همه چیز خراب میشد. رانندگی با فورتو در کشوری مثل آمریکا که پرفروشترین خودروی آن فورد سری F است ترسناک بود. آن بدنهٔ پلاستیکی کوچک هیچ محافظتی از سرنشینان نمیکرد و سپر عقب فقط چند سانتیمتر با کمر شما فاصله داشت؛ اما هندلینگ فورتو از این هم بدتر بود و بشدت از کمفرمانی رنج میبرد تا جایی که میتوانستید فرمان را هرچقدر میخواهید بچرخانید اما خودرو فقط مستقیم حرکت میکرد.
فورد اکواسپرت
اکواسپرت اولین بار در سال ۲۰۱۲ برای بازارهای خاصی مثل استرالیا، هند و آفریقای جنوبی معرفی شد و به دلیل موفقیت بزرگ در بازار، فورد تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۶ آن را در آمریکا هم عرضه کند. اکواسپرت اما خودروی وحشتناکی بود و نمیتوانست براحتی به الزامات بازار آمریکا مثل دوربین دید عقب، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز شود. کابین خودرو هم پر از پلاستیک خشک بود و با وجودی که فورد برای جذابتر کردن آن از تریم نارنجی استفاده کرده بود اما هنوز هم قدیمی بنظر میرسید. زیر کاپوت هم فقط یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۶۶ اسب بخار قدرت ارائه میشد.
آستونمارتین سیگنت
دلیل ساخت سیگنت قوانین آلایندگی اروپا بود. طبق این قوانین، میانگین آلایندگی تمام خودروهای یک شرکت نباید از حد مشخصی بیشتر میشد و از آنجایی که آستونمارتین آن زمان فقط مدلهای V8 و V12 تولید میکرد، نمیتوانست این قانون را رعایت کند. از این رو، آستون بجای ساخت یک خودروی جدید برای رعایت این قانون احمقانه، تویوتا IQ را گرفت، نشان خودش را روی آن چسباند، جلوپنجرهٔ نمادین خود را اضافه کرد، کمی تجمل به کابین افزود و با سه برابر قیمت به بازار فرستاد.
سیتروئن C3 پلوریل
سیتروئن در شبی که احتمالاً مدیران آن مست بودهاند، به دلایلی که هنوز هم مشخص نیست تصمیم گرفت سه خودرو را در یک مدل ترکیب کند. پلوریل که بر اساس هاچبک کوچک C3 ساخته شده بود، خودروهای کانورتیبل، هاچبک و پیکاپ را باهم ترکیب کرده بود. این ایده شاید در نگاه اول جالب به نظر برسد اما پلوریل از مشکلات عدیدهای رنج میبرد. جدا کردن ریلهای سقف این خودرو بسیار دشوار بود و وقتی برداشته میشدند در خودرو جایی برای قرار دادن آنها وجود نداشت. با خواباندن صندلیهای عقب و باز کردن درب پشتی میشد پلوریل را به یک وانت کوچک تبدیل کرد اما این کار از لحاظ قانونی مشکل داشت زیرا پلاک عقب را غیرقابل مشاهده میکرد. علاوه بر این، C3 پلوریل از رانندگی کسلکننده، کابین تنگ و کیفیت ساخت پایین هم رنج میبرد.
سوزوکی جیمنی
نسل سوم جیمنی که در اواخر سال ۱۹۹۸ معرفی شد، تواناییهای آفرود بسیار خوبی داشت اما این ماشین از مشکلاتی هم رنج میبرد که کمتر به آنها اشاره شده است. جیمنی بهطور وحشتناکی کند بود و هندلینگ خوبی نداشت. نسل سوم این خودرو ابتدا با یک پیشرانهٔ سه سیلندر ۶۶۰ سیسی ارائه میشد که در نسخههای تنفس طبیعی و توربو به ترتیب با تنها ۵۳ و ۶۳ اسب بخار قدرت قابل انتخاب بود اما حتی با پیشرانهٔ چهار سیلندر ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی که بعداً ارائه شد هم نگه داشتن آن در سرعت صد کیلومتر بر ساعت سخت بود.
جیپ کامپس نسل اول
جیپ در گذشته چند خودروی وحشتناک ساخته است که بدترین آنها نسل اول کامپس بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ بود. این خودرو برای جلب نظر خریداران جوانتر طراحی شده بود اما بیشتر آنها را از جیپ بیزار کرد. اولین مشکل گیربکس CVT بود که آن زمان در روزهای اولیهٔ توسعه و استفاده قرار داشت. این گیربکس در کامپس نالهٔ غیرقابلتحملی داشت و برای شتاب گیری باید گاز را تخته میکردید که مصرف سوخت را افزایش میداد؛ بنابراین، خریداران کامپس مالک خودرویی میشدند که رانندگی وحشتناکی داشت و به وعدهٔ کاهش مصرف سوختی که در مورد گیربکس CVT داده میشد هم عمل نمیکرد. علاوه بر این، کابین این ماشین هم وحشتناک بود. به همین دلیل، کامپس بجای جذب خریداران جوانتر، آن را به سمت هوندا CR-V و تویوتا رافور سوق داد.
sina
۱۰ دی ۱۴۰۲الان یکی میاد میگه یکی از همین بدترین ها رو لطفا بدید به من :)
علی جردن
۱۰ دی ۱۴۰۲تک تکشون از پرچم داران سایپا شاهین و ایران خودرو دنا جوانان بهترن
BB
۱۰ دی ۱۴۰۲ولی به گرد پای رانا پلاس نمیرسن .
علی جردن
۱۰ دی ۱۴۰۲رانا پلاس از لحاظ قیمتی ارزان ترین خودروی ایران خودرو است که از گران ترین خودروی ایران خودرو مثل دنا EF7 باکیفیت تر و بهتره
علی
۱۱ دی ۱۴۰۲رانا پلاس 🤩🤣🤣🤣🤣🤪🤪
محمدحسین
۱۱ دی ۱۴۰۲نتیجه ی حمایت از تولید داخلی میشه عاقبتbb
-امیرعلی
۱۱ دی ۱۴۰۲رانا پلاس اقا علی تو یه سطح دیگس.
عه سراتو یادم رفت🤦♂️🌚
Mr. gt c
۱۰ دی ۱۴۰۲حال منفی هارا بگیر و لذت ببر
Mercedes-Benz
۱۰ دی ۱۴۰۲چرا مایباخ
ممد ژانگولر
۱۰ دی ۱۴۰۲منم مایباخ دوست داشتنی الخصوص همین دو مدلو که عاشقشم متوجه نشدم خیلی ستمه
P
۱۰ دی ۱۴۰۲به وضوح توضیح داده شده تو متن ” چون بیشتر قطعاتش با کلاس اس مشترکه و اینکه چون کمی طویلتر هست ارزش قیمت دو برابری به نسبت کلاس اس نداره “
Mercedes-Benz
۱۲ دی ۱۴۰۲اوقت این باعث بدترین ماشین باشه؟
میدونی همون اس کلاس چه ابهتی داشته اونروز
۰۰۹۸سامورایی
۱۰ دی ۱۴۰۲انصافا اینا همشون خوبن.
اگه نویسندگان این خبر ماشینای داخل ایرانو در نظر میگرفتند تازه به واقعیت ماشین بد پی میبرند
تازه بکی از ویزگی های ماشینای داخلی اینه که نو از کارخانه هم با گارانتی قطعاً خراب هستن.
A.S.G
۱۰ دی ۱۴۰۲نسبت به بعضی از ماشین ها واقعا بی رحمانه قضاوت کردن . بعضی از این ماشین ها ماشین های خوبی هستن تو جای خود ماشین های پر کاربردی هستند مثل هامر یا سوزوکی جیمنی و مایباخ .
از یه ماشین جنگی شما نباید انتظار آفرود لند کروز یا آف جی کروز داشته باشید ( هر چند به نظر من هامر تو آفرود خیلی از اینا بهتره ) یا مثلاً شما از یه ماشین شهری نباید به عنوان یه ماشین خانوادگی نگاه کنی . مایباخ درسته تقریبا کپی بود ولی ارزش خرید داشت و هرچی باشه اسم مرسدس بنز اونم یه مدل لوکس به تهش چسبیده بود . باز نظرات متفاوت و ارزشمند و قابل احترام هست
علی
۱۰ دی ۱۴۰۲ماشینهای ایرانی رو ننوشتن چون متنو رفتن کپی کردن از سایتهای خارجی
Avan
۱۰ دی ۱۴۰۲به نظرم به این دلیل است که این خودروها برای بازار ایران از بهترین خودروهای موجود هم سرتر هستند.موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار نقطه ضعف این خودروها ذکر شده در حالیکه در ایران بهترین موتورها با توربو هم به این اعداد نمی رسند و …
ریویرا
۱۲ دی ۱۴۰۲اینجور لیستها یه ترجمه از یه مجله زرد ماشین هست که میخواد با قاطی کردن بعضی مطالب کارشناسی با انبوهی از مطالب سلیقه ای، فن ها رو به جون هم بندازه و بازدید سایت رو ببره بالا !!
(( بدترین ماشین قرن ، بهترین طراحی های خودروی تاریخ ، بهترین خودرو های تاریخ ، بدترین خودروی سال و … )) معمولا عناوین جعلی هستند از ژورنال هایی که شبیه شاخ های اینستاگرام تبلیغ میکنن : پول بده الکی رستورانتو تبلیغ کنیم و دروغ بگیم … پول بده از فروشگاهت بد نگیم چون یه میلیون فالوور بیکار داریم !
کافیه چندتا کامنت هم داخل دیتابیس بشه تموم !! بقیش رو ما مردم ادامه میدیم!
دیگه چقدر باید اطلاعات فرد کم باشه ندونه هامر برای آفرود سنگین در شرایط وحشتناک جوی هست ! قرار نیست سالی یک میلیون دستگاه فروش داشته باشه. برای کسی که تو دمای ۶۰ درجه به بالا بخواد مسیر سنگلاخی تو تگزاس رو عبور کنه با امکان خرابی بسیار پایین یه ماشین نظامی بهترین گزینس نه لندکروز .
تفاوت داره آفرود یه ماشین پهن مثل هامر با لندکروز یا سافاری یا جیپ km یا سوزوکی نیم کابین سامورایی .هر کدوم برای یه مدل استفاده هستن ! هامر یه ماشین کاملا تخصصی هست با وزن دو تا suv.
تفاوت میباخ با بنز s کلاس هم بواسطه برند و تولید بسیار کم در قابلیت کلاسیک شدن و کلکسیونی بودنش هست . چیزی که از ماشینای این دو دهه اخیر بر نمیاد
یا مثلا اگر یک خودرو در امریکا ناموفق بود دلیل بر بد بودن اون میشه ؟ آخه با چه منطقی !!!
اگه خودروی اسمارت با سلیقه اکثر مردم امریکا جور در نمیاد یا تو اتوبان نا امنه دلیل بر بد بودنشه ؟ تو ترافیک و شرایط شهری مثل پاریس و لندن چی ؟ قدیم تو یه سفر در فرانسه شاهد بودم رنو ۵ رو در بعضی اتوبانها اجازه عبور نمیدادن ، دلیل بر بد بودنش بود ؟ آخه طبق چه منطقی …
یا سوزوکی جیمنی که برای کشوری مثل هند و … در دوره ای میتونست بهترین انتخاب باشه چرا باید جزو لیست بدترین ها باشه ؟
یا فورد اکواسپورت که در بازارهای دیگه موفقیت خوبی کسب کرده بود و در آمریکا خوب نبود چون ماشین به غایت ارزون نمیخواستن ماشین بدیه ؟ یعنی چون رام یا اف ۱۵۰ چون تو اروپا فروش کمی دارن ماشین بدی هستن ؟ بد بودن این ماشین دلیلی جز زرد بودن مطلب داره ؟؟
یا آستون مارتین سیگنت چرا بده ؟ مگه همون تویوتای با موالات و کم مصرف نیست ولی با قیمت بالاتر و تجمل بیشتر ؟ اگر شکست تجاری داره همیشه به معنی بد بودن خود ماشین نیست ! خب با این منطق بنز هم برند خوبی نیست چون هر کاری کنه تویوتا یا نیسان داره با قیمت کمتر انجام میده! یا باید بگی بین سوپر اسپورت ها و اسپورت ها فقط کوروت خوبه بقیه آشغالن، به خاطر چند صدم ثانیه شتاب بیشتر که قیمت نباید چند برابر شه !!
ملاک چی بوده تو لیست؟ ضعف طراحی ؟ ضعف بازاریابی ؟ ضعف سیاست گذاری ؟ عدم تطابق قیمت و پرفورمنس ؟ زرد بودن دیدگاه ؟
داود
۱۲ دی ۱۴۰۲من نمیدونم شما چی میزنین هر خودروی مطرح جهانی را با سایپا و ایران خودرو مقایسه میکنید اصلا این دو تا شرکت خودروساز نیستن .این حرفها دیگه خز شده ادامه ندین لطفاً. یکی میگه به پراید نمیرسه یکی میگه به سمند ما نمیرسه یکی میگه تیبا بهتره الی آخر .ول کنید ببخشیدش. دوره ی مزه ریختن ها گذشته.
GH
۱۰ دی ۱۴۰۲سوزوکی جیمنی ولی وضعش نسبت به بقیه بهتره .
amir
۱۰ دی ۱۴۰۲علی آقا کجایی بیای بگی ماشالا کل لیست که امریکن بود
بیخیال همه خوب و بد دارن فقط متعصبا و بچه ها ماشالا میکنن و یا برندهای دیگه رو میکوبن
پیام
۱۰ دی ۱۴۰۲البته امیر یه ژاپنی چشم بادومی هم بودا 😉😉
Anti BTS
۱۰ دی ۱۴۰۲جیمنی یه ایراد داره اونم موتور کم حجم و کم توانشه که با این قیمت و اون بازارایی که عرضه میشه ، کافیه .
تو برو فراخوان جدید بررسی کن ببین باید بیرون پارک کنی یا نه . بیرونم گذاشتی مواظب باش با usb نیان ببرن . بدبختی یکی دو تا نیست .
JaMsHiD
۱۰ دی ۱۴۰۲مشکلات اونو که شما هم رنج میبرید مخصوصا برادران چینی
دوازده سیلندر هم درست کنن تهش میشه صدو شصت اسب😂💔
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲یه سر به مقاله byd u9 تو همین سایت بزن
بعد باهم صحبت میکنیم 😂
البته من طرفدار چینی های برقی هستم
وگرنه شما گفتی سیلندر … چینی ها تو بنزینی ها یه سرگردان فقط از ایران بالاتر بودن به بقیه اصلا نمیرسند
چون سرمایه گذاری روش نکردن و میکردن هم حالا حالا ها نتیجه نمیداد ، حداقل ۲۰-۳۰ سال دیگه طول میکشید به بزرگان صنعت برسند
واسه همین یه برگ جدید رو کردن که از صفر رقابت رو شروع کنن و بعد هم جلو افتادن
ماشین های الکتریکی!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ دی ۱۴۰۲اول اینکه هامر به آفرود بی نظیرش معروف بود که میتونی برید تستهاش رو ببینی اصلا رقیب نداشت.در مورد کراسفایر و دوج کالیبر از لحاظ طراحی واقعا بی نقص هستن
Abbas
۱۰ دی ۱۴۰۲دلیل خاصی داره اسم ماشین های ایرانی رو نمیارید
Cowboy
۱۰ دی ۱۴۰۲مگه ماشینایی که فقط اسمشون عوض میشه و همشون از یه پلتفرم و یه موتور و یه گیربکس استفاده میکنن خوب و بد هم دارن؟
همشون یکین
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲رقابت بین کشور های اصلی خودروساز هست
وگرنه شاید مثلا بلغارستان هم یه ماشین بزنه ۵ هزار دلار با ۴۰ اسب قدرت
فقطم تو کشور خودش فروش بره و ازبکستان
خب اونو نمیارن تو لیست که
𝐀𝐥𝐢
۱۰ دی ۱۴۰۲به نظرم سمی ترینشون سیگنت بود
عجب
۱۰ دی ۱۴۰۲دلالان و سوداگران بازار خودروی جهانسومی در همه فصول و تحت هر شرایطی برای معامله فرغونهای جهانسومی حضور دارند و تابع هیچ شرایطی نیستند و هر کاری که دلشان بخواهد میکنند !! و این حضور قوی آنها ناشی از نوسانات شدید قیمت فرغونهای جهانسومی و سودهای کلان و باد آورده است و بدتر از همه مردمی که به عنوان قشر مصرف کننده خودشان را وابسته به حضور این دلالان و مُفت خوران کردهاند و به بازار خودروی جهانسومی و کار دلالان رونق میدهند !! مردم همیشه در صحنه ای که همیشه در تلاطم هستند تا از بازار عقب نمانند و در خرید این فرغونها و لگنهای جهانسومی بایکدیگر مسابقه گذاشته و از یکدیگر سبقت میگیرند تا مبادا از خرید عقب بمانند
ARIAN
۱۰ دی ۱۴۰۲مایباخ جز بدترین خودرو های قرن؟؟؟ چرا شکر اضافه میل میکنی؟😂
Ali d
۱۰ دی ۱۴۰۲هامر و میباخ بد هستن؟
برید قیمت های دست دومشون رو ببینید چقد خوب ارزششون رو حفظ کردن،روی چه حسابی این مقاله رو نوشتید؟اگر بد هست چرا ابن همه ادم عاشق این ماشین ها هستن و بازار دست دومشون هنوز داغ؟
جدا ازین بحث
واقعا دم امریکایی ها گرم که یه عمر با کمترین قمت بیشترین لذت رو دادن به خریدار ها و طرفدار هاشون
قیمت بحث مهمی هستش،بنز های دهه ۷۰ میلادی رو ببینید و مقایسه کنید مثلا با کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۴
از چه لحاظی حرفی برای گفتن دارن در مقابل این ماشین
الکی کارشناسی نکنید لطفا واسه خودتون گیر دادید به هامر که یکی از شاهکار ها و نماد های خودرویی تاریخ هستش
البته جایی زندگی میکنیم که به پژو پارس و ۴۰۵ میگن سلطان،سرش دعوا میکنن،بعضی ها میگن زانیتا سلطان
شاسدم لیاقتمون همین که اینطوری خاک بر سر شدیم خودمون میخایم
Arash IV
۱۰ دی ۱۴۰۲سوزوکی جیمنی الان ماشین خوبیه واقعا
احمد
۱۰ دی ۱۴۰۲اینا جزو بدترین ماشینای یه دنیای دیگه ست، شماها خیلی به خودتون نگیرید. ماها کل دنیامون چند قرن عقب تره.
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۲موتور ترند که کلی از آفرود هامر h2 تعریف کرده بود موتور قدرتمند هم که داشت اون وقت بخاطر مصرف سوخت که هیچ اهمیتی نداره شد ماشین بد؟!
mmz2008
۱۰ دی ۱۴۰۲واقعا لیست تاسف آوری برای این برند ها هست خصوصا دوج و میباخ
اینکه این برند ها الان جز بزرگترین برند های ماشین سازی هستن در نوع خودش عجیبه
برای دوستانی که میگن چرا میباخ تو این لیسته دلیل رو خودشون نوشتن چون چند آپشن بیشتر از اس کلاس داشته ولی قیمتش دو برابر بوده
OM.01
۱۰ دی ۱۴۰۲کرایسلر کراس فایر بدترین خودروی قرن 21 😂😆
زور داره یکی از ماشین های مورد علاقت تو لیست بدترین ها باشه. اونم قرن!
البته کرایسلر کراسفایر همونطور که گفته شد واقعا تعطیل بود. در 7 ثانیه میرسید به 100 و در 35 ثانیه به 200 میرسید و تاپ اسپید 230 کیلومتری داشت. پلتفرمش هم برای SLK R107 بود که برای 1995 بود. برای ماشین سال 2005 واقعا خوب نبود چنین مشخصاتی در قیاس با رقبا
خودم نسخه عادی رو دوست ندارم و نسخه SRT6 رو دوست دارم، نسخه SRT6 مشکل شتاب و تاپ اسپید نداشت و در 5 ثانیه میرسید به 100 و 21 ثانیه به 200 و تاپ اسپید 268 کیلومتری داشت
srt6 بخشی از مشکلات پرفورمنس رو حل میکرد اما خب مشکلات کابین و کمی قدیمی بودن پلتفرم بود.
تو آمریکا میتونید نسخه های SRT6 زیر 40 هزار مایل کارکرد (65هزار کیلومتر) و تمیز سالم رو زیر 25 هزار دلار بخرید. باتوجه به سال تولید و کارکرد معامله خوبیه. نسخه های عادی هم همون میزان کارکرد بین 15 الی 20 هزار دلار.
R@min@
نظر شما چیه؟
@مهدی
خوشحال میشیم نظر شما هم بشنویم. یکی از بچه های فنی سایت شما هستید. البته فکر نکنم تجربه روندن کراسفایر رو داشته باشید
(منظورم ایشونه
https://www.pedal.ir/members/chevy-c/)
کاوه
۱۰ دی ۱۴۰۲این دوست ماشالله امریکن کار امون کجاست؟؟؟کوشی بیای ماشالله ماشالله کنی برای لیست رفیق؟؟
علی یوسفی
۱۰ دی ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم در مورد میباخ و هامر به چند نکته توجه نشده و بخاطر همین دو مدل فوق در لیست قرار دارن میباخ تقریبا اولین تلاش مرسدس برای احیای این برند سلطنتی و لوکس بود و امکانات رفاهی و مشخصات فنی و ایمنی و دوام بالای میباخ طبعا برای مرسدس سنگین بود که نهایتا در قیمت خودشو نشون داد ولی فراموش نکنیم عملکرد فنی میباخ بخصوص در مدل های 57S و 62S و سطح حیرت انگیز تجهیزات و امکانات لوکس این خودرو در اوایل قرن بیست و یکم واقعا مثالزدنی بود و اینکه مثلا از بنز s کلاس برای خلق این خودرو استفاده شده نه تنها نقص نیست بلکه عالی هم هست فراموش نکنیم بنز s در همون دوران در آزمایشها و مقایسه ها حتی رولزرویس فانتوم رو هم شکست میداد پس میباخ اشتراکاتی با بهترین سدان لوکس جهان یعنی s کلاس داشت و از نظر پرستیژ و منحصر بفرد بودن در یه دنیای دیگه بود در مورد هامر هم نباید فراموش کرد اساسا هدف از خلق هامر H2 ترکیب کردن قابلیت های آفرود هاموی و H1 با شاسی بلندهای رایج بود بطوری که در عین مخوف و باابهت بودن قابلیت استفاده روزمره هم داشته باشه و انصافا جنرال موتورز در این زمینه موفق عمل کرد و از نظر آفرود همواره امتیازات خوبی H2 کسب میکرد و سبک طراحیش هم عالی بود و در شمار معدود شاسی بلندهایی بود که با رنگهای شاد هم مث زرد و سبز و قرمز جذاب و فانتزی میشد و در عین حال باشکوه و قدرتمند جلوه میکرد و در بازارهای جهانی هم بازخور مثبتی داد.
EODE
۱۰ دی ۱۴۰۲با قرار دادن میباخ و تا حدودی موافق نیستم ، اما الباقی یکی از یکی بدتر هستن . مدال طلای بدترین به نظرم بدون شک مال پلوریل هستش ؛ اما فکر کنم اسمارت هم تو بازار آمریکا مدال میگیره . اگه همه ماشین هایی مثل اسمارت میروندن عیبش خیلی کمتر میشد ، اما تو بازار آمریکا که پر از پیکاپ و تراک هایی هستش که ارتفاع کاپوت شون بلندتر از کل ارتفاع اسمارت هستش ؛ روندن اسمارت خیلی خطرناکه و اغلب ماشین های تو خیابون میتونن قاتلت باشن .
SiNa
۱۰ دی ۱۴۰۲پس پراید کو
میلان
۱۰ دی ۱۴۰۲جای RD خالیه
علی
۱۰ دی ۱۴۰۲کودکسالان یه چی یاد گرفتن ل نمیکن پس ایران خودرو چی و سایپا چی آخه این سوالی هستش خودرو های تولید میکنن مه فناوری نال ۳۰ تا۴۰ سال قبل هستش مثل این میمونه بگی چرا فورد سال ۱۹۹۰ رو با فورد ۲۰۲۰ مقایسه نمیکنین
Tesla
۱۰ دی ۱۴۰۲باز هم آمریکن کارز 🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
فرشاد
۱۰ دی ۱۴۰۲داداچ داری اشتباه میزنی
مجتبی .
۱۰ دی ۱۴۰۲عزیزانیکه تواینجور پستها داعم دنبال پراید و این چیزا میگردین خودتونو اذیت نکنین توهرلیستی که ازکره شمالی اسم برده شده بود اگه نبودیم سوال کنین نه مطلبی که مربوط به بازار آمریکاست.
وحید
۱۱ دی ۱۴۰۲بدنرین ماشین های ایران ،،،،،، مینی بوس کارسان و پژو آردی و خیلی از ماشینهایی که نمیتونی بخری پون نه پول هست و نه امکان انتخاب
abolfazl
۱۰ دی ۱۴۰۲این ماشینایی که شما ازش نام بردین برای امریکا و المان و.. میشه بد برای ما که هنوز با بنز و تویوتا چهل سال پیش حال میکنیم و ارزوی سوار شدنشونو داریم و بالاترین ماشینمون دنا شاهین هست نه تنها بد نیست بلکه از عالی هم عالی تر هست
بنز با اون بنز بودن این همه تیپ نداره که یه ماشین ایرانی مثل ۲۰۷داره یه قالپاقش رو عوض کنن میشه جدید لامصب تکنولوژی پارس ۱۸۰۰ مال حداقل ۶۰سال پیشه هنوز داریم استفاده میکنیم ۴۰۵سال ۱۹۹۰خوردی خودروبرتر اروپا شد ولی توی ایران گند زدن توش همه ماشینایی که به ایران اومد گند زدن توش وضعیت ما اینه
من الان یه بنز ۱۹۰eدارم خداییش تازه فهمیدم ماشین یعنی چی. لامصب ما به سانروف گرمکن صندلی و برقی بودن چهار شیشه و اینه میگیم اپشن ولی اینا به طور فابریک روی این ماشین وصل بود ایران همینو سفارش داد به طور لو اپشن بدون کولر بدون سانروف ABS و..
ما اینیم
kourosh2008
۱۱ دی ۱۴۰۲آستون مارتین Cygnet یه نسخه V8 داره💀
گاس فرینگ
۱۱ دی ۱۴۰۲تیونینگ غیر رسمی و با تولید محدود
پراید یا فورد فستیوا هم به شکل غیر رسمی یه نسخه شش سیلندر ازش ساختن با موتور فورد تاروس sho
محمدحسین
۱۱ دی ۱۴۰۲اگه بدترین لحاظ بخواد بشه.
تولیدات داخلی که بهتره سفیر مرگ نامیده بشن هم باید تو لیست می بودن، منتها چون به رسمیت شناخته نشدن، کسی باهاشون کاری نداره.
شایان
۱۱ دی ۱۴۰۲دوستان برای اینکه مطلب خواندنش ۳ روز طول نکشه ماشین های ایرانی رو اضافه نکردن
Farhad
۱۱ دی ۱۴۰۲فورد اکواسپرت شبیه سانتافه نیست؟؟😂
قدرت طهماسبی
۱۲ دی ۱۴۰۲نیسان آبی، 405 ،تیبا ، بنز باری نارنجی و مزدا وانت
بی وطن
۱۳ دی ۱۴۰۲اون دوج کالیبر چقدر خواستنیه…
ماسل شاسی…
حسین عسگری
۱۶ دی ۱۴۰۲واییی استون مارتین سیگنت چقدر اشغال بدرد نخوره یه شرکت تا چه حد باید وقیع باشه که یه ماشینو هم گرون بده هم بدرد نخور با پول این میشه پورشه ماکان و مرسدس ای کلاس خرید
سام
۱۷ دی ۱۴۰۲آخخخخ جاااان
پراید من جزو لیست نبود پس از میباخ بهتره. تازه صبر ایوب هم نمیخاد واسه رسیدن به سرعت صد