چشم انداز

آشنایی با بدترین خودروهای تاریخ

در طول تاریخ خودروهای وحشتناک زیادی ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را بدترین خودروهای تاریخ دانست. درواقع، تعداد این خودروها آن‌قدر زیاد است که تهیهٔ لیستی از بدترین‌های تاریخ کار آسانی نیست. البته ممکن است خودرویی امروزه وحشتناک به نظر برسد اما طبق استانداردهای زمان تولید خودروی بدی نباشد اما بااین‌وجود، در طول تاریخ خودروسازی مدل‌هایی ساخته شده‌اند که از همان ابتدا وحشتناک بودند و برخی از آن‌ها خدشهٔ بزرگی به اعتبار سازندگان خود وارد کردند که بعضاً حتی تا چند دهه بعد همچنان باقی بود. با در نظر گرفتن این موضوعات، لیستی از بدترین خودروهای نیم قرن گذشته را انتخاب کرده‌ایم. این‌ها آشغال‌هایی هستند که از دههٔ ۷۰ به بعد ساخته شدند.

آستین آلگرو

زمانی که لیلاند موتور و بریتیش موتور در سال ۱۹۶۸ باهم ادغام شدند، روسای لیلاند پی بردند که بریتیش موتور هیچ برنامه‌ای به‌منظور ساخت جایگزینی برای محصول پرفروش اما قدیمی خود، آستین ۱۱۰۰ ندارد؛ بنابراین، توسعهٔ آلگرو به‌سرعت آغاز و در سال ۱۹۷۳ متولد شد. این خودرو اما از مشکلات متعددی رنج می‌برد و هرچند با فیس‌لیفت و به‌روزرسانی‌هایی در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۹ سعی شد این مشکلات برطرف شوند اما دیگر کار از کار گذشته بود. آلگرو خودروی چندان جاداری نبود، از پیشرانه‌های کم‌توانی استفاده می‌کرد و قیمتی گران‌تر از رقبای اصلی خود داشت؛ بنابراین عجیب نیست که این خودرو در بازار کاملاً شکست خود و طی ۹ سال فقط حدود ۶۵۰ هزار دستگاه فروخت. خریداران آلگرو نیز مالک خودرویی شدند که چیزی جز دردسر نداشت و همیشه تهدید خرابی را به همراه داشت.

کرایسلر پی‌تی کروزر کانورتیبل

فولکس‌واگن نیو بیتل در اواخر دههٔ ۹۰ اشتیاق ساخت خودروهای رترو با الهام از مدل‌های قدیمی را به راه انداخت و به دنبال آن مینی و فیات ۵۰۰ هم به بازار آمدند و موفق عمل کردند. کرایسلر پی‌تی کروزر هم طبق همین رویه ساخته شد اما این ماشین هم به خاطر کیفیت ساخت ضعیف و هم هندلینگ آشفته، قابلیت رقابت با مینی و بیتل را نداشت و ساخت نسخهٔ کانورتیبل نیز همه‌چیز را بدتر کرد. برداشتن سقف، استحکام ساختاری پی‌تی کروزر را کاملاً از بین می‌برد و به همین دلیل کرایسلر مجبور شد یک رول بار وحشتناک بین صندلی‌های جلو و عقب اضافه کند. این رول بار حتی هنگام باز بودن سقف مانع ورود و خروجی به صندلی‌های عقب می‌شد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که پی‌تی کروزر کانورتیبل تنها دو سال به بازار عرضه شد و فروش بسیار پایینی را تجربه کرد.

سانگ‌یانگ رودیوس

سانگ‌یانگ در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ دچار سردرگمی شده بود زیرا از یک سو خانوادهٔ آفرودرهای قدیمی آن به به‌روزرسانی نیاز داشت و از سوی دیگر، مدیران شرکت معتقد بودند که افزودن یک خودروی خانوادگی به سبد محصولات باعث افزایش فروش خواهد شد. ازاین‌رو، در سال ۲۰۰۴ مدل رودیوس به بازار آمده و بلافاصله مورد تمسخر قرار گرفت. طراحی این خودرو کار «بریت کن گرینلی» بود که در آن زمان برخی شاسی‌بلندهای سانگ‌یانگ را هم طراحی کرده بود. به گفتهٔ این شرکت، قرار بود طراحی رودیوس از قایق‌های تفریحی لوکس الهام بگیرد اما نتیجهٔ کار کاملاً ناامیدکننده از آب درآمد. همچنین با آغاز حرکت شرایط بدتر هم می‌شد زیرا این خودرو از پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری دیزلی قدیمی مرسدس استفاده می‌کرد و آن‌قدر سنگین بود که نه پرفورمنس خوبی داشت نه مصرف سوخت خوبی. همچنین رودیوس، به دلیل سواری بسیار نرم اصلاً رابطهٔ خوبی با پیچ‌ها نداشت.

ایسوزو MU

این ماشین شاسی‌بلند کامپکتی بود که در دههٔ ۹۰ با نام‌ها و برندهای مختلف مثل ایسوزو رودئو اسپرت، اوپل فرونترا، هولدن فرونترا، شورلت رودئو و هوندا جاز در سراسر جهان عرضه می‌شد. این خودرو در بریتانیا هم با نام واکسهال فرونترا به فروش می‌رسید و برای این بازار در کارخانهٔ قدیمی بدفورد در کنار نسخه‌های اوپل و هولدن تولید می‌شد. ایسوزو MU اما که باعجله به بازار عرضه شده بود، خودرویی نه‌چندان باکیفیت با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی پرمصرف و غیرقابل‌اعتماد و هندلینگ اسفناک روی جاده و در آفرود بود. نسل اول MU از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ تولید شد و علیرغم تصویر بدی که از خود بجای گذاشت، نسل دوم آن‌هم ساخته شد که کمی بهتر بود اما هنوز هم ایرادات زیادی داشت.

سیتروئن C3 پلوریل

سیتروئن در شبی که احتمالاً مدیران آن مست بوده‌اند، به دلایلی که هنوز هم مشخص نیست تصمیم گرفت پنج خودرو را در یک مدل ترکیب کند. پلوریل که بر اساس هاچ‌بک کوچک C3 ساخته شده بود، خودروهای سدان، کانورتیبل، رودستر، هاچ‌بک خانوادگی و پیکاپ را باهم ترکیب کرده بود. این ایده شاید در نگاه اول جالب به نظر برسد اما پلوریل از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد. جدا کردن ریل‌های سقف این خودرو بسیار دشوار بود و وقتی برداشته می‌شدند در خودرو جایی برای قرار دادن آن‌ها وجود نداشت. با خواباندن صندلی‌های عقب و باز کردن درب پشتی می‌شد پلوریل را به یک وانت کوچک تبدیل کرد اما این کار از لحاظ قانونی مشکل داشت زیرا پلاک عقب را غیرقابل مشاهده می‌کرد. علاوه بر این، C3 پلوریل رانندگی کسل‌کننده‌ای داشت و کابین آن تنگ بود، کیفیت ساخت پایینی داشت و ارزان‌قیمت به نظر می‌رسید.

سوزوکی X-90

سوزوکی در ذهن خود ایدهٔ درخشان ساخت یک خودروی اسپرت کاربردی را داشت که منجر به تولد X-90 شد. این شاسی‌بلند دونفره روی کاغذ عالی به نظر می‌رسید اما خیلی زود مشخص شد که این ماشین نه اسپرت است و نه کاربردی. X-90 که با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی با ۹۵ اسب بخار قدرت، انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک سفارشی و گیربکس‌های پنج سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد، خودروی بسیار کندی بود و قابلیت اطمینان چندان خوبی هم نداشت. علاوه بر این، ارتعاشات زیادی به غربیلک فرمان خودرو منتقل می‌شد و به خاطر مرکز ثقل بالا، بهتر است در مورد عملکرد آن در پیچ‌ها حرفی نزنیم. به این ترکیب فضای بار بسیار اندک را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا X-90 فقط دو سال روی خط تولید دوام آورد.

پژو ۱۰۰۷

زمانی که پژو کانسپت Sesame را با درهای کشویی برقی در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۲ رونمایی کرد، توجهات بازدیدکنندگان زیادی را جلب کرد و به همین دلیل جواز تولید آن با نام ۱۰۰۷ صادر شد. بااین‌حال، هرچند درهای کشویی در فضاهای تنگ مفید بودند اما دسترسی به صندلی‌های عقب ۱۰۰۷ واقعاً از هاچ‌بک‌های پنج‌در معمولی بهتر نبود. به همین دلیل، این ویژگی ارزش صرف وقت و هزینه‌ای که باعث افزایش قیمت خودرو می‌شد را نداشت. علاوه بر این، ۱۰۰۷ با وزنی در حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم، نسبت به‌اندازهٔ خود بسیار سنگین بود که این یعنی برای داشتن شتابی مناسب باید فشار زیادی به پیشرانه وارد می‌شد که مصرف سوخت را هم افزایش می‌داد. به همین دلیل، درحالی‌که این خودرو در ابتدا ۱۰ هزار پوند قیمت داشت، بعداً پژو مجبور شد این رقم را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد تا بتواند فروش را بیشتر کند. بااین‌حال، از ۱۰۰۷ در سال ۲۰۰۵ فقط کمی بیشتر از ۵۰ هزار دستگاه فروخته شده و سپس فروش آن تا زمان خاتمهٔ تولید در سال ۲۰۰۹ به‌طور مداوم کاهش پیدا کرد.

کیا پراید

امروزه محصولات کیا خودروهایی خوش‌ساخت، کاربردی و مقرون‌به‌صرفه هستند اما همیشه این‌طور نبوده است. این شرکت در سال ۱۹۹۱ با مدل پراید برای اولین بار وارد بازار بریتانیا شد. این خودرو در کره جنوبی تحت لیسانس فورد تولید می‌شد و درواقع بر اساس فورد فستیوا ساخته شده بود یعنی خودرویی که توسط مزدا توسعه پیدا کرده بود. پراید اما خودرو بسیار زشت با ظاهر جعبه‌ای شکل بود. این ماشین در ابتدا با پیشرانه‌های ۱.۱ و ۱.۳ لیتری به بازار عرضه شد اما چند سال بعد موتور اول کنار رفت و دومی هم به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز شد. در طول سال‌ها به‌روزرسانی‌هایی روی پراید صورت گرفت اما هیچ‌کدام نتوانستند از میزان وحشتناک بودن آن بکاهند تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۰ تولید پراید خاتمه یافت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۵ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    شکی توش نیست که پراید جزو بدترین هاست و بوده.
    البته دوتا خودروی دیگه میشناسم که جزو بد ها بودن، شاید از اینایی که توی لیست هم هستن بدتر بودن. یکیش ترابانت Trabant یکی دیگه یوگو Yugo اینا آشغال های به تمام معنا بودن.

    موافقم 159
    مخالفم 12
    1. net

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3424 ديدگاه)

      ۶ ماشین طراحی بدی داشتند و به درستی auto experess انتخاب کرده

      موافقم 48
      مخالفم 13
    2. محمدهادی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      فققططط سللطان پراااااید

      موافقم 119
      مخالفم 31
      1. RENAULT5

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        پراید اینقدرا هم ماشین بدی نیست
        ارزون قیمت وجمع وجور وپرشتاپ مناسب شهر
        تو زمان خودش بدک نبود

        موافقم 76
        مخالفم 185
        1. Muty

          ۱۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          به نظرم منم پراید برای داخل شهر و اطراف با یه رانندگی معقول گزینه ی خوبی بود.
          همین دیشبِ دیشب یه پرایدی ساخت ایرانخودرو!!! (نه پراید کره ای) با 6-5 سرنشین با 130-120 کیلومتر تو اتوبان میرفت! تازه به بقیه ماشینا هم راه نمیداد
          بعد یه اتفاقی خدایی نکرده بیوفته همه میگن پراید فلان و فلان

          من منکر وضعیت اسفناک کشور و علی الخصوص خودروسازی و جاده ها نیستم
          و دوست دارم همگی مون به روزترین و بهترین زندگی و خودروهای جهان را داشته باشیم
          اما خدایش فرهنگ خودمونم یکم ارتقا بدیم!
          می بینم ماشینم پرایده!
          سرنشینم 6 نفره!
          اتوبان هم شلوغه!
          خب برادر من میتونی یکم با سرعت کمتری در لاین 2 یا حتی 3 حرکت کنی…

          موافقم 132
          مخالفم 34
        2. amir

          ۱۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          داش فک کنم قبل روحانی تا الان زندون بودی

          موافقم 21
          مخالفم 3
        3. Muty

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          خو دیسلایک به کدوم حرفم بود ؟!!
          به جهنم با پراید داغونای ساخت سایپا 150 تا تو اتوبان برید تازه فول سرنشین اونم با صندوق پُر
          تا رستگار شوید…
          با این عمل شجاعانه و پر غرور شما براتون ماشین خوب و بروز وارد میگنن که در اون دنیا سوار بشید

          اسیر شدیم بخدااا

          موافقم 33
          مخالفم 2
        4. ژوزف استالین

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز خودرو های ارزون تر از پراید در بازار های جهانی وجود داره اما بخاطر شرکت های مافیایی ایران نمایندگی های مافیایی که دنبال سود خود هستن وارد نمیشن کالا اشغالشون به ما میدن و ما از تیکه زباله ها لذت میبریم

          موافقم 23
          مخالفم 2
        5. آشنا

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (8 ديدگاه)

          اینایی که از پراید دفاع میکنن بدون استثناء همشون پراید دارن☺😅😂

          موافقم 20
          مخالفم 5
    3. محسن

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      پراید قابل اطمینان ترین ماشین دنیاس

      موافقم 46
      مخالفم 121
    4. علی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فعلا که کشورمون وهمگی لنگ یه دونه از همین بدترینش هم هستیم ودوباره ملت حلوا حلوای پیکانهای اق رده خارج میکنند

      موافقم 100
      مخالفم 10
    5. کیانوش

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      قبول ندارم پراید واسه زمون خودش و قیمت خودش بد نبوده واسه کشور های توسعه نیافته لاقل بدترین نبوده

      موافقم 66
      مخالفم 37
    6. علی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ترابانت که ماشین نبود موتور مسقف نبود 😂😂خودروی ملی آلمان شرقی کمونیستی

      موافقم 37
      مخالفم 6
    7. مهدی

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      اتفاقا پراید بسیار بسیار کم استهلاک بوده و باسه همین هم طراحی شده همین الان مدل های زیر ۹۰ تو ایران با وجود کارکرد های بالای ۵۰۰ هزار داره خرج یک خانواده میده و جالبه که با حداقل نگهداری و با بدترین نوع بنزین جهان که مال ایران هستش و حتی افغانستان هم قبولش نداره داره کار میکنه معروفه که پراید حتی با یک لیتر روغن و کمترین آب رادیاتور کار میکنه این طراحی فوق العاده هوشمندانه هستش

      موافقم 52
      مخالفم 12
      1. هیتلر

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز اشتباه نکنین اون استاندارد های خارجی با استاندارد های ما یکی برای مثال در برخی از ایالت های امریکا ورود خودرو هایی که ۱۰ سال کار کرد دارن ممنوع چون باعث به خطر افتادن جون شخص و بقیه میشه
        تمامی خودرو ها بعد چند سال کارکرد خود دارن اما در ایران بجز نمایندگی های داخلی خودرو های درجه ۳ فرانسه و درجه ۲ چینی وارد نشده و تمامی اینا بخاطر شبکه مافیایی که بااین روش ملیارد ها ملیارد پول به جیب میزنن
        همین هوای الوده بخاطر خودرو های فرسوده ماست
        خیلی از کشته شده این رانندگی شاید بخاطر سرعت باشه ولی تولیداتمان حداقل ایمنی ندارند

        موافقم 11
        مخالفم 1
    8. ❤BMW❤

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      ترابانت ، پرفروش ترین خودروی آلمان شرقیه

      موافقم 18
      مخالفم 3
  2. mahdi-es17

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    نتوانستند از میزان وحشتناک بودن آن بکاهند تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۰ تولید پراید خاتمه یافت.
    همین ماشین وحشتناک برای نیمی از جوانان اینجا آرزو هستش

    موافقم 214
    مخالفم 8
    1. DoctoR

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      من خودم دیدم پراید مدل پایین زده بود به یدونه پژو مدل بالا پراید زده بود دوتا گلگیر عقب پژو رو فکر کنم از وسط جوری جمع کرده بود طوری که انگار ماشین شکسته بود و پشت رفته بود بالا و پراید آسیب چندانی ندید😐

      موافقم 67
      مخالفم 29
    2. ععععععع

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من الان آرزومه فقط یه ماشین داشته باشم اصلا مهم نیست دیگه چی باشه

      موافقم 114
      مخالفم 9
      1. ADAK

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        میخری عزیز انشاله

        ” چنان نبود و چنان نیز نخواهد ماند”
        مشتی ما نباید امیدمون رو از دست بدیم
        قوی برو جلو

        موافقم 26
  3. دیجی

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (420 ديدگاه)

    شرکت های تولیدی خودرو در ایران عاشق همشونه

    موافقم 109
    مخالفم 4
  4. fordglx2008

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کوراندو اگه الانم تولید میشد هنوز یه محصول عالی بود تو سبد سانگ یانگ

    موافقم 50
    مخالفم 7
  5. Enayat

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خبرنگاران و مقاله نویس های auto express به ایران هم یه سر بزنند لطفا!

    موافقم 78
    مخالفم 2
  6. علی

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    پراید و سیتروئن بدترینشون بودن

    موافقم 52
    مخالفم 10
    1. محمدهادی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      بابا سیتروئن که ماشین خوششکل و مدرنی بود
      چرا کنار پراید قرارش دادید

      موافقم 55
      مخالفم 16
  7. reza-a

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    عجیبه که پراید تو خیلی از لیست های به این شکل حضور داره و چه داخل چه خارج همه میگن ماشین مزخرفی بوده اما وقتی به فروشش نگاه میکنی هم تو کره هم اروپا هم آمریکا فروش بدی نداشته بطوری که با این که اسقاط خودرو تو این کشورها گاهی حتی زود تر عمر مفید ماشین انجام میشه و ماشین های مدل پایین (اون هم دهه 1980) چندان زیاد نیست پراید همچنان وجود داره اگر فیلم ها، ویدیوها یا کلیپ های اینترنتی خارجی رو با دقت ببینین احتمال دیدن پراید توشون هست با این حال میگن مزخرف بوده!
    تو زمان خودش ماشین کم مصرف و نسبتا بی آزاری بوده، البته منظورم دفاع از پرایدی که سایپا میساخت نیست!

    موافقم 72
    مخالفم 10
    1. حسین

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3004 ديدگاه)

      منم نفهمیدم چرا خودرویی که توسط مزدا ، فورد و کیا فروش رفته ، کم خرج و مناسب شهر بوده را در این لیست اورده؟
      ظاهر عجیب و زشت ، موتور و گیربکس خراب ، مصرف بالا یا قیمت عجیب هم نداشته!

      موافقم 50
      مخالفم 6
  8. Pouyan

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    به این قسمت مقاله توجه کنید لطفا:
    “ تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۰ تولید پراید خاتمه یافت.“

    موافقم 43
    مخالفم 4
    1. amir

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش منظورش پراید کیا(کره ای)
      که تو سال 2000میلادی تولیدش خاتمه یافت

      موافقم 12
  9. زیزیگولو

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کیا پراید تو کره چندین نسل عوض کرده و مرتب بروز شده ولی داخل ایران تو همون سی چهل سال پیش گیر کرده!!!!! خودتون برین عکسهای کیا پراید که در حال حاضر آخرین مدلش ۲۰۲۲ هستش رو بببینین

    موافقم 35
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3004 ديدگاه)

      نسل دوم پراید در بعضی کشور ها با اسم « ریو » عرضه شد ، بعد چند سال اسم پراید در اکثر کشور ها به ریو تغییر داده شد!
      حالا شما اینو به یک ریو سوار در ایران بگو!
      بگو نیو پراید سواری!
      می‌کشتد!

      موافقم 37
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        👍👍👍

        موافقم 11
    2. اللتتذارتلب

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس کوویک و ساینا چی‌ان این وسط

      موافقم 10
  10. MASOUD 0099

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    یه نظر سنجی

    بینه :

    کرایسلر پی تی کروزر کانورتیبل لایک

    سیتروئن c3 پلوریل دیس لایک

    موافقم 49
    مخالفم 15
  11. matin

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    این اتو اکسپرس بیاد یه چرخی تو ایران بزنه نظرش عوض میشه

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1229 ديدگاه)

      نه رفیق نظرش عوض نمیشه فقط عمق فاجعه در بهترین کشور منطقه رودرک میکنه. تازه اینا کره ایشو دیدن که نصبت به نمونه سایپا بنزیه برا خودش.

      موافقم 31
      مخالفم 2
  12. احسان

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حتی همون اولین خودرو یعنی آلگرو که معرفی کردید اگر توی ایران تولید بشه باز هم حداقل حقوق دو سال یک کارگر باید پرداخت بشه تا اون رو بهش با آپشن زه اطراف یا آپشن بخاری بفروشن.
    این سوسول بازی ها که شما فرمودین برای کشوری غیر از ایران هست که مافیای خودرو حتی از دولت هم پر زورتر هستش.

    موافقم 31
    مخالفم 2
  13. Yasin

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آقا پراید که سلطانه جزو بهترین‌های تاریخه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  14. TESLA

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بعد فکرشو کنید که بد ترین ماشین تاریخ ( سلطان پراید ) تو این خراب شده حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داره ، مقام انسانیت یعنی این !!!! 🤦‍♂️😒😒😒

    موافقم 35
    مخالفم 3
  15. کیاشا

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا بد نیستن همینا ارزوی جوونای ماس ملت بیچاره ما از همه چیز دستشونو کوتاه کردن همین ماشینا واس جوونای ما ارزو شده بعد تولیست بدترینا قرارش میدید.فقط میتونم بگم خدا از سر تقصیرات باعث و بانی کسایی ک باعث ارزو بدل موندن جوون ایرونی از ی پراید۴۰ سال پیش شده نگزره

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. ژوزف استالین

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرو های ارزون تر از پراید در بازار های جهانی وجود داره اما بخاطر شرکت های مافیایی ایران نمایندگی های مافیایی که دنبال سود خود هستن وارد نمیشن کالا اشغالشون به ما میدن و ما از تیکه زباله ها لذت میبریم

  16. سامان اذری

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    آردی یشمی 😑

    موافقم 31
    مخالفم 6
    1. RENAULT5

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      برای شما که رولز رویس فانتوم سوار میشید
      بایدم آردی یشمی بد باشه🗿

      موافقم 8
      مخالفم 23
    2. رامین

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اونم همیشه خدا نه چراغ ترمز دارن نه راهنما نه چراغ کوچیک شب😁

      موافقم 18
      مخالفم 3
  17. زارعشاهی

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    عشق فقط دمپایی آخوندی سایپا (پراید 151)

    موافقم 18
    مخالفم 4
  18. فاطمه ال سادات عربی

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بدترین ماشین را بیاورید ایران. ملت میلیونی تو صف خریدش میرن

    موافقم 24
    1. علی جردن

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      اتفاقا ایرانیا خیلی سلیقه خوب و درجه یکی دارن اما وقتی بازار خودروی ایران تنوعی نداره و هیچ برندی رسما حضور نداره تنها انتخاب مردم ناچارا بین پراید ۱۱۱ پلاس و تیبا دو می شه که همه جای شهر رو گرفتههههه وگرنه ماهمممممم می دونیم انور آب با پول دنا پلاس می شه بنز و بی ام و صفر کیلومتر خرید

      موافقم 20
      مخالفم 1
  19. احمد

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی کار نداریم…. درسته پراید ماشینی حساب نمیشه بین ماشینای روز دنیا.. ولی الان پراید تو ایران ما واقع مقرون به صرفه ترین ماشینه… هم از نظر سوخت، هم از نظر استهلاک که واقعا موتورش مرگ نداره و هم از نظر خرج تعمییر و خیلی چیزای دیگه… و از نظر آمار کشتن هم با اجازتون در رتبه 4 هست بر اساس آمار بیشترین آمار کشته مربوط به خانواده پژو هست…خدایی پراید با خیلی از ماشینای الان ایران با این شرایط و قیمت سر داره… ما انواع ماشین ایرانیو داشتیم و پراید از همشون بهتر بود اینارو براساس تجربه گفتم.. امیدوارم بدردتون بخوره

    موافقم 14
    مخالفم 4
  20. علی جردن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    پهووووو پراید ۲۳ سال پیش تولیدش متوقف شده ما هنوز لنگ خرید نقدی یه پراید کارکرده هستیم ….

    موافقم 15
    مخالفم 1
  21. عرفان

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خدا رو شکر که بدترین ماشین جهان رو داریم میخریم 300 تومن… دیگه واقعا مردم ایران چی میخوان؟!!!!!🙂🙂🙂

    موافقم 17
    مخالفم 1
  22. کارگر افغانی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۵۰ سال دارم و ارزوی داشتن بدترین ماشین داخلی دارم کسی که نون خالی خورده الان تخم مرغ براش خوراک اهو هست چه کشور خوبی داریم که خاک پای عربها نیستیم

    موافقم 17
    مخالفم 2
  23. سواستیکا

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مطلب یک مقاله جهانیه نه آنالیز بازار خودروی ایران، پراید اگر الان برای یکسری ارزوعه همون اولش هم تو بازار خودرو دنیا هیچ پخی نبوده…فقط عقب ماندگی کشور و آرزوهای ملت مارو نشون میده…ملتی که کلا میتونن پراید رو با تیبا و یا 206 ،سمند ، پژو،… مقایسه کنن.

    موافقم 11
  24. آرین رزازی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من پراید بدترین بوده چون از وسط نصف می شده 😂

    موافقم 9
    مخالفم 3
  25. مهدی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    اونی که پراید رو تو این لیست گذاشته بی شک چیزی از خودرو سر در نمی‌آورد … تو بازار بین المللی پراید در جایگاه خودش بدون شک یکی از خوب ها بوده . یه خودروی که اتفاقا در سال معرفی شده طراحی زیبا و کاربردی و سبک و کم مصرف که سادگی در تعمیرات داشت و بسیار خرکار هم بود. واسه مقایسه خودروی خیلی موفق و معروف پژو ۲۰۵ رو که هممون میشناسیم رو با پراید قیاس کنید می‌بینید تو خیلی از پارامترها اگر پراید رو بهتر ندونیم حداقلش اینه که در جایگاه یه خودروی اقتصادی شهری ماشین بدتری نبوده

    موافقم 16
    مخالفم 5
  26. مهدی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنوپنج یادتون رفت وشورلت رویال که موتور سنگین شورلت رواتاق اوپل بودا سنگینی سگدست میشکوند

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. مسلم

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      از قضا رنو۵ برای استفاده ای که طراحی شده یکی از موفق ترین های تاریخ بوده یه تحقیق بکن
      حالا اگر تو این مملکت تا ابد تولید خودرویی ادامه پیدا می‌کنه و ما باید از همون خودرو برای کار و تفریح و مسافرت و بارکشی و…. استفاده کنیم مشکل خودومونه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  27. دانیال

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    این پژو 1007 به نظر من خیلی طراحی زیبایی داشته

    موافقم 9
    مخالفم 1
  28. فرشید

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (275 ديدگاه)

    بعد از سالها بیکاری بالاخره تونستم کار پیدا کنم. چند سال صرفه جویی در حد نخریدن چیپس نوشابه و بستنی و به لطف گرفتن چندتا وام تونستم پراید ۱۳۱ سفید صفر بخرم. انقدر برام عزیزه و مواظبشم که هفته به هفته استارتش نمیزنم. هنوزم باورم نمیشه ماشین خریدم. چقدر بدبختی نداشتن ماشین رو کشیدم بعد شما به همین راحتی به ماحصل زندگیم میگین خودروی بسیار زشت و وحشتناک!!؟

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2925 ديدگاه)

      سرت بالا بگیر
      99 درصد ملت، حتی همونایی که ادعای بنز و لکسوس دارن
      از پراید شروع کردن
      من 8 سال با التماس از پدرم، سوئیچ پراید می گرفتم که برم سر کار خارج شهر
      همیشه آویزون میله اتوبوس بودم

      موافقم 20
      مخالفم 5
  29. فرزاد افشار

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    با همه بدیاش پراید عالی هست قبولش دارم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  30. محمد

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید کره ای رو هنوز از پراید سایپا بهتر میخرن با اینکه بیست و سه چهار سال بیشتر کار کرده میدونین چرا چون اپشن هایی مثل زه بغل هنوز روشه😜😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا