چشم انداز

بدترین خودروهای عضلانی تاریخ کدامند؟

در طول تاریخ ماسل کارهای بسیار جذابی ساخته شده‌اند اما در بین این خودروها نمونه‌های اسفناکی هم وجود دارد که قصد داریم با کمک شما آن‌ها را مشخص کنیم.

خودروهای عضلانی یا ماسل کارها که معمولاً با پیشرانه‌های V8 قدرتمند شناخته می‌شوند، از جذاب‌ترین خودروها هستند و این روزها با مدل‌هایی مثل دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ و فورد موستانگ شلبی GT500 به اوج رسیده‌اند؛ اما اگر این‌ها را از بهترین ماسل کارهای تاریخ بدانیم، این سؤال مطرح می‌شود که بدترین ماسل کارهای تمام دوران کدامند؟ ما قصد داریم پاسخ این سؤال را به شما واگذار کنیم ولی در ادامه چند مدل را معرفی می‌کنیم که می‌توانند عنوان بدترین ماسل کار تاریخ را از آن خود کنند.

پونتیاک فایربرد ترنس ام توربو مدل ۱۹۸۰

هرچند پونتیاک فایربرد ترانس ام در اواخر دههٔ ۷۰ با عقاب بزرگ روی کاپوت، سقف T-Top و ظاهر تهاجمی همچنان جذابیت خود را حفظ کرده بود اما در قدرت پیشرانه بشدت افت کرد. بااین‌حال در سال ۱۹۸۰ پونتیاک سعی کرد با عرضهٔ مدل جدید ترنس ام توربو، دوباره این ماسل کار پرافتخار را به دوران اوج بازگرداند. بدین منظور پونتیاک قدرت پیشرانهٔ ۴.۹ لیتری V8 خود را با تجهیز به یک توربوشارژر به ۲۱۰ اسب بخار رساند؛ اما با اینکه پیشینهٔ عرضهٔ پیشرانه‌های توربوشارژ توسط جنرال موتورز به دههٔ ۶۰ بازمی‌گشت، در دههٔ ۸۰ این تکنولوژی هنوز هم پیشرفت چندانی نکرده بود و این موتورها در آن دوران از قابلیت اطمینان ضعیف رنج می‌بردند.

پلیموث وُلاری رود رانر مدل ۱۹۸۰

پلیموث در سال ۱۹۷۵ به تولید مدل رود رانر به‌عنوان یک محصول مستقل پایان داد و یک سال بعد از این نام برای نسخهٔ پرفورمنس مدل وُلاری کوپه استفاده کرد. پیشرانهٔ استاندارد این خودرو یک نمونهٔ ۵.۲ لیتری V8 بود که با کاربراتور دو دهنه تنها ۱۲۰ اسب بخار قدرت و با کاربراتور چهار دهنه ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. برای ولاری رود رانر یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری با ۱۷۵ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شد اما این موتور در سال ۱۹۸۰ حذف شد تا روزگار این نام افسانه‌ای از همیشه سیاه‌تر شود.

پونتیاک ونتورا GTO مدل ۱۹۷۴

بدون شک GTO یکی از افسانه‌ای‌ترین نام‌ها در تاریخ پونتیاک محسوب می‌شود اما پونتیاک هم در اواسط دههٔ ۷۰ برای GTO استراتژی پلیموث را اعمال کرد یعنی پس از خاتمهٔ تولید GTO در سال ۱۹۷۳، پونتیاک در سال ۱۹۷۴ از این نام به‌عنوان یک پکیج ویژه برای مدل کامپکت ونتورا استفاده کرد. این پکیج شامل سیستم تعلیق سنگین با آنتی‌رول بارهای جلو و عقب، جلوپنجرهٔ ویژه، ورودی هوای بیرون زده از کاپوت و نشان‌های GTO می‌شد. ونتورا GTO فقط با یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 عرضه می‌شد که تنها ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت. این خودرو اما به‌سرعت موردانتقاد طرفداران GTO قرار گرفت و آن را یک شوخی زشت و احمقانه توصیف کردند. خوشبختانه این فاجعه فقط در یک سال تولید شد تا نام GTO بیشتر از این خدشه‌دار نشود.

فورد موستانگ II کینگ کبرا مدل ۱۹۷۸

قطعاً تاریک‌ترین دوران موستانگ را می‌توان نسل دوم آن دانست که در سال ۱۹۷۴ معرفی شد. این خودرو با ابعاد کوچک و پیشرانه‌های ضعیف هیچ نشانی از نسل اول نداشت. بااین‌حال طی سال‌های بعد فورد با ارائهٔ نسخه‌های کبرا و کینگ کبرا سعی کرد موستانگ II را جذاب‌تر کند. کینگ کبرا که در سال ۱۹۷۸ معرفی شد، سپر جلوی بلندتری داشت و روی کاپوت آن برچسب مار کبرا به تقلید از پونتیاک ترنس ام کار شده بود. این نسخه فقط با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 عرضه می‌شد تا به تقویت تصویر پرفورمنس محور آن کمک شود؛ اما این موتور تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت داشت و کینگ کبرا عملاً چیزی جز چند زرق‌وبرق ظاهری به موستانگ اضافه نکرده بود.

دوج چلنجر مدل ۱۹۷۸

اگر بخواهید یک دوج چلنجر را در ذهن خود تصور کنید احتمالاً هلکت یا دیمن خواهد بود که پیست درگ را به آتش می‌کشد؛ اما مطمئناً در تصور ذهنی هیچ‌کس، دوج چلنجر چیزی شبیه به این تصویر نیست. تولید نسل اول چلنجر در سال ۱۹۷۴ بدون معرفی نسل جدید خاتمه یافت اما در سال ۱۹۷۸ دوج تصمیم گرفت به بدترین شکل ممکن چلنجر را احیاء کند. در آن سال‌ها گروه کرایسلر همکاری‌های زیادی با میتسوبیشی داشت و ازاین‌رو کرایسلر تصمیم گرفت میتسوبیشی گالانت کوپه را به‌عنوان نسل دوم چلنجر با نشان دوج در ایالات‌متحده عرضه کند. برای این خودرو تنها دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شد که هردو چهار سیلندر خطی بودند. موتور اول از نوع ۱.۶ لیتری بود و نمونهٔ قوی‌تر یک واحد ۲.۶ لیتری چهار سیلندر بود که تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور داشت.

مرکوری کوگار مدل ۱۹۹۹

در اواخر دههٔ ۶۰ مرکوری کوگار به‌عنوان پسرعموی تهاجمی‌تر موستانگ متولد شد و بسیار موفق عمل کرد اما درست پیش از پایان قرن بیستم، یعنی در سال ۱۹۹۸، مرکوری این ماشین را به یک کوپهٔ کامپکت دیفرانسیل جلو تبدیل کرد. همچنین پیشرانه‌های هشت سیلندر هم از لیست موتورهای کوگار کنار رفتند و بجای آن یک موتور چهار سیلندر ۱۲۵ اسب بخاری و یک نمونهٔ V6 با ۱۷۰ اسب بخار ارائه شد. هرچند این اقدام مرکوری موجب شد کوگار در سال ۱۹۹۹ به بیشترین میزان فروش از سال ۱۹۸۹ به بعد دست پیدا کند اما یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ فروش آن به نصف کاهش یافت و این روند نزولی تا سال ۲۰۰۲ یعنی سالی که مرکوری به تولید کوگار برای همیشه خاتمه داد، ادامه داشت.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ما در اینجا فقط چند نمونه از ماسل کارهای فاجعه‌بار تاریخ را معرفی کردیم و تکمیل کردن این لیست را به عهدهٔ شما می‌گذاریم؛ بنابراین، در بخش نظرات بگویید غیر از این چند نمونه‌ای که در بالا معرفی کردیم، از دید شما چه مدل‌های دیگری می‌توانند لایق عنوان بدترین ماسل کار تاریخ باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Arsam

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حالا ونتورا که باحاله قیافش اینا چرا تو لیست گذاشتید

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. A.Az

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      نکته مشترک اکثر این ماشینا اینه که تو دهه هفتاد میلادی عرضه شدن ینی همون زمانی که آمریکا دچار بحران نفتی شده بود!
      اتفاقی که خودروسازا مجبور شدن به مسخره ترین شکل تلاش کنن مصرف موتورهای حجیمشون رو کم کنن
      کلا دهه ۷۰ برای خیلیا دهه مزخرفی بود!

      موافقم 44
      مخالفم 4
      1. پدرام

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        مخصوصا سال آخرش

        موافقم 36
        مخالفم 4
    2. محمدرضا

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      کامل مطالعه کنید
      نوشته موتورش قابلیت اطمینان پایینی داشت

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. رامین

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (257 ديدگاه)

        علم نصب توربو بر روی موتور به حد امروز نرسیده بود. و صد البته موتورها در پنجاه سال قبل به راندمان و کیفیت حال حاضر نرسیده بودن منظور این بود دوست عزیز. وگرنه همه میدونیم موتورهای وی هشت آمریکایی کیفیت و دوام مناسبی داشتند البته غریب به هشتاد درصد موتورها در دهه هشتاد با تغیرات در حجم و ریزه کاریهای زیاد دوام و کیفیت و قدرت دهه هفتاد و شصت رو نداشتند.

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. datsun

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3954 ديدگاه)

          همون موقع ژاپنی ها از موتور دو لیتری شش سیلندر ۲۲۰ اسب قدرت میگرفتن

          موافقم 13
          مخالفم 2
    3. (Ali(chevynova

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7405 ديدگاه)

      پونتیاک فایربرد ۸۰ توربو یدونه مشکی از نزدیک دیدم خیلی نازه ولی قدرت انجینش در حد فایربرد مدل ۷۰ که تا بالای ۴۰۰ اسب قدرت داشتن نمیرسید
      جالبه فایربردهای مدل ۷۰ با انجین ۴۵۵ سوپر دیوتی بالای ۳۵۰ اسب قدرت داشتن ولی پونتیاک قدرتش رو ۳۱۵ اسب اعلام کرد

      موافقم 34
      مخالفم 12
      1. محمد

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1476 ديدگاه)

        ماشاالله آمریکن کارز
        ماشاالله اصالت
        ماشاالله قدرت

        موافقم 30
        مخالفم 13
    4. ایلیا

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      پونتیاک خدایی همه خودرو هاش ماشین های بسیار جالب زیبا و هیجان انگیزی بودن من با فایربرد خیلی حال کردم تمام نسل تولید شده خیلی زیبا بودن

  2. مهدی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    این مرکوری شبیه هیوندا کوپه های که تو ایران هست یا من اشتباه میکنم؟ خیلی شبیه fx یعنی یه اسکی ریزی کره ای تو اون زمان رفتن از مرکوری

    موافقم 54
    مخالفم 5
  3. M

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    همه داغونن ولی بدترینش همون چلنجر بود ، گالانت با موتور ۱.۶ !

    موافقم 43
    مخالفم 5
    1. اسی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هرچی باشه از ماشین های ایرانی باقیمت های کزائیش بهتره اینا که برای 50تا 60 سال پیشه بهتر از ماشین های روز ایرانه از نظر کیفیت و مقاومت فقط پیکان و میشه با اینا مقایسه کرد

  4. HOSSEIN

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جالبه بعضی از این خودرو ها که تو این لیست به عنوان((بدترین)) شناخته میشن هنوز آرزوی خیلی از ماها ایرانی هاست🥲🥲🥲

    موافقم 52
    مخالفم 5
  5. Arshia m3csl

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    مرکوری کوگار 1999 بیشتر شبیه هوندا اینتگرا و هیوندای تیبرون کوپه هست تا ماسل کار بدترین ماسل کار تاریخ هم با اختلاف فورد ماستنگ نسل ۲ هستش بدترین ماستنگ تاریخ و البته داج چارجر شلبی توربو مدل ۱۹۸۵ هستن که مزخرفی از سر و روشون میباره و باعث شدن این دوتا ماشین مزخرف ابروی ماستنگ و چارجر با ابهت نابود بشه

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. hani

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چارجر ۱۹۸۴ که وحشتناک بود

  6. Mr 1352

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ماسل کار بدون انجین بالای 300 اسب بخار ماسل کار نیست، کاریکاتور ماسل کاره

    موافقم 21
    مخالفم 5
  7. mmz2008

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    واقعا به عنوان یه دوستدار دوج درد ناکه که گالانت رو با لوگوی دوج ببینم و 4 تا سیلندر؟؟؟!!! ماسل کار؟؟!!؟!

    موافقم 31
    مخالفم 1
  8. Hitman

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اون عکس واقعا دوجه؟
    اصن وقتی دیدنش قلبم تیر کشید😑

    موافقم 18
    مخالفم 3
  9. mahdi-es17

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (547 ديدگاه)

    دهه 70.80.90.2000 دهه های سمی خودرو سازی آمریکا

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. Hamilton1970

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (538 ديدگاه)

      همین دهه هارو شمسی کنی میشه دهه های سمی خودروسازی ایران:)
      امیدوارم تغییر عظیمی که مسیر خودروسازی آمریکا در آخر دهه ۲۰۰۰ داد در ایران هم آخر دهه ۱۴۰۰ رخ بده…

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. mahdi-es17

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (547 ديدگاه)

        باید تا سال 1500صبر کنیم 1400زوده😂

        موافقم 9
        مخالفم 1
  10. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    چجوری می‌تونستن از ۵ لیتر فقط ۱۴۰ اسب بگیرن. کار سختیه واقعا

    موافقم 24
    مخالفم 8
  11. Yasin

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مرکوری کوگار 1999 اصلا شبیه عضلانی‌ها نیست :/

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. فرشاد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    پس ریشه اصالت به اینجاهام ختم میشه😂
    مستر علی نوا حرفی حدیثی؟
    ماشالا اصالتی آمریکن کارزی چیزی؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. hani

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این دهه ها رو هیچ ماشین بازی به روی خودش نمیاره

  13. m4580

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خداییش چجوری دلشون میاد به کینگ کبرا و ترنس ام بگن بد ؟؟؟؟؟

  14. همایون

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    ما تو دورانی زندگی کردیم که بهترین ماسل کارها دوباره زنده شدن،ولی متاسفانه که حالا که همشون دارن میمیرن ما بخاطر اینکه تو ایران زندگی میکردن از داشتنشون محروم بودیم.غرش پیشرانه های هیولاهای بنزینی داره واسه همیشه خاموش میشه ولی ما بیست سی سال پراید و پژو اسپرت کردیم به عشق اونا.چند نسل از چه چیزهایی زیادی محروم شدن بخاطر عملکرد سیاستمداران کشورمون

  15. آریا ماشین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۱۰۰ بار دیگه هم عکس اون ماشین مسخره رو نشون بدین حدس نمیزنم که این یه چلنجر بوده.
    اول که دیدم فکر کردم ماشین ژاپنیه بعد هم متنش رو خوندم موتور ۱.۶ لیتر ۴ سیلندر! واویلا! بدترین با اختلاف.
    اون کوگار هم که اصلا حساب نیس اینجا چیکار میکنه؟

  16. boost10

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یه پیچ فایربرد شرف داره به کل ماشینای ایرانی

  17. boost10

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یه پیچ فایربرد شرف داره به کل ماشینای ایرانی

    1. hani

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      زشته اقا مقایسه نکن پونیاک رو نبر زیر سوال

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا