در این مقاله به برخی از پر ایرادترین خودروهای داخلی اشاره خواهیم کرد تا با اطلاعات کاملتری نسبت به خرید آنها اقدام کنید.
در برخی کشورهای دنیا سازمانهای مستقل و معتبری جهت ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی وجود دارد. از جمله مشهورترین این شرکتها میتوان به جی دی پاور و کانسومر ریپورتز آمریکا اشاره کرد که هر ساله گزارش کیفیت خودروهای تولیدی را منتشر میکنند. خریداران خودرو نیز اهمیت زیادی برای چنین گزارشهایی قائل هستند و خودروسازان نیز معمولاً با دریافت بازخوردها اقدام به ارتقای محصولات خود میکنند. در کشور ما نیز موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نسبت به رده بندی کیفیت خودروهای داخلی اقدام میکند هرچند چند ماهی است که گزارشهای این شرکت در دسترس نیست.
همانطور که میدانید خریداران خودرو همواره از کیفیت نازل تولیدات خودروسازان داخلی شکایت داشتهاند. حتی خودروهای صفرکیلومتر تولیدی نیز گاها با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم میکنند که نتیجه نهایی آن نارضایتی مشتریان خواهد بود. با توجه به تکنولوژی قدیمی خودروهای تولیدی و همچنین استفاده از قطعات بیکیفیت طبیعی است که نتیجه کار نیز رضایتبخش نخواهد بود و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که قیمت خودرو در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. سعی ما در این مقاله معرفی برخی از پر ایرادترین خودروهای داخلی است تا خریداران نسبت به نقاط ضعف آنها آگاهی پیدا کنند. هرچند متأسفانه باید گفت خودروهای حاضر در این لیست به نسبت سایر خودروها قیمت ارزانتری دارند و به همین خاطر بازار خریدوفروش آنها نیز پررونق است.
پر ایرادترین خودروهای داخلی
- ساینا
اگر گزارشهای کیفیت خودروی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ماههای قبل را مطالعه کنید شاهد قعرنشینی یکی از محصولات پرفروش سایپا در آن یعنی ساینا خواهید بود. این خودرو که در واقع همان تیبا با شکل و شمایلی جدیدتر است از مشکلات زیادی رنج میبرد. از جمله مشکلات شایع ساینا میتوان به صدای زیاد کمکفنرها در کابین، به صدا افتادن کابین پس از مدتی استفاده، لرزش فرمان در سرعت بالا، صداهای زیاد موتور در کابین و کیفیت ضعیف مونتاژ اشاره کرد.
در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات ساینا – ۱۴۰۲
- کوییک
برادر هاچبک ساینا را با نام کوییک میشناسند، خودرویی که بازهم بر اساس تیبا شکل گرفته و تنها در ظاهر خود تغییراتی را تجربه کرده است. ایرادات کوییک نیز مشابه سایناست و همواره در رتبههای پایین جدول کیفیت خودروهای داخلی قرار میگیرد. ضعف مونتاژ بدنه و فاصله عجیب بین پانلها، صدای زیاد پیشرانه در کابین، استفاده از متریال بیکیفیت، سر و صدای کابین، صدای زیاد کمکفنرها و… از جمله مشکلات این هاچبک پرطرفدار هستند.
در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – ۱۴۰۲
- وانت نیسان
این وانت سالخورده که همچنان تولید میشود و با قیمتهای نجومی به فروش میرسد ایرادات بسیاری دارد. کیفیت بسیار بد مونتاژ قطعات، صدای بسیار زیاد پیشرانه در کابین، مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین و ترمزهای ضعیف از جمله مشکلات وانت نیسان قدیمی و از رده خارج هستند.
- سایپا ۱۵۱
وانت ۱۵۱ سایپا همچنان روش برادر معمولی خود در ارائه پکیجی نا ایمن و پر ایراد را ادامه میدهد. پیشرانه پر سروصدا، کیفیت مونتاژ ضعیف، متریال بیکیفیت بکار رفته در کابین و… جزو مشکلاتی است که این خودروی کمتوان از آن رنج میبرد.
- پژو پارس
احتمالاً شما نیز ویدیوهای مربوط به کیفیت پایین بدنه این خودرو را مشاهده کردهاید. همه به خوبی میدانیم که کیفیت خودروهای تولیدی در سالهای اخیر افت فاحشی داشته و پژو پارس نیز از این قاعده مستثنا نیست. پارس در جدول ردهبندی کیفیت خودروهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یک پله بالاتر از محصولات سایپا قرار دارد اما همچنان مشکلات قابلتوجهی در آن دیده میشوند که شامل ایرادات فنی از جمله ضعف باتری، دینام، پیشرانه و همچنین ایرادات بدنه از جمله کیفیت رنگ هستند. در کابین این خودرو نیز افت محسوس کیفیت قطعات بکار رفته به چشم میآید.
در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس – ۱۴۰۲
- پژو ۲۰۶
۲۰۶ در زمانی که وارد کشورمان شد خودرویی بهروز محسوب میشد و کیفیت نسبتاً خوبی در مقایسه با محصولات آن دوران داشت اما با گذشت زمان کیفیت این خودرو نیز افت پیدا کرد به گونهای که ۲۰۶ امروزی هیچ شباهتی به نمونههای اولیه تولیدی ندارد. افت فاحش کیفیت ساخت و مونتاژ و استفاده از قطعات بیکیفیت در کابین، صدای ورودی زیاد به داخل جزو مشکلاتی هستند که در ۲۰۶ وجود دارند.
در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات پژو ۲۰۶ – ۱۴۰۲
- رانا پلاس
نسخههای اولیه رانا از مشکلات عدیدهای در عذاب بودند اما ایرانخودرو با عرضه نسخه پلاس آن تا حد زیادی کیفیت خودروی موردبحث را ارتقا داد هرچند رانا پلاس نیز با فاصله کمی از پژو پارس در جدول ردهبندی کیفیتی خودروها قرار دارد. از جمله مشکلات این خودرو میتوان به کیفیت ساخت و مونتاژ ضعیف، متریال بیکیفیت داخل کابین، ورود صدای زیاد به داخل خودرو و همچنین فضای بسیار کم صندلیهای عقب اشاره کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مهر ۱۴۰۲اینا که ایراد ندارند !
ماهاها و شماهایی ایراد داریم که ایراد میگیریم ، بیخودی و بیجهت !
ایراد جزئی از آپشنشان محسوب میشود که این نیاز به درک بالایی داره که شماها و ماهاها نداریم !
شهروند ایرانی
۲۰ مهر ۱۴۰۲البته ما ایرادمون این که اجازه میدیم هم فکرهای شما برامون تصمیم بگیرند و جونی مون به باد بدن تو حصرت یه ماشین معمولی بازار جهانی باشیم
Anti Tesla
۲۰ مهر ۱۴۰۲کنایه میزنه
misha
۲۰ مهر ۱۴۰۲بقیه جاشون نشد تو لیست یا کم ایرادن؟
شاهین
۲۰ مهر ۱۴۰۲بقیه هم کم و بیش همینن فقط بین بد و بدتر دیگه تصمیم بر این شد بدترین هارو بنویسیم.
parhamiof
۲۱ مهر ۱۴۰۲ماشینای ایران بد تر ندارن
شاهین موتورش خاموش میکنه
تارا شیشه هاش قفل میشه
کوییک قفل دراش کار نمیکنه
همشون همینن آقا شاهین هرکدوم یه ایراد خاص و به خصوص دارن که امضای ماشین باشه!
P
۲۰ مهر ۱۴۰۲بدون تعارف کیفیت بدنه محصولاتی مثل تارا واقعا افتضاحه ،یعنی خیلی خیلی بد و … ،و همونطور که شما گفتین برای تکمیل این لیست باید از لیست کل محصولات دو شرکت کپی بگیریم اینجا وارد کنیم تا لیست کامل بشه
رضا
۲۰ مهر ۱۴۰۲اینکه این خودروهای ساده و از تاریخ گذشته رو هم نمیتونن درست مونتاژ کنن واقعا باعث افتخار ایران و ایرانیه!
Heavy-Duty
۲۰ مهر ۱۴۰۲نیسان وانت = بد صدا ترین خودروی جهان
حسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲دیزلیش صدای تراکتور میده.
parhamiof
۲۱ مهر ۱۴۰۲بنزینی دیزلی هیچ فرقی نمیکنه بازم صدای تراکتور میده
مانی
۲۰ مهر ۱۴۰۲چند تا نکته درباره کیفیت ماشین های داخلی عرض می کنم :
1) اغلب ماشین های داخلی از کیفیت یکنواخت و همسانی برخوردار نیستند و بعضی از آنها از کیفیت مناسب و قابل قبول و برخی دیگر هم از کیفیت پایینی برخوردارند.بسته به شانس شما ممکن است ماشینی با کیفیت مناسب یا ماشینی کم کیفیت در هنگام خرید گیرتان بیاید.
2) کیفیت قطعات در ماشین های داخلی یکسان نیست و بسته به زمان و دوره تولید،ممکن است قطعه مناسب یا قطعه معیوب و کم کیفیتی در ماشین شما نصب شود.
3) کیفیت مونتاژ قطعات در ماشین های داخلی ارتباط زیادی با روحیه و حال کارگران در زمان مورد نظر دارد.اگر فرضا کارگر خط تولید حوصله نداشته و یا در شیفت کاری شب باشد و خوب نخوابیده باشد ممکن است پیچ قطعه را کاملا را سفت نکرده و قطعه را کاملا در محل مورد نظر جا نزده و درب های خودرو را کاملا رکلاژ نکرده باشد.اصولا کارگر ایرانی مثل کارگر ژاپنی یا کره ای و چینی یکنواخت و با شدت و علاقه کار نمی کند و صد البته،چندان حال و حوصله ای هم برای کار کردن ندارد و اگر فرضا کارتن پاره و جای دنجی دور از چشم مدیران خود گیر بیاورد،بدون کمترین عذاب وجدانی حتی در ساعات کاری هم در آن جای دنج چرتی می زند.من تا حالا نشنیدم که کارگر ایرانی از شدت کار یا عذاب وجدان مثل کارگر ژاپنی خودکشی کرده باشد.
4) خیلی از ماشین های داخلی بیش از چند دهه است که در خط تولید هستند همین مسئله باعث فشار مضاعف بر روی قالب های تولیدی آنها شده است و به خاطر همین کیفیت این ماشین ها مثل روزهای اولشان نیست.
اگر موارد دیگری هست لطفا کاربران این سایت یادآوری کنند.
Anti Tesla
۲۰ مهر ۱۴۰۲بعد بیشترشون رسمی هستند و پشتشون به اون رسمی بودن گرم هست و نگرانی از اخراج شدن و یا توبیخ ندارند.
P
۲۰ مهر ۱۴۰۲تمام موارد کاملا درست 👍👍 اما یه سری نکات هم هست که واقعا کارگر مونتاژ و ابزارالات مونتاژ در اون بی تقصیر هستند ،یکی از مهمتریناشون کیفیت بدنه و شاسی هست ،یه خاطره بگم ،چند سال پیش سوار تاکسی بین شهری بودم ،تاکسی ۴۰۵ مدل 90 بود ،ماشین باربند داشت و روی باربند یک تیکه mdf به ابعاد 1×1 متر بسته بود ،بعد از حرکت وقتی ماشین به سرعت بالای ۸۰ میرسد صدای تلق از سقف میومد ،راننده و خود بنده فک کردیم صدا از mdf هست که تکون میخوره و دوبار وایستاد و دوباره محکم بستیمش اما مشکل همچنان پابرجا بود تا جایی که راننده دستشو برد بیرون و mdf با دست نگه داشت که تکون نخوره اما همچنان با رفتن سرعت بیشتر از ۸۰ یه صدای تلق میومد ،در زمانی که تاکسی پشت کامیون قرار میگرفت به دلیل پیچش هوا پشت کامیون صدا از یک تلق به تلق تلوق ارتقا پیدا میکرد ،در همین حین یه دفعه چشمم به سقف خورد دیدم بله این mdf نیست که تکون میخوره ،این سقفه که با اینجاد فشار هوا بین سقف و mdf به پایین فشار داده میشه و به محض قطع شدن فشار هوا برنیگرده سر جاش ،قشنگ با میدیدیم که حدود ۵ سانت میاد پایین باز برمیگرده سر جاش ،حالا فک کنید بعد از گذشت ۱۳ سال و کم و کمتر شدن کیفیت ،در حال حاضر بدنه ها در چه وضعیتی هستن
الف.ی
۲۰ مهر ۱۴۰۲دوستان ما پارسال یدونه ساینا اس معمولی مدل 1401 تحویل گرفتیم
الان حدود 4000 تا کار کرده
مشکل زوزه کشیدن رو دور حول و هوش 2600 مخصوصا تو دنده 1 داره
کسی تجربه مشابه داره میدونه باید چکار کرد؟
شاهین
۲۰ مهر ۱۴۰۲همشون همینن دست نزن.
مال من روز اول کمکش خراب شد بردم تعویض کردن. بعدش کیلومترش درست کار نکرد و کارکرد ماشین رو اضافه نشون داد اونم بردم برنامه زدن. موتورش وقتی گاز میدی وحشتناک صدا میده و اصلا هم راه نمیره بخاطر دریچه گاز برقی.
الف.ی
۲۱ مهر ۱۴۰۲ای بابا
ماشین شمام ساینا اسه؟
ماشین ما که سربالایی دنده ۲ بیشتر نمیره :)
دنده ۳ صرفا برای حفظ سرعت قابل استفادست
عباس
۲۱ مهر ۱۴۰۲باسلام اگه موتور گرم میشه صدا کم میشه واسکازین گیربکس آلمانی بگیر به احتمال زیاد صدا میفته
الف.ی
۲۱ مهر ۱۴۰۲ممنون
نه گرم شدن موتور تاثیری رو صداش نداره
alirezamt211
۲۳ مهر ۱۴۰۲این زوزه از پراید تو ماشینای سایپا هست
خودم صبا دارم اینجوریه
Saeed
۲۰ مهر ۱۴۰۲به باز نشدن ایربگ ها اشاره نشد
Reza
۲۰ مهر ۱۴۰۲رانا پلاس پانوراما گزینه خوبی هست بین این خوبان🙂😂😅
۲۰ مهر ۱۴۰۲با این پولشون من میگم یه ماشین چینی کارکرده بخرید با اینکه اونم بده ولی بهتره
mahan
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشین چینی دست دو خودش نابود تره اینا هست البته کاکردش خیلی پایین باشه مشکلی نیست. به جاش میری ژاپنی کره ای میگیری حداقل کیفیتش بهتره و مطمعن تره حتی از چینی. یه بار خرجش کنی تا مدت ها ماشینه برات واقعا
۲۰ مهر ۱۴۰۲منم چینی مدل ۹۵ به بعد منظورم بود نه ماشین چینی ۱۵ سال پیش
با حدود ۶۰۰ تومن آوانته هم میشه خرید یا مکان که اونا هم خیلی خوبن
ماکسیما هم فکنم بشه خرید ولی مدل ۸۱
رضا
۲۰ مهر ۱۴۰۲قطعه ندارن و قیمتاشون یکی نیست واقعا. بودجه خرید چینی با ایرانی فاصله داره.
blackwing
۲۰ مهر ۱۴۰۲گاری سازی …
علی یوسفی
۲۰ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت
خودروسازی در جهان:تولید خودرو با کمی ایراد
خودروسازی در ایران:تولید ایراد با کمی خودرو.
نقی معمولی
۲۰ مهر ۱۴۰۲علی داداش چه زیبا صحبت کردی تو!
علی یوسفی
۲۰ مهر ۱۴۰۲کاربر عزیز نقی معمولی زیبا شما هستین و نگاهتون و ضمنا سرور منم هستین.
احمد
۲۲ مهر ۱۴۰۲,👌😂😂😂😂😂😂
AMANTE
۲۰ مهر ۱۴۰۲با قیمتی تقریبا مشابه انتخاب شما کدوم گزینه است.
تارا اتوماتیک لایک.
جک J4 دیسلایک.
Amir Ali
۲۰ مهر ۱۴۰۲⚠️ #تجربه_شما
🔥 از کدوم خودرو راضی یا ناراضی بودین؟
🌹 تجربه تو به اشتراک بزار
RIO
۲۰ مهر ۱۴۰۲از مگان راضی راضی بودم
از ساینا S به عنوان ماشین دوم به شدت ناراضی بودم.
امیرعلی رضایی
۲۰ مهر ۱۴۰۲ساینا و کوئیک داشتم و هردو مشکل صفحه کلاچ داشتن و پلاستیک بسیار بی کیفیت در کابین خود داشتند.
Az.kh
۲۰ مهر ۱۴۰۲کوئیک منم ۲۵۰۰ تا رفته. صفحه کلاچ تعویض کردم و یک هفته نشده دوباره به صدا و لرزش افتاده. دسته دنده ایراد داره و صدای موتور زیاده
Amir Ali
۲۰ مهر ۱۴۰۲ممنون از مشارکت دوستان 👏
خودم یه ۴۰۵ داشتم، یه تندر هم گرفتم..
تندر خیلی قوی و با دوامه، اما یکم خشکه.
۴۰۵، ۷-۸ سال اول خوب بود اما از وقتی به خرج افتاده خیلی اذیتم میکنه، میخوام ردش کنم.
قدیم یه پیکان داشتم، به نسبت قیمتش خوب بود، ولی موتورش ضعیف بود.
با ویتارا هم سفر زیاد رفتم، موتوری خیلی عالیه، اما این که دست ما بود خشک بود.
یه دفعه هم تو عراق تاهو سوار شدم، خیلی بزرگ و کم صدا بود.
نویدی
۲۰ مهر ۱۴۰۲توی چند سال اخیر کیفیت رنگ خودروهای داخلی به شدت افت کرده،بخاطر همین اصلا سمت خودروهای رنگ تیره نرید،خیلی زود آفتاب سوخته و مات میشن.
لرزش فرمان تیبا و ساینا و کوییک بدلیل بی کیفیت بودن لاستیک های ایرانیه که به سختی بالانس میشن.
وقتی ایران خودرو و سایپا بعد از ۵۰ سال ماشینا رو با رینگ فولادی و قالپاق تحویل مشتری میدن نباید انتظار لاستیک و متریال با کیفیت داشته باشیم.
تولیدات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پر از عیب و ایرادن.
مهردادکمال
۲۰ مهر ۱۴۰۲مطمئن باشین هر چیزی دورانی داره و هیچ کسی End تاریخ نیست….
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲جای سلطان ایمنی پراید خالی بود
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مهر ۱۴۰۲بدترین ها این ها لیاقت مردم ایران نیست
مردم ایران لیاقت بهترین ماشین ها رو دارن
اما حیف که بعضی از مردم خودشون خواستن
وحید
۲۱ مهر ۱۴۰۲تجربیات من از کوییک صفر مدل ۹۹ که تا الان ۷۰۰۰۰ هزار باهاش رفتم
لرزش فرمان روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر به بالا از ابتدا
باز نشدن صندوق عقب با ریموت
کیلومتر ۱۰۰۰ خرابی سنسور دور موتور
کیلومتر ۱۵۰۰۰ زوزه گیربکس دنده ۱ و ۲
کیلومتر ۳۰۰۰۰ خرابی بلبرینگ تایم و ایجاد صدای بیشتر
و خرابی شمع مدل تورچ چینی که منجر به تعویض شد
کیلومتر ۴۵۰۰۰ تعویض بلبرینگ چرخ جلو
کیلومتر ۵۰۰۰۰ خرابی یکی از بلبرینگ های چرخ عقب و ایجاد صدا زیاد
کیلومتر ۶۰۰۰۰ لرزش هنگام ترمز گیری با سرعت بالای ۱۰۰ بدلیل تاب برداشتن دیسک چرخ جلو
جدیدا هم صدای میل سوپاپ هم به صدای موتور اضافه شده
و موارد دیگه مثل رگلاژ نبود درب خودرو
شکستگی درب مخزن هیدرولیک شکستگی سینی زیر باتری استفاده از باتری اسیدی ضعیف
مشکل کیفیت قطعات و….
EOD
۲۱ مهر ۱۴۰۲نه اینکه حالا خانواده سمند و نمونه جدیدیش سورن پلاس کیفیت فضایی داشته باشن ولی باز تا حدودی بهترن ؛ یاد ایران خودرویی ها نندازید که یهو اونم بزنن به کل نابود کنن .
علی جردن
۲۱ مهر ۱۴۰۲بنده به عنوان صاحب رانا پلاس ۱۴۰۱ صفر همه شکلات رو تکذیب می کنم اتفاقا کیفیت متریال کابین به شدت بالاست و موقع لمس یا نگاه از نزدیک حس خوبی از کابین ۲۰۷ دنا و تارا منتقل می کنه و کابین در سکوت مطلق در حد فانتوم هست…
تنها ایراد کلیه رانا پلاس ها که کلافه کننده است سوختن لامپ چراغ ها هست که هر ماه حداقل یکی از لامپ ها می سوزن!!!!!
مارال ایرانی
۲۱ مهر ۱۴۰۲جناب جردن احتمالا شما ماشین خوب مونتاژ داخل مث مگان و … و خودروی کره ای و ژاپنی سوار نشدی که به این فرغون میگی ماشین خوب!!!!
علی جردن
۲۱ مهر ۱۴۰۲مهندس هرچقدر پول بدی اهمونقدر آش می خوری.…
همون مگان ۲۰ برابر رانا پلاس قیمتشه حتی امکانات رانا بیشتره همون مگان که فرمودین با بیست برابر قیمت سقف فلزی مثل پارس و پراید داره ولی راناپلاس سقف مون روف داره.باتشکر
۲۱ مهر ۱۴۰۲مگان ۸۸ تمیز درحد ۵۰۰ تومن
رانا پلاس صفر ۵۳۰ تومن
مصطفی
۲۱ مهر ۱۴۰۲سلام
من تقریبا تمامی این ماشین ها را تجربه کردم واقعا رانا پلاس نسبت به بقیه عالی
مشکل چراغ ها هم مشکل از جای دیگه باید باشد من از آذر ماه سال قبل رانا دارم چنین مشکلی ندارد
ولی درکل ماشین های ایرانی شانسی هست
سهیل
۲۱ مهر ۱۴۰۲الان دیگه همه ماشینهای ایرانی صفر همینطوری شدن ماشین را صفر تحویل میگیری و پر از ایراد های عجیب و غریب هست به نظر من هرکی هر ماشینی داره با این وضعیت همون را نگه داره چون کیفیت ماشینهاشون هر
سال میاد پایینتر اگر با ماشینهای کارکرده مشکلی ندارید جای پژو پارس و رانا و… برید پژو قبل از ۹۳ یا ال ۹۰ بخرید خیلی بهتره جای کوییک و ساینا هم از نظر کیفیت پراید های قبل از ۸۹ بهترن البته که ماشین کارکرده را هم خیلی ها دوست ندارند از جمله خود من اما کیفیتشون از صفر کیلومتر ها بالاتره
18:45
۲۱ مهر ۱۴۰۲بد تر از خودروها، صاحبان این خودروها هستن که شبیه نید فور اسپید 4 تو جاده ها میتازن!
بهراد
۲۱ مهر ۱۴۰۲پارس tu5 1400 برنده شدم روغن سوزی داره جعبه فرمان صدا میده دیسک ترمز میکوبه صفحه کلاج میلرزونه درها صدا میده استارت خراب شد عوض کردم روی هرزگرد تسمه تایم زده بود2017 قطعه شش سال پیش رو ماشین بسته بودن هرکی قرعه کشی سال ۹۹.۱۴۰۰ برنده شد ضرر کرده چون انبار خوابیده بودن سه شاخی پلوس هم گارانتی داشت عوض کردن راستی فراموش کردم کاتالیزش هم ریخته بخدا از همه هم بیشتر رعایت کردم هیشکی جراعت نداره در ماشین محکم ببنده بازم اینهمه مشکل داره.
حشمت
۲۲ مهر ۱۴۰۲شاهین از همشون اشغال تره و بی کیفیت تر نه موتور درست حسابی داره نه متریال خوب کلافمون کرده