چشم اندازهفته نامه

پر ایرادترین خودروهای داخلی؛ از ساینا و کوییک تا پارس و رانا

در این مقاله به برخی از پر ایرادترین خودروهای داخلی اشاره خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل‌تری نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

در برخی کشورهای دنیا سازمان‌های مستقل و معتبری جهت ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی وجود دارد. از جمله مشهورترین این شرکت‌ها می‌توان به جی دی پاور و کانسومر ریپورتز آمریکا اشاره کرد که هر ساله گزارش کیفیت خودروهای تولیدی را منتشر می‌کنند. خریداران خودرو نیز اهمیت زیادی برای چنین گزارش‌هایی قائل هستند و خودروسازان نیز معمولاً با دریافت بازخوردها اقدام به ارتقای محصولات خود می‌کنند. در کشور ما نیز موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نسبت به رده بندی کیفیت خودروهای داخلی اقدام می‌کند هرچند چند ماهی است که گزارش‌های این شرکت در دسترس نیست.

همان‌طور که می‌دانید خریداران خودرو همواره از کیفیت نازل تولیدات خودروسازان داخلی شکایت داشته‌اند. حتی خودروهای صفرکیلومتر تولیدی نیز گاها با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کنند که نتیجه نهایی آن نارضایتی مشتریان خواهد بود. با توجه به تکنولوژی قدیمی خودروهای تولیدی و همچنین استفاده از قطعات بی‌کیفیت طبیعی است که نتیجه کار نیز رضایت‌بخش نخواهد بود و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که قیمت خودرو در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. سعی ما در این مقاله معرفی برخی از پر ایرادترین خودروهای داخلی است تا خریداران نسبت به نقاط ضعف آن‌ها آگاهی پیدا کنند. هرچند متأسفانه باید گفت خودروهای حاضر در این لیست به نسبت سایر خودروها قیمت ارزان‌تری دارند و به همین خاطر بازار خریدوفروش آن‌ها نیز پررونق است.

پر ایرادترین خودروهای داخلی

  • ساینا

اگر گزارش‌های کیفیت خودروی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ماه‌های قبل را مطالعه کنید شاهد قعرنشینی یکی از محصولات پرفروش سایپا در آن یعنی ساینا خواهید بود. این خودرو که در واقع همان تیبا با شکل و شمایلی جدیدتر است از مشکلات زیادی رنج می‌برد. از جمله مشکلات شایع ساینا می‌توان به صدای زیاد کمک‌فنرها در کابین، به صدا افتادن کابین پس از مدتی استفاده، لرزش فرمان در سرعت بالا، صداهای زیاد موتور در کابین و کیفیت ضعیف مونتاژ اشاره کرد.

در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات ساینا – ۱۴۰۲

  • کوییک

برادر هاچبک ساینا را با نام کوییک می‌شناسند، خودرویی که بازهم بر اساس تیبا شکل گرفته و تنها در ظاهر خود تغییراتی را تجربه کرده است. ایرادات کوییک نیز مشابه سایناست و همواره در رتبه‌های پایین جدول کیفیت خودروهای داخلی قرار می‌گیرد. ضعف مونتاژ بدنه و فاصله عجیب بین پانل‌ها، صدای زیاد پیشرانه در کابین، استفاده از متریال بی‌کیفیت، سر و صدای کابین، صدای زیاد کمک‌فنرها و… از جمله مشکلات این هاچبک پرطرفدار هستند.

در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – ۱۴۰۲

  • وانت نیسان

این وانت سالخورده که همچنان تولید می‌شود و با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد ایرادات بسیاری دارد. کیفیت بسیار بد مونتاژ قطعات، صدای بسیار زیاد پیشرانه در کابین، مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین و ترمزهای ضعیف از جمله مشکلات وانت نیسان قدیمی و از رده خارج هستند.

  • سایپا ۱۵۱

وانت ۱۵۱ سایپا همچنان روش برادر معمولی خود در ارائه پکیجی نا ایمن و پر ایراد را ادامه می‌دهد. پیشرانه پر سروصدا، کیفیت مونتاژ ضعیف، متریال بی‌کیفیت بکار رفته در کابین و… جزو مشکلاتی است که این خودروی کم‌توان از آن رنج می‌برد.

  • پژو پارس

احتمالاً شما نیز ویدیوهای مربوط به کیفیت پایین بدنه این خودرو را مشاهده کرده‌اید. همه به خوبی می‌دانیم که کیفیت خودروهای تولیدی در سال‌های اخیر افت فاحشی داشته و پژو پارس نیز از این قاعده مستثنا نیست. پارس در جدول رده‌بندی کیفیت خودروهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یک پله بالاتر از محصولات سایپا قرار دارد اما همچنان مشکلات قابل‌توجهی در آن دیده می‌شوند که شامل ایرادات فنی از جمله ضعف باتری، دینام، پیشرانه و همچنین ایرادات بدنه از جمله کیفیت رنگ هستند. در کابین این خودرو نیز افت محسوس کیفیت قطعات بکار رفته به چشم می‌آید.

در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس – ۱۴۰۲

  • پژو ۲۰۶

۲۰۶ در زمانی که وارد کشورمان شد خودرویی به‌روز محسوب می‌شد و کیفیت نسبتاً خوبی در مقایسه با محصولات آن دوران داشت اما با گذشت زمان کیفیت این خودرو نیز افت پیدا کرد به گونه‌ای که ۲۰۶ امروزی هیچ شباهتی به نمونه‌های اولیه تولیدی ندارد. افت فاحش کیفیت ساخت و مونتاژ و استفاده از قطعات بی‌کیفیت در کابین، صدای ورودی زیاد به داخل جزو مشکلاتی هستند که در ۲۰۶ وجود دارند.

در همین زمینه بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات پژو ۲۰۶ – ۱۴۰۲

  • رانا پلاس

نسخه‌های اولیه رانا از مشکلات عدیده‌ای در عذاب بودند اما ایران‌خودرو با عرضه نسخه پلاس آن تا حد زیادی کیفیت خودروی موردبحث را ارتقا داد هرچند رانا پلاس نیز با فاصله کمی از پژو پارس در جدول رده‌بندی کیفیتی خودروها قرار دارد. از جمله مشکلات این خودرو می‌توان به کیفیت ساخت و مونتاژ ضعیف، متریال بی‌کیفیت داخل کابین، ورود صدای زیاد به داخل خودرو و همچنین فضای بسیار کم صندلی‌های عقب اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اینا که ایراد ندارند !
    ماهاها و شماهایی ایراد داریم که ایراد میگیریم ، بیخودی و بی‌جهت !
    ایراد جزئی از آپشنشان محسوب میشود که این نیاز به درک بالایی داره که شماها و ماهاها نداریم !

    موافقم 58
    مخالفم 97
    1. شهروند ایرانی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (832 ديدگاه)

      البته ما ایرادمون این که اجازه میدیم هم فکرهای شما برامون تصمیم بگیرند و جونی مون به باد بدن تو حصرت یه ماشین معمولی بازار جهانی باشیم

      موافقم 70
      مخالفم 13
      1. Anti Tesla

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        کنایه میزنه

        موافقم 36
        مخالفم 9
  2. misha

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    بقیه جاشون نشد تو لیست یا کم ایرادن؟

    موافقم 73
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      بقیه هم کم و بیش همینن فقط بین بد و بدتر دیگه تصمیم بر این شد بدترین هارو بنویسیم.

      موافقم 59
      مخالفم 3
      1. parhamiof

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        ماشینای ایران بد تر ندارن
        شاهین موتورش خاموش میکنه
        تارا شیشه هاش قفل میشه
        کوییک قفل دراش کار نمیکنه
        همشون همینن آقا شاهین هرکدوم یه ایراد خاص و به خصوص دارن که امضای ماشین باشه!

        موافقم 15
    2. P

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      بدون تعارف کیفیت بدنه محصولاتی مثل تارا واقعا افتضاحه ،یعنی خیلی خیلی بد و … ،و همونطور که شما گفتین برای تکمیل این لیست باید از لیست کل محصولات دو شرکت کپی بگیریم اینجا وارد کنیم تا لیست کامل بشه

      موافقم 16
      مخالفم 3
  3. رضا

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اینکه این خودروهای ساده و از تاریخ گذشته رو هم نمی‌تونن درست مونتاژ کنن واقعا باعث افتخار ایران و ایرانیه!

    موافقم 75
    مخالفم 1
  4. Heavy-Duty

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نیسان وانت = بد صدا ترین خودروی جهان

    موافقم 71
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دیزلیش صدای تراکتور میده.

      موافقم 26
      مخالفم 2
      1. parhamiof

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        بنزینی دیزلی هیچ فرقی نمیکنه بازم صدای تراکتور میده

        موافقم 5
        مخالفم 2
  5. مانی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    چند تا نکته درباره کیفیت ماشین های داخلی عرض می کنم :
    1) اغلب ماشین های داخلی از کیفیت یکنواخت و همسانی برخوردار نیستند و بعضی از آنها از کیفیت مناسب و قابل قبول و برخی دیگر هم از کیفیت پایینی برخوردارند.بسته به شانس شما ممکن است ماشینی با کیفیت مناسب یا ماشینی کم کیفیت در هنگام خرید گیرتان بیاید.
    2) کیفیت قطعات در ماشین های داخلی یکسان نیست و بسته به زمان و دوره تولید،ممکن است قطعه مناسب یا قطعه معیوب و کم کیفیتی در ماشین شما نصب شود.
    3) کیفیت مونتاژ قطعات در ماشین های داخلی ارتباط زیادی با روحیه و حال کارگران در زمان مورد نظر دارد.اگر فرضا کارگر خط تولید حوصله نداشته و یا در شیفت کاری شب باشد و خوب نخوابیده باشد ممکن است پیچ قطعه را کاملا را سفت نکرده و قطعه را کاملا در محل مورد نظر جا نزده و درب های خودرو را کاملا رکلاژ نکرده باشد.اصولا کارگر ایرانی مثل کارگر ژاپنی یا کره ای و چینی یکنواخت و با شدت و علاقه کار نمی کند و صد البته،چندان حال و حوصله ای هم برای کار کردن ندارد و اگر فرضا کارتن پاره و جای دنجی دور از چشم مدیران خود گیر بیاورد،بدون کمترین عذاب وجدانی حتی در ساعات کاری هم در آن جای دنج چرتی می زند.من تا حالا نشنیدم که کارگر ایرانی از شدت کار یا عذاب وجدان مثل کارگر ژاپنی خودکشی کرده باشد.
    4) خیلی از ماشین های داخلی بیش از چند دهه است که در خط تولید هستند همین مسئله باعث فشار مضاعف بر روی قالب های تولیدی آنها شده است و به خاطر همین کیفیت این ماشین ها مثل روزهای اولشان نیست.
    اگر موارد دیگری هست لطفا کاربران این سایت یادآوری کنند.

    موافقم 74
    مخالفم 4
    1. Anti Tesla

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      بعد بیشترشون رسمی هستند و پشتشون به اون رسمی بودن گرم هست و نگرانی از اخراج شدن و یا توبیخ ندارند.

      موافقم 21
      مخالفم 2
    2. P

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      تمام موارد کاملا درست 👍👍 اما یه سری نکات هم هست که واقعا کارگر مونتاژ و ابزارالات مونتاژ در اون بی تقصیر هستند ،یکی از مهمتریناشون کیفیت بدنه و شاسی هست ،یه خاطره بگم ،چند سال پیش سوار تاکسی بین شهری بودم ،تاکسی ۴۰۵ مدل 90 بود ،ماشین باربند داشت و روی باربند یک تیکه mdf به ابعاد 1×1 متر بسته بود ،بعد از حرکت وقتی ماشین به سرعت بالای ۸۰ میرسد صدای تلق از سقف میومد ،راننده و خود بنده فک کردیم صدا از mdf هست که تکون میخوره و دوبار وایستاد و دوباره محکم بستیمش اما مشکل همچنان پابرجا بود تا جایی که راننده دستشو برد بیرون و mdf با دست نگه داشت که تکون نخوره اما همچنان با رفتن سرعت بیشتر از ۸۰ یه صدای تلق میومد ،در زمانی که تاکسی پشت کامیون قرار میگرفت به دلیل پیچش هوا پشت کامیون صدا از یک تلق به تلق تلوق ارتقا پیدا میکرد ،در همین حین یه دفعه چشمم به سقف خورد دیدم بله این mdf نیست که تکون میخوره ،این سقفه که با اینجاد فشار هوا بین سقف و mdf به پایین فشار داده میشه و به محض قطع شدن فشار هوا برنیگرده سر جاش ،قشنگ با میدیدیم که حدود ۵ سانت میاد پایین باز برمیگرده سر جاش ،حالا فک کنید بعد از گذشت ۱۳ سال و کم و کمتر شدن کیفیت ،در حال حاضر بدنه ها در چه وضعیتی هستن

      موافقم 21
  6. الف.ی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    دوستان ما پارسال یدونه ساینا اس معمولی مدل 1401 تحویل گرفتیم
    الان حدود 4000 تا کار کرده
    مشکل زوزه کشیدن رو دور حول و هوش 2600 مخصوصا تو دنده 1 داره
    کسی تجربه مشابه داره میدونه باید چکار کرد؟

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      همشون همینن دست نزن.
      مال من روز اول کمکش خراب شد بردم تعویض کردن. بعدش کیلومترش درست کار نکرد و کارکرد ماشین رو اضافه نشون داد اونم بردم برنامه زدن. موتورش وقتی گاز میدی وحشتناک صدا میده و اصلا هم راه نمیره بخاطر دریچه گاز برقی.

      موافقم 30
      مخالفم 2
      1. الف.ی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        ای بابا
        ماشین شمام ساینا اسه؟
        ماشین ما که سربالایی دنده ۲ بیشتر نمیره :)
        دنده ۳ صرفا برای حفظ سرعت قابل استفادست

        موافقم 10
        مخالفم 2
    2. عباس

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      باسلام اگه موتور گرم میشه صدا کم میشه واسکازین گیربکس آلمانی بگیر به احتمال زیاد صدا میفته

      1. الف.ی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        ممنون
        نه گرم شدن موتور تاثیری رو صداش نداره

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. alirezamt211

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      این زوزه از پراید تو ماشینای سایپا هست
      خودم صبا دارم اینجوریه

  7. Saeed

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    به باز نشدن ایربگ ها اشاره نشد

    موافقم 25
    مخالفم 1
  8. Reza

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    رانا پلاس پانوراما گزینه خوبی هست بین این خوبان🙂😂😅

    موافقم 18
    مخالفم 4
  9. ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    با این پولشون من میگم یه ماشین چینی کارکرده بخرید با اینکه اونم بده ولی بهتره

    موافقم 20
    مخالفم 20
    1. mahan

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (158 ديدگاه)

      ماشین چینی دست دو خودش نابود تره اینا هست البته کاکردش خیلی پایین باشه مشکلی نیست. به جاش میری ژاپنی کره ای میگیری حداقل کیفیتش بهتره و مطمعن تره حتی از چینی. یه بار خرجش کنی تا مدت ها ماشینه برات واقعا

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        منم چینی مدل ۹۵ به بعد منظورم بود نه ماشین چینی ۱۵ سال پیش
        با حدود ۶۰۰ تومن آوانته هم میشه خرید یا مکان که اونا هم خیلی خوبن
        ماکسیما هم فکنم بشه خرید ولی مدل ۸۱

    2. رضا

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      قطعه ندارن و قیمتاشون یکی نیست واقعا. بودجه خرید چینی با ایرانی فاصله داره.

      موافقم 13
      مخالفم 3
  10. blackwing

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    گاری سازی …

    موافقم 25
    مخالفم 1
  11. علی یوسفی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت
    خودروسازی در جهان:تولید خودرو با کمی ایراد
    خودروسازی در ایران:تولید ایراد با کمی خودرو.

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. نقی معمولی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      علی داداش چه زیبا صحبت کردی تو!

      1. علی یوسفی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (264 ديدگاه)

        کاربر عزیز نقی معمولی زیبا شما هستین و نگاهتون و ضمنا سرور منم هستین.

    2. احمد

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ,👌😂😂😂😂😂😂

  12. AMANTE

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    با قیمتی تقریبا مشابه انتخاب شما کدوم گزینه است.

    تارا اتوماتیک لایک.
    جک J4 دیسلایک.

    موافقم 43
    مخالفم 29
  13. Amir Ali

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    ⚠️ #تجربه_شما

    🔥 از کدوم خودرو راضی یا ناراضی بودین؟

    🌹 تجربه تو به اشتراک بزار

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. RIO

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      از مگان راضی راضی بودم

      از ساینا S به عنوان ماشین دوم به شدت ناراضی بودم.

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. امیر‌علی رضایی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ساینا و کوئیک داشتم و هردو مشکل صفحه کلاچ داشتن و پلاستیک بسیار بی کیفیت در کابین خود داشتند.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Az.kh

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کوئیک منم ۲۵۰۰ تا رفته. صفحه کلاچ تعویض کردم و یک هفته نشده دوباره به صدا و لرزش افتاده. دسته دنده ایراد داره و صدای موتور زیاده

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. Amir Ali

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      ممنون از مشارکت دوستان 👏

      خودم یه ۴۰۵ داشتم، یه تندر هم گرفتم..

      تندر خیلی قوی و با دوامه، اما یکم خشکه.

      ۴۰۵، ۷-۸ سال اول خوب بود اما از وقتی به خرج افتاده خیلی اذیتم می‌کنه، می‌خوام ردش کنم.

      قدیم یه پیکان داشتم، به نسبت قیمتش خوب بود، ولی موتورش ضعیف بود.

      با ویتارا هم سفر زیاد رفتم، موتوری خیلی عالیه، اما این که دست ما بود خشک بود.

      یه دفعه هم تو عراق تاهو سوار شدم، خیلی بزرگ و کم صدا بود.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. نویدی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    توی چند سال اخیر کیفیت رنگ خودروهای داخلی به شدت افت کرده،بخاطر همین اصلا سمت خودروهای رنگ تیره نرید،خیلی زود آفتاب سوخته و مات میشن.
    لرزش فرمان تیبا و ساینا و کوییک بدلیل بی کیفیت بودن لاستیک های ایرانیه که به سختی بالانس میشن.
    وقتی ایران خودرو و سایپا بعد از ۵۰ سال ماشینا رو با رینگ فولادی و قالپاق تحویل مشتری میدن نباید انتظار لاستیک و متریال با کیفیت داشته باشیم.
    تولیدات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پر از عیب و ایرادن.

    موافقم 27
  15. مهردادکمال

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    مطمئن باشین هر چیزی دورانی داره و هیچ کسی End تاریخ نیست….

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. علی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    جای سلطان ایمنی پراید خالی بود

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بدترین ها این ها لیاقت مردم ایران نیست
    مردم ایران لیاقت بهترین ماشین ها رو دارن
    اما حیف که بعضی از مردم خودشون خواستن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  18. وحید

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تجربیات من از کوییک صفر مدل ۹۹ که تا الان ۷۰۰۰۰ هزار باهاش رفتم
    لرزش فرمان روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر به بالا از ابتدا
    باز نشدن صندوق عقب با ریموت
    کیلومتر ۱۰۰۰ خرابی سنسور دور موتور
    کیلومتر ۱۵۰۰۰ زوزه گیربکس دنده ۱ و ۲
    کیلومتر ۳۰۰۰۰ خرابی بلبرینگ تایم و ایجاد صدای بیشتر
    و خرابی شمع مدل تورچ چینی که منجر به تعویض شد
    کیلومتر ۴۵۰۰۰ تعویض بلبرینگ چرخ جلو
    کیلومتر ۵۰۰۰۰ خرابی یکی از بلبرینگ های چرخ عقب و ایجاد صدا زیاد
    کیلومتر ۶۰۰۰۰ لرزش هنگام ترمز گیری با سرعت بالای ۱۰۰ بدلیل تاب برداشتن دیسک چرخ جلو
    جدیدا هم صدای میل سوپاپ هم به صدای موتور اضافه شده
    و موارد دیگه مثل رگلاژ نبود درب خودرو
    شکستگی درب مخزن هیدرولیک شکستگی سینی زیر باتری استفاده از باتری اسیدی ضعیف
    مشکل کیفیت قطعات و….

    موافقم 16
    مخالفم 2
  19. EOD

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    نه اینکه حالا خانواده سمند و نمونه جدیدیش سورن پلاس کیفیت فضایی داشته باشن ولی باز تا حدودی بهترن ؛ یاد ایران خودرویی ها نندازید که یهو اونم بزنن به کل نابود کنن .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. علی جردن

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بنده به عنوان صاحب رانا پلاس ۱۴۰۱ صفر همه شکلات رو تکذیب می کنم اتفاقا کیفیت متریال کابین به شدت بالاست و موقع لمس یا نگاه از نزدیک حس خوبی از کابین ۲۰۷ دنا و تارا منتقل می کنه و کابین در سکوت مطلق در حد فانتوم هست…
    تنها ایراد کلیه رانا پلاس ها که کلافه کننده است سوختن لامپ چراغ ها هست که هر ماه حداقل یکی از لامپ ها می سوزن!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 27
    1. مارال ایرانی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب جردن احتمالا شما ماشین خوب مونتاژ داخل مث مگان و … و خودروی کره ای و ژاپنی سوار نشدی که به این فرغون میگی ماشین خوب!!!!

      موافقم 22
      1. علی جردن

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        مهندس هرچقدر پول بدی اهمونقدر آش می خوری.‌‌…
        همون مگان ۲۰ برابر رانا پلاس قیمتشه حتی امکانات رانا بیشتره همون مگان که فرمودین با بیست برابر قیمت سقف فلزی مثل پارس و پراید داره ولی راناپلاس سقف مون روف داره.باتشکر

        موافقم 1
        مخالفم 19
        1. ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          مگان ۸۸ تمیز درحد ۵۰۰ تومن
          رانا پلاس صفر ۵۳۰ تومن

          موافقم 6
          مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من تقریبا تمامی این ماشین ها را تجربه کردم واقعا رانا پلاس نسبت به بقیه عالی
      مشکل چراغ ها هم مشکل از جای دیگه باید باشد من از آذر ماه سال قبل رانا دارم چنین مشکلی ندارد
      ولی درکل ماشین های ایرانی شانسی هست

      موافقم 5
      مخالفم 6
  21. سهیل

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    الان دیگه همه ماشینهای ایرانی صفر همینطوری شدن ماشین را صفر تحویل میگیری و پر از ایراد های عجیب و غریب هست به نظر من هرکی هر ماشینی داره با این وضعیت همون را نگه داره چون کیفیت ماشین‌هاشون هر
    سال میاد پایینتر اگر با ماشینهای کارکرده مشکلی ندارید جای پژو پارس و رانا و… برید پژو قبل از ۹۳ یا ال ۹۰ بخرید خیلی بهتره جای کوییک و ساینا هم از نظر کیفیت پراید های قبل از ۸۹ بهترن البته که ماشین کارکرده را هم خیلی ها دوست ندارند از جمله خود من اما کیفیتشون از صفر کیلومتر ها بالاتره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  22. 18:45

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    بد تر از خودروها، صاحبان این خودروها هستن که شبیه نید فور اسپید 4 تو جاده ها میتازن!

    موافقم 13
  23. بهراد

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پارس tu5 1400 برنده شدم روغن سوزی داره جعبه فرمان صدا میده دیسک ترمز میکوبه صفحه کلاج میلرزونه درها صدا میده استارت خراب شد عوض کردم روی هرزگرد تسمه تایم زده بود2017 قطعه شش سال پیش رو ماشین بسته بودن هرکی قرعه کشی سال ۹۹.۱۴۰۰ برنده شد ضرر کرده چون انبار خوابیده بودن سه شاخی پلوس هم گارانتی داشت عوض کردن راستی فراموش کردم کاتالیزش هم ریخته بخدا از همه هم بیشتر رعایت کردم هیشکی جراعت نداره در ماشین محکم ببنده بازم اینهمه مشکل داره.

  24. حشمت

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاهین از همشون اشغال تره و بی کیفیت تر نه موتور درست حسابی داره نه متریال خوب کلافمون کرده

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا