ابن خودروها که همگی از مدلهای لوکس هستند، پس از پنج سال استفاده، نصف ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهند.
در خودروها هرچه قیمت گرانتر باشد، کاهش ارزش هم شدیدتر است و به همین دلیل، تمام خودروهایی که در فهرست ما خواهید دید از برندهای لوکس هستند. غالب تولیدات مرسدس بنز و آئودی پس از پنج سال استفاده، نصف تا ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست میدهند. دلیل اصلی این افت قیمت، هزینههای نگهداری بسیار بالای خودروهای لوکس کارکرده است که هنگام تعمیر خرجهای هنگفتی روی درست مالک خواهد گذاشت. با این توضیح، به معرفی خودروهایی خواهیم پرداخت که پس از پنج سال بیشترین افت قیمت را دارند.
۱۵-پورشه پانامرا
قیمت نو: ۱۴۲,۷۰۰ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۷۷,۰۵۸ دلار، کاهش ۴۶.۰ درصد
پورشه ۹۱۱ خودرویی است که خیلی خوب ارزش خود را در نمونههای کارکرده حفظ میکند اما این ویژگی در دیگر محصولات پورشه مثل پانامرا وجود ندارد. این سدان اسپرت که با پیشرانههای قدرتمندی عرضه میشود، پس از پنج سال ۶۵ هزار دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد.
۱۴-مرسدس بنز S کلاس
قیمت نو: ۱۲۷,۵۰۳ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۶۸,۸۵۲ دلار، کاهش ۴۶.۰ درصد
قطعاً داشتن یک مرسدس S کلاس میتواند برای خیلیها جذاب باشد اما خریداران پس از پنج سال باید قید بخش زیادی از ارزش اولیهٔ خودروی خود را بزنند. به دلیل استهلاک بالا، نمونههای کارکردهٔ S کلاس را میتوان با قیمتهای بسیار پایینتری خرید.
۱۳-آئودی A6
قیمت نو: ۶۶,۳۷۷ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۳۵,۷۴۴ دلار، کاهش ۴۶.۲ درصد
سدان میان سایز آئودی خودرویی شیک با پرفورمنس مناسب، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و تکنولوژیهای فراوان است. نسخههای S6 و RS6 هم قدرت بیشتری را ارائه میکنند که دومی با موتور V8 توئین توربو پرفورمنسی شبیه سوپراسپرتها دارد.
۱۲-پورشه کاین
قیمت نو: ۱۰۳,۳۶۷ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۵۵,۲۱۹ دلار، کاهش ۴۶.۶ درصد
شاسیبلند پورشه ظاهر جذابی دارد و DNA پرفورمنس پورشه را با فضای کافی برای پنج نفر و مجموعهای از پیشرانههای مختلف مثل هیبریدی ارائه میکند. بااینحال، برخلاف ۹۱۱، کاین با گذشت زمان بخش زیادی از ارزش خود را از دست میدهد.
۱۱-آئودی Q7
قیمت نو: ۶۸,۴۵۱ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۰۶۰ دلار، کاهش ۴۷.۳ درصد
آئودی Q7 شاسیبلند بزرگ و لوکسی است که به لطف سه ردیف صندلی، میتواند تا هفت نفر را حمل کند و درعینحال سواری و هندلینگ خوبی را هم ارائه میکند. قویترین نسخهٔ این خودرو SQ7 با پیشرانهٔ V8 توئین توربو و ۵۰۰ اسب بخار قدرت است.
۱۰-آئودی SQ5
قیمت نو: ۶۳,۷۵۴ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۳۲,۷۴۴ دلار، کاهش ۴۸.۶ درصد
SQ5 اسپرتترین نسخهٔ آئودی Q5 است. هرچند این ماشین با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۳۵۰ اسب بخاری پرفورمنس بسیار خوبی دارد اما پس از پنج سال استهلاک و افت قیمت بالایی خواهد داشت.
۹-آئودی A7
قیمت نو: ۷۹,۶۸۴ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۴۰,۷۷۴ دلار، کاهش ۴۸.۸ درصد
آئودی A7 برادر کوپه و شیکتر A6 محسوب میشود و سازندهٔ آلمانی به دلیل سقف شیبدار و درب صندوق لیفتبک، آن را اسپرتبک مینامد. هرچند این ویژگی نمای جذابی به A7 میبخشد اما فضای سر عقب را قربانی کرده و ورود به صندلیهای عقب را به یک چالش تبدیل میکند.
۸-جگوار XF
قیمت نو: ۵۹,۰۸۶ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۲۹,۲۸۹ دلار، کاهش ۵۰.۴ درصد
سدان میان سایز جذاب با ظاهر سنتی، کابین شیک و طیف متنوع پیشرانهها، خودروی قابلتوجهی است ولی زمانی که بازار در حال حرکت به سمت شاسیبلندها و شاسیبلندها است، XF فراموش میشود.
۷-آئودی A8
قیمت نو: ۹۵,۵۵۳ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۴۶,۲۸۶ دلار، کاهش ۵۱.۶ درصد
سدان پرچمدار آئودی خودرویی شیک و راحت است که با سامانهٔ چهارچرخ محرک و تکنولوژیهای چشمگیری عرضه میشود اما خریداران آن پس از پنج سال بخش بزرگی از پولی که پرداخت کردهاند را از دست خواهند داد.
۶-اینفینیتی QX80
قیمت نو: ۷۷,۳۳۷ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۶۴۲ دلار، کاهش ۵۲.۶ درصد
شاسیبلند فول سایز اینفینیتی QX80 تا هشت سرنشین را با راحتی کامل در خود جای میدهد و به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک تماموقت، مسیرهای آفرود را پشت سر میگذارد. پیشرانهٔ V8 هم شتاب خوبی را برای این خودرو فراهم میکند اما سیستم تعلیق نرم در پیچها میتواند چالشبرانگیز باشد.
۵-مرسدس بنز CLA
قیمت نو: ۵۸,۳۱۰ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۲۷,۵۲۸ دلار، کاهش ۵۲.۸ درصد
مرسدس بنز CLA ارزانترین خودروی این لیست محسوب میشود اما برخلاف قاعدهٔ کلی که در ابتدا گفتیم، افت قیمت بالایی دارد. ارزش این سدان کوپه پس از پنج سال به بیش از نصف قیمت اولیه کاهش پیدا میکند.
۴-بامو سری ۷
قیمت نو: ۱۰۷,۶۵۷ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۵۰,۲۹۷ دلار، کاهش ۵۳.۳ درصد
نسل جدید سری ۷ اسپرتتر از همیشه شده و با طیف گستردهای از پیشرانههای قدرتمند و حتی نسخهٔ تمام الکتریکی ارائه میشود اما ازآنجاییکه قیمت نمونههای دستدوم این خودرو کاهش چشمگیری دارد، کسانی که ظاهر سری ۷ جدید را نمیپسندند میتوانند سراغ نسل قبلی بروند.
۳-رنجروور
قیمت نو: ۱۳۱,۱۱۱ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۵۷,۶۲۳ دلار، کاهش ۵۶.۰ درصد
پرچمدار لندروور، در کنار جیپ واگنییر، اولین شاسیبلند لوکس بازار بود. این خودرو هم بسیار لوکس و راحت است و هم در آفرود تواناییهای بالایی دارد. بااینحال، هزینههای نگهداری رنجروور چه در نمونههای نو و چه کارکرده، بسیار بالا است و به همین دلیل افت قیمت زیادی دارد.
۲-مرسدس بنز GLE
قیمت نو: ۹۰,۳۲۲ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۳۹,۶۴۲ دلار، کاهش ۵۶.۱ درصد
مرسدس GLE برادر کوچکتر GLS است اما هنوز هم میتواند تا هفت نفر را حمل کند. این خودرو در مدلهای مختلفی عرضه میشود که پرچمدار آنها GLE63 است. بااینحال، خریداران GLE پس از پنج سال هنگام فروش خودروی خود اصلاً خوشحال نخواهند بود.
۱-مرسدس بنز GLE
قیمت نو: ۱۱۶,۶۸۰ دلار
قیمت پنج سال کارکرده: ۴۴,۰۴۷ دلار، کاهش ۶۲.۳ درصد
GLS بهعنوان پرچمدار شاسیبلندهای مرسدس، با اختلاف در صدر این لیست قرار میگیرد. خرید این خودرو با قیمت بیش از ۱۱۰ هزار دلار پس از پنج سال ضرر هنگفتی به مالک میزند زیرا ارزش GLS بیش از ۶۰ درصد کاهش میابد و بیش از ۷۰ هزار دلار از قیمت اولیهٔ خود را دود میکند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲آلمان پرچمش بالاست 😜😃😀
مازیار
۷ مهر ۱۴۰۲قطعا یه موازنه ای برقرار هست (مثل همه بخشهای دیگه)
یعنی در ازای اونچه که از دست میدن (در اینجا افت قیمت) چیز دیگه ای بدست میارن که اگه اینطور نبود سالهای سال بالای جدول فروش کلاس لوکس نبودن
datsun
۷ مهر ۱۴۰۲پرچم ایران خودرو بالاست افت قیمت که نداره هیچ افزایش ده برابری هم داره تو ۵ سال🏴☠️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲به لطف تورم و گرونی دلار، کاهش قیمت در ایران معنی نداره
M
۸ مهر ۱۴۰۲و این موضوع به نفع ثروتمندان و پولدار هاست و به ضرر ماها
Anti Tesla
۷ مهر ۱۴۰۲اگه نسبت به دلار حساب کنی کاهش قیمت دارد.
مهران
۷ مهر ۱۴۰۲😅
احسان رحیمی
۷ مهر ۱۴۰۲عجیبه که پرچمداران ژاپنی یا کره ای در این لیست نیستن مثل لکسوس یا جنسیس
البته شاید این گزارش برای خودروهای فروش بالا تهیه شده باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲لکسوس دست دوم در آمریکا و کانادا و استرالیا، کاهش قیمت مشابه مرسدس بنز نداره، دلیلش هم قیمت مناسب قطعات و لوازم یدکی تویوتا برای لکسوس هست
NAVID۰۰۹۸
۷ مهر ۱۴۰۲البته جناب اشتری
یادتون رفت که بگید به دلیل خرابی کم و استهلاک ناچیز !!!!!
این چیزیه که ژاپنیها رو پرچمدار کرده و هنوز در دنیا مشابه آشپزخانهی تویوتا پیدا نشده و نمیشه !
......
۷ مهر ۱۴۰۲اتفاقا در همان خرابی کم و استهلاک ناچیز هم پرچمداری واقعی که هنوزم رودستشان نیامده و نخواهد آمد متعلق به خود همین آلمانی ها و آمریکایی های دهه ۹۰ میلادی و قبل آن دوره هابوده و هست! و اثباتش کردند و هنوزم رودستشان نیامده و نخواهد آمد.
یک زمانی یعنی دهه ۹۰ میلادی و قبل تر مرسدس بنز بعننوان نماینده آلمانی ها پا به پای آمریکایی ها ماشینهایی می ساخت که خرابی کم و استهلاک ناچیز برای خودت حتی می تونستی بگی بدون خرابی و بدون استهلاک هم بودن آن هم با کیفیت طراحی و تکنولوژی و امکانات و دوام و مهندسی های سطح بالا و بینظیر!
تازه همه چیز تمام هم بودند پرچمدار واقعی به معنای واقعی کلمه اینها رو باید میدیدی که میفهمیدید پرچمدار واقعی همون آلمانی و آمریکایی های اون زمان بودند و هنوز هم هستند و رو دستشان نیامده و نخواهد آمد.
چون الان خودروسازان اقتصادی هم یکبار مصرف شدند
شما همون تویوتا کمری جدید رو الان بخری باز هم
یکبار مصرف ساخته شده جهت حداقل استفاده که پس از اتمام گارانتی فقط به درد اوراقیها میخوره کافیه نگاهی به نحوه ساخت و تکنولوژی ساخت اون بیندازی تا متوجه شوید که همان تویوتا کمری هم درصورت نیاز به تعمیر عمده موتور عملا بالا استفاده خواهد بود و عملا یکبار مصرف و بعد از آن باید دور انداخته شود.
ولی اون زمان دهه ۹۰ میلادی و قبل تر مرسدس بنز با شاهکار های افسانه ای و اسطوره ای مثل w126 و w140 ثابت کرد که فقط خودش میتونست ماشینی بسازه که همه چیز تمام باشه و استهلاکی هم نداشته باشه یعنی هم جاودانه و خراب نشو و جان سخت و هم در عین حال لوکس و با کیفیت ساخت بالا و راحتی سواری بینظیر و تکنولوژی بالا مگر انگشت شمار رقبایی از خود اروپا یا آمریکا میتونستن چیزی در حدش باشند که اون هم فقط به دلیل اینکه توانایی مهندسی و علم فنی لازم رو داشتند.
البته مرسدس در محصولاتی دیگه هم جان سختی و دوام افسانه ای خودش رو هنوز تا جایی که خواسته در بعضی محصولات مثل کامیون ها و یونیماگ جی کلاس نظامی و… حفظ کرده و نگه داشته و در دوام بالا و بالاترین دوام با خود آمریکایی ها رقابت می کنه.
زمان نشون دا و خودروسازان هم دیدند که برای فروش بیشتر مردم ماشین همه چیز تمام و بینقص نمیخوان مثل ماشین هایی که قبلا آلمان یا بعضی سازندگان سطح بالا از اروپا و آمریکا میساختن نمیخوان،
چیزی که مردم میخوان ماشین هایی اندازه مصرفشون هست یعنی ماشین هایی فقط در حد نیازشان با قطعات ارزان و و پشتیبانی بیشتر بازار و مصرف کننده نشون داد و که مردم اینها را میخوان و نشون دادند
که خودروساز یا باید بازاری محور محصول بده بیرون یا تکنولوژی و پرفورمنس محور و متناسب با کاربرد
که نتیجه اش شده تولیدات الان که خودرو های اقتصادی هم یکبار مصرف شدند و دیگه مثل اون دوران و دهه های قبل نخواهند بود.
amir
۷ مهر ۱۴۰۲پیام : سه چرخه سازا وقتی الکتریکی نمیتونن بسازن چرا تو صدر این لیست نیومدن بیا لینک بدم لکسوس قیمتش بعده یه سال منفی میشه
NAVID۰۰۹۸
۷ مهر ۱۴۰۲این فقط یه تذکر از اینه که دیگر آلمانها به جز موارد خاصی چون فولکس ، همه یکبار مصرف ساخته میشوند جهت حداکثر استفاده که پس از اتمام گارانتی فقط به درد اوراقیها میخورند از همه بدتر هم bmw که مدلهای متفاوت از روغن ریزی را دارد !
x
۷ مهر ۱۴۰۲شما خودتون نیاز به تذکر دارید با این پیش داوری ها و نظرات نادانسته اشتباه
در لیست کمترین افت قیمت ها هم کمترین ضرر دومدل خودروی آلمانی و آمریکایی در صدر لیست اول هستند.
طبق اخرین اخبار که در پدال هم بود:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Depreciation.jpg
درضمن آلمانی ها هم مثل آمریکایی ها اثبات کردند که بادوام ترین خودرو ها و بهترین خودرو ها را خواستن میسازند که رودستشان نخواهد بود.
18:45
۷ مهر ۱۴۰۲نوید خان یکی از بزرگترین ترول های گروه، یا بهتره بگیم تروریست!!
شد یه جا یه مطلب از آلمانی خصوصا ب ام و چاپ بشه شما هیت نکنی!
نابینا که نیستی، دیدی که ب ام و فقط یک خودرو تو این بلک لیست داره و رقبا و شما رو به فکر فرو برده!!
اگه یاتاقان، شاتاقان، واشر، روغن ریزی و که داشت نصف خودروهای این لیست و پوشش میداد که برادر من!!
کمتر هیت کن هم شما و هم عزیزان مثل شما
نکنه از اینکه مرسدس تو صدر این لیست بوده و آئودی هم رکورد زده خواستی شرمنده بیمر بازها نشده باشی!!
امیر و آقاشاهین عزیز میدونن اصلا و به هیچ وجه من هیچ کجا دنبال حاشیه نبودم، ولی خب بعضی اوقات مقابله به مثل لازمه!
چون بعضی از بچه ها تجربیات کمی دارن و تازه کارتر هستن، وقتی نوشته های امثل شما رو میبینن ملکه ذهنشون میشه و همون و بازنشر میدن و مثل اثر پروانه ای ممکنه دنیا رو هم نابود کنه!
یه تنه نزدیک به 10هزارتا کامنت گذاشتی و فتوحات کامنتات و میخوای فقط رکورد شکنی کنی!
هم از چندسال پیش شما و امثالهم رو رصد کردم، ولی چون در حد بچه بازی هم نبود، هیچ وقت تو سایت کامنت نذاشته بودم تا اینکه بدلایلی وارد سایت شدم…
دوستان لطفا کمتر همدیگه رو هیت کنین و اگر چیزی برای گفتن ندارین، سکوت بهترین هدیه به دیگران هست… ممنون از همگی 🙏🌹🌹
x
۷ مهر ۱۴۰۲کاربر NAVID0098 شما خودتون نیاز به تذکر دارید با این پیش داوری ها و نظرات نادانسته اشتباه
برای اینکه نظرات شما باعث گمراهی نشه و اصل بیطرفی و منصفانه بودن رو رعایت کنیم لازم به توضیح می دونم که بگم
در لیست کمترین افت قیمت ها هم کمترین ضرر دومدل خودروی آلمانی و آمریکایی در صدر لیست اول هستند.
طبق اخرین اخبار که در پدال هم بود:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Depreciation.jpg
در لیست بیشترین هم هستند چون پیشرفته ترین و پرتکنولوژی ترین خودرو ها هستند و همه خودرو های لوکس و فوق لوکس سطح بالا هستند طبیعتا باید باتوجه به چیزی که هستند اینجا باشند.
درضمن آلمانی ها هم مثل آمریکایی ها اثبات کردند که بادوام ترین خودرو ها و بهترین خودرو ها را خواستن میسازند که رودستشان نخواهد بود.
MehdiTurbo
۷ مهر ۱۴۰۲چجوری میشه بی ام و سری هفت هم تو اون لیست باشه که لینک دادی هم تو این لیست باهم تضاد داره
کم ضرر ترین با بیشترین افت قیمت
x
۷ مهر ۱۴۰۲مهدی جان،
لیست بالا جدول دوتیکست
سمت راست بیشترین افت قیمت.
سمت چپ کمترین افت قیمت در ۵ سال دوباره به جدول نگاه کنید.
با وجود اینکه دو آمار جدا گانه هستند
ولی نتیجه تقریبا یکسان و درسته.
درضمن بنده کاری به کره ای ها نداشتم هیت هم ندادم هیچوقت مخالف هیت دادن هم هستم
لعنت به کسی که به هر برندی هیت بده فقط میشه گفت این افراد فقط متعصب بیش نیستن.
x
۷ مهر ۱۴۰۲یعنی در لیست بالا جدول دوتیکست
سمت راست بیشترین افت قیمت.
سمت چپ کمترین افت قیمت در ۵ سال دوباره به جدول نگاه کنید.
با وجود اینکه دو آمار جدا گانه هستند
ولی نتیجه تقریبا یکسان و درسته.
امین
۷ مهر ۱۴۰۲نوید جان ، نداشتی نمیدونی کیفیت چیه ، نه تنها بی ام و که همه آلمانی ها کیفیت خوبی دارند. همه دنیات ایرانه و فکر میکنی معیار واقعیت هست
اما یه سر به مثلا اروپا اگر تونستی بزن ببینی که وقتی سوخت مناسب ، کیفیت خدمات درسته چطور سالها محصولات استفاده میشن.
البته بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کیفیت بعضی آلمانیها مثل اوپل که در اصل آلمانی و لوکس نیست و بی ام و همچنین بعضی مدلهای بنز و آئودی خیلی افت کرد ولی کم کم بهتر شدند.
اما اگر به اروپای شرقی تشریف ببری میبینی که چطور مرسدس های دهه ۸۰ و ۹۰ میدرخشند
فولکس واگن ها در تمام مدلها سالهای سال کار میکنند تازه بعد از مدتها که در اروپا غربی کار میکنند، به شرق یا آمریکا جنوبی منتقل میشند.
کیفیت ماشینها همون چندتا مدل که در ایران میبینید و بخاطر سوخت خراب و قطعات غیر اصل یا عدم رسیدگی مالکین به اون وضعیت می افتند.
امین
۷ مهر ۱۴۰۲لازمه که بگم من مصرف کننده خودرو دست دوم آلمانی هستم ، و تجربه خودم گفتم که از اقبال م . در جای درست در زمان درست ، این تجربه بدست آوردم.
دنیاتون بزرگ کنید بچه ها.
و امیدوارم قسمت همه بشه تجربه استفاده از ماشین با کیفیت ، بدون دغدغه خدماتش
MehdiTurbo
۷ مهر ۱۴۰۲نوید از کره کشید بیرون کرده تو المان 😂😂
نمونه بارز یه فرد متعصب
اون المانی فنایی که ازش حمایت میکردن زیر پست کره تحویل بگیرن
تعصب تعصب فرقی نداره المان کره ژاپن
تهش در مقابل با چنین افرادی با چنین چیزی رو به رو هستید چه نوید باشه چه ایکس چه … هر متعصبی
تو هر زمینه ای چه دین چه فوتبال
و هر چی پیش میره بدتر میشن این ادما
x
۷ مهر ۱۴۰۲حرف شما درست مهدی جان،
متاسفانه بعضی از ترول ها بقول یکی غیر از کم عقل نشون دادن خودشون تو این سایت چیزی دایگه رو نشون نمیدن
بس که خودشون رو مضحکه عالم و آدم کردن.
یه روزی هم پشیمون میشن.
بالاتر هم گفتم لعنت به کسی که به هر برندی هیت بده فقط میشه گفت این افراد متعصب بدبخت بیش نیستن.
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۷ مهر ۱۴۰۲یکی از دلایل افت قیمت زیادشون حتما به دلیل اینه که با قیمت دست دومشون میشه یه ماشین نو و خوب خرید البته طرفی که بخواد برای مثال یه اس کلاس بخره میره سراغ یه نسخه صفر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲دیروز هم گفتم خدمت دوستان
خرید خودرو در کشورهای توسعه یافته، با اقساط بلندمدت هست
برای ماشین دست دوم هم میشه وام گرفت
ولی هزینه تعمیرات چندهزار دلاری باید نقد پرداخت بشه
امین
۷ مهر ۱۴۰۲آفرین آقا حرف حساب.
x
۷ مهر ۱۴۰۲بعضی کاربران ندانسته و یکطرفه پیش داوری میکنند.
در لیست کمترین افت قیمت ها هم کمترین ضرر دومدل خودروی آلمانی و آمریکایی در صدر لیست اول هستند.
طبق اخرین اخبار که در پدال هم بود:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Depreciation.jpg
amir
۷ مهر ۱۴۰۲کره فن ها : عهههههه دیدید یه دونه کره ای هم تو این لیست نیست پس جنسیس از بنز و بیمر بهتره
محمد
۸ مهر ۱۴۰۲اخری gls عه نه gle
optima
۸ مهر ۱۴۰۲۱-مرسدس بنز GLE
این GLS هست لطفا اصلاح شود
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۲با تفکر ایرانی اگه این ماشین ها رو میتونستیم وارد ایران کنیم با همون قیمت صفر یا حتی بیشتر میشد فرو…. فروخت شون.
ARIAN
۷ مهر ۱۴۰۲جالبه واقعا. اکثرا آلمانی هستن که به خرج و خرابی معروفن. اونا ماشینو یه چیز مصرفی میبینن ما هم نه تنها جز اموال حساب میکنیم بلکه جز زندگیمون حساب میکنیم. اگه اینجا بودن به جای اینکه ارزون بشن بعد پنج سال پنجاه برابر میشدن😂
blackwing
۷ مهر ۱۴۰۲همشون ماشینهای با تکنولوژی بالا و سیستمهای پیچیده بودن ، دلیلش هم خرج زیاد نگهداری از الکترونیک اونهاست.
مثه کادیلاک سویل ، ماشین خیلی خوبیه خیلی امکانات داره ولی یه شیشه بالابرش خراب شه تمام برقی ماشینو باید پیاده کنی !!!
Behnam1012
۷ مهر ۱۴۰۲چه گزینه های جذابی ولی همه چیز فقط قیمت خرید نیست باید دید خریدار یا مالک جدید از پس هزینه های نگهداری هم میتونه بر بیاد یا خیر
خودروی 35 هزار دلاری میخره ولی هزینه نگهداری خودروی 70 80 هزار دلاری باید بده
بنظرم اگه ملاک هزینه های نگهداری باشه خرید اینفنیتی به شدت منطقی و خوبه
عشق و علاقه باشه خودم اول پورشه پانامرا دوم آئودی A7
اشکان
۷ مهر ۱۴۰۲خودروهای مشهور با بیشترین کاهش قیمت پس از ۵ سال؛ از پانامرا تا مرسدس S کلاس
یعنی چی این تیتر ؟ چیارو مشهور دونسته که اینا بینشون بیشترین کاهش و دارند ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲یعنی خودروهای چینی و هندی یا تولیدمحدود و ناشناخته از برندهای الکی مطالعه نشدند و ماشین های مشهور دنیا موضوع بررسی بودند
دیجی
۷ مهر ۱۴۰۲حالا تو ایران بنز اس 2012چهارصد میلیون بعد از10سال 8میلیارد
سالار فقط و فقط فصل
۷ مهر ۱۴۰۲کمترین ضرر بعد پنج سال همکه مشخص هست محصولات تویوتا و هاندا
x
۷ مهر ۱۴۰۲نه اینطور هم نیست لطفا یکطرفه و ندانسته پیش داوری نکنید.
در لیست کمترین افت قیمت ها هم کمترین ضرر دومدل خودروی آلمانی و آمریکایی در صدر لیست اول هستند.
طبق اخرین اخبار که در پدال هم بود:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Depreciation.jpg
TRD
۷ مهر ۱۴۰۲جالب بود . طبق لیست مطابق انتظار ، خودروهای معروف و کاربردی ژاپنی اکثرا افت قیمت کمی دارن و ارزش خودشون رو خوب حفظ میکنن .
x
۸ مهر ۱۴۰۲اون به کنار نکته مهم اینکه کمترین افت قیمت و بیشترین حفظ ارزش متعلق به یک خودروی امریکایی و یک آلمانی هست که اول هستند در لیست و بیشترین حفظ ارزش و کمترین افت قیمت را داشتند.
همیشه در آمار ها همه چیز هست برای همین اعتقاد دارم نباید تعصبی نظر داد.
JDM سابق
۷ مهر ۱۴۰۲بخاطر تعمیرات سخت و پیچیده و استهلاک بالا
تا ۴. ۵ سال خوبن و اذیت نمیکنن
امین
۷ مهر ۱۴۰۲خیلی بیشتر از این حرفها جواب میدن. اگر به خدمات صحیح دسترسی باشه.
البته کیفیت آلمانی ها بعد ۲۰۱۶ پیشرفت خیلی چشمگیری داشته. به نسبت افتی که بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ داشتن.
18:45
۷ مهر ۱۴۰۲لیست جالبی بود👍👍
پرچم ب ام و بالاست، اونم برای ترول هاش با کمترین خودرو در لیست😉
x
۷ مهر ۱۴۰۲نه اینطور هم نیست لطفا یکطرفه و ندانسته پیش داوری نکنید.
در لیست کمترین افت قیمت ها هم کمترین ضرر دومدل خودروی آلمانی و آمریکایی در صدر لیست اول هستند.
طبق اخرین اخبار که در پدال هم بود:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Depreciation.jpg
ab0lf4zl
۷ مهر ۱۴۰۲ای ول کن دیگه زیر هر کامنتی همینو گذاشتی .اصلا benz – bmw – audi بعد 5 سال 100 درصد افت ارزش دارن . چیش ب تو میماسه ک اینقد داری خودتو کش میاری ؟
X
۸ مهر ۱۴۰۲داداش من نخواستم این کامنت بیاد اینجا کامنت قبلی یکبار اضافه اینجا ثبت شد.
ولی اشکال نداره چون این بهتر از اینه که بعضی کاربران … با بعضی نظرات اشتباه باعث گمراهی بقیه بشن
پس بزار بجای باطل حق تکثیر بشه.
Enzo Ferrari 2008
۷ مهر ۱۴۰۲تو ایران افزایش قیمت هست تا کاهش
مهدی دهقانی
۷ مهر ۱۴۰۲من سمند صفر ۹۶ خریدم ۳۰ تومن ۶سال کار گرده الان قیمت اون با ۹۰۰ درصد رشد به ۳۰۰میلیون رسیده
mercedes
۷ مهر ۱۴۰۲الان باید خوشحال باشی یا ناراحت
امیر
۷ مهر ۱۴۰۲ماشین برای مصرف کردن و لذت بردن هست ، متاسفانه تو ایران ماشین یک کالا سرمایه گذاری هست تا مصرفی و به خاطر همینم هست که ایرانی ها افت قیمت براشون خیلی درد آوره ! ماشین با موبایل و تبلت هیچ فرقی نداره ( فقط کارایی های متفاوتی دارن ) حداکثر ۳ سال باهاش عشق و حال میکنی و بعد ردش میکنی بره تا یکی دیگه بگیری ، این مصیبت ما تو ایران هست که از سر ناچاری مجبوریم ماشینامون رو ۱۰ سال یا بیشتر نگه داریم و گرنه هر ماشینی هم که سوار بشی ( میخواد هیوندا باشه یا پورشه ) بعد از ۳ سال دیگه ازش خسته میشی و دوست یه مدل جدید تر بخری ! ولی افسوس که ما تو این ویرانه زندگی میکنیم
کیان
۷ مهر ۱۴۰۲متاسفانه دوستان دو تا مقوله رو با هم قاطی میکنن و …
کیفیت ساخت و … یک بحث هست
عمر مفید یک بحث دیگری
المانیها ماشینها و برای ۵ سال فرضا طراحی میکنن، تو این ۵ سال هم کیفیت مطلوب دارن در حد اعلا
ولی مهندسی ساخت و اینجور در نظر بگیر ک عمر مفید ماشین تمام میشه، نه بخاطر اینکه بی کیفیت بوده بلکه عمر طراحی ماشین ۵ ساله بوده فرضا
اون کسایی هم ک میگن بنز دهه ۸۰ ۹۰ هنوزم کار میکنه، سیاست تولیدات تو اون سالها با الان فرق میکنه، الان میسازن ک زود تمام بشه (نه خراب بشه ) شما بری بعدیش و بخری
وگرنه اگر اینجور نباشه خب تولید کننده ورشکست میشه دیگه، یه ماشین ساخته عمری، قطعه هم دیر به دیر عوض بشه و …
از کجا نون بخوره ؟
ماشین فروختن یه سوده، فروش خدمات پس از فروش هم یه سود دیگه
در ضمن هیچ ربطیم ایران باشی امریکا باشی و …
ماشین المانی درست سوار بشی باز هم بعد از معمولا دوره گارانتی میرن تو خرج، واسه همین معمولا اسن ماشینها رو لیز میکنن بیشتر تا خرید، گارانتی تمام شد میدن و میرن یه جدیدتر و میگیرن و …
حسن
۷ مهر ۱۴۰۲وضعیت قیمت این خودروها وقتی برای مالکین خیلی وحشتناک میشه که از 5 سال کارکرد عبور کنن انقد قیمتها در مدلهای 2015 تا 2018 برا خریدار عالیه که لذت میبری
اس کلاس 2016 34 هزار دلار یک ملیارد و پانصد ملیون داخل ایران اصلا 2016 نیست 2012 ده ملیارد قیمت داره
2016 ائودی آ 6 15 هزار دلار 750 ملیون تومان
پورشه پانامرا 2016 37 هزاردلار
پورشه کاین 2016 از بیس تا فول داره از 29 هزار دلار تا 39 هزار دلار یعنی فقط 1500 تا… تو ایران 2014 بیشتر نیست طرف میگه 11 ملیارد
وضعیت سری 7 از همه بدتره ب ام و 2017 سری 7 از 26 هزار دلار تا32 هزار دلار قیمت داخل ایران 2017 13 ملیارد
بقیه زیاد تو ایران نیستن منتها دوستانی که میگفتن خودروی 5 هزار دلاری بده و خرج داره الان 2016 و 17 داخل کشور نیست اکثرا 2013 تا 2015 هستن و دارن با قیمتهای فضایی خرید فروش میشن اما اونجا از چانگان ارزونترن
حسن
۷ مهر ۱۴۰۲مساله ی دردناک زندگی تو امریکا اینه شما بخوای وانت دست دوم بخری از تمام خودروهای لوکس هم مدل گرانتره و این به نظر من هم اصلا خوب نیست
من اصلا توجه نکرده بودم که قیمت وانتهای دست دوم انقد بالاست .
هیچ مدل ترک امریکایی 2016 تا 2018 زیر 28 هزار دلار تو این سایتهایی که من دیدم نبود مگر مدل دیزلی 21 هزار دلار یا شورولت کلرادو 19 هزار دلار که تیپش تقریبا مثل نیسان پیکاپه که به نظرم خیلی گرونه
2018
فورد سری اف 350 … 70 هزار دلار
رم 3500.. 70 هزار دلار
2017
جی ام 2500 سیرا 54 هزار دلار قیمت صفر 2024 75 هزار دلار
سری اف 350 .. 60 هزار دلار
انقد بازار رم 1500 داغه که باورش سخته هر سایتی میری تعدادش از همه بیشتره
مجتبی .
۷ مهر ۱۴۰۲فکر کنم یک دلیل دیگه افت قیمت زیاد ماشینای لوکس مربوط به مالکانش هست. ماشین لوکس با کوهی تکنولوژی وامکانات بعد پنج سال رفت وآمد زیادی به نمایندگی داره واز طرفی مدلهای جدید باکلی امکانات مدرن موجوده وخب چون مشکل مالی ندارن واز طرفی وقت اضافی هم ندارن لذا بیشتریا فروشنده ان.
علی
۷ مهر ۱۴۰۲حالا تو ایران. پراید سال ۸۰ موقع خرید بیست میلیون حالا موقع فروش ۱۰۰ میلیون
امیررضا
۸ مهر ۱۴۰۲نشستم با ماشین حساب دیدم چه شود!!! افت ارزش روزانه این خودروها اینقدره:
پانامرا هر روز 35 دلار!!!
بنز اس کلاس 32 دلار!!
آئودی ای شش 17 دلار
پورشه کاین 26 دلار
آئودی کیو هفت 17 دلار
آئودی اسکیو پنج 17 دلار
آئودی ای هفت 22 دلار
جگوار ایکس اف 16.4 دلار
آئودی ای هشت 28 دلار
اینفینیتی کیوایکس هشتاد 23 دلار
بنز سیالای 17 دلار
سری هفت 31 دلار!
رنجروور 40 دلار!!!!
بنز جیالایی 34 دلار
بنز جیالاس 40 دلار!!!!
آئودی ها اکثرا 17 دلار کاهش ارزش روزانه دارن ولی به نسبت قیمت کمتری هم دارن.
بعد از پنج سال اگه مشکل فنی خاصی نداشته باشن بهترین زمان خرید محسوب میشه!!
کوروش
۸ مهر ۱۴۰۲سال ۹۷ پژو ۲۰۰۸ صفر فروختم ۱۳۰ میلیون تومن. در ماتحت دنیا هم ارزش خودرو بعد از ۵ سال استفاده، بیش از ۱۰ برابر می شه!
کاوه
۹ مهر ۱۴۰۲۰اون شخص اروپایی یا آمریکایی که تحقیق کرده و این لیست رو تهیه کرده رو باید دستشو گرفت اورد ایران رو بهش نشون داد.بهش گفت مثلا هیوندای وراکروز سال ۲۰۱۰ اومد توی بازار ایران و اون موقع یه ماشین مدرن و روز بود و صفرش رو ۶۰ میلیون تومن خرید و فروش میشه.بعد یه نفر یه صفرشو میخره از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ سوار میشه تصادف میکنه ۴۰۰ هزار کیلومتر از ماشین کار میکشه و وقتی که دیگه یه ماشین اوراقی و از رده خارج شده میگه برم بفروشمش!!!ماشینی که ۱۳ سال پیش خریده ۶۰ تومن بعد اینهمه وقت استفاده میفروشه ۳ میلیارد!!!!!!!!!!!!!!!بعد اینهمه وقت استفاده جای اینکه از قیمت اش افت کنه دقیقا ۵۰ برابر قیمتی که یه روز صفرشو خریده میفروشه به دیگران!!!!!این یعنی فاجعه فاجعه