چشم انداز

بی‌توجهی به کیفیت خودرو و حقوق مصرف‌کننده در ایران

نقص خطرناک در اکسل عقب X55 و نگرانی مدیران خودرو از تخریب وجهه‌ی این شرکت، سوالات متعدد در ذهن مردم ایران ایجاد کرده است.

آیا خریدار یک خودروی بی‌کیفیت مونتاژ ایران، امکان شکایت از تولیدکننده دارد؟ وقتی سلامت سرنشینان، تهدید می‌شود و حتی شهروندان به دلیل عدم رعایت استاندارد در خودروسازی، جان از دست می‌دهند؛ وظیفه‌ی نهادهای مدافع حقوق مردم، مثل سازمان استاندارد و راهنمایی رانندگی و قوه‌ی قضائیه چیست؟

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از انتشار فیلم و عکس‌های مربوط به جدا شدن محور عقب X55 در جاده قم، افکار عمومی متوجه نوع جدیدی از خطرات مرتبط با قطعات خودرو شدند. از سویی دیگر، بیانیه‌ی رسمی که شرکت مدیران خودرو منتشر کرد؛ دور از انتظار بود و نگرانی این مجموعه از تخریب وجهه‌ی خود را نشان داد.

شرکت واردکننده و مونتاژکار X55 فرصت ۲۰ روزه (از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۳) را برای مالکان این محصول تعیین کرده است تا اقدام به حضور در نمایندگی کنند. حال مشخص نیست افرادی که طی این مدت به دلایل مختلف، مثل کسالت، سفر یا موارد دیگر، نتوانند X55 را به تعمیرگاه‌های مدیران خودرو برسانند؛ چه سرنوشتی خواهند داشت. از سویی دیگر، ظاهرا برای جبران اتلاف وقت مشتری و خطری که تاکنون متوجه سرنشینان X55 بوده است؛ تدبیری وجود ندارد.

توقف شماره گذاری و نصب پلاک X55 مدیران خودرو

پس از چند روز سکوت نهاد‌های نظارتی، روز گذشته سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد به علت وجود نقص فنی در برخی خودرو‌های مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران‌خودرو تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود.

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

برابر بررسی‌های فنی به‌عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ درخصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، ضروری است شماره‌گذاری آن متوقف شود.

چند سوال از مدیران خودرو

پس از واکنش مدیران خودرو در موضوع نقص اکسل X55 و نگرانی این شرکت از تخریب اعتبار معنوی خود، معضل جدیدی در آشفته بازار خودروی ایران مشخص شد. مونتاژکار خودروی حادثه دیده، پیگیری افراد و رسانه‌هایی که اقدام به بزرگ‌نمایی ماجرا کرده‌اند را حق خود می‌داند؛ اما چگونگی جبران مافات را دقیقا مشخص نکرده است.

شرایط فروش مدیران خودرو نقد و اقساط فروردین - 1403 - نمایندگی مدیران خودرو 350

آیا مدیران خودرو برای مالک X55 آسیب دیده، یک خودروی جدید از همین مدل هدیه خواهد کرد؟ آیا با توجه به تجربه‌ی بسیار خطرناک فرد مذکور با احتمال مرگ، ایشان می‌تواند تقاضای غرامت نقدی یا حداقل تعویض X55 چپ شده با محصولی دیگر، مثل فونیکس تیگو ۷ و تیگو ۸ را داشته باشد؟

اطلاعات فنی و ایمنی خودروها کجاست؟

ظاهرا گزارش ارزیابی ایمنی و کیفیت خودرو‌ها که توسط وزارت صمت منتشر می‌شد؛ از آذرماه ۱۴۰۰ اطلاع‌رسانی عمومی نشده است. قبلا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین‌شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌داد.

کسب رتبه نخست توسط مدیران خودرو در ارزیابی های سازمان کیفیت و استاندارد ISQI - خودرونویس

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌ها خودرو‌های داخلی را در پنج دسته قیمتی بررسی می‌کرد و ضمن توجه به مواردی مثل رعایت استانداردها و رضایت مشتریان، یک تا پنج ستاره کیفی به خودروهای مونتاژ ایران اختصاص می‌داد. هدف اصلی از این گزارش ارتقای کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها بود.

داستان جریمه‌ی فولکس واگن و درس‌هایی برای ایران

ماجرای رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس‌واگن (Volkswagen emissions scandal) معروف به دیزل گیت، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد. نهادهای مرتبط با محیط زیست و دستگاه قضایی اتحادیه اروپا، کره جنوبی، کانادا و امریکا، فولکس واگن را به دست‌کاری اطلاعات محیط زیستی متهم کردند. پس از اثبات خطای مذکور، فقط در امریکا جریمه‌ی ۴/۳ میلیارد دلاری توسط فولکس واگن پرداخت شد. همچنین تعداد زیادی از مدیران و مهندسان مرتبط با این رسوایی، شغل خود را از دست دادند.

در روزگاری که برای اطلاع از گازهای خروجی اگزوز خودروها، حساسیت جهانی وجود دارد؛ جداشدن محور عقب و غلتیدن خودرو در حاشیه‌ی بزرگراه، کم‌اهمیت نیست. در حادثه‌ی X55 اتوبان قم، نمی‌توان شرکت مدیران خودرو را مقصر اصلی دانست؛ چراکه مجموعه‌ی قطعات از چین ارسال می‌شوند و عملا گروه خودروسازی چری، وظیفه‌ی کنترل کیفیت را برعهده دارد. در سمت دیگر ماجرا، ظاهرا قبل از بروز حادثه در ایران، اتفاقی مشابه در  مالزی رخ داده و چری در آن کشور فراخوان داده؛ اما مدیران خودرو اقدام سراسری برای مشتری ایرانی نداشته است.

هرچند با دستور پلیس، فرایند نصب پلاک و تحویل خودروهای X55 فعلا متوقف شده؛ نیاز به دیگر اقدامات ویژه از سوی نهادهای قانونی ایران شدیدا احساس می‌شود. بازخواست شرکت چری چین به دلیل فقدان کنترل کیفیت قطعات، باید توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود. همچنین افرادی که X55 را پیش‌خرید کرده‌ و هنوز تحویل نگرفته‌اند باید حق تعویض این خودرو با محصولی دیگر را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    کی به حقوق مصرف کننده توجه شده که تو این مورد توجه بشه،

    موافقم 19
    1. زیزیگولو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      زیاد قدیم و دور نیستش چون تا قبل از ظهور قارچ‌ گونه خودروسازای چینی این کره‌ ایا بودن که در حال تمرین کردن الفبای خودروسازی بودن و اونا هم با انتخاب سیاستی مشابه سیاست چینا سعی داشتن با انتخاب بازار کشورایی مثل ایران که بالاترم گفتم که حقوق شهرونداشون واسه مسئولانشون مهم نیستش محصولات خودشونو با قیمتی پایینتر از ماشینای آمریکاییو اروپایی تو بازار این کشورا عرضه می‌کردن تا با آزمایش واقعی و طولانی مدت خودروهاشون روی مردم این کشورا ایرادات خودروهاشونو کشف کنن و برطرف کنن ………. اگه یادتون باشه اون موقع ها بازار ایران تازه از جنگ و محدودیتای ناشی از اون رها شده بود و واردات خودرهای اروپایی ووآمریکاییم به صفر رسیده بود مس با عطش زیادی پذیرای محصولات هیوندای و کیا و دوو شد و حالا دسته که کمپانی دوو به عنوان برزرگترین خودرو ساز کره ای با همکاری جنرال موتور محصولانسبتاً با کیفیتی تولید میکرد ولی اون دوتای دیگه یعنی  هیوندای و کیا یا همین سیاست امروز چینیا رو داشتن و محصولات ارزون‌ و متنوع خودشونو به به بازار محدود کشورایی مثل ایران سرازیر میکردن

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. سیاه

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        مالک این خودرو که بدون تقصیر مرگ خود و عزیزانش را در این حادثه دیده باید با یک شکایت فنی خسارت میلیاردی بگیرد و اصلا هم ایرادی ندارد . چون می توانست همگی خانواده قطع نخاع شوند و یا فوت کنند . لحظات آن حادثه بسیار ماندگار در روح روان این خانواده خواهد بود . اگر در کشور دیگری بودند رقم خسارت وحشتناک بالا بود و اکتفا به خسارت خودرو نمی شد . حالا با یک تیگو 8 پرو گولت نزنند . وکیل بگیر کلاه سرت نرود .

        موافقم 12
        1. زیزیگولو

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          اون خانواده باید با یه وکیل که به حقوق بین الملل آشنا هستش مشورت کنن و شکایت خودشون رو در دادگاه ها بین المللی دنبال کنن

    2. زیزیگولو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      زیاد قدیم و دور نیستش چون تا قبل از ظهور قارچ‌ گونه خودروسازای چینی این کره‌ ایا بودن که در حال تمرین کردن الفبای خودروسازی بودن و اونا هم با انتخاب سیاستی مشابه سیاست چینا سعی داشتن با انتخاب بازار کشورایی مثل ایران که حقوق شهرونداشون واسه مسئولانشون مهم نیستش محصولات خودشونو با قیمتی پایینتر از ماشینای آمریکاییو اروپایی تو بازار این کشورا عرضه می‌کردن تا با آزمایش واقعی و طولانی مدت خودروهاشون روی مردم این کشورا ایرادات خودروهاشونو کشف کنن و برطرف کنن ………. اگه یادتون باشه اون موقع ها بازار ایران تازه از جنگ و محدودیتای ناشی از اون رها شده بود و واردات خودرهای اروپایی و آمریکاییم به صفر رسیده بود پس با عطش زیادی پذیرای محصولات هیوندای و کیا و دوو شد و حالا دسته که کمپانی دوو به عنوان برزرگترین خودرو ساز کره ای با همکاری جنرال موتور محصولانسبتاً با کیفیتی تولید میکرد ولی اون دوتای دیگه یعنی  هیوندای و کیا یا همین سیاست امروز چینیا رو داشتن و محصولات ارزون‌ و متنوع خودشونو به به بازار محدود کشورایی مثل ایران سرازیر میکردن

      موافقم 19
      مخالفم 1
    3. زیزیگولو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      کیا مدل پراید رو با خرید امتیاز از فورد آمریکا و بر اساس مزدا ۱۲۱ به ایران فرستاد!!!!!! و الآن بغیر از پراید که با لیاقتو کفایت سایپا به جاودانگی رسیده و هنوزم بصورت وانت در حال تولید هستش!!!! و با کمال تاسف شاهد این هستیم که کارآموزای کره‌ای (سایپا) با نشستن چروک پیری روی صورتشون و سفید شدن موهاشون هنوزم با مشکل نبودن قطعات یدکی و تعمیرکار در رابطه با پراید افسانه ای دست و پنجه نرم میکنن!!! در واقع پراید واسه هویدا شدن ضعفهای مهندسی کمپانی کیا و تبدیل شدن سایپا و مردم ایران به پل پیشرفت کمپانی کیا راهی بازار ایران شد ولی سایپا هنوز ول کن تولید این عتیقه باستانی نشده!!!!!

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. FY

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        والا کیفیت پراید اصلی از این چینی ها بیشتر بود🤔

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. زیزیگولو

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          لااقل اکسلش هیچوقت در نرفت

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. A.m.A

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (145 ديدگاه)

          از اون مهم تر قیمت پراید دو برابر دیه یه انسان بالغ نبود
          پراید اقتصادی ترین ماشین اون زمان بود ولی فونیکس fx یا x55 که مثلا پرچمدار و میانرده به حساب میان

          موافقم 11
    4. زیزیگولو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      با مشاهده سیاستهای پیاده شده خودروسازای آسیایی تو کشورمون عملاً شاهدیم که ایران شده یه عرصه‌ بکر واسه آزمایشو تست محصولای بی‌ کیفیت برندهای نوظهور!!! تا جایی که همین یکی دو سال پیش تو کش و قوسهای مجلس و دولت درباره واردات خودرو زمزمه‌ های خرید و واردات از دو کمپانی چرند و پرندِ هندی ماهیندرا و تاتا موتورز به کشورمون شنیده میشد!!!!!! احتمالاً تو آینده‌ نزدیک شاهد جولان ماشینای ساخت زیمباوه و سودان غربی و سیرالئون و میانمار و اتیوپی تو کشورمون هستیم!!!! اونم تو شرایطی که کمپانیای خودروسازی تراز اول جهان در حال ساختن ماه نورد و مریخ‌ نورد هستن که قراره واسه تردد تو شهرک های مسکونی که در آینده تو این سیاره ها ساخته میشه استفاده بشن ……… لگن سازای ما هم مثل کبک سرشون رو فرو کردن تو برف و وعده صادرات خودرو به جهان رو به مردم میدن🤦🤦

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. افشار

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (772 ديدگاه)

        زیمباوه و سودان غربی و سیرالئون و میانمار و اتیوپی را خوب آمدی 👏👏👏

        موافقم 16
        مخالفم 1
    5. ممد ژانگولر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      باید شرکتشو به مدت ۶ ماه تخته کنن و اسمشو بذارن مدیران پفکی خودرو تا درس عبرت برای بقیه بشه.جالبه از وقتی این خبرا امده قیمت محصولاتشو بالا برده .سیل میاد یا آتش سوزی میشه ضررشو از جیب ملت میگیرن!!

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. Borg Warner

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی از مردم اگه اتحاد و حفظ کرامت خودشون رو به سود های ناشی از دلالی ترجیح بدن و جنس بی کیفیت رو تحریم کنن ،‌ یا در گروه های بزرگ و هماهنگ و مدیریت شده و به صورت قانونی اقدام به شکایت و بازتاب رسانه ای کنن ، طرف مقابل مجبور میشه کمی به خودش بیاد و فکری کنه
    گرچه همچین چیزی رخ نمیده و افراد خودی و شیتیل بگیر ، همیشه میان و اینجور شکایت های مدنی و حرکات اعتراضی رو از جهت خودش منحرف میکنن و به حاشیه میبرن
    من خودم شخصا کلید حل مشکلات رو در دست مردم میبینم . هیچ شخص و نهادی چه قانون گزار چه مجری قانون چه ناظر قانون به اندازه خود مردم نمیتونن سازنده باشن
    کاش اگاهی ، دانش ، پرسش و مطالبه ، نظارت ، همدلی و اتحاد در فرهنگ کنونی کشور ما ریشه های عمیق داشت . از همین اتفاق بگیر و تا عرصه های سیاسی و اقتصادی کلان کشور ادامش بده . اون وقت دیگه کسی به حال کشورای منطقه غبطه نمیخورد

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Ahmad

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      میدونید زورم از چی میاد؟
      داشتم توی دیوار چرخی میخوردم،طرف حواله جانبازی داشته bmw مدلش دقیق یادم نیست ۶ میلیارددد!!!!
      حقیقتا انقدر بد بخت شدیم که این چیزا برامون طبیعی شده و نای فکر کردن بهشونم نداریم ۶ میلیاردددد اخه حواله؟؟!!!
      اقا چرا نباید ازادی داشته باشیم مثل کشورای دیگه ماشین مورد دلخواهمونو بخریم چرا؟چرا واردات ازاد نیست گناه ما کجا بود؟عمری کار کنیم نهایت زورمون به یه ماشین چینی برسه گه توی خارج ۱۳ هزار دلاره و حقوق نهایت ۳ ماه یا اصلا ۴ ماه!!!خستمون کردن دیگه این مافیای لعنتی خودرو چرا کسی رسیدگی نمیکنه.چرا واردات برای بازیکن فوتبال ازاد بود و رنجرورر برای خودش اورد ولی برای ما بستس؟یعنی مارو حیوون میدونن؟ببخشید ریپ زدم دلم پر بود.

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. جمشید

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (440 ديدگاه)

        باز خوبه یک عمر کارکردی میتونی ماشین چینی بخری اما خیلی از مردم یک عمر کار کردن پراید هم نمیتونن بخرن

        موافقم 13
        مخالفم 1
  3. مسعود صادقی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من متاسفانه این خودرو رو پیش خرید کردم حالا حتی برای 1 دقیقه هم که شده دلم قرص نیست خانوادم رو سوار ماشین بکنم . شرکت باید حق تعویض این خودرو رو به مشتریانش بده

    موافقم 11
    1. Avan

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      البته این که فراخوان هم داده‌اند سرکاری هست.می روند اوجا چکشون می کنند و می گویند ماشینتون مشکلی ندارد.اساسا اکسل مشکل نیست بلکه اتصالش مشکل داره که فکر نکنم قابل حل باشد.

    2. ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      اتفاقا ماشین ایمنیه ولی وقتی تحویلش گرفتی بفروشش یه مینی ون هایما بخر
      سگش شرف داره به تیگو و ام وی ام
      نگران قطعات هم نباش هم دوام بالایی داره هم چون ایران خودرو عرضه می‌کنه همه جا نمایندگی داره!!!
      کلی هم آپشن داره میتونی خانواده رو سوار کنی بری کل ایرانو دور بزنی
      کم نمیاره این ماشین تو سربالایی یا تعادلی که داره رو اصلا فکر نکنم دیده باشید !!!
      من سوار شدم میگم اونا سوار نشدن الکی از خودشون حرف درمیارن
      من نمیگم رقیب بی ام و و بنز و اینا میشه ولی ون خوبیه از بنز و بی ام و هم بهتره در مواردی!!!(شوخی)
      ون هایما زیبایی خاصی رو داره
      شتاب بالا و صدای توربو دلنشین و قدرت بالاتر از چینی های اشغال دیگه!!
      این ماشین وحشیه
      کلی آپشن داره یه گرم کن داره سه تا درجه داره خیلی خوبه حال میده و یه مانیتور هم داره سقفش هم پانوراما هست تو هوا باز می‌کنی بچه ازش می‌تونه بره بیرون یا من خودم با این سنم از پانوراماش رفتم بیرون و خیلی حال داد(ماشین دوستمه که باباش براش خریده بود)
      حالا تنها بدیش اینه جسه بزرگی داره حالا اونم یه پراید قدیمی میخری میندازی گوشه خونه واسه مواقع ضروری که مثلا میری خرید اون ور شهر
      و من میتونم بهت تضمین کنم
      تو این سایت شرف ندارم اگه واقعا ون هایما بخری و خوشت میاد!!!
      بی شرف صدام کنید تو سایت!
      به جان تک تک کامنت هام قسم میخورم
      خیلی ماشین خوبیه
      خوراک مسافرت!!!

      موافقم 1
      مخالفم 20
      1. a-khosroshahi

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        هایما جزو خودروسازهای تاپ چین هم نیست.
        جیلی و ام جی و یی وای دی و… خیلی جلوتر از هایما هستن. توی دراز مدت و بعد از چند سال استفاده باید این چیزهایی که میگید(که منطق خاصی هم معلومه پشت اش نیست و صرفا احساسی هست) سنجیده بشود.

        1. ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          اتفاقا بهترین خودروساز چین از نظر منه ولی باید محصولات زیادی رو مثل جیلی و بی وای دی عرضه میکرد دوست عزیز

      2. Avan

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        شما دلال هایما و ایران خودرو هستی؟

        1. ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          نه طرفدارش هستم سوار نشدیم ونش رو ببینی چه خوبه !!!

          موافقم 1
          مخالفم 5
    3. a-khosroshahi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      حق تعویض؟ فکر میکنید فرق زیادی میکنه؟
      تحویل گرفتید بفروشید و یه خودروی کارکرده کره ایی بخرید. به همین راحتی.
      مشتری برای ماشین چینی هم زیاده.هنوز هستن کسانی که ظاهر رو بر ایمنی ترجیح میدن و نگاه بلند مدت به خودرو ندارند.

  4. محمد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بی توجهی به کیفیت خودرو و حقوق مصرف کننده ،
    مقوله ای که ایرانی های زیادی بخاطر ۲ ابر خودرو ساز
    (به زعم خودشون) داخلی ،با پوست و گوشت حسش میکنند. این قضیه چیز جدیدی نیست.
    فقط جان و مال مردم هست که از بین می‌ره. و اون هم اهمیتی نداره براشون، والا این همه زمان برای ارتقای کیفیت و امنیت کافی بود.

    موافقم 14
  5. MjM

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (740 ديدگاه)

    کیفیت و حقوق مصرف کننده!؟
    سال های ساله که دیگه وجود خارجی ندارن
    دروغگویی، وقاحت، دزدی، عدم پاسخگویی ، بی مسئولیتی و…. سرلوحه کار نهاد ها و سازمانها و مدیران و مسئولان این مملکته

    موافقم 16
  6. ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    میگن یه محصول جدید میخواد به اسم ام وی ام x77 بیاد
    راستی دوستان
    چرا پول خودتونو پای این ماشین کوچولوی چینی که اندازه ۲۰۶ هست و چهار برابر قیمتشه دور می‌ریزید
    یکم پولتون رو بیشتر کنید مینی ون هایما بگیرید
    اون امتحانشو پس داده شرط می‌بندم ازش راضی میمونید
    از این آشغالا بهتره
    چری اشغال و ام وی ام اشغال و لیفان اشغال و جک اشغال فقط آبروی چین رو بردن ولی اگه برید محصولات بالا مثلا محصولاتی از خودرو ساز های بزرگ چین مثل هایما یا جیلی و بی وای دی بخرید واقعا راضی هستید

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      همینجوری یه 👎 میدید میرین
      نمی‌فهمید من می‌خوام شما راحت باشید !!
      می‌خوام آسوده باشید می‌خوام از تعمیرگاه دور باشید من بد شما رو نمیخوام الا بلا…
      من دوست ندارم شما رو تو تعمیرگاه معطل یه قطعه کوچیک کنن
      واسه همین میگم اینا رو بخرید
      ماشین مینی ون به اون قشنگی
      ولش کردید رفتید هیچ اهمیتی بهش نمی‌دید
      اصلا حقتون همون اشغال سواری نیست ؟
      حقتونه برید تیگو و ام وی ام سوار شید اکسلش در بره یا حلبی های ایرانی سوار شید یه پیج لاور هم براش بزنید
      ولی ماشین های قشنگ و خوبی که بهتون معرفی میکنم رو بچسب پسر!!

      موافقم 0
      مخالفم 15
  7. OM.01

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    یه X55 pro اکسلش شکست و 5 دور ملق زد اما سرنشینان زنده موندن و سالم بودن فقط یکی رفت بیمارستان همه رسانه ها دارن دربارش مطلب میزارن توقف شماره گذاری شد!

    حالا هرماه ده ها پارس 405 سمند کشته میده بخاطر بدنه حلبی اما همچنان مشتقاتشون تولید میشه سورن و پارس XU7پلاس و…! و خیلی از جوان ها عاسقشونن! 🤦‍♂️

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2852 ديدگاه)

      قطعا خودروسازی چین حتی با برندهای درجه ۲ و ۳ خیلی از ماشین‌های ایرانی پبشرفته‌تر هست
      تازگی فیلمی دیدم که تیگو ۷ با ۴۰۵ تصادف کرده و اتاقش سالم مونده اما پژو اصلا قابل شناسایی نبود

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        آقای اشتری کسی زنده مونده؟

    2. A.m.A

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      یه نگاهی هم به تفاوت قیمت داشته باش خب کسی که میتونه فونیکس fx و x55 سوار شه که سمت پارس و سمند نمیره و برعکس کسی که پارس سوار میشه پولش به اونا نمیرسه

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      عالی واقعا درست میگید.
      من میگم چرا دوربین کل فیلم گرفته چجوری اونجا دوربین آماده بوده.
      مدیران خودرو با این خودرو فروش فوق العاده ای کرد.

  8. زیزیگولو

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    احتمالاً اینم به زودی راهی بازار خودروی ایران میشه!!!!!!! ……… با یه بررسی ساده تو بازار خودروی کشورمون راحت متوجه میشیم که این اولین وآخرین باری نیستش که شرکتای کمتر شناخته شده دنیا و خصوصاً چین محصولاتشونو با ایرادای بزرگ میفرستن تو بازار ایران و حالا درسته که احتمال وجود ایراد تو همه ساخته‌ های دست بشر وجود داره ولی چین با انتخاب بازار کشورایی مثل ایران بدلیل بی توجهی مسئولان به حقوق شهروندانش و مسائل دیگه از محصولات بنجلش رو که قیمتی خیلی پایینتر از آمریکاییا و اروپاییا و ژاپنیا دارن به بازار عرضه میکنن تا با آزمایش واقعی و طولانی مدت خودروهاشون به وسیله مردم و نه مهندسای شرکتاشون ایرادای کشف شده را یکی، یکی برطرف کنن ………خودروسازای داخلیم همیشه تو تولید ماشینای معیوب شهره خاص و عام بودن کلی سیاستی عجیبی رو انتخاب کردن تا با اصطلاح گردن‌گیری تقصیر رو بندازن گردن مشتری و کج‌بودن زمین و غیره و ذالک ……….

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درسی شد تا از این به بعد خودروسازان قبل از کنترل کیفی خودرو به کنترل کیفی خط تولید خودرو بپردازند
    کله ماجرای اکسل عقب امودا ۵ و ایکس ۵۵ پرو برمیگرده به یه کالیبراسیون نبودن نقطه جوش خط تولید چری تو برزیل!

    چری همیشه تلاششو میکرد تا بگه از قطعات با کیفیت و خط تولید پیشرفته استفاده می‌کنه و این بارها در مقالات پدال هم دیده میشه اما گویا به استاندارد بودن خط تولید پیشرفتش توجهی نداشته

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. علیرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (224 ديدگاه)

    خداروشکر اینقدر قیمت کارخانه رفته بالا که هیچکس نمیتونه از سایپا و ایران خودرو بخره و ایشاالله فروش به صفر میرسه و در این دو کارخانه تخته میشه

    موافقم 16
  11. علی جردن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    حقوق مصرف کننده اگه رعایت میشد اول باید واردات خودرو آزاد بود و محدودیت قیمتی و حجم موتوری برداشته میشد!.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. جمشید

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (440 ديدگاه)

      CKD و SKD و واردات و همه و همه شده فقط چینی

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        کاش واردات آزا بود میتونستیم ماشینای آخرین سیستم چانگان و شیائومی هارو تو ایران ببینیم.

        موافقم 3
        مخالفم 9
  12. آرمان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش این قدر که روی مدیران خودرو حساس شده‌اند روی شرکت های تولید کننده دولتی هم حساس بودن.
    قطعا کیفیت و استحکام این خودروهای مونتاژی خیلی خیلی بیشتر از خودروهای تولید داخل هست.
    هر چند که استحقاق مردم ایران خیلی بیشتر از اینهاست.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. آرمان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش این قدر که روی مدیران خودرو حساس شده‌اند روی شرکت های تولید کننده دولتی هم حساس بودن.
    قطعا کیفیت و استحکام این خودروهای مونتاژی خیلی خیلی بیشتر از خودروهای تولید داخل هست.
    هر چند که استحقاق مردم ایران خیلی بیشتر از اینهاست….

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Taha shahbeiki

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      آقا اکسل در رفته ربطی به کیفیت نداره نمیتونه راه بره حالا درست محصولات داخلی کیفیت چندانی ندارند ولی اینطوری هم که نیستند این فقط مربوط به X55 نیست طبق اخبار هایی که تا حالا منتشر شده مربوط به X22 که به احتمال زیاد X33 cross هم همینطوره گندش در میاد مربوط به FX هم هست که این ها هم اکسلشون در رفته.

  14. کوروش

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    متاسفانه موضوع به X55 خلاصه نمی شه، همین الان یه ویدیو از X22 پرو دیدم که در شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های ترکیه بازتاب داشته! هیچ وقت به مدیران خودرو و برند چری حس خوبی نداشتم!

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. 𓄂PARSA𓆃

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مدیران خودرو❌️
    مافیا خودرو ✅️

    موافقم 13
    مخالفم 1
  16. افشار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (772 ديدگاه)

    آقای اشتری همین که عکس mvm x55 را گذاشتید حرفهای زیادی درش نهفته هست چون این روزها شده کانون توجه مردم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. حسن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    حکایت ملت ایران عینا مشابه این ضرب المثل لریه
    میگن طرف نشسته دم در توالت حاجت میطلبه

    دقیقا حکایت بی مصرف بودن مسئولین مملکت و نادان بودن مردم را میرسونه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. محمود مرادی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزاران هزار نفر از مردم ایران طی سال‌های اخیر بخاطر ضعف ایمنی خودرو پراید کشته یا معلول شدند آیا اتفاقی افتاد؟ فراخوان یا توقف تولید محصول شد؟ آیا توقف شماره گذاری شد؟یا در ماجرای سوختن خودروهای 405 مونتاژ که بارها و بارها اتفاق افتاد هم همینطور. حالا بعد از 6 سال و سی هزار خودر که ازتولید X55pro میگذره بطور اتفاقی اکسل یکیش در رفت که میتونه هزاران دلیل داشته باشه، واقعا اینهمه تخریب و پیگیری و مقاله و فراخوان و توقف شماره گذاری و…
    موضوع دوم اینکه آیا کسی پیگیری کرد که چطور یه خودرو بعد از معلق زدن اونهم به تعداد زیاد شاسی و چهارچوب اتاق اینقدر سالم مونده و چطور اتفاقی برای سرنشینان نیوفتاد؟ اگر هر خودروی دیگه ای بود قطعا پرس شده بود و متاسفانه کشته میداد ولی در این خودرو خون از دماغ کسی نیومد؟ و آیا این نشان از کیفیت بالای این خودرو تو قسمت حفظ جان سرنشینان نیست؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
  19. بایرام دهاتی الوار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من تمامی نظرات دوستان را خواندم یک اتفاق در x55 افتاده وتمامی سر نشینان آن سالم هستند چرا اینهمه حساسیت در مورد خودروهای ایران خودرو سایپا نشان داده نمی‌شود‌‌که حتا درصورت تصادف شکل خودرو قابل تشخیص نیست. در نبود خوودوهای وارداتی با کیفیت تنها رقیب خود سازان داخی ذکر شده همین خودرو های چینی نسبتا با کیفیت از خودروهای داخلی میباشد که در تصادفات تلفات جانی خیلی کمتری دارد. آیا برای شما سوال نیست در مورد ایراد x55 اینهمه الم شنگه راه انداختند چرا؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Taha shahbeiki

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      نمی خواهم مثل تولید کننده ها توجیه کنم ولی قطعاً ایمنی یک اتومبیل 20 هزار دلاری از ماشین 10 هزار دلاری بهتره و این باعث نمیشه که یه پارس به فرض 5 هزار دلاری بنجلی که بیسیک مال دهه 80 میلادیه بتونه با x55 رقابت کنه و درسته که با شرایط بسیار ویژه ای برای فروش داره اما شرایط بسیار خوبی هم برای خودش هست که می‌تونه ماشیناش رو با قیمت بیشتر بفروشه و موضوع جالب اینجاست که کمتر جایی ازش میگن اینه که بیشترین ارز تخصیصی رو بهش میدن و الان مشتری کمترین توقعش اینه که اکسل سرجاش وایسته!

  20. Taha shahbeiki

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    باید عذرخواهی کنه این شرکت اونم تو مارکتی که هم بیشترین ارز تخصصی رو بهش میدن که اگه به ایران خودرو و سایپا میدادن مطمئنم وضعیت محصولاتشون بهتر بود ،هم اجازه میدن دو برابر بازار جهانی محصولات رو بدون مجودیت قطعات یدکی بفروشه لعنت به مافیای چینی مانع واردات و مزدور های داخلی!

  21. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    همان شرکت استاندارد و بازرسی کیفیت ایران در سنوات قبل ، به اکثر خودروهای مدیران خودرو ۳ و ۴ ستاره کیفیت اختصاص داده بود….عملا تا زمانی که نظارت و ارزیابی کیفیت برعهده ارگان هایی تحت نفوذ و رانتی باشد ، اوضاع کیفیت خودرو و دیگر اقلام و کالاها به همین منوال است.‌‌‌…
    بهتر است با تعریف استانداردهای ملی خودرو ، زیر نظر اداره استاندارد و با نظارت اداره استاندارد پیگیر موضوع باشند.‌‌‌‌..وقتی خود وزارت صمت توسط شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران که سهام دار اصلی شرکت بازرسی خود وزارت صمت می باشد ، اوضاع همچنان به همین صورت خواهد بود که می بینید…..
    خطر شرکت های خصومتی در نظارت و ارزیابی از نظارت دولتی بیشتر و ضرر بیشتری دارد ، چون با ظاهر مستقل و ذینفع نبودن عملا بصورت دولتی و وابسته نظارت و ارزیابی را انجام می دهند….

  22. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    سلام که سلامتی میاره
    مدیران خودرو با فروش این مدل خیلی سود کرد.
    چرا دوربین اونجا بوده نمیدونم کامل
    ولی به نظرم بدخواه داشته.
    🫠🫠🫠

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Taha shahbeiki

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      مگه در مالزی و جاهای دیگه برای fx و x22 هم دوربین گذاشته بودن اون به احتمال زیاد دوربین پلیس راهور بوده.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  23. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ای کاش نویسنده این متن به جای عقده گشایی مغرضانه بر علیه خودروهای چینی و سیاه نویسی محض بر علیه مدیران خودرو و محصول آن (ام وی ام X55)،با یک دیدگاه فنی و موشکافانه حادثه مربوط به «در رفتن اکسل عقب ام وی ام X55» در اتوبان را بررسی می کرد و به جای نگاهی عقب مانده و سطحی و کلیشه ای،کمی عمیق تر به این قضیه و زوایای پنهان آن توجه می کرد.به نظر بنده کل قضیه در رفتن اکسل عقب ام وی ام X55 و واژگونی آن در اتوبان،ناشی از اجرای یک برنامه ریزی دقیق و البته توطئه ای کثیف در راستای تخریب وجهه شرکت مدیران خودرو و محصولات آن،از جمله X55 بوده هست.برای اثبات این مدعا توجه شما را به فیلمی که از چپ کردن ام وی ام X55 در اتوبان پخش شد جلب می کنم.اگر با دقت فیلم مذکور را دیده باشید اولین نکته ای که توجه شما را به خود جلب می کند وجود دوربینی ثابت در لاین روبرو یا لاین مخالف تردد ام وی ام X55 در اتوبان هست؛انگار خود فیلم بردار هم آگاه بود که بزودی در این ناحیه حادثه ای روی می دهد و درست شبیه به ضبط سکانسی از یک فیلم سینمایی منتظر فرصتی برای ضبط آن رویداد بوده است.سئوال این است فیلم بردار از کجا از این موضوع خبر داشت؟چه کسانی به او این موضوع را خبر داده بودند؟آیا خود فیلم بردار این حادثه هم جزو تیم توطئه گران بود؟در ضمن،هنوز یک متن کارشناسی و فنی از تیمی بی طرف در زمینه حادثه ای که برای ام وی ام X55 در اتوبان روی داده منتشر نشده است و تا این لحظه هنوز مشخص نیست که دلیل واقعی حادثه چه بوده است.اگر فرضا اکسل عقب این خودرو مشکل داشت آیا هیچ سابقه تعمیراتی در این مورد وجود دارد؟آیا سامانه فنربندی این خودرو قبلا توسط تعمیرکاران غیر مجاز و بی تجربه دستکاری شده بود؟آن تعمیرکاران چه کسانی بودند و آیا بین آن تعمیرکاران و فیلمبردار حادثه ارتباطی وجود دارد؟توجه شما را به این نکته جلب می کنم که سامانه به کار رفته در محور عقب ام وی ام X55 از نوع «محور پیچشی» یا همان تورشن بیم (TORSION BEAM) با یک میله صلب هست.این سامانه با آنکه از ساختاری ساده اما بادوام بهره می برد،در زمان تردد،بسیار نرم بوده و حتی حالتی شناور و گهواره ای دارد.مشابه این سامانه در محصولات دیگر شرکت چری هم استفاده شده و بسیار بعید است که چنین سامانه نرم و انعطاف پذیری با یک ضربه از جای خود خارج شود.بسیاری از محصولات قدیمی مدیران خودرومثل ام وی ام 315 هم از این سامانه استفاده می کنند و تا به حال مشکلی برای آنها پیش نیامده است.اگر نظر نهایی من را بخواهید،به نظرم کل حادثه واژگونی ام وی ام X55 در اتوبان یک توطئه کثیف و برنامه ریزی برای تخریب وجهه مدیران خودرو و ضربه زدن به بازار محصولات آن در ایران بوده هست.با توجه به تجاربی که شخصا از رانندگی با محصولات مدیران خودرو دارم،به احتمال 99 درصد فنربندی این خودرو قبلا دستکاری شده بود و وجود فیلم بردار در اتوبان هم ثابت می کند که این حادثه دقیقا از پیش و البته بدون آگاه نمودن سرنشینان بخت برگشته آن خودرو،برنامه ریزی شده بود.البته برای توطئه گران کثیف این پروژه و نویسندگان این سناریوی وحشتناک،جان سرنشینان آن خودرو هیچ اهمیتی نداشت و احتمالا هدف آنها این بود که از این حادثه کشته ای هم بیرون بیاید که تا بدین دستاویز،تیر خلاص را بر پیکر مدیران خودرو زده و این شرکت برای ابد از دور رقابت در بازار ایران خارج کنند.خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت و تیر توطئه گران حداقل در این مورد به سنگ خورد.در هر حال،باید یک تیم فنی و پلیسی زوایای گوناگون این ماجرا را دقیقا و با حوصله بررسی کند و اول از همه سراغ آن فیلمبردار کذایی در اتوبان برود.سرنخ این ماجرا ازکشف هویت آن فیلم بردار تازه شروع می شود و به توطئه گران اصلی ختم می گردد.

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2852 ديدگاه)

      ممنونم از توضیحات

      1. ناشناس

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (753 ديدگاه)

        انجام وظیفه بود.تجربه رانندگی بدون مشکل و روتین با ام وی ام 315 دست دوم چند ساله با سامانه فنربندی همسان و با سرعت های بالای 120 کیلومتر آنهم هزاران بار در جاده های پر دست انداز بین شهری وجود دارد.اصلا به ندرت پیش می آید که سامانه فنربندی یک خودرو بدون سابقه خرابی و یکدفعه و آنی و آن هم در سرعتی پایین (80 کیلومتر) از محل نصب خود خارج شود.چنین چیزی اصولا غیر ممکن هست مگر آنکه آن سامانه فنربندی آن از قبل دچار خرابی حاد و مزمن و دامنه دار شده باشد.مهمترین پرسش ها در این میان چنین هست : این خودرو (ام وی ام X55 واژگون شده) مدل چه سالی بود و کارکرد آن چند کیلومتر بود؟آیا مالک این خودرو قبلا سرویس های روتین خودرو را در مراکز تعمیراتی مدیران خودرو انجام داد؟ سوابق تعمیراتی این خودرو چه چیزی را نشان می دهند؟ آیا مالک این خودرو قبلا شکایتی در مورد سامانه فنربندی خودروی خود داشت؟اگر شکایتی داشت به کجا برای تعمیر آن مراجعه نمود؟سوابق آن تعمیرات کجا هسنتند؟ و…

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. آرین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          تیکه انداخته بهت داداش

        2. امیر

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          وقتی خود کمپانی تایید کرده یکسری خاص با یک پارت نامبر خاص مشکل داشته، این دفاع شما محلی برای بحث اصولا نداره و نمونه های متعدد در دنیا هم اتفاق افتاده پس ربطی به این همه طرح تئوری توطئه که عشق ما ایرانی هاست نداره.

  24. علی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    عزیزان. نقص فنی. با تصادف فرق داره نقص فنی ایراد در تولید هست ولی تصادف بی دقتی راننده خواهشاً مقایسه نکنید اگه طرف با پراید تصادف کرده بی‌دقتی یا اشتباه راننده بوده . بخاطر نقص فنی یا اشتباه تولید کننده نبوده که
    اینکه خودرو ناقص تولید بشه نقص داشته باشه بعدش بیای اینطوری ماله بکشی و استدلال بیاری بگی به به چه چه. چه ایمنی داره ؟؟؟ اگه خانواده خودت داخل اون بود هم همینطوری میگفتی

  25. علی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    این خودرو نقص فنی در موقع تولید داره. باید برطرف بشه
    نه اینکه بگیم طرف با پراید تصادف می‌کنه پراید ضعیف هست به این میگن مغلطه و ماله کشی به ایراد واضحی که خود تولید کننده قبول داره ولی ما ایرانی ها می‌خوابیم با مغلطه از روش رد بشیم

    1. احمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقصراصلی دولت است که باسو استفاده ازملت سالهاست به توسط شرکت های خودروسازی به استثماروبهره کشی ازمردم ادامه می دهند وظلمی که به مردم می کنند دردنیانمونه ندارد.

  26. مهران

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    0

    تحویل آریزو 5 اسپرت. واریز نقدی بهمن. موقع تحویل ماشین تا زیر درب ها پر گل و خاک. از عقب ماشین را زده بودند تو جدولی چیزی. دیفیوزر خش و تو رفتگی داشت. نمایندگی که با کمال پررویی اول میگه امضا کن که همه چیز سالمه بعد ماشین را میتونی ببینی. البته برای احمق فرض کردن من هم یک دسته گل و یک جعبه شکلات دادند. بهش میگم تو حق نداری اول امضا کنی بعد ماشین را نشون من بدی. میگه رواله. ای ……دم توی روالتون. بعد که تشونش میرم میگه ما بدتر از اینها را تحویل دادیم ماشین را ببر تا بعد خسارت بدهند اگر کارشناس تایید کرد. یک لکه رنگ هم روی ستون ماشین داشت که میگه فضله…. تماس گرفتم مدیران خودرو. میگه شاسی را بر گردانید 3 الی 4 ماه طول میکشه… دلار که سهم همه ما بوده را دادن به اینها و….. صدر رحمت به ایران خودرو. حداقل به شعور آدم توهین نمیکنه. اول میگه برو ماشین را چک کن بعد تحویل میده..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا