چشم اندازهفته نامه

نگاهی به آمار فروش کراس‌اوورهای فول سایز در آمریکا در سال 2020

کراس‌اوورهای فول سایز در بازار ایالات‌متحده بسیار محبوب هستند و سالانه ده‌ها هزار دستگاه از این شاسی‌بلندهای بزرگ در این کشور به فروش می‌رسد. به همین دلیل، تقریباً همهٔ خودروسازان حاضر در بازار آمریکا نماینده‌ای در این بخش پرسود دارند. فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر از مدل‌های باسابقهٔ این بخش هستند اما طی سال‌های اخیر، کراس‌اوورهای فول سایز جدیدی مثل فولکس‌واگن اطلس، هیوندای پالیسید، کیا تلوراید و سوبارو ایسنت هم به بازار آمده‌اند و این کلاس را از همیشه رقابتی‌تر کرده‌اند؛ اما در این بازار بشدت شلوغ و رقابتی، کدام مدل‌ها در سال ۲۰۲۰ فروش بیشتری داشته‌اند؟ در این مطلب پاسخ این سؤال را خواهید فهمید.

۱۱-مزدا CX-9

فروش: ۲۷,۶۳۸ دستگاه

افزایش: ۲.۹ درصد

مزدا CX-9 یکی از بهترین مدل‌ها در این کلاس محسوب می‌شود اما بااین‌حال به‌جز یک سال، هیچ‌گاه فروش آن از ۳۰ هزار دستگاه فراتر نرفته است. البته سال گذشته درحالی‌که اکثر خودروها کاهش فروش داشته‌اند، فروش CX-9 با حدود ۳ درصد افزایش به ۲۷ هزار دستگاه رسیده است.

۱۰-نیسان پث‌فایندر

فروش: ۴۸,۵۷۹ دستگاه

کاهش: ۲۶.۰ درصد

پث‌فایندر سالخورده‌ترین خودروی این کلاس محسوب می‌شود و به همین دلیل فروش آن سال گذشته با کاهش چشمگیر ۲۶ درصدی به ۴۸ هزار دستگاه رسیده است. البته به‌زودی نسل جدید این ماشین معرفی خواهد شد تا اوضاع فروش آن در این بخش رقابتی سروسامان بگیرد.

۹-فولکس‌واگن اطلس

فروش: ۵۹,۴۲۲ دستگاه

کاهش: ۲۷.۱ درصد

فولکس‌واگن اطلس یکی از مدل‌های نسبتاً تازه‌وارد به بخش کراس‌اوورهای فول سایز محسوب می‌شود زیرا تنها حدود چهار سال است که در بازار حضور دارد ولی بااین‌حال سال گذشته فروش آن کاهش چشمگیر ۲۷ درصدی داشته است. البته دلیل عمدهٔ این کاهش می‌تواند عرضهٔ مدل کوچک‌تر اطلس کراس اسپرت به بازار باشد.

۸-سوبارو ایسنت

فروش: ۶۷,۶۲۳ دستگاه

کاهش: ۱۷.۵ درصد

مثل اطلس، سوبارو ایسنت هم مدلی تازه‌وارد بوده و در سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکا عرضه شد. این کراس‌اوور جدید ژاپنی سال ۲۰۱۹ با تجربهٔ فروش ۸۲ هزار دستگاهی اوضاع خیلی خوبی داشت اما سال گذشته فروش آن با ۱۷ درصد کاهش به ۶۷ هزار دستگاه رسیده است.

۷-جی‌ام‌سی آکادیا

فروش: ۷۲,۵۳۸ دستگاه

کاهش: ۲۷.۰ درصد

آکادیا در نسل کنونی خود کاهش اندازهٔ قابل‌توجهی داشته تا از محدودهٔ شورلت تراورز خارج شود و به همین دلیل حالا بیشتر به کراس‌اوورهای میان سایز نزدیک شده ولی بااین‌حال آکادیا هنوز هم بیش از ۴.۹ متر طول داشته و به سه ردیف صندلی مجهز است و بنابراین می‌تواند در بین فول سایزها قرار گیرد.

۶-کیا تلوراید

فروش: ۷۵,۱۲۹ دستگاه

افزایش: ۲۸.۲ درصد

کیا تلوراید اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. این تحسین‌ها و جوایز خود را در میزان فروش تلوراید هم نشان داده‌اند زیرا علیرغم شیوع کرونا و کاهش کلی فروش خودرو در سال ۲۰۲۰، فروش این کراس‌اوور کره‌ای با افزایش قابل‌توجه ۲۸ درصدی به ۷۵ هزار دستگاه رسیده است.

۵-هیوندای پالیسید

فروش: ۸۱,۹۰۵ دستگاه

افزایش: ۱۸۵ درصد

هیوندای پالیسید اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب می‌شود که پالیسید به‌طور کامل در بازار حضور داشته و به همین دلیل فروش آن به نزدیک ۸۲ هزار دستگاه رسیده است.

۴-هوندا پایلوت

فروش: ۱۲۳,۸۱۳ دستگاه

کاهش: ۸.۳ درصد

هوندا پایلوت که از سال ۲۰۰۲ در بازار حضور دارد، همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس بوده و فروشی بیش از صد هزار دستگاه داشته است. فروش پایلوت در سال ۲۰۲۰ نیز تنها ۸ درصد کاهش داشته و به ۱۲۳ هزار دستگاه رسیده است.

۳-شورلت تراورز

فروش: ۱۲۵,۵۴۶ دستگاه

کاهش: ۱۴.۶ درصد

شورلت تراورز هم مثل پایلوت همواره از مدعیان جدی بخش کراس‌اوورهای فول سایز بوده است اما در سال ۲۰۲۰ فروش آن به ۱۲۵ هزار دستگاه رسیده که کاهشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. البته امسال فیس‌لیفت تراورز به بازار خواهد آمد و احتمالاً فروش آن‌را افزایش خواهد داد.

۲-تویوتا هایلندر

فروش: ۲۱۲,۲۷۶ دستگاه

کاهش: ۱۱.۳ درصد

تویوتا هایلندر در کنار فورد اکسپلورر پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز بازار آمریکا محسوب می‌شود تا جایی که فروش آن طی چهار سال اخیر حتی از ۲۰۰ هزار دستگاه هم فراتر رفته است. در سال ۲۰۲۰ نیز هرچند فروش هایلندر ۱۱ درصد کاهش یافته اما بااین‌حال همچنان از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه پایین‌تر نیامده است.

۱-فورد اکسپلورر

فروش: ۲۲۶,۲۱۷ دستگاه

افزایش: ۲۲.۵ درصد

فورد اکسپلورر سال‌ها است که پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز بازار آمریکا محسوب می‌شود. البته سال ۲۰۱۹ به دلیل مشکلاتی که در فرایند تولید نسل جدید این کراس‌اوور رخ داد، فروش آن کاهش چشمگیری یافت و تاج فروش را به هایلندر واگذار کرد اما سال گذشته اوضاع اکسپلورر عادی شد و فروش آن با ۲۲ درصد افزایش با ۲۲۶ هزار دستگاه رسید تا عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز دوباره از آن خود کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    وای گروه معظم خودروسازیه هیوندا و کیا از شرق دور ترکونده ?
    ۱۸۷٪ افزایش
    سوپر من اینجوری تو آسمون اوج نمیگرفت که نمودر فروش این شرکت گرفته
    مردم فهیمی داره آمریکا فرق جنس خوب و بدو میدونن

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. AMIR-REZA

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      دوست عزیز:
      هیوندای پالیسید ((اواسط سال ۲۰۱۹ )) به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب می‌شود که پالیسید به‌طور کامل در بازار حضور داشته
      البته قبول دارم در کل فروش خوبیه برا این ماشین

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. AMIR-REZA

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      دوست عزیز:
      هیوندای پالیسید ((اواسط سال ۲۰۱۹ )) به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب می‌شود که پالیسید به‌طور کامل در بازار حضور داشته
      البته قبول دارم در کل فروش خوبیه برا این ماشین

      موافقم 11
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سرجمع فروش پالیسید و تلوراید تازه از تنور دراومده با هزاران کارت صد آفرین و پروپاگاندا حدود ۱۵۰هزارتا فروخته و مقایسه‌اَش کنید با هایلندر فیس‌لیفت شده که بیش از ۷سال میشه در بازار پادشاهی میکنه بدون کارت صدآفرین و پروپاگاندا راه انداختن بیش از ۲۰۰هزارتا فروش !

      تازه تویوتا و لکسوس قول داده که بین سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ همه‌ی شاسی‌بلندهاشو نونوار میکنه و اونوقته که دیدن داره باز … !

      مردم فهیم آمریکا جنس خوب را میشناسند که تو سال‌هاست کره‌ای‌ها خودشون را ترکوندند اما تو جمع ۲۰پرفروش هم نیستند حتی ۳۰ پرفروش هم نیستند چون مردم آمریکا جنس‌شناسند ?? !

      شنیدین میگن طرف دست پیش را گرفته پَس نیوفته ، جریان فن‌پیج‌های کره‌ایه !

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. Amir Machine

        ۲۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        البته این هایلندری که الان تو بازاره فیس‌لیفت نیست، نسل جدیده که سال 2019 معرفی شده و انصافاً هم خیلی خوب فروخته

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          خیر امیرآقا
          فیس‌لیفت شده و هنوز نسل جدیدش نیومده !
          میتوانید تحقیق کنید و متوجه شوید !
          مثل لکسوس is جدید که همه فکر کردن جدید شده در صورتی که فیس‌لیفت هست !

          میدونستید سانتافه بعد از سه سال فیس‌لیفت زد امسال و پلت‌فرم را عوض کرده اما همچنان پافشاری میکنه که فیس‌لیفت شده و نسل عوض نشده چون خجالت میکشه اینقدر زود به زود ماشین عوض میکنه چون احساس خریدار اینه که ماشین تازه خریداری شُدَش کهنه شده و این از نداشتن اعتماد به نفس و بی‌اصالتی هست !

          موافقم 7
          مخالفم 9
        2. Amir Machine

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          لکسس IS درسته فیس‌لیفته ولی هایلندر واقعا نسل جدیده، یه نگاه به صفحه‌ش تو ویکی‌پدیا بندازین متوجه میشید
          این نسل چهارم هایلندره که با کد XU70 شناخته میشه، نسل قبلی XU50 بود
          نسل قبلی رو پلت‌فرم K تویوتا مشترک با لکسس RX ساخته شده بود اما این نسل روی پلت‌فرم جدید TNGA ساخته شده

        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          یه سر به سایت ( netcarshow ) بندازید در قسمت تویوتا و هایلندر ، گفته شده فیس‌لیفت !

          موافقم 3
          مخالفم 6
        4. Amir Machine

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          اینم متن سایت NetCarShow در مورد هایلندر 2020

          Toyota is on a major roll with new SUVs, especially the next-generation three-row 2020 Highlander which debuted at the 2019 New York International Auto Show.

        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          امیر آقا اونجایی که گفته فیس‌لیفت را ببینید و یه پاراگراف طولانیست فقط این قسمتش را خواندید !

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. RoadRunner

        ۲۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        هایلندر نسل جدیدشه، سال 2019 تغییر نسل داده، چجور ژاپنی بازی هستی که اینو نمیدونی؟

        به هیچ عنوان هم در حد رقبای کره ایش ظاهر نشده
        رجوع شود به نقد و بررسی و رنکینگ car and driver.

        موافقم 2
        مخالفم 6
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      نمیدونم قانون جدید را که امروز مجلس ایران تصویب کرده را فهمیدین یا نه ؟!!!

      مُخصر و مُفید باید بگم تا راحت‌تر دَرکِش کنید :

      امروز آقای محمدباقر قالیباف تصویب کردند که تمام ایرانیان اَعَم از مردمان شرق غرب جنوب شمال و مرکز کشور مُعَضَف هستند که یا عاشق تویوتا باشند یا مجبورند که عاشقش شوند مگر غیر از این باشه کارشون به دوستان خودجوش میباشد و به بدبختی‌های بعدی موکول و باید دست به دعا ببرند تا مگر شانس بیاورند و خلاص شوند !!!

      یه کلام ختم کلام ?☝️☝️☝️

      موافقم 5
      مخالفم 5
    5. mehran911

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      طرز فکر عمده ی دوستانی که نظر میدن در مورد هیوندای و کیا فقط باعث تاسف هستش
      کلا حرف هایی که در کامنت ها دیده میشه با واقعیت دنیا متفاوته در کل فضای کامنت های سایت خیلی وقته ی دنیای دیگه است
      بعضی وقتا ریشه های تعصب به قدری عمیق میشه که به توهم تبدیل میشه
      بگذریم …
      خوش باشید

      موافقم 11
    6. Ahmedreza2002

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      برادر من پارسال اولین سالی بوده که کاملا عرضه میشده
      2019 که نبوده کامل
      یکم فکر کنین خب

    7. AMG///

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      آقا دعوا نکنید
      همه قبول داریم که سوبارو از همه‌ی اینا بهتره
      ولی دم پالیسید گرم…. ۱۸۷٪ افزایش🤯
      مرسی هیوندای🇰🇷

      1. Mazda3

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        فروش بیشتر به منطقه و شرایط مربوط میشه مثلا تو اروپا فولکس واگن بیشترین فروش رو داره و تو امریکا هم فورد بیشترین فروش رو داره و تو آسیا هم تویوتا ولی اگه مقایسه بین خودشون باشه فولکس واگن و فورد و شورلت به میزان زیادی برتری دارن و بهتر از تویوتا و دیگر هموطنای اون هستن.

    8. یانکی

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      فورد اکسپلورر رو نباید تو این وارد کرد.چونکه پلتفرم دف عقب هست.و چندین موتور و سطح قدرت داره که از 300 اسب شروع میشه تا 035.040.در آخر 455 اسب.که وارد منتطقه عملکردیها یا همون پرفورمنس میشه.رقیبش هم داج دورناگو هستش که اونم بازه قدرت از 305 اسب داره تا 375اسب 475 اسب و 710 اسب.بزودی جیپ با گرند چروکی ال بهشون اصافه میشه

  2. AMIR-REZA

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    من به شخصه نسل جدید اکسپلورر رو بین تمام این گزینه ها بیشتر دوست دارم
    واقعا ماشین محشری ساخته فورد
    الن هم باز بعضیا هی میان دعوا میکنن و تیکه میندازن ، بابا ول کنین دیگه هر ماشینی یه ویژگی های خوب و ویژگی های بدی داره و هر کسی باتوجه به معیار های خودش مقایسه میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  3. VIPER

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    انتخاب من در این بین اول تراورز بعد اکادیا و در نهایت مزدا

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. Amir Machine

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    الان مثلاً تلوراید و پالیسید از لحاظ پلت‌فرم، موتور، گیربکس، تکنولوژی و… کاملاً باهم یکسان هستن و در اصل یه ماشین هستن با طراحی متفاوت، سود حاصل از فروششون هم تو جیب یه گروه میره
    حالا این دوتا باهم 157 هزارتا فروختن که یعنی میان رتبه دوم
    در مورد شورلت تراورز و جی‌ام‌سی آکادیا هم همین‌طوره و مجموع فروششون نزدیک 200 هزارتاس
    حالا بنظرتون ملاک قرار دادن مجموع فروش این مدل ماشینای هم‌خانواده درسته؟
    آیا میشه گفت جنرال‌موتورز مجموعاً 200 هزارتا کراس‌اوور فول سایز فروخته یا کار فورد و تویوتا ارزشمند‌تره که فقط با یه مدل بیشتر از 200 هزارتا فروختن؟

    1. حسین دهمرد

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      مهم حاشیه ی سود تو هر ماشینه ک ظاهرا تویوتا بیشتر سود میکنه. اگه به تعداد باشه پرایدم زیاد میفروشه.

      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        دقیقا??
        همونطور که فرمودید حاشیه سود تویوتا خیلی بالاست و نیسان کمترین حاشیه سود رو داره (در ژاپنی ها)

        1. Ahmedreza2002

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          تا جایی که میدونم فراری بیشترین حاشیه سود رو داره
          تو برندای تولید انبوه هم اوضاع تویوتا و بیمر از همه بهتره

        2. MOHAMMAD.n.r

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          اره فراری اول هست??
          من برند های اقتصادی رو گفتم.
          تویوتا بین اقتصادی ها اول هست.

  5. ツSAMURAIツ

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اکسپلورر و ه‍ایلندر واقعا عالین

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. ツSAMURAIツ

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    طراحان کیا اومدن کاغذ کاربن رو گذاشتن رو فورد اکسپدیشن و تلوراید رو به وجود آوردن
    واقعا تو کپی کردن اومدن رو دست چین

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. Benz

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اصلا من از هر چی کراس و شاسی بلند هست بدم میاد .من نمیدونم چرا از هر کسی میپرسیم ماشین چی دوست داری میگن شاسی بلند !!!!!؟؟؟؟ واقعا چرا مگه سندان ها چشونه که کل دنیا دارن اونا رو قربانی میکنند به خاطر همین با قاطعیت میگم : مرگ بر کراس اوور ها و شاسی بلند ها

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Farzad

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      خوب کاربردهایی که شاسی بلندها دارن سدان ها ندارن ، طبیعیه .

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Benz

        ۲۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        زیبایی که سدان ها دارن اون کراس اوور های مضخرف ندارند برای افرود هم از پیکاپ ها ( که خیلی بهتر از اونا هستند) میشه استفاده کرد . شاید بپرسی من برا چی انقدر از کراس اوور ها بدم میاد چون دارن جای همه خودروهارو میگیرن و تعدادشون بیش از حد زیاد میشه هر چیزی تعادلش خوبه.

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Ahmedreza2002

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          ( زیبایی که سدان ها دارن اون کراس اوور های مضخرف ندارند برای افرود هم از پیکاپ ها ( که خیلی بهتر از اونا هستند) میشه استفاده کرد .)
          سادس به جای یه پیکاپ و یه سدان یه دونه کراس اوور میخرن که تا حدودی جای جفتشون رو میگیره

        2. Farzad

          ۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          شاسی بلندها اونقدرام که میگید زشت نیستن ، شما یک رنجرور از نزدیک ببینی به عشق در یک نگاه اعتقاد پیدا خواهی کرد .

      2. Mf1

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (484 ديدگاه)

        بنظرم از لحاظ جاه دار بودن سدان ها هیچ فرقی با شاسی بلندها ندارن واز لحاظ آفردو بودن شاسی بلندها اصلا بدرد نمیخورن کسی که بخوا برا آفرود استفاده کنه رپتو یاجیپ لندرو میخره نه شاسی بلندهای بدون کاربرد

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اگر تو ایران با سدان مسافرت برید میدونید که یخورده رو اعصاب هستن. همش زیرشون میگیره.
      شخصا کراس اوور نداریم و فقط سدان داریم ولی اگر در اینده قرار باشه ماشین بخریم احتمال زیاد کراس اوور میخریم.

  8. Aryan kia

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    کسی که تو این جمع خیلی داره بهش ظلم میشه مزدا هست

  9. زیزیگولو

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    جالبه که کادیلاک اسکالید ۲۰۲۰ تو این لیست نبود!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      داداش اسکالید SUV فول سایز هست(شاسی مستقل هست)
      اینا کراس اوور فول سایز هستن (CUV فول سایز)
      اینا شاسی نردبانی مستقل و … ندارن و کوچک تر هستن.

      1. زیزیگولو

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        کاری با نوع شاسی ندارم چون درکل تیتر خبر گفته فول سایز ….. اسکالیدم فول سایزه دیگه

    2. حسین دهمرد

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      کلاسش فرق میکنه . البته تو کلاس مربوط به خود هم به خاطر ماهیت لوکسی که داره فکر نکنم تو آمار فروش رتبه بالایی داشته باشه در عوض تاهو و سابربن و یوکان قطعا آمار فروش بالایی رو نصیب جنرال موتورز میکنن.

  10. میثم

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    انتخاب من همون تویوتاست
    خیال آدم از بابت همه چیز راحته
    هوندا پایلوت هم واقعا چیز خوبیه
    کره ای ها هم خوبن و من تلوراید رو به پالسید ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. ماکان

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام من به سلیقه شخصی خودم آن دوتا شاسی بلند کره ای را مخصوصاً هیوندای پالیسید را خیلی دوست دارم .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. Farzad

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مقایسه فروش اکسپلورر و هایلندر با بقیه ی رقبا نشون میده که رقبا هنوز خیلی جای کار دارن . ( اما خوب پیشرفت هیوندای و کیا خوب بوده ، نمیشه منکرش شد ) مزدا هم اصلا ظاهر دلچسبی نداره !

  13. AMG///

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    فقط سوبارو ??

    1. میثم

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      سوبارو اگه یه دستی به سر رو روش بکشه خیلی عالی فروش میکنه

  14. Ali

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    هیچ وقت نفهمیدم ردیف سوم این خودرو ها به چه درد میخوره مگه قرار هست مسافر ببرن؟
    اگرم فضای بار میخوان میتونن پیکاپ بگیرن

  15. RezaRs

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    بازم دعوای کره ای و ژاپنی باو‌ صلواتی ختم کنین برین چارتا عکس پاگانی ببینین لذت ببرین از طراحیش

  16. Ramin

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فقط کیا تلوراید

    فقط هیوندای پالیسید.

    عشقشن عشق…
    هم خوبن هم مناسب.
    قیمت پایه جفتشون زیر 46 هزار دلاره…

    جی ام سی آکادیلا هم بدک نیست…

    ولی کادیلاک اسکالید کو ؟؟؟؟؟؟
    کسی میدونه کادیلاک اسکالید کجاس ؟؟

    ولی لایک و دیس لایک ها فیک دوستان منو کشته… ???

    پدال بزار کامنتم منتشر بشه…??? با سپاس…

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Ramin

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اخ…
      چی نوشتم..

      عشقن عشق….

      اشتباه تایپی شد….

    2. MOHAMMAD.n.r

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اسکالید suv فول سایز هست ولی سگمنت بالا کراس اوور فول سایز هستن.

  17. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    مثل همیشه رقابت بین هایلندر و اکسپلورر!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا