چشم اندازهفته نامه

احمقانه‌ترین آپشن های خودرویی کدام است؟!

وقتی بحث تجهیزات رفاهی و لوکس در خودروهای جدید باشد هیچ دورانی به اندازه عصر حاضر خوب نخواهد بود. حتی معمولی‌ترین خودروهای خانوادگی نیز از تجهیزاتی سود می‌برند که همین چند سال پیش در خودروهای بسیار گران‌قیمت دیده می‌شدند و شاید حتی بسیاری از آن‌ها در چنین خودروهایی وجود نداشتند.

اکثر این تجهیزات باعث شده‌اند خودروها ایمن‌تر شده و تجربه رانندگی بهتری داشته باشند؛ اما به اندازه وجود هر سیستم پایش نقاط کور یا دوربین دید عقب در یک خودرو آپشن هایی وجود دارند که کاملاً بی‌فایده بوده یا کارایی چندانی ندارند. در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به آپشن هایی که نبودشان هیچ تأثیر منفی روی کارایی خودرو نخواهد داشت. با ما همراه باشید.

  • افزایش دهنده محدودیت سرعت خودرو

آخرین باری که با خودروی خود سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت داشتید کی بود؟ تا زمانی که در اتوبان‌های آلمان تردد نکنید هرگز با خودروی خود سرعت‌هایی این‌چنینی را تجربه نخواهید کرد و بنابراین حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت موجود روی اکثر خودروهای اروپایی کفایت می‌کند.

اما حتی در کشورهایی همچون بریتانیا که حداکثر سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعتی وجود دارد و برای سرعت‌ بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دادگاهی می‌شوید، شما می‌توانید ۲۱۲۰ دلار را برای حذف حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت از روی خودروهایی همچون آئودی RS6 بپردازید؛ و اگر این کار به اندازه کافی احمقانه نیست باید دانست این محدودیت سرعت کاملاً حذف نشده و به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد. ۲۱۲۰ دلار برای افزایش سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت؟ نه مرسی!

  • سیستم‌های خودرانی که خودران نیستند

یک روزی بالاخره شما خواهید توانست وارد خودرو شده و مشغول تماشای فیلم شوید و چند دقیقه بعد نیز با استفاده از سیستم‌های خودران به مقصد خود برسید؛ اما در حال حاضر باید فرمان را در دست بگیرید و توجه کاملی به جاده داشته باشید. سیستم‌های خودران کنونی در مواقعی مفید هستند که شما برای مثال بتوانید آهنگی را عوض کنید و چند لحظه‌ای مشغول کنترل چیزهای دیگر در خودرو شوید.

اما احمقانه‌ترین آپشن در این بخش پکیج خودران کامل تسلا است. FSD اخیراً از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تغییر وضعیت داده اما این مبلغ پرداختی هیچ توجیهی ندارد و خود مهندسان تسلا می‌گویند دسترسی به سیستم خودران کامل سال‌ها زمان خواهد برد.

  • ورودی‌های هوایی که با نمایشگر کنترل می‌شوند

نمایشگرهای لمسی برای خودروهای در حال حرکت ایده خوبی نیستند. البته وقتی در ترافیک باشید این نمایشگرها بسیار خوب خواهند بود و کاربردی‌تر از دکمه‌های چرخشی قدیمی جلوه خواهند کرد؛ اما وقتی می‌توانید با انگشتان مبارک خود جهت ورودی‌های هوای کابین را تغییر دهید پس چرا باید این کار را با استفاده از نمایشگر لمسی انجام دهید؟ از نظر ما این یک پسرفت است.

  • آپشن های حذف سیستم صوتی و تهویه مطبوع

از پورشه ۹۱۱ GT3 گرفته تا هاچبک های داغی همچون هوندا سیویک تایپ R گرفته، خودروهای پرفورمنس معمولاً فاقد آپشن هایی همچون سیستم تهویه مطبوع هستند تا به این ترتیب سبک‌تر شده و پرفورمنس آن‌ها بهبود یابد.

اما این کار فقط حدود ۱۵ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می‌دهد. چند نفر از ما با کاهش چند ده گرمی وزن خود زیباتر جلوه می‌کنیم؟ همچنین از نظر ما فردی که خودروی کولردار دارد سریع‌تر از فردی که مالک خودرویی بدون کولر است یک دور پیست را طی خواهد نمود. حذف سیستم صوتی نیز مشکل دیگری است که وجود دارد. شنیدن یک موزیک خوب بهتر است یا گوش دادن به صدای پیشرانه ۴ سیلندر پیش پا افتاده‌ای که مانور زیادی هم روی آن داده شده است؟

  • لانچ کنترل

احتمالاً لانچ کنترل بی‌فایده‌ترین آپشن ک خودروست زیرا شما از آن استفاده نخواهید کرد و اگر هم از آن برای پز دادن پیش دوستان خود استفاده کردید دیگر به فکر استفاده دوباره از آن نخواهید افتاد.

در مراحل اولیه توسعه این تکنولوژی، گیربکس SMG ب ام و تنها پس از چند بار استارت سنگین داغ می‌کرد و سؤالات زیادی درباره مفید بودن این ویژگی وجود داشت.

  • کیت‌های تعمیر لاستیک

قطعاً برای شما نیز پیش آمده که میخ‌های بزرگی را در داخل لاستیک خودروی خود مشاهده کرده‌اید. برخی افراد پس از دیدن لاستیک پنچر شده صندوق‌عقب را باز کرده تا یکی از فوم‌های لاستیک و کمپرسور کوچک به درد نخور را پیدا کنند. بهتر نیست بجای این کارها یک لاستیک زاپاس فول سایز و جک را انتخاب کرده و سریعاً لاستیک پنچر را تعویض کنید؟

  • ترمزهای کربن سرامیکی روی خودروهای جاده‌ای

درست همانند آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی، ترمزهای کربن سرامیکی نیز روی یک خودروی جاده‌ای جالب نخواهند بود. بله این ترمزها می‌توانند قدرت توقف را بالاتر ببرند اما تا زمانی که شما در نوربرگ رینگ حضور پیدا نکنید استفاده از این ترمزها هزینه صرف شده را توجیه نخواهد کرد.

پورشه حتی می‌گوید شما باید ترمزهای استاندارد را انتخاب کنید زیرا علیرغم شهرت ترمزهای کربن سرامیکی، دیسک‌های کربنی در ترمزهای سنگین استهلاک بالایی دارند. یکی از سخنگوهای پورشه استرالیا گفته بود جامعه هدف روتورهای کربنی ۱۰ هزار دلاری افرادی هستند که تمیز کردن چرخ ها را دوست ندارند زیرا این ترمزها گردوغبار را روی رینگ بر جای نمی‌گذارند.

به نظر شما چه آپشن های دیگری را می‌توان در این لیست قرار داد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    سیستم لانچ احمقانس؟؟؟

    1. R@m!n

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      برای ۹۰ درصد مردم بله چون هیچ وقت از حداکثر توان ماشینشون نه می تونن نه می‌خوان استفاده کنن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. افشار

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (772 ديدگاه)

      احمقانه ترین کار دنیا کوپ کردن پراید و رینگ انداختن زیر پراید و بستن سیستمهای صوتی و تصویری گران قیمت روی پراید هست ! چقدر احق هستن همچین آدمهایی

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. شاهین

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام
        علایق هر فردی متفاوته و نباید به خاطر اینکه چنین کارهایی انجام میشه به اونها توهین کنیم. این دیگه ساده ترین اصل تو روابط انسانی هستش!

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. محمدرضا

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          آقا شاهین شما خودت تیتر این مطلب و ترجمشو انتخاب کردی چرا .پس اون ها هم حق دارن برای خودران تسلا ۱۰هزار دلار بدن.وشما باید این مطلبو پاک کنی.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. افشار

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (772 ديدگاه)

          آقا شاهین من هم زمانی که بین سن ۲۰ تا ۲۳ سالگی بودم همچین کارهای با پرایدهایی که داشتم زیاد میکردم‌ ولی حالا که ۲۸ سالم هست وقتی به اون زمان خودم نگاه میکنم به این نتیجه میرسم که چقدر احمق بودم که پولم را خرج همچین کارهای مسخره ای میکردم چون ماشینهای خارجی خودشون فابریک همینطوری هستن و لازم نیست پول خرجشان کنیم

        3. شاهین

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          دوست عزیز این تیتر مربوط به نوشتار اصلی هست و من از خودم چیزی اضافه نکردم. من به خودم اجازه نمیدم به کسی توهین کنم.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. محمدرضا

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          آقاشاهین
          ولی توهین های سایرین انتخاب میکنه ترجمه میکنی و توسایت قرار میدی .خب توهین های دیگران رو گسترش دادن باتوهین کردن چه فرقی داره🤣

      2. Farzad

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        هر کسی مسئول اعمال خودشه اما وقتی سایپاقالپاق ماشینو با رینگ آهنی و قالپاق تحویل میده ، طرف مجبوره بره رینگ اسپرت بندازه زیرش چون رینگ آهنی واقعا مزخرفه و به هیچ عنوان کارایی رینگ اسپرت رو نداره . حتی باید لاستیک ۱۷۵ یا ۱۸۵ هم بندازه چون ۱۶۵ واقعا مضحکه و سر پیچ ها خطر آفرین .
        وقتی چهار تا بلندگوی گرد مسخره بی کیفیت میزارن تو ماشین که بعد از مدت کوتاهی به خش خش میوفته طرف مجبوره دو جفت خربزه ای بندازه تو طاقچه .
        درباره کپ کردن هم نظری ندارم اما کمک های پنوماتیک خیلی بهتر هستن اما بسیار گران .

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          به به! آقا فرزاد خوش اومدی دلتنگ خودت و کامنتات بودیم، خیلی وقت بود سر نمیزدی…
          چه خبر برادر؟

        2. Farzad

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          قربانت آبتین جان با معرفت ، ممنون که به یادمون بودی . بله فک کنم بیشتر از یک ماه !

        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          قربونت آقا فرزاد،بله تقریبا یکی دوماهی میشد،اما مهم نیست حالا که هستی!😉😁

      3. Angus

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        دوست من تو خودت بنز اس کلاس داری که این حرفو میزنی
        اگه میشد با قیمت پراید خودروی بهتری خرید
        اونوقت حرف شما محترمه
        ولی وقتی نیست حرفتون فقط توهینه
        چون طرف پراید داره حق نداره لذت ببره
        چون پراید داره باید بهش گفت بچه ففیر توهمی؟؟؟
        با احترام‌به بقیه ولی واقعا سطح شعور سایت پایینه

        موافقم 3
        مخالفم 1
      4. محمدرضا

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم افشار.
        کاهش ارتفاع فقط برای پیست مناسبه.نه این که l90 رو کوپ کنی سیس لامبرگینی بگیری🤣

      5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        وقتی کسی عشق ماشینه ولی پول نداره ۸۶ و ماستنگ و چلنجر بخره ، با پراید ماشین بازی میکنه پس نه تنها کارشون اشکالی نداره ، بلکه خودشونم عاشق چشم و ابروی پراید نیستن که پراید داشته باشن

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا،مشکل جوونا نیستن مشکل جیباشونه که بهشون اجازه نمیده بیشتر از این چیزای بیخود توی ایران چیز بهتری بخرن….

      6. افشار

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        جواب به همه : دوستان شما هر چقدر هم که بگین من باز هم روی حرف خودم هستم و میگم که این کار کار اشتباهی هست چون خودم هم جزو کسانی بودم که همچین کارهای احمقانه ای با پراید میکردم و حالا ‌که نگاه میکنم میبینم که چقدر کار بیخود و اشتباهی میکردم

        موافقم 3
        مخالفم 3
    3. عارف

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (327 ديدگاه)

      لانچ ، خوراک لایی بازی هست اگه اهل رانندگی پر هیجان باشید خیلی حال میده . ( منظورم از پر هیجان رانندگی خطرناک نیست)

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        لانچ دقیقا چه ربطی به لایی داره؟

  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    لانچ و تنظیم از روی نمایشگرو موافق نیستم ولی بقیه رو موافقم ولی نمیدونم چرا با آپشن اول کیف کردم 😂

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. ممد ژانگولر

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    به نظر من با توجه به تجربه های مختلفی که دارم و داشتم خیلی آپشنهای دیگه هست که کاربرد آنچنانی ندارن و کاملا هزینه بر و اعصاب خورد کنن. ولی دنیای اتوموبیل یعنی همین که در طرف این احساس بوجود بیاری ماشینش یک فرقایی با ماشینهای مشابش داره حتی به قیمت احمقانه بودنش. اگر به من باشه هدف اصلی خودرو جابجا کردن افراد از نقطه A به نقطه B هستش. حالا چه بصورت اکونومی یا لاکچری.مثلا لذت و سلامتی که در دوچرخه سواری هست در ماشین پیدا نخواهید کرد. ایده ماشینهای خودران فوق العاده جالب و کاربردیه . فکر کن با ماشین چند صد هزار دلاری بری قاطیه ترافیک شهری یا همش باید دلت شور بزنه نکنه مشکلی براش پیش بیاد و ….
    ولی دوچرخه سواری یعنی آزادی مطلق و رها شدن از زندگی ماشینی . به همتون پیشنهاد میدم در آب و هوای مناسب رکاب بزنید و سلامتی قلب و اعصابتونو تضمین کنید

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Hamid

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    والا الان یکی که از بیخ هیتره و دیروز نمیدونم فازش چی بود اینقدر گیر میداد چرا نمیگه آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع توهین به مشتریه!؟ آها چون پورشست !؟ آره داداش به قول خودت مچت رو گرفتم!
    مک لارن بود میشد توهین به مشتری!

    1. سهند

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      از نظر من هم آپشن حذف تهویه مطبوع توهین به مشتری است.

      1. Hamid

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        راستش اینطوره
        پورشه هم پس به خریدار ها توهین میکنه!
        این آپشن برای کسایی هست که میخوان ماشینشون وزن کمتری داشته باشه و بتونن رکورد های بهتری رو ثبت کنند وگرنه به طور کاملا رایگان قابل سفارشه (برای مک لارن رایگانه اما پورشه رو نمیدونم احتمالا رایگانه)
        پس علاوه بر اینکه توهین نیست ، نشون دهنده اینه شرکت هر کاری میکنه که ماشین سریع تر بشه …

        1. سهند

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          راست میگید ولی تهویه مطبوع مگر چقدر وزن دارد که بعضی از مشتری ها نخواهند؟!
          آخه خریدار با ۱۵ کیلو وزن کمتر چقدر تایم بهتری خواهد زد؟ این اختلاف بسیار کم به چه درد میخورد؟

        2. ممد ژانگولر

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4149 ديدگاه)

          درود بر سهند عاقل و فهیم . بدجور زدی به خال 👌

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جناب شما ماشینی که تهویه نداره رو خودت سفارش میدی نداشته باشه و برای پیست باشه با ماشین مخصوص پیست که نمیری مسافرت!

    2. Hamid

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      آره داداش …
      البته انگلیس نه …
      مک لارن …

  5. R@m!n

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اما احمقانه‌ترین آپشن در این بخش پکیج خودران کامل تسلا است. FSD اخیراً از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تغییر وضعیت داده اما این مبلغ پرداختی هیچ توجیهی ندارد و خود مهندسان تسلا می‌گویند دسترسی به سیستم خودران کامل سال‌ها زمان خواهد برد.

    حالا تنی چند از دوستان کمپوته اطلاعات می فرمایند این سیستم خطا نمی کنه و آنقدر کامله که اصلا باید صندلی راننده حذف شه.

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. محمد امین

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      وقتی مهندس های تسلا میگن که این سیستم هنوز به نقطه ی ایده آل نرسیده ، دوستان عزیز میان میگن که این سیستم در حال حاضر بهتر از راننده هست و هوش مصنوعی انسان رو از صحنه خارج میکنه ، قطعا تسلا باید یه تغیری در گروه مهندسی خودش بده ، ما خودمون اینجا تابقه داریم و نمیدونستیم

    2. (JONATHAN (TESLA

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (302 ديدگاه)

      مشکلی اصلی که با کاربر های ایرانی در فضای مجازی دارم این هستش دقیقا
      هیچ درکی از محدوده و زمان جملات گفته شده ندارن هیچ درکی
      اینکه من در مورد نوع تکنولوژی حرف زدم
      نه پکیج fsd فعلی و اینکه من در مود سطح توانایی های هوش مصنوعی حرف زدم
      نه در مورد چیزی که فعلا داریم
      چون هنوز حتی کامل ارائه هم نشده
      واقعا وقتی مطلب نوشته شده رو متوجه نمیشید یه بار دیگه بخونید کلیات مبحث رو متوجه بشید
      فکر کنم لازم وقتی چیزی مینویسم موضوع و اول ذکر کنم
      هیچ مهندس تسلایی هیچ وقت نگفته ارزش پول پرداختی و نداره
      همین الان تمام خودرو سازان سیستم های کمک راننده مثل حفظ خودرو بین خطوط نقاط کور
      و غیره رو به صورت اپشن ارائه میکنن با پرداخت مبلغی اضافه یا در پکیج های خاص روی ماشین میدن
      سیستم خودران کاملی که در تصور بعضی از شما ها هستش که از فیلم های علمی تخیلی ریشه میگیره
      شاید مدتی تا رسیدن بهش وقت باقی هست ولی همین الان میشه بدون دخالت جدی راننده در بسیاری از خیابون ها جاده ها
      رانندگی کرد اگه پکیج پیشرفته تری سراغ دارید میتونید از تسلا ایراد بگیرید
      اگر نه باید تحسینش بکنید به خاطر تلاشی که وجود داره و چیزی که قرار بهش برسه

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        زندگی بهم ثابت کرده کسایی که خودشونو دسته بالا میگیرن چیز جز طبل تو خالی نیستن.

        تو درباره هیچی جز فتح الفتوح FSD حرفی نزدی و هر کسی هم مثال نقض حرفتو می زنه میشه کم سواد و بی اطلاعات !!! اون اینترنتی که بالا پایین می کنی در اختیار همه هست. دیدی که بازم با میلیون ها کیلومتر ضبط رفتار راننده ها و مسیر و …. بازم یه درختو تشخیص نمیده و کلی باگ داره. یادمه گفتی این سیستم خطایی نداره و تمااااااام دنیا بر اساس هوش مصنوعی و فلانه. کاربر ایرانی و خارجی هم نداره بلکه تفاوت در کاربر عقده تسلا و آدمای منطقی هست !!! منم تو کلی فروم خارجی می چرخم اونجام امثال متعصب هارو به باد تمسخر و انتقاد می گیرن.

        منم همیشه این سیستمو گفتم پیشرفته ترین نمونه ممکنه اما از یه کمک راننده هوشمند فراتر نیست. امیدوارم دفعات بعد مقداری از میزان عشق و علاقت به تسلارو کم کنی و از منطق بیشتر استفاده کنی !!

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. A.....She only reminds Me of love.....A

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          رامین اینا به هیچ صرات مستقیمی راضی نیستن

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. OMID

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        هوش مصنوعی هنوز وجود نداره این چیزی که شرکت ها واسه تبلیغ هوش مصنوعی نامگذاری میکنن ماشین لرنینگ هست
        هوش مصنوعی باید خودآگاهی داشته باشه که حالا حالا ها باهاش فاصله داریم و حتی معلوم هم نیست کی بهش برسیم

      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ″مشکلی اصلی که با کاربر های ایرانی در فضای مجازی دارم این هستش دقیقا″
        جناب شما که تو کالیفرنیا زندگی میکنی دیگه چرا میای پدال با کاربرای ایرانی (بقول خودت) بحث کنی؟
        دیدیم چطور نور ماه سیستم مثلا خودران تسلا رو گول زد!!تازه این یه نمونه شه،اونوقت طرفداری هم میکنید! عجب!

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. مانی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فکر کن سیستمی‌ که الان با ماهی‌ ۹۹ دلار میتونی‌ بخری رو ۱۰۰۰۰ دلار مینداخت به مردم
      الان هم یه سری میگن از ۱۰۰۰۰ دلار اومده رو ماهی‌ ۹۹ دلار مثل بنز سفارش میدن
      این وسط تنها برنده تسلا هست،یکی‌ از دلایلی که از تسلا بدم میاد همین سیاست هاشه
      الان یه پر فسور با فهم و کمالات زیاد میگه تو نخریدی ور شکست شدن بیچاره ها

  6. AMG GT R

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی ممنون ولی اکثر این آپشن ها برای جوانان بسیار جذاب هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. محمد امین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    در رابطه با کولر من نظرم این هست که تمام ماشین ها باید به صورت پایه کولر داشته باشن و نباید به صورت یک اپشن باشه، ربطی به این هم نداره اون برند پورشه ، مکلارن ، استون و یا لامبو و… باشه ، در کل یه مزیت برای برند محسوب‌ میشه چون وقتی میخواد پیست رکورد بزنه چون از نسخه ی پایه استفاده میکنن که کولر نداره ، و سبک تره زمان بهتری ارائه میدن اما خب یکمی سخت هست قبولش و اینکه اصلا توهین به مشتری نیست چون هدف شرکت این نبوده و بیشتر وزن کمتر برای پیست بوده اما یه جورایی کم توجهی به رفاه مشتری هست ، ولی معمولا با یکم پول یا مجانی میتونید سفارش بدین

  8. taha malek

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    لانچ کنترل و ترمز کربن سرامیکی رو قبول ندارم ولی بقیرو قبول دارم

  9. Farzad

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ‌آپشن ها کلا برای پول درآوردن کمپانی ها هستن البته نه اینکه کلا بی فایده باشن .
    یعنی هر چی لیست آپشن ها پر و پیمون تر باشه بالطبع مشتری هم بیشتر وسوسه میشه تا آپشن های بیشتری سفارش بده .

    اما این بارون های عجیب اخیر علتش چیه ؟! یاد یکی از قوانین مورفی افتادم که میگفت :بارش باران رابطه مستقیم داره با روزی که ماشینتو میبری کارواش😬
    لعنتی آخه تابستون ؟! اونم خوزستان !

    1. ماکسیمیلیان

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      احسنت! مرحبا!
      دقیق و صحیح می‌فرمایید ☺.

      1. Farzad

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        👌👍

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      داداش کرمونشاه بارون اینقدر شدید بوده سیل اومده! خبرارو بخون…

      1. Farzad

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله و همین باعث تعجبه !!

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اصلا سابقه نداشته توی تاریخ ایران! حتما آب‌وهوا هم مست کرده!😂😂😉

    3. Porsche 911

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      به فرزاد جان
      کجا بودی داداش
      دلمون واسه کامنت هات تنگ شده بود
      خوش اومدی 💚

      1. Farzad

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        قربون معرفتت داداش زیر سایه شما .
        سعی میکنم بیشتر سر بزنم 🙂

  10. Elmiraj

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    میلیون ها دلار صرف طراحی و توسعه این سیستم ها و آپشن ها شده …. میلیون ها نفر در سراسر دنیا هم هر سال این آپشن ها را سفارش میدن…
    .
    .
    همه و همه احمق اند اِلا نگارنده این متن …!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      همه و همه احمق اند اِلا نگارنده این متن …!!!!
      پاسخ : کاملا درست فکر کرده ایید همه احمق اند که چنین آپشن ایی سفارش میدهند !!!.!!!!!…!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  11. Philipp

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    البته اون سه مورد
    حذف محدودیت سرعت
    لانچ کنترل
    و ترمز های کربن سرامیکی

    اگه توی آلمان باشید احمقانه حساب نمیشوند

  12. charger

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آپشن یه کف دست شبرنگ قرمز با قیمت چند میلیون تومن توی کوییک R

  13. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    اونا به اینا میگن آپشن بی مصرف ؟ اگه بیان ایران ببینن داریم برای ضبط و زه بغل ماشین پول میدیم چیکار میکنن

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هیچی نمیگن چون براشون مهم نیست، هرکی به فکر خودشه و بس،خصوصا خارجیا که بویی از احساس نبردن…

  14. OMID

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    مشکل اینه که نویسنده فکر کرده همه مثل هم از ماشین استفاده میکنن
    احتمال داره که خریدار این ماشین های پرفورمنس بخوان به پیست هم یه سر بزنن
    اونوقت لانچ کنترل و ترمز بهتر به درد میخوره ( هر چند ترمز بهتر همیشه به درد میخوره )
    ممکنه کسی هم بخواد از اون ماشین فقط به عنوان ماشین پیست استفاده کنه پس ۱۵ کیلو هم واسش اهمیت پیدا می‌کنه ( کسی ‌هم که این آپشن رو سفارش میده حتما ماشین باز هست و با صدای همون چهار سیلندر بیشتر از موسیقی حال می‌کنه پس اینم ایراد الکی هست ) از اون گذشته اسمارتفون ها و هدفون ها ( با قابلیت transparency که باعث میشه صدای محیط هم بشنوی ) خیلی وقته اومدن که میتونن جایگزین سیستم صوتی در مواقع نیاز باشن
    اون بحث صفحه لمسی واسه دریچه ها هم حالت گیمیک داره و واسه بعضیا لذت بخشه پس اونم میشه توجیه کرد
    فقط اون قسمت لیمیتر سرعت درسته اونم نه سفارشش بلکه وجود داشتنش از طرف سازنده ( که معمولا هم فقط پول برداشتن لیمیتر رو نمیگیرن و مثلا ترمز های کربن سرامیک هم جزو اون پکیج هست که اگر قراره سرعت بالا برید به درد میخوره )

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم علاوه بر اینها آپشن های زیاد تری هم هستن که بی استفاده هست،مثلا تو ایران خیلیا جز موزیک و بعضاً بلوتوث دیگه از کجای مانیتور فیض میبره؟! مثلا هد آپ دیسپلی به چه دردی میخوره؟ یا…
    کلا جز بعضی چیزا بقیه اش پول هدر دادنه، بجز برای رامین که اونم به چینی با قیمت ۱۵هزار دلاری و آپشنای کامل و همش بیخود کمتر قانع نمیشه!

  16. مهردادکمال

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    یه زمان میگفتن اپشن بسیار گران قیمتی تو رولز رویس هست به اسم گرانیت کف اتوموبیل بنظرم حقیقت داشته باشه واقعا احمقانه اس

  17. آریا ماشین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    رامین کجاست متخصص آپشن
    بیاد یکم از آپشنای چینی بگه لذت ببریم

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ای کاش قابل استفاده باشن! بعد دو ماه فورا خراب میشه…

  18. Behnam

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم کلید ها و کنترل های لمسی رو نمیشه آپشن محسوب کرد اما مزخرف ترین و احمقانه ترین ایده هست چون حین رانندگی شما نمیتونید تمرکز کاملی روی پنل تاچ داشته باشید و دقیقا محل کلید مورد نظر رو لمس کنید و ممکنه دست راننده ناخواسته به کلید دیگه ای برخورد کنه و این موضوع برای خودم اصلا خوشایند نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا