وقتی بحث تجهیزات رفاهی و لوکس در خودروهای جدید باشد هیچ دورانی به اندازه عصر حاضر خوب نخواهد بود. حتی معمولیترین خودروهای خانوادگی نیز از تجهیزاتی سود میبرند که همین چند سال پیش در خودروهای بسیار گرانقیمت دیده میشدند و شاید حتی بسیاری از آنها در چنین خودروهایی وجود نداشتند.
اکثر این تجهیزات باعث شدهاند خودروها ایمنتر شده و تجربه رانندگی بهتری داشته باشند؛ اما به اندازه وجود هر سیستم پایش نقاط کور یا دوربین دید عقب در یک خودرو آپشن هایی وجود دارند که کاملاً بیفایده بوده یا کارایی چندانی ندارند. در این نوشتار میخواهیم نگاهی داشته باشیم به آپشن هایی که نبودشان هیچ تأثیر منفی روی کارایی خودرو نخواهد داشت. با ما همراه باشید.
- افزایش دهنده محدودیت سرعت خودرو
آخرین باری که با خودروی خود سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت داشتید کی بود؟ تا زمانی که در اتوبانهای آلمان تردد نکنید هرگز با خودروی خود سرعتهایی اینچنینی را تجربه نخواهید کرد و بنابراین حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت موجود روی اکثر خودروهای اروپایی کفایت میکند.
اما حتی در کشورهایی همچون بریتانیا که حداکثر سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعتی وجود دارد و برای سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دادگاهی میشوید، شما میتوانید ۲۱۲۰ دلار را برای حذف حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت از روی خودروهایی همچون آئودی RS6 بپردازید؛ و اگر این کار به اندازه کافی احمقانه نیست باید دانست این محدودیت سرعت کاملاً حذف نشده و به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش مییابد. ۲۱۲۰ دلار برای افزایش سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت؟ نه مرسی!
- سیستمهای خودرانی که خودران نیستند
یک روزی بالاخره شما خواهید توانست وارد خودرو شده و مشغول تماشای فیلم شوید و چند دقیقه بعد نیز با استفاده از سیستمهای خودران به مقصد خود برسید؛ اما در حال حاضر باید فرمان را در دست بگیرید و توجه کاملی به جاده داشته باشید. سیستمهای خودران کنونی در مواقعی مفید هستند که شما برای مثال بتوانید آهنگی را عوض کنید و چند لحظهای مشغول کنترل چیزهای دیگر در خودرو شوید.
اما احمقانهترین آپشن در این بخش پکیج خودران کامل تسلا است. FSD اخیراً از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تغییر وضعیت داده اما این مبلغ پرداختی هیچ توجیهی ندارد و خود مهندسان تسلا میگویند دسترسی به سیستم خودران کامل سالها زمان خواهد برد.
- ورودیهای هوایی که با نمایشگر کنترل میشوند
نمایشگرهای لمسی برای خودروهای در حال حرکت ایده خوبی نیستند. البته وقتی در ترافیک باشید این نمایشگرها بسیار خوب خواهند بود و کاربردیتر از دکمههای چرخشی قدیمی جلوه خواهند کرد؛ اما وقتی میتوانید با انگشتان مبارک خود جهت ورودیهای هوای کابین را تغییر دهید پس چرا باید این کار را با استفاده از نمایشگر لمسی انجام دهید؟ از نظر ما این یک پسرفت است.
- آپشن های حذف سیستم صوتی و تهویه مطبوع
از پورشه ۹۱۱ GT3 گرفته تا هاچبک های داغی همچون هوندا سیویک تایپ R گرفته، خودروهای پرفورمنس معمولاً فاقد آپشن هایی همچون سیستم تهویه مطبوع هستند تا به این ترتیب سبکتر شده و پرفورمنس آنها بهبود یابد.
اما این کار فقط حدود ۱۵ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش میدهد. چند نفر از ما با کاهش چند ده گرمی وزن خود زیباتر جلوه میکنیم؟ همچنین از نظر ما فردی که خودروی کولردار دارد سریعتر از فردی که مالک خودرویی بدون کولر است یک دور پیست را طی خواهد نمود. حذف سیستم صوتی نیز مشکل دیگری است که وجود دارد. شنیدن یک موزیک خوب بهتر است یا گوش دادن به صدای پیشرانه ۴ سیلندر پیش پا افتادهای که مانور زیادی هم روی آن داده شده است؟
- لانچ کنترل
احتمالاً لانچ کنترل بیفایدهترین آپشن ک خودروست زیرا شما از آن استفاده نخواهید کرد و اگر هم از آن برای پز دادن پیش دوستان خود استفاده کردید دیگر به فکر استفاده دوباره از آن نخواهید افتاد.
در مراحل اولیه توسعه این تکنولوژی، گیربکس SMG ب ام و تنها پس از چند بار استارت سنگین داغ میکرد و سؤالات زیادی درباره مفید بودن این ویژگی وجود داشت.
- کیتهای تعمیر لاستیک
قطعاً برای شما نیز پیش آمده که میخهای بزرگی را در داخل لاستیک خودروی خود مشاهده کردهاید. برخی افراد پس از دیدن لاستیک پنچر شده صندوقعقب را باز کرده تا یکی از فومهای لاستیک و کمپرسور کوچک به درد نخور را پیدا کنند. بهتر نیست بجای این کارها یک لاستیک زاپاس فول سایز و جک را انتخاب کرده و سریعاً لاستیک پنچر را تعویض کنید؟
- ترمزهای کربن سرامیکی روی خودروهای جادهای
درست همانند آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی، ترمزهای کربن سرامیکی نیز روی یک خودروی جادهای جالب نخواهند بود. بله این ترمزها میتوانند قدرت توقف را بالاتر ببرند اما تا زمانی که شما در نوربرگ رینگ حضور پیدا نکنید استفاده از این ترمزها هزینه صرف شده را توجیه نخواهد کرد.
پورشه حتی میگوید شما باید ترمزهای استاندارد را انتخاب کنید زیرا علیرغم شهرت ترمزهای کربن سرامیکی، دیسکهای کربنی در ترمزهای سنگین استهلاک بالایی دارند. یکی از سخنگوهای پورشه استرالیا گفته بود جامعه هدف روتورهای کربنی ۱۰ هزار دلاری افرادی هستند که تمیز کردن چرخ ها را دوست ندارند زیرا این ترمزها گردوغبار را روی رینگ بر جای نمیگذارند.
به نظر شما چه آپشن های دیگری را میتوان در این لیست قرار داد؟
Kf
۱۵ مرداد ۱۴۰۰سیستم لانچ احمقانس؟؟؟
R@m!n
۱۵ مرداد ۱۴۰۰برای ۹۰ درصد مردم بله چون هیچ وقت از حداکثر توان ماشینشون نه می تونن نه میخوان استفاده کنن
افشار
۱۵ مرداد ۱۴۰۰احمقانه ترین کار دنیا کوپ کردن پراید و رینگ انداختن زیر پراید و بستن سیستمهای صوتی و تصویری گران قیمت روی پراید هست ! چقدر احق هستن همچین آدمهایی
شاهین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰سلام
علایق هر فردی متفاوته و نباید به خاطر اینکه چنین کارهایی انجام میشه به اونها توهین کنیم. این دیگه ساده ترین اصل تو روابط انسانی هستش!
محمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۰آقا شاهین شما خودت تیتر این مطلب و ترجمشو انتخاب کردی چرا .پس اون ها هم حق دارن برای خودران تسلا ۱۰هزار دلار بدن.وشما باید این مطلبو پاک کنی.
افشار
۱۵ مرداد ۱۴۰۰آقا شاهین من هم زمانی که بین سن ۲۰ تا ۲۳ سالگی بودم همچین کارهای با پرایدهایی که داشتم زیاد میکردم ولی حالا که ۲۸ سالم هست وقتی به اون زمان خودم نگاه میکنم به این نتیجه میرسم که چقدر احمق بودم که پولم را خرج همچین کارهای مسخره ای میکردم چون ماشینهای خارجی خودشون فابریک همینطوری هستن و لازم نیست پول خرجشان کنیم
شاهین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز این تیتر مربوط به نوشتار اصلی هست و من از خودم چیزی اضافه نکردم. من به خودم اجازه نمیدم به کسی توهین کنم.
محمدرضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۰آقاشاهین
ولی توهین های سایرین انتخاب میکنه ترجمه میکنی و توسایت قرار میدی .خب توهین های دیگران رو گسترش دادن باتوهین کردن چه فرقی داره🤣
Farzad
۱۵ مرداد ۱۴۰۰هر کسی مسئول اعمال خودشه اما وقتی سایپاقالپاق ماشینو با رینگ آهنی و قالپاق تحویل میده ، طرف مجبوره بره رینگ اسپرت بندازه زیرش چون رینگ آهنی واقعا مزخرفه و به هیچ عنوان کارایی رینگ اسپرت رو نداره . حتی باید لاستیک ۱۷۵ یا ۱۸۵ هم بندازه چون ۱۶۵ واقعا مضحکه و سر پیچ ها خطر آفرین .
وقتی چهار تا بلندگوی گرد مسخره بی کیفیت میزارن تو ماشین که بعد از مدت کوتاهی به خش خش میوفته طرف مجبوره دو جفت خربزه ای بندازه تو طاقچه .
درباره کپ کردن هم نظری ندارم اما کمک های پنوماتیک خیلی بهتر هستن اما بسیار گران .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰به به! آقا فرزاد خوش اومدی دلتنگ خودت و کامنتات بودیم، خیلی وقت بود سر نمیزدی…
چه خبر برادر؟
Farzad
۱۶ مرداد ۱۴۰۰قربانت آبتین جان با معرفت ، ممنون که به یادمون بودی . بله فک کنم بیشتر از یک ماه !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰قربونت آقا فرزاد،بله تقریبا یکی دوماهی میشد،اما مهم نیست حالا که هستی!😉😁
Angus
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دوست من تو خودت بنز اس کلاس داری که این حرفو میزنی
اگه میشد با قیمت پراید خودروی بهتری خرید
اونوقت حرف شما محترمه
ولی وقتی نیست حرفتون فقط توهینه
چون طرف پراید داره حق نداره لذت ببره
چون پراید داره باید بهش گفت بچه ففیر توهمی؟؟؟
با احترامبه بقیه ولی واقعا سطح شعور سایت پایینه
محمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دقیقا باهات موافقم افشار.
کاهش ارتفاع فقط برای پیست مناسبه.نه این که l90 رو کوپ کنی سیس لامبرگینی بگیری🤣
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰وقتی کسی عشق ماشینه ولی پول نداره ۸۶ و ماستنگ و چلنجر بخره ، با پراید ماشین بازی میکنه پس نه تنها کارشون اشکالی نداره ، بلکه خودشونم عاشق چشم و ابروی پراید نیستن که پراید داشته باشن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دقیقا،مشکل جوونا نیستن مشکل جیباشونه که بهشون اجازه نمیده بیشتر از این چیزای بیخود توی ایران چیز بهتری بخرن….
افشار
۱۵ مرداد ۱۴۰۰جواب به همه : دوستان شما هر چقدر هم که بگین من باز هم روی حرف خودم هستم و میگم که این کار کار اشتباهی هست چون خودم هم جزو کسانی بودم که همچین کارهای احمقانه ای با پراید میکردم و حالا که نگاه میکنم میبینم که چقدر کار بیخود و اشتباهی میکردم
عارف
۱۵ مرداد ۱۴۰۰لانچ ، خوراک لایی بازی هست اگه اهل رانندگی پر هیجان باشید خیلی حال میده . ( منظورم از پر هیجان رانندگی خطرناک نیست)
Mad.z.Max
۱۶ مرداد ۱۴۰۰لانچ دقیقا چه ربطی به لایی داره؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰لانچ و تنظیم از روی نمایشگرو موافق نیستم ولی بقیه رو موافقم ولی نمیدونم چرا با آپشن اول کیف کردم 😂
ممد ژانگولر
۱۵ مرداد ۱۴۰۰به نظر من با توجه به تجربه های مختلفی که دارم و داشتم خیلی آپشنهای دیگه هست که کاربرد آنچنانی ندارن و کاملا هزینه بر و اعصاب خورد کنن. ولی دنیای اتوموبیل یعنی همین که در طرف این احساس بوجود بیاری ماشینش یک فرقایی با ماشینهای مشابش داره حتی به قیمت احمقانه بودنش. اگر به من باشه هدف اصلی خودرو جابجا کردن افراد از نقطه A به نقطه B هستش. حالا چه بصورت اکونومی یا لاکچری.مثلا لذت و سلامتی که در دوچرخه سواری هست در ماشین پیدا نخواهید کرد. ایده ماشینهای خودران فوق العاده جالب و کاربردیه . فکر کن با ماشین چند صد هزار دلاری بری قاطیه ترافیک شهری یا همش باید دلت شور بزنه نکنه مشکلی براش پیش بیاد و ….
ولی دوچرخه سواری یعنی آزادی مطلق و رها شدن از زندگی ماشینی . به همتون پیشنهاد میدم در آب و هوای مناسب رکاب بزنید و سلامتی قلب و اعصابتونو تضمین کنید
Hamid
۱۵ مرداد ۱۴۰۰والا الان یکی که از بیخ هیتره و دیروز نمیدونم فازش چی بود اینقدر گیر میداد چرا نمیگه آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع توهین به مشتریه!؟ آها چون پورشست !؟ آره داداش به قول خودت مچت رو گرفتم!
مک لارن بود میشد توهین به مشتری!
سهند
۱۵ مرداد ۱۴۰۰از نظر من هم آپشن حذف تهویه مطبوع توهین به مشتری است.
Hamid
۱۵ مرداد ۱۴۰۰راستش اینطوره
پورشه هم پس به خریدار ها توهین میکنه!
این آپشن برای کسایی هست که میخوان ماشینشون وزن کمتری داشته باشه و بتونن رکورد های بهتری رو ثبت کنند وگرنه به طور کاملا رایگان قابل سفارشه (برای مک لارن رایگانه اما پورشه رو نمیدونم احتمالا رایگانه)
پس علاوه بر اینکه توهین نیست ، نشون دهنده اینه شرکت هر کاری میکنه که ماشین سریع تر بشه …
سهند
۱۵ مرداد ۱۴۰۰راست میگید ولی تهویه مطبوع مگر چقدر وزن دارد که بعضی از مشتری ها نخواهند؟!
آخه خریدار با ۱۵ کیلو وزن کمتر چقدر تایم بهتری خواهد زد؟ این اختلاف بسیار کم به چه درد میخورد؟
ممد ژانگولر
۱۵ مرداد ۱۴۰۰درود بر سهند عاقل و فهیم . بدجور زدی به خال 👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰جناب شما ماشینی که تهویه نداره رو خودت سفارش میدی نداشته باشه و برای پیست باشه با ماشین مخصوص پیست که نمیری مسافرت!
Hamid
۱۵ مرداد ۱۴۰۰آره داداش …
البته انگلیس نه …
مک لارن …
R@m!n
۱۵ مرداد ۱۴۰۰اما احمقانهترین آپشن در این بخش پکیج خودران کامل تسلا است. FSD اخیراً از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تغییر وضعیت داده اما این مبلغ پرداختی هیچ توجیهی ندارد و خود مهندسان تسلا میگویند دسترسی به سیستم خودران کامل سالها زمان خواهد برد.
حالا تنی چند از دوستان کمپوته اطلاعات می فرمایند این سیستم خطا نمی کنه و آنقدر کامله که اصلا باید صندلی راننده حذف شه.
محمد امین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰وقتی مهندس های تسلا میگن که این سیستم هنوز به نقطه ی ایده آل نرسیده ، دوستان عزیز میان میگن که این سیستم در حال حاضر بهتر از راننده هست و هوش مصنوعی انسان رو از صحنه خارج میکنه ، قطعا تسلا باید یه تغیری در گروه مهندسی خودش بده ، ما خودمون اینجا تابقه داریم و نمیدونستیم
(JONATHAN (TESLA
۱۵ مرداد ۱۴۰۰مشکلی اصلی که با کاربر های ایرانی در فضای مجازی دارم این هستش دقیقا
هیچ درکی از محدوده و زمان جملات گفته شده ندارن هیچ درکی
اینکه من در مورد نوع تکنولوژی حرف زدم
نه پکیج fsd فعلی و اینکه من در مود سطح توانایی های هوش مصنوعی حرف زدم
نه در مورد چیزی که فعلا داریم
چون هنوز حتی کامل ارائه هم نشده
واقعا وقتی مطلب نوشته شده رو متوجه نمیشید یه بار دیگه بخونید کلیات مبحث رو متوجه بشید
فکر کنم لازم وقتی چیزی مینویسم موضوع و اول ذکر کنم
هیچ مهندس تسلایی هیچ وقت نگفته ارزش پول پرداختی و نداره
همین الان تمام خودرو سازان سیستم های کمک راننده مثل حفظ خودرو بین خطوط نقاط کور
و غیره رو به صورت اپشن ارائه میکنن با پرداخت مبلغی اضافه یا در پکیج های خاص روی ماشین میدن
سیستم خودران کاملی که در تصور بعضی از شما ها هستش که از فیلم های علمی تخیلی ریشه میگیره
شاید مدتی تا رسیدن بهش وقت باقی هست ولی همین الان میشه بدون دخالت جدی راننده در بسیاری از خیابون ها جاده ها
رانندگی کرد اگه پکیج پیشرفته تری سراغ دارید میتونید از تسلا ایراد بگیرید
اگر نه باید تحسینش بکنید به خاطر تلاشی که وجود داره و چیزی که قرار بهش برسه
R@m!n
۱۵ مرداد ۱۴۰۰زندگی بهم ثابت کرده کسایی که خودشونو دسته بالا میگیرن چیز جز طبل تو خالی نیستن.
تو درباره هیچی جز فتح الفتوح FSD حرفی نزدی و هر کسی هم مثال نقض حرفتو می زنه میشه کم سواد و بی اطلاعات !!! اون اینترنتی که بالا پایین می کنی در اختیار همه هست. دیدی که بازم با میلیون ها کیلومتر ضبط رفتار راننده ها و مسیر و …. بازم یه درختو تشخیص نمیده و کلی باگ داره. یادمه گفتی این سیستم خطایی نداره و تمااااااام دنیا بر اساس هوش مصنوعی و فلانه. کاربر ایرانی و خارجی هم نداره بلکه تفاوت در کاربر عقده تسلا و آدمای منطقی هست !!! منم تو کلی فروم خارجی می چرخم اونجام امثال متعصب هارو به باد تمسخر و انتقاد می گیرن.
منم همیشه این سیستمو گفتم پیشرفته ترین نمونه ممکنه اما از یه کمک راننده هوشمند فراتر نیست. امیدوارم دفعات بعد مقداری از میزان عشق و علاقت به تسلارو کم کنی و از منطق بیشتر استفاده کنی !!
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۵ مرداد ۱۴۰۰رامین اینا به هیچ صرات مستقیمی راضی نیستن
OMID
۱۵ مرداد ۱۴۰۰هوش مصنوعی هنوز وجود نداره این چیزی که شرکت ها واسه تبلیغ هوش مصنوعی نامگذاری میکنن ماشین لرنینگ هست
هوش مصنوعی باید خودآگاهی داشته باشه که حالا حالا ها باهاش فاصله داریم و حتی معلوم هم نیست کی بهش برسیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰″مشکلی اصلی که با کاربر های ایرانی در فضای مجازی دارم این هستش دقیقا″
جناب شما که تو کالیفرنیا زندگی میکنی دیگه چرا میای پدال با کاربرای ایرانی (بقول خودت) بحث کنی؟
دیدیم چطور نور ماه سیستم مثلا خودران تسلا رو گول زد!!تازه این یه نمونه شه،اونوقت طرفداری هم میکنید! عجب!
مانی
۱۷ مرداد ۱۴۰۰فکر کن سیستمی که الان با ماهی ۹۹ دلار میتونی بخری رو ۱۰۰۰۰ دلار مینداخت به مردم
الان هم یه سری میگن از ۱۰۰۰۰ دلار اومده رو ماهی ۹۹ دلار مثل بنز سفارش میدن
این وسط تنها برنده تسلا هست،یکی از دلایلی که از تسلا بدم میاد همین سیاست هاشه
الان یه پر فسور با فهم و کمالات زیاد میگه تو نخریدی ور شکست شدن بیچاره ها
AMG GT R
۱۵ مرداد ۱۴۰۰خیلی ممنون ولی اکثر این آپشن ها برای جوانان بسیار جذاب هست
محمد امین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰در رابطه با کولر من نظرم این هست که تمام ماشین ها باید به صورت پایه کولر داشته باشن و نباید به صورت یک اپشن باشه، ربطی به این هم نداره اون برند پورشه ، مکلارن ، استون و یا لامبو و… باشه ، در کل یه مزیت برای برند محسوب میشه چون وقتی میخواد پیست رکورد بزنه چون از نسخه ی پایه استفاده میکنن که کولر نداره ، و سبک تره زمان بهتری ارائه میدن اما خب یکمی سخت هست قبولش و اینکه اصلا توهین به مشتری نیست چون هدف شرکت این نبوده و بیشتر وزن کمتر برای پیست بوده اما یه جورایی کم توجهی به رفاه مشتری هست ، ولی معمولا با یکم پول یا مجانی میتونید سفارش بدین
taha malek
۱۵ مرداد ۱۴۰۰لانچ کنترل و ترمز کربن سرامیکی رو قبول ندارم ولی بقیرو قبول دارم
Farzad
۱۵ مرداد ۱۴۰۰آپشن ها کلا برای پول درآوردن کمپانی ها هستن البته نه اینکه کلا بی فایده باشن .
یعنی هر چی لیست آپشن ها پر و پیمون تر باشه بالطبع مشتری هم بیشتر وسوسه میشه تا آپشن های بیشتری سفارش بده .
اما این بارون های عجیب اخیر علتش چیه ؟! یاد یکی از قوانین مورفی افتادم که میگفت :بارش باران رابطه مستقیم داره با روزی که ماشینتو میبری کارواش😬
لعنتی آخه تابستون ؟! اونم خوزستان !
ماکسیمیلیان
۱۵ مرداد ۱۴۰۰احسنت! مرحبا!
دقیق و صحیح میفرمایید ☺.
Farzad
۱۶ مرداد ۱۴۰۰👌👍
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰داداش کرمونشاه بارون اینقدر شدید بوده سیل اومده! خبرارو بخون…
Farzad
۱۶ مرداد ۱۴۰۰بله و همین باعث تعجبه !!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰اصلا سابقه نداشته توی تاریخ ایران! حتما آبوهوا هم مست کرده!😂😂😉
Porsche 911
۱۶ مرداد ۱۴۰۰به فرزاد جان
کجا بودی داداش
دلمون واسه کامنت هات تنگ شده بود
خوش اومدی 💚
Farzad
۱۶ مرداد ۱۴۰۰قربون معرفتت داداش زیر سایه شما .
سعی میکنم بیشتر سر بزنم 🙂
Elmiraj
۱۵ مرداد ۱۴۰۰میلیون ها دلار صرف طراحی و توسعه این سیستم ها و آپشن ها شده …. میلیون ها نفر در سراسر دنیا هم هر سال این آپشن ها را سفارش میدن…
.
.
همه و همه احمق اند اِلا نگارنده این متن …!!!!
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۵ مرداد ۱۴۰۰همه و همه احمق اند اِلا نگارنده این متن …!!!!
پاسخ : کاملا درست فکر کرده ایید همه احمق اند که چنین آپشن ایی سفارش میدهند !!!.!!!!!…!
Philipp
۱۵ مرداد ۱۴۰۰البته اون سه مورد
حذف محدودیت سرعت
لانچ کنترل
و ترمز های کربن سرامیکی
اگه توی آلمان باشید احمقانه حساب نمیشوند
charger
۱۵ مرداد ۱۴۰۰آپشن یه کف دست شبرنگ قرمز با قیمت چند میلیون تومن توی کوییک R
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰اونا به اینا میگن آپشن بی مصرف ؟ اگه بیان ایران ببینن داریم برای ضبط و زه بغل ماشین پول میدیم چیکار میکنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰هیچی نمیگن چون براشون مهم نیست، هرکی به فکر خودشه و بس،خصوصا خارجیا که بویی از احساس نبردن…
OMID
۱۵ مرداد ۱۴۰۰مشکل اینه که نویسنده فکر کرده همه مثل هم از ماشین استفاده میکنن
احتمال داره که خریدار این ماشین های پرفورمنس بخوان به پیست هم یه سر بزنن
اونوقت لانچ کنترل و ترمز بهتر به درد میخوره ( هر چند ترمز بهتر همیشه به درد میخوره )
ممکنه کسی هم بخواد از اون ماشین فقط به عنوان ماشین پیست استفاده کنه پس ۱۵ کیلو هم واسش اهمیت پیدا میکنه ( کسی هم که این آپشن رو سفارش میده حتما ماشین باز هست و با صدای همون چهار سیلندر بیشتر از موسیقی حال میکنه پس اینم ایراد الکی هست ) از اون گذشته اسمارتفون ها و هدفون ها ( با قابلیت transparency که باعث میشه صدای محیط هم بشنوی ) خیلی وقته اومدن که میتونن جایگزین سیستم صوتی در مواقع نیاز باشن
اون بحث صفحه لمسی واسه دریچه ها هم حالت گیمیک داره و واسه بعضیا لذت بخشه پس اونم میشه توجیه کرد
فقط اون قسمت لیمیتر سرعت درسته اونم نه سفارشش بلکه وجود داشتنش از طرف سازنده ( که معمولا هم فقط پول برداشتن لیمیتر رو نمیگیرن و مثلا ترمز های کربن سرامیک هم جزو اون پکیج هست که اگر قراره سرعت بالا برید به درد میخوره )
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰بنظرم علاوه بر اینها آپشن های زیاد تری هم هستن که بی استفاده هست،مثلا تو ایران خیلیا جز موزیک و بعضاً بلوتوث دیگه از کجای مانیتور فیض میبره؟! مثلا هد آپ دیسپلی به چه دردی میخوره؟ یا…
کلا جز بعضی چیزا بقیه اش پول هدر دادنه، بجز برای رامین که اونم به چینی با قیمت ۱۵هزار دلاری و آپشنای کامل و همش بیخود کمتر قانع نمیشه!
مهردادکمال
۱۶ مرداد ۱۴۰۰یه زمان میگفتن اپشن بسیار گران قیمتی تو رولز رویس هست به اسم گرانیت کف اتوموبیل بنظرم حقیقت داشته باشه واقعا احمقانه اس
آریا ماشین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰رامین کجاست متخصص آپشن
بیاد یکم از آپشنای چینی بگه لذت ببریم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ای کاش قابل استفاده باشن! بعد دو ماه فورا خراب میشه…
Behnam
۱۹ مرداد ۱۴۰۰به نظرم کلید ها و کنترل های لمسی رو نمیشه آپشن محسوب کرد اما مزخرف ترین و احمقانه ترین ایده هست چون حین رانندگی شما نمیتونید تمرکز کاملی روی پنل تاچ داشته باشید و دقیقا محل کلید مورد نظر رو لمس کنید و ممکنه دست راننده ناخواسته به کلید دیگه ای برخورد کنه و این موضوع برای خودم اصلا خوشایند نیست