اگر به دنبال خرید خودرو هستید و نمیخواهید حساب بانکی خود را کاملاً خالی کنید، مطمئناً این خودروهای مقرونبهصرفه را دوست خواهید داشت و از قیمت پایین آنها استقبال خواهید کرد. در این مقاله نگاهی به ۱۰ خودروی ارزانقیمت سال ۲۰۱۵ خواهیم داشت.
۱۰. تویوتا یاریس ۳ درب LS با قیمت ۱۵,۶۷۰ دلار
تویوتا یاریس با آپدیت جدید سال ۲۰۱۵ چهرهای تهاجمیتر پیدا کرد. این خودرو تنها با ۱۵۶۷۰ دلار امکاناتی نظیر ۹ ایربگ، اتصال بلوتوث و قفل درب برقی را در اختیار خریداران قرار میدهد. زیر کاپوت این خودرو موتوری ۱.۵ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که نیرویی ۱۰۶ اسببخاری تولید میکند و با سیستم انتقال قدرت ۵ سرعتهٔ دستی همراه شده است. مصرف سوخت یاریس ۲۰۱۵ در حالت ترکیبی ۷.۱۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
هیوندای اکسنت GLS سدان ۱۵۵۵۵ دلاری که چهره دلنشینی هم دارد بهصورت استاندارد همراه با شش اسپیکر و سیستم صوتی ۱۷۲ واتی ارائه میشود. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری که با سیستم انتقال قدرت ۶ سرعتهٔ دستی جفت میشود نیرویی ۱۳۸ اسببخاری تولید میکند. این خودرو در حالت ترکیبی ۷.۵۹ لیتر بنزین در صد کیلومتر میسوزاند. ۸. شورلت سونیک LS سدان با قیمت ۱۵,۰۷۰ دلار
شورلت سونیک به لطف طراحی فوقالعاده و موتور ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۸ اسببخاری، نقطه عطف این لیست محسوب میشود. این شورلت ۱۲۳۸ کیلوگرمی سواری بهتری نسبت به خودروهای دیگر این لیست دارد. این خودروی مقرونبهصرفه با امکاناتی نظیر بلوتوث، تهویه هوا، ۱۰ ایربگ و صندلیهای عقب تاشو مجزا ۶۰/۴۰ ارائه میشود. ۷. نیسان ورسا نوت S با قیمت ۱۵,۰۰۵ دلار
نیسان ورسا نوت S نسخه هاچبک ورسا سدان است. فضای بیشتر صندلیهای عقب، باعث میشود که سرنشینان عقب ورسا نوت را به ورسا سدان ترجیح دهند. ظرفیت صندوق عقب این خودرو نیز ۴ فوت مکعب بیشتر از مدل سدان است. اگر به دنبال فضای بیشتری در خودرو هستید ورسا نوت برخلاف ورسا سدان بهصورت استاندارد با صندلیهای عقب تاشو ارائه میشود. این خودرو زیر کاپوت همان موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری ورسا سدان را میبیند که با سیستم انتقال قدرت ۵ سرعتهٔ دستی همراه شده است. ۶. کیا ریو LX با قیمت ۱۴,۸۱۵ دلار
این خودروی ساب کامپکت از کره شایسته ۵ ستاره در این بخش است. قدرتی ۱۳۸ اسببخاری در خودرویی کوچک اما زیبا که تنها از کیا ریو برمیآید. شاید دلیل اصلی توجه به این خودرو قیمت ۱۴۸۱۵ دلاری هر دو مدل هاچبک و سدان آن باشد. این دو خودروی LX که قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار دارند به سیستم انتقال قدرت دستی تجهیز شدهاند. ۵. فورد فیستا S سدان با قیمت ۱۴,۷۹۰ دلار
این خودرو با قدرتی ۱۲۰ اسببخاری و وزن محدود شدهٔ ۱۱۳۵ کیلوگرمی یکی از خودروهای ساب کامپکت خوب موجود در بازار است. پویایی رانندگی با این خودرو باعث میشود که مصرف ۷.۵۹ لیتری این خودرو را فراموش کنید. البته این خودرو بهاندازهٔ همتایان خود ارزان است. ۴. اسمارت فورتو با قیمت ۱۴,۰۲۰ دلار
خودرویی با دیفرانسیل عقب و سیستم انتقال قدرت اتوماتیکی که موتور آن در عقب خودرو قرار دارد، شاید این مشخصات شما را یاد خودروهای مسابقهای بیاندازد اما این خودرو اسمارت فورتو کوپه است. اگرچه سیستم انتقال قدرت اتوماتیک این خودرو بد و رنجآور است اما این خودروی دو سرنشینه یکی از ارزانترین خودروهای اتوماتیک این لیست است. تهویه هوا بهصورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفته ولی ضبط این خودرو با پرداخت ۳۵۰ دلار دیگر بر روی خودرو قرار میگیرد. ۳. میتسوبیشی میراژ با قیمت ۱۳,۸۰۵ دلار
میتسوبیشی میراژ با ظاهری ساب کامپکت، موتوری سه سیلندر و ۱.۲ لیتری دارد که این موتور با سیستم انتقال قدرت پنج سرعتهٔ دستی همراه شده است. با پرداخت کمتر از ۱۴ هزار دلار صاحب یک خودرو با مصرف سوختی فوقالعاده کم، تهویه هوای اتوماتیک و سیستم صوتی ۱۴۰ واتی میشوید. در حالت گیربکس دستی این خودرو در هر صد کیلومتر حداکثر ۵.۸۸ لیتر بنزین بهصورت ترکیبی مصرف میکند. ۲. شورلت اسپارک LS با قیمت ۱۳,۰۹۵ دلار
این خودرو یک ماشین عجیب و غریب در لیست است. اسپارک LS که با موتوری چهار سیلندر و ۱.۲ لیتری قدرتی ۸۴ اسببخاری تولید میکند با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی جفت میشود. با وجود قیمت ۱۳۰۹۵ دلاری این خودرو، وبسایت شورلت هیچ قیمتی را برای این خودرو نمایش نمیدهد و شورلت مراجعه به نمایندگان فروش را برای تجهیز و خرید این خودرو پیشنهاد میکند. تصور کنید که برای کاهش قیمت این خودرو، شورلت حتی از تبلیغ آن هم صرفنظر کرده است. ۱. نیسان ورسا S سدان با قیمت ۱۲,۸۱۵ دلار
رتبه اول این لیست نیسان ورسا سدان S است. خودرویی که خاص نیست اما با قیمت ۱۲۸۱۵ دلاری و ویژگیهایی مثل اتصال بلوتوث و سیستم تهویه هوا، خریداران را سورپرایز میکند. زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر و ۱.۶ لیتری قرار دارد این موتور که با گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی جفت شده با تولید ۱۰۹ اسببخار نیرو و مصرف ۶.۵۳ لیتر بنزین در صد کیلومتر، یکی از خودروهای مقرون بهصرفه سال ۲۰۱۵ است.
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴این ها مخصوص ایرانن.
هر چی باشن از پراید بهترن.
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴برادر پراید 20 میلیونه،اگه اینارو میانگین 14 هزار دلار بگیری،میشه 42 میلیون تومن.چجوری میشه که جایگزین پراید بشن؟!
Frankenstein
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴فکر میکردم محصولات رنو تو این لیست باشن…….
مثل لوگان که یکی از ارزون ترین هاست
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴واسه اونایی که میگن ب ام و پر استهلاکه،کیفیت نداره،مشتری هاش دیوونن و غیره.
سود عملیاتی سه ماهه اول خودروساز آلمانی بی ام و با کمک تقاضای قوی برای خودروهای شاسی بلند در اروپا و آمریکا، 20.6 درصد رشد کرد.
درآمد این شرکت بدون احتساب بهره و مالیات به 2.52 میلیارد یورو رسید که بالاتر از 2.191 میلیارد یورو مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.
بی ام و اعلام کرد حاشیه درآمد ناخالص این شرکت 9.5 درصد در سه ماهه اول رشد کرد که مشابه سطح سه ماهه اول سال گذشته بود و به دلیل رکورد فروش بالای شاسی بلندها در مدت مذکور بالاتر از هدف هشت تا 10 درصدی این شرکت بود.
در مقابل سود عملیاتی مرسدس بنز رقیب آلمانی این شرکت در مدت مذکور از هفت به 9.2 درصد افزایش یافت در حالیکه سود عملیاتی آئودی از 10.1 به 9.7 درصد کاهش پیدا کرد.
بی ام و انتظار دارد امسال با عرضه 15 مدل جدید یا ارتقا یافته رولز رویس، مینی و بی ام و رکورد فروش و سود بالایی را تجربه کند.
این خودروساز اعلام کرد درآمد بخش خودروی این شرکت به دلیل افزایش حجم فروش و نرخهای مبادله به میزان قابل توجهی رشد خواهد کرد با اینهمه بی ام و درباره وضعیت کسب و کار در بعضی مناطق محتاط مانده است.
بر اساس گزارش رویترز، بی ام و اعلام کرد وضعیت در بازار خودروی روسیه احتمالا دشوار باقی خواهد ماند. ادامه روند عادی سازی بازار خودروی چین احتمالا ادامه پیدا میکند و منجر به رشد پویای کمتری میشود.
جی تی ار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین جان واقعا استفاده کردیم. تو پرانتز بگم خیلی هم خرکیف شدیم!!!! ممنون…
آرش آمار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این گزارش مربوط به بازار فقط آمریکاست.
fluid
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین جان داداش استهلاک بی ام و سری 5 نسبت به ای کلاس بنز کلا
چه جوریاست توی طولانی مدت >؟؟؟؟اخه من مدل های 2007 این حدوداش میبینم خداییش اسیب دیدن تو دوزی کمکهاش حالا کاری به نوع نگهداریش ندارم ولی خیلی بیشتراز ای کلاسا یا حتی کمری ها اسیب دیدن لکسوس که جای خودش راستش من بی ام و بازم خودمم الان ماشین المانی دارم
ولی این سری 5 های 2005 تا 2008 میبینم یه مقدار تو ذوقم میخوره
تازه فکرمیکنم سری 5 2013
یا 2014 جایزه هم از جی دی پاور گرفته بود
تو سایت جی دی بری میبینی ولی توی طولانی مدت ………. نمیدونم اکه میدونید کمک کنید
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴قبول دارم دوست عزیز،توی اون بازه ی زمانی که گفتی بعضی ایرادها توی ب ام و بروز کرد مثل پوسته پوسته شدن دور فرمون،رفتن رنگ کلید بالابرها وغیره.
البته بعضی موارد هم توی بنز بوده مثل کیفیت پایین ستون ها و افتاب گیر و غیره.
البته شاید بعضی موارد موردی دیده بشن ولی مطمءنا بصورت اپیدمی نیستش.مطمءنا ب ام و روپا و سرحال ام هستش،همونطوری که من میبینم.البته خیلی بنزها هم هستم که کیفیتشون اومده پایین.
بحث تویوتا جداست.کیفیت بالای تویوتا،از تویوتا تویوتا ساخته.ولی باز هم این کیفیت تو همه ی موارد صادق نیست،اگه بود این همه فراخوان نبود.
من قبلا هم یه سوال از دوستان پرسیدم ولی هیشکی پاسخ منو نداد.اقا من قبول میکنم ب ام و استهلاکش بالاست،کیفیتش پایینه و خیلی چیزای دیگه،ولی یه نفر بهم بگه چرا رتبه ی ب ام و تو فروش لوکس ها اوله چندین ساله؟ حتما یه چیزی داره این برند.
MC-Alirezaz
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ببخشید میپرم وسط بحثتون ولی نکته ای که هست مدل مذکور تقریبا در سال های رکود اقتصادی بود که باعث شد کیفیت اکثر کارخونه ها بیاد پایین حالا درصدشون متفاوت بود مثلن بی ام و سری 5 یا بنز سی کلاس یا … حالا این وسط سری 5 قربانی شد و واقعا با این که طراحی محشری داشت اما بخاطر کیفیت نا مناسب میبینیم که حالا بعد از گذشت چند سال به نسبت رقبا خیلی بیشتر آسیب دیدن
اما سری 5 f10 به هیچ وجه مثل سری قبل نیست و کیفیت به مراتب درخور تری دارن میتونین مدل های 2011 موجود در بازار رو ببینین
در کل این بحث استهلاک بی ام تبدیل به یه حرف کوچه بازاری شده نه که نباشه اما به شدت در موردش اغراق میشه که اگه خود شخص از نزدیک بررسی کنه خیلی بهتر میتونه بفهمه
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴عزیزم دلار خیلی گرونه وگرنه 42 میلیون کم پولی نیست
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴برادر من به جای اینکه ادم ۴۸ میلیون بده دنا می ده یکی از اینا میخره ؛ از اون گذشته میشه مثلا مدل 85 اکسنت حدود ۲۰ میلون خرید ؛ والا از پراید ۹۴ حتما بهتره !
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا پژو…
خوبه؟
سجاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این لیست فقط خودروهای مطرح (و احتمالا موجود در بازار امریکا) رو مدنظر قرار داده .
وگرنه خودروهای مثل فورد فیگو و مدلهای سوزوکی و برخی مدلهای اروپایی (وحتی محصولات چینی) هم وجود دارن که هرچی باشه از پراید و تیبا بهتر و ارزونترن . . .
امیر
۷ خرداد ۱۳۹۴اگه اینا خودرو ارزانن پس ما داریم گاری سوار میشیم !
محمود
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام می خواستم بدونم شایتون (shayton) چجور ماشینیه قیمت چنده امکاناتش چیه shayton.eu اینم سایتشه
جواد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اینی که تو میگی شیطونه شاید منظورت شایونه (scion)
Ali.Q
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جواد جان همون shayton equilibrium هست که فک کنم یک ماشین دانمارکی باشه..اگه اشتباه نگفته باشم ؛)
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴شیطون(شایطون،حالا هر چی) سوپر اسپرت سازه.قبلا یه مدلی ازش اومده بود که مشخصات عالی داشت ولی نمیدونم تولید شد یا نه.اگه اشتباه نکنم خودروساز دانمارکی یا اوکراینی هست.شایدم هیچکدوم!
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من دیدم که خودروساز اهل اسلوونی هستش،همون بغل اوکراین و دانمارکه! :))))
اینم شمارشونه،میتونی واقعا باهاشون در تماس باشی!386 51 395 492
بهزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اگر منطقی باشیم به نسبت درآمد و بودجه و طبقات متوسط جامعه ایران این خودروها ارزش فکر کردن و بحث دارند و مابقی بحث ها به جز خاطره عایدی نداره.
کیا ریو و یاریس و نوت و اکسنت گزینه های خوبی برای بازار ایران هستند.
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با اینکه ارزون قیمتن ولی اکثرا طراحی و امکانات خیلی خوب و موتور قدرتمندی دارن
peyman
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش خودرو سازایی مثله نیسان و شورلت بعد از لوزان پاشون به بازار ایران باز بشه تا عطش بازار به تنوع کمی فروکش کنه
ما که خودروساز نیستیم حداقل اتومبیل خوب مونتاژ کنیم بدیم دسته مردم
کافر مقدس
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خودرو ارزان در ایران معنا ندارد =لایک
خودرو کولن در ایران معنا ندارد =دیسلایک
یه پسر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خریدشون با توجه به سرانه درآمد اکثر کشور های غربی یا حتی حوزه خلیج فارس مث خرید اسباب بازی می مونه
حیف که تو ایران آرزو شدن
هر چند بدون تعرفه قیمت نیسان ورسا حدودا با دلار 3500 میشه چل 45 میلیون
حیف
Ghost
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین 15 هزار دلاریو باید ملت 110 تومن پول بدن :|
رافال
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴جالبش اینه این خودروها با وجود ارزانی با درآمد بالاتر غرب و اعراب دیگه واقعا مفت به حساب میان، ما چه گناهی کردیم اینجا به دنیا اومدیم واقعا؟؟؟
بهزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود.
شاهین عزیز سوالی پرسیدند که چرا فروش بی ام و میان لوکس سازان اوله؛
در وهله اول طراحی و عملکرد را فاکتور میگیریم و با این فرض که یقین هم هست رقبای دیگری هم هستند که دارای چنین ویژگی هایی می باشند پس چرا در فروش کلی رده ی پایینتری دارند؟
در نگاه کلی این شرکت دارای زیرساختهایی قویتری هست به این صورت که خطوط تولید این شرکت بسیار گسترده تر هست و تنوع مدل و نمایندگی های فروش بیشتری به نسبت لکسوس و کادیلاک و آکورا و… داره و به قول معروف در دسترس تر هست و در بازارهای بزرگ به خاطر این موارد که خیلی مهمه دست بالا را داره.
به عنوان نمونه بزرگترین بازارش همین اروپاست و سال گذشته فروشی به میزان 676 هزار دستگاه داشته که در همین بازار سایرین یا حضور ندارند یا به صورت وارداتی و محدودتر حضور دارند و اصلا نمیتونند ر اونجا رقابت کنند و زیرساخت های لازم را ندارند.
همچنین در چین این شرکت حدود 450 هزار دستگاه فروش داشته در حالی که رقبا اونجا هم حضورشون به صورت محدود با مدلهای کمتری هست و شبکه گسترده فروش بی ام و را در اختیار ندارند و باز همان زیر ساختهایی که از اون بی بهره اند.
در واقع این ظرفیت ها باعث شده این برند پرفروش باشه واگر سایر برندها در فروش رده پایینتری دارند به خاطر کمبود همین پتانسیل هاست و اگر اونها قصد دارند فروش بیشتری داشته باشند باید ظرفیت های خودشون را افزایش بدهند و اگر منطقی باشیم حداقل تا 5 سال آینده با توجه به سرمایه گذاری های انجام گرفته لوکس سازان آلمانی خطری رو احساس نخواهند کرد و در فروش کلی فقط با همدیگر رقابت خواهند کرد مگر اینکه بحران اقتصادی در بازارهای هدفشون اتفاق بیوفته.
مجتبی(ساروی)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴من تو کف شورلت سونیکم اگه دنده اتومات باشه واقعا ترکونده
مجتبی(ساروی)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بچه ها یه چیز خیلی جالب بهتون بگم همونطور که اکثر شماها میدونین تو خارج از ایران حالا هرجایی قیمت ماشین ها بعد از سه سال به شدت افت میکنه تقریبا نصف میشه یعنی شما یه ماشین 30هزار دلاری رو با سه سال کارکرد بین 12تا 16هزار دلار میخری که حتی شاید دوسال هم از گارنتیش مونده .حلا اینو کجای دلمون جا بدیم .بچه هایی که ماشین خرید و فروش کردن میدونن عرف افت قیمت بازار تو ماشین سالی یه میلیون تومنه مثلا شما 206میخری 34تومن مدل 93بعدش تو سال 94اگه تصادف نکرده باشی و ایراد فنی نداشته باشه میتونی 32تا 33بفروشیش رو هوا هم میبرن.
hamid reza
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این ماشینا واسه بقیه ارزون حساب میشه وگرنه اکسنت 95 میلیونی یا میتسوبیشی 75 میلیونی فکر نکنم ماشین ارزونی حساب بشه. تا کی…
احمد باقری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشینهای خوبین ولی در ایران باز هم گرون هستند
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خدایا آخه جوونای این مملکت چه گناهی کردن که خودرو های ارزون دنیا رو توی رویاشون هم نمیبینن…
اشکان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴قاعدتا این خودرو ها که رنج ارزون قیمت هستن و به خاطر وضع مملکته ماست که قیمتشون به 40 میلیون میرسه,همین طور به خاطر فساد اداری که در ایران بیداد می کنه و حق انحصاری که خودرو سازا برای خودشون به زور قائل شدن وارد ایران نمی شن
sunmartin
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق کیا ریو هستم وای قیمتش میشه 45 ملیون ..اونم با قوی ترین موتکر تو این لیست 140 اسب اما ابنجا چی 108 ملیکن واقعا خوب درآمد زایی دولت کرده از سفره خودرو و گمرکات و تعرفه و تبصره 13
سمند
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یادش بخیر سال ۸۵ بابام میخواست سمند بخره ۱۲ میلیون
اونموقع دلار ۷۵۰ بود
میتونست با ۱۹ تا ی خارجی بگیره اما چون زیاد تو ایران ماشین خارجی نبود
ی جورایی بخاطر لوازم یدکی تعمیرات نگرفت
الان دیگه خواب ماشین خارجی هم نمیتونم ببینم
battle bee
۲۵ خرداد ۱۳۹۴اینا که مال خارجن اگه بخوای براشون پول گمرکی هم بدی حدودا بیشتر از 100 میلیون درمیاد پس بهتره با این 100 میلیون بری یه جنسیس کوپه دسته دوم بخری حالشو ببری
صادق
۱۱ شهریور ۱۳۹۴شورلت سونیک LS
فقط ماشین آمریکایی بین زاپن و کره و اروپا—-
ماهی
۲۵ دی ۱۳۹۴پس داچیا ساندرو 6800 یورویی کو؟
حسین
۲ فروردین ۱۳۹۵با سلام لطفا در مورد نیسان ورسا سدان اروندی و قیمت تمام شده در ایران توضیح دهید