برای آن طرف آبیها روزی بنام روز شکرگزاری قبل از شروع سال جدید میلادی وجود دارد. بااینکه چند روز از این رویداد گذشته اما لازم است که از همهی خودروسازهای جهان برای تولید محصولات جذاب و خوب خود تشکر کنیم.
رنجروورهای کانورتیبل، خودروهای عضلانی پرقدرت و مدلهای گوناگون شاسی بلندهای کوپه. بله! امسال همهی آنها را دیدیم. خب بیایید ببینیم هر خودروساز برای کدام کار خود مورد قدردانی قرار گیرد.
- آکورا
تشکر به خاطر تولید NSX. در ابتدا مطمئن نبودیم که این خودرو تولید خواهد شد یا خیر اما بالاخره در خیابانها ظاهر شد.
- آلفارومئو
تشکر برای معرفی خودرویی ۵۰۵ اسبی که هیچکسی نمیتواند اسم آن را به درستی تلفظ کند. اسم آن هرچه میخواهد باشد اما صدای پیشرانه عالی است.
- استون مارتین
تشکر به خاطر اجازه دادن به پولدارها برای خرید وولکان.
- آئودی
تشکر به خاطر ادامهی سنت تولید مدلهای RS و برای تولید مدل کاملاً جدید و رادیکال A4 و R8.
- بنتلی
تشکر صمیمانه برای اثبات آنچه جهان نیاز دارد یعنی یک شاسیبلند بسیار گرانبها و سریع.
- ب ام و
تشکر به خاطر پادشاه جدید سری ۲. خودرویی که یادآور نسخههای قدیم ب ام و است.
- بیوک
تشکر به خاطر اصلاح جوکهای قدیمی دربارهی رانندههای بیوک و اثبات اینکه بیوک دیگر خودروی پیرمردها نیست. لاکراس جدید فوقالعاده به نظر میآید.
- کادیلاک
ما مدلهای ATS-V و CTS-V را دوست داشته و از آنها متشکریم؛ اما یک سؤال، اسکالاد V با پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کجاست؟
- شورولت
تشکر به خاطر عرضهی مدلهای جدید.
- کرایسلر
تشکر برای ایجاد اطمینان از نمردن مینی ون شرکت و تولید نسخهای هیبریدی.
- دوج
تشکر برای ادامهی عرضهی خودروها عضلانی.
- فراری
تشکر برای اثبات اینکه توربو فراری را خراب نمیکند. البته قبلاً مدل ۲۰۸ توربو و F40 نیز از توربو استفاده کرده بودند.
- فیات
تشکر ویژه برای پاسخ دادن به درخواستهای طرفداران و قرار دادن پیشرانهای توربو در میاتا. همچنین تشکر به خاطر استفاده از نامی خودرویی که فاقد عدد ۵۰۰ در آمریکای شمالی است.
- فورد
تشکر به خاطر ویدئوهای زیاد از عملکرد نه چندان جالب حالت دریفت در فوکوس RS.
- جی ام سی
تشکر به خاطر ساخت پیکاپ دیزلی کوچکی که آمریکاییها آن را میخواهند. حالا ببینیم آیا واقعاً آن را خواهند خرید یا خیر.
- هوندا
تشکر به خاطر تولید Si جدید و عرضهی تایپ R در آینده. امیدواریم که تایپ R پایلوت نیز در آینده تولید شود.
- هیوندای
تشکر به خاطر ایجاد شاخهی لوکس جنسیس. اگر خوانندهی مشهور B.I.G. زنده بود قطعاً شعر خود را به سوپر نینتندو، هیوندای جنسیس تغییر میداد!
- جگوار
تشکر به خاطر اف پیس که میتواند آیندهی محصولات جگوار باشد.
- کیا
تشکر برای الکتریکی کردن مدل سول. این خودرو بهطور شوکه آوری خوب است.
- لامبورگینی
تشکر به خاطر تولید چندین و چند دستگاه مدل خاص و محدود از دو خودرویی که در سبد محصولات این شرکت حضور دارند.
- لندروور
تشکر به خاطر تولید اووک کانورتیبل که باعث خوشحالی بچه پولدارهای مالیبو در روزهای آفتابی میشود.
- لکسوس
تشکر به خاطر تمرکز روی تولید هاوربورد واقعی.
- لینکلن
زبان طراحی جدید! تشکر به خاطر تغییر.
- لوتوس
تشکر به خاطر پاسخ به سؤال: “چه تعداد راه متفاوت برای فروش مدل اوورا وجود دارد؟”
- مزراتی
تشکر به خاطر ادامهی ساخت اگزوزی فوقالعاده و داشتن نامهایی که هیچکس نمیتواند تلفظ کند.
- مزدا
تشکر برای استفاده دوباره از پیشرانه توربو. وجود گشتاور زیاد در مدل CX-3 میتواند شما را بسیار خوشحال کند.
- مک لارن
تشکر به خاطر نشان دادن اینکه مهندسی صنعت خودروی بریتانیا نمرده و همچنین تشکر برای ساخت مدل قابلابتیاع 570S.
- مرسدس بنز
تشکر به خاطر داشتن بخش ای ام جی و پیشرانههای ۸ سیلندر با صدای فوقالعاده.
- مینی
تشکر به خاطر معرفی مینی ۴ درب جدیدی که مینی ۴ درب خوانده نمیشود زیرا نام مینی ۴ درب قبلاً توسط مینی ۴ دربی که همانند مینی ۴ درب جدید نیست استفاده شده است.
- میتسوبیشی
تشکر به خاطر تازه کردن میراژ؛ و تشکر به خاطر زنده نگهداشتن لنسر قوی و لگد زدن به آن.
- نیسان
تشکر به خاطر تولید پیکاپی که با آن میتوان برای دیگر رقبا چشم و ابرو آمد! گشتاور فوقالعاده بالا برای چنین خودرویی!
- پورشه
تشکر به خاطر اضافه کردن پیشرانههای توربو به ۹۱۱ های غیر توربو؛ و تشکر به خاطر رونمایی کیمن GT4 که صندلیهای فیبر کربنی غیرقابل تنظیم دارد.
- رم
تشکر به خاطر رساندن جنگ گشتاورها به مراحل دیوانهوار.
- رولزرویس
تشکر به خاطر توسعهی اولین شاسیبلند شرکت. رولزرویس در این کار استاد است چراکه خودروهای قبلی شرکت به اندازهی یک شاسیبلند، سنگین بودهاند.
- سایون
- اسمارت
تشکر به خاطر فورتوی جدید و کنار گذاشتن بدبختیهای گیربکس نیمه اتوماتیک تک کلاچه.
- سوبارو
تشکر به خاطر معرفی کانسپت زیبای دیگر. خواهشمندیم یکی از این کانسپت ها را بدون تغییر تولید کنید.
- تسلا
تشکر به خاطر پیشرو بودن. حالت دیوانهوار و دربهای فالکن که در خودروهای دیگری دیده نشدهاند.
- تویوتا
تشکر عمیق برای ساخت مدل مدرن توندرا.
- فولکسواگن
تشکر برای اعلام اولین فراخوان عمده که بسیاری از مالکان داوطلبانه آن را انجام ندادند.
- ولوو
تشکر برای XC90 که ثابت کرد یک شاسیبلند میتواند متفاوت و خوب باشد.
فرشاد سجادیان
۱۲ آذر ۱۳۹۵از سایپا و ایرانخودرو بخاطر قتل عام کاملا قانونی هموطنای مظلومم، تشکر میکنم ?
نوید جهرمی
۱۲ آذر ۱۳۹۵مرگ موش و قرص برنج و سیانور و …. هم تولید میشن.مقصر خودمونیم که ازشون خرید میکنیم.
اون جمله فراموشم نمیشه: تا زمانی که پیکان خریدار داره تولیدش میکنیم و نیازی به تغییر نداره.
امیر.عارف
۱۲ آذر ۱۳۹۵کاملا با شما نوید جان موافقم تا زمانی که ما مردم به این بلوغ فکری مثل تمام مردم دنیا نرسیم و با خرید هر آشغالی از آنها حمایت کنیم خودروسازها هیچ لزومی به بهبود شرایت نمی بینند و هزار سال دیگه هم شرایت به ضرر مصرف کننده خواهد بود
فرشاد سجادیان
۱۴ آذر ۱۳۹۵نوید جان حق انتخاب با اجبار خیلی فرق داره؛ کسی مجبور نیست مرگ موش یا قرص برنج بخره، اما با پول اکثرمردم، فقط و فقط همین ماشینا رو میشه خرید.
KING
۱۲ آذر ۱۳۹۵نیسان خیلی با حال بود
فکر نمیکردم اینقدر صادقانه ترجمه کنید …
دمتون دمادم … :-)
Aryan
۱۳ آذر ۱۳۹۵انگشت وسط ،خخخخ ?
فرشاد سجادیان
۱۲ آذر ۱۳۹۵از مرسدس بنز، به دلیل خلق دنیای خودرو تشکر میکنم.
Sajjad
۱۲ آذر ۱۳۹۵نیسان ????????
ایران خودرو
تشکر از ایران خودرو که با دنا ثابت کرد با پلتفرم ۳۰ سال پیش میشه مرسدس کلاس اس رو به چالش کشید
سایپا
تشکر از سایپا که با عرضه ی مدل ۱۵۱ هم تعریف جدیدی از پیکاپ رو به فورد و شورولت دیکته کرد و هم به جهانیان نشان چققدر در دمپایی سازی از ایران عقبن??
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از خودروسازان امریکایی که دیگه همه ی مجلات و سایتهای دنیا دارن اعتراف میکنند که پیشرفت چشم گیری داشتند و از خواب زمستانی بیدار شدند تا مانند دهه های طلایی 50 تا 70 میلادی پیشتازی کنند
فقط برام جالبه دنیا همه متوجه برگشت موفقیت امیز خودروسازان امریکایی شدن اما در سایت پدال یه سری استاد متوجه نشدند
این 3 حالت داره
1. یا خودشون رو زدن به اون راه
2. یا اصلا در این دنیا نیستند
3. یا تحمل موفقیت های پی در پی خودروسازان امریکا رو ندارند
جالبه فورد موستانگ نمادین ترین ماشین امریکا رفت تو یگان پلیس المان و اونجا محبوبیت زیادی هم پیدا کرده
فقط تعداد خودروهای ساخت امریکا رو بشمرید تا متوجه حرفم بشید
10 تاش ساخت امریکاس
Daniel
۱۲ آذر ۱۳۹۵ایرانخودرو و سایپا
ممنونیم که جمعیت کشورمون رو کنترل میکنید( از روی ناراحتی و عصبانیت گفتم).
Bavaria
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از مترجم که امانت رو در ترجمه رعایت کرد مخصوصا در بخش نیسان !!!!!!!! ☺
gta
۱۲ آذر ۱۳۹۵مرک و بیمر
آلفای سنشوال
استون نجیب زاده
آکیورای سامورایی
مک ورزشکار
پورشه ی حرفه ای
سوباسا ی برنده
هوندای فضایی
عزیزان من
اسطوره
۱۲ آذر ۱۳۹۵تنها عزیز دل من : لامبورگینی.
gta
۱۲ آذر ۱۳۹۵و ولوو ی حرفه ای و دووست داشتنی ، بازگشته از مرگ !!
کامران
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر به خاطر تازه کردن میراژ؛ و تشکر به خاطر زنده نگهداشتن لنسر قوی و لگد زدن به آن.
در جمله بالا لگد زدن به چه معنی است؟ آیا ترجمه تحت اللفظی یک اصطلاح عامیانه است؟ لطفا در ترجمه دقت فرمایید. اگر خودتان معنی عبارتی را متوجه نمیشوید بهتر است آنرا حذف کنید تا اینکه به این شکل در متن باقی بماند.
شاهین
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام
شاید ترجمه ای تحت الفظی باشه اما برای مخاطب ایرانی معنی جالبی می تونه داشته باشه و اون پایان عمر این خودرو هست.
در هر حال از شما بخاطر اینکه این نوشته باب میلتون نبود معذرت می خوام.
ارادت
madjid
۱۲ آذر ۱۳۹۵آقا شاهین خیلی عالی بود
لگد زدن اینجا یعنی ” پشت پا زدن و رها کردن ”
خیلی خوب ترجمه کردید
عذرخواهی لازم نیست
شاهین
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام
من عذرخواهی کردم بابت این قضیه و البته بگم که پایبندی 100 درصدی به طرز نوشتار مطلب اصلی خیلی نمی تونه راهگشا باشه.
ضمن اینکه شمارو فکر کنم میشناسم و بماند… :)
نوید جهرمی
۱۲ آذر ۱۳۹۵شاهین سربازی چی شد؟
شاهین
۱۳ آذر ۱۳۹۵سلام نوید جان
خدا بخواد 3 ماه دیگه تموم میشم :)
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۲ آذر ۱۳۹۵کاملا درست میگید.
خیلی واضحه که ترجمه غلطه.
طرفداری بچهگانه این دو دوست عزیزمون رو هم از مترجم مطلب واقعا درک نمیکنم.
و آماااا …
ترجمه درست :
And thank you for keeping the old stalwart Lancer alive and kicking.
و ممنون بخاطر اینکه لنسر خوشساخت و قابل اطمینان را همچنان زنده و هیجانانگیز نگه داشتی.
.
دوستان فقط خواهشا ایراد به ترجمه من نگیرین که ناراحت میشم :) چون کاملا درسته. نمیخوام از پیشینه زبان خودم براتون بگم. متواضعانه نیست :)
اسطوره
۱۲ آذر ۱۳۹۵.
__ نه متواضعانه هست و نه لزومی داره که از پیشینه ی زبانت بگی.!!! 😜😜
.همون طور که بقیه اینجا از پیشینه هاشون چیزی نمیگن…
من لغت اصلی رو نمیدونستم. kicking به معنای هیجان انگیز هست . من مقاله ی اصلی رو نخوندم.
فکر کردم از لغت kick out استفاده شده.
من از لحن کامران بدم اومد. لحنش ناراحت کننده و خوار کننده بود [حداقل من خوشم نیومد]. مخصوصا جایی که به نویسنده گفت اگر خودت معنی یک عبارت رو نمیفهمی حذفش کن.
این جمله رو خیلی زیباتر میتونست بگه
اگر خیلی میخواست مرام بذاره میرفت مثل شما که مقاله ی اصلی رو پیدا میکرد و به همه میگفت که از لغت kicking استفاده شده.
عزت زیاد
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۲ آذر ۱۳۹۵از اونجایی که اصلا حال و حوصله بحث ندارم، کاملا حق با شماست دوست عزیز. بوس.
elemento
۱۲ آذر ۱۳۹۵کی خواست بحث کنه حالا؟؟؟!
😘😘😘اینم برای شما.
KING
۱۳ آذر ۱۳۹۵بوس ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر به خاطر اون انگشت وسطی که نشون دادی
D :
madjid
۱۲ آذر ۱۳۹۵ممنون از آقای احمد زاده.
من اصلا کسی نیستم که از این الفاظ و علائم حتی یک بار هم استفاده کنم. معنی خیلی هاشون رو نمیدونم و اصلا برام اهمیتی نداره
اما حفظ اصالت مقاله و عدم ترجمه ی سلیقه ای اون برام خیلی مهمه.
خیلی خوشحالم که نویسندگان این سایت امانت داران خوبی هستن و خیلی حرفه ای عمل میکنند.
به نظر من اگر یک مطلب ترجمه نشه خیلی بهتره تا اینکه بیایم به سلیقه ی خودمون ترجمش کینم و توش دست ببریم.
من ازین مقاله ی اتوگاید خیلی خوشم اومد. خیلی جالب و متفاوت بود.
نسبت به بعضی واژه ها و حرکات و علائم هم خودتون رو الکی حساس نکنین
ازین جمله ی انگشت نشون دادن خیلی راحت میشه قدرت نیسان رو نتیجه گرفت … نه هیچ چیز دیگه.
ونوم
۱۲ آذر ۱۳۹۵مجید جان حرفت درسته منم فیلم زیرنویس میبینم چون دوبله ها برا خودشون موضوع رو تغییر میدن فقط یه چیزی رو نفهمیدم لنسر رو زنده نگه داشته مگه ؟ تولیدش متوقف شد که
Mohamad
۱۲ آذر ۱۳۹۵واقعا لکسس تمرکزشو گذاشته رو تولید هاوربورد؟!
من فکر میکردم اسکوتر برقی تهه تکنولوژیه :D
ahmadreza
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر لرای اینکه ماشین تولید می کنین و تشکر ویژه از نمایندگی بنز در دبی که به من اجازه داد به ارزوم برسم و سوار بنز های جدید بشم??
رامین
۱۲ آذر ۱۳۹۵با تشکر از ایران خودرو و سایپا که ثابت کردند می توان خودروهای بی کیفیت عهد بوق را زنده نگهداشت و روزانه جان مردم بیگناه را به خطر انداخت.با تشکر از آنها که کمک میکنند هر روز وقتمان را صرف تکمیل و تعمیر قطعات بی کیفیت نصب شده روی خودرو صفر کیلومتر کنیم و با تشکر از آنها که با سر هم بندی قطعات چند خودرو ،خودرویی متفاوت از تمام خودروهای جهان خلق میکنندو… و … . واقعا سپاس.!!!
ASA
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از رعایت ادب در قسمت تجلیل از نیسان!
سامان اذری
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از نیسان به خاطر تولید پیکاپی که با آن میتوان انگشت وسط را به دیگر رقبا نشان داد.
این جمله خیلی حال داد
-Ali-
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از شما با اینکه تو مطلب اصلی اسمی از دو ابر خودروساز ایرانی نشد و ازشون تشکر نشد . شما با عکس (شصت) از طرف ما ازشون تشکر کردید.
sunmartin
۱۲ آذر ۱۳۹۵خودروهای خوبی توی لیست هستند فقط این چینی های یکبار مصرف هم باید ازشون تشکر میشد
“تشکر از شرکت های چینی که با کپی لامبورگینی پورشه کیا هیوندای فورد لندرور تویوتا و لکسوس کادیللک ،کار کردید که این شرکت ها بیشتر کار کنن
و سعی کنن زود به زود مدل عوض کنن ”
تشکر از چینی که اینقدر کپی کار و بی ذوق هستند که خودرویی که هنوز معرفی نشده حتی بحالت کانسپت را تولید و به نمایش میزارن تشکر از چینی ها که مملکت منو پر از زباله های صنعتی از پوشاک و خودرو و ابزار آلات گرفته تا صنایع دستی چینی با نام شهرهای اصفهان کرمانشاه یزد تبریز و شیراز کردن
و کاری کردن که صنایع داخلی حتی بفکر رقابت با چینی ها نباشن و خودرویی بنام “دنا”? که 100%چینی است را با نام تواید ملی به ملت قهرمان بفروشن
نخود آش
۱۳ آذر ۱۳۹۵100% و همینطور “رانا” که از طراحی تا بقیه چیز ها چینیه.
ahmad
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر مشترک از سایپا و ایرانخودرو که موفق شدن خیابان های ایران را تبدیل به بزرگترین موزه خودرو های پلت فرم قرن نوزدهمی بکنند!
(اگر دلتون برای کیا پراید یا نیسان جونیور عهد عتیق تنگ شده لازم نیست برای دیدنش به موزه برید، یه سر بیادید توی ایران یه دونه نوشو یادگاری ببرید!)
رامین
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر برای تولید آشغالهای ایرانی،مثل دنایی که ازظاهرش گرفته که خودش برگرفته ازمیتسوبیشی لنسره تا ساینا که فیس لیفته تیباست
تشکر برای کیفیت پایین تولیدات داخل که باعث میشه همیشه فروشندگان لوازم جانبی شب دست خالی پیش زنو بچشون نرن وشرمنده زنو بچشون نشن!
تشکر برای بهانه هایی مثل تحریم،که باعث افزایش قیمت آشغالهای ایرانی شد،و همون بهانه ها باز هم بعد برداشته شدن تحریم ادامه پیدا کرده واینبار به بهانه وارد کردن قطعه اصلی و نه چینی!
تشکر برای تو شیشه ریختن خون ملت،ودر هم شکستن کمپین تحریم خودرو با دادن وامهای آنچنانی و خریدخودرو توسط ملت ساده ما
تشکر برای تزریق 2هزار ملیارد پول به بدنه ایران خودرو برای جلو گیری از ورشکستگیش،جالبه که خاوری یک تنه 3هزار میلیارد خورد یعنی 1000میلیارد بیشتر از وام دولت به ایران خودرو!
خدایا دیگه بسه،خودت ورود کن،اگر نه تمومش کن
MjM
۱۲ آذر ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…
حميد
۱۲ آذر ۱۳۹۵با احترام به مترجم و دوستان
خیلی ابکی بود
vahid porsche
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از نویسنده چون خیلی حال کردم با این مطلب
ونوم
۱۲ آذر ۱۳۹۵تشکر از سای پات که تو پراید به خاطر شنیده شدن صدای پیشرانه مثل اسپایکر هلندی سیستم صوتی نصب نمیکنه تا از صدای پیشرانه ی زیباش لذت ببریم
Ehsan
۱۲ آذر ۱۳۹۵مطلب جالبی بود.ممنون
وحید
۱۳ آذر ۱۳۹۵تشکر واقعی رو میشه برای بعضی مدل ها کرد
هوندا آکورا جذاب دوست داشتنی پر ابهت
و مک لارن 570s
arash
۱۳ آذر ۱۳۹۵تشکر از سایپا به خاطر اعمال شرایط فروش اقساط بدون بهره
احمد باقری
۱۳ آذر ۱۳۹۵واقعا همه این شرکتها تلاش کردند تا ماشینها روز به روز، بهتر وبهتر شوند.
Archi KHAN
۱۴ آذر ۱۳۹۵یعنی احمِد تو اعتقاد داری همه شون تلاش کردن ؟!؟؟
محمود
۲۲ شهریور ۱۳۹۶من یک خودرو تیوولی نقدی از نمایندگی سانگ یانگ کرج(سفیران خودرو) خریدم اولین بار تو عمرم یک شرکت خودرویی خوش قول دیدم لازم دونستم ازشون تشکر کنم چون بمن گفتن خودرو یک هفته ایی تحویل میدن ولی 4 روزه تحویل دادن